moi!
nannuli32 erittäin kiva kuulla teistä! kerrothan jatkossa useamminkin kuulumisia? =)
kadak onnea hyvin nukutusta yöstä ja toivotan paljon niitä lisää!! samoin
mamman yöt vissiin vähän parantuneet ja
vaaveli ym unikoulukodit pärjänneet hyvin. jospa nää tästä pikkuhiljaa alkais paremmin nukkuun.
laalalle kovasti tsemppii kouluhommiin ja uuden kodin etsintään :hug: homejutut on pelottavia, etenkin kun on vauva joka sitten sairastaa "selittämätöntä" flunssaa toisensa perään.
säde ai menee jännäks toi pori case. mä en malttais odottaa enää yhtään jos oisin sä. menis jo yöunetki!
haa, mitähän kaikkee muuta oli kirjoitettu yli viikon aikana kun olin pois...?? aika paljon varmaan ja mähän en tietty nyt muista kuin nää viimesimmät jutut... mut tasapuolisesti halit kaikille kipeille ja onnittelut kaikille uusista taidoista, niitä oli taas paaaaljon, niin taitavia nää meidän pienet =) janiin, erityishalit
konstalle ja tikrulle, pienille korvapotilaille, toivottavasti ei tuu putkia ja jos tulee, niin toivottavasti auttaa.
1vee synttäreitä alettu suunnitella myös täällä. tai lähinnä vieraslistaa, se on kivempaa kuin reseptien luku... tosin luotan varmaan tälläkin kertaa
kinuskikissaan ja nappaan sieltä jonku kivan kakkuohjeen.
valokuvassakin käydään tottakai, paikka jo valittu kunhan ajan muistas varaa.
aiemmin oli puhetta että kuinka moni yrittää
uutta vauvaa ja kellä tärpännyt jo, niin kai mäkin kohta sinne kuumeilijoihin kuulun. tosin mun epäsäännöllisellä kierrolla (yhet menkat jopa jo synnytyksen jälkeen ollu) voi mennä taas hetki plussaukseen, ettei me nyt kovin vakavissaan yritetä. tulee sitten kun on tullakseen, toivottavasti!!
pk-porukan vkl-treffit, mulle sopii hyvin, oiskin superkiva nähdä niin
aam ja ansku kuin kadak ja tikru =) ja kaikki muut!
).( me oltiin tosiaan viikko lapissa mun vanhempien ja siskon perheen kanssa ja ihanaa oli!! päästiin miehen kaa joka päivä murtsikoimaan/laskemaan 4-7h kaksin (no, aika usein oli myös siskon lapsia rinteessä matkassa...) sillä elsa pärjäsi todella hienosti mummun kanssa :heart: =) söi ja nukahti päiviksille kiltisti eikä itkenyt yhtään mun perään, uskomatonta! eli joo, kai se on uskottava että neiti pärjää ilman mua enkä olekaan enää korvaamaton, nyyh!! aloin jopa uskoa että neiti ihan tykkäisi olla tarhassakin, niin innokkaasti touhusi serkkujen kanssa ja viihtyi muiden aikuisten seurassa...
ainoa huono puoli tuossa reissussa oli että yöunet meni taas ihan pepulleen... elsa nimittäin suostuu reissussa yleensä nukkumaan ainoastaan minun vieressä ja arvatkaas meneekö yöt vähitellen samalla semmoiseksi imutteluksi ettei mitään rajaa |O eli nyt taas harjoitellaan nukkumista omassa sängyssä ja rajoitetaan yöimetystä.
onko kukaan imetystä lopetteleva muuten miettinyt että saako vauva riittävästi
kalsiumia sitten kun imetys loppuu? maitoahan ei vielä saisi antaa ja meillä ei kyllä todellakaan mene juuri mitään muitakaan maitotuotteita. eikä maistiaisten perusteella menisi kyllä maitoakaan vaikka saisi jo kunnolla antaa. että mitä sitä sitten antaa jos ei mikään maistu? ainoastaan emmental-juusto maistuisi meidän neitille mutta se on kyllä aika suolaista. no, ehkä tässä on sama kuin kiinteiden aloituksessa, että elsukalle ei taas alussa kelpaa mikään maitotuote ja odotellaan 3-4kk ennenkuin ne alkaa upota.
kävelystä ja liikkumisesta vielä, niin meillä lähdettiin tänään kunnolla askeltamaan
reilun viikon elsa otti lähinnä yksittäisiä askelia mutta nyt illalla elsa yhtäkkiä käveli jo parin metrin matkoja, piti pienen tauon (seisoskeli) ja jatkoi matkaa. just kun
ruttanalle tossa päivälle sanoin (satuttiin yhtäaikaa kaupoille => eli tietty sit kahville) ettei elsan kävelyharjoitukset edisty yhtään niin edistyhän ne!! lisäksi neiti osaa hyvin
nousta seisomaan tuetta ja mökillä oppi kiipeämään myös rappusia hurjaa tahtia (meillä kotona ei ole, niin ei ole voinut harjoitella).
kiipeily on muutenkin pop, elsa tykkää esim ottaa uunin kahvasta kiinni ja "kävellä" uunin lasia ylös niin että on kädet ja jalat lopulta linkussa. hurjan näköistä touhua mutta pää ei ihme kyllä ole kolissut juurikaan, elsa osaa tulla alas melkein joka paikasta ihan itse ja mä tietty vahdin vieressä minkä ehdin.
noniin, jospa tää romaani riittäs, tuli taas kirjoiteltua tajunnanvirtana mitä mieleen juolahti ja juttuja muistin... nyt voiski mennä katsoon digiboksilta viime viikolla tallennettuja "laatuohjelmia"
voikaahan hyvin kaikki!
t. manna + elsukka 11kk ja risat :heart: