Ihan ilman vittuilua, nyt on seuraavaan jouluun vuosi, joten kaikki vähävaraiset ja muut taloudellista apua tarvitsevat

hmmm...
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;22745875:
Niin. Olisko vähävaraisten, mt-potilaiden ja muiden heikkolahjaisten syytä harkita sitä lisääntymistä, jos ainut tulonlähde on lapsiLISÄ? Joka jo nimensä mukaisesti on LISÄ, eikä lapsen pääasiallinen elatus.
tää kommentti tuntuu minusta loukkaavalta...
 
lasten oikeuksien puolustaja
syö sinä paskas loukkaantuva. veronmaksajat on kyllästynyt hyysään vähämielisten pentuja. Sääli sittenkin lapsia, mutta menkää vanahemmat kiikkuun.
 
Kielteinen suhtautuminen ihmiseen tai yksilön ihmisarvoon ei mielestäni ole ammatillista. Ihmisen tavoissa toimia voi olla korjattavaa silti syyttelyllä ei päästä toivottuihin tuloksiin. Jos asiakas kokee ilmapiirin kielteisenä hän ei ole valmis vastaan ottamaan ohjausta taineuvoja. Kielteisyydellä ja syyttelyllä ei pysty palvelua myymään.
juuri näin. ja niitä on kuitenkin harvassa jotka vain laiskuuttaan makaavat kotona tukien varassa. ja nuivaa kohtelua parempi vaihtoehto näillekkin tapauksille olisi keskustelu jossa yritetään selvittää syitä tähän haluttomuuteen ja kartoittaa asiakkaan mahdollisuuksia. Ja ei, tietenkään se ei auttaisi kaikkia mutta näitä tapauksia on muutenkin niin pieni osa. Ja tosiaan, ihmisten elämät ja ongelmat on niin monitahoisia. Ei mustavalkoisia niinkuin tässäkin keskustelussa jotkut tuntuu ajattelevan.
 
[QUOTE="mie vaan";22765252]Nyt on keskustelua syntynyt. Tosi hienoa AP, että aloitit tänä ketjun. Mun talossa asuu perhe, jonka lapset joutuu kärsimään vanhempiensa juopottelusta ja vanhin lapsi jo huostassa. Lapsoset on ihania pikkuenkeleitä ja niin lojaaleja vanhemmilleen, jotka ei sitä ansaitse. Todellakin, viinaan ja tupakkaan riittää rahat, mutta lasten hyvinvointiin kerjätään rahat muilta. PRKL[/QUOTE]

mun mielestä keskustelu alkoholisteista pitäis osata erottaa tän tyyppisestä keskustelusta vähävaraisista. Muuten vahvistetaan streotypiaa siitä että köyhä tarkoittaa myös juoppoa tai narkkaria. Kaikki vähävaraiset ei tosiaankaan polta tai juo.
 
"Gloria Mundi"
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;22745838:
Ruvetkaa laittamaan 5-20e kuukaudessa sivuun.

Ja hieman ot. kylllä korpes, kun telkkarissa haastateltiin jotain alle 30v eläkeläistä, jolla oli kersoja, kuin lipinpiruja..Äiti oli niin onnellinen, kun 12v sai ENSIMMÄISTÄ kertaa elämässään joululahjan, kun Joulupuu-keräyksestä tuotiin |O|O|O|O|O
Mita??? Siis taloudellista suunnittelua??!!!! Ei voi olla totta!! Kun eikos asia ole niin etta rakkaus kantaa,,, ja jos ei kanna, niin ainakin valtio - eihan kukaan ole Taloudellisesti Vastuussa Perheestaan - nain olen asian ymmartanyt taalla!!
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja piuhat poikki sossueläteiltä;22753670:
Siksi olisi parempi etteivät sossutukien varassa elävät lisääntyisi.

Joo! Piuhat poikki vaan, meidänkin naapurissa asuva alkoholisoitunut täti on jo ainakin lähemmäs 60 vee, mut ei se mitään, PIUHAT POIKKI siltäkin!!! Ja sit naapurirapun poikamies 62 vee, seurustelee tän meijän naapurin tätsyn kanssa, pannaanko siltäki piuhat poikki?? No, pannaan vaan!!! Ettei ne herranjestas vaan mee lisääntymään!
 
mmoo
Voi vittu, että täällä on tyhmiä ihmisiä. "Koulutus on kaikkien saatavilla". No pERIAATTEESSA asia varmaan on näin. Mutta sitten kun monet köyhät potee esim. mielenterveysongelmia - silloin ei todellakaan ole mahdollisuutta, potentiaalia lähteä kouluttautumaan "parempaa tulevaisuutta varten".
 
En todellakaan alkanut koko ketjua lukemaan.

Mitä tulee esimerkki perheeseen telkkarissa, piuhat poikki. Mielenterveyspotilas ei lisää lapsia tarvitse kun entisiäkin on jo noin monta. Ja typerää ruikuttaa ja vetää överiksi en ikinä oo lahjaa saanut tyyliin. Hevonpaskat.

Mitä aloittajaan tulee, kylläpä olis aika yläkerran ukon palauttaa tämä täti maanpinnalle.

Antaa joululahjaksi ensivuonna joko mielenterveysongelma, tai helvetilliset rahavaikeudet. Ulosotto viemään tilistä kaikki mitä jää suojaosuuden yli vain siksi että pöljyyttäsi luotit läheiseen. Ja tule sinä sitten tänne kruunuasi kiillottamaan.

Mitä helvetin mielihyvää sä saat tällasista aloituksista? Onko hyvää vauhtia alamäki alkanut jo?:xmas:
 
"vieras"
[QUOTE="Joo";22752664]No mol.fi löytyy jo kymmenentuhatta avointa paikkaa, ja uskaltaisin luvata että ei jokainen Suomessa avoinna oleva työ edes tuonne mene.[/QUOTE]

Ja sä olet ilmeisesti todella tyhmä, kaikki ne työpaikathan soveltuvat ihan kaikille? Pitäisikö minun mieleenterveysongelmaisena hakea vaikkapa englanninkielen opettajan paikkaa? Syuuhygienistiksi? Kaivinkoneen kuljettajaksi? (ei ole ajokorttia) Lista olisi loputon!
 
"Niin"
[QUOTE="vieras";22767241]Ja sä olet ilmeisesti todella tyhmä, kaikki ne työpaikathan soveltuvat ihan kaikille? Pitäisikö minun mieleenterveysongelmaisena hakea vaikkapa englanninkielen opettajan paikkaa? Syuuhygienistiksi? Kaivinkoneen kuljettajaksi? (ei ole ajokorttia) Lista olisi loputon![/QUOTE]
Ai säkö tarvitset nimenomaan ne kaikki 10 000 paikkaa, sulle ei riitä että sieltä löytyis sulle yks? Ahaa, ja sulleko ei sieltä löydy YHTÄÄN paikkaa jota voisit hakea?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;22745875:
Niin. Olisko vähävaraisten, mt-potilaiden ja muiden heikkolahjaisten syytä harkita sitä lisääntymistä, jos ainut tulonlähde on lapsiLISÄ? Joka jo nimensä mukaisesti on LISÄ, eikä lapsen pääasiallinen elatus.
Voisit hieman käyttää harkintaa mihin sävyyn kirjoitat
 
jrkel
[QUOTE="vieras";22767241]Ja sä olet ilmeisesti todella tyhmä, kaikki ne työpaikathan soveltuvat ihan kaikille? Pitäisikö minun mieleenterveysongelmaisena hakea vaikkapa englanninkielen opettajan paikkaa? Syuuhygienistiksi? Kaivinkoneen kuljettajaksi? (ei ole ajokorttia) Lista olisi loputon![/QUOTE]

Niistä 10 000 paikasta sinun täytyy tietysti hakea juuri sitä aivokirurgin paikkaa niinkö? Niistä 10 000 löydy edes yhtä sinulle sopivaa paikkaa. En usko että ei löydy! Aina pakko ottaa esille juuri sellaiset työt mitkä eivät sinulle sovellu. Jos tytöttömät tuolla tavalla töitä etsivät niin ei ihme, että niitä ei löydy. itse kun aina katselen niitä Oman alan töitä ja sellaisia mihin MINUN resurssit riittävät!
 
"vieras"
Aleja on pitkin vuotta, 5-20e löytää varmasti jotain kun pitää silmät ja korvat auki. Me ollaan myös pienituloisia mutta aina on omat lapset ja kummilapset saaneet joululahjan/lahjoja. Varastoon voi ostaa, ei kirpaise niin paljon kerralla :) Ja 20e voi ihan hyvin uhrata lahjaan kuukaudessa, se raha menee helposti paljon turhempaankin.
 
"vieras"
VÄHÄvaraisella ei ole 20 euroa laittaa syrjään... keneltä liikenee rahaa säästöön asti, ei ole mielestäni vähävarainen. Kuten ei sellainenkaan, jolla on varaa ostaa alkoholia, tupakkaa jne.
vähävaraisila on todellakin varaa laittaa rahaa syrjään. vaikka olisi toimeentulotuella, työmarkkinatuella, kotihoidontuella oleva yh tai jotain muuta vastaavaa "virallisesti köyhää" porukkaa.

Jos elämänhallinta on sillä tasolla että ei osaa rahaa käyttää järkevästi, asia erikseen, mutta rahaa ja perustoimeentulon saa suomessa käytännössä jokainen eivätkä ne summat niin pieniä ole etteikö niillä pärjäisi.
 
hyvänmielen tonttu
Laitoin tänä vuonna niinkuin muutamana edeltävänä vuonnakin parikymmentä pakettia joulupuuhun. Lapseni pieneksi jääneitä vaatteita ja leluja joilla hän ei enää leiki tai ovat jääneet nekin "pieniksi". Ja olen tehnyt myös itse lapasia, sukkia, pipoja ja kaulaliinoja paketteihin. Kun en osaa istua vaan telkun ääressä vaan kädet tarvitsee tekemistä. ;)

Ei mulla ole mitenkään ylimääräistä rahaa mutta lapsi on saanut kaiken tarvitsemansa. Se on pääasia.

Hyvää ja rauhallista ja parempaa UUTTA VUOTTA 2011 kaikille.
 
äääh
[QUOTE="vieras";22745925]No onko silloin varaa hankkia lasta, jos kuukaudessa ei euroakaan ylimääräistä jää???[/QUOTE]

hyvä poitti musta...mutta monet ei tästä välitä. kun vanhemmat tai sossu kustantaa elämistä. jossain niittenkin varallisuuden raja on mentävä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja hyvänmielen tonttu;22767372:
Laitoin tänä vuonna niinkuin muutamana edeltävänä vuonnakin parikymmentä pakettia joulupuuhun. Lapseni pieneksi jääneitä vaatteita ja leluja joilla hän ei enää leiki tai ovat jääneet nekin "pieniksi". Ja olen tehnyt myös itse lapasia, sukkia, pipoja ja kaulaliinoja paketteihin. Kun en osaa istua vaan telkun ääressä vaan kädet tarvitsee tekemistä. ;)
Mä seurasin muistaakseni paikallislehden yleisönosastokeskustelua missä kävi ilmi että ainakaan täällä ei joulupuukeräykseen saanut laittaa mitään käytettyä, ei edes vähän käyttettyjä leluja tai vaatteita paketeissa. Kaikki paketoidut lahjat piti sisältää joko uusia tai itse tehtyjä lahjoja.
 
MO
Mustakin on outoa, et moni täälläkin on sitämieltä, et on ok elää MUN verorahoilla. Ja musta on tosi ikävää, kun mä joudun kuuntelemaan pupumaisesta sikiämisestä, kun odotan neljättä ja oon töissä :/

Mä en ymmärrä, mikä estää porukkaa, joka on "mulla ei oo rahaa, tarviin apuu" linjalla alkamaan siivoojaksi? Homma on simppeliä, siihen saa opit mitä tekee ja lisäksi se on aika terveellistäkin puuhaa, noin niinkuin hyötyliikuntaa ajateltuna. Vittumaista se on kyllä. Mutta olempahan itsekkin siivonnut kerran elämässäni, kun jostain piti saada rahaa. Ja siivoojan duuni uutta työtä haettaessa muiden osalla näyttää työnantajalle että työntekijä osaa tehdä myös epämielyttäviä juttuja ja on valmis oikeasti tekemään töitä. Jos joku firma maksaisi mulle vaikka 2e enemmän tunnissa kun nyt siivoamisesta, vaihtasin työni. EI se nykyinenkään homma mukavaa ole.

Itse oon osatanu joulu ja syntymäpäivälahjoja useasti jopa vuoden etukäteen. Tänä vuonna ei menny niin hienosti ja kyllä kiukutti etsiä jotain sopivaa ihmisvilinässä. Toisaalta, lapset ei ole edes tottuneet materian paljouteen ja pienet tyttöset osaa jo penkoa kirppiksiä.
 

Yhteistyössä