Huhtivauvat 2009 *Maaliskuussa*

Merkkaa pikaisesti ja ilmottautuu hengissä olevaksi.. :LOL:

Ei vaan ole kerennyt... poika kerkiää joka paikkaan, kävelee ihan täysiään jo... työt ja tämä remontti joka kestänee seuraavat 30 vuotta...
Eilen kun vetelin kolmatta jätskituuttia peräkanaa, hoksasin ettei täti ole käynyt kylässä joten tikulle pissimään ja 2 viivaahan siihen sitten ilmaantui.. :)

Ja nyt nenään tuntuu vieno p****n haju, joten pyllypyykille ennen kun tuo poika TAAS ottaa ite vaipan pois. Illemmalla lueskelemaan sitten kunnolla teitin kuulumiset. :wave:
 
susseN onnea =) :flower: eihän tässä kuumeilevat huhtivauvat ehdi pinoutua ollenkaan, kun plussaa vaan pukkaa joka suunnasta :D en mä vielä usko ettei kadak myös sieltä yllättäisi parin päivän päästä, eikös niissä testeissä lue että päivänä jolloin kuukautisten olisi pitänyt alkaa voi testaa? että malta pari pv vielä ;)

hemulin lilja nukkunut hienosti! mahtaa olla ihanaa =) meilläkin mennyt muutama yö ilman imetyksiä, tuntui tosi hienolta, vaikkei meillä erityisen huonosti ole yleensä nukuttukaan. reissut ja taudit kyllä häiritsee unia ja niitä meillä on riittänyt :/

elsa onkin taas kipeänä :( maanantaista asti ollut sahaavaa kuumetta, eilen jo ajattekin että tervehdytty ollaan, niin eikö illaks pukannut korkean kuumeen. puolilta öin oli jo 39 ja neiti yski keuhkojaan pihalle, niin tänään käytiin lääkärillä ja kurkunpääntulehdushan siellä on. ja neiti on kyllä niin kipeä ettei koskaan ennen, ei muuta kuin nukkuu, syö rintaa ja hereillä ollessaan pötköttelee hiljaa minun sylissä. ihan sydäntä särkee katsoa reppanaa niin kipeänä, ettei edes leikkiä, istua tai jutella jaksa :'( suppoja olen antanut nyt 6-8h välein ja silloin tuntuu aina hetkeksi auttavan, mutta kipeä on neiti silti.

mitäs vielä, niin napin konstalle iso hali huomiseen putkitusoperaatioon :hug: toivottavasti konsta toipuu nopeasti.

ja kiitokset välikausihaalariasiaa kommentoineille :flower: kiva kun täältä saa aina apuja =) mä luulen että meille hankitaan yksiosainen vettähylkivä puku ja siihen päälle kurikset eriksen. luulen että noin kuivuu vaatteet paremmin ja itse puku hengittävämpi myös kuivilla keleillä. myös huutiksesta vois käydä pukuja katsoon.

herkuista oli puhuneet niin meidän neiti on saanut maistiaisia niin kaikesta etten tiedä kehtaanko edes kertoa... :ashamed: mut (tietystikin) suklaata, jätskii, limsaa, pullaa, kermavaahtoa, vahvoja juustoja ja kakkua, lisäksi myös sipsii ja irtsareita... neiti on ihan himona etenki suklaaseen ja emmental-juustoon, muita herkkuja onki maisteltu vaan kerran ja ihan pienesti. mut kaikkea saa mitä mekin, jos älyää pyytää (ja yleensä tajuaa kuten listasta huomaa!).

nyt kun tulee yks vee naperoilla pikku hiljaa täyteen, niin on jotenkin pyöriny mielessä elsan pikkuvauva-ajat hirmuisesti. muisteleen kuinka ihanaa oli kun neiti oli just syntynyt, kun päästiin kotiin ekaa kertaa, kun elsa hymyili ekan kerran jnejnejne. mietin myös mikä on ollut ihaninta ja kamalinta vuoden aikaan, niin ihaninta on ehkä ollut pitkät rauhalliset aamut kaksin elsan kanssa, herätä siihen kun pieni nyytti tuhisee rinnalla :heart: myös elsan nauru ja aito elämisen ilo sekä imetyshetket kun toinen tapittaa tiiviistii silmiin on olleet ihania hetkiä kokea. kamalimpia sitten on olleet nämä sairastelut, etenkin se noro ja nyt tämä kurkunpäätulehdus, sekä (ylläripylläri) yövalvomiset, etenkin ne joihin on liittynyt huuto-kiukku-potkuraivareita.... no, jälkimmäiset nyt ei niin kamalia, taudit on paljon pelottavampia ja oikeasti kamalia.

joo, nyt jätän fiilistelyt (mut saa jatkaa, ois kiva kuulla mitä teillä päällimmäisenä jäänyt vuodesta mieleen ;) ) ja palaan konkreettisimpiin puuhiin eli alan jäljestää kadonnutta räkäimuria.

t. manna + pieni reppana Elsa-potilas
 
moi taas

manna, harmillista toi sairastelu, mutta meillä kanssa koko ajan ja se kai kuuluu vähän asiaan kun nää pienet kerää vastustuskykyä...me ei olla päästy vauvauintiin tammikuun jälkeen kertaakaan.

Hemuli, oi ihanaa oon niiiiiiiiiiin kade. Meillä nukahti klo 23, heräs yöllä neljä kertaa ja nousi kokonaan ylös ennen klo 7...että sellaiset unet tikrulla tällä kertaa. Mutta se on kyllä vielä kipeänä. Varmaan pitää taas kiikuttaa lääkärille. Mietin kyllä, et jos sittenki olis maitoallergia pohjalla ja suunnitellaan maidottoman kokeilua. Ollaan niin allergisia miehen kanssa molemmat, että voishan toi pikkuinenkin olla.

k&t
 
SusseN paljon onnea kohtalotoverille!!! Ja kadak.....mullakin näytti ekalla viikolla negatiivistä ja toisella viikolla vasti näytti positiivista...Eli sulla on vielä toivoa!!!

Kovin taitavia lapsia huhtikuisissa jo on.Vastahan ne jäi kiltisti siihen asentoon mihin ne laski.Nytkin jos laitan tytön istuu lattialle niin siinähän se pysyy sen aikaa että saan tehtyä jonkun asian...NOOOOT!Vieläkään meillä ei kävellä mutta tukea vasten kävellään sujuvasti,samoin keittiön tuolia työnnetään pitkin kämppää.
Meillä alettiin nyt vasta vilkuttaa aktiivisesti.tänään paiskas makkarin oven kiinni ja jäi sinne jumiin.Menin avaa oven niin siellä se vilkutti mulle :wave: ....

Nukkumisesta..MEillä nukutaan 19.30-6-7...Vähän äitiä väsyttää aamusin mutta onneksi saan nukkua päikkärit.Oon miettinyt kovasti tytön siirtämistä omaan huoneeseen ja samoin jos hankkis pimennysverhon sinne.Tuntuu että toi aamun valoisuus vaikuttaa tytön uniin.

Tänään alotin tavallisen maidon juottamisen.Laitoin vähän korvikkeen sekaan ja ei tuntunut tulevan mitään oireita.Huomenna laitan pikkasen enemmän.Eipähän tarvii raahaa enää pikkupurkkeja NAN maitoa.Oon nyt lopettanut hedelmäsoseiden syöttämisen puuron kanssa,käytän mehukeittoja.

(.) Kauheen väsy oon ja maha kasvaa kauheesti.Ens viikolla vasta eka neuvola ja sillo saa sen varmuuden että onhan siellä joku!

Zikiä tässä yks päivä mietinkin että jokohan Nanna jo juoksee ja hyppää narua...

Illan jatkoja kaikille!

Happy ja Kirppu ens viikolla 1v!!!
 
SusseN onnea :flower:

meillä siiri jo paranemaan päin...ei ollu kurkunpääntulehdusta...mutta nyt ollaan antibiootilla korvatulehdukseen..

manna8: paranemisia elsalle

mutta nyt kutsuu loputon pyykkivuori

lumi-enkeli ja siiri :heart:
 
happy, hienoa, että maito ei aiheuttanut mitään ongelmia. Helpottaa varmasti paljon :) Meillä tuli pojalle astmaoireita tavallisesta maidosta. Tai ei voi olla varmaa, mutta annettiin tilkka tavallista maitoa ja sen jälkeen alkoi hengitys vinkua ja vinkuna parani, kun annettiin hengiutysteitä avaavaa yskänlääkettä. Ainoa muutos normaaliin oli juuri tuo tavallisen maidon antaminen. Hapanmaitotuotteita ollaan annettu jo pidemmän aikaa ja ei niistä ole tullut mitään. Tästäpä meille heräsikin se maitoallergiaepäily, kun poitsulla on huonot yöt edelleen ja korvatulehduskierre ja ihottumaa. Lisätään nyt hiljalleen soija/kauratuotteita ruokavalioon ja varmaankin kokeillaan n. viikon verran sitten maidotonta, kun on testattu, että nuo korvaavat tuotteet sopii pojalle.

On kyllä varmaan vuosisadan kuukautiset tulossa mulle. Alaselkää ja häntäluuta särkee ihan hulluna ja eilisestä asti on ollut herkällä itkutuulella. Aloin mm. itkeä töissä kesken palaverin, kun puhuttiin muiden surullisista asioista... :/ Toisesta rinnasta maidon tulo on tyrehtynyt kokonaan. Ehkä tää johtuu siitä, että vihdoin alkaa kroppa palaamaan normihormooneille? Aikaisemmin imetys pitänyt yllä vähän epätavallista tilaa.

Paranemisia kaikille pienille kipuilijoille! :heart:

k&tikrulainen (vähän yli viikon päästä 1v)
 
Äkkiä vaan ilmottautumaan :wave: Putkitus sujui hyvin ja megalomaanisten raivareiden loputtua päästiin lähtemään kotiin. Tuolla pieni potilas nut nukkuu isänsä kainalossa. Voi Nuppua.. ihan kamalaa oli katsoa kun toinen valahti veltoksi kauhean kamppailun jälkeen.. Nukutuslääkäri kysyi multa kun Konbsta otettiin mun sylistä, että onkos äiti nyt varman että pysyy pystyssä.. olin vissiin vähän kalvakka :)
 
:LOL: Nanna juoksee kyllä jo mut ei onneks narua hyppele! Eilenki oli nii innoissaa kaivonkansista ulkona että juoksujalkaa meni sinne ja rähmällee asfalttiin.. vähä rupea nenuun tuli mut nekin hävis jo :)

Onko täällä kenelläkää tuttuja joka ois tullu raskaaksi vaikka syö pillereitä?? tai onko itsellenne käynyt niin?? Sunnuntaina loppuis pilleriliuska ja tänää aamuna noustessa iski kauhee kuvotus päälle, jopa kahvin haju sai miut yökkimään :( eikä ruoka maistu.. väsymystä ollu jo viikon verran.. ja vessassa juoksen öisin ja hikoilen ku pien sika... :D tulee iha eka raskaus mieleen tästä ällötyksestä :x tai sit mie oon valeraskaana ku nii paha vauvakuume iskeny yhtäkkii!!!!! :D
 
Ziki, mäki tiedän muutaman "pillerilapsen". Sit vaan testaamaan :D

Kipeille :hug: . Onneks Konstan putkitus meni hienosti ja on nyt ohi :).

Vielä ei tiedetä, pääseekö mies siihen uuteen työpaikkaan, mutta se tiedetään että se työhönottaja on soitellu eilen ja tänään sellasille jotka sitä paikkaa ei oo saanu (meillä on kaveri siinä firmassa töissä). Mies soitti sille työhänottajalle tänään ja se sano, että ensviikolla selviää. Onneks tässä on vasta kolme viikkoo jännitetty.

Tää oli tällänen pikamoikkaus. Hei taas :D
 
JAIKS :D ei oo vissii kovinkaa harvinaista et raskautuu vaikka pillereitä syö.. "pillerilapsi".. :LOL: vitsi mikä sana :D Jospa sitä ens viikolla testais jos ei menkkoi näy.. Täällä mie yökkäilen vielki, sellane oikeen mukava aaltoileva tää kuvotus :x
 
sussen :flower: onnittelut =)

nappi ihanaa kuulla että kaikki hyvin.toivottavasti teidät sairastelut olis nyt sairasteltu.


zikiziki ja kadak oireilee :D ,toivottavasti lopputulos on se mitä toivottekaan ja säde venailee toisenlaisia tuloksia :D teillä on pitkät viikot edessä.

manna jaksuja sinne :hug: meillä on kanssa rasmuksella kuumetta ja kurkunpään tulehdus.ärtyi niin pahaksi, että alkoi haukkomaan-->joten lastenklinikalle jouduttiin lääkehöyryjä,höyryjä ja lääkitystä hakemaan :| itku meinas äitilläkin päästä kun kahdesti väkisin maskin kautta laitettiin hengittelemään.

hemuli ihanaa että joillakin alkaa kokonaiset yöt,se pitää toivoa yllä =)

päälimmäisenä on vuodesta mieleen jäänyt on varmasti kun pojat on välillä löytäneet yhteisen sävelen ja lasten nauru raikunut,myös se pienten jalkojen tepsutus lattialla ja tietty pikkuisen tuhina :D
kamalimpana on tämä väsymys ja se mitä se tekee mielelle.

).( mies on taas painanut iltaa,yötä työtä ja meillä molemmat lapset kipeinä.mä olen kuitti,poikki, väsynyt ja pahoissa univeloissa.mulla sahas oikein kunnolla hermoon eilen kun mies jäi painamaan töitä läpi viime yön.sai kuulemma parin päivän hommat tehtyä, vaikka ei kuulemma ollut edes pakko :kieh: mä olin eilen lasten kanssa 3 ja puol tuntia lastenklinikalla (oltiin kuulemma vahingossa tiputtu jonosta koneella ja siksi pääsy lääkärille kesti).sitä ennen käytiin terveyskeskuksessa jossa oli vain hoitaja paikalla.rasmus köhisi ja haukkoi henkeä kuumeessa ja tää matami sano että sillä on noro(?),mä en tajua mistä hatusta se senkin vetäsi...ei kuunnellut edes keuhkoja.mä lähin omin nokkineni (tai papan kyyditsemänä) lasten klinikalle.siellä sitten lekuri totesi kurkunpään tulehduksen.
no joo. mies tuli aamulla töistä ja meni nukkumaan nukkui päivällä ja lähti kaverin kassa saunomaan ja sillä tiellä on vieläkin:kieh: mulkku.prkl.
eiköhän tää tästä
terkuin,
tutsa ja rasmus (joka täyttää sunnuntaina 1v) :heart:
 
AAM
Tutsa :hug: onnea pikkusankarille :heart: :flower:

täähän menee jännäks kun odotellaan muitten puolesta testauksia ja työpaikkoja :D omassa elämässä ei tartti tapahtua mitään erikoista :LOL: eikä kyllä tapahdukkaan :|
täällä edelleen lapsukaiset räkiksessä ja nousevassa/laskevassa lämpöilyssä... mitäköhän ihmetautiakin toikin on ? manna/tutsa oliko toi kuin elsan/rasmuksen oireet ? kuuluiko siihen kurkunpääntulehdukseen jotai yskää ? meillä noi ei kyllä yski pahemmin..
Paranemisia kaikille muillekin kipuisille..

Nappi hienoa että leikkurissa meni hyvin :heart:

Aam & anskubanskuliini

ps. muistiko kaikki laittaa raiskaruohot kasvamaan ;) ?
 
aam meillä alkoi elsan kurkunpäätulehdus pienellä yskällä, joka aika nopeasti paheni, sitten tuli nuhaa ja korkeaa kuumetta (38.5 => ). tai kuumetta oli kyllä jo maanantaina, mutta saattoi johtua pneumokokkirokotteestakin... mutta varmaksi en enää tiedä oliko se silti kurkunpääntulehduksesta johtuvaa, ylösalas sahannut kuitenkin maanantaista lähtien. lääkärille mentiin kun oli 4. kuumepäivä. nyt on neitillä ääni melkein mennyt, tulee vain pihinää ja surkeaa vinkumista. toivottavasti teillä ei tämä sama tauti ja voitte pian paremmin!

hienoa että konstan putkitus meni hyvin, tsempitykset myös äitille =)

ziki ja kadak ja säde täällä jännätään teidän puolesta :D

tutsa oijoi, sulla kyllä hurjan rankkaa, toivottavasti saat pian omaa aikaa säkin :hug: ja toivottavasti paranette ja nähdään myös napilla yks vee synttäreillä! onnea kovasti myös huomenna 1v:lle rasmukselle :heart: :flower:

onko kellään muulla vielä imettävällä ollut ettei vauva huoli enää rintaa ihan yhtäkkiä? elsa saa raivarit kun tarjoan tissiä ja olen ihan ihmeissäni, kun yleensä etenkin kipeänä vain tissi on kelvannut. tää alkoi eilen ja alan jo olla huolissani että a) mistä neiti saa ravintoa/nestettä kun ei mitään muutakaan syö/juo ja b) että ei kai vain ole korvatulehdus kun mietin että voisiko imeminen sattua korviin...? tosi laiha neiti meillä tätä vauhtia ja jos ei ala juoda pikkuhiljaa jotakin, niin kai se on taas lääkärille lähdettävä :|

mut nyt kotitöihin, kun neitikin nukkuu. niin outoa tosiaan kun nukahti eilen illalla ja nyt taas päiväunille ilman tissiä, tällaista ei ole koskaan aiemmin tapahtunut.

t. manna + lähes äänetön elsukka
 
AAM ja tutsa, voi teitä...meillähän kanssa annettiin sitä maskia viime kuussa, kun oli joku keuhkotulehdushässäkkä. Nyt meillä on avaavaa lääkettä kotona ja joudun varmaan antamaan useamminkin, kun pojan hengitys taas vähän huonoa. Epäilen siis kyllä astmaa ja allergioita, kun miehen kanssa ollaan kanssa niin allergisia. Yskii vähän jne muttei kyl haukkumaista...

ziki :)

manna, mun kaverin toinen vauva lopetti vaan yhtäkkiä viikon vajaa vuoden ikäisenä, ekaa vauvaansa imetti kaksivuotiaaksi :) mutta voihan johtua siitä, et on kipeä ja väsy ja vähän juoma/ruokahalutin.

happy
, miksi testasit sen negan ja missä vaiheessa kiertoa, tuliko sulle jotain oireita? mä tein jo tokan testin tänään, kun oireet vaan jatkuu, kuukautisia ei kuulu, kamala päänsärky, paleli viime yönä, hengästyttää pienetkin jutut jne mutta nega tuli taas. Mä en kyllä muista milloin oli edelliset menkat ja mikä kp on menossa. Olisko mahdollista saada nega apteekin omalla testillä, jos teoreettisestahedelmöityksestä on 12-14 päivää? Blah. En tajuu
 
Unohdin onnitella SusseN:ää, eli sylin täydeltä onnea!

Manna, kuulostaa tosi kurjalta. Se voi olla korvat, kurkku tai ihan mitä vaan. Tosi harmillista :/. Kannattaa varmaan lähteä sinne lääkäriin jos vähänki tuntuu siltä. Tosta kuivumisesta tuli mieleen, että mitä jos tarjoisit mehua? Nyt ku on tällänen poikkeustilanne ettei mikään mene alas. Tai esim. kiisseliä?

AAM, teidän pienille räkätautisille :hug: . Mäkään en kyllä kaipais yhtään jännitystä elämään, huoh. No jos vaikka viimeistään keskiviikkona sais huokasta helpotuksesta :)

Tutsa
, terveyskeskuksessa oli taas joku asiantuntija. En tiennykkää, et noro aiheuttaa myös hengenahdistusta :D. Jaksuja ja pikaista paranemista sinne :hug:. Saiko mies kuulla kunniansa, ku tuli kotiin?

Sit vähän Luukaksen kuulumisia. Luukas tosiaan lähti viikko sitte kävelee ja nyt talsii jo vähän pidempiäki matkoja. Jos on kiire niin poitsu konttaa. Ihan huipputaito on napsutus. Luukas on jostain oppinu, kuinka napsutetaan. Ei siitä ääntä kuulu, mut tekniikka on lähes oikea. Vähän on herra söpö :heart:. Tietokoneen näppäimistö on nyt ihan pop ja koneella ei oikeestaan voi olla pojan hereillä ollessa. Näin varmasti muissakin talouksissa. Luukas myös kiipeilee ihan älyttömästi. Niin kirjahyllyyn, lelukorien päälle, pinnasänkyyn, syöttötuolista pois... jne.


Luukas 10,5 kk MUOKS, onhan se siis jo viiden päivän päästä 11 kk :O
 
kadak,testasin ku menkat oli päivän myöhässä.Tein testin sitä varten ku mulla on ollu aika säännölliset menkat.Sit oottelin vielä viikon...ja mitään oireita mulla ei ollu sillonkaan.Esikoisesta ei ollu myöskään...Ja edelleenkin ootan oireita väsymyksen lisäksi...ainii tulihan musta taas teini,el.i finnit valtas naaman.

Muoks. negatiivisen tuloksen antoi mammaksi tilattu liuskatesti ja positiivisen antoi samasta paikasta tilattu puikko viikon päästä,samana päivänä kyllä liuskakin antoi +
Apteekin testi näytti mulle negaa esikoisesta ja 4 muuta positiivista!!!
 

Yhteistyössä