miten saada vauva imemään rintakumista? nännit aivan rikki..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rintatulehdus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rintatulehdus

Vieras
mulla on rintatulehdus ja vauva 6päivää. tulehdus tuli rikkoutuneesta nännistä ja olen käyttänyt siihen bebanthenia ja lansinohia sekä omaa maitoa. rintakumilla olen yrittänyt imettää vauvaa mutta kun vauva saa "raivarit" eikä suostu millään imemään kumista tai jos imee ei sieltä maitoa ala herumaan.. kipeällä rinnalla on aivan kamlaa imettää ja saa itkien imettää.. tää nänni on jotenkin paksumpikin kuin toinen ja hankala saada suuhun, että en tiedä onko välillä otekin väärä. muutaman kerran joutunut vaihtamaan otetta ja irrottamaan vauvan välissä, mutta siinä vaiheessa vauva kerkeää puremaan nännistä taas oikein kipeää, vaikka kuinka varovasti yritän pikkusormella välistä irrottaa otetta..

Entäpä jos tiristät siihen rintakumiin valmiiksi sitä maitoa, että saa heti alkuun maitoa suuhunsa, samoin voi toki dipata sen kumin ulkopuolen maitoon.

Tietysti voit yhden päivän kokeilla siten, että annat vaan siitä toisesta rinnasta ja lypsät itse sen toisen, jos on todella kipeä.

Joko pakastat sen maidon, tai voit yrittää hörpyttämällä syöttää.
Mikään ei vie niin tehokkaasti imetyshaluja kuin erittäin kivuliaat rinnat.

ootko laittanu kumin ohjeiden mukaan, eli kääntänyt ensin "kärkiosan" nurinpäin ja sitten tiukasti nänniin kiinni, ettei kumi jää sellaiseksi "töröksi" vaan menee nännin nänniä myöten?
Oletko koittanut lypsää rintakumiin pari tippaa omaaa maitoa, josko se houkuttelisi vauvaa syömään?
Itse jouduin aikoinaan käyttämään rintakumia useamman kuukauden, taistelu sen kanssa on tuttua :(

Parasta hoitoa rintatulehdukseen on se, että vauva imee rinnan tyhjäksi. Mulla oli ihan samaan aikaan rintatulehdus kuin sinulla nyt. Lypsin sinne rintakumin sisälle maitoa ja kastoin sen ulkopuolen myös maitoon. Sattui sen kuminkin kanssa, mutta nyt olisi hurjan tärkeää saada se rinta tyhjemmäksi välillä. Kuuma suihku myös helpottaa sekä pikkuisen murskattu kaalin lehti rintaliiveissä. Onko sulla muuten antibioottikuuri tulehdukseen? Lääkärissä kannattaa käydä.

on 10päivän antibiootti, perjantaina jo sain..kuume oli tosi korkea ja olo aivan kaamea.. oon maitoa painanut kumiin muutamia tippoja, pitää varmaan vähän enemmän yrittää.. mää en muista ohjetta, noi kumit ostin 13 kk sitten isoveikalle, joita en sitten käyttänytkään silloin kun kerran ja aattelin et voin niitä samoja käyttää.. eli siis mitenköhän väärinpäin..kyllä se mun mielestä menee ihan nänni nänniä myöden..hmm :)

tissin oon saanut ihan ok tyhjennettyä..ainoo ongelma tällä hetkellä siis että saisin tuon nännin haavaumat paranemaan, enkä haluis lopettaa tissistä imetystäkään.. imetykset ei muutenkaan onnistuneet aikaisemminkaan vaikka aina oon halunnut..ja nyt haluaisin imettää edes pari kuukautta :(

on 10päivän antibiootti, perjantaina jo sain..kuume oli tosi korkea ja olo aivan kaamea.. oon maitoa painanut kumiin muutamia tippoja, pitää varmaan vähän enemmän yrittää.. mää en muista ohjetta, noi kumit ostin 13 kk sitten isoveikalle, joita en sitten käyttänytkään silloin kun kerran ja aattelin et voin niitä samoja käyttää.. eli siis mitenköhän väärinpäin..kyllä se mun mielestä menee ihan nänni nänniä myöden..hmm :)

siis silleen, ettei kumiin jää "tyhjää tilaa", vaan, että ikäänkuin oma nänni täyttäis sen kumin pään mahdollisimman hyvin. Vaikea selittää...

[QUOTE="mää";26261903]siis silleen, ettei kumiin jää "tyhjää tilaa", vaan, että ikäänkuin oma nänni täyttäis sen kumin pään mahdollisimman hyvin. Vaikea selittää...[/QUOTE]

siihen on kyl jäänyt ilmaa, pitää yrittää saada viel enemmän nänniä "kumin sisään".. :)

Yhteistyössä