HUHTIKUUN MASUJEN PINO

Lisko
Miron äiti: On varmaan kiva ostella punaisia ja vaalean punaisia vaatteita sinisien ja tummien värien jälkeen :) Onnea tulevasta tytöstä :flower:

Juu kävin tekemässä sen kokeen ja palautin parikin etätehtävää, hyvä minä :) Mut oli se koe kyllä vaikea, uusin sen nyt ekan kerran ja vähän sellanen kutina, etten vieläkään saa läpi :/ Meillä kun kokeissa ei riittää numeroksi 1 tai 2 vaan pitää olla vähintään 3, et menee läpi :/ Toivossa elän, et onni potkaisisi ja saisin tällä kertaa edes tuurilla läpi :whistle:

meille ei uutta tänään. Nyt alan tekemään vuorostani hommia opinnäytetyön parissa :wave: Sekin pitäisi saada ensi keskiviikolle valmiiksi :eek:

Lisko ja pikku- kummitus *joka potkii ja möyrii mahassa just nyt :) :heart: * rv 21+6
 
Hei

Unelmalle tervetuloa mukaan.

Mulla kans sellanen seesteinen keskiraskaus. Paitsi että muutamia ongelmia. Tuntuu et turvottaa, siis posket pullottaa ja koko ajan sellanen ähkyn tapanen, vaikka olis nälkäkin, varmaan kun ehkä aavistus ummetusta. Ja silti syötättää koko ajan. Nyt se siis on alkanu, eikä loppua tule. Ja paino senku nousee.

Ädä: mie myös mietn kaikkia hullujakin asioita, kun oon niin onnellinen tästä raskauesta. Juuri tuon tyyppisiä pelkoja mullakin välillä. Me ollaan muutenki alusta asti olla tän pinon neuroottisimmat odottajat? :whistle:

Rautaa miekin syön. juuri spartocinea. Sitä vain pitää syödä niin pirun paljon. Ja tyhjään vattaan nyt syön, kun tuntuu ettei tehoa muuten. Lisäksi oon ottanu nyt multitabsia päivittäin. Ja jos en ihan väärässä oo, niin tää yhistelmä on tuonu mulle lisää virtaa, oon mm ommellu, laittanu valokuvia jne. Nyt suunnittelin, et jos ompelis tytön baby bornille uusia vaatteita. Kun kävin yks päivä pienet vauvan vaatteet läpi, niin niitä ei hirveeti enää tarvi, muutamat 60senttiset puolipotkarit vielä.

mitähän muuta piti kommentoida?

Ai joo piti ainakin kysyä, et tuleeko muille ripulia roskaruoasta? Mie en käsitä, jos syö hampurilaista tms. niin kohta saa juosta vessassa. ei oo kivaa. Tai toisaalta onhan se ihan hauskaa, jos ne rasvat ei jää tuonne vyötäisille, mutta kuites.

heppuli 22+3
 
neuvola kuulumisia:painoa tullut mulla yhteensä nyt n 5kg eli ihan ok,verenpaineet hyvät,hippulan sydänäänet 158-162 ja fundus-mitta 20cm eli melko kookas kohtu..niin ja hemppa 121 eli ihan hyvä,ei tarvetta raudalle. lääkäri-neuvola jo parinvkon päähän supisteluiden takia..tosin tätä palstaa seuranneena voin todeta että lähes jokainen meistä asiasta on valitellu ja kellään ei onneksi kylläkään ole vissiin mistään vakavasta ollu kyse..eli toivon että mullakaan ei syytä huoleen.
ja joo heppuli,voi meitä mietiskelijöitä :LOL:
eipä muuta tällä kertaa,äippäraha jne hakemuksia pääsee jo postittaan =)
ädä ja hippula 21+6
 
Lisko
Ai niin tulihan meillä taas yksi "vauva" hankinta postissa lisää :) Tilattiin hobbyhallilta tommonen radiopuhelin juttu, normaali hinta oli 69 niin sai kanta- asiakastajouksena 44,90? :) Siinä on itkuhälytin ominaisuus eli ei hankita sitä sit erikseen (jäin esikoiseen aikaan kaipaan kun silloin ei ollut itukuhälytintä) ja tuolla on käyttöä lapsille sit myöhemminkin ja hintakin vähemmän kuin mitä monilla itkuhälyttimillä (ainakin jos tarjouksesta saa) ja monikäyttöisempi :) Moni kaveri on suositellut tuota itkuhälyttimen sijaan, eli kannattaa harkita jos itkuhälyttimen osto on ollut mielessä.

Nyt taas kouluhommien pariin :kieh:

Lisko *huomenna uusi viikko :) *
 
Me ei oo laitettu vielä mitään vauvalle valmiiksi eikä hankittu, vaikka ei kyllä hirveästi tartte mitään hankkiakkaan.. Pitäs kyllä laitella kun ei tiedä miten pitkälle tässä taas päästään.

Laitoin äsken jouluverhot. Kivan näköstä, kunhan ei vaan kato ikkunasta ulos. :/

Nyt ruoan laittoon..

Rv 19+5
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.12.2006 klo 11:53 H-E-P-P-U-L-I kirjoitti:
Hei


Ai joo piti ainakin kysyä, et tuleeko muille ripulia roskaruoasta? Mie en käsitä, jos syö hampurilaista tms. niin kohta saa juosta vessassa. ei oo kivaa. Tai toisaalta onhan se ihan hauskaa, jos ne rasvat ei jää tuonne vyötäisille, mutta kuites.

heppuli 22+3
mulla ainakin maha menee sekaisin joka kerta, kun syön hesburgerissa :\| :/
 
Lisko
"vispilä": käypä kurkkaa tuota raskausviikko pinoa, olit kirjoittanut 5.8.2005, silloin olit rv 26+4 :) Siinä on pino ollut kauan mukana :) Pitää vuoden päästä käydä kattoo olisko se vielä kun itsellä on jo "iso" vauva kainalossa :) :heart:

 
MOi!

Ompa miusta tullu laiska kirjautumaan sisään... :(

Onnea Miron äitille tulevasta prinsessasta. Onko muuten raskaus sujunut erilailla kun pojalta? Itellä kun menee ihan samalla tavalla kun tytöllä, ni jotenkin on ihan varma, että tyttö tulee. Poika olis ilonen yllätys!
Tai miten teillä muilla, joilla on jo molemmat, tyttö ja poika, onko raskaudet, mahan muoto tms. eronneet toisistaan?

Kävin tänää leikauttamassa itelleni lyhyen tukan! Saa nähä milloin alkaa kaduttaa, kun on oikeestaa aina ollu pitkä tukka. Lähti vaan niin paljon tukkaa, kun lopetin imetyksen ja nyt tuntuu taas lähtevän. Kasvaahan se joskus sitten takasii....

Miulla on tää odotus menny jotenkii tässä sivussa, ekasta luin kaikki maholliset ja seurasin tarkkaan sikiön kehitystä. Nyt en oo meneen viikkoon muistanu käydä kattomassa, että missä mennään. Pitää tuo reilu 10kk neiti sen verran vauhtia päällä, ettei turhan ehi murehtia!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.12.2006 klo 13:39 mutzi81 kirjoitti:
Me ei oo laitettu vielä mitään vauvalle valmiiksi eikä hankittu, vaikka ei kyllä hirveästi tartte mitään hankkiakkaan.. Pitäs kyllä laitella kun ei tiedä miten pitkälle tässä taas päästään.

Laitoin äsken jouluverhot. Kivan näköstä, kunhan ei vaan kato ikkunasta ulos. :/

Nyt ruoan laittoon..

Rv 19+5

me mennään sitten samoilla viikoilla =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.12.2006 klo 16:53 Lisko kirjoitti:
"vispilä": käypä kurkkaa tuota raskausviikko pinoa, olit kirjoittanut 5.8.2005, silloin olit rv 26+4 :) Siinä on pino ollut kauan mukana :) Pitää vuoden päästä käydä kattoo olisko se vielä kun itsellä on jo "iso" vauva kainalossa :) :heart:
:D Juu on ollut pitkä sitten, enpä ite huomannut. =) Tyttöä odottanut silloin. :heart:
 
Meillä on nyt sitten uusi koti tiedossa. Se on valmistumassa oleva omakotitalo... Siis valmistuu tammi-helmikuun aikana. Ekaks siis muutetaan vuokralle vähäksi aikaa ja sitten ihka uuteen taloon... Ihanaa. Kyllä putosi kivi hartioilta, kun löytyi koti. Etsittiin sitä niin kauan.

Meillä on täällä pieni kinkku uunissa huomista varten. Joulu kun ollaan muualla, niin ei mies saa paistaa omaa kinkkua, niin halusi sen nyt sitten paistaa itsenäisyyspäiväksi. Ja huomenna on tulossa miehen veljen perhe kylään, joten saa sitten ekat jouluruuat tänä vuonna... Harmi vaan kun joudun jättämään maksalaatikon väliin, se kun sattuu olemaan mun suurta herkkua. Jouluaattona sitä kyllä ihan vähän on pakko maistaa...

Sairasloma on tehnyt tehtävänsä. Enää ei supistele niin kauheesti ja se kohdunsuun vihlontakin on loppunut. Saa nähdä miten sitten käy, kun torstaina pitäis mennä takas töihin.

Vauva piti mua viime yönä hereillä vaikka kuinka kauan. Riehui ihan tosissaan. Väsyttänyt olis vaikka kuin, mutta en saanut nukuttua, kun masussa kävi sellanen vilske...

Nyt pitää mennä tekeen jotain iltapalaa, ennenkun saa maistaa kinkkuvoileipää sinapilla...

Nasu-Masu 21+3
 
jalava harmailee
heips..

kysäsen nyt uudelleen jos joku osaisi kertoa..

eli siitä sokeri arvosta. sain mitattua eilen sokerin tuttavien luona.. olin mässäny pullaa kahvia ja namusia ja siitä noin puolisen tuntia ja mitattiin sokeri. jonka tulos oli 5,6 onko se hyvä? ja mitkä ne rajat oli tms?

miten sen hikottelun tunti? tai tietää että asukilla on hikka? :ashamed: en tiedä sitä. ei se nyt varmaan ihan kuulu että hik.. :LOL: :LOL: :LOL:
no joo.. =)

eipä sen ihmeellisempiä..

jalava ja smurffi
 
Iltoja taas.

Miron äiti , onnea tytöstä. Kauankohan malttaa miehes olla, että ei kysy, kumpi on tulossa? =)

Poppy ja piper ,joo samana päivänä lähtölaskenta meillä on. Minnekkäs oot menossa synnyttämään?

Jalava tais kysellä sokeriarvoista? Mä en niitä raja-arvoja nyt muista, mutta toi lukema mun mielestä on hyvä, mikä sulla oli, kun kerta olit syönyt ennen sitä. Sais olla korkiampi muistaakseni aika paljonkin syönnin jälkeen. Mutta korjatkaa joku, jos oon väärässä. Mulla sokerirasitus on edessä taas. Edellisessä raskaudessa sen läpi kävin myös ja sitten jouduin mittailla sokeriarvoja kotona, kun yks arvo oli liian korkealla.

Joululahjaostoksilla olin siskonkans illalla keskisellä. Väkiä ei ollut niin paljoa liikentees, kun olis ajatellut. On kuitenkin tullut veronpalautukset ja huomenna pyhä, niin aattelin ettei me sovita sinne kauppaan joukkoon ollenkaan, mutta hyvin mahtui shoppailemaan. :D

Tänään on supistellu taas enemmän kun muutamaan päivään. Mistäköhän se mahtaa johtua?? Ne tuntuu sitten kunnolla, ku alkaa tuntumaan. No, eipä kuitenkaan oo nyt ollu jokapäiväistä tuo, että eiköhän täs kaikki oo ihan hyvin.

Huomenna sitten on urakoitavana joulupöytään lanttu-, maksa-, punajuuri- ja porkkanalaatikot. Tietää taas illalla jaloista, että on jotakin tehnyt, kun yleensä noitten laatikoitten tekopäivän iltana pohkeet on ihan limput ja varsinkin nyt, kun on vielä toi vatta tossa painamassa ja antamassa oman painonsa jaloille... No, saa mies hieroa niitä sitten illalla! :)

Hyvää itsenäisyyspäivää täältäkin huomiseksi teille!!!

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy 22+2
 
jalava harmailee
huomenet kaikille... =) :flower: ja hyvää itsenäisyyspäivää.

me ollaankin tänään nukuttu harvinaisen pitkään.. mies sai eilen meidän joululahjan ja eihän se tietty malttanut olla sitä asentamatta heti. videotykkiin tarkoitettu se sellainen valkoinen kangas moottorilla. miksi sitä sitten voi kutsua?
edellisessä asunnossa oli niin hyvin ettei kangasta tarvinnut mutta tänne meijän kotiin nyt tarttee.. no sitten se on valmiina tänäänhän siitä sitten vois jonkun lehvan katsoa.

kiitti syntymähäijy rohkaisusta. niistä sokerijutuista.
mulla on itsellä ylipainoa ja joudun jossain vaiheessa sitten sinne rasitukseen. toivon ettei mitään ole. mutta oli vain tilaisuus mitata siellä tuttujen luona ja halusin sitten ihan uteliaisuudestani kokeilla.

mitäs te muut meinaastte miehellenne ostella lahjaksi?
meillä on oikeasti tosiii vaikea tapaus. mies jolla on jo kaikkea ja vähän enemmänkin. niin keksi siinä sitten mitään lahjaaa... :whistle:
tosin olen jo ostanut kalliin lahjan. hugo bossin farkut ja sitten samaa sarjaa sitten sellaisen neuleen tapaisen paidan. maksoin niistä itseni kipeäksi mutta tiedän että ne on mieluiset, jollei muuta niin merkin takia... =)
ja sai vielä vaihtaakkin jos sattuu olemaan väärää kokoa.
pitäs sitten vielä koota jokavuotinen touhukassi sille jossa suklaatam dödöö, sukkia, yms yms.. niin siinä taitaapi olla sitten mun laittamiset.

eipä tällä kertaa taas enempiä. =)
huomaa kun on saikulla niin tulee luettua ja kirjoiteltua paljon useammin tätä palstaa kun olisi töissä.. millasethan vierotusoireet taas tulee kun joutuu meneen töihin... :whistle: :LOL:


jalava ja smurffi rv 21
 
jalava harmailee
ai niin... piti viellä kysymäni..

kokoatteko muut isyyspakkausta? mitä laitatte siihen?
aattelin jonkun kirjasen ainakin hankkia tms. mutta löytyskö ihan kirjakaupassa näitä vauva kirjoja jotka tarkoitettu isille?

jalava ja smurffi
 
Huomenta!

Minä ainaski kokoilen isyyspakkausta :wave: ja ajattelin sen jouluaatoksi saada valmiiksi ;) sinne olen jo hommannut sikarin, viskiä ja konjamiinia minipullot, korvatulppia ;) , kumihanskat ja pyykkipoika (vaipanvaihtoa varten) :LOL: , kylpyhetkiin iso ja pieni kylpyankka, jotain lukemista pitäis vielä keksiä, fanipaidat molemmille ja vauvalle faniänkkärin (eli äänenvaimentimen eli tutin :D ), tuttipullon, vaimon hemmotteluun vaikka suklaata, ja miehelle varmaan joku röökiaski hermosauhuja varten pitää hommata :LOL: siinäpä ne tais olla...oisko jollain jotain lisättävää ;) ?

Sokerirasitukseen joudun minäkin, saan alkaa varaamaan aikaa jossain välissä, siellä taitaa hurahtaa sitten muutamia tunteja :( . Kelan paperit sain kanssa täytettäviksi ja vois viedä ne postiin. Avustuksen otan nyt rahana kun noita vaatteita on jo ennestään hirmumäärä ja ostettiin tälle vauvalle uudet vaunut, niin menee sekin raha osaksi sitä vankkurirahastoa =)

Mitäs miun piti vielä kommentoida :/ taas muista mittää...mutta hyvää itsenäisyyspäivää kaikille !!


Poppy ja Pippuri 22+3 :wave:

Ai niin, synnytyssairaala, mä "pimitän" sen nyt vielä kun ujostuttaa :ashamed: :LOL: ;)
 
unelma harmaana
hyvää itsenäisyyspäiää :flower: soittelin eilen sairaalaan, ku mua huimaa melkeen koko ajan, taitaa johtua tosta lääkkeestä niin sanoivat siellä, että jos huimaus pahenee niin lopettaa lääke kokonaan ja jos jatkuu nyt vielä viikonlopun yli niin soitella neuvolaaan, niin mietitään uus lääke, ois sitten jo neljän uus kuuri.harmittaa tosi paljon!pitäs varmaan ulos lähtä tekemään pihahommia niin saa raikasta ilmaa ja tänään ois itsenäisyyspäivän kunniaksi ruokailu sukulaisilla=) mutta hyviä päivänjatkoja.

unelma 19+4
 
Lisko
Hyvää itsenäisyyspäivää myös täältä meiltä :)

Miehelle ostan joululahjaksi uuden partakoneen :) Tulee todella tarpeeseen ja on mieluinen, tiedän :) Tuo nykyinen kone ääntää niin kovaa, et hermo aamuisin menee kun ajaa sillä partaansa ennen seittemää, varmaan naapuritkin herää :eek: :LOL: Se onkin ollut miehellä siitä asti kun ylioppilaaksi pääsi :whistle: eli uusi on enemmän kuin tervetullut-> minun mielenterveyden vuoksi ja miehellä jos on yhtään itsesuojelu vaistoo, niin jättää tuon ikivanhan rämän kaappiin, ennen kuin sähkärin siitä saa :eek: :LOL:

Nyt menen, potalle olis vissiin asiaa pikku miehellä :)

Lisko ja pikku- kummitus rv 22+0 :heart:
 

Yhteistyössä