Imetyksestä kysymys!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apuja!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Apuja!

Vieras
Eli mulla on viikon ikäinen vauva ja imetys on tekee TODELLA kipeetä.Oikeastaan vain tosin toisessa tississä.Tässä kipeää tekee pieni aivan kuin reikä ihan nännin juuressa.Näyttää ihan kuin siihen olisi purtu pienellä hampaalla,sellainen pieni kuoppa näkyy.Ja on todella kipee kun vähänkään koskee siihen.Olen nyt bebanthenia tuohon laittanut ja antanut ilmakylpyä,jos paranisi.Kysymys nyt kuitenkin on,että kannattaako mun kivusta huolimatta imettää tästäkin tissistä?Olen nyt käyttänyt rintakumia tämän kanssa ja lypsänyt maitoa talteen kun imetys tekee niin kipeetä.Toinen tissi voi vähän paremmin,mutta tuntuu,ettei se pysty nyt ihan yksinään vastaamaan vauvan tarpeisiin.

Ja koitin kyllä katsoa jotain neuvoja imetystukilistan sivuiltakin,mutta ne on niin sekavat,ettei apuja löytynyt.Siellä sanotaan vain,että vauvan imuote on sitten väärä,jos imetys sattuu,mutta siitä nyt tuskin on kyse.Olen asian moneen otteeseen tarkistanut,että imuote on ihan hyvä,vain tuo "haava" sattuu.

Kiitos avusta! =)

Kyl sun kannattaa siitä imettää jos vain suinkin pystyt tai sit lypsät ja annat pullosta. Pidä sw rinnanpää kkoajan kosteana. Käyt esim maidonkerääjää tai keittosuolaliuoksella kostutettua harson palaa tms. Jos rupeutuu ja sit taas rupinrepeää niinparaneminen hidastuu.tsemppiä!

Koita kivusta huolimatta imettää kipeästäkin rinnasta. Rinta tyhjenee paremmin ja pysyy "maitotilaus" ajan tasalla. Laita Bepanthenia tai Lansinohia joka imetyksen jälkeen ja huolehdi puhtaudesta. Ekan vauvan imetyksessä mulla oli nännit ihan haavoilla alkuun, vaikka imuote oli hyvä. Eivät vaan kestäneet kovaa kulutusta :) Helpotti ajan ja rasvojen kanssa. Tää viimeinen vauva puri ison reiän nänniin ekalla hampaallaan ja kipu oli tosi kova :$ Imetin kuitenkin normaalisti ja n. viikossa haava parani.

Onnea vauvasta! :)

Kiitos.Sattuu tosiaan myös sen kumin kanssa.Ja tää ei ole eka vauva vaan jo kolmas eikä ennen ole tällaista tullut.Haava nänniin on tuttu juttu,mutta tämä on tällainen ihan tuossa nännin juuressa omituisesti.Ehkä se tosiaan paranee "itsestään" kun vain sitkeästi jaksaa yrittää.Siitä nimittäin olinkin huolissani,että maidontuotanto heikkenee jos en tarpeeksi tuota saa tyhjennettyä.

Että pitääkin tämän asian olla hankala!!Ja pahinta tuntuu olevan se,että iltaisin kun pieni itkee jatkuvasti ja tahtoo roikkua tississä kiinni niin itku siinä tulee äidillekin kun pitää pulloa antaa kun ei tunnu pää kestävän sitä kipua.. :( Seuraavaksi koitan tuota "väärinpäin" imetystä.Olen ehkä liian kaavoihin kangistunut tässä kun imetän oikeastaan vain tavallisesti kyljellään makoillen napa napaa vasten tai istuen..Voi kun evoluutio olisi tehnyt tästä helpompaa..*vikinäävikinää*

Yhteistyössä