Imetyksestä tietävät!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Jos vauvan imuote on väärä saako hän silti riittävästi maitoa? Meillä vauva imee väärin enkä saa sitä korjattu. Imetys ei kuitenkaan tee kovinkaan kipeää. Maitoa tulee kunnolla. Voiko vauvaa imettää onnistuneesti vaikka ote on väärä?

Riippuu millä tavalla väärä asento. Voi olla että saa vain sen ohuen etumaidon eikä koskaan sitä rasvaista osaa maidosta. Tällöin lapsella vähän väliä nälkä eikä paino nouse riittävästi

Minulla oli kans ongelma yhden lapsen kans tuossa imuotteessa. Maitoa kyllä tuli hyvin ja lapsi kasvo ja imetin yli vuoden.
Sit myöhemmin todettiin lapsen suussa ongelmia. Ja vaikka yritin jo silloin et suu tutkitais, et minusta se ei ole normaalin näkönen.
Mut jos lapsesi kasvaa hyvin niin ei syytä huoleen etteikö sais kunnolla maitoa.

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Riippuu millä tavalla väärä asento. Voi olla että saa vain sen ohuen etumaidon eikä koskaan sitä rasvaista osaa maidosta. Tällöin lapsella vähän väliä nälkä eikä paino nouse riittävästi

Vauva kyllä söis ihan koko ajan. Saatta imee puoli tuntia, sitten nukahtaa ja kun koetan siirtää sänkyyn niin alkaa huuto ja imetän uudestaan. :/
Vauva on vasta vajaa viikon ikäinen joten painosta en oikein tiedä..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Vauva kyllä söis ihan koko ajan. Saatta imee puoli tuntia, sitten nukahtaa ja kun koetan siirtää sänkyyn niin alkaa huuto ja imetän uudestaan. :/
Vauva on vasta vajaa viikon ikäinen joten painosta en oikein tiedä..

Sinuna kokeilisin tuttia jos alkaa oleen kokoajan rinnalla. Ja sekin kertoo sen et haluaa vaan imeä mut ei syödä- et tarvii tuttia.
Kurkkaappa imetystukisivua.

Jos vauvan imuote on väärä saako hän silti riittävästi maitoa? Meillä vauva imee väärin enkä saa sitä korjattu. Imetys ei kuitenkaan tee kovinkaan kipeää. Maitoa tulee kunnolla. Voiko vauvaa imettää onnistuneesti vaikka ote on väärä?

No jos maitoa tulee, vauva on kylläinen ja sinua ei imu satu niin eiköhän ole ihan samantekevää vaikka imuote olisi kuinka väärä! Sehän se on pääasia että vauva saa maitonsa eli varsin onnistuneelta kuullostaa tuo imetyksesi!

Minulle opetettiin kyllä että kun vauva pitkään imee niin saa aina ensin sen etumaidon ja kun 15 min -30 min imee niin automaattisesti näin pitkässä imussa on saanut sitten jo sen takamaidonkin!

Olen lukenut imetystukisivuja ja kaiken mahdollisen. Ei auta. Tutti ei kelpaa vauvalle. Selvästi on nälkäinen. Joskus vasta korvikkeen jälkeen alkaa nukkumaan ja on ilmeisesti kylläinen. Tää on tosi stressaavaa! :( En tiedä vaan imettää vähän väliä pitkiä aikoja putkeen vai luovuttaa suosiolla. :/

Olen lukenut imetystukisivuja ja kaiken mahdollisen. Ei auta. Tutti ei kelpaa vauvalle. Selvästi on nälkäinen. Joskus vasta korvikkeen jälkeen alkaa nukkumaan ja on ilmeisesti kylläinen. Tää on tosi stressaavaa! :( En tiedä vaan imettää vähän väliä pitkiä aikoja putkeen vai luovuttaa suosiolla. :/

Et luovuta. vauvat on sellasia et viihtyvät pitkään rinnalla ja tiheesti :)

Ongelma voi korjautua ajan kanssa,vauva oppii imemään paremmin kun vähän kasvaa. Mulla auttoi kun lueskelin näitä.

http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=23&Itemid=101

http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=82&Itemid=101

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44v:

Minulle opetettiin kyllä että kun vauva pitkään imee niin saa aina ensin sen etumaidon ja kun 15 min -30 min imee niin automaattisesti näin pitkässä imussa on saanut sitten jo sen takamaidonkin!

Niin se oli männeinä vuosina. Nykyään on luovuttu käsityksistä etu- ja takamaito.

Väärä imuote vaikuttaa siihen, että vauvan rinnoille aiheuttama stimulaatio vähenee, maitomäärä ei kasva yhtä helposti eikä vauva myöskään saa yhtä helposti tarpeellista määrää maitoa, jolloin hän vanuttaa ja vanuttaa rintaa, jolloin rinta saa vääränlaista rasitusta ja iho ei kestä. Tuloksena on juuri sellaista tuskailua "vauva on koko ajan kiinni rinnassa, imee ja itkee...

Jos sinuun ei satu, niiin imetä! Mieltä kaivaa saako tarpeeksi maitoa, onko kylläinen yms, mutta kun vauvalla nälkä anna rintaa. Jos vauvasi viikon, niin nyt on menossa tiheän imun kausi, jolloin vauva "tilaa rinnoiltasi" lisää evästä.

Itse en ole 3kk imettänyt nyt 1v5kk tyttöäni ja edelleen näen imetysunia sen ihanuudessaan ja kurjuudessaan..

Lykkyä!

Yhteistyössä