HUHTIKUUN MASUJEN PINO

Vispilälle :hug: toivottavasti kaikki on hyvin!

unelmalle tervetuloa joukkoon! mehän saatetaan olla yhtä aikaa oysissa synnyttämässä.. meilläkin tyttö on ihan varma et saa pikkusiskon :D ens viikolla on rakenneultra ja toivottavasti siellä selviää! jos ei niin sit sinne merioulun neuvolaan, en millään malta odottaa et tiedän kumpi on :LOL:

jalava mun mielestä nuo sun sokerit on hyvät, ku olit just syöny ja paasto arvot 4.1 on ihan normaali.

omassa olossa muutosta: MUA EI ENÄÄ PALELE!!! tää ei voi olla totta tosi mahtavaa :LOL: närästys jatkuu, mut seki vähä rauhottunu. pikkunen liikkuu välillä enempi välillä vähempi. ei ole tarvinnut öitä sen takia valvoa.

Nyt pottumuusin tekoon, karjalanpaisti on uunissa :p ja sitte töihin :'( ei jaksais!

Triine ja tasan 20 jee puoliväli.
 
vispilälle jaksamisia,toivottavasti ei mitään kauheaa ole sattunut :/
mikäköhän mulla on,koko ajan huimaa,ei muuten oo paha olo tai mitään,verenpaineitten kanssa kaikki ollu aina ok ja hemppakin eilen mitattu ja hyvä..ihan huolettaa.aamulla kun heräsin,makuu asennossa vielä olin ja käänsin päätä niin oikeen heilahti,sama toistui hetken päästä,mietin että uskaltaako sitä nousta ollenkaan mutta kun nousin niin ei nyt niin "heilunut"mutta semmonen pieni huimaus on koko ajan ja pää tuntuu muutenkin jotenkin oudolta..ei ole flunssaa tai muutakaan.. :/ onko kellään vastaavaa ollu tai kuullu tälläsestä?ja nyt on jo sitten rv 22 koossa =)
ädä ja hippula 22+0 :heart:
 
Vispilälle täältäkin suuri :hug: !!!

Täällä on tänään leivottu piparit ja kuunneltu joululauluja. Huomenna olis
sitten se äitiyspoli... Jänskättä mut kuiteskin kiva päästä masuun kurkkaamaan taas, toivottavasti kaikki ois hyvin..

Kohta sauna lämpiämään mut nyt piparikahville. :)

Rv 19+6.
 
jalava harmailee
vispilälle isot :hug: toivottavasti kaikki on hyvin.


täällä vahdattiin tuntematonta sotilasta.. tosin viimenen vartti torkuttiin kun tuntu jotenkin liian pitkältä...ja leffan on nähnyt jo monia kertoja.

täälä päivä mennyt kivasti ja nyt aloitellaan kohta syömään iltapalaa jo... :) :)

jalava ja smurffi
 
Iltoja mammat :wave:

Toivottavasti Vispilä on kaikki hyvin :hug:

Me ollaan kanssa aamu väänetty pipareita ja torttuja muksujen kanssa, mummin avustuksella ;)
Ja kuunneltiin tosissaan joululauluja ensimmäistä kertaa. Mutta silti puuttuu se jokin, eli lumi joka tekee joulu fiiliksen :(
Toivotaan että edes aatoksi sataisi lunta...

Pari viime päivää ollut suhteellisen rauhallista masussa, Oikku ilmeisesti löytänyt paikan jossa viihtyy...Alkuviikosta vielä luulin että meinaa väkisin kaivautua mahasta ulos, niin inhottavia teräviä potkuja ja venytyksiä tuli taukoamatta....siis oikeesti ajattelin että pieni ADHD :whistle:

Keskiviikkona olis se kauan odotettu 4D :D
Ei millään jaksais odottaa!!!!!

Viime neuvolassa sain jo kelan paperit, vielä kun sais ne postiin...niin ja lähetteen taas sokerirasitukseen, niin kuin edellisissä odotuksissakin.
Normaalipainoinen oon, mutta mun isällä oli sokeritauti, niin sen takia syynäävät...Vaikka aina ollut kaikki arvot ok.

Eipä kai muuta, hirveesti tullut taas tänään mässättyä :$
Saunaan taidan lähteä, ja aamulla taas töihin :wave:

A0205 & Oikku 23+5 ;) <br><br>
 
Heippa kaikille!

Vispilä, kamalalta tuntuu pähkäillä mitä sulle kuuluu, mutta voimia kuitenkin
:hug:

Ädälle: mulla myös useampana päivänä ollut huimausta, luulin että se johtuu väsymyksestä, mutta nyt kyllä olen nukkunutkin enemmän ja silti sama juttu edelleen...
Voi tietty olla että verenpaine on matalalla ja johtuu siitä :/

Huomenna mulla neuvola jossa saan ne paprut kelaa varten. Kiva muutenkin päästä kuulemaan sydänääniä :heart:
Ja lopuksi mun parhain uutinen: Sain vakipaikan osastolta, jossa olen tehnyt sijaisuuksia tähän asti :D 22 hakijasta valitsivat meikäläisen!

Kivaa itsenäisyyspäivän iltaa kaikille!
 
Hyvää itsenäisyyspäivää!

Vispilälle halaus :hug: mitä sitten ikinä onkaan tapahtunut. Tuuthan meille kertomaan kuulumisia, jos jaksat????

Joylen, munkin mielestä mintunvihreä kuulostaa kivalta väriltä lastenhuoneeseen. =)

Nyt on sitten joulupöydän laatikot valmiina odottamassa aaton ruokailua. Hyvää tuli, kaikki onnistui niinkuin pitikin! Jalat on väsyksissä, laitan kyllä miekkosen hieromaan niitä, kunhan tässä nyt eka iltatoimista selvitään. Vähän venähti lasten iltatoimet, kun oli vieraita vielä kyläilemässä täällä.

Elikkäns mä meen nyt laulelemaan iltalaulut. Heps. :wave:

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy 22+3
 
naranga harmaana
Vispilälle :hug:
(et arvaakaan kuinka olet ollut mielessä siitä lähtien, kun tuon listastapoistamis viestisi luin :/ )

Toivottavasti kaikki hyvin.

En ole kirjoittanut todella pitkään aikaan, mutta oikeastaan päivittäin olen seurannut teidän muiden keskustelua.
Minä kun olen niin hirvittävän laiska kirjoittelemaan :whistle:

Tällä masuasukilla oli välillä hiljainen aika, niin että tosissani jo huolestuin ja otettiin välillä ylimääräisiä sydänääniä.
Nyt sitten välillä painelee kaasu pohjassa menemään ympäri kohtua, mutta jos mies yrittää pistää käden masun päälle niin johan loppui hulinat kuin seinään :eek:

Edelliseltä muksulta näki jo aiemmin masun päältäkin liikkeet, mutta nyt ei tietoakaan...oisko toi alkupainon 7kg suurempi lukema tuossa vyötäisillä aiheuttanut moisen?

Rakenneultraan en sitten mennyt, kun sairaasti pelkään liukkaita ja tässä joulun alla on yrittäjällä enemmän kuin kiire, tosin nyt tuolla tiet ovat kuivia sitten kuitenkin, mutta mistäpä sitäkään etukäteen tietäis.

Todellinen syy siihen miksi en mene on se, että mietin, että mitä oikeastaan haen koko toimenpiteestä;
mahdollisesti en pystyis kuitenkaan päättämään raskautta, jos jotain hirveätä ilmaantuisi :/

Toisaalta niin kaihomieli, kun ajattelin, että kun aikanaan alan odottamaan tätä nyt odottamaani iltatähteä, niin käyn rakenneultrassa tai ainakin jossain 4D-ultrassa...siis kaikilla mausteilla viimeinen, mutta ei sittenkään. Tämänhetkisen rahatilanteen huomioon ottaen on parempi laittaa sekin raha johonki tähdellisempään, vaikkakin oisin niin halunnut :(
Kai se tuo järki taas puhuu \|O (sisko kyllä ehdotti visan vinguttamista, mutta mä sanoin, että sekin on maksettava)

Juttelin tänään tulevan sijaiseni kanssa ja on jotenkin rauhallinen ja jouluinen mieli :xmas:

Hmm, mutta nyt lähden saunaan ja sitten katsomaan vielä loppumetreille tuota greyn anatomiaa

naranga ja nimeämätön mötkylä 22+3
 
Mitähän tarkoittaa,kun kylki on kipeä?
Välillä on vaikea istua,tuntuu kuin kylkiluita olisi tullut yksi lisää? :eek:
Kipein kohta löytyi painelemalla,ihan siitä luun päältä.
Onko nää jotain kasvukipuja,vai onko mulle kasvanut yksi kylkiluu lisää..? :whistle:

Pikasso & poikanen 21+1 :heart:
 
Rouva80 On jotenkin erilainen odotusaika kun pojasta, esim esikosta ei ollu lainkaan pahoinvointia, ja naama ei kukkinu..

Viblsp :hug:

Miehen joululahjasta, oon aatellu partakonetta, kuten Liskokin, mut mies on vähän vastaan ja sano et höylä riittää :D

Eikä ihme kyllä vielä oo udellu, kumpi on tulossa, tosin sano et miks menit kysyyn sukupuolta, että eikös se ois sit huhtikuussa ollu vasta kiva tietää. Niin ja silittelihän se yks ilta masua, kun yritteli liikkeitä tunnistella, ja sano että sielläkö se isin poika potkii... :whistle:

Mihinköhän mä rupeen jemmaileen niitä pieniä mekkoja, ettei se huomaa..? :whistle:

Miron äiti ja "Sisu" 21+0 :heart:
 
Vispilä :hug: pelästytit, voimia sinulle mitä sitten ikinä onkaan.

Iskän joululahjat: partakone (ajelee aina höylällä, ja kerran lipsutti et sellanen kunnollinen olis kiva), saunatakki (vanha on kamalassa kunnossa), superman bokserit ja sukat (kaikki suvun miehet saa), ritariässä dvd boksi (on pentuna niitä seuraillu, ja kun tuli joskus subbarilta, niin meillä ei näkyny se vielä, ja sillon siskoaan painosti nauhottaan). Olikohan vielä muuta?

Isyyspakkaus; kyllä kokoan, kun esikoisen aikaan en tajunnut. olen jo ostanut: 2*baby blues sarjakuvakirja, mies hoitaa vauvaa -kirja, paksu sikari, kumihanskat, pyykkipoika, korvatulpat, konjakkilasi, i love daddy and daddy loves me -body, i love dad tutti ja tuttiketju, pikkuveli-body, pikkusisko-body, isosisko-paita, meidän iskä t-paita, magneetti jossa teksti isäksi on helppo tulla, mutta kenestä vain ei tuu isi, olen isäni näköinen, mutta silti onnellinen -ruokalappu. Daddy and me -body, rannehelistin, maailman paras isä -bokserit, isä-sukat, kyllä isä osaa -dvd, hullu tusina 2 -dvd, unohankohan jotain? Oon pikkuhiljaa ostellu, kun on vastaan tullu.

Aion vielä ostaa konjakkia ja whiskeyä pikkupullot, batterya, sisua, ehkä axe-pakkauksen, ja ehkä uuden vannan johon tavarat pakkaan.

Ai joo ja mies saa pakkauksen synttärilahjaksi 25.3.

Tapeteista, meillä sama homma edessä. Alustavasti olen valinnut valmistalopakettiin vauvan huoneeseen valkeat tapetit, paitsi yhdelle seinälle sinistä sydän-tapettia, mutta jos saan tammikuussa kuulla odottavani poikaa, niin vaihtoonhan ne menee. Kävin K-raudassa katseleen tapetteja, ja siellä oli tosi ihania! Sellasia beigen sävyisiä, missä ihania kirahveja ja vaikka mitä, mutta oon päättänyt että meille tulee sinisävyiset tapetit siihen huoneeseen oli tulokas sitten tyttö tai poika.

Omassa olossa ei mitään erikoista. Nyt on mullakin alkanu illalla oleen nukahtamis-ongelmia. En tiiä onko liikaa mielen päällä, vai kuuluuko se tähän raskauteen.

heppuli ja emma 22+5<br><br>
 
Kävin äsken siellä äitiyspolilla. Oli tosi hankalassa asennossa taas vauveli eikä oikein kunnolla saatu mittailtua. Katto napanuoran virtaukset ja ne oli kunnossa ja vauvan sydämmen virtaukset oli kunnossa mutta sitten kohdun valtimo(tai joku semmonen) virtauksessa oli blokkeja... Eli saattaa tarkottaa sitä että taas tulee se raskausmyrkytys!! Mulla on neljän viikon päästä seuraava aika sinne ja jos sillon vielä noita blokkeja on niin riski on suuri että se tulee uudestaan ja jos niitä ei enää ole riski on pieni. Täytyy nyt vaan toivoa että niitä ei sit enää olisi!!! Mutta sano että ei tule yleensä niin rajuna toi myrkytys enää seuraavassa raskaudessa..saa nyt nähä.. Ja toivottavasti ei tule sitä että on taas pienipainoinen viikkoihin nähden.. No eipä näitä asioita kannata nyt liikaa miettiä. On vaan nyt ooteltava sitä seuraavaa käyntiä. Seuraavat nyt tosi tarkasti tätä raskautta, ja se on ihan hyvä!

Rv 20+0 :wave:
 
unelma harmaana
TRIINE: määkin oon menossa sinne yksityiseen neuvolaan ultraan vähän ennen joulua.oon soitellu yksityisille 4 d ultrasta, mutta oulussa ei taija olla semmosta mahollisuutta.

vauveli ei oo paljon liikuskellu...toivottavsti hänellä kaikki hyvin. illalla, kun menin nukkumaan niin päässä pyöri, oikein säikähin. sais jo luvan loppua.lunta on vähän maassa=)kohta lähen viemään poikaa lääkäriin. kirjoittelemisiin=)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.12.2006 klo 11:35 Viblsp kirjoitti:
Kaksoset voivat hyvin, mutta enempää en halua tästä nyt puhua.
Tsemppia siulle ja hyvä että vouvat voivat hyvin. Toivottavasti voit itsekin :x

Mie olin suunnitellu, että jos poika tulee, ni maalaan huoneen limellä/turkoosilla. Tytön huone on nyt vaalee lila, kun ei sillon tienny kumpi on tulossa. Nyt olis tarkotus maalata se kirkkaan punasella/vaaleen punasella. Oon ostellu sinne kaikkia sydänjuutuja, lampun, verhot, tyynyjä yms. joilla sitten ajattelin sen sisustaa. Kunhan vaan sopivan boordin löytöisin sinne, myöskin sydänkuvioisen :heart:
Tässä meiän nykyisessä vierashuoneessa, johon vauva sitten muuttaa, on yksi seinä lime ja muut vaaleita. Maalattu vaan nämä ollaan, saa sitten helposti väriä muutettua, kun siltä tuntuu!

Aika menee kyllä siivillä, kohta taas viikonloppu ja vaihdutaan viikolle 22. Ja kohta ollaankin jo siellä rv 30:ssä asti...

Nyt täytyy lähtee suorittamaan pakollinen siivous, kun typy on päiväunilla!

rouva80 + "sisko" 21+5
 
Moikka!

Mulla oli tänään neuvola, kaikki oli vauvalla hyvin :)
Hb oli 127, paino taas lasku suunnassa mut ei paljon -88g
rr 110/60, ja kohdun pittuus oli 18,9cm. Et kaikki oli ihan hyvin.


Viime yönä oli yhtä tuskaa, vauva potki niin rajusti ja sit veti vuorotellen kummastakin jalasta suonta :/

Mut nyt ruuan laittoo :wave:

Mammahuhtikuu & 22+2
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.12.2006 klo 11:43 mutzi81 kirjoitti:
Kävin äsken siellä äitiyspolilla. Oli tosi hankalassa asennossa taas vauveli eikä oikein kunnolla saatu mittailtua. Katto napanuoran virtaukset ja ne oli kunnossa ja vauvan sydämmen virtaukset oli kunnossa mutta sitten kohdun valtimo(tai joku semmonen) virtauksessa oli blokkeja... Eli saattaa tarkottaa sitä että taas tulee se raskausmyrkytys!! Mulla on neljän viikon päästä seuraava aika sinne ja jos sillon vielä noita blokkeja on niin riski on suuri että se tulee uudestaan ja jos niitä ei enää ole riski on pieni. Täytyy nyt vaan toivoa että niitä ei sit enää olisi!!! Mutta sano että ei tule yleensä niin rajuna toi myrkytys enää seuraavassa raskaudessa..saa nyt nähä.. Ja toivottavasti ei tule sitä että on taas pienipainoinen viikkoihin nähden.. No eipä näitä asioita kannata nyt liikaa miettiä. On vaan nyt ooteltava sitä seuraavaa käyntiä. Seuraavat nyt tosi tarkasti tätä raskautta, ja se on ihan hyvä!

Rv 20+0 :wave:
Lisään vielä tähän kirjoitukseeni että paljonko teillä ollut painoarviot? Meillä tänään 280g.
 
Mulla painoarvio oli 19+4 viikkotilanteessa 285g ja 22+5 viikolla 520g, eli aika samoissa ollaan.

Huomenna pitää mennä äitipolille kuulemaan lääkärin kommentit niistä hyytymistekijä- verikokeista joissa on jotain häikkää.. Ilmeisesti edellisen raskauden istukan irtoaminen voi uusiutua tässäkin raskaudessa, kun ymmärtääkseni on jotain perinnöllistä riskiä mulla :'( . Jännittää ja pelottaa kamalasti, miten tarkkaan syyniin tässä vielä joutuukaan.. Mutta toivon edelleen, että pääsisin vähän lähemmäs la:ta tässä raskaudessa.
<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.12.2006 klo 16:29 metsänhenki kirjoitti:
missä teillä otettu paino-arvio?ei mulle ole kertaakaan sanottu painosta mitään
Rakenneultrassa otettiin, viikkoja silloin 20+3 ja arvio 360g. Eli pikkasen isompi, kuin teillä muilla. Esikoinenkin oli syntyessään (40+6) 4025g, että ihan hyvän kokonen :D

Tänää näköjään oon täällä alvariinsa, kun kerran jaksoin koneen auki avata. Ei tässä mitään kummempaa oo ehtiny tapahtua. Joulukoristeita läittelin ja joululiinat vaihdoin. Nyt meillä on ihan punaista!!! Jouluverhot, matto, kulmasohva, liinat, tontut, joulutähdet ikkunoissa, sellanen punanen kartiovalo-jutska yms. :LOL: Mutta tykkään kyllä punasesta, sitä oli miun hääpuvussakii. Ja meiän talokii on punanen!!! :LOL:
 
Unelma ei taida oulussa 4d ultria olla? oysissa vissiin on?? mut käyttävät vaan tutkimistarkoitukseen.(jostain kuullu, en ole varma)

Viime yönä oli täälläkin pikku kaverilla bileet :LOL: ihan hullu möyrintä kävi tunnin verran. nyt on sitte vähä hiljasempaa. vaihtoi asentoa ku nyt on tuntunut pikku potkuja vasemmalta ja tähän asti oikealta.

ihana ku tuli ees vähä tota lunta ja on pikkusen pakkasta, voi ku nuo pysyis!

Triine 20+1
 

Yhteistyössä