Huhtivauvat 2009 *Maaliskuussa*

Kadakille ja muillekin plussanneille onnittelut!!! =)

Vastailempas minäkin noihin kysymyksiin kun oli kiva lukea muiden kuulumisista ja kehityksestä.

pottaillaan kokeilun vuoksi käydään tutustumassa pottaan ehkä kerran päivässä. Ei meinaa pysyä istumassa siinä ilman mun vahtimista.

karkeaa ruokaa syö tavallista kaurapuuroa ja joitain 8kk purkkisoseita. Edelleen aika sihtikurkku mutta selkeesti edistystä tapahtunut parin viikon aikana, hampaita taitaa olla nyt neljä, kaks alhaalla ja kaks ylhäällä.

kuinka teillä puhutaan? eipä oikein muuta kuin perusjokeltelua, väyväyväy, mammammama

kuinka teillä liikutaan? kontataan ja kävellään tukea pitkin ja taaperokärryn kanssa

onko siellä oltu terveinä? Ollaan oltu, muutama perusnuha mut ei muuta.

joko vauvakuume on iskenyt? on joo mut mies sanoo ettei enää kolmatta meille.

millon aloitat työt? vuoden loppuun olen kotona.

miten siirryitte tavalliseen maitoon? puuron sekaan aluks pikkuhiljaa, sitten maitomaistiaisia mukista. Nyt menee pelkkää rasvatonta maitoa, imetän lisäks vielä n.3krt/pvä mut alkaa pojalla mielenkiinto hiipua tissiä kohtaan. Varmaan parin viikon sisällä loppuu imetys kokonaan.

vieläkö yöllä herätään/syödään? ei ole syönyt yöllä n.5kuukauteen, joskus heräilee tuttia vaatimaan, nukahtaa tutin saatuaan.

Kevät tulee kohisten, täällä ulkoillaan paljon ja nautitaan auringosta ja lämpimistä keleistä. Eemelin 1v synttäreihin vielä tasan viikko :heart:

Onnea kaikille 1v täyttäneille!! :heart: :heart:
 
Kysymyksiin :)

Pottailu: eipä ole vielä alotettu vaikka pottaa ollaan kateltu

Karkea ruoka: :LOL: ei todellakaan uppoa, varmaan joskus kyllä sekin alas menee

kuinka teillä liikutaan? konttaamalla menee pääasiassa. Nousee hyvin seisomaan ilman tukea ja muutaman askeleen ottaa. Välillä kävelee ketterästi karhukävelyä. Rauhallinen ja varovainen on liikkeissään eikä tohota ollenkaan.

Kuinka teillä puhutaan?: Jotain pientä tulee, äiti, iti, haoo (haloo), hee hee (hei, hei) pupu, ala (kala) :) :) :D

onko siellä oltu terveinä ON :saint: vain 1 nuha on ollut, korviin ei mennyt.
2 oksutautia ollut :x muuten terveenä pysynyt

Vauvakuume? Jossain vaiheessa ehkä viides vielä...

Milloin töihin? vasta sitten, kun Mira täyttää 3v :heart:

Siirtyminen tavalliseen maitoon: jaa-a, ei olla vielä mietitty tätä. Emme pidä kiirettä ollenkaan. Tuossa 1v aloitetaan kokeilu maitoon

Vieläkö yöllä herätään/syödään? EI ENÄÄ onneksi heräillä, imetyskin loppui öisin ja öistä tuli tooosiii rauhallisia :D

Mianna ja Mira 10kk -->
 
Kadak onnea :flower: nauruksi se muuttuu,meitin rasmushan on kertalaukaus lapsonen :whistle: ja taisin silloin itkeä tirauttaa kun plussa tuli :ashamed: esikoinen oli silloin vajaa 11kk ja vauva aika oli ollut vaativa.

 
tutsa, joo sä olit kyllä elävästi mun mielessä, kun mä tästä meidän kertalaakista plussasin :) muistin, että oli ollut puhetta :) Piin hih :) ja kiitos kaikille onnitteluista, toivotaan, että pieni pysyy kyydissä, niin saadaan tikrulle kaveri.
 
Ihanaa Kadak ja ONNEA! :flower: Mitä minä sanoin, toinen viiva tulla tupsahti. Ei tosiaan kannata pukahtaa töissä ennen kuin ylennys on sun. Nää työkuviot kun ei aina mee ihan lakien mukaan. :x

Putkikorvien suojaksi saa ostaa apteekista muotoiltavat korvatulpat (eli sellasta massaa, josta voi sitten itse muotoilla sopivat klöntsät) ja uimapannan sitten suojaamaan näit klöntsäkorvia. Näin siis oli ainaskin muutama vuos sitten, nyt varmaan jo uudet viritykset. Noi kyllä toimi meillä uidessa loistavasti näitten Dalin isosisarusten korvien ollessa siis kyseessä.

Sit niitä kyssäreitä. Pottailu. Hahaa, tää juttu meillä sujuukin tosi mallikkaasti, vaikka oonkin tosi laiska mamma. B) Mun neuvo on, että ota vauva potalle, kun itse oot pöntöllä. Kummallakin on seuraa, eikä tartte miettiä mitä vauva puuhaa. Lukekaa kirjoja, lehtiä tai mitä vaan ja sen aikaa kun naperoa kiinnostaa. Jos sitä ei kiinnosta niin toisella kertaa sit jatkatte. Eihän tuossa jutussa kannata kiirehtiä, kun on kuitenkin sellainen herkkä asia. Aluksi Dalikin inhosi pottaa, mutta nyt viihtyy tosi pitkiäkin pätkiä siinä istumassa. Välillä potta raahataan olkkariin ja siinä istutaan ja pyöritellään leluja/kirjoja tai seurustellaan muiden kanssa. :) . Eihän nuo vielä osaa rakkoaan hallita, mutta vähitellen tottuvat pottaan. Meillä on pottailtu epäsäännöllisen säännöllisesti monta kertaa päivässä jo monta kuukautta. Joka aamu isken tytön ensimmäiseksi potalle, ja kyllä sinne pissat silloin usein lirahtaa. Ruokailujen jälkeen ja muutenkin istutaan, kun se potta jostain syystä meillä rauhoittaa menemistä kovin. Outoa, kun muilla taitaa olla toisin.

Liikkuminen. Meidän Dali on siis tuetta kävelevä peppukiitäjä, ei konttaa, ei ryömi, ei osaa tulla alas seisomisasennosta/kävelemisestä. Mennään fysioterapiaan huhtikuussa hakemaan apuja tuohon alastuloon. Koko ajan menossa pyllyllä tai kävellen - nyt kyllä jo lähes aina kävellen. Touhottaa sinne tänne, tykkää leikkiä muiden kanssa. Dali onkin äärettömän sosiaalinen tänttähäärä. :heart:

Oikeita sanoja tulee ihan kivasti ja 'vauvaa' puhuu sujuvasti.
Dali syö itsetehtyjä kotiruokia sormiruokana ja ihan samassa karkeusmuodossa kuin me muutkin. Laiska äiti lopetti soseuttamiset lähes heti kun syömistä alettiin harjoitella. :whistle:

Vauvakuumeesta: Vauvat ovat ihania, mutta kyllä ne taitaa tästä lähtien syntyä ihan muihin perheisiin. Kolme lasta on ihan ok, vaikka toisaalta harmittaa, että Dali jää ilman suht samanikäistä sisarusta. Meidän isot, melkein 10v tyttö ja just 12 v täyttänyt poika kun ovat aina saaneet toisistaan turvaa, kaveria, riitapukaria, haastajaa, harrastuskaveria jne. Dali nyt sitten jää tällaisesta paitsi, vaikka kyllähän nuo isot sitä tukee ja kannustaa varmasti tosi paljon. Mutta eihän se sama asia ole, kun näin paljon ikäeroa.

Terveys: Ihmeen terve Dali on koko elämänsä ajan ollut. Kaksi nuhaa ja yksi melkein korvatulehdus. Silmätulehduksia ollut sentään enemmän kuin muutama, mutta vähemmän kuin kymmenen. Helpolla ollaan siis päästy. Minäkin oon ollut tosi terve, vaikkakin oma liikkuminen on nyt rajoittunut lähinnä lumitöihin, eli voisin kyllä olla paljon timmimmässä kunnossa.

Yöt, herääminen ja syöminen: Kyllä yöllä heräillään. Ainakin 3 ja pahimmillaan varmaan jotain 10 kertaa. Yöimetän ja päiväimetän.

Tavismaitoa kokeilimme ruuassa kypsennettynä, mutta se ei sopinut. Siitä tuli vatsaoireita ja näppyjä. Mennään rintamaidolla nyt sitten vielä. Poistin myös jugut ja viilit tytön ruokalistalta. Katsotaan tilannetta myöhemmin uudestaan

Nyt tää on ihan väsy, ja kohta tuo pinnasänkykin tietty taas soi, joten :wave: :wave: :wave:

Asha ja Dali
 
Niin ja töihin menen toukokuussa, vaikkakin melkein joka yö nään työunia. Näin oikeastaan on ollut koko äippäloman/tän hoitovapaan ajan. Oon siis vähän, tai aika paljonkin , työnarkomaani :/
 
Heippa arvon naiset :wave: :wave: taas on aika rientänyt eikä oo tullu kirjotettua :ashamed: ja tekstiäkin tullu niin monta sivua että lueskelen ne joku toinen päivä. Nyt kylmäseltään vaan kertomaan juttuja.

Mutta ekaksi ONNEA kaikille jotka jo täyttäneet 1v :heart: :heart: :flower:

Ja Onnittelut uusille plussanneille :heart: :heart:

Mutta nyt omat jutut :LOL: :LOL:

Meidän Juuso ei sitten oppinut konttaamaan ollenkaan :D Tai menee semmoses oudos puoli konttaavas asennos eteenpäi mutta se toinen jalka jää tuohon polven eteen, aivan niiku me istutaan tuolilla ja heitetään toinen jalka toisen polven päälle ja lähettäs sillee eteenpäi. Mutta vauhti on kova :LOL: :LOL: Ja on muuten näky ku poika ensin istuu ja laittaa tuon suorana olevan jalan kynnykselle ja siitä porhaltaa vauhdilla yli :LOL:

Pari viikkoo sitten lähti tukea vasten kävelemään ja samana iltana ku sen teki myös nousi ite seisomaan =)

On kova poika vilkuttamaan ja taputtamaan ja heittämään palloa.
Sanoja ei tuu selvästi mutta esim pappa, auto, rekka ja heittää on tullu useemman kerran :whistle:

Pottailua ei ole kokeiltu vielä.
Karkea ruoka: kaikki uppoaa mitä vaan annetaan ja sisko salaa syöttää vaikka mitä ;)
Terveinä on oltu paria nuhaa ja vauvarokkoa lukuunottamatta.
Normi maitoa on saanu jo useamman kuukauden :eek:
Yöt nukkuu kiltisti ilman heräämisiä =)
Vauvakuume nousee pykälällä kun lukee teidän plussista :heart:
Töihin...mitä ne on...ehkäpä sitten ku Juuso on sen 3v, eipä tuota vakipaikkaa ole odottamassa niin ei kiire :)

Hampaita on kahdeksan ja kaksi takahammasta taitaa olla taas tulollaan vastakkaisille puolille toinen ylös ja toinen alas, hassussa järjestyksessä ne herralle tulee ja tosi työläitä, kyllä öisin huomaa ku puhkeemisaika alkaa olla lähellä |O |O

Naamaa vääntää ja ilveilee tosi paljon ja nauraa hekottaa :heart: , sauna ja punkka on tosi kivoja paikkoja. Löylyissäkin viihtyy tosi hyvin.

Nyt kun ostettiin isompi turvaistuin niin poju nukahtaa joka kerta ku johki lähdetään välittömästi vaikka matka ei pitkä oliskaan, tais olla edellinen jakkara aika pieni :LOL:

Mutta täytyy tästä kangeta ittensä sänkyyn että jaksaa aamulla nousta ku käsky käy. Ja neitillä on huomenna elämänsä tokat hiihtokisat, matka huimat 100m, katotaan kuinka akan käy :D

Tsau!!!! :wave:
 
oli pakko testata eilen illalla. olin näkevinäni jonkun pienen viivanpoikasen, mutta mies kyllä sanoi, ettei siinä mitään ole :LOL: tuskin siis oli! menkkoja odotellessa, taitaa olla nyt 3 viikkoa myöhässä... :/ jos ei täsä raskaaksi tulla niin sitten pitää kyllä venyttää ja jatkaa kunnon reenaamista, kesäkuntoon B)
 
Heippa!
Ekaks kadakille iiiisot onnittelut...tulihan se plussa sullekkin viiveellä niinkuin mullekkin!
Pottailu:Omaa laiskuuttani oon istuttanut vaan muutamia kertoja.meidän neidillä toimii kyllä maha aika kellon tarkkuudella joten luulis et voisi olla helppoa....

Karkea ruoka: Jotkut ruuat soseutan edelleenkin,mutta menee isommatkin kökkäreet

onko siellä oltu terveinä: yksi kolmen päivän flunssa


kuinka teillä puhutaan?äitä,äiti,tyttö ja eilen uutena hokemana KALJA tai kaija....isin tyttö :LOL:

vauvakuume : :whistle:

Milloin töihin? Ei vielä pienintäkään hajua,varmaan sitten kun pulla täyttää 2v

Siirtyminen tavalliseen maitoon: eka tein puuron maitoon ja sen jälkeen aloin sotkua nannia ja tavis maitoa.Reippaan viikon tein tätä ja nyt juo rasvatonta maitoa pelkästään.

Vieläkö yöllä herätään/syödään?Yö syönnit tais loppua jo 8kk ikäsenä.9-10kk ikäsenä heräili yöllä useasti,ei kuitenkaan ollut ruokaa vailla.Nyt nukkuu yönsä läpi heräämättä.

Meidän pieni täytti eilen 1v...Iso tyttö jo!!!Juhlittiin eilen ja tänään vilöä jatkuu.äiti on ihan poikki!!Eilen sitten paljastettiin raskaus sukulaisille.Laitettiin kahvipäytään isosisko ruokalappu kaulaan!Kyllä ne pitkään asiaa tavas ennen ku tajusivat!!

Käytiin eilen myös neuvolassa ja uudet mitat 77cm 9320g.Kaksi piikkiäkin tuli ja huuto kaupan päälle.Kuumetta eikä mitäään muutakaan ihmeellistä oiretta ei illalla tullut.

JOs sitä lähtis laittaa kämppää ojennukseen ennen seuraavien vieraiden tuloa....

Happy ja 1v1pv taapero





 
Hei taas,

tikru mummolassa ja minä täällä muka siivoan ja leivon... :saint:

Gimlille :wave:

Asha, ihanaa, että dali osaa jo syödä itse kaikenlaista sormin.

Happy :) onnea sinne 1-vuotiaalle.

ja JJt, testaat sit vaan uudelleen ja uudelleen niinku mäkin :) kesäkunnosta voin vaan haaveilla näillä massoilla :(

outokumpu, saunasta lähtee niin kiva suhina!

k&tirulainen huomenna 1v

PS. tänään taas kokeiltiin pottaa ja kakat tuli 5 min sisällä siitä, kun oli siellä potalla könötetty, ei varmaan edes uskalla tehdä sinne pottaan niitä
 
AAM
:flower: täysiä täyttäneille taas :)

Outokumpu & Gimli kiva kuulla teidänkin kuulumisia taas..

Kadak oi sä olet lisännyt tickerin profiiliin :heart:

täällä yksinhuoltaja viikonloppu menossa.. la meni jo puolen välin yli aamulla käytiin pulkkamäessa ja ip:llä jotain pientä pitäis keksiä. isi menee kasiksi töihin illalla ja pääsee kasilta su aamuna :| *huokaus* onneks mun veli ja sen vaimo lupasi katsoa lapsia huomenna aamupäivällä että pääsen hetkoksi omille teille =) mitähän keksis, kävisköhän kirpustelemassa ? se oiski koomista jos vaan olis kotona heh :LOL: = total waste of good mii taim ;)

aam & ansku 11kk ja 3pv
 
Happyn pikkuiselle 1v onnea =)

Pitää ihan tarkentaa tuota meidän pottailua. Dali siis istuu paljon potalla, mutta ei sinne sentään aina tuu saalista. Kuhan totutellaan puuhaan. :saint:

JJ-t, tuo sun tilantees vaikuttaa kyllä ihan raskaudelta. Ootko jo testannut uusiksi? Ihan jänskättää teidän kuumeilijoiden puolesta. :wave:

Outokummun Juuson menotapa kuulostaa tosi jännältä. Meneekö siis istuen vai onko kuitenkin toinen polvi ja kädet maassa? Tuo kyllä pitäis nähdä. :) PeppukiitäjäDali :wave: Juusolle!

Täällä olo on taas väsynyt. Esikoinen sai yöraudat ja niitten kanssa nukkuminen on kuulemma hankalaa, itseasiassa niin hankalaa, että äiti ja Dali pitää herättää viimeistään kuudelta. :headwall: Kiukuttaa tuollainen, että kun Dali tuhannen ja yhden yöherätyksen jälkeen vihdoin ja viimein nukkuisi, niin tää 12v ei sit anna nukkua. :headwall: :headwall:

Kotityöt huutaa...

Asha ja Dali
 
En jaksa millään kommentoida kaikkia, vaikka olenkin lukenut. Kiva kuulla harvemmin kirjoittavista, mä ainakin muistan teidät. Tervetuloa myös uudelle!

Huoh, korvatulehdus iski tännekin. Silja oli eilen tosi kipeä ja mies tietysti yötöissä eilen ja tänään. Onneksi mummi ja vaari tuli apuun kuskaamaan lääkäriin. Nyt onneksi jo helpottaa, perus-räkätauti tietysti jatkuu. Näin sattumalta Mannan eilen just kun kannoin Siljaa lääkäriltä. Se vaan makasi sylissä mihinkään reagoimatta silmät puoliavoinna, kun ei jaksanut ilmeisesti huutaakaan enää.

Muistakaahan virpojat huomenna! Varasin pari suklaamunaa kaappiin, ja salaa toivon ettei tule kovin montaa virpojaa.. :whistle:
 
Ääh, meillä tikru sai tänään oikein kunnon reaktion raa'asta kananmunasta, kun kosketti huomisten synttäriensä sokerikakun taikinaa :( Meinattiin lähteä kuskaamaan sairaalaan, mutta olo sitten hellitti sillä parissa tunnissa. Aika pelottavaa, kun veti ihan punaiseksi naamasta, yski ja silmät muljahteli vielä seuraavalla ruokailullakin. Lisäksi ihottumaa käsiin ja naamaan ja silmät turposi ja kutisi. No, nyt ainakin selvisi yksi aine, mille on varmasti allerginen. Toivottavasti olis vaan vauva-ajan juttuja ja sitten isompana sietäis jo paremmin. Eli kaikki pastat, joissa kananmunaa on jätettävä pois. Ei olla edes muuten kanamunaa annettukaan vielä. Ja sikarokotteessahan sitä oli, mutta ei siitä mitään reaktiota tullut. Voi meitä. No, minkäs teet, kun sekä isi että äiti ressulla allergikkoja, niin tietty sit toi pikkuinen ihanakin on. :heart:

Halaukset edelleen kaikille pikku sairastelijoille! :hug:
 
Kadak hui millainen reaktio!

Täälläkin kuulutaan nyt sitten taaperotiimiin... Lilja on nyt 1 vuotta ja 1 päivän vanha. Eilisiä synttärijuhlia varjosti se, että edellisyönä herättiin siihen, ettei tyttö meinannut saada henkeä. Haukkoi ja rohisi vaan. Haukahtelevan yskän takia tunnistin, että luultavasti kurkunpäätulehduksesta on kyse. Onneksi olitte te muut (ainakin Tutsa & Manna) kuvailleet hyvin oireita! Soitettiin päivystykseen ja saatiin hoito-ohjeeksi kylmää ilmaa ja särkylääkkeitä. Reppana rauhoittui tunnin kuluttua, mutta äiti valvoi huolestuneena melkein aamuun asti. :| Nyt nenä vuotaa, mutta muuten lapsi on kunnossa. Olipa pelottava kohtaus!

Hesarissakin kirjoitettiin, että nuha- ja norovirukset kaatavat ihmisiä petiin ja täyttävät sairaalat. Kyllä sen on täällä meidän pinossakin huomannut. Paranemista kaikille muillekin pienille potilaille!

Hemuli ja Lilja 1 v 1 päivä :heart:
 
ensimmäinen makkarasoppasatsi upposi kuin vanhaan tekiijään. Uskalsin ihan kaksi makkaranpalasta pojan lautaselle laittaa :) Muttakun neuvolatäti sanoi, että voi makkarasoppaakin antaa niin uskalsin sitten antaa, vaikkei mitään nitriitöntä nakkia ollutkaan.Synttäreitä piti viettää tänään, mutta poika on nuhassa, ja osa vieraista kipeänä niin juhlitaan vasta pitkänä perjantaina.
 
Asha kynnyksen yli mentäessä istuu ja laittaa toisen jalan suorana kynnyksen yli ja sit nousee konttausasentoon, meno jatkuu siitä niin et se suorana ollu jalka jää toisen polven eteen (toisen jalan nilkka ja toisen jalan polvi vastakkain)...tosi vaikee selittää ja kuvaakaan ei oo onnistuttu ottamaan niin että selvästi näkis miten etenee :LOL: :LOL: mutta kuiteski on kummatki polvet ja kädet maas, kädet lyö eteenpäi tasatahtia ja sit hinaa jalat peräs....
 
:wave: Terveiset Vuokatista tai siis kotiinhan me ollaan jo palauduttu. Reissu meni tosi hyvin! Eeva ei pahemmin autossakaan kitissyt vaikka kotiin päin tehtiin matkaa 10 tuntia taukoineen :eek: Onneksi oli pikkusisko apukuskina joka tarpeen tullen vähän viihdytti, ei hänen tarttenut kuin katsoa Eevaa päin ja vähän höpötellä niin Eeva oli hymyssä suin. Tämäkin vasta loppu 80km:llä. Mennessä oltiin hotellissa yötä ja ajot jäi sit vielä kälyllä vierailun lisäksi 2,5 tuntisiks niin se meni helposti.
Vuokatissa sitten mummi hoiti Eevaa niin, että pääsin lautailemaan. Enpä ollut 7 vuoteen harrastanut ja hyvin pysyin pystyssä! Ihanaa lomailua kun rakkaitten kanssa saa olla kiireettä ja syödä hyvin ja saada olla pois kotoa.

Kadakille ja muillekin plussanneille suuren suuret onnittelut! Mä kuumeilen ihan pimeesti.. ja menkatkin olis pitänyt jo vissiin alkaa.. Ajattelin et ne nyt ei siellä Vuokatissa alkanu sen autoilu stressaamisen takia. EN KYLLÄ AIO TESTATA VIELÄ AINAKAAN VIIKKOON. :LOL:
Sain perjantaina odottamattomia raskausuutisia, lähipiiriin tulossa niin puuntakaa vauva että en oikein osaa edes suhtautua uutiseen. Niistä myöhemmin lisää..

Joku tuolla monta sivua taaksepäin mietiskeli että tuntuu haikealta ja löytänyt itsensä monta kertaa muistelemasta mennyttä vuotta. MII TOO! Vauvavuosi on kyllä ollut niin ihana
:heart: en ikinä vaihtais mistään hinnasta pois. Ja jotenkin on ihan hassun surullinen olo, kun seuraa tuon pikkusen touhuja. Kuinka nopeasti aika on mennyt ja miten "iso" tyttö jo on. Ihanimpia hetkiä taitaa olla ne ekat hymyt kun vauva alko antaa palautetta, ettei enää itse toiminut vaan syöttökoneena. Eevahan ei paljon kurtistele vieläkään, hymyilee lähes koko ajan. Ikävimpänä asiana muistan oman käytökseni, lähinnä liian lyhyen pinnan joissakin stressaavissa tilanteissa joissa näin jälkikäteen EI tosiaan olis tarvinnut panikoida (kuten kun oltiin Tukholmassa kesällä ja mun sisarukset halusi shoppailla hela fakin dagenin. mä olin NIIN kypsä sit kun piti etsiä oikea juna ja hissi ja ääh! Kyllä se nyt naurattaa mut silloin oli oikeesti itku kurkussa).
Muistan kun vielä raskaana ollessa neuvolantäti sano, että jos siltä tuntuu niin vauvan kanssa saa olla semmosia päiviä, että makoilette vaan peiton alla. Nyt oon ajatellut, että ei semmosia päiviä ollut, ehkä olis pitänyt? En tiedä oliks synnytys mulle jotenki mielialaa sekottava juttu, mut jotenki silloin kun Eeva oli just syntynyt, en uskaltanut ihan täysin rinnoin rakastua vauvaan. Jotenki jarruttelin ja ajattelin, että jos tulee kätkyt tai muu vastaava :( Raskausaikana oli vähän samaa havaittavissa, en oikein uskaltanut heittäytyä vaikka raskausaika olikin I-H-A-N-A-A aikaa minusta..

No joo, menee niin tunteelliseksi että veet silmissä joutuu kirjottaa. Kuulemisiin rakkaat virtuaaliystäväni :hug:
 
ONnea taaperoille :flower: :flower: meillä vielä pari viikkoa niihin juhliin ;)

Plussanneille hirmuonnittelut...kuume on noussut jo yli mittariston täällä... ;)

Ystävä lähti juuri synnyttämään esikoistaan j amä oon IHAN levoton...tulee NIIN elävästi INkkusen synnytys mieleen.

Uusille tervetuloa...kiva kkun joukko kasvaa kokoajan.

Hemulin Liljalla laryngiittikohtaus ilmeisimmin...se on pelottava, mutta hyvä että selvisitte ilman päivystystä.

Mä oon ollu nyt viikon yksin lasten kanssa ja kolme päivää vielä edessä...nyt alkaa riittämään tää touhu...Kun isi saapuu työreissulta tää ämmä lähtee korot kolisten... :LOL:

Mä en tahdo löytää sopivia kenkiä Inkkuselle, kun sen tassu on NIIN pikkanen...oon kokeillu reimteciä, kangaroossia, bogia,enkä millään haluais maksaa niistä 69?...kengistä jotka olis jalassa mitä...2kk max. No äiti lupasi ostaa kyllä ne sit 1 vee lahjaksi, mutta noin niinku periaatteessa.

Pootailu on meillä suuressa suosiossa. Kun sanon että mennäänkö potalle tai tuliko kakka...INkku lähtee salamana vessaan ja istahtaa (housut jalassa ja vaippa) potalle odottamaan :LOL:

Siis se tyttö on NIIN hauska tempauksineen että joka päivä saan nauraa jotain sen tekemää juttua...
"ätti kukkuu" = herätyskello...yleensä n.6.30 :) ja tutti asetellaan tyynyn viereen ja kädet nousee kurkottamaan, että ota nyt mut täältä...veljen (4v) kanssa pitää joka päivä painia...Inkkunen juoksee Lauria päin ja kaataa sen lattiaan (veli vähän avittaa...)

Tänään kaikki kolme makasi tyttöjen huoneen matolla ja kuunteli kun Lauri lauloi Anna Puuta
:LOL:

Nyt tää lähtee kokeilemaan josko se uni saapuisi ja palaa taas huomenna (toiv.) kehiin.

Superheppuli ja Inke-Minke 11kk
 
Outokumpu, hyvin selitit Juuson tyyliä. Joku professori voisi kertoa mistä nää erilaiset menotavat juontavat juurensa. Esimerkiksi, että oonks mä raskausaikana istunut niin paljon töissä, että Dalista tullut sit tollanen peppukiitäjä tms. :LOL:

Kadak ja Hemuli, onnea 1v!

Hurjan reaktion Tikru sai. Pelottavaa.

Kiva kuulla Teppanasta. Ihanan henkeviä juttelit.

Minä oon ollut koko viikonlopun äree äiti. Mies ollut töissä yötäpäivää ja lapsilla tietty kauheesti kaikkea menoa ja ohjelmaa, eli minä oon taas kuljettanut niitä paikasta toiseen. Koti on sekaisin, pyykit pesemättä, villakoiria pyörii lattioilla...ja sit tää armoton väsymys. :headwall: Tää tahtoo kotiapulaisen. |O

Väsynyt Asha kera nukkuvan Dalin :heart:
 
Merkkausta! :wave:

Herttileijaa kun tänne oli ilmestynyt tekstiä. =) Muutama päivä meni taukoillessa. Oon lukenut läpi jutut, mutta tuntuu etten myöhäisillan pehmittämällä päällä muista juuri mitään... Jos yrittäs huomenna uudelleen. Vaan pysynköhän mie silti kärryillä. ;) Jotain kommenttia kuiten nyt...

Kadak, voi kun ihanaa, oikein kovasti onnea plussasta!!! :flower: :heart: Joululahjan saatte ikäänkuin siis. :) Itelläki välillä tuntunut, että josko rupeaisi jonkun ajan päästä kakkosta kokeilelmaan, mutta ans kattoo.

Kaikille jo 1 vuotta täyttäneille pikkuisille hirmuisesti onnea ja haleja! :heart: :heart: :flower:

JJ-t, Outokumpu ja muut kuulumistauolla olleet, olipa mukava kuulla teidän kuulumisia!

Huhtimamma09 (-ko se oli), teretulemast porukkaan! :wave:

Täällä muistaakseni oli jotain potta-, puhe-, ruoka- ja sairastelukysymyksiä. Ja enempikin aiheita, mutta nuo neljä muistin tähän hätään. Potta: 2-3 kertaa on tehnyt pottaan, sen jälkeen ei, kun kakkaamisrytmi muuttui ja yritin potulle kun ei ollut mitään hätää. Pitää ruveta uudelleen säätämään tuon sopivan "hätäajan" kanssa. ;) Jos ilman pienintäkään hätää laittaa istumaan potalle, niin yrittää heti poies ja alkaa enste vielä huutamaan. Noh, eipä tuosta vielä ressiä. =) Puhe: äit/diih, ättäh (äiti), sisi, ifi (isi), veljen nimi tulee myös vähän muunneltuna, ei (ei), sitten erilaisia tavuja ja muita omia höpöttelyjä, joista ei vielä ota selvää. Siskoni ollessa kylässä tätä/tädi (täti) tuli yllättävän nopeasti. :) Ruoka: aika karkeakin menee, parhaiten sormiruokana. Laitoin tänään uunissa hirvipaistia ja samoilla lämmöillä kypsensin puikulaperuna- ja bataattipalat (yrttiset) - pilkoin noista kaikista tyllerölle maistipaloja - hyvin meni alas. ;) Sairastelut: ei pahemmin vielä, muutama flunssa, joista ainakin kaksi kuumeflunssaa. Pitää vissiin koputtaa puuta...

Sairasteluista tulikin mieleen: kaikille sairasteleville, niin mammoille kuin piiperoisillekin, kovasti jaksamisia! :hug:

Askelista tuli mieleen, että täällä on meillä tällä hetkellä ylivarovainen typykkä. Kun ei itse huomaa, niin hyvin seistä täpöttää ilman tukea kauan aikaa, sitten laskeutuu nätisti polvilleen ja maahan. Mutta jos taluttaa ja päästää irti, niin heti laskeutuu pepulleen maahan tai ottaa tukea jostain, jos saa. Samoin muutamia tuettomia askelia ottaa aina kuin vahingossa, kun unohtaa että piti tukea itsensä johonkin. :LOL: Varovaisuus johtunee noin kk:n takaisesta askelyrityksestä, lähti ilmeisesti tuelta vauhdilla liikkeelle ja tuuskahti niin, että verta tuli suusta. Reppana. Noh, pitää vaan rohkasta pikkuista ottamaan entistä enemmän askelia ilman tukea. Kävelykärryillä kyllä menee semmosta vauhtia, että hirvittää. ;)
Nonii, siinä tuli vähän omaa napaakin. :D

Nyt nukkumaan. Hyvät yöt kaikille!

AuroraB + tyty tasan 11kk tänään
 
Ensiks Kadakille älyttömästi onnea :flower: :). Aikamoista! Kuulosti tosi hurjalta toi tikrun reaktio.

Hemulille ja Liljalle :hug:. Pahin taisi silti onneksi mennä aika nopeasti ohi :)

Synttärisankareille onnea!! Mä en tajua vieläkään, että nää täyttää jo vuoden :O.

Kiva kuulla harvemmin kirjoittavien kuulumisia.

Superheppuli, mua ainaki kiinnostaa ne vaatteet. Inkkunen kuulostaa aika menijältä :D.



Sitten vastauksia kysymyksiin:

pottaillaan?
Kyllä, mutta ei oteta asiasta paineita. Luukas nousee potasta heti jos ei oo hätä, mut jos on niin jää tekemään joko pissat tai kakat.

Karkeaa ruokaa
syö kyllä.

kuinka teillä puhutaan? Äiti tulee selkeesti, maito on mamamama ja lamppu on akka. Eli ei mikään verbaalilahjakkuus :D

kuinka teillä liikutaan?
Kävellään, mut jos on oikein kiire niin konttaamalla pääsee noipeiten.

onko siellä oltu terveinä? Silmätulehdusta kummempaa ei oo ollu.

joko vauvakuume on iskenyt? On, mutta alkaa laantua. Seuraavaa odotellaan muutama vuosi niin että ehdin valmistua.

millon aloitat työt? Syksyllä kouluun

miten siirryitte tavalliseen maitoon? Jugua ja viiliä maisteltu 10 kk lähtien. Niistä ei tullu mitään. Tänään sai ensimmäistä kertaa maitoon tehtyä puuroa. Lehmänmaitoon siirrytään parin viikon kuluttua pikkuhiljaa.

vieläkö yöllä herätään/syödään? Heräillään, mutta nukahtaa ilman syöttöä.

Teppana, teki varmaan hyvää tollanen reissu. Oli kiva lukea tekstiä ja tunnistin myös vähän itteeni siitä :)

Meillä sitte imetystaival alkaa lähenee loppuaan. Viikonloppuna jouduin ottamaan sellasen voimakkaan allergialääkkeen, enkä voinu imettää yli vuorokauteen. Ajateltiin, et tähän on sit varmaan ihan hyvä lopettaa. Vielä oon muutamia kertoja imettänyt, mutta kyllä se nyt taitaa olla tässä. Luukas ei oikeestaan edes vaadi sitä rintaa vaan tuttipullon näkeminen herättää samat reaktiot ku tisunkin näkeminen. Nokkiksesta ei maitoa halua. Jännä, että vesi kyllä menee mut maito pitää saada imutella. Mulle vaan iski tosi haikee olo, mut sit toisaalta on sellanen olo että kyllä taitaa olla jo aika lopetella.

Me ei vieläkään oo kuultu siitä työpaikasta. Tiedetään ettei kukaan oo vielä sitä paikkaa saanu ja ovat kyllä palkkaamassa. Alkaa tympimään tää odottelu :(.

Nyt päikyille!
 
onnea taas uusille 1 vuotiaille :flower:

huhtimamma09 mukaan vaan

pottailu käydään kun muistetaan..en oo vielä ottanut asiasta paineita..kyllä sinne pottaan pissat tulee,jos vaan neiti malttaa istua =)

karkea ruoka nyt syö sitä vähän heikommin kun on hampaita tulossa..sormiruokailu sujuu kaikista parhaiten..siinä samalla annan sitten lusikasta

puhumisesta sana auto tuli 9kk:n iässä, mutta nyt kun oppi kuukausi sitten konttaan niin on puhe jääny..välillä kyllä kuulostais kun tulis äiti..

liikkumisesta kontataan ja noustaan polviseisontaan ja varsinkin pinnasängyssä pääsee itse seisoon (ei enään pyllykiidä)

terveydestä pari pientä flunssaa ilman kuumetta..mutta nyt maaliskuussa ollut yksi pitkäkestoinen flunssa kera korvatulehduksen...

vauvakuumeesta kyllä on ja kolmas saa tulla kun haluaa :D

töistä ihan kotona olen lasten kanssa..

tavalliseen maitoon siirtyminen ollaan maisteltu jugurtteja,viilejä,piimää,raejuustoa,ja teelusikallinen pelkkää maitoa ja ihan perunamuussiin oon laittanu tavallista maitoa (mitään oireita ei ole tullut)..mutta maito ei uppoa muuta kun tuttipullosta, mutta sitekeästi annan korvikkeita nokkamukista joka ruokailun yhteydessä(tosin siiri sylkee ne aina suusta pois) tavallista maitoa en enään ajatellut antaa tuttipullosta..joten koitetaan tässä hiljalleen siirtyä siihen nokkamukiin..

heräilystä normaalisti ei herätä, mutta satunnaisesti herää joskus hapuileen tuttia..siiri on nukkunut kokonaisia öitä n.5kk asti..

[/b] lumi-enkeli ja siiri 11kk ja rapiat :heart:
 
:wave: Asha, Outokumpu, hemuli, jaahassu, Säde, Teppana, AuroraBorealis, superheppuli, lumi-enkeli

Hauskaa, kun niin moni täällä kuumeilee, vaikka kaikilla n. 1v pikkuinen kotona. Katselin just niitä alun minivaatteita ja kyl ne on niiiiiiiiiiiin pieniä, miten on voinu niihin mahtua toi taapero.

Meillä synttärikemut meni siis hyvin, vaikkei tikru voinutkaan sitten sitä hienoa äidin koristelemaa nalle puh kakkua maistaa. Oli ihan onnessaan kaikista lahjoista :)

AuraroB, meillä ihan yhtä varovainen ton seisomisen ja kävelyn suhteen.

Tänään oli neuvola, painoa n. 11,5 kg ja pituutta 77,5 cm. Hienosti nollakäyrällä mennään, paitsi paino vähän plussalla edelleen. Joku rokotus saatiin kanssa. Saatiin myös lähete allergioiden takia lääkärille ja myös pissikokeeseen, että varmistetaan, ettei nyt vaan ole lisäksi vielä virtsatientulhedustakin... :/ Kyl vähän harmittaa nää meidän miljoonat vaivat :(

t. kadak & tikru 1v 1pv
 

Yhteistyössä