Ihan ilman vittuilua, nyt on seuraavaan jouluun vuosi, joten kaikki vähävaraiset ja muut taloudellista apua tarvitsevat

Ruvetkaa laittamaan 5-20e kuukaudessa sivuun.

Ja hieman ot. kylllä korpes, kun telkkarissa haastateltiin jotain alle 30v eläkeläistä, jolla oli kersoja, kuin lipinpiruja..Äiti oli niin onnellinen, kun 12v sai ENSIMMÄISTÄ kertaa elämässään joululahjan, kun Joulupuu-keräyksestä tuotiin |O|O|O|O|O
 
"vieras"
Peesi!

Ja kirppareita kiertämään vaan! Kyllä se lapsi mielummin kirppikseltä hankitun lelun saa lahjaksi, kun jäisi kokonaan ilman. Itsekin ostin omalleni lahjoja kirppikseltä, kaksi Muumikirjaa yht. 3e ja xylofonin 2e. Kympilläkin saa jo muutaman lahjan, kun vain alkaa ajoissa etsimään.
 
"vieras"
Vuotta aikaisemmin kun alkaa ostelemaan, niin jopa aikuisen kohdalla voi sanoa, että pieleen menee. Lasten kiinnostuksenkohteet vaihtelevat vielä huomattavasti nopeammin.
 
"vieras"
Ja vinkki niille vähävaraisille joilla lapset on vasta suunnitteilla: niitä ei ole pakko hankkia enempää kuin on vara hoitaa, itse asiassa ei ole pakko hankkia yhtäkään.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22745857]Vuotta aikaisemmin kun alkaa ostelemaan, niin jopa aikuisen kohdalla voi sanoa, että pieleen menee. Lasten kiinnostuksenkohteet vaihtelevat vielä huomattavasti nopeammin.[/QUOTE]

No sitten säästää pitkin vuotta ja ostaa lähellä joulua.
 
ggg
[QUOTE="vieras";22745860]Ja vinkki niille vähävaraisille joilla lapset on vasta suunnitteilla: niitä ei ole pakko hankkia enempää kuin on vara hoitaa, itse asiassa ei ole pakko hankkia yhtäkään.[/QUOTE]

Peesi. Ellei sossu maksa pillereitä niin sitten vaikka palstakolehti pystyyn :D
 
[QUOTE="vieras";22745846]Jos se oli mielenterveyseläkeläinen.. Varmaan vähän harkintakykyyn sekin vaikuttaa.[/QUOTE]

Niin. Olisko vähävaraisten, mt-potilaiden ja muiden heikkolahjaisten syytä harkita sitä lisääntymistä, jos ainut tulonlähde on lapsiLISÄ? Joka jo nimensä mukaisesti on LISÄ, eikä lapsen pääasiallinen elatus.
 
Mulla ei ole edes tuollainen tilanne. Mutta silti ostan kummilapsille alesta jo lahjoja. Ja varmasti ostan myös tälle omalleni alesta lahjoja. Tai jos löydän jotain siistiä kirpputorilta.
Vaatteita olen myös ostanut tälle pikkuiselle paljon kirpputorilta. Mummo osteli tosin innoissaan tuttaa...
Myös stockan outletista tekee välillä hyviä löytöjä. Siellä olisi ollut ihania mekkoja, mutta kun ei ole 100% että saamme tytön, niin jätin ostamatta.
 
ggg
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;22745881:
Hirveen moni itseään vähävaraiseksi kutsuva, kuitenkin polttaa/juo. Veikkaan, että 9/10 tapsuksessa, on kyse siitä, että ei ole halua säästää.
Peesi. Aikoinaan opiskelevana yh:na jäin kirkkaasti alle sossun toimeentulotukitulonormien, mutta en saanut tukea, koska oli mahdollisuus lainaan. Lapsille sain kuitenkin kaiken tarpeellisen, koska en tuhlannut mihinkään turhaan.
 
"vieras"
Ihan ilman vittuilua tiedätkö paljon alle 30 v eläkeläinen saa rahaa?
No ilmeisesti liian vähän ostaakseen lahjoja lapsilleen. Ja ilmeisesti jo ennen eläkettä tienistit on huonot olleet kun ei 12 vuoteen ole varaa lahjoihin ollut? Niin tai sitten on jäänyt eläkkeelle 18-vuotiaana.

Ehkäisykin on ollut liian kallista. Voi kun seksin harrastaminenkin tulisi maksulliseksi...
 
123
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;22745891:
En, mutta ko. nainen sai jo lapsilisiä toista tonnia. Toki isossa perheessä on kulutkin toista luokkaa, mutta sitten palataan taas siihen kysymykseen, että miksi lisääntyä, jos niiden lasten elättämiseen ei ole resursseja?
Niinpä, lapset tuskin oikeasti ovat onnellisia todella köyhässä perheessä. '' meillä saadaan rakkautta, ei rahaa '' on kyllä täyttä hevonsontaa, ei se rakkaus hirveästi auta kun pitäis vaatetta saada ym!
 
"opiskelija"
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;22745838:
Ruvetkaa laittamaan 5-20e kuukaudessa sivuun.

Ja hieman ot. kylllä korpes, kun telkkarissa haastateltiin jotain alle 30v eläkeläistä, jolla oli kersoja, kuin lipinpiruja..Äiti oli niin onnellinen, kun 12v sai ENSIMMÄISTÄ kertaa elämässään joululahjan, kun Joulupuu-keräyksestä tuotiin |O|O|O|O|O
Et ilmeisesti ihan ymmärrä että jos sitä rahaa on oikeasti VÄHÄN,ei sitä ole varaa laittaa sivuun kuin korkeintaan euro kuussa.
Minun tuloni(opintotuki ja lapsilisä) menevät vuokraan,niistä ei jää mitään käteen.
Opintolainaa pyrin ottamaan mahd. vähän koska nehän on toki maksettava takaisin ja tilanne ei ole kovinkaan onnellinen valmistuessa jos lainaa on hirveästi.
Joka kuukausi sitä silti joudun sen 100-200 e nostamaan jotta saan ruokaa,koulukirjoja,bussikortin ym.
Säästäköön kuka haluaa ja kykenee,minä en.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;22745881:
Hirveen moni itseään vähävaraiseksi kutsuva, kuitenkin polttaa/juo. Veikkaan, että 9/10 tapsuksessa, on kyse siitä, että ei ole halua säästää.
Täytyy sanoa että samaa mieltä olen kyllä. Se on ihan silkkaa itsekkyyttä syytä sitä rahaa tupakkaan/alkoon ja sitten voivotella ettei ole mistä antaa lapsille.
Ja oonpa huomannut senkin että on aika paljon nuoria aikuisia jotka eivät yksinkertaisesti osaa säästää, siis kun tili tulee niin se myös menee parissa viikossa, sitten ollaan lainaamassa rahaa kun ei osata sitä oikein käyttää.
Että kyllä se vaan on aika paljon omista tottumuksista kiinni ja siitä mitä pitää tärkeänä.
 
"vieras"
[QUOTE="opiskelija";22745913]Säästäköön kuka haluaa ja kykenee,minä en.[/QUOTE]

No onko silloin varaa hankkia lasta, jos kuukaudessa ei euroakaan ylimääräistä jää???
 

Yhteistyössä