+++ HUHTIKUUSSA PLUSSAAVAT, toukokuuta suunnittelevat +++

Heippa kaikille :)

Lisey: Mulla ehkä on lyhyt kierto siis jos verrataan edelliseen kertaan, kun jätin pillerit pois. Mutta tietenkään asia ei nyt välttämättä ole. Mulla onkin nyt ollu ajatuksena, että testaan noin kp 20 ja jos se on nega niin sitten joskus kp 24.

Zanca & MG: Onnittelut tupakoinnin lopetuksesta! Se on tosi hieno saavutus ja pitäkää kiinni siitä lakosta :)

ON: Alavatsan (munasarjoihin heijastuvat) kivut on pois, mutta kohtua nipistelee. Ja nännit on edelleen kipeät. Muuten ei mitään erikoista, joita vois edes hyvällä mielikuvituksella kuvitella oireiksi :LOL:

Olipa ihana ilma tänään ja sain upottaa jo sormet multaan, kun laitoin terassille narsissit uusiin ruukkuihin :heart: Mää niin ootan, että pääsen kunnolla puutarhaan puuhastelemaan ja kasvattamia yrttejä siirtään pihalle :)
 
Barbamama35 > Kyllä minä mielestäni olen lopettanut tupakoinnin. Ennen sentään poltin useamman päivittäin, nykyään en edes joka viikko. Useampi samana iltana menee vain baarissa / juhlissa eli lopettamisen jälkeen vuoden vaihtuessa ja sitten seuraavan kerran 3kk myöhemmin vuosipäivää juhlistaessa. Ero lähtötilanteeseen on siis huima vaikka en kovin runsaasti tupakoinutkaan. :)

Camilla31 > Minäkin odotan istutuspuuhia. Istutettavien osalta tyydyn muutamiin taimitarhalta haettuihin ja sitten kylvän pellon reunaan paria kesäkukkaseosta leikkokukkakäyttöön. Me kun muutetaan vasta kesän kynnyksellä, niin on helpompi katsoa yksi kesä mitä kukkaistutusten osalta haluaa ja kannattaa tehdä. Viljelyksiä on kyllä esikasvatuksessa ja päästään peltokin laittamaan jo ennen muuttoa. :)
 
Sunflower11
Outo olo mahassa, korventava, jotenkin polttava, näläntunteen ja semmosen välinen olotila. Samoin kuvottaa.. :headwall: Mä en jaksa tätä. Mikssss.. Tullaan tippumaan taas korkealta. Levottomat jalat oli yöllä ja mulla on yleensä vaan odotusaikana ni johan ne toiveetkin alkaa nousemaan. Mut järjellä ajateltuna, jos mahd. hedelmöittymisestä on n. viikko, mitkä mahikset et oireilu alkais.. :LOL: Taidan taas pimahtaa :D
 
MinyMom: Tervetuloa mukaan porukkaan :wave:

viena: Olipa ihania uutisia :heart: Suuret onnittelut PLUSSASTA!!! :flower: =)

).( Oli muutama kiireinen päivä, enkä ole kerennyt koneelle... Mutta omaan napaan ei kuulu mitään uutta... Ei oireen oiretta edelleenkään : / Pari päivää sitten oli jo menkkajomotuksia. En usko, että se enteilee mitään lupaavaa, kun tuntemukset olivat vaan munasarjojen tietämillä. Kohdun alueella ei ole ollut mitään tuntemuksia. Höh :( Usko raskauteen on kyllä taas ihan nollissa... Nythän kyllä on kuitenkin vasta dpo 9 ja kaikki vielä toisaalta mahdollista. Jospa tää fiilis taas tästä nousis... Ja jos ei nyt tärppi ole käynyt, niin eihän se tammivauvakaan huono vaihtoehto ole :)
 
Lueskelin tuossa vanhoja pinoja, te ootte kyllä ihan uskomattomia! :D :heart: Se tuki mitä täältä on tullut kun kellekkään ei voi asioista puhua on aivan järjettömän mahtavaa!!Melkein tuli tippa linssiin kaikesta siitä tsemppauksesta mitä täältä on saanut.. :)

SiSa Kaikki on vielä mahdollista! :D Mä täällä jännään sunkin puolesta.. :p

Sunflower Eiks se oo noin viikko et alkaa kiinnittyy, joten onhan se oireilu mahdollista... ;) Tsemppiä!!:)
 
Sisa78 KIIIIITOS, kaunnista sanoistasi :) :) Ja olen niin samaa mieltä Mairan kanssa siitä että kaikki on vielä mahdollista. Ja nämä terveiset myös Sunflowerille :) Mulla ei muita tuntemuksia tosiaakaan ollut paitsi harvinaisen aikaisin alkaneet menkkaolot. Olo siitä että kohta hana aukee. Lämmötkään ei ollut nousussa, ei rintakipuja. Sitten alko niin kuin krapulainen olo. Hutera ja huimaava ja etova. Nämä jo suht aikaisin, noin DP9 (täytyy jossain vaiheessa kirjottaa tuolta päiväkirjasta tänne), mutta niin nyt muistelen. Nämä varhaiset menkka ym. tuntemukset alkoi noin 7 päivää hedelmöittymisestä. Ja nytkin vasta kp 28/31, eli jännitän "maltillisest" (uskokoon ken tahtoo ;) ensi viikon yli.

Aurinkoa teille upeat mimmit!
 
Sunflower11
Voi tätä.. pari kuukautta meni ihan jees, kun ei ollut mitään oloja ja ei ollut tämmönen vainoharhainen olo. Nyt sit taas meinas itku tulla - ilman mitään :LOL:
Mun täytyy varmaan lähtee kohta juoksee tätä vainoharhaisuutta pois :D

Kiitos vain teille tsemppaajille :)

Sisa, kaikki on mahdollista ;)
 
mg: En tarkoittanut vähätellä saavutustasi mitenkään. Olet ansainnut isot aplodit ja peukutukset b=)d Olen vain kaiketi vähän mustavalkoinen noiden sanojen käytössä:
lakko = pitää taukoa vähän aikaa tarkoituksena aloittaa uudestaan
lopettaa = lopettaa pysyvästi ja kokonaan
vähentää = vähentää määriä vaikka hyvinkin paljon
Olen siis erittäin onnellinen puolestasi, että olet vähentänyt tupakointia noin valtavan paljon. Hieno homma! =)

Sunflower: Peukutuksia, että nuo olisi ensimmäisiä oireita siitä toivotusta! b=)d Kyllähän oireet voivat alkaa kunnolla heti kiinnittymisen jälkeen eli noin viikko oviksesta. Voi kumpa...
 
Sunflower11
Barbamama: Toivotaan, vaikka en uskalla/halua toivoa kuitenkaan..

Viena:
:heart: Mä niin toivoisin et tää olis samaa, mutta mutta.. Ei auta ku odotella ja toivoa.. ja olla toivomatta :D
 
MinyMom; Tervetuloa!

Kiitos tsempeistä Lisey, Barbamama, MG, Sunflower ja Camilla!

MG; Itseni tietäen, en uskalla polttaa viihteellä edes sitä yhtä, huonolla mäihällä se ei jäisi sitten siihen. Mutta eipähän siinä, olen nyt oppinut jäämään yksin kun muut menee tupakalle, se on kyllä aika turhauttavaa :D Toisaalta, enpä ole nyt ollutkaan viihteellä, sekin jäi samoihin aikoihin, kuin tupakka.

Sunflower ja Sisa; Tsemppiä piinailuun!! Kaikki ON mahdollista.

Maira; Täällä on kyllä upeat mimmit! :)

).( Flunssakin alkaa helpottamaan, nyt vaan mieskin sairastu, vaikka yleensä se ei saa näitä tauteja mitkä minä saan. Toivottavasti paranee pian, päästään sitten puuhailemaan :D
 
Jensar, en tiiä miks sen huuhtelun jälkeen ei saa heti olla yhdynnässä. Mulle vaan annettiin sellanen paperi mikä pitää allekirjoittaa ennen tutkimusta ja siinä oli ettei sais olla yhdynnässä muutamana päivänä tutkimuksen jälkeen. Mutta pitää kysyä vielä huomenna. Kai ne ekaks kattoo ultralla et onko ovis tapahtunut vai ei. Ovistestit on näyttäneet negaa, joten toivoa on (paitsi ellei ovista tapahdu ollenkaan..) Ja komppaan sua Jensar myös siinä, et luojalle kiitos yhdestä lapsesta!
 
Viola30: Kannattaa tosiaan kysyä. Epäilen että siinä saattaisi olla joku verenvuotoon ja tulehdusvaaraan liittyvä riskitekijä, kun ilmeisesti alakautta tuo toimenpide tehdään ja paikat saattaa verestää sen jälkeen...? Jos se siitä syystä on niin voihan sitä ovista yrittää hyödyntää ilman yhdyntääkin jos se selkeästi sen jälkeen olis tuloillaan. Mä oon itte niin epätoivoinen että tekisin varmaan mitä vaan jos tärppiin olisi kuitenkin mahiksia:LOL: Luulis että tuon toimenpiteen jälkeen olisi oikein erityisen hyvät mahikset raskautua jos kaikki vaan osuu kohalleen:p
 
Viola30: Mä niin kovin ihmettelen tuota lääkäreiden erilaista linjaa sielläpäin :confused: Mulle on kanssa tehty toi aukiolotutkimus. Mulle sanottiin, että se pitää tehdä nimenomaan ennen ovulaatiota. Ja lääkäri oikein kehotti yrittämään raskautta toimenpiteen jälkeen, koska moni kuulemma tulee raskaaksi juuri siinä kierrossa kun tuo toimenpide tehdään. Ei todellakaan käsketty välttämään yhdyntää, päinvastoin :p Pikkasen verta siinä tulee toimenpiteen jälkeen (muutama tippa). Mä kävin siis yksityisellä lapsettomuusklinikalla tuossa toimenpiteessä. Toivottavasti pääsisitte tekin hyödyntämään oviksen :)

Sinderella: Onnea oviksen bongauksesta! Peitonheilutusintoa :D
 
Iltoja kanssa-kuumeilijat. :)

Tuohon aukiolotutkimus-asiaan ei omaa tietoa ole, mutta kaverin elämästä kylläkin. Eli kaveri kävi juurikin tuossa tutkimuksessa (kaikki ok, torvet auki) ja lääkäri vielä sanoi, että to-del-la huonot mahikset raskautua siitä kierrosta kun limakalvo on niiiin ohut...kuinka ollakaan hän tuli juuri tuosta kierrosta raskaaksi (melkein kahden vuoden yrityksen jälkeen) ja terve poika syntyi. :D

Piinaajille tsemppiä, olen hengessä mukana ja peukut pystyssä. :)

Omassa navassa kp 8 ja tulihan se "toinen aalto" sieltä. :headwall: Kivasti alkoi verta vuotaa petipuuhien jälkeen. :( Onneksi sitä ei kestänyt kuin tunnin-pari. Mä olen niin kypsä noihin vuotamisiin...

Vappuna sitten kaivetaan testitikut esiin, jos kierto pysyy aisoissa. :rolleyes: Ja sitten vietetään joko ihana :heart: äitienpäivä, tai sitten se päivä menee (mun tuurilla jälleen hirveän runsaan) kamalan vuodon kanssa. : /

Lippu korkealle kaverit, tämän päivän positiivisuuspläjäys olkoon tämä ketju ja sen mukanaan tuomat ihanat ihmiset. :flower:

 
Kiitos teille Maira, viena ja Sunflower11 tsempeistä =) Kyllä tämä vielä iloksi muuttuu enemmin tai myöhemmin. Ja parempihan olisi tuo ennemmin :D

Lisey: Onpa hyvä positiivisuuspläjäys sulla tänään =) Ja niin totta!
 
Pikainen kommentointi tohon aukiolotutkimukseen. Mulle se tehtiin nyt tässä meneillään olevassa kierrossa kp7. Ei ollut mitään puhetta yhdynnästä sen suhteen. Mullahan on pitkä kierto, joten ei pelkoakaan, että ovi sois ollut käsillä silloin, kun ei ole vieläkään mitään.

Zanca, yksityisellä puolella ollaan näissä tutkimuksissa. En edes harkinnut muuta. Ei niin, että rahaa olisi yhtään liikaa, mutta itseäni säästän. En jaksa ”taistella”. Mulla on ehkä paha ennakkoasenne julkista puolta kohtaan.

Barbamama35 Mulle tosiaan myös tehtiin toi aukiolo, vaikka meillä on lapsi ennestään. Siitä huolimatta ajattelin, että hyvä, kun tehdään, eihän sitä koskaan tiedä, vaikka oiskin ollut kiinnikkeiset/arpiset tmv. ja ensimmäinen lapsi olisi ollut ”ihme” siinä suhteessa.

Tuntui tosi lohdulliselta ja helpottavalta mennä tutkimuksiin. Jos ei muuta, niin voi sulkea kaikki viat pois. Ei tarvitse sitten miettiä ja jossitella, voi syyttää vain huonoa tuuria :LOL:

Ovista yhä odottelen, tässä kierrossa pannaan parastamme vaikka joka päivä! :D
 
Ihan pikaisesti... Nyt tehty ovistesti toi himmeämmän viivan kuin eilen! Illalla vielä tuli kontrollin vahvuinen muttei enää. Tuo on samanlainen kuin eilen aamulla tehty. Joo, tää on testaillu kolmesti päivässä :D Eli onkohan ovis just nyt? Tämä päivä ilmeisesti on dpo0???

Plussaonnea kovasti jokaiselle. Nyt en kerkiä muuta.
 
Bla-bla: Meillä on samankaltaiset ajatukset noista tutkimuksista. =) Tuon aukiolotutkimuksen ajattelin turhaksi, koska takana on kolme raskautta eikä mitään ongelmia ole aiemmin havaittu. Tulipahan sekin kuitenkin varmistettua, ettei ole mitään sinne ilmaantunut. Kokonaisuudessaan nämä tutkimukset ovat helpottaneet olotilaa ja stressiä. Ei tosiaan tarvitse enää stressata ja miettiä onko jotain syytä miksi kestää. Ajattelin nyt noudattaa lääkärin neuvoa eli ovistestit, lämmönmittaukset ym. pois ja rennosti seksiä, kun siltä tuntuu eikä päiviin tuijottamista. Saapi nähdä pystyykö siihen kuitenkaan... :LOL:

Viola: Aukiolotutkimus tehtiin minullekin tosiaan siltä seisomalta ilman mitään ennakkosuunnitelmaa eikä se ollut mikään suuri juttu. Muutama tippa tuli verta niinkuin voi tulla muutenkin alatutkimuksen yhteydessä. Koko toimenpiteeseen (ultraan + aukiolotutkimukseen) meni ehkä 15 minuuttia jos sitäkään. Meilläkin lääkäri lähinnä kehoitti harrastamaan seksiä eikä kieltänyt. Ehkä se yhdyntäkielto on "varmuuden vuoksi", jos sinun on pitänyt allekirjoittaa joku vastuuvapautus juttukin???
 
Ilmoittaudun. Clomit tekee mielialasta tosi masentuneen, joten varmaankin taustailen enimmäkseen. En oikein ajksa keskittyä kirjoituksiin niin, että voisin jotain järkevää kommentoida. Toki silti muitten tilanteissa olen hengessä mukana. En vaan oikein jaksa keskustella. Huomenna otan viimeisen tähän kiertoon ja istten keskiviikkona käyn ultrassa. Siinä vaiheessa toivottavasti helpottaa.

Mukavaa viikkoa kaikille! :wave:
 
Mullekin sanoi lääkäri kun oon käyny tutkituttamassa aina välillä tilannetta ja kartoittamassa mahdollisuuksia hoitojen/normaaliyrittämisen suhteen, että kaikki ylimääräinen itsensä tutkiminen ja testaaminen yms. saattaa pitkittää sitä onnistumista koska nuo aiheuttavat alitajuista stressiä ja ainakin vaikuttavat olotilaan jos nyt ei suoranaisesti siihen onnistumiseen. Lisäksi lääkäri sanoi että varmimmin tärppi onnistuu jos seksiä on säännöllisesti 3 päivän välein läpi kierron eikä vain silloin kun siltä tuntuu....Tuo säännöllinen seksi vaan vie kyllä mehut ajatellen esim. mun viimekiertoa joka oli 56 päivää:LOL: Toki jos kierrot on säännöllisiä on se seksi hyvä ajoittaa sinne hedelmällisiin päiviin ja säästellä sitten ääripäissä jos ei tuollaisella 3 päivän tappotahdilla jaksa kuukaudesta toiseen;)

Tsemppiä MG:lle, lohduttaudu sillä että jos clomeista olisikin apua niin tuo olotila on hyvän asian puolesta!! Toivottavasti tärppi käy tästä kierrosta:p

ON: Viikonloppuinen itkuinen ja allapäin olo alkaa taipumaan ja nyt on menkkakivutkin jo melkeinpä siedettävyyden rajoissa. Tulisipa tästä viikosta parempi olon kannalta kuin viime viikko ja saisi nauttia auringon paisteesta ja siitä että uusi kierto on käynnissä ja toivoa on vielä. Haluan uskoa siihen ja yritän olla edes tämän yhden kierron niin positiivisella mielellä kuin vain voi olla!!:saint: Jää nähtäväksi se sitten...:whistle:
 
Viimeksi muokattu:
Sunflower11
OVISTESTEISTÄ taas. Mulla on ollut parissa kierrossa noita davidin testejä, mitäs mun kandeis seuraavaksi tilata? Ei sillä, kyllähän mä noilla olen oviksen paikantanut, koskaan vaan ei oo tullu tasavahvoja ja tarkistettu digillä sitten.
 

Yhteistyössä