Täällä ollaan nyt sitten sormet ja varpaat ristissä
Tiukun puolesta, toivottavasti inssi tuottaa "tulosta"
Marjaana aloitteli keskustelua tuosta geeni-asiasta. Täytyy myöntää, että ei kyllä ole tullut asiaa ihan tuolta kantilta ajateltua, mutta monelta muulta hyvinkin... Varsinkin nuo
Sandaalin pohdinnat tuosta icsi-hoidosta on hyvinkin tuttuja ja hyvin iso syy siihin, että meillä varmaan jää hoidot sitten inssien tasolle, jos ei tuloksia ala kuulua... Ja pahimmillaan sitten tosiaan siihen ensimmäiseen yritykseen, jos ei sperman laadussa ole tapahtunut parantumista... :'(
Tai no, itse en mene sanomaan ehdotonta eitä, onko se lapsen kaipuu sitten kuitenkin suurempi kuin nuo negatiiviset ajatukset joita Sandaali kuvasi, mutta en usko miehen olevan suostuvainen lopulta muihin kuin insseihin. Hänen asenteensa kun on se, että elämä ja asiat menevät kuin menevät, ja jos esim.lasta ei kuulu, niin sitä ei ole tarkoitettu tulevaksi. Inseminaatioon on suostuvainen, koska kokee sen vain "pienenä oikaisuna asiassa"
Nämä lapsettomuuteen ja hoitoihin liittyvät asiat ovat meillä parisuhteessa yksi suurimmista kompastuskivistä, koska mies itse jo isänä ei laisinkaan ymmärrä miten minä voin surra ja kaivata asiaa, jota ei ole koskaan ollut olemassakaan. Lisäksi hän tuntuu olevan varsin tyytyväinen ns. viikonloppuisän rooliinsa vaikka sanookin että lisälapsi on toivottu ja tervetullut hänenkin puolestaan. Mutta jotenkin minulla on olkapäällä aina hetkittäin istumassa pieni piru, joka tuntuu supattavan korvaan että olen painostanut miestäni asiassa ja hän suostuu inssiinkin VAIN minun takiani jajaja... vaikka tiedän, ettei asia näin ole.
Se sama pikku piru siellä olkapäällä myös supattaa epäilyksiä, että onko noita clomeja järkevä syödä, jos ne vaan sekoittaa tilanteen ja kierron pahimmillaan. Mä kun olen aina ollut hyvin herkästi kaikenlaisiin lääkeaineisiin reagoiva ja ihan aina ei ole se vaikutus ollut se toivottu... Ja kun kierto on säännöllinen ja ovis tapahtuu (myös hyvin aina "ajallaan") niin tuntuu jotenkin tyhmältä ns. korjata toimivaa : /
Meillä on onneksi se tilanne, että klinikalle on matkaa vain muutama kilometri, minä olen jo järjestänyt kuun viimeiselle viikolle vapaat aamut/päivät (vuosi sitten työpaikkaa vaihtaessani otin jo huomioon hoitojen mahdollisuuden ja valitsin työpaikan, jossa tälläinen joustavuus onnistuu) ja miehenkin aikatauluihin tämä sopii, kunhan nyt ei mitään muutoksia vain tulisi..... Tunnen itseni hieman tyhmien kysymysten esittäjäksi, mutta mites tuon näytteen kanssa sitten? Jos nyt jotain katastrofaalisia aikataulumuutoksia tulee miehen osalta, voiko näytteen siis ottaa kotona ja voinko minä toimittaa sen klinikalle (ja kuinka nopeasti sen on sinne kiikutettava?)
On jotenkin kovin, kovin masentunut ja epätoivoinen mieliala päällänsä nyt. Hetken aikaa päivällä osasin iloita yöllä vauvan saaneen työkaverin puolesta, mutta nyt tekee lähinnä mieli painua sänkyyn parkumaan itsesääliään ja omaa tilannettaan.