Huhtivauvat 2009 *Maaliskuussa*

Kovasti tuntuu olevan erilaisia siarasteluja liikkeellä, edelleen. Jaksuja vaan kaikille sairastelijoille :hug:
Leikitään etten sano tätä ääneen ja nytkin koputan puuta, mut onneks ollaan pysytty terveinä! Kopkop.

Onko se korvien putkitus kuinka yleistä? Kuinka monta tulehdusta pitää olla että ehdottavat laittamista?

Aiemmasta jalkapeitto pohdinnasta jäi kokonaan mainitsematta, että Eevahan vieläkin nukkuu päikkäreitä vaunuissa, siis ihan kopassa. Sitkeesti sinne änkeen vielä, ei sillä ole edes jalat kippurassa :whistle: :D Alkaahan se koppa vaan jo väkisin jäädä pieneksi ja jos ulkona haluaa nukutella niin pakko kai se peitto olis hommata, vielä on kuitenkin kylmiä kelejä tiedossa. Ja sinne parin viikon päästä alkavalle Vuokatin reissulle en koppaa ota mukaan ollenkaan. Mun übertilava Nubira :LOL: on niin pien ettei sinne mahdu. Eevis joutuu jo muutenki matkustaa "pikku" Kata koira (n. 30kg) seuranaan takapenkillä jos kärryt on mukana.

Asha kiitos kutrikehuista :) Eevalla oli syntyessään tumma tukka, mutta se alko jo kesällä ensi harveta ja sit vaalentua. Ihmettelin et miten voi kissankarvaa olla aina kopassa, kunnes tajusin et ainii, nehän varmaan tuleekin ton ipanan päästä :D Nyt hiukset on paljon paljon vaaleammat kuin ihan aluksi. Odotin että Eevalla olis ollut samanlainen hiusto kuin mulla vauvana, äiti aina kertoo kuinka mulla oli saparot ekan kerran 9kk iässä. Eevasta sairaalakuva päivän vanhana http://tinyurl.com/yfxyhk7 ja toinen kuva joka muutama päivä sit otettu. http://tinyurl.com/yabjfen

Nyt menee ihan turhaksi jaaritteluksi, jospa vaikka nukkumaan. Aamulla taas uimaan Eevan ja iskän kanssa :heart:

Aijuu, Mamma mietiskelinkin jo että missäs luuraat kun et pariin päivään kirjoitellut. Kiva kuulla teistäkin :)
 
Nappi, voi teidän Konstaa. Meillä tällä hetkellä taas kuumetta 38,6 tikrulla. Nenä vähän tukossa, tekee ehkä hampaita lisää (ainakin korvalääkäri sanoi, että paljon hampaita tulossa ja ennestään on 8) ja sit korvissa tärykalvot ei liiku. Yöt mitä on, suppoja joudutaan laittamaan ja nyt tää kolmas antibioottikuuri on yht. 17 päivää...Meillä laittoi Clavurion kuuri mahan ihan kokonaan ripulille eikä yhtään parantanut korvia, sit se joku diprim duplo (nimi väärä, en muista kunnolla) kuuri oli vähän parempi mahalle, muttei korville ja nyt kefexin, maha ok mut korvat ei vaan parane. Eli meillä eka tulehdus, joka ei vaan lähe millään paranemaan. Yli kuukausi ollu.

Nyt pitää mennä!
 
ihania kuvia meillä esikoisen hiukset ovat lähteneet kunnolla kasvuun vasta 1v juhlien tienoilla ja sen jälkeen. Sammokin tiputti melkein kaikki hiuksensa ollessaan muutaman viikon ikäinen, ja nyt on hieman maantienharmaata hiusta. Esikoisen yksvee kuvaan verrattuna hiuksia on kuitenkin paljon vähemmän.

huomenna pitäisi lähteä sukuloimaan taas pohjanmaalle =)
 
pakko nopsaan kadakille kommentoida: meillä kans menossa clavurion (tai jotain sinne päin) kuuri.. Ja maha aivan sekaisin, vaikka relatipatkin on rinnalla. Oliskohan toi vähän ärtsy kuuri vatsalle, jos kerta Tikrullakin veti pakin sekasin. Täällä myös nyt puhjennut alas poskihampaat ja kulmahampaat tulossa ihan justiinsa.. Ja elämä on niiiin vaikeeta.
 
Moikka!Kiitoksia vaan onnitteluista.Vieläkään ei ole pahoinvointia näkynyt ja toivottavasti ei tulekkaan!En esikoisestakaan laatannut kertaakaan.Eli eiköhän sieltä toinen tyttö ole tulossa!Tai sit ne mun unessa nähdyt kaksospojat!

Täällä kovaa treeniä tasapainon kanssa.Kovasti sitä harjoittelee ja aika pitkiä aikoja jo seisookin ilman tukea.Jos istun lattialla lapsen kanssa luottaa aika 100 muhun,heittäytyy miten sattuu ja luottaa siihen että otan kiinni.Holtitonta...

Voisko joku tulla kertoo tolle tytölle ettei tarvii olla joka aamu aikanen lintu!Meidön neiti alkaa nappaa matoa jo klo 6!Voitte kuvitella että äitiä ei sit nappaa yhtään!Sitkeesti silti jaksaa valvoo klo 11 asti ja sit nukkuu 11-14 ja yöunille sammuu jo 19.15-19.45.Oon yrittänyt laittaa hiukka myöhempään nukkumaan välillä mut ei siitä mitään apua ole ollut.

Mä varmaan syötän puuron liian nopeesti tai sit tyttö juo maidon liian ahnaasti.Tänään mulla meni 3 yökkäriä,aluslakana + meidän päiväpeitto pukluun!eli laattaa iltapalan pihalle.Jos yritän röyhytellä saattaa puklaa syliin...Tätä tapahtuu siis aika harvoin,ei joka ilta.Vinkkejä?

kuorosodan pariin

h+k 11kk ++
 
Nyt on 1vuotis neuvola ja 1v valokuvaus varattuina Ellille.
Enää 2viikkoa ja sitten meidän pikkuinen täyttää vuoden.

Meidän Elli tykkää piirtämisestä. Aina jos kynän näkee alkaa sillä tökkimään ja tytöllä onkin nyt tuollainen magnetti piirustus juttu mihin neiti piirtelee aivan intona. Sitä kynää kun voi syödäkkin huoletta. Hassu vauva. Ei isommat tieneet piirtämisestä mitään vielä 1vuotiaana.
Samoin jos itsellä on kynä ja Elli huomaa sen niin heti kyllä nappaa ja alkaa piirustelemaan.


Elli on myös hyvin jääräpäinen lapsi siinä suhteessa että hänhän ei väistä. Jos Elli ryömii ja eteen tulee este niin siitä mennään ylitse. Jos ei pääse sitten karjutaan äitiä tai isiä apuun.
Mutta Ellihän ei kierrä.

Kovasti paranemisia kaikille sairastelijoille. Kurjaa.

Eilen käytiin ekalla ajelulla Elli uudessa turvaistuimessa ja hyvin neiti viihtyi. Ja se istuinkin asettuisi kivasti meidän autoon. Etupenkilläkin mahtuu istumaa. Jee...

Mie odotan kyllä nyt mielenkiinnolla tuota Ellin 1v neuvolaa. Tuoreita mittoja toki kiva saada ja muutenkin käydä neuvolassa. Mutta kun nuo lasten kasvukäyrät uudistuivat. Se taitaa tarkoittaa sitä että meidän lapset ovat entistä pienempiä niillä käyrillä. Mielenkiinnolla odotan kyllä niiden näkemistä.


Bindille tsemppiä töihin lähtöön ja lapsille tarhan aloittamiseen.

Vauvan ruuasta. Meillähän Elli on jo parisenkuukautta syönyt samaaruokaa muun perheen kanssa. Olen vain jättänyt Ellin satsista suolan, tujummat mausteet ja maidon pois.
Hyvin maistuu neidille eikä kaupan purkkeja ole syönyt ollenkaan.


Hienoa uusia taitoja taas pienet oppineet. Onnea kovasti niistä.



t: Solina ja Elli 11kk
 
Ai niin, sitähän miun piti kirjoitella että Ellillä on nyt menossa hyvinkin tiukka äiti vaihe. Sylissä viihtyy hyvin paljon, toiseen huoneeseen jos yritän poistua niin muuttu pieni ihmeemme niin surkeaksi kuin olla ja voi.
Aamut ovat vähän parempia mutta illat ihan mahdotonta. Noh, kyllä tämä ohitse menee. Reppanan maailma avartuu kokoajan niin onhan se pelottavaa ilman äiskää.


Elli on myös alkanut käydä suihkussa yksin. Tai tottakai mie tai iskä on kylppärissä neidin kanssa kokoajan vahtimassa. Mutta yksin tyttö on suihkussa ja viihtyy hyvin. Oikea vedellä läträäjä.
 
AAM
:D ei voi muuta kuin hymyillä :) kyllä nää meidän vauvelit on mainioita.. osaavat vaatia ja puolustaa itseääni jo hyvin tässä iässä.
neitikkä meillä jos veikkansa "sortaa" niin käy 6 hammasta irvessä kiinni veikan hihaan tai tai jalkaan tai käteen =B jo purassutkin pari kertaa niin että pieni jälki jäänyt :/ olen sitten torunut tietysti siskoa että ei saa veikkaa näykkiä, veikka lähinnä katsonut hämmästyksissään kun sisko yrittää vastustella :D
Eipä tuo lähinnä "pahaa" oikeastaan tee, könyää pakoon hihittäen kun yrittää estellä ja näyttää ovelalta.. huutavaa vääryyttähän hänen mielestään tapahtuu kun ei saa aina mitä haluaa ja on "liian" pieni mutta sehän on kaikki hänen parhaakseen :whistle:
On ne vauvelit vaan mainioita tässä iässä ihana seurata temmellystä :heart:
 
Happy, ongelmansa kullakin :) Me taas haluttaisiin saada tikru nukkumaan aikaisemmin, että meille aikuisillekin jäisi hetki aikaa.

Anyways - me tehtiin viime yönä ennätys. Poika heräsi ainoastaan kaksi kertaa lyhyesti maidolle ja ekan kerran vasta klo 04 jotain ja tokan kerran kuuden-seiskan aikaan!!! Jee. Saatiin kyl nukkumaan vasta 22.30, mutta silti. Ja tietty mietin, että onko se tosi kipeä (on kuumeinen edelleen), kun nukkui noin hyvin. :)

Solina, meillä ei tikru tykkää ruoan paloista, maut menee kyllä hyvin melkein kaikki ja niiden palojen takia ei olla vielä samoja ruokia oikein tehty. Voishan sen tikrun annoksen soseuttaa tietty. Pikku hiljaa olis tarkoitus. Teillä varmaan eri homma, kun teette ruoka koko perheelle muutenkin, mut meillä me vanhemmat ei aina syödä ollenkaan tai sit syödään jotain roskaa, mitä tikrulle ei kyllä voi tarjota :)

G: Ketkäs täällä jo yrittää toista (tai lisää ylipäänsä) lasta? Olikos se niin, että heikulle on jo tullut ja kaksi muuta raskaana happy ja joku toinen?

Aurinkoista viikon alkua,

kadak & pikku-tiikeri (joka osaa jo niin monta temppua käskystä että)
 
Alkuperäinen kirjoittaja kadak:
G: Ketkäs täällä jo yrittää toista (tai lisää ylipäänsä) lasta? Olikos se niin, että heikulle on jo tullut ja kaksi muuta raskaana happy ja joku toinen?
Heklahan se joka jo toisen sai, nyt maaliskuussa olis pitänyt vasta tulla mutta syntyikin joulukuussa, muistaakseni :)

Kaipa sitä kohta voi jo lukea itsensä yrittäjiin, jospa ens kierrosta ei ehkäse, tai siis sanotaan näin että jospa ihan vaikka lisäisi harrastuskertoja=) :D
Voipi vaan olla aika hiljasta, mies alottaa 20.3 parin viikon yötyö jakson jonka jälkeen niillä alkaa jalostamon suurseisakki, joten luulenpa tai oikeammin tiedän, että mies on hyvin kypsää kauraa kun kotiin tulee. Käy kotona vaan nukkumassa. :( Noo, ehtiihän sitä..
 
kadak kiva kun kaipailit =) mä olin vain nettipimennossa ja hiihtelemässä rukalla tossa reilun viikon, enhän mä nyt mihinkään oikeesti katoa!!! :D ja nyt hihittelen tuolle suurseisokille, voi elämä teidän kanssa :LOL:

happylle suurensuuret onnittelut uudesta raskaudesta =) :flower:

kirjoittelen illalla/myöhemmin lisää, nyt kutsuu neiti joten moido hetkeks :wave:

t. manna + elsukka 11kk ja 1vko :heart:
 
Hola mamat!

Ensiksi kovasti paranemista pikkupotilaille, ainakin Tikru ja Konsta ovat kuumeilleet.

Onnea Happy!

Seisokki hymyilytti täälläkin. :LOL:

Solina, meidän Lilja on kanssa välillä tosi paljon mun perään. Roudailen sitä ympäriinsä sylissä ja yritän keittää kahvia yms. yhdellä kädellä.

AAM:n Ansku on mainio ottelija. =)

Teppana ihania kuvia!

Meillä on menossa unikoulu vol. 2. Oksennustaudin aikana oli pakko imettää öisin, ja siitä lähti alamäki... Lilja on kuin alkoholisti ton rintamaidon suhteen, sen oli lopuksi pakko maata koko yö mun vieressä ja imeä noin tunnin välein. Viime viikonloppuna alkoi taas vierotus, ja eka yö oli kuulemma tosi vaikea. Viime yö meni jo vähän paremmin, ja oli mun vahtivuoro. Tyttö nukkui klo 4:ään asti, ennen kuin heräsi ekan kerran.

Mamma, lopetitko imetyksen kokonaan vai öisin vai oliko teillä suunnitteilla sellainen hanke? Mulla muisti pätkii, kun olen pari edellisviikkoa kulkenut kuin pää sumussa kaiken valvomisen takia. No jospa tästä valoa kohti mennään, kun vauva oppii, että baari on öisin kii.

Jotain hyvääkin sentään on sattunut, nimittäin varattiin huvila Espanjasta toukokuuksi. Reissaillaan silloin toisen vauvaperheen seurassa itärannikolla Kataloniassa 2 viikkoa.

Piristystä kaikkien maanantaihin!
Hemuli ja unikoululainen Lilja
 
Hemuli Tässä ollaan nyt vähän niinkuin valtakunnansovittelija että tunnustellaan ilmapiiriä ja likan yhteistyöhalukkuutta.Kolme yötä olen rajoittanut syöntiä ja eka yö menikin hyvin,söi kaksi kertaa.toinen samalla tavalla,No viime yö oli ihan perseestä,heräili jatkuvasti ja neljältä imetin jo kolmatta kertaa.. :( Imetän illalla liki uneen ja repäisen(auts) sitten tissistä irti ja ihmeekseni nukahtaa vähän aikaa pyöriskeltyään.Ei kuitenkaan pinnasänkyyn,sitä tarjosin eka iltana mutta tuli heti haiseva vastalause.Eli vieressä uinuu.Heräilee yhtä paljon kuin ennenkin mutta saattaa siis nukahtaa vähän aikaa pyörittyään ja kitistyään.Huudattanut en ole ollenkaan.Yöllä olen pannut valot ja nostanut syliin imemään jos ei ala rauhoittumaan.Sama irti repäisy ja takaisin petiin.Kokeillaan nyt jonkin aikaa tätä jos olisi jotain apua.Ainakin imetyskerrat on vähentyny kun aikaisemmin imi about 8 kertaa ainaski/ yö.
Kadak Hienosti nukuttu yö teillä!Jospa se tikru nyt alkaa oivaltaa että yöllä nukutaan ja päivällä kukutaan:)
Eipä tässä muuta erkoista.paitsi että onnistuttiin palelluttaa Alinan poski moottorikelkka ajelulla :( Pösilöt ei älytty että vaikka on lauha niin viima käy ja nyt poski on tulipunainen ja kuuma.Mutta voi sitä vauhdin hurmaa.:)
Teppanalle muuten tervetuloa tänne meidän kulmille ;)

mamma ja allu
 
Meidän unikoulu vol2 menikin sit aikas hyvin. En tiä sit oliko sillä vaikutusta kun tipahti sohvalta ti-iltana, sai kuhmun otsaansa - ja on sit siitä lähtien nukkunut läpi yön..... ;) Todennäköisesti vain yhteensattuma, koska on kuitenkin oma itsensä päivisin, taisi vain unikoulussa tapahtua samoihin aikoihin edistystä.
 
Pikaisesti ja omanapaisesti moikkailen.
Älytön väsymys vaivaa. Meillähän ei nukuta yöllä, vaan syödään edelleen koko ajan. :/ Päivälläkään ei juuri nukuta, vaan kävellään, kävellään ja vielä kerran kävellään. Mä oon ihan puhki tuon naperon perässä juoksemiseen. Heti kun selkänsä kääntää, nainen nousee seisomaan, irrottaa otteensa ja lähtee horjumaan ympäri pirttiä. Jos mä en mee varmistelee selän taakse, se sitten jossain vaiheessa kaatuu selkä notkolla taakse päin ja lyö päänsä. Eikä näistä tälleistä oo meillä tullut edes pidempiä yöunia kuten Vaavelilla, pelkkää huutoa vaan. |O Höh!

Oi Hemuli kun alkoi matkakuume jyllätä täälläkin.

Teppanalle tsemppejä vauvantekopuuhiin.

Mammalle peukkuja unikouluun, hyvä jos ainaskin vähemmän imetyskertoja.

MarineS
kyseli vierastuksesta taannoin. Dali vierastaa isovanhempiansa aina aluksi kun ne näkee, mutta viidessä minuutissa on taas ihan cool. Vierastus oli pahimmillaan joskus 3kk ikäisenä, mutta nyt ihan ok, jos minä olen näkyvissä. Mä luulen, että teillä helpottaa, kunhan enemmän on mummonsa kanssa. Nää pienet kyllä tottuu, älä huoli.

Solina, meilläkin kyllä erittäin äitiriippuvainen lapsi, illat itkee ellei mun sylissä saa koko ajan olla. Aika rankkaa, kun yritän tehdä jotain hommia ja isot sisarukset kantaa itkevää vaavia sylissään mun perässä. Mieshän mulla nyt koko ajan taas töissä.

Dali on varmaan muutaman kerran purrut isosisko jostain selittämättömästä syystä, mutta ei ole mikään tavallinen tapa ilmaista itseään. Enemmänkin nyrkit sillä heiluu, potkut viuhuu ja kommentoi kovaa, jos häntä kielletään. |O

Nipistelläänkö teillä muilla kovasti? Dali nipistelee minua koko aika, kun imetän. Mun kaula ja naama on ihan täynnä skraiduja. Joku voisi luulla, että onpas tuon mamman kaula purtu.turha luulo olisi kyllä se. :LOL:

Huomenna Dali on tasan 11 kk. :heart: Jotenkin mua ihan itkettää, kun aika menee niin nopsaan, ja kohta se Dalikin on murrosiän kuohuissa kuten esikoinen. Voi kun voisi pysäyttää ajan, ja vaan nauttia.

Nyt unien pariin.

Asha ja Dali :heart:
 
AAM
nipistely/raapimislauta ilmoittautuu täälläkin :wave: :LOL: lautakin kuvaa jo mua.. :ashamed:

Näykkiminen yms.. ei onneks tuo sitä jatkuvasti, ensin tulee vastaanpaini ja äänen korotus, sitten kun vauva on persiillään lattialla tuupattuna ja tuntee itsensä sorretuksi niin äiskälle huomionkiinnitys "parkuvalitus" ja sen jälkeen punkeaa vimmaisena itsensä taas ylös ja jos veli jatkaa poistyöntämistä niin silloi yleensä tulee epätoivoinen haukkausyritys hampaat ojossa käsivartta tai nilkkaa kohti.. Tuntuu että tuolle neitille tulee sellainen tempperamentti että oksat pois !
 
Meillä oli viime yö hyvä yö. Neiti heräsi syömään vain klo 2.58 ja 6.48, jolloin yllättäen jatkoi vielä unia tunnin verran. :D

Samanlaisia lisää niin alkaa usko palautumaan, että ne joskus helpottaa.

Ruokailut meillä on edelleen sanotaanko mielenkiintoisia, siis lähinnä sen suhteen mitä tuo neiti suostuu syömään. Viime päivien menuun on kuulunut keitetyt perunat ja jauhelihamureke jossa perunoiden kera pienen pieni maistianen bernaisekastiketta, pasta kermapippurikastikkeella ja keitettyä perunaa linnapaistin kanssa (lähinnä perunoita dipattu kastikkeeseen, koska on kuitenkin suolaista). :saint:
Muutama lusikallinen vauvanruokia on uponnut, mutta "oikeaa" ruokaa se olla pitää. :whistle:
Mitähän sitä tänään keksisi. :xmas:

Nyt on neiti sitten viime päivinä seissyt ilman tukea pitkiäkin aikoja ja nousee joskus jopa itse seisomaan ilman tukea. :D
Jotta saas nähdä koska lähtee kävelemään.


Ruttana & Beanie 10kk 3vko 1pv :heart:
 
AAM
meillä maisteltiin yks päivä pastaa oikein urakalla, nielaisi kokonaisina (3-väri kierrepastoja)kanatomaattipastakastikkeeseen dipattuna.. annoin maistiksi pari ajattelin että tuskin haluaa enempää niin johan nosti pikkuakka metelin !! :kieh: |O oli siis syönyt oman ruokansa sitä ennen ja "jälkkäriksi" hotki sitten vielä melkein samakokoisen lautasellisen pastaa kastikkeella ja meni joukossa kanapalasiakin.. :eek: kattottiin ukon kanssa ko neiti pistelee pastakökköjä niin että suihkina käy ja pureskelua ei emäntä harrastanut :whistle: tyyliin slurps ja glunk, slurps glunk.. ja vähän vettä välillä päälle.. :D ruoan "nauttiminen" on siis pikkuakallemme täysin tuntematon käsite (vielä ).

Mä tahtoon kans miittiin, tulee jo vieroitusoireita :/ |O
eihän kukaan tahtoisi jotain viikonlopputreffejä järjestää :D =)
uhrata siis kallisarvoista omaa/parisuhdeaikaa tälläiseen... :whistle:
 

Yhteistyössä