Huhtivauvat 2009 *Maaliskuussa*

Vitsinpitsit kun en meinaa millään ilveellä ehtii tänne höpisee näitä tarinoitani. On vaan niin hektistä ollut. Nyt parannan tapani ja höpötän oikein urakalla, koittakaa kestää. :kieh:

Onnea SusseN! :flower: Aivan mahtavaa!

Kadak kyllä se toinekin viiva sieltä vielä joku päivä tulee. Tsemppiä niihin puuhiin.

Liljasta on tullut iso tyttö. Mahtavaa, että uni maittaa ja pottailu sujuu. :) Meilläkin pottaillaan erittäin mielellään ja useita kertoja päivässä. Potalla luetaan niin omat kirjat kuin äidin ja isän lehdetkin.

Solinan Ellille synttärionnittelut ja Konstako se on huomenna 1v? Muillekin synttärisankareille ISOT ONNITTELUT! :flower:

AAM, just toi sairastelukierre mua jännittää siinä töihin menossa. Mutta tällaistahan tämä näitten pienten kanssa on. Muutama vuosi, niin kierre on ohi ja sitten taas ollaan tosi tehokkaita työntekijöitä. :D

Teppana oli löytänyt tosi söpöt kenkulit. Meillä käytössä 12v vanhat Elefantenit ja nro on 21. Hyvin pelittää.

Mamma se monta sivua sitten muisteli meitä huonoja nukkujia. Juu täällä ilmoittaudutaan. Edelleen yöimetän ja nukumme perhepedissä. Huutoa riittää yöllä ja unikoulut olen tyystin hylännyt. Illatkin meillä mennyt takapakkia, sillä aiemmin sentään nukahti iltaisin tosi kivasti omassa sängyssä, mutta nyt vain illan viimeiseen imetykseen. Homma meni sekaisin, kun muutettiin makkarin huonekalujen järjestystä. On tää nukkuminen niin pienestä kiinni. :(

Dalin maha on nyt viikon ajan toiminut urakalla. Ei ole noroa, vaan reagoi ilmeisesti kypsennettyyn maitoon. Oo siis ruvennut tarjoamaan osittain lehmänmaitoon keitettyä puuroa ja ruokia. Ei tää ihan ripulia ole, mutta monta kertaa päivässä tulee ja aika löysässä muodossa. Mulla onkin omat kädet ihan rikki jatkuvasta pesemisestä. Lisäksi jotain näppylähäppyrää on tytön naamaan tullut ja senkin syyksi epäilen tuota maitoa, kun on ainoa uus ruoka mitä olen kokeillut. Taidan siis pitää taukoa normimaidosta.

Solina ja AAM, meilläkin Dali syö lähes kaikkea samaa kuin me muutkin - paitsi nameja. Käytän paljon mausteita tytön ruuassa, koska muuten ei pöperöt uppoa. Syö tosi tulisiakin ruokia. Suolan lisäämme sitten ruokapöydässä omaan sapuskaamme. Purkkiruokaan turvaudumme nykyisin vain kun ollaan jossain kodin ulkopuolella, eikä se Dali oikein siitä diggaa.

Dali muuten sai konttauskypärän lainaan. Arvatkaa vaan suostuuko pitämään päässä. No ei todellakaan, vaikka tarvetta olisi. :headwall: Sehän ei osaa vieläkään tulla turvallisesti alas. On siis noussut seisomaan jotain kaksi kuukautta ja kävellyt tuetta nyt kuukauden. Eli täällä vahditaan kärppänä edelleen jokaista askelta. Viime viikolla sit pimahdin tähän puuhaan ja soitin tiukan puhelun neuvolaan. Tuloksena tästä saimme lähetteen fysioterapeutille, joka toivottavasti keksii keinon saada tuo laps alas. Ainoo vaan, että eka vapaa aika oli vasta kolmen viikon päästä. Mä todella toivon, että sieltä saisi jotain neuvoja tuon laskeutumisen opettamiseen.

Manna kyseli parhaita hetkiä vuoden varrelta
. Niitä on paljon, huonoja ei juur ollenkaan. :heart: Yöheräilythän on rankkoja, mutta niittenkin aikana useasti mietin miten ihana tuo reppana on siinä yöllä vieressä tuhisemassa. Kun tiedän, että ei enää koskaan vauvoja meille, niin yritän nauttia joka hetkestä täysillä - myös niistä vaikeista. Ihaninta on ollut se tunne, että minulla ja vauvalla yhteistyö pelaa. Minä ymmärrän häntä ja hän minua. Toki on näitä vaikeita juttuja kuten tuo yösyöttöjuttu, mutta omituista kyllä, minä jostain syystä hyväksyn ja ymmärrän Dalia siinäkin asiassa. Se nyt vaan tarvii äippää silloin yöllä. Minä oon tässä ymmärtämisessä jo niin pitkällä, että melkein herätän ja rahtaan vauvan vierelleni, jos jostain syystä ei heräilekään yöllä normiaikoihin :whistle: Öö, ketäköhän varten nää yösyötöt on, kysyy hän. :whistle: On tää vauvavuosi ollut aivan ihana, joka hetki, tai no synnytys ja sen jälkeiset vaivat toki miinustaen pois. Muuten kyllä ihan huippua. =)

Dali on muuten oppinut sanomaan äiti tai no se on usein muodossa äittä, äikkä, äippä tai äti. Toitottaa tuota äittäänsä kovin kovaa ja määräten. Oppinut asenteen selvästi isommilta sisaruksilta. Toinen lempisana on hakkaa. En tiedä mitä sillä tarkoittaa. Omituinen sanavalinta perheessä, jossa ei harrasteta taistelulajeja missään muodossa.

Dali myös pudistaa päätään vähän joka tilanteessa ja hymyilee sitten päälle. :heart: Erityisesti ruokapöydässä pudistaa päätään, jos joku yrittää syöttää. Dalihan syö melkein kaiken ruokansa itse sormin. Oikeastaan vain puurot syötän lusikalla.

Noniin johan tässä sitä juttua olikin ja aika sekametelisoppahan tuosta tuli. Kahvinikin jo ehti jäähtyä tässä naputtelussa, joten se on heihei vaan kaikille tasapuolisesti! =)

Asha ja Dali (joka on vielä 0v eli 11kk + 16 pv)

AAM
hui olipa taas tullut viestejä tänään paljon :)
kiitos noroväri/kakkakommenteista :D

Mamma imetän vielä n. 3-4 krt päivässä. Aamulla kerran, työn jälkeen on daisarihetki siinä 17 aikaan ja sit unitss, viikonloppuisin voi saada jopa päivälläkin.. mutta harvakseltaan, btv ainoa "selvä" sana jota meillä osataan sanoa on siis tss.. :whistle: :heart:

Kadak oletko lapsentekoiässä ? :LOL: pöh.... :) parhaassa iässä sinä olet B)
täräytät Tikrun synttärin kunniaks su sitten sen plussan joka sulla siellä on ;)

Ellinkäinen voi :) täy täy täy.. ihana.. muistan kans kun neitikkä oli kuumeessa niin se "valitti" rinnanpäällä kun makasin sohvalla mun kanssa.. semmoista tavutusvalitusta kun piti jotain sanoa :heart: :) voi noita pieniä.. tuntuu että ei ne sairaina turhasta valita.

sheppuli ja ventti :) :wave:

Vaaveli.. hyvä että ei poikaan tarttunut tauti teillä :hug:

Happy migreenit sucks |O toivotaan ettei jatkossa iske..

Aam & ansku huomenna 11kk :D :flower: heh :LOL:

Ainiin.. :) täysykkösille kans :flower: :heart: B)

Elli kiittää synttärionnitteluista. Siirrettiin suosiolla kuvausta kun ei niistä kivoja kuvia tulisi jos tyttö silmät punaisena ja nenävuotaen niiskuttaisi niissä.
Kerkiää sitä myöhemmin. Toivotaan nyt että neiti toipuisi lauantaina juhliin ettei tarvitse perua niitä.

Ei me todellakaan olla neljättä vielä yrittämässä. Kunhan kuumeilen. Ehkä joskus parin vuoden päästä uskaltaisi ajatella. Lääkärin lupa raskautua kuitenkin on. Mutta vasta sitten kun kroppa saanut toipua aikansa. Ja Ellinkäinen kasvanut että raaskin laittaa hoitoon ja keskittyä raskaana oloon ja lepoon tarvittaessa.
E pillerit tarkoitus hakea kun menkat alkaa. Eli kunhan kuumeilen. Mutta ei todellakaan yritetä.
Ekalla ja tokalla on ikäeroa 1v8kk Tokalla ja Ellillä 2v8kk niin eikös Ellillä ja neljännellä voisi olla 3v8kk Mutta ei ole suunnitelmissa. Tai on suunnitelmissa mutta sitten joskus, muutaman vuoden päästä.

Huoh, olen haikeana tämän päivää muistellut vuoden takaista. Eipä vielä vuosi sitten tähän aikaan tiennyt että vauva syntyisi. Vasta kipuilin ja pohdin että meneekö ohitse vai pitäisikö lähteä käymään näytillä....
Ja niin vain meille sitten illalla syntyi ihana täydellinen pieni prinsessamme joka on kyllä hurmannut kokoperheen. Meidän lellivauvamme :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

t: Solina ja Elli Uva Tuulia :heart: klo 22.12 tasan 1v

Nyt mulla on aikaa itselleni ja pääsin tännekin jotain rustaamaan.

Ei täällä mitään vakavaa (onneksi) tällä kertaa ole tapahtunut. Esikoisen kanssa ollut vaikeaa ja nyt päästiin perheneuvolan kautta lasten psykiatsian poliklinikalle jatkotutukimuksiin.

Inkkunen kiipeää JOKA paikkaan ja avaa JOKA laatikon ja juoksee karkuun kun pitäis vaatetta laitta päälle...AAAARGH
Mulla on välillä huumori totaalisen kadoksissa sen kanssa ;)
Mieskin on tällä hetkellä Kiinassa työmatkalla 10 päivää ja mä täällä yksin noiden (apinoiden) ;) kanssa...Välilllä kun ei vaan kertakaikkiaan jaksa :(

Joskus taakka on liian suuri kannettavaksi ja tässä sitä yritän pikku hiljaa pudottaa lastia matkalla ...

No mutta se siitä. Jos kerron Inkerin kuulumisi pikkuisen...jos joku jaksaa lukea :D
Inkkunen siis joutui pituuskasvun vuoksi tarkkailuun kun kasvu sahaa edes takas. Mitään ei vielä ole löydetty enkä jaksa uskoa että löydetäänkään. Luulen että allergiat verottaa nyt sitä kasvua...
Elo on Inkkusen kanssa ihanaa vaikka aika vauhdikasta :D Se juoksee kaskuun potalta ja aina kun pitäis vaatetta laittaa. Joka paikkaan se on juosten menossa ja alotettiinkin nyt yhdessä jumppa. Jospa se siellä sais purettua sitä energiaansa :D :D

INkkunen oppi syömään itse, kun ihmettelin miksi se ei yö mitään ja mikään ei kelpaa. Laitoin lautasen sen eteen ja iskin lusikan käteen...ja hokkuspokkus....se veti koko annoksen itse. Taitava pikkuhässänhöösä <3
Potalla käynti on Inkkusesta huippua kun lisää siihen vielä hampaiden (kaksi kpl) harjauksen

Eli iloa on neiti tuonut tullessaan niinkin paljon että isäntä tossa tokaisi, että kyllä meille se neljäskin olis tervetullut...johon minä vastasin, että "ai kuka se äiti sit olis" :LOL: Aika näyttää, mutta nyt mennään näin.

Alitin muuten Lingon & Blåbär vaatteiden jälleenmyyjänä ja jos ketään kiinnostaa niin voisin kertoa lisää ja pitää vaikka esittelyn esim. Hemulilla tai jollain PK laisella :)
Mitäs sanotte?

Nyt mä päästän teidät pälkähästä ja sanon paranemisia kipuilijoille ja onnea 1v läisille ihanaisille palleroisille :)

Kevättä odotellen Superheppuli ja Inkkunen 11kk (68cm,8kg)

Ihana kuulla superheppulin ja Inkkusen kuulumisia. :)
Olenkin miettinyt mitä teille kuuluu. Hyvä että esikoinen pääsee jatkotutkimuksiin.

Hymyilyttämään alkoi kun luin tuosta juoksemisesta. :D (Sitä aikaa kauhulla odottaen :xmas: )

Hauska, että Inkkunenkin tuosta itse syömisestä tykkää. Meillä myös ei ruoka tahdo aina maistua (paitsi jos saa savulohta. :whistle: ) ja tänään sitten kokeilin ja annoin neidille haarukan käteen ja siihen sitten perunan palasia laitoin ja sinne meni että humpsahti hienosti palaset omaan suuhun täysin itsenäisesti heti. Myös itse yritti niitä tökkiä lautaselta ja sai jopa osumiakin. :D
Eli täytyy tuota ruveta enempikin kokeilemaan jos siitä löytyisi meillekin ratkaisu syömisongelmiin.

Mutta nyt nukkumaan..

Ruttana & Beanie 11kk 8pv :heart:

ONNEA SYNTTÄREISTÄ!!!! :heart: :heart:

pika merkkaus vain, Nanna melkei 40 asteen kuumeessa ollu eilisestä, viime yö oli ihan kamala :( sydän särkyy taas ku on nii reppana :(

Palataan!!

ps. arvatkaa inhottaako olla sisällä tälläisillä keleillä!!!! NOT!! :kieh:

Onnea Konstalle ja Sammolle :flower: :heart:

Mä täällä taas soittelin Elsalle ajan lastenlääkärille. Neitille nousi yöllä korkea kuume ja oli tosi kipeänä :( Kuumeilua on nyt ollut siis yhteensä jo 1,5vkoa eikä tuo yskäkään tunnu helpottavan, vaikka aina välillä niin optimisesti yritänkin kuulostella. Tänään(kin) on melkein yskinyt keuhkonsa pihalle, oksennukseen asti. Ja voipunut, itkee herkästi, ei jaksa kauan touhuta, ei juuri syö mitään... Terveyskeskuksessa sanoivat (ylläripylläri), etteivät voi auttaa, vaan pitää mennä Lastenklinikan päivystykseen klo 16, mutta sinne ei kyllä lähdetä jonottamaan, joten Mehiläiseen sitten taas. Onneksi on vakuutus.

zikin nannalle kovasti paranemisia! toivottavasti ei oo tulehduksia taustalla.

superheppulin inkusta ihana kuulla :heart: tulin niin hyvälle tuulelle, kun luin neitin elämänmenosta =) olisi tosi kiva nähdä teitä ja vaatekutsut ym treffailu sopii meille kyllä (kunhan meidän neiti paranee pysyvämmin...).

asha täällä toinen mamma jolle toi imettäminen taitaa olla vähintään yhtä tärkeää kuin Elsalle :whistle: viime aikoina myös, tai etenkin, just öisin, koska silloin elsa on niin ihanan rauhallinen ja tuhisee niin söpösti vaan siinä kainalossa. pakkohan se on ainakin kerran yössä tissille tuhisemaan saada :heart: ja täytyy sanoa että erikoinen tuo dalin taito, että osaa kävellä mutta ei laskeutua, enpä oo aiemmin kuullu, mut toivottavasti fysiossa osaavat neuvoa.

nyt lyö pää tyhjää. jos vaikka kotitöitä kun elsakin nukkuu (lasitetulla) partsilla vihdoin rauhallisesti, siel on just sopivan viileä ilma nukkua, kun on lämpimästi puettu.

t. manna + pikkupotilas

PALJON PALJON ONNEA KAIKILLE 1VUOTIAILLE.

Ja hurjasti paranemisia kaikille pieneille sairastelijoille. Meillä Elli herkesi täysin syömättömäksi. Ei edes rintaa huolinut.( lypsin just nelisen desiä tisseistä maitoa, pikkaseen vain täynnä ) Viimeyön taas valitti sylissä torkkuen väy väy väy.

Joten aamusta mentiin päivystykseen. Korvat ja nielupunoittavat crp 32 ( koholla, mutta ei nyt pahasti )
Bronaksenia 2x päivässä kipuun ja tulehdukseen. Jos neiti kipuilee vielä ensviikolla niin sitten uudestaan ja mahdollisesti ab kuuri. Mutta toivottavasti bronakseni auttaisi. Tai tietty jo aiemminkin jos siltä tuntuu.
+ panadolia voi vielä antaa kaveriksi tarvittaessa.

ja tehokasta tavaraa tuntuu olevan. Tunti lääkkeen annon jälkeen neiti söi tississä maitoa. ( luojan kiitos, ei nimittäin ollut kokoaamuna pissannutkaan ) ja nyt leikkkii selkeästi paremmissa fiiliksissä.

t: Solina ja pikkuinen potilas 1v1pvä

Heippa! :)

Kiirusta pitänyt ja nyt on jo pakko istuutua tietokoneen ääreen :D
Mira on oppinut kaikenlaista, vilkuttaa sanoen: hee hee, leikkii puhelimella laittaen luurin korvaan ja sanoo: haoo :) ja lempi biisi on löytynyt ja sitä tanssii aina sen kuullessaan. Kävelyä opettelee kovasti. Kolme askelta jo ottaa :heart:

Onnea hurjasti 1 vuotta täyttäneille :heart: :flower: :flower:
Ei mene kauaa enää Mirankaan 1v juhliin :)

Tänään lapset askartelivat pääsiäisjuttuja ja Mira oli ihan tohkeissaan vesiväreistä, kynistä, papereista jne.. sitten innoissaan osoitteli omia askartelujaan :heart:

Mianna ja Mira 10kk 16pvää :) :)

täälläkin jo sanoja kovasti harjotellaan. Pallo ja pupu tulee ihan selvästi :D ja tipu.

MAMMA: paljon jaksuja mahatautiin, se on aina yhtä karseeta...mutta yleensä äkkiä ohi!

SOLINA: Pronaxen on kyllä hyvä lääke. Meilläkin auttoi heti kunhan vaan alas sai, sehän on ihan järkyttävän makuista. mä piilotin sitä loppujen lopuksi Jacky makupalaan kun Kapris alkoi huutaan jo kun näki sen lääkeruiskun.

iiik, vielä pari viikkoa niin alkaa työt. ollaan käyty jo monta kertaa tarhassa tutustumassa, ja hyvin on mennyt. mut saa nähdä mitä käy kun tyttö huomaa että äiti lähteekin pois sieltä ja hän jää hoitoon....no, esikoisellakin kyllä lähti ihan hyvin meneen sillon aikoinaan, jospa nytkin. ja puolipäiväisellä paikalla pärjätään, 3 pv/vko.

Nyt saunaan. ihana kun ollaan koko perhe löydetty oikeat unirytmit eikä Kapriskaan enää valvo puoleenyöhön...menee 20.30 nukkumaan, herää 7.30 ja ottaa yhdet 1-2 h päikkärit.

Gardenia-Bindi&Kapris 11 kk

onnea taas kaikille 1v täyttäneille mussukoille :flower: :D

ja kaikille kipeille pikaisia paranemisia :hug:

meillä siiri ollu kipee 8.3. asti, eikä loppua vielä näy :( viime yö meni valvoessa, kun tyttö niin kovin räkäinen ja yskii ihan hirveesti aina kun menee edes vähän makuulleen..sängyn pääty ollu kohotettuna niin kauvan kun on ollu kipee...eilen vaunuissakin oli melkein istuvassa asennossa että pysty edes vähän nukkumaan...onneks ei ole kuumetta...maanantaina sitten taas lääkäriin ellei ala helpottaan :(

lumi-enkeli ja kipeä siiri :heart:

Voi kun täällä nyt sairastetaan, elsa, siiri, elli jne.... :hug: paranemisia kaikille. Meilläkin edelleen hengitys raskaan tuntuista ja öisin heräillään kahden tunnin välein :) Tällä kertaa isi alkaa olla aika väsy, kun yrittää hoitaa yöt, että mä jaksan mennä töihin.

Bindille tsemppiä töiden aloitukseen. Eiköhän siellä tarhassa suju hienosti! Meillä vasta syksyllä edessä tuo tarhatouhu, jos saadaan hyvä tarhapaikka.

Mianna ja muut, hienoja taitoja meidän pikkuvauvataaperoilla :heart: Meillä pojan sanavarasto on jo huima, ei siis puhu, mutta ymmärtää paljon. Osoittaa mm. hienosti eri kuvia kirjoista.

Pitäis ostaa joku hyvä korvatulppa/panta setti, että päästäisiin taas uimaan noiden putkikorvien kanssa, onko kellään näistä kokemuksia?

Hmm. mitäs vielä. Kamalat 'repäisyt' aamuisin nivusissa ja selkäsärky jatkuu ja menkat vieläkin alkamatta. Alan olla varmaan luulosairas, kun jo kumminkin kaksi testattua negaa alla viime viikolta.

Täytyy 1v neuvolassa ensi viikolla kysellä vähän taas unikoulusta ja allergioista. Kuulin, että saa jotain rahallista tukea, jos lapsi on maitoallergikko. Ja samaten, jos on toistuvia korvatulehduksia. Mistäköhän näitä pitäis selvitellä?

k&tikrulainen (melkein 1v)

Moikkelis!

Te ketkä pottailette, antakaas meille vinkkejä. Tuo poika ei pysy sen vertaa paikallaan että sinne pottaan kerkeis mitään tulla. Saattais pysyä paikallaan korkeintaan jos syöttäisin sitä samalla... :LOL:

Heippa kaikille :wave: muistaakohan kukaan vielä mua.. meidän poika on kohta vuoden ja tänne kirjottelu on jäänyt lähes kokonaan sitten odotusajan. alotan työt kesällä ja aina lounaalla pääsee taas palstalle pyöriin.

tää vauvavuosi on mennyt hurjan nopeesti. meidän poika on aivan ihana ja mahdoton veijari :D ensiaskeleet tuli 10 kk iässä ja kyllä sitä kävelyä haettiinkin, nyt mennään kovaa vauhtia ja juuri niin että jalat kulkee, mutta pää tulee perässä :LOL: meillä siis kolisee aikas lailla :D

toivottavasti pääsen tänne enemmän kirjotteleen ja lukeen teidän muiden vanhojen ja uusienkin tuttujen juttuja :heart: nyt ekana voisin kysästä pari juttua jos joku viitsi vastailla..

kuinka teillä pottaillaan? kuinka karkeaa ruokaa teillä syödään? kuinka teillä puhutaan? kuinka teillä liikutaan? onko siellä oltu terveinä? joko vauvakuume on iskenyt? millon aloitat työt? miten siirryitte tavalliseen maitoon? vieläkö yöllä herätään/syödään?

mulla on hirveesti kysymyksiä. meidän joona on aikas vaativa tapaus ollut aina ja sekin vähän vaikuttaa siihen, ettei täällä palstalla ole aikaa pyöriä. edelleen siis yösyöttöjä 1-2 ja yöllä herätään ainakin 5 kertaa. nukutttaminen on hankalaa niin päikkäreille ja yöunillekkin. oon aikas kuitti ja pitäs saada poika ojennukseen ennen tarhaa, mutta minkäs teet kun ei opi :ashamed: päivisin ollaan iloisia ja meno on hurjaa, kyllä perässä saa juosta :D

toivottavasti joku jaksoi lukea mun sepustuksen ja ehkä vastaillakkin! palataan asiaan :wave:

JJ-t ja Joona 11kk ja kohta 3 vko

moi!

joo, meille saa antaa samat pottavinkit kuin SusseN:lle... neiti ei edes sekunnin kymmenystä siinä pysy. ehkä aika vain ei vielä ole oikea?

lumi-enkeli minä veisin siirin lääkärin jo heti. voi olla korvissakin tulehdus jos ei yhtään makuultaan ole hyvä olla.

mamma67 tsemppejä yrgelikarkeloista selviytymiseen! hyi että se on karsea tauti :x

kadak ei se että oot testannu aiemmin negaa meinaa ettei sieltä plussa nyt tulis :whistle:

bindille ja kaprikselle hyvää tarhaharjoittelua, hienoa myös että unirytmi löytynyt, helpottaa varmasti tarhan aloittamista =)

miannan, bindin ja monen muun pienillä niin hienoja taitoja jo! =) tuntuu ihan uskomattomalta että meidän pienet osaa jo vaikka mitä. elsa tulee kyllä jälkijunassa kaiken "älyllisen" osalta, se touhuaa omiaan semmoista tahtia ettei todellakaan ehdi äitin sylissä kirjoja lukea tai katsoa jos äiti yrittää osoittaa esim lamppua. mutta ei elsakaan tyhmä ole (oho :D ), mutta tuntuu vaan ettei tykkää jos yrittää jotain "opettaa".

me käytiin eilen taas lääkärillä ja elsalla oli nyt toi tauti edenny korviin :( molemmissa korvissa oli tulehdus ja saatiin vihdoin antibiootit. eipä ihme että on itkenyt ja tykännyt lähinnä äitin sylissä olla pitkin kämppää kanniskeltavana... voi reppana. ihmeen reipas on silti välillä jaksanut olla, esim eilen illalla köpötteli ympäriinsä ja kantoi veikeänä kaikenlaisia esineitä äitin ja isin ihailtavaksi :heart: mutta yö ja tämä aamu olleetki sit taas vaikeita.

t. manna + elsukka 5pv vaille 1v :heart:

^ terve JJ-t. Kyllä minä ainaki sut muistan.Vastailen äkkiä joihinkin sun kysymyksiin.

Eipä juuri istuta potalla.Syy:äidin laiskuus.

Ruoka syödään jo palasina,ei tarvi muusata.

Sanoja ei tule kuin TÄTTI, joka on alinan sisko.

Kävelee hieman mutta on niin varovainen ettei uskalla hirveesti harjoitella.

Justiin parannellaan Noroa.Muuten on oltu tereenä,viimeksi lokakuussa alinassa ollu nuha...koputtaa puuta.

Ei vauvakuumetta,tää oli the last one. B)

Kesäkuun käyn töissä ja syyskuun alussa pitäs alottaa työt kokonaan..

Raakaa maitoa Allu ei suostu juomaan,jugurttia ja maitopohjaisia ruokia syö.Ja jätskiä..Vähitellen vaan aloin antamaan..rintaahan tämä tyttö vielä syö.

Ja yöthän on ihan oma lukunsa,vieressä nukkuu ja tississä kiinni jatkuvasti.

Mukava kun tulit takaisin.Kyllä se siitä alkaa helpottaa kun saadaan nämä mukulat toiselle vuodelle.Päivähoidossa olokin monasti tuo lapsen elämään uutta ja ei tarvi äitiä enää rassata niin paljon.Äiti myös saa töiden myötä muutakin ajateltavaa eikä kiinnitä enää niin suurta huomiota joka narinaan.Ja me naisethan taidetaan joskus olla pikkasen täydellisyyteen pyrkiviä...ainakin meikäläinen.Ja siihen pirtaanhan ei aina voimakastahtoiset lapset sovi.Aurinkoista kevättä sinulle!

muoks. Piti vielä tuolta jungle gööliltä kysyä että miten sait yksille unille?Voi kun mäkin saisin mutta ei tuo vielä jaksa millään.Helpottaisi arkea paljon.Nukkuuko kapris yöt rauhallisesti?

mamma ja alina 11 kk =)

Yhteistyössä