Huhtivauvat 2009 *Maaliskuussa*

Pikainen piipahdus.

Happy, kovasti onnea!!!:flower:

Lisää kommentointia kun ehdin. Nyt on kaveri tulossa hiukka pienemmän vaavelinsa kanssa kylään. Saa tyttelikin vauvaseuraa. =) Kunhan ensin herää päiväuniltaan partsilta.:LOL:

Viimeaikaisista keleistä huolimatta, ihanaa tosiaan kun on kevät! Täällä näin pohjoisessa päivät pitenee melkein 10 minuuttia per vrk ja sen kyllä huomaa. :)

Aurinkoista päivänjatkoa, mammat! :flower:

AuroraB + tyty 10kk ja 3vrk
 
Ruttana Näköjään ton kiddyn hinta on ainakin täällä paikallisessa (pikkupingviini) liikkeesssä noussut 20? ihan kk sisällä. Me tilattiin saksasta ja hinnaksi tuli se 252 ja paketti tuotiin kotiovelle :)
 
Happylle onnea vauvamasusta! :D

Ruttanalle kiitos pinosta ja tervetuloa Suomeen. :wave:

Kadakin Tikrulle parantumistuulia eli toivottavasti ab.kuuri alkaa vihdoin ja viimein tehota. Kiitos tsempityksistä meidän öihin! Teillähän sitä valvomisurakkaa on tosiaan ihan kerrakseen ollut.

Teppanalle piti sanoman, että helmikuun pinossa oli hauskat kuvat. Erityisesti ihastelin noita Eeviksen ihania kutreja, kun meidän Dalilla ei oo noin paljon tukkaa. Ei se mitenkään kalju ole, mutta ei tuota kruunua voi tuuheaksikaan kehua. Sellainen tumma vauvatukka Dalin päätä koristaa. :heart:
Meidän isojen lasten mielestä Dali näyttää ihan pojalta, kun sillä tuo lyhyt tukka ja vaatetuskin on yleensä sinistä/vihreää. Ja onhan se Dali aika karskin tapainen. Enkä minä itsekään oo kovin naisellinen. Lisäksi minun 9v tyttökin on varmaan enemmän äijä kuin 12v isoveljensä. Että samanlainenhan se meidän Dali on kuin on nää esikuvansakin. :kieh: :kieh:

Teppana, mä oon miettinyt ihan samaa, että kyllä kerrostalossa asumisessa nyt olisi puolensa. Yks päivä tehtiin miehen kanssa 5 tuntia lumitöitä niin pihalla kuin katolla, vaikka siis näitä töitähän on tehty varmaan joka päivä ja kummassakin paikassa. Niin ja vaikka pk-seudulla asutaankin, meidän teitä ei aurata kuin parin päivän viiveellä, eli täältä ei rattailla pääse yhtään mihinkään. Näin ollut jo pitkään. :( Onneksi on korkea auto, muuten oltaisiin vaan neljän seinän sisällä loukussa. :whistle:
Muutama lumivahinkokin meillä jo käynytkin, että lisää rahanmenoa on kevääksi tiedossa. :headwall:

1v-synttäreitä moni jo miettii. Minä en oo vielä niin pitkällä, kun oon tällainen viimetippaan jättäjä -luonne. Tilaan varmaan Dalin kummitädiltä jonkin ihanan kakun, kun hän on alan ihminen. Minun lahjat on vähän muissa jutuissa kuin noissa kotitaloushommeleissa. ;) Tämä täti onkin tehtaillut kaikemoisia kakkuja isommille silloin kun ne oli pieniä. Muistan että niillä on ollut ainaskin dino-, kala-, pokemon- (vai oliko se digimonkakku) ja autokakku. Ehkä jotain muutakin. Ihania niin päältä kuin sisältäkin.
Valokuvaa ei varmaan studioon asti mennä ottamaan, vaan luotetaan siinä ihan omiin taitoihin. Niin ja syksyllähän Dali aloittaa päiväkodin ja siellä sitten on kuvauksetkin.

Vaipoista, meillä ihan normi pampersit ja koko on 4 tai 4+. En oo koskaan ihan tajunnut miksi pitäisi käyttää housuvaippoja. Teippien kanssa oon pärjännyt aina ihan ok, vaikka olisi iso/rimpuileva lapsi. Välillä meillä käytetään kestovaippoja. AIO toistaiseksi vain, kun oon ollut aika laiska hankkimaan mitään muita. Pottaillaan joka päivä ja pissoja sinne satelee, jos satelee ja joskus kakkakin.

Meillä on nyt sitten viikon ajan kävelty ilman tukea . Huojuvaa ja tapaturma-altista menoa. Eli edelleen 24h vahditaan jokaista askelta, kun Dali ei vieläkään osaa tulla alas muuten kuin kaatumalla suorin vartaloin. :( Se on ihan täpinöissään tuosta liikkumisesta, eikä enää haluu muuta tehdäkään. Peppukiitokin edelleen kuvioissa.

Lumi-Enkelin Siirikö se oli oppinut konttamaan. Onnea! Peppukiitoko nyt sitten loppui kokonaan? Miten helposti vaihto tekniikkaa? Meillä tää konttausvaihehan jäi nyt välistä kokonaan, mikä on harmillista. Osaisi varmaan paremmin hallita tuota alastuloaan, jos osaisi kontata.

Kovasti ovat vauvat sairastelleet, ja nyt Dalikin on sitten kipee. :( Huutaa taas ihan koko ajan. Vähän nuhaa, kurkku punainen/tulehtunut ja vasemmassa korvassa alkava korvatulehdus sanoi lääkärisetä tänään. Määräsi Pronaxenia ja kehoitti tarkkailemaan sitä korvaa. Unohtu vaan kysyä, että kuinka kauan tarkkaillaan.

Dali on myös kadottanut ruokahalunsa jonnekin. Ei oikein mee oma tekemä ja vielä vähemmän purkkiruoka, ainakaan lusikalla. Oikeastaan vain se mitä itse voi laittaa suuhunsa menee, mutta sekin aika huonosti. Aamu- ja iltapuurolautasellisensa aina silloin tällöin jaksaa syödä kokonaan, kunhan kukaan muu pöydässä ei syö leipää tai tomaattia. Dali kun rakastaa tomaattia. :p Tää ruokahaluttomuus on kyllä tosi outoa, kun yleensä syö erittäin hyvin. Taitaa tauti olla syynä tai sitten on vaan jokin vaihe. Rintaa siis vedellään ihan urakalla päivin ja öin. :/ Niin ja Dalihan pääsääntöisesti syö jo ihan samoja safkoja kuin muutkin miinus maito ja suola. Palat on aina olut isoja.

Sorry tämä vuolas höpötyspöpötys. Tällaista tämä on, kun harvoin ehtii kirjoitella, niin juttua piisaa.

Nyt silmät lurppuu ja sormet väsyy, eli nukkumaan matkaa tämä oman pikkuisen viereen.

Asha ja Dali (joka ensi viikolla täyttää 11kk :D )
 
Dalin Ashalle onnea ilman tukea kävelystä. Tosi hienoa.

Nyt on 1v kuva varattu Ellille, synttäripäivänä mennään.

Silmät vielä ristissä tulin pikaisesti kommentoimaan kun muistin että joku kyseli meidän kakusta. Eli Ellille on suunnitelmissa tehdä pinkki PUPU kakku. 3 deenä että sen olisi tarkoitus ollakkin ihan pupun näköinen. Saas nähdä, toivottavasti onnistuu.
Meijän kutsukortit olivat menneet perille ja kovasti suku kehui ja ihasteli.

Mut joo, ei aivotoiminta riitä enempään vielä tässävaiheessa.


t: Solina ja kaksi uneliasta neitiä (11kk ja 5v) ja yks aivanliian aamuvirkku poika 3v
 
mä kanssa juuri mietin, että kohta on postitettava kutsukortit, aika menee niin äkkiä, että äkkiä tuo kolme viikkoa kuluu. Samoin tuo kuvauksen tilaaminen..

Tänään ollaan menossa siskon ja meidän lapsien kanssa uimahalliin.. IIIIIKKK :D Onneksi on sisko mukana, se saa sitten mennä viipottaa esikoisen kanssa, jos Sammo vetää itkuhepulit altaassa :whistle: ja kirppistavaratkin on laitettu valmiiksi nekin pitäisi viedä.
 
Kiitti Solina :) vaikkakin olisi tuo kävely voinut vielä vähän odottaa, kun on se niin kamalan hervotonta puuhaa. Mutta apinanraivolla tätäkin sitten tekee, vaikka valmiuksia ei vielä oikein ole. Kakkusuunnitelmasi kuulostavat kivoilta. Hyvät synttärit varmasti teille tulossa.

Jaahassu, me oltiin maanantaina ekaa kertaa uimassa (kylpylässä) ja se meni kyllä ihan loistavasti. Aluksi Dali oli vähän vakava, mutta sitten se polski ihan innoissaan. Koko 3h aikana ainoot itkut tuli kylpylän hampurilaispaikan syöttiksessä, jossa peppu liukui kaaren remmin ja syöttiksen väliin juntturaan. Tais olla jokin trip trap -kopio. Tollasta ei ikinä tapahdu meillä himassa aidon trip trapin kanssa. Oon ollut mielettömän tyytyväinen ostokseen.
Mutta siis piti sanoman, että uinnit/saunat ja muut meni kuin vanhalla tekijällä konsanaan. 9v tyttöni auttoi Dalin kanssa pesuissa ja pukemisissa. Aikaahan siihen sitten menikin ihan kiitettävästi ja poikani sitten ihmetteli, että mikä teillä naisilla taas maksoi. :LOL:
Kyllä se Sammokin varmasti vesileikeistä tykkää.

Nyt siivoamaan, kun D nukkuu ulkona.
Asha + Dali :heart:
 
AAM
systeemit ei pelitä niin heitänpäs parit rivit taas.. ( niin eiköhän kohta järjestelmä ala toimimaan :LOL: )

Meillä vielä räkis päällä, kovin on kurjan kuulosta kun pikkuneiti yskii kuulostaa kun ois tupakoinut hurukauan kun rökii niin toi kurkku että ! mitään ei ollut korvissa ja hengitysäänissä kun käytettiin tosiaan mutta ei kai tuo kauaa voi jatkua ??

Dalille onnittelut ensi horjumisista :D vaikka pää kopsuukin on se hurjannäköistä katsella. Tekis mieli liimata tyyny ahteriin ja mahaan noille pienille :) :heart: ja pää vuorata jollai vaahtomuovilla...

Beaniekin viipottaa jo voi elämä..

Hitsiläinen kun ei tuonne pk-tapaamisiin pääse :headwall: pitää järjestää joskus viikonloppuna jonkun joku kerta :) ? silloi me voitaisiin tulla..

Bindi :wave: en muista terppasinko jo mutta moikkis

jahas pää tyhjeni hyvin :LOL: .. palataas..
 
oi ihanaa, happy :flower: :flower: onko ollut pahoinvointia?teille tulee samanmoinen ikäero kun meijän pojilla on (1.5vuotta) :D

pk-miitit täällä jääneet kanssa väliin.mies on taas painanut aamusta-iltaan/yöhön +vkonloput , ettei mulla riitä rahkeet lähteä noiden kahden ihanaisen valopään kanssa kyläilemään/treffailemaan.ens vkolla lähetään käymään ruotsissa,mutta sitä seuraavalla vkolla natsais.meijän pappa palailee parin kuukauden matkustelulta takasin kotimaahaan joten silloin voisin taas irtautua kotoa :D

jaahassulle ihanaa uintikeikkaa =)

1-vee pileitä on moni jo miettinyt kortteja ja kakkuja myöten...mä olen vähän huono/laiska :ashamed: järjestämään /suunnittelemaan moisia.oon ajatellut muutaman ystävän pyytää kahville ja siinä sitten olis,meidän pileet :D
terkuin,
tutsa ja rasmus
 
Happy, älyttömästi onnea! Tahtois kanssa :)

Vaipoista, meillä käytössä 5 koon liberon housuvaippa. On kätsyt ku poitsu touhuu niin paljon. Teippejä on jäljellä, mut niiden kanssa on nykyään niin taistelemista niin on jääny käyttämättä.

Piin, se tässä kurja puoli onki ku tänne jää ihania ihmisiä :/ . Ens viikolla saadaan tietää, miten käy.

Ruttanalle kiitos uudesta pinosta ja täälläki yks kunnon heittäytyjä! Varsinki pukiessa ja vaippaa vaihtaessa iskee usein kiukku ku pitäis päästä touhuumaan eikä istua sylissä.

Mulla oli jotain oikein mielessäki, mut muisti pätkii.. Palaillaan :wave:
 
Onnittelut Happylle! :flower:

Me meinattiin ottaa 1v-kuva neidistä. Otettiin myös puolvuotiskuvatkin, mut kyl must on silti kiva mennä ottaan se yksvee kuvakin. Kallista lystiähän se on, mut sit on kivat muistot tallennettuna.

Vaipoista: meillä käytössä Pampersin 4 ja housuvaipat. Enempi menee noit tavallisia, mut mä oon tykännyt et noi housuvaipat on kätsyjä reissatessa ja sit varsinki sillon ku neiti ei suostu olemaan selällään, ei sit millään.

Neiti oli iskän kans eilen mummulassa ja oli vierastanut ihan älyttömästi! Ihan lopuks oli sit vähän rentoutunu mut muuten ollu iskässä kiinni ku takiainen. Ihan kiva kun just mummulle olis tarkoitus viedä hänet sit hoitoon toukokuun alussa ku meen töihin... :/ Pitää nyt ahkerammin käydä siellä et lähtis toi pahin vierastaminen ajoissa pois, muuten tulee kurjia tilanteita varmasti. Onks muilla ollu samaa? Ja miten teillä kenel on useempi lapsi tai jotka ovat jo menneet töihin, et miten on lapsi reagoinut tähän muutokseen?

Huomenna mennään 10kk synttäreiden kunniaksi neuvolaan hakemaan taas uusia mittoja :)
 
Helmi käveli tänään eka kerran ilman tukea :) Koko päivän on harjoitellut kävelemistä :D Nousee lattialta suoraan seisomaan kävelee 4-5 askelta, kaatuu, nousee ylös, tuota jatkaa loputtomiin :D koko päivä on meillä vaan kävelty :LOL:
 
Onnea pikku kävelijöille ja Happylle :flower:

Ja voimia edelleen huonoista öistä kärsiville ja sairastelijoille.

Me saadaan sitten ensi viikolla putket pojan korviin...toinen on vasta 11kk :( Ja tätä äitiä niin jännittää se nukutus ja kaikki...Ja me aikuisetkin edelleen flunssassa - eikö tää ikinä lopu. Jotenki tuntuu, ettei ole enää tottakaan, ettei koskaan olla terveinä, on tavallista ja aina välillä vähän eksoottisempaakin vaívaa. Mutta minkäs teet.

MarineS, meillä vierastaa juurikin anoppia eniten. Kurjalta tuntuu. Jostain syystä vierastaa häntä enemmän kuin jotain ihan ventovieraita. Toinen mummo ja vaari näkevät usein ja heitä ei vierasta ollenkaan, on vähän kuin toinen koti. Mutta kun jätettiin anopin hoiviin etelässä pariksi tunniksi, oli ollut yhtä kiukkua koko aika.

k&tigger (ja enää 24 päivää 1v synttäreihin - hurjaa)
 
uintireissu meni ihan mukavasti, mutta onneksi oli sisko mukana.. Kahden uimataidottoman kanssa olisi ollut hiukka vaikeata. Plus että Sammo ei meinannut hetkeäkään pysyä paikoillaan pukkarissa. Kerran kävin uittamassa poikaa, oli aivain :eek: istui vaan sylissä ja katseli muita lapsia, ei edes läpsytellyt vettä, mutta ei ainakaan itkenyt

kävelystä saa nähdä koska meillä kävellään, muutamia sekuntteja pysyy ilman tukea seisomassa, mutta viimeistään kun poika huomaa olevansa ilman tukea niin istahtaa alas. Jospa hän nousee ja kävelee vasta sitten kun tietää osaavansa
 
Kadak, Minun kakkoseni putkitettiin myös alle vuoden ikäisenä. Taisi olla 10kk. Toipui leikkauksesta todella nopeasti - ihan kuin ei olisi mitään tehtykään. Tulehduksia tuli vielä muutama putkituksenkin jälkeen, mutta varsinaisen kierteen se katkaisi. Kyllä se Tikrunkin putkitus menee hyvin. Ja niistä putkista on todella suuri apu. Hyvin se menee :hug:

Meillä Dali köpöttelisi kaiken aikaa. Kauhean rohkea tyttö. :heart:

Täällä on ihana auringonpaiste. Suuntaammekin ulkotiloihin. :wave:

Mukavaa päivää kaikille mammoille toivottelevat,
Asha ja Dali
 
Asha, kiitos rauhoittelusta :heart:

AAM ja viidakkotyttö, Bindi the jungle gaaaal :) hee alkoi mullakin soimaan heti päässä, kun ton näin ja Kaprishan sen Gardenian paljasti :) eka olin vähän että häh
 
Joku kyseli lasten ja vanhempien pituuksista tuolla aiemmin.Meidän Alina ollut jo masusta asti pitkä tyttö,nyt 75 cm 10 kk iässä. Mie olen 170 cm ja isäntä himpun verran pitempi. Alina kasvaa samaa tahtia kuin veljensä joka nyt 18-vuotiaana on 182 cm.Alinasta tuskin kuitenkaan noin pitkä tulee.Muut meidän tytöt on normi pituisia,ainoastaan esikoinen on alle 160 cm ja hän oli myös vauvana pikku pätikkä.Eli summa summarum,vauva iän pituus ennustaisi aika pitkälle aikuisiän pituuden ainakin meidän perheessä.
1-vuotis-synttärit vietetään meillä matalalla profiililla,normi kakkua pöytään ja silleen.Kummit ei edes pääse käymään kun asuvat suurin piirtein sairaalassa.Vieläkään ei tiedä tuleeko veljentyttö voittamaan syöpänsä.Niin että ei tässä hirmu ilojuhlia järjestellä.. :/
Tuo bindi jungle göööl on kyllä tosi ärsyttävä tunnari..joka välissä sitä vielä soittavatkin.
Kadak hyvin tikru pärjää.Pikkuset tosiaan toipuu nopeasti kaikesta.Ainut mikä voi olla hankalaa on ennen toimenpidettä ravinnotta oleminen.Tsemppiä ja jaksuja edelleen.meilläkin alkaa tänään hiihtoloma ja miehän olen vannonut sen unikoulun alkavan..saa nähä kui käy.

mamma ja alina 10 kk ja risat
 
hahhh haaa, eiks ole hyvä nikki! arvatkaa mistä sen keksin, oliskohan ollu samaan aikaa juniori taustalla jylläämässä. meil esikoinenkin laulaa Bindi-laulua :D eeeeo-eooooe-eeeoooooooo.... :LOL:

Meillä on siirrytty nyt kunnon ruokaan, samasta kattilasta syö Kapris mukisematta. koitin yks päivä antaa kaupan lihasoseen niin lensi seinään asti eikä suostunu syömään sitä...heh..no onhan ne aika mauttomia kyllä! Maitoa oon myös alkanu antaan, siis oikeaa mutta pikkuhiljaa. Tarhaan lähtö on lapsosilla kuukauden päästä, sitä silmällä pitäen oon nyt muuttanu jo ruokavaliota...tutti pitäis myös ottaa pois, mutta ei vielä raskis. samoin pullo, mutta sen luulis olevan aika helppoo kun ei Kapris enää oikeen pullosta juo ku nukkumaanmennessä. nokkamukia jo taitavasti käsittelee.

Kävely on ihanan vaappuvaa ja tapaturma-altista :whistle: tuntuu että koko ajan on joku paikka mustelmilla...no sitähän se nyt on vähän aikaa. Kenkiin pitäis opetella, Kapris kun ei tahdo astua askeltakaan jos on kenkä jalassa.

Ens viikol mennään sitte tutustuun tarhaan. Esikoisellehan se on onneksi tuttu paikka jo entuudestaan, mutta kyllä poikaakin jännittää pitkästä aikaa mennä taas sinne. onneks on tutut hoitajatkin siellä ja turvallinen pihapiiri.

vaan kyllähän se sydämestä taas ottaa lähteä töihin...enkä menis tosiaan ellei olis pakko. nyt kun oon ollu kh-tuella kotona niin ollaan niin kauheessa konkurssissa kohta että ei tiiä mitä sitä tekis. :/ menee taas vähän aikaa ennenkuin talous on kuosissa.

no ei kai täs muuta, ulos lähdetään mukuloiden kans kun vielä aurinko paistelee!

Mukavaa viikonloppua kaikille! :wave:

Bindi&Kapris :heart:
 
Heipparallaa. Mullakin meni heti, kun mietin että pitäiskö mun toi Bindi tuntea.. vai oonko taas kulkenu ihan silmät kiinni ja kaikki on menny ohi. Mutta Kaprishan sen viimein paljasti mullekin :D

Täällä sairastellaan edelleen ja kuten Tikrullakin, Konstalle on luvassa putket myös. Nyt taas antibioottikuurilla ja sit kuukauden päästä katsellaan onko puhdistuneet röörit. Jos ei -> putket. Ja jos seuraava tulehdus tulee piakkoin, niin silloin myös -> putket. Nyt on siis menossa kolmas korvatulehdus joulukuun alusta lähtien. Tää tulehdus nosti tosi kovan kuumeen, joka nyt sit alkaa olla onneks ohi. Pahimmillaan kuume heitteli tuolla 39-40 akselilla. Ja nyt sitten kuika ollakaan, antibiootit pisti rassun mahan sekaisin. ja vieläkään ei maistu ruoka, ei sitten yhtään. Pitää pakottaa juomaankin, vaikka kaikki mehusta lähtien on tarjolla.

Nyt tää lähtee syömään, kun kerrankin kerkee jotain syödä (pieni mies nukkuu VIELÄ..)
 

Yhteistyössä