Huhtivauvat 2009 *Maaliskuussa*

Nyt ehdin mäkin ilmoittautumaan. :wave: Hengissä ollaan täälläkin. Aura vaan kipeenä. :(

Meil on nyt vähän raskas vaihe menossa (ei pelkästään Auralla vaan ihan äidilläkin), kun ensinnäkin mä yritän tehdä yhtä isohkoa koulutyötä (mikä ei etene oikeesti mihinkään ton lapsen kanssa) ja sitten meidän kämpästä (onneks asutaan vuokralla) löytyi hometta, joten siitä omat sotkunsa ja koko ajan siis asunnonhaku päällä... Ja sitten tosiaan Aura on kipeenä, jotenki ollutkin vähän pidempään sellasta kränää ilmassa, puolkuntosuutta ja nyt sit ihan kuumetta ja limaista yskää.
Tätä yskäsairastelua ennen annoin Auran maistaa jugurttia, koska se on jo 10kk, niin saa alotella... mut sil meni päiväks maha ihan vesiripulille, enkä nyt tiiä oliko maidosta vai oliks sil joku mahataudinpoikanenkin...

No mut jotain hauskaakin. Aura on käytännös kokonaan lopettanu konttaamisen ja liikkuu pelkästään kävelemällä. :D Sen kunniaks ostettiin sille omat kengät vihdoinki. :)
Tämmöset ostettiin:
http://users.utu.fi/sjlmer/ekat_kengat.jpg
pistinki linkkinä ku kuva oli niin sairaan iso tossa.
 
Laala, mageet kengät. Meillä ei vielä kenkätarvetta, kun poika vaan kulkee mukana topattuna ja sitten konttailee paikasta toiseen. Tarrasukat kyllä hyvät, kun punkee pystyyn joka paikkaan.

Eikös Suukkiksellakin ollut jo toinen tulossa? Eli meidän pinosta nyt siis kolmella jo joko uusi vauva tuloillaan / tullut. Hurjaa.

AAM, tsemppiä töihin, mä en uskalla lopettaa imetystä, ettei tapahdu sitä pientä riipahdusta :LOL:

Terkut kaikille, erityisesti pk-mammoille.

k & tikrulainen 11kk ja risat
 
Hei!

Sairastelijoille :hug:. Toivottavasti tulehdukset loppuis putkitukseen Konstalla ja tikrulla.

Auralla tosiaan mageet kengät. Mistä kävitte hakemassa? Pitäis varmaan kevääks jotku tollaset näppärät kengät hankkia :).

Mä ostin jo geelitopatut rintsikat imetyksen lopetusta silmällä pitäen :D. On muuten ekat ikinä. En mä oikeesti silti niiden toppauksien takia niitä ostanu :whistle:

Meillä jännitetään vieläki sitä uutta työpaikkaa. Tällä viikolla piti saada tietää, miten käy mutta se tyyppi sieltä firmasta on saikulla tän viikon. ÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!

Aam, mua ei yhtään haittais irrottautua tosta miehestä jonain viikonloppuna B)

Palailen taas. Nyt pakko mennä.
 
Kiitos AMM:lle vinkistä :heart:
Eli nannuli täällä moi, onpas kiva nähä teitä vanhoja odotuskavereita :heart:
Täytynee taas ajan kanssa paneutua kuulumisiin, täällä se "tyyppi" neiti on 10kk:tta täyttänyt ja kovasti kiipeillään, ja kävellään tukia pitkin, ja sylissä ei pahemmin enään viihdytä.
Hapanmaitotuotteita kanssa jo maistellaan, tänään oli kokeilussa rai-juusto ja vaikka neiti on äärettömän kaikki ruokainen, ei maistunut tämä plaatu lainkaan :D
muutenkin meillä on nyt ruokavaliosta pois tomaatti, herne, paprika ja omena, epäillään lievää yliherkkyyttä, joten katsellaan rauhassa nyt ilman näitä aikamme.

Räkäinen on, joka kertainen vitsaus kun hampaita pukkaa, muutoin ollut terve tyttö, lievän vatsataudin sairasti, kuten koko perhe, tietty minä ja esikko rankimman kautta.

Mutta nyt laittamaan lapsoset unille, ja itse jännään suurimman pudottajan finaalia, jonkun HYVÄN SYÖTÄVÄN parissa :LOL:

- nannuli ja tyyppi eli emäntä passaa varmaan paremmin 10kk:tta.
 
moi!

nannuli32 erittäin kiva kuulla teistä! kerrothan jatkossa useamminkin kuulumisia? =)

kadak onnea hyvin nukutusta yöstä ja toivotan paljon niitä lisää!! samoin mamman yöt vissiin vähän parantuneet ja vaaveli ym unikoulukodit pärjänneet hyvin. jospa nää tästä pikkuhiljaa alkais paremmin nukkuun.

laalalle kovasti tsemppii kouluhommiin ja uuden kodin etsintään :hug: homejutut on pelottavia, etenkin kun on vauva joka sitten sairastaa "selittämätöntä" flunssaa toisensa perään.

säde ai menee jännäks toi pori case. mä en malttais odottaa enää yhtään jos oisin sä. menis jo yöunetki!

haa, mitähän kaikkee muuta oli kirjoitettu yli viikon aikana kun olin pois...?? aika paljon varmaan ja mähän en tietty nyt muista kuin nää viimesimmät jutut... mut tasapuolisesti halit kaikille kipeille ja onnittelut kaikille uusista taidoista, niitä oli taas paaaaljon, niin taitavia nää meidän pienet =) janiin, erityishalit konstalle ja tikrulle, pienille korvapotilaille, toivottavasti ei tuu putkia ja jos tulee, niin toivottavasti auttaa.

1vee synttäreitä alettu suunnitella myös täällä. tai lähinnä vieraslistaa, se on kivempaa kuin reseptien luku... tosin luotan varmaan tälläkin kertaa kinuskikissaan ja nappaan sieltä jonku kivan kakkuohjeen. valokuvassakin käydään tottakai, paikka jo valittu kunhan ajan muistas varaa.

aiemmin oli puhetta että kuinka moni yrittää uutta vauvaa ja kellä tärpännyt jo, niin kai mäkin kohta sinne kuumeilijoihin kuulun. tosin mun epäsäännöllisellä kierrolla (yhet menkat jopa jo synnytyksen jälkeen ollu) voi mennä taas hetki plussaukseen, ettei me nyt kovin vakavissaan yritetä. tulee sitten kun on tullakseen, toivottavasti!!

pk-porukan vkl-treffit, mulle sopii hyvin, oiskin superkiva nähdä niin aam ja ansku kuin kadak ja tikru =) ja kaikki muut!

).( me oltiin tosiaan viikko lapissa mun vanhempien ja siskon perheen kanssa ja ihanaa oli!! päästiin miehen kaa joka päivä murtsikoimaan/laskemaan 4-7h kaksin (no, aika usein oli myös siskon lapsia rinteessä matkassa...) sillä elsa pärjäsi todella hienosti mummun kanssa :heart: =) söi ja nukahti päiviksille kiltisti eikä itkenyt yhtään mun perään, uskomatonta! eli joo, kai se on uskottava että neiti pärjää ilman mua enkä olekaan enää korvaamaton, nyyh!! aloin jopa uskoa että neiti ihan tykkäisi olla tarhassakin, niin innokkaasti touhusi serkkujen kanssa ja viihtyi muiden aikuisten seurassa...

ainoa huono puoli tuossa reissussa oli että yöunet meni taas ihan pepulleen... elsa nimittäin suostuu reissussa yleensä nukkumaan ainoastaan minun vieressä ja arvatkaas meneekö yöt vähitellen samalla semmoiseksi imutteluksi ettei mitään rajaa |O eli nyt taas harjoitellaan nukkumista omassa sängyssä ja rajoitetaan yöimetystä.

onko kukaan imetystä lopetteleva muuten miettinyt että saako vauva riittävästi kalsiumia sitten kun imetys loppuu? maitoahan ei vielä saisi antaa ja meillä ei kyllä todellakaan mene juuri mitään muitakaan maitotuotteita. eikä maistiaisten perusteella menisi kyllä maitoakaan vaikka saisi jo kunnolla antaa. että mitä sitä sitten antaa jos ei mikään maistu? ainoastaan emmental-juusto maistuisi meidän neitille mutta se on kyllä aika suolaista. no, ehkä tässä on sama kuin kiinteiden aloituksessa, että elsukalle ei taas alussa kelpaa mikään maitotuote ja odotellaan 3-4kk ennenkuin ne alkaa upota.

kävelystä ja liikkumisesta vielä, niin meillä lähdettiin tänään kunnolla askeltamaan :D reilun viikon elsa otti lähinnä yksittäisiä askelia mutta nyt illalla elsa yhtäkkiä käveli jo parin metrin matkoja, piti pienen tauon (seisoskeli) ja jatkoi matkaa. just kun ruttanalle tossa päivälle sanoin (satuttiin yhtäaikaa kaupoille => eli tietty sit kahville) ettei elsan kävelyharjoitukset edisty yhtään niin edistyhän ne!! lisäksi neiti osaa hyvin nousta seisomaan tuetta ja mökillä oppi kiipeämään myös rappusia hurjaa tahtia (meillä kotona ei ole, niin ei ole voinut harjoitella). kiipeily on muutenkin pop, elsa tykkää esim ottaa uunin kahvasta kiinni ja "kävellä" uunin lasia ylös niin että on kädet ja jalat lopulta linkussa. hurjan näköistä touhua mutta pää ei ihme kyllä ole kolissut juurikaan, elsa osaa tulla alas melkein joka paikasta ihan itse ja mä tietty vahdin vieressä minkä ehdin.

noniin, jospa tää romaani riittäs, tuli taas kirjoiteltua tajunnanvirtana mitä mieleen juolahti ja juttuja muistin... nyt voiski mennä katsoon digiboksilta viime viikolla tallennettuja "laatuohjelmia" :whistle: :D voikaahan hyvin kaikki!

t. manna + elsukka 11kk ja risat :heart:
 
Hitsi vieköön, ukko kohta hermostuu muhun. Tilasin netistä meille uusia kattiloita, paistinpannuja ja ruokavälineitä. ( tarpeeseen kyllä tulevatkin )
Ja henkalla ja maukalla on postimyynnissä kyllä yksi huono puoli... Kun sinne vo samoilla postikuluilla lisätä tuotteita myöhemminkin. Kun ei kaikkia ole siis vielä toimitettu. Joten, uups, ihan vähän vain kävin katsomassa ja miten sinne ostoskoriin eksyikin taas tuotteita ihan vahingossa.
Lisäksi mulla lautautuu just 880 valokuvaa paperikuviksi teetettäväksi. Ja tuossa on vain n. 6kk kuvat. Enhän mie paljoa kuvaa... karsin niitä kyllä parhaana mukaan.

Mutta nämä lapset kasvavat niin nopeaan. Varsinkin Elli, että joka hetken tahdon kuvata.

Mutta nyt en kyllä enää osta mitään. Ellin synttäritkin tulossa.

Mikähän tuota meidän Menninkäistä tänään nukuttaa. Yleensä herää kahdeksanaikoihin aamusta mutta nyt nukkuu vieläkin. Tissiä kyllä vaatii tasaiseen mutta aina jatkaa uniaan. Outoa, ei yhtään Ellin tapaista.

Mannan Elsalle onnea kävelystä ja kiipeilystä. Taitava neiti teillä.

Kalsiumin riittävyydestä en ole kyllä murehtinut. Imetystä aion jatkaa reilusti yli vuoden ikää jospa sitten lehmänmaitoa menisi tarpeeksi.
Pitää sitä enne opetella neidin nokkamukistakin juomaan. Nyt vai pärryttelee sen veden ympäriinsä. Hassu tyttö.

Laalalle stemppiä ja onnea asunnon etsintään.

Sievät kengät. Mun on nyt myönnettävä etten edes tiedä mitä kokoa Elli käyttää kun ei ole kenkiä vielä tarvinnut miettiä. Saas nähdä löytyykö meiltä isommilta jääneitä ensiaskelkenkiä oikeassa koossa. He kun tarvitsivat niitä jo n. 10kk ja Elli tarvitsee ehkä vasta joskus kesällä. Niin on varmaan jalka jo vähä isompi...

Muillakin siis äitiriippuvaisuutta. Tämä ikähän sen tekee. Pian saa jo pyydellä erikseen syliin kun ei touhukkaat taaperot (!!?!?! apua ) viihdy siellä ollenkaan.

Kadak, toki mekin sitä kokoperheen ruokaa Ellille muussataan. Hyvin pieniksi paloiksi laitellaan.


Hmm, mitähän miun vielä piti kirjottaa. Katosi ajatus nyt kokonaan.... Paranemisia kovasti sairastelijoille. Ja ihania keväisiä päiviä.

Kappas, unikekkokin heräsi vihdoin. Ihan terveeltä neiti kyllä vaikuttaa joten taisi vain kerrankin nukuttaa.


t: Solina ja Elli 11.5kk
 
AAM
joo kaksi lastahan näitä nahkaletuilla on imetetty jo että mennyttä kamaa on :LOL: no ei vaines.. vois kai olla huonomminkin :whistle:

Onpa Elsukka ketterä :) meillä tykätään kans ruoanlaiton lomassa tiirailla uuniin ja räpellellä lasia vasten mutta tuota kiipeilyä ei ole vielä hoksinut..
tosin kävästiin siellä synttäreillä tutuilla niin siellä neitikkämme intoutui kapuilemaan heidän rappusissa kun oli olohuoneen ja eteisen välillä muutama askelma.. tooosi varoen kipuili kyllä. Uus ja kiva juttu..

kadak aivan ! Suukollahan oli toinen tulossa kans :D kirjoitelkaahan odotuksen huumasta :heart: "ehkä" saan omaa kroonista vauvakuumetta laskemaan :whistle: heh :xmas:

jasså jos sitä töitä tekis.. :wave:

aam & anskuliini :heart:

*muoks pikku-Auralle nimppari onnittelut :) *
 
Moikka!

Mistäköhän sitä taas alottas..pää ihan jäässä..Mies ja Nooa oli aamulla muskarissa niin sain nukkua pitkään ja tulikin nukuttua 13 tuntia :whistle:

Me ollaan kans sairasteltu.Tai lähinnä minä.Viime viikolla oli noro :kieh: ja samantien sen jälkeen tulin flunssaan.Ärsyttävää.Liityin joku aika sitten jäseneksi yhelle kuntoklubille että kerkee vielä kesäkuntoon (se zumba on muuten ihanaa :) )niin nyt sekin jäänyt tän typerän sairastelun takia.Kämppä ihan räjähtänyt ja muutenkin mä oon niin turhautunut kun ollut ihania ilmoja mutta pitänyt vaan kökkiä täällä sekasessa kämpässä (mieskin oli siinä fucking norossa..nooa ei onneks).

Nooa ei vielä kävele,eikä seiso ilman tukea paitsi välillä kun ei itse sitä huomaa :D on siis tosi varovainen.Pelkästään konttaa joka paikkaan paitsi silloin jos kummassakin kädessä on jotain tarvii käytää sellasta "talvisota-ryömintää"<-näytää ihan sotilaalta joka ryömii jossain lumessa :D
Meillä harrastetaan myös...olikohan ruttanan..mainitsemaa heittäytymistä.Jos joku ei mee oman mielen mukaan niin heittäydytään pyllylleen maahaan ja väännetään naama mutrulle ja bääää!!Illalla sama homma paitsi heittäydytään naamalleen maahaan ja siitä vielä seuraava aste on kieriskely.
Kauheesti ymmärtää puhetta ja osaa omasta kuvakirjastaan näyttää vaikka mitä..kirahvin ja matkalaukkuauton :LOL: <-ihme juttuja siinä kirjassa...lapsen ensimmäisten sanojen varastoonhan täytyy luonnollisesti kuulua matkalaukkuauto :xmas:
Niin ja kun kysytään että missä pallo niin osaa selata kirjaa ja etsiä sieltä pallon.Ihana.Äiti on niin ylpee pienestä pojasta :heart: Osaa myös sanoa ankka,ikkä(iskä),äiti,kakka ja kukka ja sitten on että(vettä) ja kaikelle mitä ei tiedä mikä on niin on ukka.Kaupungilla osoittelee joka puolelle ja sanoo ukka,ukka.

Imettänyt oon jo pitkään pelkästään illalla nukkumaan mennessä enkä aina edes silloin.Korviketta juo muuten paitsi tällä viikolla aattelin jos alkais nyt kokeilemaan tota lehmänmaitoa ja eilen söi meidän kanssa makaronilaatikkoa joten luultavasti ens kuussa sitten yks vuotiaana olis päästy eroon noista törkeen kalliista korvikkeista ja vauvanruoista. |O
Niin..1-vuotis syndet ois sitten kuukauden päästä.Mäkin kävin jo kakkuja fiilistelemässä kinuskikissan blogissa.Ja eilen tulleessa kaksplussassa olikin kinuskikissan haastattelu ja siinä oli mansikka-pannacottakakun ohje mikä kuulosti aika hyvälle :p Teen tänä vuonna tarjottavat enemmän aikuisten makuun kun ei Nooa kuiteskaan kakun päälle mitään ymmärrä.Ja suurinosa lapsistakin ketä tulee niin on vielä alle 2-vuotiaita.

Meidän rytmi on aika samanlainen kuin Happylläkin eli puol seiskalta ylös,11 syödään ruoka ja mennään päikkäreille,mitkä kestää noin 3 tuntia ja sitten hereillä iltaan saakka ja 8 ollaan nukkumassa ja äiti sohvalla kattomassa frendejä =) Ihan mukava rytmi vaikka pirun aikasin herätäänkin(mun ei pitänyt töihinkään herätä vielä tohon aikaan |O )Ja tuntuu että mitä aikasemmin tulee valosaa niin sitä aikasemmin Nooa herää..se on ihan varmaan niitä lapsia ketkä herää kesällä neljältä.Apua.

Nonniin kaikki on varmaan lopettaneet lukemisen jo tossa puolessa välissä joten heissulivei :D :wave:

Misstar ja Nooa 11 kk
 
:flower: Auralle nimpparionnittelut täältäkin!

Nipistelyä ja raapimista täälläkin.. Lisäks tissillä ollessaan huitoo, tarttuu nenästä, saattaa työntää sormen nenään, kaivaa miltei silmän päästä, repii hiuksista. Joskus myös paijaa nätisti =) Ei toivookaan että aamusella kun Eeva on noudettu mun viereen nukahtais uudestaan. Jos sillä on joku lelu, kuten vaikka se haiseva unipupu niin huitoo sit sillä. Yleensä kyllä sitkeesti makoilen puol ysiin ja sit katotaan aamutöllö uutiset, sää on parasta viihdettä edelleen. Samoin viittomakieliset uutiset, niissä on jotain taikaa :D

Dali taisi olla se "päättömin" kana liikkumisen suhteen tällä hetkellä? No, Eeva on sitten sen vastakohta. Vaikuttaa ainakin mun silmääni NIIN rauhalliselta. Helppohan se on arvatakin, kun miettii niitä tutkimuskäyttäytymisiä yms. Eeva nousee kyllä ketterästi tukea vasten seisomaan, mut ans olla jos tuki liikahtaa eteen/sivulle/taaksepäin; silloin laskeutuu varovarovasti takaisin kontilleen. Taaperokärryn kanssa kävelemisestä ei siis ole viel toivoakaan, eikä se kyllä haittaakaan. Tukea vasten, kuten sohvapöytää, kävelee rauhallisesti ja alaskin menee niin että pitää toisella kädellä kiinni siihen asti, että on toisen saanut lattiaan :heart: varovainen pieni. Onneks ei ole tajunnut mitään heittäytymistä alkaa harrastaakaan!
Kiipeää kans tilaisuuden tullen, rahin kautta sohvalle selkänojaa vasten seisomaan.
Uuninluukku meinaa meillä olla semmonen "vaaranpaikka", se kun aukee niin helposti jos siinä roikkuu.. Oonki sit sillai vähän yrittäny pelottaa Eevaa sen kans, toki kun uuni ei ole ollu päällä. Avannut sen luukun niin että menee persiilleen ja pelästyy *huonoäitihuonoäiti*. Takka on myös vähän liian kiinnostava kun se on päällä, sen suunnalta noudan pois jo hyvissä ajoin. Luukut ja koko kivikasa on niin hitsin kuuma että auts :eek: jos siihen pikkunäpit koskee!

Anskuliinihan se on kova syömään =) Mä en uskalla eevalle ees moisia antaa, tukehtuis kuitenki. :whistle: Näkkäriä oon nyt alkanu antaa kun tuntuu yläien olevan aika pullollaan, edelleen. En tajua et kuinka kauan niitä hampaita oikeen pitää tehdä. Eeva ei kyllä mitenkään ole erilainen vaikka ikenet kiusaakin, vähän ehkä hanakammin hinkuttaa niitä, erityisesti sormillaan. Nukkuu yöt ihan normisti ja syökin ihan ok.
Mun piti tosta syömisestä jo aiemmin kertoilla, liittynee myös siihen maalaisjärjen katoon josta aiemmin oli puhetta. Mä kun olen tähän asti ostanut Eevalle VAAN pilttiä kun pitää olla kotimaista, muka. No nyt sitten viime aikoina tutustuin semperin 8kk ruokiin, tai aloin ostaa ja enpä taida pilttiä enää ostaakaan. Semperit oikeesti maistuukin hyvältä ja Eevan uusin suosikki taitaa olla "Linnapaistia ja perunaa". "Lihapullia ja kasviksia" menee kans hyvin, mut mulle oli shokki, että ne lihapullat tosiaan on kokonaisina siinä :eek: Sit kun olin miehelleki päivitelly et kummaa, niin luin siitä purkin kyljestä että "sisältää kokonaisia lihapullia". Maalaisjärki ohoi..
Jostain luin noista ruokamääristä, se oli varmaan täällä keskusteluissa toisaalla, että lapsen nyrkin kokonen annos on sopiva määrä. Jos ipana vetäsee 200g purkin kerralla niin johan siinä on ihan tarpeeksi. Ja 10kk neuvolassa täti sano, että sit yks vuotiaana voi jo syödä ihan samaa ruokaa kuin mekin. Meillä vaan sama homma kuin Kadakilla, etten joka päivä tee ruokaa. Nytkin syötiin 3 päivää hyvää ja ravitsevaa hernekeittoa (oli kyllä itetehtyä "from skräts" ) :D Johan sitä Eevan masu laulais hoosianna semmosen kuurin jälkeen.

Säteellä onki vielä jännät paikat miehen työ/muutto homman kanssa. Täällä kans vähän sama tilanne, ei kyllä olla muuttamassa mihinkään, mutta mies on hakenut tonne ydinvoimalaan hommiin. Nythän se käy jalostamassa öljyä tuolla 55km (per suunta) päässä, tää atomiplantaasi olis lähempänä, vaan 17km päässä. Huomenna se on lakossa ja menee testeihin Heltsinkiin. Oi mikä aasinsilta, koskahan me tultais treffeille.. Pitäis kyllä ihan oikeesti.

Alkaa taas tulla pituutta liikkaa tällekin jutulle joten.. kiitos ja hei... :wave:
 
kotona ollaan taas.. jospa sitä koittaisi kohta lukea ajatuksella kirjoitukset läpi.

Nyt on menossa armoton mietintä synttärikutsuja varten. KAKSI viikkoa niin Sammo täyttää vuoden :'( !!! Pitäisi saada kortit pikapikaa tehtyä ja lähetettyä. Kun siskollakin on ollut joka kerta kortit, niin täytyyhän pojankin, ainakin yksvee juhliin olla kortit.

seisominen ilman tukea menee jo jonkin aikaa, muttei vielä niin kauaa, että voisi sanoa,pojan sen hallitsevan, mutta nyt on aivan selvästi viikossa tullut edistystä, joten tuskin kauaa menee kun seisoo kunnolla tuetta.
 
väänsin sitten eilen illalla ne kortit valmiiksi :)
en kyllä käsitä kun kuukausi sitten lapset nukkui meillä 9 asti ja nyt herätään ennen kasia |O |O äitiä vähän väsyttää kun perhana ei osaa mennä ajoissa nukkumaan..
 
pikainen merkkaus..

meillä siiri kipeänä...11:sta olis sitten lääkäri niin saa tietää mikä pientä vaivaa..ite epäilen kurkunpääntulehdusta :(

meillä kans raavitaan jonkin verran ja kun kieltää niin toinen vaan nauraa...

vauvakuumeesta...mä lopetan pillerit tossa lauantaina ja kolmas saa sitten tulla kun haluaa :D

synttäreitä en ole vielä pahemmin kerennyt suunnittelemaan..mutta onneksi on vielä aikaa... =)

lumi-enkeli ja kipeä siiri :heart:
 
Heippa! Pikainen merkkaus ja ilmoitus että hengissä ollaan. Käytiin tänään taas korvalääkärissä ja tuomio oli liimakorva eli putket korviin heti ens tai sitä seuraavalla viikolla. Konsta parka sitten joutuu ensimmäistä kertaa elämässään nukutettavaksi:( mua stressaa jo nyt se nukutus ja kuinka mä sen kestän.. Pikkumies kestää varmasti urheasti. Mutta jospa tää eidän kierre sit loppuis tähän.

Nyt on pakko mennä syömään, enempi taas huomenna!

Nappi ja Konsta, 13 päivää vaille 1v.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jaahassu:
väänsin sitten eilen illalla ne kortit valmiiksi :)
en kyllä käsitä kun kuukausi sitten lapset nukkui meillä 9 asti ja nyt herätään ennen kasia |O |O äitiä vähän väsyttää kun perhana ei osaa mennä ajoissa nukkumaan..
Täällä on vähän samaa havaittavissa, siis herääminen aikaistunut melkein tunnilla. Mä luulen, et se on toi valoisuus, Eevan huone on vielä etelään päin niin sehän ekana saa auringosta nauttia. Oon jo salaa haaveillut pimennysverhoja Eevan huoneeseen, sälekaihtimien lisäksi :whistle: :D

Tänään kokeilin ekaa kertaa antaa mikropuuroa iltapuurona ja ihan hyvin upposi. Ostin oikee Eevaa varten "vekkuli neljän viljan pikahiutaleita" (varmaan kilohinnaltaan in pilvissä :eek: ) kun tähän asti oon antanut vaan piltti jauhepuuroa. Lähinnä haluan tuohon mikropuuroon siirtyä pikkuhiljaa justiinsa sen jauheen kalliuden takia ja kun valmiudet normipuuron syömiseen jo on niin..

Laalalle piti sanomani, et kurja jos Auran masu sillai reagoi tavalliseen maitoon, vai jugiakos se oli mitä olit antanut. Toivotaan että alkaa sietää kuiteski jossaki vaiheessa.
 
Huomenta!

Kiva lukea myös sellaisten kuulumisia, jotka eivät ole aikoihin antaneet kuulua itsestään, esim. Laala ja nannuli.

Mulle kanssa sopii oikein hyvin, että pidetään pk-treffit viikonloppuna tai arki-iltana. Olisi tosi kiva nähdä pitkästä aikaa AAM ja Kadak. Eilen tavattiin ekan kerran Asha; miten kiva, että pääsit mukaan treffeille!

Konsta-paralle ja Napille halaus ja jaksuja! Jospa putkituksen jälkeen sairastelut ovat taaksejäänyttä elämää.

Teppanan teksti kuulosti tutulta. Imettäessä ja muuten sylissä ollessa Lilja yrittää kaivaa mun nenää ja suuta alituiseen.

Liljakin lähenee vuoden ikää ja sen rohkaisemana olen antanut sille isojen ihmisten ruokia maisteluun, esim. paahtoleipää, pillimehua, piparia... Vauvan purkkiruokaa se pääsääntöisesti vielä syö, koska me miehen kanssa syödään yleensä aika myöhään illalla. Iltapuurona menee jo normikaurapuuro, ei tarvi enää käytellä ylihintaisia Muksu-puuroja.

Tyttö on kyllä ihanaa seuraa mutta aivan hirveän äitiriippuvainen. Koko ajan se on raukka roikkumassa lahkeessa ja pyrkimässä syliin. Isä ei kelpaa laisinkaan, vaan se kädet ojossa vaatii äitiä.

Yöt menevät vaihtelevasti unikoulu vol. 2:n jälkeen. Parhaina öinä Lilja herää vain 1-2 kertaa, huonoimpina tunnin välein alkaen klo 2... Odotankin innokkaasti viikonloppua, että pääsen itse nukkumavuoroon ja mies ottaa yöpäivystykset. Viikot olen ollut vuorossa päivin ja öin, koska miehellä on superkiireiset ajat töissä. Olen välillä itse päivisin kuin zombi. Saas nähdä, miten tässäkin perheessä lastenhoitovastuuta saadaan jaettua sitten, kun meikä palaa työhönsä. Ei sellaista viitsi vielä edes miettiä.

Synttärikutsut aiotaan kyllä vetää läpi suht matalalla profiililla... Kummit on kutsuttu (ja ihan suusanallisesti ilman hienoja kutsukortteja) + miehen siskon perhe pyydetty mukaan, mutta esim. isovanhempia ei aleta haalia koolle. Ehkä sitten vanhempana juhlitaan isommin, kun Lilja itsekin tajuaa jotain juhlista.

Aah, perjantain kruunaa se, että pääsen hierojalle. Toinen puoli niskasta on ihan jumissa ja kipeä; arvaatte varmaan, mitä on tullut roudattua vasemmassa kainalossa monta tuntia päivässä. =)

Ihanaa viikonloppua kaikille!
Hemuli ja pian vuoden vanha Lilja
 
AAM
Siirille ja Konstalle paranemisia.. toivotaan että putkitus lopettaa Konstan korvakierteen :)
Lumienkelille vauvahaaveisiin tsempitykset :D ja muillekin ketkä on vapaaliidolla :whistle:
Säde joko teille on vastattu työpaikasta.. ?

Jahas.. B) viikonloppuja kaikille :wave:
 
teppana meillä on myös herääminen aikaistunut ja harkitsen vakavasti pimennysverhoja. niitä on kyllä mietitty jo aiempina keväinä/kesinä kun meillä on makuuhuoneen ikkuna itään ja ylin kerros, niin porottaa aurinko huoneeseen tosi lämpimästi ja ihan liian aikaisin.

joo, ja mäkin annoin tänä aamuna elsalle ihan normi mikropuuroa kun oli puurojauhe loppu ja menihän sitä ainaki melkein yhtä paljo ku jauhepuuroakin, tosin melkoisella venkoilulla. saattoi kyllä johtua siitäkin että tein puuron maitoon ja elsa ei siitä mausta niin välitä. hyvä kuitenkin totutella, koska sitä on PAKKO opetella juomaan.

nappi voi konsta-raukkaa :hug: mutta hyvä kun toimivat nopeasti ja eiköhän se putkitus korvatulehduskierteeseen auta. toivottavasti ei ole konsta kovin kipeä siihen asti.

lumi-enkelille onnea "pikkukolmosen" tekoon =) ja siirille pikaista paranemista!

misstar onpa teillä taitava poika kun osaa jo kirjasta osoitella kuvia ym! =) elsaa ei kiinnosta kuin liikkuminen ja kaiken järsiminen, mielenkiinto ei riitä hetkeksikään mihinkään "älylliseen" kuten vaikka esineiden nimien opetteluun tai kirjojen selailuun.

).( ex-pomo ex-firmasta soitteli eilen illalla et mitä kuuluu ja tarjos töitä, OHO :eek: sanoin olevani syyskuun loppuun hoitovapaalla mutta vähä alko kyllä kiinnostaa töihin paluu. plus että olin loppuillan supertohkeissani kun joku soittaa meikämammalle kotiiin ja luottaa et vielä kykenisin johoki järjelliseen työhön :LOL: no, lupasin soitella sit taas loppukesästä et mimmosii paikkoi niillä ois tarjolla ja katon sit et meenkö sinne vai työhön josta äitiyslomalle lähdin... vai oonko silti vielä hetken elsukan kanssa :heart:

nyt ulkoileen, on niin hieno keli!! mukavat vkl:t kaikille :wave:

t. manna + elsukka :heart:
 
voi apuva, hävetys! En muista millo oisin täälä muistanu käydä :O anteeksi!! :ashamed: Pitää tuo pikku taapero äitin vissii nii kiireisenä (kyllä sitä fb:hen riittää aikaa ihan liikaakin) :D nyt pitää tsempata!!!

ziki ja Nanna 11kk ja rapiat :)
 
Hei tytöt. Luin kaiken, mutta en yhtään jaksa kommentoida... :/ mutta haleja kaikille ja Napille :hug: Meillä tikru nukutettiin tänään ja sai ne putket korviin. Mies oli mukana sairaalassa ja mä olin töissä. Parempi niin, kun mua kanssa jännitti se nukutus kamalasti. Tikru oli ollut tosi reipas ja nyt nukkuu mun sylissä. Toimenpide oli menny tosi nopeasti. Olin ihan hermona känny kädessä koko ajan...
 
lumi-enkeli ja teppana ja manna yms, pitäiskö perustaa joku pikkukakkos/kolmos pino...hehhee...siis mehän ei tehdä lisää lapsia, mutta ei oo kyllä ehkäsyäkään ja kun vihdoin saa puuhaillakin kaikkien operaatioiden jälkeen, niin...u never know :) en kai mä niin nynny voi olla, etten uskaltais vielä uudelleen ryhtyä tähän...

kiitos ruttana :)
 
manna misstar ai niin, meilläkin osoitellaan kirjasta mm. aurinkoa, jos kysytään, missä aurinko paistaa, tikru löytää myös äidin nenän jne. mutta meillä ei sit taas seistä ilman tukea saati kävellä, paitsi kärryn kanssa.

viikonloppuja täältäkin mm. AAM ja duuneista, manna kyllä susta siihen on - mustakin on, vaikken edes nuku ;)

Laala, voi teidän hometta :(
 
merkkausta! :wave:

Appivanhemmille oltu välillä talonvahtina kulunut viikko, joten en ole kunnolla ehtinyt lukea kaikkien juttuja. Yritän nyt lähipäivinä kiriä ennenkuin taas kerkiää kuu vaihtua... :ashamed:

Täälläkin kyllä välillä raavitaan ja silloin tällöin nipistellään. Ja hiukset (kohtalaisen pitkät) hajalla ollessaan on mitä otollisin kohde. :LOL: Mutta osaa tytteli nätistikin koskea ja paijata - ja halata myös. :heart:

Teppana, jotenkin jäi tuo sun lelupupulla mätkimisjuttu mieleen. :LOL: Ehkä siksi, että täällä aamuisin sama homma. Heräämiset vähän aikaistuneet ja kun on viereen ottanut aamuheräämisen jälkeen, ei enää nukahda uudelleen. Sen sijaan könytään äitin ja isin (silloin kun heräämisen aikoihin on kotosalla) päälle, tai yritetään tyhjentää äidin yöpöydän päältä kaikki (kun olen laskenut lattialle niin kävelee sänkyä vasten tukien ja tutkaa kaiken mahdollisen). Viisastuneena oonkin karsinut valikoiman minimiin... jotain jättänyt uteliaisuuden tyydyttämiseksi. :D

Pidemmällä tauolla olleet vakikirjoittaja, onpa mukava kuulla teidänkin kuulumisia!:wave:
Laalan homeongelma jäi mieleen, kovasti tsemppiä ja jaksamista tilanteeseen!

Vielä oli mielen päällä pari muutakin kommentoitavaa, mutta nyt lyö jo pää tyhjää ja pitää mennä unten maille. Siitä tuli vielä mieleen tältä sivulta: hemulille tsempitystä kovasti yövalvomisiin - toivotaan, että piiperolla pidemmät yöunet alkaa pikkuhiljaa vakiintua!:hug:

Öitä ja viikonloppuja kaikille! :flower:

AuroraB + tyty 10kk ja parisen viikkoa
 
AAM, toivottavasti huomenna kuuluis jo.. voi olla toki et menee jopa perjantaihin. Niin jännittävää!

Kadak, hieno kuulla. Tikrussa selkeesti sissin aineksia. Antaa varmasti napillekin toivoa :).

Nyt täytyy hehkuttaa, että Luukas lähti kävelemään ilman tukea perjantaina! Otti varmaan mallia dalista, elsasta ja siljasta :). Vähän oli mamma liikuttunu ja ylpeä. Miten näistä näin isoja tuli!?
 

Yhteistyössä