Mustakin on outoa, et moni täälläkin on sitämieltä, et on ok elää MUN verorahoilla. Ja musta on tosi ikävää, kun mä joudun kuuntelemaan pupumaisesta sikiämisestä, kun odotan neljättä ja oon töissä :/
Mä en ymmärrä, mikä estää porukkaa, joka on "mulla ei oo rahaa, tarviin apuu" linjalla alkamaan siivoojaksi? Homma on simppeliä, siihen saa opit mitä tekee ja lisäksi se on aika terveellistäkin puuhaa, noin niinkuin hyötyliikuntaa ajateltuna. Vittumaista se on kyllä. Mutta olempahan itsekkin siivonnut kerran elämässäni, kun jostain piti saada rahaa. Ja siivoojan duuni uutta työtä haettaessa muiden osalla näyttää työnantajalle että työntekijä osaa tehdä myös epämielyttäviä juttuja ja on valmis oikeasti tekemään töitä. Jos joku firma maksaisi mulle vaikka 2e enemmän tunnissa kun nyt siivoamisesta, vaihtasin työni. EI se nykyinenkään homma mukavaa ole.
Itse oon osatanu joulu ja syntymäpäivälahjoja useasti jopa vuoden etukäteen. Tänä vuonna ei menny niin hienosti ja kyllä kiukutti etsiä jotain sopivaa ihmisvilinässä. Toisaalta, lapset ei ole edes tottuneet materian paljouteen ja pienet tyttöset osaa jo penkoa kirppiksiä.