+++ HUHTIKUUSSA PLUSSAAVAT, toukokuuta suunnittelevat +++

Sunflower11
Sisa: on, ei tarvis sit käytella digiä :)

apuaapua. Mä en sais googlettaa ja nostella turhaan toiveitani.. taitaa olla kyllä myöhästä. Mies huomautti että mun posket punottaa, ja niinhän ne tekee.. :LOL: Ja sit tietenkin googletin että raskausaikana voipi...

Täällä yksi allapäin oleva ilmoittautuu. Ja heti aluksi anteeksipyyntö, kun en jaksa kommentoida teidän juttuja. Luen kyllä aktiivisesti ja syvään kumarran ja kiitän kun jaksatte kommentoida.

Kiitos siis kaikille todella paljon aukkarikommenteista. Mulle ei sanottu mitään ohjeita ennen sinne menoa ja lääkärikään ei sanonut koko tutkimuksen aikana mitään. Ne teki sillä varjoaineella ja otti röntgenkuvat.

Voi mg ja Jensar.. Täällä tuntuu nyt olevan tuota alakuloisuutta ja toivottomuutta ilmassa. Kurjaa.. Onneks olotilat vaihtelee päivästä toiseen, joten toivottavasti teillekin aurinko taas parin päivän päästä paistaa.

Vielä siitä aukkarista, joka siis oli tänään. Kyllä se kuulkaa koski, muutaman kerran sanoin oikein au ja kurjalta tuntui. Piti kääntyillä oikealle ja vasemmalle kyljelle ne laittee sisuksissa, ei mitenkään kivaa. Oikea tuuba tukossa toisesta päästä. Enpä olis uskonut, kun meillä tosiaan se yksi lapsi on. Pitää käydä omalla gynellä juttelemassa et mitäs nyt. Tänään tuli sellanen fiilis etten halua enää mitään kokeita ja ronkkimista, koska ne koskee. Tähän kyllä vaikuttaa se, et oon edelleen kipeä keuhkiksesta ja kurja olo muutenkin. Sekstailusta sen verran, et nyt tänään sanottiin et vaikka heti tänään voi sekstailla. Barbamama, se voi olla et ne laittoivat allekirjoittamaan sen lapun niiden oikeuksien vuoksi, jossa oli tuo yhdyntäkielto. Ovisplussaa en oo vielä saanut, katotaan saadaanko tältä mun keuhkotaudilta aikaiseksi sekstailtua tänään. Sain lisää sairaslomaa ja lähetteen keuhkokuviin. Jee..

Täällä muuten käyn yksityisellä gynellä (vakuutus korvaa osan) ja esim. tuon aukkarin yksityisen gynen lähetteellä julkisella, oli täysin ilmainen. Ja heti siis pääsi. Hyvä julkinen terveydenhoitosysteemi täällä!!

Viola ja kp 12

Voi Viola30 :hug: Toivottavasti asiat alkaa selvimään ja jotain voidaan tehdä sille tukokselle. Se aukiolotutkimus voi tosiaan olla kivulias. Mulla ei sattunut yhtään, mutta mun kaverilla oli ihan kamalat tuskat. Ja siis meillä kummallakaan ei ole mitään tukoksia. Että on tosi henkilökohtaista... Voimia sinulle :hug:

Voi viola! :hug: Aika ankeelta kokemukselta kuulostaa...
Paljon paranemisia ja tsemppiä sulle kovasti!

Sunflower No nih, mieskin huomauttelee, hyvä hyvä.. ;)

Mä niiiiin toivoisin tänne kovaa plussa aaltoa! :heart:

Sunflower11
Maira: Joo, ei se ihan päästä ollu keksitty :LOL: Mut en tiä. Samanmoisia oireiluja kun siinä kemiallisessa mikä oli.. Tai luulen et oli, nyt kahtena kiertona ei oo mitään ollu, et jos en raskaana ole niin kai sit taas joku kiinnitymis yritys..? Kö..

Kiitos kaikille onnentoivotuksista ja kauniista sanoista=)

Vienalle myös onnittelut:flower:

Violalle :hug: ja toipumista!

Kiitos vielä kysymästä Ansku, kyllä viiva on vahvistunut täällä ja vuoto pysynyt poissa joten toivon mukaan meille se pikkuinen tonttuvauva suodaan:heart: Mut voi siis siirtää plussanneisiin, melkoinen yllätys tämä tosiaan oli mutta erittäin ihana sellainen.

Kaikille plussarikasta kevättä ja ihanaa pääsiäistä, käyn kurkkimassa teidän kuulumisia jatkossakin=)

Viola30: :hug: Kuulosti todella kurjalta kokemukselta.

mileon: Ihanaa. :heart: Tonttuvauva, niin upea juttu. :)

Sunflower11: Kuulostaa hyvältä!! Peukut sinne! :)

Ansku83: Uusintatestiä vaan loppuviikosta... ;)

Myös muille piinaajille paljon peukkuja... :flower:

mg: :hug:

Maira: Hmm...onpas testi... :p

Täällä kp 10. Ja kuivaa on, että ovista odotellessa. ;)

Tässä kierrossa muuten apuna venhänalkioöljy (kapseleissa tosin), multivitamiinit ja sinkkitabletit + greippimehua lasi aamuisin. :) Lisäksi yritän juoda vettä enemmän ja syödä enemmän vihanneksia ja hedelmiä... Jos ei muuta, niin ainakin terveellinen ruokavalio. :D Eipä se koskaan huonosta ole...vielä kun liikkuisi vähän enemmän... : /

En tiedä käyttääkö kukaan muu täällä (en muista?!) tuota tcoyf.com - sivustoa (vähän niinkuin fertilityfriend.com). Mulla taisi vaan "vähän" seota se kalenteri... kun yleensä näyttää päivien kohdalla "low fertility", "possible high fertility" ja sitten "high fertility" (kun arpoo siis milloin ovis voisi olla)... Niin mulla se tekee jostain syystä tälle kuulle kaksi kertaa "high fertility". :LOL: (tälle viikolle ja ens viikolla kans) Ihan hauska, mutta taitaa olla vaan laskuvirhe tietokone-paralla... :D

Positiivisuus: Energiaa täynnä koko nainen!!

mileon hienoa hienoa ja oikein paljon onnea pikku tonttusesta! :heart: :heart: Kertoileppa mille päivämäärälle haluat plussanneisiin laitettavan! Pistän nyt alustavasti vaikka tälle päivälle, mut sen voi sitte vaihtaa! =)

Pitihä se sitte viel aamuvirtsiitistä se testi tehä ja sitte vasta lukee paketin kyljestä että aikaisintaan päivänä, kun kuukautisten pitäisi alkaa! Mmmmh...hätäne mikä hätäne! Tietty se oli nega edelleen! Saa nyt nähä kuin kaua pystyn oottaa ennen kuin dippaan seuraavan. Mut yritys ois hyvä jos edes lauantaille...sit olis dpo15. Ellei se täti kurvaile taas meille! Uhosin kyl vetää laudat ja naulat ikkunoihi, ovii ja kaikkii muihi räppänöihi ettei pääse tänne, mut mut...noh, se tulee jos tulee. Viime viikolla oli olo et vois vaik ollakki tärppi käyny, mut nyt on taas että ei ole! Ja voiks Panacodin popsiminen vaikuttaa ovikseen...siis et se tulis normaalia aikasemmin? Nyt mitä noita on pari kiertoo dippaillu, ovis ois niitte mukaa ollu siin kp16-17 niin nyt se olis ollu sitte kp13! Oireiden ja lämmön nousun perusteella siis... Jouduin sen polven tähystyksen jälkeen ottamaan useamman tabun 3-4 päivänä! Tähystys oli kp9. Yritin kyllä kovasti viimeseen asti ettei ois tarvinnu syödä, mut kivut oli kyl sitä luokkaa et halleluja! Sen tiedän et Burana ja muut tulehduskipulääkkeet voi häiritä ovista, mut mites kodeiini, sehän kun on opiaatteihin kuuluva lääkeaine?! Parasetamolihan on vissii sallittu myös raskauden aikana!

Sunflower kyselit ovistesteistä, ite olen ehdottomasti eniten tykännyt näistä: Herkkä ovulaatiotesti | Testikauppa.fi on vain aika kalliita. Nyt ostin raskauskeiju.fi:stä (davidin liuskoja), kohta pääsee testaamaan onko ne mistään kotosin. Mistä nyt tulikin mieleen, että huomenna pitää aloittaa testaus.

MG:lle voimia!

Anskulla kuuloostaa lupaavalta :)

Maira; uutta testiä kehiin :) Muoks. Olitkin jo testaillut :) En tiiä voiko ne aikastaa ovista, mulla on lääkkeet mielestäni siirtänyt ovista vaikka olenkin syönyt parasetamolia. Joo, ibuprofeiniahan ei kannata syödä, se häiritsee just ovista ja pienentää tärppi mahdollisuuksia.

Tuuska; tervetuloa :wave:

Viola :hug: voi ei :(

Mileon :heart:

Lisey; mie käytän tcoyf.comia, oon tykännyt siitä. Nyt on näköjään alhaalla se sivu tai mie en ainakaan pääse koko sivulle. Mullakin se meni kerran hieman sekasin, kun en testaillut ovista :)

Tänneppä ei mitään uutta, parannellaan ihteemme äijän kanssa. Kun nyt vaan nopeesti parannuttas, ettei tuleva ovis menis ohi.

Viimeksi muokattu:
Tuuska: tervetuloa seuraan :popcorn: !

Viola: oi ei,kuulostaapa tuskaiselta ja kurjalta kokemukselta... olen pahoillani :hug:

Sunflower: ei oo tosi että taas "samoissa" mennään - jihuu,ihanaa piinailla jonkun kanssa!!!!! :cool: Mulla on toiveikas olo taas kerran vaikkei kroppa ole kyllä mitään ilmoitellut. Eilen juilahti pari kertaa vasemmalta puolelta, oli kp 17 muistaakseni. Muuten oon täällä niin kovassa flunssassa etten tunnista mitään erityistä... Mut hei,mahtavaa! Sullahan kuulostaa hyvältä!!! Mieskin jo huomauttelee,jihuu! Mulla oli silloin samaa poskien punoitusta ennen km:ää eli kun olin raskautunut! Kaverikin huomautti että miten sun iho noin hehkuu! Olisko olisko olisko?! Voi,olispa sulla nyt plussaa tulossa!!!! Toivon kovasti! Itsellä täällä iho on harmaa flunssan takia...great!

Mileon: NIIN ihana juttu :heart:

Maira:
tee ihmeessä uusi testi! Mä olin kyllä näkevinäni punaista väriä viivassa mutta voi olla että on taas se aika kuusta kun näen kaiken vaaleanpunaisten lasien läpi ;)

Ansku: Oi,nyt kuulostaa tosi tosi hyvältä!!! ja asenne on LOISTAVA! Sähän saat ne 2 viivaa!!! :D

MG & Jensar: Voimia kovasti :heart:

Zanca: Tsemppiä ovismetsästykseen! :)

omaa napaa: täällä menossa kp 18 jos oikein laskin, eikö oikein tunnu "miltään" paitsi että henkisesti on kauhean odottavainen ja toiveikas olo :) Kamalassa lenssussa täällä kärvistelen joten kroppa ei anna nyt tuntea muuta kuin kovan tukkoisuuden ja kuumeen.... Mutta mutta, pidetään lippu korkealla ja otetaan mallia Anskun asenteesta:)! :snotty:

positiivisuuspläjäys:

Tein juuri ihania ostoksia netistä puutarhaan tai siis terassille,ihanaa! =)

Viola30: Harmi että tutkimus oli noinkin kivulias ja varsinkin kun olet kipeänä muutenkin. Toivottavasti paranet ennen kaikkea nopsaan ja pääset siltä osin normaaliin kuntoon!!:hug: Hyvä että toinen johdin oli kuitenkin kunnossa koska jos ovuloit molemmilta puolilta pitäisi mahikset kuitenkin olla yli 50% ainakin lääkäreiden mukaan...Mulla tosiaan on vastaava tilanne kun ei toista torvea ole ollenkaan. Niitä tukoksiahan voi tilanteesta ja tukoksen laadusta riippuen yrittää leikkaamalla tms. poistaa, mutta en usko että se torvi sellaisesta ihan priimakuntoon tulee siltikään ja ainahan siinä voi olla sitten herkempi ku-vaara. Itse ku:n kokeneena ja sen tuoman stressin ja leikkauksen läpikäyneenä voisin melkein suositella että se tukos sinne jätetään, onpahan ainakin sitten mahdollinen alkava raskaus suuremmalla todennäköisyydellä oikeassa paikassa:heart: Todennäköisesti sulla on ensimmäinenkin saanut alkunsa sieltä toiselta puolelta kuitenkin olettaen että se tukos on mahdollisesti siellä ollut jo pidempään.

Mileonille täältäkin onnentoivotuksia:heart:

Piinailijoille kärsivällisyyttä ja plussapuhureita++++++++++:whistle:

ON: Alkukierto tuntuu menevän paremmalla mielellä mutta heti oviksen jälkeen tuntuu iskevän alakulo ja epätoivo, itkettää ja tuntuu että elämä on epäreilua. Tuon olotilan on pakko johtua hormooneista, en ole keksinyt muuta selitystä tuolle kun on toistunut joka kierto. Nyt ainakin vielä kp4 tuntuu että on positiivinen ja energisempi olo kuin viikko sitten. Toivottavasti tämä kierto olisi lyhyt ja piina-ajat menisivät ohi huomaamatta tällä kertaa...

tiistai 12.4.2011

KUUMEILEVAT
Nimimerkki...................Kiertopv:t........Ikä....Toive.....Yritys
tattoomam.................kp50/31.............26v....3.lapsi....yk1
PieniTytönTylleröinen..kp47/??.....................3. lapsi
Pänä..........................kp40/26-34.......28v...1. lapsi....yk20
AiraM..........................kp40/~34..............................yk4
*Justiina*...................kp33/30-32.......38v....3. lapsi.....yk3
kissendaal...................kp29/35.............25v.......2.lapsi....yk1
Maira...........................kp28/28-30......25v...2. lapsi......yk1/3ku1
Ansku83......................kp24/32-37.........27v...1. lapsi......yk4
Mango86....................kp22/??..............24v....2. lapsi.....yk1km1
Sunflower11...............kp21/26-31.................3. lapsi....yk4
öttiskä......................kp21/28-30...........22v...1.lapsi.....yk1/10km2
nepari80.....................kp20/29..............31v...2. lapsi.....yk3
Sinderella...............kp19/25-30.........38v...6. lapsi....yk4/6km1
Miimau.......................kp18/27..............31v...1. lapsi....yk10
iloksi..........................kp18/31-33..........28v...1. lapsi......yk4,5v
Camilla31....................kp17/??..........31v.....2.lapsi......yk1
Jul..............................kp16/27.............27v....1.lapsi.....yk3
Bla-bla........................kp15/34.............34v...2. lapsi......yk12
pikkumy......................kp14/28.............25v...1. lapsi......yk7
Tuuska.......................kp14/28...........25v.....3.lapsi......yk4
Minnarun....................kp13/29-31.........30v...3. lapsi.....yk9
Viola30.......................kp13/27............31v...2. lapsi.....yk11
Lisey..........................kp10/30-32........28v.....2.lapsi...yk2/4kkm1
Zanca.........................kp9/26-31........27v..1. lapsi.....yk9
MinyMom...................kp9/27-28..........26v....2.lapsi....yk11
Emmuska10...............kp8/34.............28v......2.lapsi.....yk2
macy gray...................kp7/30-35......30v...2. lapsi....yk17
Barbamama35............kp7/23-28........35v...3./4. lapsi...yk8
Jensar.........................kp4/35-40.......32v....2. lapsi.....yk12/15ku1
SiSa78........................kp?/??............32v.....2. lapsi....yk5km2

TAUSTALLA
Lara--, anniala, Green Lady, Kauniina Päivänä Tuut, Viulu, Jennynny, myrskytuuli, Ngale

PIINAILIJAT
Pänä...........................dpo26
Barbamama35............dpo19
Maira...........................dpo12
SiSa78........................dpo11
Ansku83.....................dpo11
Mango86....................dpo7
kissendaal...................dpo7
Sinderella....................dpo1
Tuuska........................dpo0

PLUSSANNEET 2011 helmikuu: Pikku-Saara 1.2., Neiti-81 6.2., koiksa-79 8.2., Gabrielle 9.2., Matilda-08 11.2., Epa_88 21.2.

PLUSSANNEET 2011 maaliskuu:
MiiJane76........10.3.....kp27/24-31.....35v........4. lapsi....yk37
EevaN.............25.3.....kp25/25-26.......26v.....3. lapsi.....yk3
Mariel85...........26.3.....kp34/??...............25v...2. lapsi......yk5km2

PLUSSANNEET 2011 huhtikuu:
äiti x4................4.4......kp26/24............32v....6. lapsi......yk4
Viena.................8.4......kp26/29-31........33v.....1.lapsi.....yk3kkm1
mileon...............12.4.....kp??/??............??v.......?.lapsi.....yk?

Odotuspuolen yhteinen pino:
+++ 2010 alkaen haaveilleet ja plussanneet +++
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1877104-2010-alkaen-haaveilleet-ja-plussanneet/

HAAMUILIJAT

Tervetuloa uudet ja vanhat! :wave:

Listaa päivittää: Ansku83

Listan lyhenteiden selitykset ja maaliskuun pinkan linkki etusivulla! =)

Plussarikasta huhtikuuta!

Viimeksi muokattu:
Sunflower11
Miimau: Tottatosiaan :) Mullakin oli semmonen olo et ei varmaan oo tärpännyt ku en tienny koska ovis on ollut.. mut nyt alkaa liiankin kanssa toiveet nousemaan ;)
Ja joo, tuota punoitusta on, vieläkin punottelee.. IIk :D En kyllä uskalla lippuja nostella vielä rakautumisen puolesta, jos en ole niin varmaan sitten ainakin kiinnittymisyritys.. mene ja tiedä..

Koskakohan uskaltais testata.. sunnuntaina?? Ku ei oikeen tiiä kiertopäivistäkään..

Viola ei kyllä kuulosta ollenkaan kivalta tuo sun kokemus.. Tosi harmi että löyty tukos.. Vaatiiko siis availu aina leikkauksen? Meitä on täällä nyt sitten jo kolme kellä on käytännössä toinen munis poissa laskuista.. Onneksi toinen puoli oli kuitenki auki! Mulle ja tarjottiin jo tuota aukkaria, mietin menisinkö..

Lisey Mulla myös toista kiertoa vehnänalkioöljyä.. Mä oon oikeastaan aika skeptinen kaikkea tuollasta kohtaan mutta kun yritystä on takana jo kauan niin kaikkea on kokeiltava!! Ei se e-vitamiini pahaakaan voi tehä jos ei kauheesti yli annosten vedä. Mun mies syö sitä myös ja monivitskua, vaikka on vielä skeptisempi ku mä. Pyysin vaan kauniisti ja sanoin että tää on mulle tärkeää ni eihän se voi olla ottamatta.. :kiss: Ja sit ku on tärpänny ni olkoon loppuikänsä ilman vitamiineja jos haluaa! Huom, sit KUN! Onnea sullekin ovismetsästykseen!

Ansku
kodeiinista ei kyl oo mitään tietoa mut en uskois et kipulääkeet aikaistaa ovista, ennemminki myöhästää. Mä oon noissa jutuissa niin paranoidi, edelleen näin pitkään yrittäneenä, etten uskalla ottaa mitään lääkkeittä menkkojen jälkeen, idiootti minä. Mut se polven tähystys varmasti saa kipua aikaan että ottaisin iteki sillon! Saako kysyä mikä sulla on polvessa? Mulla varmaan on myös tähystys eessä, jo viis vuotta ollu kipee, fysioterapiaan viimeeks lähetti mut ei vieny kipua. Nyt polvessa on vielä nestettäki, ollu jo kolme viikkoa mutten saa aikaseks soittaa lääkäriin..

Zancalla
sama kp ku itsellä. Mä taidan jättää tikuttamatta tällä kertaa. Ei siks etteikö jo olis tikkuja kaapissa eikä siks kun sanotaan et sellasista tulis stressiä tai mitään, ihan vaan kun en JAKSA! Kyllästyttää ja kyrsii tämä jatkuva tulokseton yrittäminen.. Enemmän kuin että olisin masentunut, mä olen niiiin ärsyyntynyt!! Sanotaan et ei lasta tehä, niitä saadaan, voi kyllä niitä tehään oikeen tekemällä, meillä siis! Onneksi se itse tekeminen on kivaa kuitenkin! Onnea ovismetsälle! Saapi nähä osuuko meillä samalle päivälle!

ON: pari ärsyttävää nippausta ..OIKEALLA!!! puolella!! :mad: Se on se väärä puoli! Toivottavasti ne ei oo ovista vaan jotain ihan muuta. Voi itku, nyt tuolla pojan huoneen alla alko huoltomies puhaltaa lehtipuhaltimella, just kun poika on päiväunilla.. :kieh:

MinyMom; Joo, kyllähän tuo alkaa aika kunnolla jo ärsyttämään, kun ei tärppää. Itekkin alan jo kokeilemaan kaikkea mahdollista kun alkaa nuo yk:t vaan venymään. Pitää kohta varmaan alkaa käsillään kävelemään :D Ite en viime kierrossa juurikaan tikuttanut, kaksi testiä tein ihan vaan varmistukseksi. Mulla joskus ovis kipuilee, toisinaan ei, niin en voi sanoa varmaksi tapahtuuko sitä, jos en tikuta. Esim., toissa kierrossa en tikuttanut, niin en yhtään osannut arvioida oliko sitä tapahtunut. Varmaan oli, koska kierto pysy siinä 27., mikä alkaa olla mulla yleisin kierron pituus..

MinyMom: Mullakin nippaili jo heti aamusta VASEMMALLA, eli siis sillä väärällä puolella. menkat on vielä mutta siellähän ne follit vissiin kasvaa kuitenkin parasta aikaa...Eihän se nippailu tietenkään satavarmasti sitä tarkoita että ovis sinne osuu mutta ainakin kielii toiminnasta:headwall: Eli jos ei mulla kohta tule tuntemuksia oikealle niin saa heittää kaiken toivon taas kaivoon tämän kierron osalta. Saataiskohan me vaihdettua niitä nippailuja keskenämme...tulis ovis kerrankin oikeaan paikkaan:LOL:

MinyMom Viime marraskuun lopussa liukastuin töissä ollessa. Ajoin invataksia siis. Tyrkkäsin pyörätuoliasiakkaan taksiin ja henkilönostimelta eli meän kielellä hissiltä alas tullessa liukastuin. Jään päällä puuterilunta! Tulin kuitenki alas sieltä silleen et pidin hissin kahvasta kiinni, mut eihä se sit kokonaa auttanu sitä ettei virsu lipsunu! Siinä sitte 4 kk huhhailtiin ja ihmeteltiin jalkaa, röntgenissä ei näkyny mitään ja magneetti väitti et olis kierukan päähän tullut pieni vamma sekä nivelside revähtänyt, olisi pitänyt parantua 6 viikossa, mut eipä ollut. Lääkäri sitte pienen taistelun jälkeen suostui tähystykseen ja että poistettaisi siitä kierukasta muussiksi mennyt osa! No 28.3. tähystykseen, herättyä lääkäri tuli kertomaan yllättävän käänteen: Reisiluun päästä oli revennyt rusto irti ja vieny luuta reisiluusta mukanaan, rusto kääntynyt kaksinkerroin ja siihen oli vielä kasvanut luupatti. Eikä tää siis näkynyt magneetissakaan, tai sitte se oli vaan diagnosoitu silleen et se olis kierukassa, mene ja tiedä! Rusto ja luunpalat poistettiin, reisiluun pää hiottiin tasaseks ja siihen laitettiin joku Stedtmanin piikitykset, että kasvais uus rusto. Suunnilleen 1,5 viikkoa sen jälkee tuntu ettei tuota jalkaa saa rennoks tekemälläkään. Nii kovi se reisiluu otti itteesä siitä! Et ei tän vakavampi, mut pirun kipee!

Haha Jensar, mietin ihan samaa et voitais vaihtaa keskenämme!! :D

Ansku huh teki pahaa jo pelkkä lukeminen! Toivottavasti nyt sitte alkais parantua se polvi ja koko jalka! Musta tuntuu te mun koivessa on joku nivelrikko ja sitähän ei kauheesti saa parannettua. Oireet ainaki täsmää, kiva näin nuorena jo.

Viimeksi muokattu:
En ole varma onko dpo 1, luulen ovulaation olevan tänään testien perusteella, mutta ei mitään ihmeellisiä tuntemuksia ole vielä ollut :) mutta laitahan vain.

Onko muilla ovulaation aikaan/jälkeen millaisia oireita?
Minulla aina rinnat kipeytyvät ja ovat kuukautisiin asti kipeinä. Iskee väsy ja mieliala vaihtelut, suussa maistuu pahalta. Klasissia raskausoireita, mutta minun kohdalla eivät aiemmissa kierroissa ainakaan enteilleet raskautta :/ Aiemmissa kierroissa on ollut alamaha juilintaa juuri ovulaation aikaan. onko muilla millaisia oireita joista tunnistatte ovulaation?

Mileon ja Viena onnea!!

Viola:hug:

Tervetuloa uusille!!:wave:

Ansku toivottavasti nyt tulee sulla polvi kuntoon. Aikamoinen rumba liukastumisesta:O

ON: Mulla on hirmunen kiire kouluhommien kanssa. Päivät menee pitkälti tehtävien ja projektien parissa. Oon joka päivä käynyt lukemassa teidän kuulumisia, mutta en millään ole jaksanut kirjoittaa. Ei oikeen runosuoni pulppua, kun on koko päivän runoillut muissa merkeissä... Vielä muutama viikko menee koulun parissa, joten varmaan vähän vähemmän kirjoittelen, mutta varmasti luen päivittäin mitä teille kuluupi :D. Täällä piinaillaan, en uskalla uskoa tärppiin, ei mulla pahemmin oireitakaan ole ollut suuntaan taikka toiseen.

Viola: :hug: Hui kauhistus! Kuulostaa niin erilaiselta tuo koko toimenpide kuin mitä mulle tehtiin :O Ihmettelin ja vähän tietämättömänä naureskelinkin niille lääkärin kommenteille, kun hän tarjosi mahdollisuutta kipulääkkeisiin toimenpiteen yhteydessä. Itselläni se ei tuntunut missään sen aikana tai jälkeen. Eikä mitään käännelty tms. Vain normi alatutkimuksen tavoin makoilin ja sisään ruiskutettiin vähän vettä ja kaikki oli ohi tosi nopeasti. Ehkä siksi, ettei siellä ollut mitään tukosta? Pahoittelen, jos sait nyt väärän kuvan toimenpiteestä näiden juttujeni vuoksi. Ei ollut tarkoitus "harhauttaa". Kovasti peukutuksia, että raskaus lähtisi pian käyntiin sieltä avoimelta puolelta. b=)d

TCOYF on mullakin käytössä. Se ei toiminut vähän aikaa sitten, mutta nyt pääsin taas sisään. Ennustaa muuten mulle tätiä Vapuksi :vampire: Kääk!

Tuuska Jos siulla on tänään ovis ni se on sitte Dpo0 ja huomena Dpo1 jne.! :) Eli lisätään listaan! :) Miulla toi oviksen tunnistaminen on vähän siinä ja tässä, mitä nyt oon tutkiskellut ni muniksen irtoamisvaiheessa on kiristävää ja pistävää kipua, joskus enemmän joskus hyvä että huomaa! Oviksen jälkeen sitte taas menee aika vaihtelevasti: palelu, vatsan nippailut, mitä näitä just klassisia raskausoireita on...aivastelu, väsy, yht'äkkiä pasahtava nälkä, oksetusolo....joka kierrossa ei kuitenkaa oo kaikkia aina. Ja päänsärky on nyt muutamassa kierrossa ainaki ollu myös. Alkaa päivän pari oviksen jälkeen ja kestää sen 3 päivää. Onneks aika lievää, mut rasittavaa kun kokoajan jomottaa!

Zanca & Barbamama35: Mä kyllä pääsen sivustolle, joskus ilmoittaa että "forum does not exist" tai jotain sinnepäin...taitaa olla sekaisin koko juttu, valitettavasti. Mä oon kans tykänny sitä käytellä. :)

MinyMom: Näkyy tuo e-vitamiinin saantisuositus olevat naisilla 8-10mg, ja maksimiraja 300mg... Mä vetelen tällä hetkellä 20mg. :ashamed: Mutta noissa kapseleissa se on "hyvässä muodossa", useinhan sanotaan että e-vitamiinin rakenne tms. kärsii kun siitä tehdään pillereitä, että tuo öljymalli olisi "luonnollisempi". Tiedä häntä. No, jospa alkaa edes karva kiiltämään. :D

Ihana mies kun noin "osallistuu" vauvaprojektiin. :heart:

Ansku83: Ohhoh, mikä ruljanssi ollut sulla! :O

Tuuska: Mulla kans kipeytyy rinnat (nännit) oviksen jälkeen.

Ens viikonlopun tienoolla tarvis vähän talletella. :whistle: Jos kierto pysyy aisoissa, oviksen pitäisi olla su-ke -välisenä aikana. Toivotaan. :p

OI kauhistus Ansku, tsemppiä polven kanssa!!!

Tuuska: Mä tunnistan aina silloin tällöin ovisoireita ja silloin ne on yleensä pieniä nippailuja ja kovat valkovuodot. Nyt viimeisimmillä kahdella kierrolla EI MITÄÄN, joten paha sanoa mitkä on mun oikeita oireita eivätkä vain toiveiden ja mielikuvituksen tuotetta...;) Aika lailla luotan laskuihin, tikuitteluissa ovat vahvistuneet ajatukset laskuista ja mahdollisista oireista:)

KAUHISTUS,tajusin just että mies oli influenssassa "talletusaikana" ja jostain muistan lukeneeni että silloin raskautuminen on epätodennäköistä.... :( Yhyy!
Voiko olla niin, ootteko tietoisia?

Yhteistyössä