+++ HUHTIKUUSSA PLUSSAAVAT, toukokuuta suunnittelevat +++

ON: Mä olen kyllä juonut pieniä määriä läpi kierron riippumatta oviksesta tai muustakaan. Olen ottanut linjan että kunnes raskaustesti toisin näyttää, voi kohtuudella käyttää jos mieli tekee ;) Mitään kännejä en enää vetäisi ovulaation jälkeen, ihan vaan mielenterveydellisistä syistä jos raskaus vaikka alkaisikin ja jotain ongelmia ilmaantuisi. Ei tarvitse sitten itseään syytellä :stick:

Loman ajan hyvät fiilikset alkaa pikku hiljaa kaikkoamaan ja normaali tuttu masentunut ja alla päin olo puskee taas esille: / On tunne että ei jaksa uskoa että kropassa mitään tapahtuu ja että ei ainakaan raskauteen oo mahdollisuutta ja jotenkin alkanut epäröimään niitä hoitojakin jostain syystä. Pitäisi soitella ensikäynti aikaa pikapuoliin jo, että saisi toukokuulle ajan ja sitä myöden heti verikokeisiin yms. Haluaisin vaan saada tän kierron päätökseen ennen kuin ryhdyn toimiin...

Oviksesta joka nyt siis todennäköisesti oli su-ti (testi positiivinen) on nyt 10 päivää ja ei oo kummempia oireita. Normaalisti oviksen jälkeen on rinnat kipeytyneet mutta kipu on hävinnyt muutamassa päivässä. Nyt on edelleen kipeänä ja normaalit vilunväreet ja lämpöily on kuvioissa. Nehän ei vielä tarkoita mitään...:D Munasaroja on jomotellut molemmilta puolilta ja mitään menkkatuntemuksia ei jostain syystä ole ollut. Ennen ovista niitä oli parisen viikkoa (kovina). Limaa tulee vähäsen...(hyi). Noi oireet ei enää herättele mitään toiveita kun on niin laidasta laitaan ehtinyt niitä jo tän parin kuukauden mittaisen kierron aikana olemaan :confused:

Onneksi on perjantai, hyvää loppupäivää kaikille tasapuolisesti !:flower:

Muoks.

Vähän punaista veriviirua liman seassa joten eiköhän ne menkat ala huomenissa tai sunnuntaina. Toisaalta harmittaa mutta hyvähän se on päästä uuteen kiertoon ja yritykseen, tietenkin. Kierron pituus tulee olemaan ehkä jopa alle 60 päivää....|O
 
Viimeksi muokattu:
Käynpä tännekin ilmoittelemassa, että tää kierto (taas) menee hukkaan, kun meen maanantaina kp 12 aukiolotutkimukseen. En koe sitä kovin tärkeäksi, koska meillä yksi lapsi on jo, mutta onpahan sekin sitten tutkittu. Ovis kerkee olla sitä ennen viikonloppuna/ihan alkuviikosta, joten hukkaan menee. Ärsyttäähän se, mutta tuleepa kaikki tutkimukset tehtyä. Vähän katkera oon kyllä lääkärille, kun ei voinut esim. viime kierrossa sanoa et mee tuohon kun oli välikierto kun mies oli muualla.

Plussatuulia kaikille!
 
Hei kaikki hienot ihmiset,
kaikeksi yllätykseksi tämän aamuiseen testiin piirtyi hento viiva!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :heart::heart::heart:

kovin oli hento mutta, yhtä paksu kuin testiviiva ja tietenkin hermoheikkona testasin vielä päälle clearbluen digillä ja tulos RASKAANA 1-2. Yritän vaikka tuonne kuvia plussatesti palstalle käydä lisäämässä kuvat.

On kyllä ihan outoo ja pelottaa ja jänittää hirveesti kun marraskuussa oli kkm, niin menee tovi jos toinenkin että tätä uskallan juhlia, mutta hyvä nyt näin. Toivon sydänjuuria myöten että tämä ihmisen alku jaksaisi kotiin asti.

Ehkä mut voi nyt ainain toistaiseksi laittaa plussanneisiin. Äkkiähän sieltä sitten pääsee poiskin jos jotain sattuu.
:wave::flower::heart::hug::kiss:
 
Onnittelut Viena viivasta!! Ihanaa!! Paljon vauvaliimaa pienelle ja toivottavasti pysyy matkassa loppuun asti :heart:

ON: Mulle vois laittaa listaan kp 13 tälle päivälle. Mulla on tänään kohtu kipuillu ja nännit on kipeät. Millonhan mun kannattaa testailla? Varmaan kannattaa odottaa ainakin viikko?

Hauskaa perjantaita kaikille ja paljon plussatuulia! :)
 
viena: ONNEA :flower: ja paljon vauvaliimaa pikkuiselle :heart:

Viola30: Miksi kierto menee hukkaan? Mulle tehtiin tuo tutkimus juuri, mutta en silti oikein tiedä miten kiertosi menee sen takia hukkaan. Voittehan te puuhailla miehen kanssa vaikka se tutkimus onkin. Vai saitteko jotain muita ohjeita? Mun tutkimus tehtiin jo alkukierrosta. Se tuli vähän yllättäen, kun tehtiin siinä ensimmäisellä käynnillä enkä ollut siihen varautunut. Ei se sen kummempi ollut kuin normi alatutkimus ja ultra. Samaa itsekin ajattelin, että turha homma, mutta onpahan sitten tehty sekin.
 
Viena; Onnea!!

ON; Täti älys olla nopea visiitillään, nyt jo läks pois. Vielä kun flunssa lähtis, niin olisin hyvin iloinen. Kohtapahan tuota sitten voi alkaakkin ovista metsästämään, saa taas nähdä siirsikö flunssa sitä. On nimittäin ainakin kerran siirtänyt.

Sen verran pitää vielä hehkuttaa, että tällä tytöllä tuli tänään puoli vuotta täyteen polttamatta! :D
 
Viimeksi muokattu:
Voi viena, hurjasti onnea! :heart: Ja pienelle ihmeelle paljon suojelusenkeleitä mukaan masumatkalle!! Toivon niin, että nyt saatte nyytin syliin asti. :hug:

Viola30: :hug:

Camilla31: Nyt siis kp 14? Ja oliko sulla se lyhyt kierto (ehkä)?

Zanca: Jospa flunssa lähtisi pian tädin kintereillä pois. :) Ja onnea savuttomuudesta, hieno saavutus!!!

***

Ai että tulin niiiiiiiiiiiiiiiiin hyvälle mielelle vienan uutisista. :heart:

Aurinko paistaa, linnut laulaa, kevät tulee! Jee! :cool:
Ja menkatkin loppuu. :)
(sain muuten hiivatulehduksenkin kaveriksi noiden hullujen menkkavuotojen mukana :kieh: onneksi sekin jo parantumaan päin)

Ihanaa lauantaita!

 
Vienalle onnittelut!!

Barbamama, mulla se aukkari on kp 12 ja ovis todennäköisesti kp 11/12. Mulle sanottiin että aukkarin jälkeen ei saa sekstailla muutamaan päivään, joten vaikka ovis olisikin kp 13-14, sitä ei pystytä hyödyntämään. Kävin polilla jo kp 7, mutta mulla oli vähän vielä vuotoa, joten tutkimusta ei pystytty tekemään.
 
Viola30 > Voittehan te talletella. Jos pystytte puuhailemaan vaikka kp11 ja sitten seuraavana päivänä on tutkimus, niin kyllä kai ne simppaset jaksaa muutaman päivän odotella. :) Älä luovu toivosta! :hug: Mielestäni tuossa on hyvinkin mahdollisuuksia.

viena > Vauvaliimaiset onnittelut! :flower:

Lisey > Tällä kertaa tuli pieni lämmön tipahdus jo ekana vuotopäivänä ja nyt on normaalilla tasolla. Vähän hämäävähän tuo hidas tippuminen on, mutta enää en ihan herkästi hairahdu sen takia toiveilemaan. :D

Mieli on maassa. En tiedä vaikuttaako nuo Clomit sitten herkistävästi vai onko menkkoja ennakoiva alavireisyys vielä päällä. Itku on ollut herkässä monta päivää. Vuoto on jo hiipunut eli jäi taas pariin päivään ja tiputtelee pitkään. Toivottavasti keskiviikkona on loppunut kokonaan, kun täytyy mennä polille haarat levittämään. Jännittää hieman mitä ultrassa näkyy. On alkanut pelottamaan, että tämäkin kierto menee hukkaan.

Koitan löytää jotain positiivista. Muutto alkaa häämöttää, joten olen saanut aloittaa pakkaamisen. :D
 
ONNEA VIENALLE!!:heart:

Viola30: Jos yhdyntä on kielletty mahdollisen vuodon takia tms, niin voittehan kokeilla koti-inseminaatiota. Jos omistat esim. kuukupin niin sillä hoituu mielestäni aika kätevästi :D Jos taas muusta syystä niin tallettakaa mahdollisimman viime tippaan, ehkäpä jokunen siittiö eksyisi vielä toimenpiteen jälkeenkin munatorviin. Ilmeisesti toimenpiteessähän torvet huuhdellaan joten siellä jo olevat tietenkin huuhtoutuvat pois.

ON: Mulle voi päivittää kp1/35 yk 12/15 ku1. Olo on ihan maassa ja menkat kivuliaat ja tavaraa tulee ulos isoina klöntteinä kiitos pitkän kierron. Muutenkin harmittaa kun yk:t jää tällaisilla kierroilla vähäisiksi, olisi edes mahdollisuus tärppiin useammin jos olis normaalikierto. No ei auta muu kun katse eteen päin ja yrittää saada uutta tsemppiä taas kehiin:) Katsoin juuri muistiinpanoista että oli reilu vuosi sitten tuollainen samanlainen megakierto, onneks niitä ei ole ollut sitä useammin.
 
mg, voihan rähmä. Tiedän tunteen, välilä kaikki tuntuu niin toivottomalta, ei vaan tää lapsiasia. Ja etenkin se että kokee et kierto menee hukkaan. Kuukausia on taas pitkä aika odottaa. Minä jos kuka tiedän sen. Meilläkin tulee kohta vuosi täyteen aktiivista yritystä, hiphei! Mutta ehkä huomenna sulla on parempi päivä :)

Munasolu ei saa olla hedelmöittynyt ennen tuota tutkimusta, koska on vaarana, et alkio huuhtoutuu vatsaonteloon (minne munajohtimiin ruiskutettu neste menee) ja tulee kohdunulkoinen raskaus. Ja siittiöt huuhtoutuu myös ulos, joten etukäteen ennakointi ei auta. Suomessa tuo tutkimus tehdään yleensä kp 8-10, mut täällä on ihan omat säännöt.
 
Viola30 Voihan harmitus ton tutkimuksen kanssa. mäkään en tienny et sillo ei saa touhuta.. mullekin on tehty se -07 ja juurikin siinä kierrossa tärppäs!
toivotaan et sul ois kuitenkin sillo ultrassa iso folli näkyvissä ja saisitte hyödynnettyä oviksen röörien huuhtelun jälkeen!
 
Moi!

Mä kuulun tuohon Minnarunin tammikuun ketjuun, mutta voisin kirjoitella tässäkin kun huomaanettä teitä on täällä paljonkin pidempään yrittäneitä kanssasisaria.. Meillä on meneillään yk 11, kierto vasta alussa mutta toiveet on kyllä aika heikoissa kantimissa. Meillä on onneksi yksi lapsi, häntäkin reilun vuoden yritimme ennen tärppiä. Mulla suurimpana hidasteena varmasti on kaksiosainen kohtu, eli siellä on ihan kunnon väliseinä ja raskaus on todennäkönen vain vasemmalla puolella. Nyt on ollu kaks kiertoa putkeen ovis oikealla puolella ja perhana jos on taaskin!:kieh:

Macy Gray ootko sä käyny lääkärissä tuon menkkojen jälkeisen tiputtelun takia tai tiedätkö mistä se johtuu? Meinaan vaan kun mulla on nyt kolmatta kiertoa pikku pikku tiputtelua menkkojen jälkeen monta päivää, ja kun ei ole koskaan ennen ollut niin ihmettelen. Mä kävin tk:ssa mut eipä siellä tullua hullua hurskaammaks. Varmistettii ettei oo tulehdusta ja papa otettiin sun muuta, eikä niissä mitää ollut, hyvä niin. Sovittiin vaan et jos jatkuu ni menen uudestaan ja taitaa olla pakko mennä. Otatti muuten samalla lapsettomuus aiheeseen liittyen prolaktiinit ja kilpparikokeet eikä ollut niissäkään mitään. Onpahan ne sitten otettuna kun kohtapuoliin pitää hakeutua tutkimuksiin..

Ai että miten ihanan pessimistinen ja apea kirjoitus! :D Mä olen oikeasti ihan iloinen ihminen, ja mulla on positiivinen elämänasenne, tää on vaan SE aihe mikä aina vetää mielen matalaksi, mut kyllä aina oviksen aikoihin on jo täys tohina päällä ja siitä viikko eteenpäin niin olen täysin VAKUUTTUNUT raskaudesta.. :rolleyes: Ja sitten selailen piinaviikot näitä kaikkia sivustoja ja toivon toivomasta päästyäni että saisin lukemalla tartunnan muiden raskausoireista..! :LOL:
 
Minymom, tervetuloa!!:flower: Piti ihan mielenkiinnosta kysyä kun mulla liippaa tuo raskautumisen ongelma melko läheltä, että onko sulla miten tarkkaa tietoa/tutkittu sitä että miten se ovis tulee aina peräperään samalta puolelta?? Mulla siis on itsellä vain oikea munatorvi ja ovikset aina vasemmalla. On todettu ultralla tämä ja käsketty vaan odottelemaan kun on muuten (muka) niin hieno tilanne: / Mua ainakin ärsyttää kun ei lääkäreiltä oo oikein saanut kunnollista selostusta siitä miksi näin on, vaikka molemmat munasarjat normaalit ja saman verran on kasvavia folleja. Aina on tullut vaan kommenttia että kyllähän sen puolen pitäisi vaihdella:rolleyes:

No me ollaan kyllä menossa viimeistään kesän jälkeen yksityiselle IVF:ään, mulla on vielä harkinnassa menenkö alustaviin tutkimuksiin nyt jo keväällä vai vasta sitten elokuussa. Yritystä on jo munatorven poistosta laskettuna vuoden verran.
 
Tuhannesti kiitoksia Camilla31, jensar, Lisey, Zancka, Macy Gray, Barbamama, Viola30, ette usko miten tärkeitä ne ovat. Voi kiitos. Ja sekuntti kerrallaan mennään ja yritän keskittyä siihen etten panikoi kun rinnat eivät ole yhtään kipet jne.

Pilkettä *
 
Jensar voi että kuulostaa niin turhauttavalta! Mulla siis on vasta kaksi kiertoa ollut peräkkäin oikealla puolella, sitä ennen oviskipujen perusteella vuorotellen. Sitä ei siis ole vielä ainakaan tutkittu. Mua vähän kuitenkin stressaa et onkohan siihen vasemmalle puolelle tullu jotain vikaa kun on sitä ihme tiputteluakin. Mut saa nähdä, ihan hyvin voi olla vasemmallakin puolella tällä kertaa, mutta varmaksi ei voi tietty sanoa. Mua ottaa jo niin päähän et raskautumisen mahdollisuus on käytännössä vain joka toinen kuukausi olettaen että munasarjat vuorottelee. Mut siis sulla, lääkärit käskee vaan odotella josko toisellakin puolella olisi ovis? Vai eikö ne uskoneet sua että voi tuntea et on vain vasemmalla puolella? Mutta varmasti sitten viimeistään siellä yksityisellä on asiansa osaavia ihmisiä jotka ei höpise siitä miten puolen PITÄISI vaihdella. Toivottavasti teillä tärppää ennenkun edes ehditte lääkärille! Mä tiedän tästä kierrosta enemmän kohtapuoliin, kun munasarjassa alkaa kasvukivut, toivottavasti vasemmalla!!! :attn:
 
Viola: Onpa jännää miten eri tavalla tuo tutkimus tehdään eri paikoissa. Mulle tehtiin jo kp 6 eikä lääkäri maininnut mitään seksikiellosta tms. Katseli vain, että kaikki näyttää oleva niinkuin pitääkin. Lääkäri käski ottaa rennosti ja puuhailla makkarissa, kun siltä tuntuu :D Miksei sen tutkimuksen jälkeen sitten saisi sekstailla? Ymmärrän nyt tuon etukäteen puuhailun vaaran, kun sen selitit. Meillähän ei sitä vaaraa ollut, kun kierto oli niin alussa ja oltiin muutenkin pantattu pari päivää miehen siemenneste näytteen vuoksi. Ehkä siksi lääkäri ei maininnut asiasta mitään.

Zanca: Onnea tupakoinnin lopettamisesta! Mites muuten muilla lopettaneilla on mennyt?

Toivottavasti kevät ja aurinko saavat hormonit hyrräämään ja paljon plussia tähän porukkaan! Onnea kaikille tasapuolisesti b=)d
 
MinyMom > Tervetuloa! :wave: Ei mulla ole tuota jälkitiputtelua sen kummemmin tutkittu, mutta pco mulla on vaivana. Nuorempanakin tiputteli menkkojen lopussa useamman päivän vaikka varsinainenkin vuoto kesti 3-5 päivää. Nyt kunnollista vuotoa on päivän tai kaksi ja sitten tuhruttaa keskimäärin kai suunnilleen viisi päivää. Lopussa se on sellaista tippa silloin tällöin tai pyyhkiessä, mutta ärsyttävää silti. Limakalvot on mulla herkät vuodon aikaan, joten pitää tuota tihkuakin odotella pois ennen uuden kierron petipuuhia. Kai se nykyinen tiputtelu johtuu menkkojen niukkuudesta eli viimeiset pääsee sen takia valumaan hitaasti pois. On sitä loppua kyllä joskus seksillä vähän jouduteltu. :D

Viola30 > Niin, toivottavasti. Uskon nyt Clomien olevan tämän alakuloisen ja superherkän mielialan aiheuttaja, sillä henkisesti olo on paljon raskaampi ja toivottomampi kuin pari päivää sitten eli ennen kuurin aloitusta. Pakkausselosteessa mainittiinkin, että saattaa aiheuttaa masennusta ja minähän olen tunnetusti herkkä hormonaalisille muutoksille. Onneksi mies on ymmärtäväinen ja yrittää parhaansa mukaan olla tukena.
 
Zanca > :flower: onnistuneesta savuttomuudesta! Hieno saavutus. :) Nyt vain jatkat samaan malliin, niin hyvä juttu. Itse olen myös pysynyt arkitupakoinnista erossa. Viihteellä ja muuten hieman ottaneena saatan muutaman polttaa, mutta seuraavana päivänä ei onneksi tee yhtään enää mieli eli on helppo jatkaa savuttomuutta. Olen kyllä todella tyytyväinen siihen, että pääsin siitä kurjasta tavasta eroon ja alkoholin ottaminenkaan ei aina tarkoita sortumista. :)
 
Teretulemasta uusille! :) :flower:

Ja huikean paljon onnea plussanneille! :) :heart:

Tänne ei mitään uutta, oltiin loisimassa porukoilla 3 päivää joten en paljon netissä käynyt.. :) Mielenkiinnolla oottelen et koska ne menkat alkaa, laskeskelin tässä että vuotoja mulla on ollut koko ajan n. 22 päivän välein, eli nyt on pisin tauko edellisten oikeiden (joulukuun lopussa alkaneiden) menkkojen jälkeen, kai tää rytmi sit tasaantuu..
Raskaana mä en voi tekemälläkään tästä kierrosta olla, jos olisin, niin sit olis jo todellinen ihme tapahtunut! :O :D Ei oo nimittäin paljon touhuiltu ja välillä ollut se kumikin mukana..
Eiköhän me nyt näiden seuraavien menkkojen jälkeen jätetä lopullisesti ehkäisy pois :)

Mutta mukavaa lauantaita kaikille! :)
 
Sunflower11
Kiva kuulla Mairastakin!

Ja onnea Zancalle savuttomuudesta ja muille lopettajille tsemppiä :)

Mulla on alavatsassa se tunne taas.. kuvotuksen ja näläntunteen välinen olotila..
 
Viola30: Mäkin ihmettelen miksei huuhtelun jälkeen saisi olla yhdynnässä. Jospa se ovis tulisikin myöhemmin niin silloinhan tärppiin vielä olis mahdollisuus...?

Minymom: Mä oon käyny ultrassa Felicitaksessa ja Mehiläisessä tarkistelemassa niitä ovulaatioita ja se mitä ultralla on nähty johtofollien koosta tai muista merkeistä, on viestiny aina siitä että ovis olisi vasemmalla eli "väärällä" puolella. Tästä on kielineet myös munasarjakivut oviksen jälkeen vasemmalla ja tietenkin tärppäämättömyys :rolleyes: Mutta koska muuten olen täysin hedelmällinen (muka) niin pitäisi odotella vaan, kyllä se seitsemäs ihme sitten joskus tapahtuu. No siinä vaiheessa mä oon varmaan jo mielisairaalassa:headwall:

Mun piti jo soitella sitä aikaa klinikalle mutta jotenkin toivoo sitä luomutärppiä niin kovasti että ei haluaisi vielä kiirehtiä hoitojen kanssa. Eikä hoitokaan olisi kun vasta alkusyksystä joten menis vaan rahat hukkaan ensikäynnistä ja verikokeista jos tärppi kävisikin jo kesään mennessä. Ehkä mussa vielä jotain optimistisuutta sitten vielä on vaikka niin masentunut olo on ollut jo pidemmän aikaa. Luojalle kiitos jo yhdestä ihanasta terveestä lapsesta:heart:
 

Yhteistyössä