eihän siinä mitään pahaa olekaan, eikä pidäkään kieltää, mutta etkö vieläkään tajua että kaikilla ei niitä vanhempia ole jotka tukisivat taloudellisesti, jotkut tukevat itse vähävaraisia vanhempiaan sen lisäksi että yrittävät itsekin tulla toimeen jotenkuten.Mielstäni sulla ei ole varaa arvostella todella vähävaraisia koska nautit em etuisuuksia, et todellisuudessa hommaa kaikkea ITSE lapsillesi, kun kerran vanhempasi avustavat sinua säännöllisesti.Ja mitä tulee tuohon säästämiseen, ok, on hyvä ajatus sinänsä alkaa nyt heti pistää vaikka kymppi sivuun joka kuukausi, mutta jos tuleekin vuoden aikana joku yllättävä pakollinen meno, esim sairauskulujen muodossa, esim. joistakin kalliista lääkkeistä ei saa kelakorvausta,. mistähän ne varat otetaan kun eletään kädestä suuhun? No tietenkin siitä joululahja-kassasta, ja se miten sen vaje pystytään paikkaamaan jouluun mennessä onkin sitten jo melkoinen pulma.
Ai niin, köyhänhän pitää älytä olla sairastumatta...
Nyt kun sun aloituksesi luin ymmärsin taas varsin hyvin miksi musta niin usein tuntuu että mitä paremmassa asemassa ihminen on sitä kylmemmin suhtautuu heihin jotka ovat vähäosaisempia...
Tajuan, eihän tuohon nyt mitenkään erityisen suurta kapasiteettia tarvitse, että ymmärtää ettei kaikilla ole samalla tavalla. Mutta moni asia on itsestäkin kiinni. Suurin osa tuttavapiirini vinkujista, on ihmisiä, jotka eivät ole mitenkään valmiita kohentamaan omaa tilannettaan, odotetaan, että kyllä kaikki valtias sossu, tulee ja auttaa minut tästäkin suosta ylös. Se, jos mikä on ärsyttävää.
Ja kuka on sanonut, että vanhempani avustavat minua säännöllisesti? Tällä palstalla ei ole yhtään ainutta ihmistä, joka tietäisi sen asian todellisen laidan
Meneekö säästäminen joskus muka hukkaan? Onko se muutaman kympin sivuun laittaminen ollut turhaa, jos sen johonkin yllättävään menoon voi käyttää? Vaikka olisikin sen johonkin muuhun aikaisemmin ajatellut säästää?
Mä voin arvostella=sanoa mielipiteeni, ihan mistä haluan. :flower: