Happylle onnea vauvamasusta!
Ruttanalle kiitos pinosta ja tervetuloa Suomeen. :wave:
Kadakin Tikrulle parantumistuulia eli toivottavasti ab.kuuri alkaa vihdoin ja viimein tehota. Kiitos tsempityksistä meidän öihin! Teillähän sitä valvomisurakkaa on tosiaan ihan kerrakseen ollut.
Teppanalle piti sanoman, että helmikuun pinossa oli hauskat kuvat. Erityisesti ihastelin noita Eeviksen ihania kutreja, kun meidän Dalilla ei oo noin paljon tukkaa. Ei se mitenkään kalju ole, mutta ei tuota kruunua voi tuuheaksikaan kehua. Sellainen tumma vauvatukka Dalin päätä koristaa. :heart:
Meidän isojen lasten mielestä Dali näyttää ihan pojalta, kun sillä tuo lyhyt tukka ja vaatetuskin on yleensä sinistä/vihreää. Ja onhan se Dali aika karskin tapainen. Enkä minä itsekään oo kovin naisellinen. Lisäksi minun 9v tyttökin on varmaan enemmän äijä kuin 12v isoveljensä. Että samanlainenhan se meidän Dali on kuin on nää esikuvansakin. :kieh: :kieh:
Teppana, mä oon miettinyt ihan samaa, että kyllä kerrostalossa asumisessa nyt olisi puolensa. Yks päivä tehtiin miehen kanssa 5 tuntia lumitöitä niin pihalla kuin katolla, vaikka siis näitä töitähän on tehty varmaan joka päivä ja kummassakin paikassa. Niin ja vaikka pk-seudulla asutaankin, meidän teitä ei aurata kuin parin päivän viiveellä, eli täältä ei rattailla pääse yhtään mihinkään. Näin ollut jo pitkään.
Onneksi on korkea auto, muuten oltaisiin vaan neljän seinän sisällä loukussa.
Muutama lumivahinkokin meillä jo käynytkin, että lisää rahanmenoa on kevääksi tiedossa. :headwall:
1v-synttäreitä moni jo miettii. Minä en oo vielä niin pitkällä, kun oon tällainen viimetippaan jättäjä -luonne. Tilaan varmaan Dalin kummitädiltä jonkin ihanan
kakun, kun hän on alan ihminen. Minun lahjat on vähän muissa jutuissa kuin noissa kotitaloushommeleissa.
Tämä täti onkin tehtaillut kaikemoisia kakkuja isommille silloin kun ne oli pieniä. Muistan että niillä on ollut ainaskin dino-, kala-, pokemon- (vai oliko se digimonkakku) ja autokakku. Ehkä jotain muutakin. Ihania niin päältä kuin sisältäkin.
Valokuvaa ei varmaan studioon asti mennä ottamaan, vaan luotetaan siinä ihan omiin taitoihin. Niin ja syksyllähän Dali aloittaa päiväkodin ja siellä sitten on kuvauksetkin.
Vaipoista, meillä ihan normi pampersit ja koko on 4 tai 4+. En oo koskaan ihan tajunnut miksi pitäisi käyttää housuvaippoja. Teippien kanssa oon pärjännyt aina ihan ok, vaikka olisi iso/rimpuileva lapsi. Välillä meillä käytetään kestovaippoja. AIO toistaiseksi vain, kun oon ollut aika laiska hankkimaan mitään muita. Pottaillaan joka päivä ja pissoja sinne satelee, jos satelee ja joskus kakkakin.
Meillä on nyt sitten viikon ajan
kävelty ilman tukea . Huojuvaa ja tapaturma-altista menoa. Eli edelleen 24h vahditaan jokaista askelta, kun Dali ei vieläkään osaa tulla alas muuten kuin kaatumalla suorin vartaloin.
Se on ihan täpinöissään tuosta liikkumisesta, eikä enää haluu muuta tehdäkään. Peppukiitokin edelleen kuvioissa.
Lumi-Enkelin Siirikö se oli oppinut konttamaan. Onnea! Peppukiitoko nyt sitten loppui kokonaan? Miten helposti vaihto tekniikkaa? Meillä tää konttausvaihehan jäi nyt välistä kokonaan, mikä on harmillista. Osaisi varmaan paremmin hallita tuota alastuloaan, jos osaisi kontata.
Kovasti ovat vauvat sairastelleet, ja nyt Dalikin on sitten kipee.
Huutaa taas ihan koko ajan. Vähän nuhaa, kurkku punainen/tulehtunut ja vasemmassa korvassa alkava korvatulehdus sanoi lääkärisetä tänään. Määräsi Pronaxenia ja kehoitti tarkkailemaan sitä korvaa. Unohtu vaan kysyä, että kuinka kauan tarkkaillaan.
Dali on myös kadottanut ruokahalunsa jonnekin. Ei oikein mee oma tekemä ja vielä vähemmän purkkiruoka, ainakaan lusikalla. Oikeastaan vain se mitä itse voi laittaa suuhunsa menee, mutta sekin aika huonosti. Aamu- ja iltapuurolautasellisensa aina silloin tällöin jaksaa syödä kokonaan, kunhan kukaan muu pöydässä ei syö leipää tai tomaattia. Dali kun rakastaa tomaattia.
Tää ruokahaluttomuus on kyllä tosi outoa, kun yleensä syö erittäin hyvin. Taitaa tauti olla syynä tai sitten on vaan jokin vaihe. Rintaa siis vedellään ihan urakalla päivin ja öin. :/ Niin ja Dalihan pääsääntöisesti syö jo ihan samoja safkoja kuin muutkin miinus maito ja suola. Palat on aina olut isoja.
Sorry tämä vuolas höpötyspöpötys. Tällaista tämä on, kun harvoin ehtii kirjoitella, niin juttua piisaa.
Nyt silmät lurppuu ja sormet väsyy, eli nukkumaan matkaa tämä oman pikkuisen viereen.
Asha ja Dali (joka ensi viikolla täyttää 11kk
)