Humor me...

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja Huldasharks:
En mitään. Tai jos ajattelisin, niin mieleen tulis että kiva kun on haluttu lapsi.
Sellainen tuli vielä mieleen, että mites lapsen elatus? Maksaako kaveri äidille elatusmaksua, vai onko opiskelijalla varaa elättää omilla rahoillaan lapsi? Yhteiskunnalta elatustuen hakeminen tässä tapauksessa olisi eettisesti väärin.
Eikä sitä saisikaan koska isä olisi tunnustettu. Elatusasiat sovittaisiin isän kanssa niin, että molemmat osapuolet ovat tyytyväisiä.
Miksi se mies haluaa lapsen jonkun kaverin kanssa? Mun mielestä etävanhempi häviää aina jossain.

mä olen silleen avarakatseinen noiden lapsijuttujen suhteen, että en pidä lapsista ihan vanhemmista riippumatta. aivan sama minulle onko vanhemmat yksin, kaksin, kolmin, shemaleja, homoja, toinen eläin, tai hermafrodiitteja.

minun tietääkseni lapsista voi kasvaa rikollisia ja sosiaalipummeja ns. vanhan mallin perheissä, joten en näkisi mitään syytä hehkuttaa sitä hyvänä vaihtoehtona. ellei jollain sitten ole esittää tilastotietoa siitä miten yksinäisen kasvattajan lapset pärjäävät elämässä muita mukuloita huonommin? muussa tapauksessahan tässä mennään ihan "no mul on tämmönen ja tämmönen ennakkoluulo" -periaattella..

En mitään. Tai jos ajattelisin, niin mieleen tulis että kiva kun on haluttu lapsi.
Sellainen tuli vielä mieleen, että mites lapsen elatus? Maksaako kaveri äidille elatusmaksua, vai onko opiskelijalla varaa elättää omilla rahoillaan lapsi? Yhteiskunnalta elatustuen hakeminen tässä tapauksessa olisi eettisesti väärin.
Eikä sitä saisikaan koska isä olisi tunnustettu. Elatusasiat sovittaisiin isän kanssa niin, että molemmat osapuolet ovat tyytyväisiä.
Miksi se mies haluaa lapsen jonkun kaverin kanssa? Mun mielestä etävanhempi häviää aina jossain.
Mies olisi varmaan mieluiten saanut lapsensa avioliitossa rakastamansa naisensa kanssa mutta aina elämä ei toimi niinku haaveilee. Lapsia kuitenkin haluaa ja alkaa ikä ottaa kohta vastaan.

Mies olisi varmaan mieluiten saanut lapsensa avioliitossa rakastamansa naisensa kanssa mutta aina elämä ei toimi niinku haaveilee. Lapsia kuitenkin haluaa ja alkaa ikä ottaa kohta vastaan.
No jos haluaa lapsen, jota ei näe (?) päivittäin ja maksaa elatusmaksuja + muita menoja tästä, niin tilannehan on enemmän kuin hyvä. Pääasia on, että lapsi on haluttu ja rakastettu. Oli vanhempia yksi, kaksi tai kommuuni.

No jos haluaa lapsen, jota ei näe (?) päivittäin ja maksaa elatusmaksuja + muita menoja tästä, niin tilannehan on enemmän kuin hyvä. Pääasia on, että lapsi on haluttu ja rakastettu. Oli vanhempia yksi, kaksi tai kommuuni.
En usko, että tälle miehelle raha-asiat olis mitenkään kauhea kriisi :) Lähivanhemmallehan sitä niitä kuluja kuitenkin enemmän tulee. Ei näe päivittäin, mutta varmasti useita kertoja viikossa. Koska ei ole mitään riitoja tms niin voi tulla käymään, olla mukana synnytyksessä, olla yötäkin välillä jne.. Ja lasten kasvaessa lapset menis sinnepäin yökylään ja niin eespäin. Lapsethan ovat sitten omia lapsia ihan kuolemaan asti, uskon, että mies osaa ajatella pitemmälläkin tähtäimellä ku vauva- ja pikkulapsiajan :)

Ja erittäin haluttu, toivottu ja rakastettu olisi :heart: Kuten tämä ensimmäinenkin :)

Voin kertoa, että tuolla livenä ei kovinkaan moni tule asiaa äimistelemään. Se, mitä äimistelevät on usein se, että lapseni eivät ole kovinkaan usein ulkopuolisilla hoidossa (kun eivät ole aina yhtäaikaa iseillään, nytkään en ole ollut kuukauteen lapsivapaalla missään enkä ole juuri ehtinyt sitä huomata) kun oletus on hyvin usein, että 1) yh on jätetty 2) yyhoolle arki ja kodinhoito on hirveän raskasta 3) yh etsii epätoivoisesti parisuhdetta - joo, rakkaus olisi kiva asia elämässä mutta en kovin usein ehdi edes haikailla sen perään, koska lasten kanssa olemisessa päivät ja aika vierähtää rattoisasti. Noista em. seikoista on sitten oltu hieman ihmeissään, kun joku yh ei vastaakaan stereotypioita siitä, että on onneton ja yksin jäänyt, työtön, elämänhallintaongelmainen yms. - vaikka joittenkin palstapsykologien mukaan yhden vanhemman perhe onkin automaattisesti rikkinäinen ja lapsia yksin hankkiva nainen elämänhallintaongelmainen.

Mulle se on oikeastaan aivan sama, mitä jotkut tuntemattomat, jotka eivät minua tunne tai tilannetta tiedä tai kykene ajattelemaan, koska kaveri- ja ystäväpiirissä on riittävästi omilla aivoillaan ajattelevia fiksuja tyyppejä, jotka siihen kykenevät :)

niki
mun mielestä parempi vaihtoehto noin kun luovutetulla spermalla keinohedelmöitys. lapsi kerta saa mahdollisuuden viettää aikaa biologisen isänsäkanssa.
että antaa palaa vaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Ajattelisin, ettei tuotakaan raukkaa kukaan mies ole huolinut.
tai sitten niin ettei tuokaan "raukka" ole viittiny miestä vaivoikseen ottaa.

ei kait tuo mitenkään omituista olis enää nykyaikana eli en varmaan aattelis mitään sen kummempaa (varsinkin jos kuulisin tarinan), mutta jos niitä muksuja ois viielle eri isälle tuohon ikään mennessä niin sitten saattasin hieman katsoa hitaasti...
Jokainenhan löytää juuri sen ansaitsemansa. Jos löytää vain maanvaivoja, niin kannattaa katsella vaan peiliin.
ei siihen päätöksen tarvita välttämättä kun yksi maanvaiva, sekin on tarpeeksi aiheuttamaan joidenkin naisten omaehtoisen sinkkuuden hautaan saakka...

ninaTT; mitäs jos jossain vaiheessa kaverisi ei haluakaan maksaa elareita enää? mitäs sitten? siinävaiheessahan ne tietty haetaan yhteiskunnalta jos isä kieltäytyy maksamasta tai ei kykene maksamaan. onko mies nyt ihan täysin varma ja henkisesti tietonen siittä että hän tosiaan joutuu maksumieheksi vaikkei sinun kanssasi parisuhteessa oliskaan? onko tämä miehen puolelta loppuun asti mietitty juttu vaiko hetken huumassa ajateltu asia?

No mun mielestä ei lainkaan paskempi idea ja olisin erittäin mielenkiintoinen kuulemaan tältä naiselta lisää kuviosta jos hän olisi tuttavani.

Kaverini hankki luovuttajan, koska sopivaa suhdetta ei 38 vuoden aikana ole löytynyt. Ainoa joka tietää olen minä, enkä mä keksi asiasta mitään huonoa sanottavaa.

En usko, että tälle miehelle raha-asiat olis mitenkään kauhea kriisi :) Lähivanhemmallehan sitä niitä kuluja kuitenkin enemmän tulee. Ei näe päivittäin, mutta varmasti useita kertoja viikossa. Koska ei ole mitään riitoja tms niin voi tulla käymään, olla mukana synnytyksessä, olla yötäkin välillä jne.. Ja lasten kasvaessa lapset menis sinnepäin yökylään ja niin eespäin. Lapsethan ovat sitten omia lapsia ihan kuolemaan asti, uskon, että mies osaa ajatella pitemmälläkin tähtäimellä ku vauva- ja pikkulapsiajan :)

Ja erittäin haluttu, toivottu ja rakastettu olisi :heart: Kuten tämä ensimmäinenkin :)
No, eihän tämä voi olla huono idea. Siitä vaan toteuttamaan. :flower:

Ajattelisin, ettei tuotakaan raukkaa kukaan mies ole huolinut.
tai sitten niin ettei tuokaan "raukka" ole viittiny miestä vaivoikseen ottaa.

ei kait tuo mitenkään omituista olis enää nykyaikana eli en varmaan aattelis mitään sen kummempaa (varsinkin jos kuulisin tarinan), mutta jos niitä muksuja ois viielle eri isälle tuohon ikään mennessä niin sitten saattasin hieman katsoa hitaasti...
Jokainenhan löytää juuri sen ansaitsemansa. Jos löytää vain maanvaivoja, niin kannattaa katsella vaan peiliin.
ei siihen päätöksen tarvita välttämättä kun yksi maanvaiva, sekin on tarpeeksi aiheuttamaan joidenkin naisten omaehtoisen sinkkuuden hautaan saakka...

ninaTT; mitäs jos jossain vaiheessa kaverisi ei haluakaan maksaa elareita enää? mitäs sitten? siinävaiheessahan ne tietty haetaan yhteiskunnalta jos isä kieltäytyy maksamasta tai ei kykene maksamaan. onko mies nyt ihan täysin varma ja henkisesti tietonen siittä että hän tosiaan joutuu maksumieheksi vaikkei sinun kanssasi parisuhteessa oliskaan? onko tämä miehen puolelta loppuun asti mietitty juttu vaiko hetken huumassa ajateltu asia?
Isä ei voi kieltäytyä maksamasta elareita, ne haetaan sitten oikeusteitse jos toinen ei suostu papereita muuten tekemään. Elatuskyvyn puute onkin sitten toinen juttu.

Yhteistyössä