HUHTIKUUN MASUJEN PINO

Hei

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista.

Hömppö meille se hoitolapsi olisi mahdollisesti tulossa, ja vasta syksyllä, joten kerettäis melkeen puoli vuotta harjotella vauvan kans ensin, ja hoitolapsi olis vuoden ikäinen.

Mulla meinaa supistella. Varasin jo torstaille ajan neuvolalääkärille. Nyt on eilinen ja viime yö poltellu selkää, ja poltto heijastuu pakaroihin ja peräsuoleen. Et saas nähdä. Onko ne sit jotain selkäsärkyä vain vai polttoja. Mietiskelen tässä et josko jo huomisen hakisin saikkua neuvolan tätiltä, kun hirvittää, ettei vain auo paikkoja. Mun veli on 19v sitten syntynyt 2kk ennen aikoja, ja 8vuotiaan siskon aikaan äidillä oli sama tilanne kuin mulla nyt, synnytysten välikin melko sama, sillon äitillä aukes paikat ennen aikoja, ja just samoin supisteli kuin mulla nyt, sillon yrittivät ottaa äitiä sairaalaan sisään, mutta kun isä on rekkakuski, niin äiti ei suostunu jäämään, sisko syntyi lopulta 2viikkoa ennen laskettua aikaa. Meillä myös siinäkin mielessä sama tilanne et jos joutuisin osastolle, niin mun mies ja tyttö joutuis muuttaan mummolaan väliaikasesti, kun mies myös rekkakuski, ja menee ja tulee vähän miten sattuun, eikä siis nappaa muuten nuo hoitoajat. Toivottavasti siis vain kotiin lepäämään. Tytön kyllä joka tapauksessa pidän hoidossa aamupäivät, et tosissaan saan levättyä, jos siis näyttää et saikulle joudun.

Vähän meinaa huolettaa, varsinkin tuo selän polttelu. Tytön ootusaikoihin jouduin näihin aikoihin kans loppuajaksi saikulle. Sillon kävin pari yhden yön reissua tiputuksessakin et saatiin supistelu loppumaan.

heppuli 23+3
 
ädä, ja muut mammat käykö et mä laitan etusivulle sulkuihin sen sukupuolen? yritin laittaa eka pitkän välin ja sit vasta sukupuolen, mut sit kun tallennin, niin se tuli pötköön koko juttu. :whistle:

mirandako oli kaatunut. Ite kans Miroo oottaes niin alku raskaudes selälleen ja loppuajasta mahalleen. Kyllä se säikäyttää pahanpäiväisesti.
Nyt oon kans kerran ihan alkuraskaudes lattioiden pesun yhteydes liukastunu selälleen :\|

Supisteluja on täälläkin, sen verran ikävältä tuntu toissapäivänä, että oli pakko ottaa panadolia.

Onnea hyvistä ultra/neuvola kuulumisista kaikille! :heart:

Oi tänään kun käytiin siäl jouluostoksilla, niin kävin yhdel kirpparil, ihanat punaset yhdistelmät 150 ekee. Oi kun ois tehny mieli ostaa... Ja nyt ketuttaa kun en ostanu :headwall:

Nyt jouluverhoja silittään ja paketoimaan muutama lahja :wave:

Miron äiti ja "Sisu" 21+5 :heart:
 
meille ei kerrottu tai siis emme halunneet tietää sukupuolta ultrassa ja nyt huomaan puhuvani usein herrasta kun vatsassa kaveri opikein möyrii... kuitenkin tavallaan haluaisin että olis tyttö.....

mielestäni on helpompi puhua pojasta kun on toi yksi viipeltäjä.... joka muuten tänään täyttää 3vuotta....
 
jalava harmailee
heippa mammat!

tuo oli hyvä idea toi sukupuoli juttu.. on sitten keväällä tosi kiva muistella miten on veikattu ja pitikö paikkansa.. =)

eli meillehän povattiin tyttöä... :heart: :flower:

sitten.. tänään vaikka olen ollut kotosalla, on ollut tosi pahoja supisteluja. niiksi niitä ainakin luulen. eli kipu tulee molempiin kylkiin ja maha menee kovaksi palloksi. ja koko päivän ollut menkkamaista kipua selässä ja välillä tuntuu että olisi oikeiastaan tulessa. vaikea selittää. no sitten tavallisen vessa reissun yhteydessä tuli paperiin veristä limaa.. :$ en tosiaan tiedä mitä oli mistä johtuu mutta neuvolaan soitin samoin tein. lääkäri reissu sitten torstaina..

olisko kukaan viisaampi ja tietäs mitä olis? ja onko noi suppareita?

olo on muuten oikeastaan hyvä, hieman väsyttää ne kivut.

nyt kattoo emmerdalee =)
kirjoittelen vaikk sen jälkee lisää.. anteeksi inha kuvaus siitä limasta.. :\| :$

jalava ja smurffi
 
jalava harmailee
mulla on kanssa torstaina sitten ihan neuvolalääkäri noiden takia. mua eniten sitten ahdistaa se että mulla alkaa työt klo 13.30 ja lääkäri on klo 13..
ja etukäteen en tosissaan ilmoita että olen saikun päätteksi sitten menossa taas lääkäriin..
ja jos sitten tulee lisää sairaslomaa niin miten sitten ilmoitan työnantajalle? :'(
nytkin oli jotenkin niin ahdistavaa jäädä tälle saikulle niin entäs toi tuleva????? plaah... ei pitäs ottaa tressiä mutta kun en voi sille mitään.

ehkä tähän tosissaan sitten vaikuttaa toi että mun työsuhde on niin uusi. olen siellä aloittanut vasta lokakuussa.. ja nyt jo saikulla.. työnantaja tosin sanoi, että muistaa postittaa kelalle saikkupäiväraha hakemuksen kun on niin uusi työsuhde niin työnantaja ei korvaa kuin 9 sairaspäivää.. jotta senkin takii sitten ei ihan vielä huvittas jäähä..

toivon että noi supparit sitten ei ole aiheuttanut mitään hälyyttävää. että voisin vielä jonkin aikaa olla töissä.. no ei auta kuin katsoa tilannetta ja otettava sitten vastaan se mikä tulee.

juuh.. taas on näköjään vaan purkausta tänne.. :ashamed:

jalava ja smurffi
 
jalava harmailee
millonkahan sitä jaksaisi kirjautua että voisi muokata jo lähettämiään viestiä... :whistle: en tosin taida enää muistaa tunnuksianikaan..

niin miron äiti. meille olisi tulossa se tytteli.. =)


ja sitten vielä siihen inhaan lima juttuun.. :$ :x :x tietäiskö kukaan siitä mitään..?

jalava ja smurffi
 
Heippa vaan kaikille!

Ilmoittaudun minäkin tänne ketjuun, olen ennen käynyt vain lukemassa juttuja, mutta nyt aattelin liittyä mukaan!
Eli odotan toista lasta ja laskettu aika olisi 8.4.2007 ja synnytyspaikka olisi TAYS... Katselin, että ainakin sinä Miron äiti synnyttelet myös siellä, oletko mistä päin Pirkanmaata kotoisin? Minä olen Pohjois-Pirkanmaalta, matkaa Tampereelle noin 100 km.
Olen tällä hetkellä jo toista viikkoa saikulla suppareiden takia, ovat jo vähän pehmentäneet ja lyhentäneet kohdunsuuta, joten nyt otetaan iisisti... Siihen vielä lisätään iskias-kipu, niin onpas kiva olo! Saikku jatkuis tuonne vuoden loppuun asti, vähän "ketuttaa", mutta vauveli on tärkein!
Yritän käydä välillä laittelemassa kuulumisia, nyt kun on päivät yksin kotona, tytär esikoulussa ja mies töissä!
Mukavia odotushetkiä kaikille!
 
Lisko
maarit73: tervetuloa :)

tinnin pojalle 3- vuotis synttäri onnittelut :) :flower:

Hömppö: en toki ajatellutkaan sinun viestistä mitään, et "poika ei kelpaa" tai muuta, vaan niin otti päähän sen yhden työntekijän kommentti, et tuli mieleen vaan tuossa kun kirjoitit, et teille saattaisi kolmas poika tulla :)

Tuleekohan meille sit poika kun niin monta tyttöä jo povattu :whistle: ;) No maanantaina jos ei selviä, niin sit laitetaan meidän kohdalle sinne listaan, et poika :) Antaa sen olla vielä toistaiseksi meidän kohdalla auki :)

Joo ihan veemäinen päivä, mut ei voi mittää, pakko jaksaa porskuttaa eteenpäin :/ Kohtahan tää viikko jo on lopussa.

Menen tästä nukkuu, niin väsyttää, poikakin nukahti jo seiskan jälkeen, liekkö päiväkodissa raukka nukkunut huonosti päikyt :/ No nyt kerkiää nukkua 11 tunnin unet :)

Lisko ja pikku- kummitus rv 22+6 *huomenna taas vaihtuu viikko meillä :) *
 
Monen päivän jutut lukematta, pitää palata niihin myöhemmin..

SUPISTUKSISTA: mulla niitä kans jatkuvasti. Kävin lääkärillä pe ja hieman keveni olo, kun todettiin, että kohdunsuu kuitenkin napakka ja kiinni. Sairaslomaahan tuo olisi antanut, mutta mun on pakko yrittää tehdä töitä, kun mä keikkahommissa, jolloin sairaslomalla ei saa mitään palkkaa ja mun mies kotona kotihoidontuella.. JOs on pakko niin toki jään lomalle, mutta yritän nyt vaan ottaa iisisti muuten (ihan ei kyl ole viel onnistunut).

Huolettaa nuo supistukset silti. Viikkoja kuitenkin vasta niin vähän, että pitkään sais vielä vauva pysyä masussa..

Palaan paremmalla ajalla.

Orapihlaja ja sykerö rv23+6 kai, olen jo ihan sekaisin laskuista
 
syntymähäjy: (menihän oikein kun tein välillä muuta) Juu tarkoitan! onkos sinulla millanen kangareppu? Ja millasta hintaa sinä siitä oot aatellu pyytää? vait laittaa vaikka yytä tai s.postia paksunapa@phnet.fi.

Muuten kuuluu hyvää odotus jatkuu tasaisesti.
Hain tänään valokuvat kuvaamosta ja olivat levyltä kehittäneet väärät kuvat ja huomasin vasta kotona ja aiettä kiukutti! HUomenna täytyy mennä korjaamaan asia. Toivottavasti antavat roimat alennukset/hyvitykset!
Ja huomenna olis eessä tappelu talopaketin myyjän ym. kanssa toivottavasti maha asukki ei rupee kauheesta stressiistä ja hermostuksesta pyrkii pihalle! Kun yleensä hermostun tai stressaannun hetkellelisesti niin mahassa sen heti huomaa näin ootus aikana! Olis ihan liian aikasta syntyä :'( Onhan onneksi appiukko tukena niitä miehiä vastaan kun omamies ei pääse kun on uudella työmaalla.
 
Viimeviikolla oli se ultra ja kaikki oli hyvin maha asukilla. Sielä se potki ja käänteli itteään. Sukupuolta kysyin mutta siitä ei kyllä saatu selkoa ei minä eikä kätilö että se arvotus ratkeaa vasta sitten kun vauva syntyy.

Tänään kävin neuvolassa ja paineet taas laskee sellasiin lukemiin että saan syödä aivan rauhassa suolasta ruokaa. kohdun sf oli 25.5cm että täti sano että jos tuo ei tasaannu niin sitten täytyy pistää äitipolille käynnille noh passaa mulle. Muuten täällä voidaan mainiosti. ja painoa oli tullu kohtuudella lisää. Supistaa tahtoo iltasin herkemmin jotta jos ei ehi makoilemaan niin sitten sen tietää nahoissaa mutta jos töitten päälle ehtii oikasemaan vähän niin iltakin on sitten parempi. sairaslomalle en viitti millään jäädä. Jotta töissä oon. Ja lupauduin tuonne samaan paikkaan töihin 1½ viikkoa ennen mammaloman alkua. Ja tuumasin että kyllähän sitä sen verran pystyy olemaan niin saa naiset lomailla rauhassa.

Mutta nyt meen oikasemaan ja kohta nukkumaan.

pillipulla 22+2
 
Moikka!
Vauvan sukupuolesta: Me sanottiin rakenneultrassa ettei haluta tietää, kumpi on tulossa. Salaa toivotaan poikaa, kun tyttö jo on, mutta jotenkin mulla kyllä on tyttö- olo nytkin.. Sit maaliskuun lopussa se kuitenkin selviää..
Supisteluja on koko ajan, vaikka olen nyt ollut jo kohta kaks kuukautta saikulla. Välillä supistelee kipeästi ihan levossakin, välillä taas voi puuhailla vaikka mitä ilman mitään mahan kovettumisia. Eli töihin ei ole mitään asiaa enää lääkärin mukaan.. :headwall:
Mutta jotain hyvääkin: joulua on saanut laitella ihan omaan tahtiin, ilman kiirettä ja stressiä :xmas:
 
Moikka!
Vauvan sukupuolesta: Me sanottiin rakenneultrassa ettei haluta tietää, kumpi on tulossa. Salaa toivotaan poikaa, kun tyttö jo on, mutta jotenkin mulla kyllä on tyttö- olo nytkin.. Sit maaliskuun lopussa se kuitenkin selviää..
Supisteluja on koko ajan, vaikka olen nyt ollut jo kohta kaks kuukautta saikulla. Välillä supistelee kipeästi ihan levossakin, välillä taas voi puuhailla vaikka mitä ilman mitään mahan kovettumisia. Eli töihin ei ole mitään asiaa enää lääkärin mukaan.. :headwall:
Mutta jotain hyvääkin: joulua on saanut laitella ihan omaan tahtiin, ilman kiirettä ja stressiä :xmas:
 
Maarit73 tervetuloa jengiin :wave:
Niin ja n. 100 km mullakin on täältä "korvesta" matkaa tayssiin. Juu ja siis Ruovedeltä olen..

Saunasta tultiin just porukoilta, jos nyt menis sohvalle kattoon pimp my ridee ukon kainaloon, kun poikakin meni mikkihiirtä kattoon jo makkariin..

Miron äiti ja "Sisu"
 
Helou!

Maarit73 tervetuloa vaan pinoomme! =)

Raputitirallaalle laitoin yv.tä. =)

Tänään oon vaihdellut jouluverhoja ja laittanut jouluvalot lastenhuoneiden ikkunoihin. Vielä kun sais aikaiseksi tehdä loput joulukortit valmiiksi... perjantaihin ei oo enää pitkä aika... tulee taas kiire niidenkans!!

Lenkillä kävin siskonkans tänään taas ja välillä ottaa tuonne alavattalle, kun kävelee. Mä en ikinä muista tuota tukivyötä laittaa, kun lenkille lähden, ja se pitäis ehdottomasti jo olla tälläsellä masulla tukena!! Koska mä sen käytön opin?!?!

Sukupuolesta sen verran, että mä en kyllä osaa mitään veikkausta tonne etusivulle antaa. Meillä ei ultrassa vahingossakaan nähty, kumpi olis tulossa, eikä mulla oo kumpikaan olo... Vauva tuolla vaan köllii masussa, ei tyttö eikä poika.

Mutta nyt mä kohta hipsin vielä saunaan, ja sitten vällyjen alle uniille. Öitä!

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy 23+3
 
jalava harmailee
huomenta!!

täällä on huonosti nukuttu yö takana. :( mietin vain sitä huomista lekuri reissua ja miten siitä taas ilmoittaisi sille työnantajalle.. ei kyllä pitäisi stressata mutta minkäs sille mahtaa.
luulen ainakin että mitään radikaalia ei oli tapahtunut mutta tarkistus kuitenkin.. plaah plaah... :headwall:

tänään pitäs vielä jaksaa hiukan siivoilla kun sitten töihin lähtee niin ei välttämättä jaksa..

mutta nyt pikemmittä kirjoituksista syömään aamupala :p

jalava ja smurffi
 
Lisko
Juu, olen saikulla loppu viikon :/ nyt kyllä tuntuu, et enemmän henkisen piikkiin meni tämä sairasloma :'( neuvolasta olisi laittanut minulle lääkärille jos olisin vaan mennyt, lääkäri olisi sit varmaan kirjoittanut taas useemman viikon sairaslomaa :eek: :/ En ottanut aikaa vastaan vaan lepään ja mietiskelen nyt loppu vikkon ja katotaan sit ens viikolla uudestaan. "Noidan nuoli" kipua ollut nyt vähän selässä ja liitokset paukkuu, kohta taitaa olla entiset nekin :/

Neuvolassa sydänäänet oli 150-155, ei millään pikkuinen suostunut pysymään paikoillaan, potki (tai "nyrkkeili") minkä kerkesi, eli melkoista pauketta piti se vehe :whistle:Vilkas tapaus taitaa tulla :)

Nyt menen suihkuun ja sit päikkäreille.

Hyvää keskiviikon jatkoa.

Lisko ja pikku- kummitus rv 23+0 (jo :eek: :whistle: )
 
moikka!!

neuvolakuulumisia...sf-mitta 22cm.painoa 1062g/vk tullut!!!!!sydänäänet kuului ja kaikki olikin sitten hyvin paitsi toi mun paino...eli reilut neljä kiloa kuukaudessa.aika paljon.nyt kuitenkin sitten yhteensä tullut 6kg..mutta kuitenkin.olen ahminut ja oikeasti syönyt kuin pieni possu:D

noista jouluvalmisteluista.olen aika laiskana ollut niiden kanssa.harmittaa kun ei lunta ole ja kohta jo joulu..äsken hain henkkamaukka paketin postista.siinä oli pojalle lahjaksi vaatteita.kun netissä oli jo alet alkanut niin tilasin hänelle sieltä sitten.taidan paketoida ne kaikki samaan laatikkoon hänen sitten hauska niitä repiä sieltä.
miehen kummitytölle ostin vaatteita lahjaksi.oli äidin toive.
miehelle en ole vielä mitään hankkinut.tai no yhden paidan mutta hän näki sen jo.

joulukoristeita meillä ei ole laitettu kuin yksi kynttelikkö ja yhdet jouluvalot.en löytänyt prismasta mitään pöytäliinaa??tai itseasiassa kaitaliinaa kun esikoinen niin paljon sotkee että ei voi sellaista koko pöytäliinaa ostaa.olisikohan tiimarissa??

täytyy miehelle varmaan jotain uutta hajuvettä ostaa.siskolle myös lahja ja siskon kanssa ostetaan pikkusiskoille yhdessä lahja.kummeille pitäisi myös jotain keksiä?onko ideoita???

joulukortit tilasin eilen ifiltä..ups..kait ne perjantaiksi kerkii.jos ei niin sitten ei.


gismo 20+3<br><br>
 
Joo aika monella tuntuu olevan kiusana noi supparit.. No mulla ei onnex niitä tämän kaiken muun lisäksi.. Mutta jos tuo ennenaikaisuuden uhka kovasti mietityttää (niin kuin minuakin taas) niin kantsii käydä tuolla Kevyt yhdistyksen sivuilla lukemassa ja kirjottelemassa, siellä meitä keskosten äitejä on paljon ja tietoa tulee paljon! Kirjottelen sinne paljon kun siellä on paljon ihmisiä joilla on tai on ollut samanlainen tilanne.

Siivosin tossa äsken ja nyt on voimat ihan lopussa..onnex ei tartte ruokaa tehdä kun on eilistä! Voi kun toi poika nukkus päiväunet!!! Mut ei niin ei..

Hyvää lucianpäivää!!! :)

Rv 20+6.
 
heippa.
tänään oli neuvola.huomenna alkaa vko 21 ja nyt jäin sitten jo joululomille.loppiaisena vasta töihin.... :(
suppareiden takia kirjoittivat pitkän saikun ja töissä olivatkin yllättyneitä.mulla siis ollut kaksi vkoa jo suppareita jotka kovenivat entisestään.tutkivat kohdun suun ja onneksi siellä ei muutoksia.
nyt pitää sitten kotona ottaa rauhallisesti ja alkaa vaikka odottelee tuota joulua.onneksi nuo lapset ovat jo isoja ettei tarvii heistä stressata.
mukavaa joulunodotusta kaikille :heart:
 
Hyvää keskiviikkopäivää vaan kaikille!

kiitoksia vain tervetulotoivotuksista!

Miron äiti: Mä oon sit vielä vähän matkaa eteenpäin eli Virroilta! Vähän kieltämättä jännittää kun synnytyksen aika tulee, että osaako sitä lähteä oikeaan aikaan Tampereelle! Tai sitten synnytään jo ambulanssiin niinkuin Virroilla on muutaman kerran tapahtunut tänä vuonna! Ovat ainakin ambulanssimiehet saaneetkokemusta synnytyksistä

Gismo: Älä välitä, mulla on paino noussut jo 11 kg :ashamed: , mutta mä kyllä tiedän syynkin, lopetin onnistuneesti tupakanpolton, kun sain plussan ja mulla nousee paino aina ilman raskauttakin kun yritin muutaman kerran tupakkalakkoa!

Nyt lähden ukkokullan kanssa kahville ja jutustelemaan päivän tapahtumista!

Pärjäillään!

maarit73 ja vaaveli rv 23+3
 

Yhteistyössä