Marjaanalle ihan hurjasti onnea!! :heart:
Vauva: Toi gonal on mun mielestä tujumpaa kuin clomit, sama ideahan siinä on, kypsytellään munasoluja. Ei oo mitään järkeä käyttää kahta samaan asiaan vaikuttavaa lääkettä. Oliko niin, ettei clomeilla saatu sulle kunnolla sitä vastetta? Että siksi ois tujumpaan lääkkeeseen siirrytty?
Mulle mietittiin pistoshoitoa, mutta kun letrozoleista tuli ihan hyvä vaste, päätettiin jatkaa niillä.
Fiia: Noita lääkkeitähän ei syödä kuin n.5päivää. Luulisitko, että kestäisit sen verran niitä sivuvaikutuksia?
).( Edelleen taukoillaan inssistä. Nyt on kyllä ihan hyvä syykin koulujen lisäksi. Mun TSH on yli 7 (kilpirauhashormooni) eli tosi vajaalla mennään. Normaalistihan toi on max.4 ja lapsettomuuteen taidetaan suositella alle 2. Eli nyt oottelen, että lääkenosto auttas.
Ja noista teidän mietteistä lapsettomuudesta. Täällä tuntuu, että oon varmaan tehnyt jotain todella paskaa nuorempana tai edellisessä elämässä, kun tämänkin joudun kokemaan. Lapsettomuudesta ollaan kärsitty nyt yli 2,5 vuotta. 1,5 vuotta sitten äiti kuoli. Eli paskaa vaan sataa niskaan. Musta tuntuu, että on olemassa jokin vauvakiintiö ja kaikki menee siinä jonossa meidän edelle.
Lapsettomuus on kyllä yksi iso haava, mikä ei umpeudu ennen kuin sen on kunnolla käsitellyt ja saanut joko lapsen tai luopunut leikistä kokonaan. Suosittelen jokaista lukemaan "Ei kenenkään äiti"-kirjan, siinä käsitellään paljon noita tunteita ja sen myötä huomaa, ettei ole ainut niiden kanssa.
Oon huomannut, että oma elämä on aika pahasti lipunut ohi tässä parin vuoden aikana ja onkin ihan kiva, että sain irrottauduttua edes hetkeksi tästä lapsettomuudesta ja alettua tekemään jotain muutakin välillä. Vähän päässyt irti siitä "sit kun"-ajattelusta. Eli esim. sit kun on lapsi, niin teen sitä ja tätä.. Sit kun oon ollut äitiyslomalla vaihdan työpaikkaa.. Pakko luopua tuosta tyylistä ja alkaa elämään tässä ja nyt.
No mutta.. Varmaan vielä hetki taukoillaan. Jos tuon TSH:n sais alas tässä kevään aikana ja kopasis sitten yhden inssin. En kyllä ole tästä suunnitelmasta vielä miehen kanssa puhunut

Sitä kun ei haittaa, vaikka nyt hieman hoidoissa taukoiltas, kun se ei niistä nyt niin järin innostunut ole
Tsemppiä vielä teille kaikille! Toivottavasti kaikki saadaan vielä ne omat nyytit