HUHTIKUUN MASUJEN PINO

Lisko
triine ja unelma: minullakin on aika sinne merioulun neuvolan ultraan 18.12 :) Katotaan selviääkö siellä jo tulevan pikkuisen sukupuoli vai pitääkö visusti asian omana tietonaan :D Jos ei niin, sit ootellaan kärsivällisesti huhtikuuhun :)

Oih ja voi, työpäivä takana (siis koulun työhommia) \|O ja huomenna ja lauantaina olis sellaset 11 tunnin päivät :/ Katotaan miten menee. Nyt on 7 tunnin päivän jälkeen liitokset ihan p.askana :\| Hyvä ku kävellä pystyy :( Mutta kyl mää kestän kun enää 2 viikkoo ja sit pääsee joululomalle reiluksi viikoksi :)

Nyt menen syömään ja lepäämään :)

Lisko rv 22+1 (noin paljon jo :whistle: :) )
 
Tänään eka päivä sairasloman jälkeen töissä ja lisää sairaslomaa sain neuvolasta... Ensi viikoksi sain sitten jo lääkärin. Ei taida mun työnteosta tulla enää mitään, kun supistelut ja vihlomiset alkaa kun töitä yrittää tehdä. Mutta nyt mennään näin ja sillä hyvä. En suostu otteen mitään omantunnontuskia, vauva ja raskaus on kuitenkin työtä tärkeempi!

Neuvolassa siis tänään kävin ja kaikki oli hyvin, paitsi hemppa oli laskenut 126:ta 107:ään. Joten rautakuurille jouduin... Painoa on tullut koko aikana 2.4 kg, eli ei paha ollenkaan. Toivottavasti sais pidettyä saman vauhdin loppuun asti...

Painoarvio otettiin rakenneultrassa rv 20+3 ja se oli 341g.

Nyt lähden siistimään keittiön päivällisen jäljiltä!!

Vispilälle tsemppiä!!!

Nasu-Masu 21+5
 
Väsyttää!! \|O
Voi jestas että ihminen voi väsyä kun päivän on liikenteessä..
Just kaupasta tulin ja iskias niin pahan ettei voinut auton kytkintä painaa :eek: :headwall: huh!

tytölle parit joululahjat mummon ja papan puolesta hain.
vauvanukke,vaunut +muut tarvikkeet sekä pulkan (jota ei tnäköjään tänä talvena tarvitse..)

AAMULLA RAKENNEULTRA!! :D :heart: jes,klo 8.15 on aika, ei malta odottaa!! onneksi mieskin pääsee mukaan,menee töihin hiukan myöhemmin.

rv 20+5 :wave: profiilissa eilen otettu kuva
 
oikein pala nousi kurkkuun tosta vispilän viestistä....iso :hug:
täällä kaikki ok paitsi töissä hieman hankalaa ainakin jos joutuu erityislasten kanssa holdaamaan tai muuten ottamaan kovemmin kiinni....
eli kun ei toi vatsa viellä sillä tavalla raskaus vatsalta näytä... lasten vanhemmat varmaan ajattelivat että viimevuosien dieetti on tainnu pahasti pettää ko on toiki ruvennu turpoomaan taas.....

nyt ei muuta kuin unten maille että saa ittensä huomenna ylös.... :D
 
jalava harmailee
huomenia kaikille!!

mulla siellä rakenneultrassa sanottiin että paino noin 300g tai alle.. joten pirpana ainakin vielä.. =)
ja viikkoja oli tasan 20 sillon.. joten ei sulla varmaan ole mitään huolta mutzi81..(toivottavasti tuli nimi oikein.. :whistle: )

mä aloin nyt sitten kokoamaan sitä isyyspakkausta. en ole vielä päättänyt mihin sitä alan kokoamaan, mutta yhden kirjan jo ostin. isä hoitaa vauvaa tms.. en itseasiassa muista minkä niminen se oli...
sit jostain pitäis pongata jotain kivoja vaatteita siihen ja tarpeellisia tykötarpeita..
miehellä olisi synttärit helmikuussa, mutta en halua antaa synttärilahjana sitä.. mutta katsotaan sitten.. jollen keksikkään muuta..

mä olen vielä saikulla. olisi keskiviikkoon asti saikkua. mutta tuntuu nyt jo niin ahdistavalta mennä takaisin. olen parina päivänä ollut liikenteessä tuolla ja selkä ei kestä oikeastaan yhtään rasitusta. sen jälkeen kun selkää on alkanut särkeä niin alkaa myös ne supparit. maha kovettuu ihan pallloksi ja kylkiin vihloo ja sattuu. kestää hetken kerrallaan ja sitten laantuu. ja sama toistuu sitten melkein iltaan asti kunnes pääsee lepoasentoon..... jotta eipä hyvältä kuullosta.
ainakin käyn kokeilemassa sitä työntekoa.. ja katsotaan sitten miten se menee..

eipä tässä sen kummosempia sitten ollutkaan.
hyvää alkavaa viikonloppua teille kaikille!! =)

jalava ja smurffi 21+ jotain..
 
Kävin äsken hammaslääkärissä. Puuduttivat ja porailivat. :/

Tuolla toisten keskosten äitien kanssa kun oon keskustellut niin voi olla että tämä pienokainen syntyy taas etuajassa, ja voi olla että vielä aikaisemmin kun poika. :( Pitää nyt tarkkailla omaa vointia yms tosi tarkkaan. Ei kivaa.. Että taas tiedossa, aika varmasti, osastolla olemista ja teholla ramppaamista.. No kyllä senkin kestää jos pieni vaan olis terve ja jaksais selviytyä!! :heart: Mutta kyllä pieni toivon kipinä vielä on että päästäis hyville viikoille! En oo vielä ihan kokonaan toivoa menettänyt.

Tänään mennään mummulaan ja viedään poika sinne hoitoon. Huomenna käydään joulukonsertissa ja syömässä. Hih, vauveli möyryää kovasti! :D

Rv 20+1.
 
Lisko
Se olis jo perjantai :) Mutta eipä ole vapaata ennen kuin sunnuntaina. Parin tunnin päästä mennään laittaa paikat kuntoon sinne yhteen ravintolaan ja sit ilta passataan pikku joulu porukkaa, sama huomenna, mutta eri porukka tietty juhlimassa :)

Blue rush:in (olikohan nimi noin :) ) ultra kuulumisia odottelen :)

Niin siitä isyyspakkauksesta oli puhetta, en ole nyt aikonut sitä tehdä, esikoisen aikaan tein, mutta nyt taitaa jäädä :whistle:

Juups, menen kahvin hakuun ja sit ehostautumaan.

Lisko ja pikku- kummitus rv 22+2
 
heippa!

en ole niin pitkään aikaan pääsyt kirjoittamaan kun tietokone ollut rikki :'( nyt onneksi taas toimii.

täällä ei erikoista.joulu vaan lähenee ja viikkoja kertyy.masu on jo iso menee jo jotkut äippähousut pieneksi :D pitäisi menn' huuto nettiin huutelemaan uusia housuja kun ei noita enää kannata uutena ostaa.ajattelin mahan alle jäävää mallia?onko kokemusta?olen vaan aina noita masun yli meneviä käyttänyt myös viime raskaudessa.

rakenneultra on pari päivää ennen joulua.mulle kävikin sitte tylsästi että olen jouluaaton töissä :( tosi tosi #&%?$!*ä.

olen myös nyt saikulla.iskiaskipua niin kuin viime raskaudessakin..tosi tylsää.hankalaa muutenkin kyllä töissä olla kun masu iso jo.

me ollaankin koko perhe lähdössä shoppailemaan.ensimmäinen yhteinen vapaa reiluun kahteen kuukauteen:)

gismo ja pikkuinen 19+5
 
Ultrassa käyty, kaikki näytti hyvältä ja tosi hyvissä asennoissa pikkuinen oli! :D
Hyviä kuvia saatiin,ei tietenkään näy niin hyvin kuva kuvasta otettuna..
Kasvokuvaa :heart:

Peukalo menossa suuhun
:heart:

Peukalo maistuu hyvälle :D

Painoarvio oli noin 350g , etuistukka,ei kuitenkaan liian alhaalla.
Lapsivettä oli taas runsaasti ja terkkarin kanssa sit keskustellaan että laitetaanko loppuraskaudessa lähete painoarvioon..
Sukupuoli näkyi aikalailla selvästi :D päästiin suoraan jalkoväliin kurkkimaan ;)

rv 20+6<br><br>
 
jalava harmailee
blue rush: meillä kanssa imi peukkua kovasti molemmissa ultrissa. siitä ekasta ultrasta on just peukkukuvia. ne on niin jotenkin vallattomia.
mites on kerrotkos meille mitä siellä näkyi jalkovälissä? :)
ei me tietenkää kerrota kelleen... =)

tää päivä on tuolla sohvan nurkassa oikeastaan mennyt.. nyt on jotenkin kankea olo kun koko päivän vain maannut ja loikoillut.. ja mies vielä ehdottaa leffa iltaa.. :whistle: saatiin meidän kangas ja kaikki kohillleen niin on aivan ihana katsoa videotykillä ja vielä kun on kunnon kotiteatterit.. niin sitähän on melki leffassa ihan..

jalava ja smurffi
 
No jos ette kerro kenellekään niin sieltä ei oikein löytynyt mitään :whistle:
eli näyttäisi "pahasti" siltä että toinen tyttö tulossa! :D :heart:

(Miehen mukaan tuo tietää sitä että sitten taas 1½vuoden päästä tämä mamma raskaana.. :eek:, epäilen kyllä suuresti!!
:LOL: )
 
Ihania kuvia Blue Rush :)

Mehän saatiin sekä np-ultrasta, sekä rakenneultrasta niin huonot kuvat, ettei niistä saa mitään selvää \|O
Mutta onneksi 4d:stä saa niin ihanat kuvat ja dvd:n. että ei niin paljon harmita :)
Ja se olis jo ens viikolla :D !!! Ei millään jaksa odottaa...

Eli jos oikein oon laskenut, niin ainakin 3 tytsyä on tähän pinoon luvattu...
Miron äiti, Jalava ja Blue Rush...oliko muita?!
Mie sit luultavasti pidän tuota poika kuntaa yllä, ainakin miehen mielestä (tulee poika tottakai) ;)

Tänään oli tosi raskas päivä töissä, kassavuoro, ja ihmisiä liikkeellä enemmän kuin laki sallii.... :/
Huomisen vielä kun jaksais, niin ens viikon oon taas muissa hommissa...tosin on tiedossa 6pvän työviikko...Mutta se ei haittaa kun työstä tykkään :)

Olikohan muuta....
Niin joo, profiilissa päivitetty kuva Oikun majapaikasta, iso kuin mikä :eek:

A0205 & Oikku tasan 24 ;)

Niin ja mikä siis se Vispilän juttu oli?!
Vähän pisti miettimään, kun niin tiiviisti on hänkin täällä ollut, ja yhtäkkiä tuommonen viesti...Toivottavasti kaikki kuitenkin hyvin.... :/
 
Heipsan.

Blue rush, hienoja ultrakuvia ja uutisia!! Vai toinen tyttö olis tulossa, oikeen kunnon akkavalta teidän talouteen! =)

Noista isyyspakkauksista kun lukee, tulee mieleen, että olis tosi kiva, kun olis semmonenkin tapa, että tuleva isä keräis puolisolleen, eli tulevalle äidille myös jonkun pakkauksen. Semmosen hemmottelupakkauksen. Vai mitäs ootte mieltä? Minkäköhän takia on tullut käytäntö, että isille kerätään, mutta äideille ei? Taidan olla hemmottelun tarpeessa, kun tämmösiä mietin. :D

Joku tais kysellä niistä under the belly äippähousuista. Mulla on yhdet sen malliset, eikä ne meinaa mulla oikeen jalassa pysyä. Toisaalta, niitäkin on monen mallisia ja meitä odottajia tietenkin on monen mallisia, että voi ne toiselle istua hyvinkin. Oon kuitenkin päätynyt siihen, että noi mahan päälle tulevat trikookaitaleet äippäfarkuissa on paremmat, kuin se, että sitä ei olis. Varsinkin näin talvea kohden mennessä, on lämpösempääkin. Voisin kyllä kuvitella, että kesäodottajalle taas on ihanteelliset tommoset mahan alle jäävät, jotka ei sitten niin hiosta. Mutta onkos muilla minkalaisia mielipiteitä äippähousuista?

Nyt miä taidan mennä maata, ku selekää särköö ja väsyttää!

Öitä! :wave:

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy 22+5
 
jalava harmailee
huomenta kaikille.

äippähousuista: mä kyllä tykkään että tulevat tuohon mahan päälle, jossa on se resori juttu. tosissaan tälleen viileemmillä ilmoilla on kiva kun on lämmikettä. vaikka tosin alkuun se tuntui hirveesti ahdistavan. mutta nyt se jo menee... =)
mulla tuntui kanssa siltä kun kokeili niitä housuja joissa ei ole sitä resoria, että ne tippuu ihan just jalasta ja takapuolivilkkuisi... :LOL: joten ei mun makuuni..

sellasen hemmottelupakkauksen voisin kyllä minäkin ottaa. mutta uskon että mies hankkii jonkun kivan jutun vielä ennen tän syntymää.. tai meillä oli kyllä puhetta, jotta viettäisimme jonkun kivan viikonlopun jossain vielä kun olemme kahdestaan... =) (melkein kahdestaan, meillähän tuo jo salakuuntelee ja sanoo mielipiteensä... :LOL: :LOL: :LOL: )


mitäs te muut meinasitte viikonloppuna tehdä?
meidän pitäs hiukan tehdä pihatöitä kun sitä lunta ei ole vielä maassa.. ja ehkä hieman laittaa kotia kuntoon jos vieraita pelmahtaa...

jalava ja smurffi
 
Moips! :)

Me lähdetään tänään joulukonserttiin miehen kanssa, tai oikeastaan se on sellanen jouluteatteri. Poika jää mummolaan hoitoon. Tuovat sitten huomenna kotiin.

Kaks viikkoa jouluun ja vettä vaan sataa!!! Ja ei ilmeisesti tuukkaan lunta! Kyllä se vaan joulusta vie sen oikean joulun tunnun! :/ No verhot kiinni niin ei nää ulos! :D

Rv 20+2
 
moikka!!

ihanaa juon täällä glögiä!se on vaan niin hyvää nyt kun olen raskaana :D
poika on mummilassa yötä :( nyt jo kauhea ikävä...mutta pakko munkin joskus nukkua pitkään ja se ei onnistu jos mies hänen kanssaan herää aamulla en kuitenkaan nukuttua saa.mies lähti piknikristeilylle joten ihan yksikseen olen kotosalla.pitäisi alkaa siivoamaan.ajattelin lattioita hieman pestä ja siskon kanssa lähteä syömään :D mies soitti äsken ja kehuskeli mitä kaikkea seisovassa pöydässä oli..nyt tuli kamala nälkä..

ajattelinkin että ne masun alle tulevat äippähousut saattavat olla huonot..en mistään liikkeestä sellaisia löytänyt että olisin voinut kokeilla..alkaa vaan maha resorit pieneksi käymään eikä isompia housuja voi ostaa kun sitten ovat muualtakin liian isot.

ei auta pakko alkaa siivoamaan

:headwall:

joten heippa mamma!

gismo ja pikkuinen 19+6
 
no täällä viikonloppu menee tutuissa merkeissä.mies töissä ja mä lasten kanssa kotona.käytiin markkinoilla ja löytyi tytöille kivat pipot ja talvirukkaset.alkaa tuo maku vaan olemaan tytöillä niin eri kuin mulla että menee helposti ristiin kaikkien mielipiteet.nyt onneksi löytyi yhteinen sävel.
mies juuri soitti ja ei joudukkaan enää illemmalla uudestaan töihin =)
lauantai-illanjatkoja kaikille!


metsis 20+2
 
Lauantai-iltaa kaikille!!

Täällä olen yksin kotona, kun mies lähti kaverinsa kanssa hohtokeilaamaan. tässä olen pessyt tulevalle vauvalle vaatteita tuolta ja silitellyt niitä kaappiin. Ihmeen paljon tuohonkin menee aikaa. Olen jo kuukauden verran noita pikku hiljaa pessyt ja silittänyt pois alta. Kivaa puuhaa kumminkin, vaikka normalisti en pyykin pesusta niin välitä. :kieh:

Päivällä olimme katselemassa vaunuja ja oltais varmasti ostettukin jos oltais saatu myyjä esittelemään tarkeemmin niitä. Siellä liikkeessä oli niin paljon ihmisiä ja vain kaksi myyjää ettei jaksettu jäädä odottamaan. Ehtiihän tässä vielä ostelemaan nuo. Yhä varmemmaksi kyllä tulin siitä mitkä ovat meidän vaunut... Emmaljungan Duo Edge Combit. =)

Nyt on pari päivää masuli liikkunut ja potkinut ihan selvästi!!! :D Vielä on niin että ne tuntuvat parhaiten pitkällään ollessa, mutta kuitenkin ihan selvästi silloin. Tätä on kyllä odotettukin. Meinasin alkaa jo olla huolissani, kun en ollut kunnon liikkeitä vielä tuntenut. Ihania nuo liikkeet!! :heart:

miranda + masuli 21+5 :heart:
 
gismo: Minäki raukka joulun töissä :/ aattona 17:sta asti ja joulupäiväna aamu ja yö, tylsää!! Koitetaan kestää, ens jouluna ei olla töissä :D

kävin tuossa puntarilla \|O 6 kiloa tullu, jippii...
navan ympärys 86cm, sitä taas pari senttii tullu.

maanantaina vihdoin se ultra!

tyttö huutelee, pitää mennä

Triine 20+3
 
oli vielä pakko kirjoittaa.triine toi oli ihan tyhmää että joudut viideltä vasta töihin mennä..mulla työvuoro alkaa onneksi jo viideltä aamulla ja pääsen kahdeltatoista päivällä.joulupäivänä sama homma.

mittasin myös ton navan ympäryksen.ennen raskautta oli 80cm nyt sitten oli 100cm!!!voi elämä.kattelin muutenkin itseäni peilistä niin morjens mitkä reidet.. :( löysin päivällä vaatekaapista yhdet housut joita käytin kesällä ja ne oli niin pienet..nyt housut kaksi kertaa sen kokoiset kuin ne kesähousut.kiloja oli viime neuvolan mukaan tullut yhteensä tässä raskaudessa 1,6kg..tiistaina neuvola mahtaa olla tullut tällä kertaa hiukan enemmän.no ei se loppujen lopuksi haittaa.lähti kilot viimeksi ja vähän enemmänkin niin kyllä ne nytten kahden pikkuisen kanssa luulisi lähtevän..ei varmaan aikaa jää herkutella :D

mutta minä menen metsästämään liikkeitä kun pikkuinen ahkerasti näin iltaisin myllää. :heart:
 
Blue Rush ihania ultrakuvia :heart:

Painoarvio tehtiin tayssissa silloin kun kävin punktiossa, rv 18+3, ja painoksi arvioitiin n.300g.

Äippä housuista oli puhetta, itelläni on masun yli menevät.. Täältäpäin aika huonosti löytää mitään hyviä housuja.

eilen oltiinkin kummitytön nimppareilla, nam nam nam mansikkakakkua :p

Joseffsonin starttipaketti tuli perjantaina, oi kun oli ihania pieniä vaatteita :heart: Hassu se pupu siinä paketissa :D

Sen pitemmittä puheitta pyykit on mentävä laittaan kuivuun... :/ :wave:

Miron äiti ja "Sisu" 21+3 :heart:
 
jalava harmailee
heippa mammat!

täällä on ollut jotenkin mitään sanomaton päivä. ei oikein tiedä mitä tekis jne. mutta silti on jotenkin levoton olo että jotain pitäis tehdä..
hirveästi tekis mieli alkaa laitella tulevan vaatteita jo mutta ehkä kuitenkin liian aikaista. siis pestä ja silitellä kaappeihin...onhan tässä vielä melkein puolet aikaa joten pitäisi sitten maltella vielä.

tuntuu jotenkin ihan uskomattomalta, että elämme pian joulukuun puoltaväliä ja meillä on yli 8 astetta lämmintä. tuleekohan sitä ees lunta aatoksi?? se olisi niin ihanaa jos tulisi edes muutama sentti sitä lunta ja pieni pakkanen. oi kun olisi ihanaa...no pariviikkoa tässä vielä keritään katselemaan mitä tuo tullessaan.

heh. mies oli nähnyt sitten ekan vauva unen.. =) olimme kuulemma jossain maalla vierailemassa vaavin kanssa. sitten kysyin, että kumpaakos oli unessa ei ollut kuulemma selvinnyt sukupuoli. muutakuin että koko vaavi oli tooosiii pieni.. =)
tänä aamuna sitten ihan innoissansa lueskeli sitä neuvolasta saatua kirjasta jossa kerrotaan viikkoviikolta...
sitten se vertaili niitä turvakaukaloita taas, mikä on jo sinänsä "myöhäistä" kun olemme jo sen hankkineet...

isommista hankinnoista on pinnis vielä laittamatta. ja sitä emme ole päättäneet ostammeko hoitopöytää.. joku taso olisi kyllä varmasti kätevä kylppäriin hankkia, jotta saisi sitten tarpeellisia tavaroita kädenulottuville..

mites muut? mitä hankintoja olette jo tehneet? ja mitä aiotte vielä hankkia? on varmasti ollut useasti puhetta mutta vaivaa tuo demmentaali tms.. =)

hyvää viikonalkua kaikille!

jalava ja smurffi
 
moi! Täällä on kaikki muuten hyvin, mutta mulla on sellasta kummallista kipua pakaroitten alla, esin kun kävelee tai nostaa jotain vähän painavempaa. Onko muilla ollut tollasta? Kyse ei oo suonenvedosta, kun kipu on jatkuvaa. Ens viikonloppuna on muutto edessä uuteen omakotitaloon, ihanaa!!!
 
Lisko
Moikka :wave:

No niin, tulipahan kaksi iltaa tehtyä ja molemmissa meni sellaset 9 tuntia, eilen oli jo selkä ja jalat ihan sökönä, mutta loppuun asti olin. Tänään onkin ollut vapaa, nukuttiin kaikki (siis poikakin) kymmeneen :) Ja sit käytiin kaupungilla ostaa pojalle pikkujouluihin vaatteet :) 3 lahjaa on edelleen ostamatta, huoh :/ Nyt en jaksanut niitä enää alkaa kattomaan.

Plääh ja minulla alkaa huomenna se näyttöviikko siellä yhdessä kahvilassa :\| kestää siis perjantaihin eli työntäyteinen viikko siis tiedossa. Mutta ens viikon jälkeen pitäisi hetkeksi alkaa helpottaa ja kun saa viikon olla lomallakin (tai 1½ viikkoo :D )

hankinnoista: me ostettiin pojan aikaan hoitopöytä ja se on meillä edelleenkin, mutta nyt ei sitä tarvita, silloin se oli korvaamaton, nyt se on pojan huoneessa ja sen päällä on kirjoja ja leluja :whistle: Nyt laitetaan hoitotaso pesukoneen päälle ja ostan siihen viereen seinään jonkun lokerikon tai pikku hyllykön, mihin saan rasvoja, topseja, kosteuspyyhkeitä ym. Pojan vauva aikaan meillä oli päältä täytettävä kone, joten se ei silloin onnistunut noin.

Juu, mutta nyt on pakko mennä vähäksi aikaa oikaisemaan itseni tuonne sohvalle kun poikakin vielä nukkuu ja torttuja sain just tuossa tehtyä muutaman pellillisen :)

Lisko ja pikku-kummitus rv 22+4 :heart:
 

Yhteistyössä