Ihan ilman vittuilua, nyt on seuraavaan jouluun vuosi, joten kaikki vähävaraiset ja muut taloudellista apua tarvitsevat

eihän siinä mitään pahaa olekaan, eikä pidäkään kieltää, mutta etkö vieläkään tajua että kaikilla ei niitä vanhempia ole jotka tukisivat taloudellisesti, jotkut tukevat itse vähävaraisia vanhempiaan sen lisäksi että yrittävät itsekin tulla toimeen jotenkuten.Mielstäni sulla ei ole varaa arvostella todella vähävaraisia koska nautit em etuisuuksia, et todellisuudessa hommaa kaikkea ITSE lapsillesi, kun kerran vanhempasi avustavat sinua säännöllisesti.Ja mitä tulee tuohon säästämiseen, ok, on hyvä ajatus sinänsä alkaa nyt heti pistää vaikka kymppi sivuun joka kuukausi, mutta jos tuleekin vuoden aikana joku yllättävä pakollinen meno, esim sairauskulujen muodossa, esim. joistakin kalliista lääkkeistä ei saa kelakorvausta,. mistähän ne varat otetaan kun eletään kädestä suuhun? No tietenkin siitä joululahja-kassasta, ja se miten sen vaje pystytään paikkaamaan jouluun mennessä onkin sitten jo melkoinen pulma.
Ai niin, köyhänhän pitää älytä olla sairastumatta...

Nyt kun sun aloituksesi luin ymmärsin taas varsin hyvin miksi musta niin usein tuntuu että mitä paremmassa asemassa ihminen on sitä kylmemmin suhtautuu heihin jotka ovat vähäosaisempia...

Tajuan, eihän tuohon nyt mitenkään erityisen suurta kapasiteettia tarvitse, että ymmärtää ettei kaikilla ole samalla tavalla. Mutta moni asia on itsestäkin kiinni. Suurin osa tuttavapiirini vinkujista, on ihmisiä, jotka eivät ole mitenkään valmiita kohentamaan omaa tilannettaan, odotetaan, että kyllä kaikki valtias sossu, tulee ja auttaa minut tästäkin suosta ylös. Se, jos mikä on ärsyttävää.

Ja kuka on sanonut, että vanhempani avustavat minua säännöllisesti? Tällä palstalla ei ole yhtään ainutta ihmistä, joka tietäisi sen asian todellisen laidan :D

Meneekö säästäminen joskus muka hukkaan? Onko se muutaman kympin sivuun laittaminen ollut turhaa, jos sen johonkin yllättävään menoon voi käyttää? Vaikka olisikin sen johonkin muuhun aikaisemmin ajatellut säästää?

Mä voin arvostella=sanoa mielipiteeni, ihan mistä haluan. :flower:
 
aapeelle jolla kirves kädessä
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;22745875:
Niin. Olisko vähävaraisten, mt-potilaiden ja muiden heikkolahjaisten syytä harkita sitä lisääntymistä, jos ainut tulonlähde on lapsiLISÄ? Joka jo nimensä mukaisesti on LISÄ, eikä lapsen pääasiallinen elatus.
Sä olet jotenkin niin kuvottava tyyppi. Miks tollasten pitää saada lisääntyä? Rahalla ei saa viisautta, päinvastoin tuntuu että mitä enemmän rahaa sen vähemmän aivosoluja.
Vai rikastutko sä toisten penikoilla?
 
Alkuperäinen kirjoittaja aapeelle jolla kirves kädessä;22748160:
Sä olet jotenkin niin kuvottava tyyppi. Miks tollasten pitää saada lisääntyä? Rahalla ei saa viisautta, päinvastoin tuntuu että mitä enemmän rahaa sen vähemmän aivosoluja.
Vai rikastutko sä toisten penikoilla?
Mä näen aloituksessa kuvailemieni ihmisten lapsia, ja ne ei voi hyvin. Niiltä puuttuu niin paljon, että ei voi kun joskus ajatella, että tuonkin olis varmaan ollu parempi, jos ei olis syntynyt. Mutta niin puuttuu ns. parempienkin perheiden lapsilta, ennen kuin kukaan ehtii sitä huomauttamaan. Asia nyt vaan on niin, että on helpompi jaksaa rakastaa, ja mennä päivästä toiseen, kun ei tarvitse JATKUVASTI miettiä, että mistä rahat vuokraan, ruokaan, ja toppavaatteisiin.
 
KKK-potilas
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;22746378:
Miksi? Mulla on varaa elättää lapseni, en ole heikkolahjainen, enkä mt-potsku.
Mitäpä jos kävisit psykiatrisissa testeissä, varmasti saisit mukavan diagnoosin. On nimittäin juttus sellaisia ettei ne terveen kirjoituksia ole!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;22748131:
Tajuan, eihän tuohon nyt mitenkään erityisen suurta kapasiteettia tarvitse, että ymmärtää ettei kaikilla ole samalla tavalla. Mutta moni asia on itsestäkin kiinni. Suurin osa tuttavapiirini vinkujista, on ihmisiä, jotka eivät ole mitenkään valmiita kohentamaan omaa tilannettaan, odotetaan, että kyllä kaikki valtias sossu, tulee ja auttaa minut tästäkin suosta ylös. Se, jos mikä on ärsyttävää.

Ja kuka on sanonut, että vanhempani avustavat minua säännöllisesti? Tällä palstalla ei ole yhtään ainutta ihmistä, joka tietäisi sen asian todellisen laidan :D

Meneekö säästäminen joskus muka hukkaan? Onko se muutaman kympin sivuun laittaminen ollut turhaa, jos sen johonkin yllättävään menoon voi käyttää? Vaikka olisikin sen johonkin muuhun aikaisemmin ajatellut säästää?

Mä voin arvostella=sanoa mielipiteeni, ihan mistä haluan. :flower:
Itsehän sanot että vanhempasi ostavat lapsillesi vaatteita ja kustantavat harrastuksia, se on se etuus jota tarkoitan.
Ei mene hukkaan ei, mutta ei myöskään säästy niihin joululahjoihin, ja sitten hyväosaisemmat pääsevät taas taivastelemaan "TAASKO sitä ollaan valittamassa senkin heikkolahjainen sossupummi, et sitten oppinut mitään viime joulusta? "
Joo onhan sulla OIKEUS mielipiteisiisi, se on sitten eri asia onko se ihan välttämätöntä täällä esittää yleistäviä ja alentavia mielipiteitä kaikista vähävaraisista, keskittyisit iloitsemaan siitä aineellisesta hyvästä mitä sulla on sen sijaan että pyrit tekemään pahaa mieltä niille joilla sitä aineellista hyvää ei ole.
Kyllä tämänkin palstan lukijoissa on ihmisiä joiden arkea on kitkuttaminen päivästä päivään, miltäköhän sä luulet tuollaisten kirjoitusten kuin sun aloituksesi heistä tuntuvan?
 
Viimeksi muokattu:
"mä"
Nämä tällaiset keskustelut vain oikeasti joskus saavat mut pahoittamaan mieleni, en mä sille mitään voi. Yleensä ajattelen kyllä että tulen pärjäämään, ja ihan positiivisesti.

Ja paljon mä olenkin jo saanut aikaiseksi, mulla ei ollut MITÄÄN kun raskaaksi tulin. Nyt on ihan mukava asunto hyvältä paikalta, ammatti hankittuna ja vauvaa odottelen pian syntyväksi. Rahasta on tiukkaa mutta kyllä tässä pärjää..
Sullahan kuulostaa sitten olevan asiat vallan mainiolla pohjalla ja olet valinnut sen toisen tien, et itsesi säälimistä. Seuraava askel on sitten oppia erottamaan kirjoituksista ja sanomisista se kannustin ja oikeanlainen kritiikki ja suodattaa paska ohi. Nosta itsesi paskan yläpuolelle, olethan jo saanut elämässäsi ITSE aikaan paljon. Ole ylpeä siitä, että sinulla on ammatti, olet ITSE hommannut asuntosi ja sinulle ITSELLESI on syntymässä vauva, jonka sinä ITSE osaat hoitaa ja kasvattaa.

Ap on aivan oikeassa, että jokaisen pitäisi nyt alkaa säästämään ensi jouluun. Miten jotkut osaavatkin kääntää senkin pahaksi asiaksi? Ihan kuin ei haluttaisikaan vinkkejä talouden korjaamiseen vaan äyvvätään vastaan joka asiassa. Enkä nyt tarkoita henk.koht. sua vaan tapakerjääjiä.

Ja edelleenkin olen aivan varma, että jokainen voi laittaa rahaa säästöön kuukaudessa pienen määrän.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;22748216:
Mä näen aloituksessa kuvailemieni ihmisten lapsia, ja ne ei voi hyvin. Niiltä puuttuu niin paljon, että ei voi kun joskus ajatella, että tuonkin olis varmaan ollu parempi, jos ei olis syntynyt. Mutta niin puuttuu ns. parempienkin perheiden lapsilta, ennen kuin kukaan ehtii sitä huomauttamaan. Asia nyt vaan on niin, että on helpompi jaksaa rakastaa, ja mennä päivästä toiseen, kun ei tarvitse JATKUVASTI miettiä, että mistä rahat vuokraan, ruokaan, ja toppavaatteisiin.
Ja edelleen jatkat haukkumista. Tajuatko edes kuinka helvetin pahalta minusta mt-potilaana ( ja heikkolahjaisena) tuntuu kun sanotaan että olisi parempi että minun lapset ei olisi syntyneetkään. Meidän lapsilta ei taloudellisesti mitään puutu, en tosiaankaan ole yh vaan lapset saavat ja ovat aina saaneet elää ydinperheessä, ei tarvitse olla paljoa hoidossa koska en tee kokopäivätöitä ja silti niiden ei olisi pitänyt syntyäkään kun olen mt-potilas...

Minulla on lähipiirissä MONIA vähävaraisia ja kukaan ei niistä ruikuta. Yksikään ei elä tt-tuella, joka ikinen opiskelee tai tekee töitä. Ihmettelen vaan millaisissa porukoissa itse liikut.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22748347]Tajuatko edes kuinka helvetin pahalta minusta mt-potilaana ( ja heikkolahjaisena) tuntuu kun sanotaan että olisi parempi että minun lapset ei olisi syntyneetkään. [/QUOTE]

Hetkinen, mulla on menny ohi... missä kohtaa KKK on kirjoittanut noin? Lainaatko kyseisen kohdan, kiitos.
 
"mä"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22746804:
Kieltämättä se on jännä. Mutta ehkä se juuri erottaa sairauden nimeltä masennus mielentilasta nimeltä masennus. Apua kykenee hakemaan vasta sitten, kun sairauteen on saatu hoito ja se alkaa tehota. Siinä vaiheessa ikävä kyllä monasti raha-asiat ovat jo ihan perseellään. Sieltä suosta sitten koitetaan kamppailla ylös ja ollaan kiitollisia siitä, jos joku vinkkaa diakonissalla tai ehdottaa MLL:n lahjakortin saajaksi.

Ei sun tarvitsekaan uskoa, jos et halua. Eikä sun tarvitse ketään vähäosaista auttaa, jos et halua.
Kun raha-asiat on perseellään ja ulosotto painaa päälle niin jokaiselle jää palkasta suojaosuus ja jopa siitä voi laittaa sen muutaman euron säästöön. Parissa kuukaudessa sain kaverini huomaamaan, miten ne rahat oikeasti saa riittämään (esim. kerran viikossa yksi iltapäivälehti ostamatta, tekee kuukaudessa jo 4e) ja niistä jää jopa säästöön vaikka ulosotto viekin suuren osan. Silloin pitää vain tehdä oikeita valintoja.

En mielestäni kirjoittanut ettenkö auttaisi muita. Autan kyllä, mutta sellaisia, jotka ei yritä syöttää mulle valheita. Näen punaista kun tupakka suussa itketään ettei ole varaa ostaa lapselle 3 euroa maksavaa lelua joululahjaksi ja ihmetellään, miten minä pystyn ostamaan lapselleni monta lahjaa vaikka opintotuella elellään. Ostan mielelläni lahjan sellaiselle ihmiselle, joka on yrittänyt säästää edes hiukan ja saanut edes jotain pientä itse hankittua. Jos väittää, ettei yhtäkään lahjaa pystynyt koko vuoden aikana lapselleen hankkimaan, niin valehtelee.
 
"mä"
[QUOTE="vieras";22748372]Hetkinen, mulla on menny ohi... missä kohtaa KKK on kirjoittanut noin? Lainaatko kyseisen kohdan, kiitos.[/QUOTE]

Mun mielestä KKK:n ei tarvitsisi edes kommentoida enää kyseiselle kirjoittajalle. Niin selvästi tahallaan ymmärtää asian aivan väärin.
 
"vieras"
[QUOTE="mä";22748455]Mun mielestä KKK:n ei tarvitsisi edes kommentoida enää kyseiselle kirjoittajalle. Niin selvästi tahallaan ymmärtää asian aivan väärin.[/QUOTE]

"Niin. Olisko vähävaraisten, mt-potilaiden ja muiden heikkolahjaisten syytä harkita sitä lisääntymistä, jos ainut tulonlähde on lapsiLISÄ? Joka jo nimensä mukaisesti on LISÄ, eikä lapsen pääasiallinen elatus."

Tässä on ihan selkeällä suomen kielellä pistetty mt-potilaat samaan kastiin vähävaraisten ja heikkolahjaisten kanssa. Mutta en kylläkään odotakaan KKK:N kommentoivan mitään. Hänessä kun ei ole koskaan vikaa ja on minun vikani että otan itseeni hänen haukkumisen. Tämäkin kommentti löytyy tästä ketjusta jos haluaa lukea.
 
Turkilmas
Musta tuntuu, että täällä osa ottaa nyt turhan herkästi tästä aloituksesta itseensä. Mä olen itse ollut vähävarainen, sairastanut vakavan masennuksen, enkä ole varmaan kovin fiksukaan. En mä silti ajattele että ap hyökkää aloituksellaan mun niskaani.

Asia on kuitenkin niin, että paljon on lapsia heitteillä ja paljon on tapauksia, jossa lapsen ihan oikeasti olisi parempi ilman omia vanhempiaan. Ja jos vaikka yksinhuoltaja äiti kärsii pahoista mielenterveysongelmista, niin kyllähän se lapsen hyvinvointiin heijastuu. Meillä mies oli se "pelastava enkeli", mutta olen kuitenkin varma että ihan takuulla masennukseni jätti jälkensä esikoiseen.

Eihän kukaan sairastu pahuuttaan, eikä tulevasta voi koskaan tietää. Ja aivan takuulla tuollaisissa tapauksissa on erittäin hyvä asia että saadaan apua ja tukea jne. Siltikin voi väkisin tuntea sääliä lasta kohtaan. Ainakin itse toivoisin että kaikilla lapsilla olisi hyvä olla.

Ainakin mä ymmärsin tämän ketjun pointin siinä, että miten voi olla mahdollista ettei jotkut lapset saa vuodesta toiseen joululahjoja? Toisin sanoen: miten on mahdollista että joka vuosi samaan aikaan tuleva juhla voidaan sivuuttaa vetoamalla rahattomuuteen? Ei voi hommata jouluruokia, eikä voi hankkia lapsille lahjoja.

Vakava sairaus on toki selitys, mutta että rahattomuus? Mä en vaan tahdo uskoa että se ikinä voisi olla todellinen syy. Kirpparit on leluja pullollaan, kaupoista löytyy järjettömillä alennuksilla tavaraa. Vitosella saa jo useamman lahjan. Riisipuuro maksaa pari euroa, itse tehty limppu ei paljon mitään, laatikot on edullisia ja lihaakin saa halvalla.

On täysin ymmärrettävää ettei vähävaraisen joulupöytä notku herkkuja. Ja on täysin ymmärrettävää ettei lapset huku lahjavuoreen. Mutta kun se yksi lahja ja vaatimaton joulupöytä on tarpeeksi. Enkä vaan ymmärrä miten se ei voisi olla keneltä tahansa mahdollista.

Tuolla joku vinkkasikin oivan säästökeinon: nostaa veroprosenttia vähän korkeammaksi. Säästöä tulee kuin itsestään ja palautukset tulee sopivasti joulukuun alussa. Ja vaikka niitä menoja on toki pitkin vuotta, niin eikö tuosta joulun tekemisestä voisi ottaa yhden menoerän lisää? Ostaa ne lahjat vaikka jo tammikuun alennusmyynneistä ja tehdä laatikot, limput jne. jo ajoissa pakkaseen.

Ei sillä että joulu olisi mikään maailman tärkein asia. Paitsi että monelle lapselle se on juurikin sitä. Voin vaan kuvitella miten pahalta voikaan tuntua lapsesta joka ei saa ainuttakaan joululahjaa. Sen takia mä haluan toki omalta osaltani auttaa ja osallistua lahjakeräyksiin, vaikkakin samalla aidosti kummastelen miten voi olla Suomessa niin köyhä ettei pysty vaikkapa vitosta käyttämään lahjoihin.
 
"mä"
[QUOTE="vieras";22748510]"Niin. Olisko vähävaraisten, mt-potilaiden ja muiden heikkolahjaisten syytä harkita sitä lisääntymistä, jos ainut tulonlähde on lapsiLISÄ? Joka jo nimensä mukaisesti on LISÄ, eikä lapsen pääasiallinen elatus."

Tässä on ihan selkeällä suomen kielellä pistetty mt-potilaat samaan kastiin vähävaraisten ja heikkolahjaisten kanssa. Mutta en kylläkään odotakaan KKK:N kommentoivan mitään. Hänessä kun ei ole koskaan vikaa ja on minun vikani että otan itseeni hänen haukkumisen. Tämäkin kommentti löytyy tästä ketjusta jos haluaa lukea.[/QUOTE]

Kyllä se on ihan hyvä herätellä myös niitä mt-ongelmaisia, "jos ainut tulonlähde on lapsilisä". Silloin sairaus on aika heikolla tolalla, jos ei muita tuloja ole ja se ei ole lapsen edun mukaista.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22748510]"Niin. Olisko vähävaraisten, mt-potilaiden ja muiden heikkolahjaisten syytä harkita sitä lisääntymistä, jos ainut tulonlähde on lapsiLISÄ? Joka jo nimensä mukaisesti on LISÄ, eikä lapsen pääasiallinen elatus."

Tässä on ihan selkeällä suomen kielellä pistetty mt-potilaat samaan kastiin vähävaraisten ja heikkolahjaisten kanssa. Mutta en kylläkään odotakaan KKK:N kommentoivan mitään. Hänessä kun ei ole koskaan vikaa ja on minun vikani että otan itseeni hänen haukkumisen. Tämäkin kommentti löytyy tästä ketjusta jos haluaa lukea.[/QUOTE]

Miten tää koskee tuota yhtä, jolta kysyin missä KKK noin kirjoittaa? Sehän (vai sä?) ilmoittaa että ON varaa elättää lapsensa?
 
"vieras"
Musta tuntuu, että täällä osa ottaa nyt turhan herkästi tästä aloituksesta itseensä. Mä olen itse ollut vähävarainen, sairastanut vakavan masennuksen, enkä ole varmaan kovin fiksukaan. En mä silti ajattele että ap hyökkää aloituksellaan mun niskaani.

Asia on kuitenkin niin, että paljon on lapsia heitteillä ja paljon on tapauksia, jossa lapsen ihan oikeasti olisi parempi ilman omia vanhempiaan. Ja jos vaikka yksinhuoltaja äiti kärsii pahoista mielenterveysongelmista, niin kyllähän se lapsen hyvinvointiin heijastuu. Meillä mies oli se "pelastava enkeli", mutta olen kuitenkin varma että ihan takuulla masennukseni jätti jälkensä esikoiseen.

Eihän kukaan sairastu pahuuttaan, eikä tulevasta voi koskaan tietää. Ja aivan takuulla tuollaisissa tapauksissa on erittäin hyvä asia että saadaan apua ja tukea jne. Siltikin voi väkisin tuntea sääliä lasta kohtaan. Ainakin itse toivoisin että kaikilla lapsilla olisi hyvä olla.
Minua loukkaa hemmetisti se, että sairauden takia minun sanotaan olevan heikkolahjainen. Minua loukkaa vielä enemmän se, että sanotaan että minun lapsien olisi parempi olla jos eivät olisi syntyneetkään. Minä olen aivan 100 % varma, että KKK:n lasten isä tai nyksä tai eksä ei takuulla ole niin hyvä isä kuin minun lapsilla. Ja silti KKK tulee sanomaan tuollaista. Ja lisäksi vielä se, että pidetäänkö mt-potilaita tosiaan niin tyhminä ja tunteettomina että heitä voidaan haukkua mennen tullen pösilöiksi jne. Luuletteko tosiaan, ettemme itse tunne syyllisyyttä sairaudestamme? Mä en voi edes kuvitella miten hirviömäinen ihminen voi olla, että lyttää ihmistä vielä entisestään.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22748574]Minua loukkaa vielä enemmän se, että sanotaan että minun lapsien olisi parempi olla jos eivät olisi syntyneetkään. [/QUOTE]

Luepa tuosta ylempää. KKK ei missään ole väittänyt noin - sinä itse olet ainoa joka höpöttää ettei mt-ongelmaisilla saisi olla lapsia ollenkaan, häpeä siis itseksesi vaan! Äläkä vääristele KKK:n kirjoituksia.
 
"vieras"
Sairastan itsekin masennusta ja sosiaalisten tilanteiden pelkoa, koulut olen kuitenkin saanut jotenkuten sinniteltyä läpi, köyhäkin olen, en silti koe olevani mitenkään yhteiskunnan pohjasakkaa vaan ihminen siinä missää muutkin...mua vaan ihmetyttää, miten kukaan mt-syistä eläkkeelle jäänyt USKALTAA tehdä lapsia tuossa tilanteessa? Jos mielenterveysongelma on niin paha, että se aiheuttaa eläkkeeseen oikeuttavan työkyvyttömyyden, niin ei se voi mitenkään olla vaikuttamatta tämän henkilön lastenkin elämään negatiivisesti. Ei eläkkeelle pääse kusettamatta minkään ohimenevän alakulon tai satunnaisten ongelmien vuoksi kuin ehkä tietyn vähemmistökulttuurin edustajat, vaan silloin ihminen on ihan oikeasti jo tosi kipeä. Mä oon huomattavasti lievempien mt-ongelmien vuoksi jo kelaillut, uskallanko ikinä saada lapsia, koska jo mun ongelmani olisivat pahimmillaan ollessaan (eikä ikinä tiedä, miten pahana ne uusii) sitä luokkaa, että siinä tilassa on täysin mahdotonta olla hyvä äiti. Enkä ole lähellekään mt-eläkekunnossa tai edes ollut saikulla mt-syistä ikinä.
 
[QUOTE="vieras";22748372]Hetkinen, mulla on menny ohi... missä kohtaa KKK on kirjoittanut noin? Lainaatko kyseisen kohdan, kiitos.[/QUOTE]

Ei missään kohtaa....mutta tuo on sitä, kun haluamalla halutaan syyllistyä ja loukkaantua.
 
"vieras"
Joo minunkin mielestä on vähän erikoista, että ollaan työttömiä,eläkkeellä tms ja sitten koko ajan pukkaa muksua. Onhan se nyt ihan selvä homma että niiden kasvattaminen tulee kalliiksi. Mielestäni tämä on ihan järkikysymys.
tähän peesi. ite oon ihan samoilla linjoilla. et jos sulla ei TÄHÄNKÄÄN PÄIVÄÄN mennessä ole jääny yhtään ainutta euroa säästöön miksi ihmeessä hankkia lapsia ja vielä useempia?? jos ekaakaan ei ole varaa elättää ku sossun luukulla asialla niin miksi tehdä vielä toinen tai kolmas? toki kaikilla oikeus lisääntyä, mutta jos tietää jo etukäteen että yhteiskunnan pitää elättää ne kersat miksi niitä silloin pitää tehdä?

ja se kans et jos vähävarainen on eikä jouluna pysty YHTÄÄN lahjaa omalle lapselleen ostamaan voisi ne rahat säästää juurikin vaikka siitä ainoasta baarikerrasta tai sätkäaskista. sillä saisi jo edes pienen lahjan, minusta on omaa tyhmyyttä jos joulun alla huomaa ettei ole lapselle varaa lahjaa laittaa. piste.
 
"vieras"
Ei missään kohtaa....mutta tuo on sitä, kun haluamalla halutaan syyllistyä ja loukkaantua.
Juuri näin. Tällä palstalla kyllä tuetaan sitä että mustat saa haukkua muita miten tahtoo. Minulle on muuten ihan se ja sama mitä palstalla kirjoitetaan mutta kyllä tuollainen loukkaa. Ja kun siitä sanoo haukutaan vielä pösilöksi. Voisin lyödä vaikka vetoa että KKK on entinen? koulukiusaaja.
 
kulli
Ihan vittuilematta kysyn miten jollakin ei rahat riitä. Onko liikaa velkaa?

Sossusta sain elämiseen 417e ja se jäi asumiskulujen jälkeen. Rahaa jäi n. 200e/kk ruokaan ja 200e vaatteisiin, meikkeihin, kenkiin, sisustukseen. Netti ja puhelin ei paljoa maksa.

Tosin tajuan että opiskelijalla huonompi tilanne.
 
Turkilmas
[QUOTE="vieras";22748574]Minua loukkaa hemmetisti se, että sairauden takia minun sanotaan olevan heikkolahjainen. Minua loukkaa vielä enemmän se, että sanotaan että minun lapsien olisi parempi olla jos eivät olisi syntyneetkään. Minä olen aivan 100 % varma, että KKK:n lasten isä tai nyksä tai eksä ei takuulla ole niin hyvä isä kuin minun lapsilla. Ja silti KKK tulee sanomaan tuollaista. Ja lisäksi vielä se, että pidetäänkö mt-potilaita tosiaan niin tyhminä ja tunteettomina että heitä voidaan haukkua mennen tullen pösilöiksi jne. Luuletteko tosiaan, ettemme itse tunne syyllisyyttä sairaudestamme? Mä en voi edes kuvitella miten hirviömäinen ihminen voi olla, että lyttää ihmistä vielä entisestään.[/QUOTE]

Ap taisi tosiaan, todennäköisesti ärsyttääkseen, niputtaa mielenterveysongelmaiset, heikkolahjaiset ja ties mitä samaan kasaan.

Pointti oli kuitenkin se, myös tuon lisääntymisen kannalta, että miksi tehdä lisää lapsia jos heistä ei pystytä huolehtimaan?

Jos taas mielenterveysongelmainen, heikkolahjainen tai minkä tahansa sairauden omaava vanhempi pystyy järjestämään itse, puolison toimesta, sukulaisten ja ystävien toimesta tms. lapselleen hyvät oltavat, niin kukaan ei kiellä etteikö lapsen paras olisi kotonaan.

Sinäkin taisit kirjoittaa, että lapsella/lapsilla on hyvä isä, teillä on katto pään päällä, ruokaa pöydässä jne. Eli teidän perheessänne asiat on hyvin vaikka kärsit masennuksesta. Te pystytte huolehtimaan lapsistanne.

Koko tämän ketjun pointti on niissä lapsissa, jotka ovat jollakin tasolla heitteillä. Se on loppujen lopuksi aivan sama mistä syystä lapsi on heitteillä. Voi olla että vanhempi on alkoholisti tai voi olla että vanhempi on uraohjus. Tai vakavasti sairas, mielenterveysongelmista kärsivä... mitä tahansa. Mutta pointti on siinä että lapsi on heitteillä. Ja näin ei siis ole automaattisesti mikäli perheessä on edellä mainittuja ongelmia.
 
"joopajoo"
Itselläni on aina ollut rahaa tilillä. Jo lapsena säästin enkä keksinyt tuhlauskohteita. Joten en puhu nyt omasta puolestani.

kuitenkin olen sitä mieltä, että sellainen, joka saa taloudellista apua kotoaan, ja jota ei ole kotoa laitettu tyhjin käsin 16-18-vuotiaana ja olisi joutunut aloittaa tyhjästä, ottaa takuuvuokraan velkaa, ostaa ajokortin velaksi, vanhemmat eivät anna mitään jolleivät itse saa jotain vielä enemmän, työsuoritusta jne, ja suorastaan hyväksikäyttävät, jos tajuavat, että jollain lapsista menee heikommin, niin alkavat sillä teetätää euron tuntipalkalla töitä.

muistan ap:n kirjoittaneen tietokone- ja muista todella hintavista lahjoista perheelleen. Joka tällaisia saa perheeltään, tulee jo valmiiksi hyvistä ja anteliaista lähtökohdista, ei piheistä vanhemmista, ja tällöin jo aloitustilanne on niin erilainen, että tällaisen henkilön kannattaa pitää suunsa tiukasti kiinn ja HÄVETÄ. KOSKA EMPATIAA EI OLE OLLENKAAN.
 
"joopajoo"
jos ap lasket sentilleen kaiken sen rahallisen ja työn arvon, jota olet vanhemmiltasi saanut ja pulitat joka sentin takaisin. Laitat vaikka sille kakaroidenhoitoavulle 10 euroa tunti, joka on käypä taksa niillä, jotka joutuvat senkin vieraall teettää.

Lisäksi maksat korkoa sille rahalle, jota olisit joutunut ottaa, jos et olisi saanut avustusta, sanotaanko että takutuvasti maksat 200 000 -500 000 euroa yhteiskunnalle tai vanhemmillesi, tällöin voit tulla aukomaan suurta tyhmää päätästi.

Mutta sitähän sinä et koskaan tekisi. Et jaksaisi henkisesti, kuuluisit itse näiin mt. potilaisiin joita nyt haukut, jos et olisi koko elämääsi elänyt vanhempiesi kaikinpuolisilla avustuksilla.a
 
"joopajoo"
Ap taisi tosiaan, todennäköisesti ärsyttääkseen, niputtaa mielenterveysongelmaiset, heikkolahjaiset ja ties mitä samaan kasaan.

Pointti oli kuitenkin se, myös tuon lisääntymisen kannalta, että miksi tehdä lisää lapsia jos heistä ei pystytä huolehtimaan?

Jos taas mielenterveysongelmainen, heikkolahjainen tai minkä tahansa sairauden omaava vanhempi pystyy järjestämään itse, puolison toimesta, sukulaisten ja ystävien toimesta tms. lapselleen hyvät oltavat, niin kukaan ei kiellä etteikö lapsen paras olisi kotonaan.

Sinäkin taisit kirjoittaa, että lapsella/lapsilla on hyvä isä, teillä on katto pään päällä, ruokaa pöydässä jne. Eli teidän perheessänne asiat on hyvin vaikka kärsit masennuksesta. Te pystytte huolehtimaan lapsistanne.

Koko tämän ketjun pointti on niissä lapsissa, jotka ovat jollakin tasolla heitteillä. Se on loppujen lopuksi aivan sama mistä syystä lapsi on heitteillä. Voi olla että vanhempi on alkoholisti tai voi olla että vanhempi on uraohjus. Tai vakavasti sairas, mielenterveysongelmista kärsivä... mitä tahansa. Mutta pointti on siinä että lapsi on heitteillä. Ja näin ei siis ole automaattisesti mikäli perheessä on edellä mainittuja ongelmia.
HÄPEÄ SINÄKIN. jos osaat.
 

Yhteistyössä