HUHTIKUUN MASUJEN PINO

:heart: onnea mialle ja tarrasukkia paljon mukaan!

Tässä sitä nyt söpönä istutaan lämpörullat päässä ja tuntuu ahistavilta nää palikat :headwall: kaikkee sitä joutuu yrittään näyttääkseen ihmiseltä! tätin häihin siis olemme menossa illalla.. siellä on kaikkia herkkuja, miten sitä jaksaa oottaa, et pääsee syömään?

Nyt sitä lunta sitte tulee! ja eiku pahenee keli vaan kokoajan.. toivottavasti tuo jäis maahan eikä enää sulais ku ens keväänä!
tulee joulufiilis heti ku vähän lunta tulee :D ihanaa, eilen käytiin kaupassa ja torttutaikinaa etsin, mut ei vielä ollu :'( niin olis torttuja tehnyt mieli!

täällä tyttöä odotetaan :heart: en tiiä miten on ollut ihan koko ajan tyttö olo! miehen pääkin eilen käännettiin :LOL: se on tähän asti poikaa odottanut, mut sillä on noita raskaus oireita myös niin paljon.. väsyttää, pääkipeä ja kokoajan nälkä :LOL: ei välillä tiiä kumpi on raskaana? mulla vaan tuo massu pöyristyy.

Triine 14+2
 
Ai niin!! mulla on vaihtunut nimimerkki, eli ANU24 entiseltä nimeltäni :wave:
(senhän voi laittaa vaikka muistutukseksi sulkuihin alkuperäiseen viestiin jos ap nimeni sinne muokkaa)

täällä kaikki hyvin, selkä vaan on niin kipeä ja liitoskivut välillä tosi kovat :/
Mukavaa myrskyisää päivää kaikille!
(olipa kiva hakea tyttö tarhasta tuolla ilmalla.. autoilijatkin pysähtelivät katsomaan että pääsenkö vaunuilla eteenpäin :eek: :ashamed: )

:heart: rv 14+6 :heart: <br><br>
 
Heippa!

Enpä ole taas vähään aikaan päässyt kirjoittelemaan, kun sen verran raskas ja kiireinen viikko on ollut. Ihanaa, nyt on viikonloppu edessä... saapi levätä!

Olin siis ensimmäisen viikon töissä sairasloman jälkeen. Hyvin olen voinut, vaikka raskasta onkin ollut. Ainut asia joka on alkanut vaivaamaan, on päänsärky. Joka päivä puolenpäivän aikaan alkaa tuntumaan päässä jomotusta, joka vain yltyy iltapäivää kohden. Illalla sitten helpottaa kun hiukan aikaa nukkuu. Enpä sitten tiedä mistä tuokin päänsärky johtuu. Normaalisti en nimittäin siitä kärsi.

Mä olen varmaan lihonut ihan hirveesti, kun ruoka on alkanut maistumaan vähän liiankin hyvin. :p Pelottaa ihan mitä vaaka näyttää seuraavalla neuvolakäynnillä. Toisaalta hyvä näin kun muutama viikko sitten en saanut syötyä juuri mitään vatsavaivojen vuoksi.

Noh, tällaista tänne...

miranda + masuli 15+4
 
Moi! :)

Me lähdetään tästä kohta ajelemaan mummolaan, tullaan vasta sunnuntaina. Eipä ole vielä myrskyä tänne saapunut mutta pimenee kyllä uhkaavasti! Toivottavasti mummolassa ei tule kamalaa myrskyä, siellä kun sähköt katkeaa aina pienemmästäkin myrskystä! No mut sit kynttilät palamaan jos niin käy! :) Ja saunaan puita niin ei tule kylmä! :D

Täällä kaikki loistavasti ja hyvä olo!! :D
Hyvää vkloppua!!!

Rv 14+1. :wave:
 
Heps.

Voi tätä keliä, vettä sataa ja tuuli senkun yltyy. Saa nähdä tuleeko sieltä minkälainen syysmyrsky, niinkuin säätiedotuksissa luvattu on... Voi plääh!!!

No onneksi sentäs on viikonloppu aluillaan, jotain positiivista tään kelin rinnalla. Ja pitäis ikeaan huomenna lähteä shoppailemaan. Täältä kun helsinkiin matkaa on monta sataa kilometriä, ei ikeassakaan tuu käytyä kun korkeintaan kerran vuodessa. Nyt siis olis se reissu edessä. Kivaa.

Olossa ei oo kummemmin valittamista. Selkäkivut vaivaa jonkin verran ja kannatinsiteet tuntuu olevan kipeät. Eilinen haravointi ei varmaankaan ollut ollenkaan hyväksi. No mutta eiköhän näitten kanssa selviä. Loppuajasta kun tiedän, että ne kivut on näihin verrattuna moninkertaiset, eli nää ei oo mitään verrattuna niihin.

Musta tuntuu kans, että mä syön aivan liikaa... en sitten tiedä tuntuuko se siksi, kun aluksi ei meinannut saada syötyä mitään ja nyt sitten pystyy syödä. Ehkä on jotenkin ähky olo, kun vatsalaukku on pienentyny, en tiedä.

Hyvät viikonloput teille raskautetuille!

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy 18+4<br><br>
 
Lisko
Heippa :wave:

Mialle onnea uudesta tulokkaasta ja toivotaan nyt et kaikki menee mitä parhain päin :) :flower:

triinekö se kírjoitti tortturaikinasta, alkuviikosta alkoi ihan älyttömästi tehdä mieli joulutorttuja, joten pakastehyllyällä seistessäni huomasin, et yhtään ainutta torttutaikina levyä ei enää ollut :eek: Siis siinä oli ollut niitä kun oli hinnatkin ja tyhjänä se kohta siitä pakaste altaasta :eek: Oli vissiin jollain muullakin tehny jo torttuja mieli :p :) No tänään sit ostin paketin ja jos huomenna jaksaisi tehdä :) Ostin myös rahka ainekset, pakkasessa on anopin omatekemää mansikkahilloa, joten siitä ajattelin vielä illalla rahkaa tehdä, njam :p Joo menipä ruokalöpinöiksi :whistle:

Kaupungilla kävin tänään ja löysin talvikengät, kaulaliinan ja pojalle tarhaan halloween juhliin sellasen ihanan krokotiilipuvun :)

Hyvää viikonlopun alkua kaikille :)

Lisko rv 16+2
 
..meil oli isin kans hempeily viikonloppu, kun miun vastustuksista isi vei lapset mummolle (miun äiti)..no olipa ainakin kivaa..heillä ja meillä :heart:

päänsärky jatkuu ihan tasaisena ja on hirveitä ajatuksia siitä mikä siel vois olla vikana..miun koiranleuka veli sanoi että se ruuvi joka on ollu tähän asti löysällä on lähteny kokonaan irti ja kolise nyt tyhjässä päässä :LOL: :LOL: :headwall:

mut kuitenkin sain silmäpolille ajan joulukuun puoleen väliin... :wave:
 
jalava harmailee
huomenta viikonlopulle!

tänään on sitten tiedossa myrskypäivä. olin juuri koiran kanssa aamulenkillä ja tuntu että tukka lähtee päästä kun niin tuulee. tuulen mukana leijailee pienen pieniä lumihiutaleita hiljaiseen tahtiin. katsotaan mitä päivän mittaan tulee sitten.

nyt onkin sitten viimeinen vapaa viikonloppu. alkaa joulukiireet sitten töissä. pitää oikein nauttia tästä!!
toisen päivän voisi siivota ihan koko kämpän ja sitten huomenna vois pitää sellasen lötköttely päivän.. :whistle: siivominen ei ole kivaa mutta se on vain pakko hoitaa! varsinkin kun on koira ja se tuo turkin mukana lehtiä yms sisälle..

olo on ihan hyvä. alkanut nippaileen taas mahasta jonkin verran välillä. olisko nyt kasvukipuja. likkeitä olen tuntenut hiukan. sellasta ihan helliä ei mitään kovia potkuja tms. joten oottelen innolla milloin tulee eka kunnon potku tai lyönti.. :LOL: :LOL:
sain varattua neuvolan ens viikolle. eli keskiviikkona olis sitten kolmas neuvola. en tiedä mitä ne sitten tekee siellä mutta näytteitä taas pitää antaa. ja varmaan sitten kuunnellaan sydänääniä?

ai niin meinas ihan unohtua mialle tosi paljon onnea uudelle yritykselle. toivon että kaikki menee nyt hyvin. paljon tarrasukkia mukaan matkalle! :flower: :heart:

vispilä.. luin tuolta mitäs nyt palstan piuolelta. koittakaa saada sovittua miehesi kanssa asiat suuntaan tai toiseen. sinä tiedät teidän tilanteen parhaiten. :hug:

jalava ja smurffi
 
jalava harmailee
tänään onki täällä hiljaine päivä. yksin täällä taidan vain höpistä.. :kieh: :kieh: :kieh:

nyt on kämppä siivottu taas pariksi päiväksi ja sitten seuraava operaatio onkin kaupassa käynti. jääkaappi ammottaa vain valollaan.
jos tekis tänään ruuaksi oikeen pottumuusia ja siihen joku kiva kastike tms? ja tuore salaattia.. kuullostaa ainakin itsestä tooosiii hyvällä ja tulee ihan nälkä.. :LOL:

jalava yksikseen smurffinsa kanssa... =)
 
Mulla ie taho tulla mistään mitään tänä päivänä. Pitäis siivota mutta ei taho inspiroida..:kun tietää että huomenaamuna on aivan sama ruljanssi edessä kun lapset sotkee sitä mukaa kun saa tehtyä. Lunta on satanu koko päivän ja tuumasin ukolle että taijat saada ruveta ajamaan mun omalla autolla ja mä siirryn tuohon perheautoon. Siinä on uudet talvirenkaat ja kun tuo diesel ei taho lämmetä enään niin nopsaa mitä bensakone. Ja sitten kun tuossa mun omassa rupeaa olemaan vaihelaatikko tiensä päässä niin ei paljoa nappaa jos se jättääkin välille.... Mutta katotaan jos vaikka se hajoais hyvin nopeassa tahdissa niin sais tämä mamma uuden auton. Ja sen farmarin josta oon haavellu jo varmaan siitä lähtien kun toinen lapsi synty.

Meillä olis huomenna nuorimman pojan 3v syntymäpäivät ja täytyis varmaan jonkinlainen kakku leipoa jotta sais lapsi puhaltaa kynttilät toisaalta mietin että jos tekisin kääretorttua ja siihen kermat päälle. Noh katotaan mitä saan aikaseksi...Sen tortun saan tehtyä aamullakin.

Mahaa ei nyt oo nippaillu mutta katotaan mitä se sitten tykkää kun illalla meen saunaan....jos tuun taas kipeeksi niin tiiän senkin lystin lopettaa...

nyt lähen tekemään siivoja...
 
tänään on ollut aivan ihana talvinen ilma!!! eilisen myräkän jäljiltä 20 senttii lunta maassa ja päivällä paistoi aurinko ja oli pikku pakkanen, ihana oli tehdä lumitöitä :D voi että ihanaa! nyt vetää tuolta mustia pilviä tulemaan saattaa olla että saamme lisää lunta yön aikana?

heti piti kaivaa tytölle pulkat ja liukurit esiin, suksien ostoon pitää lähtee. ajattelin käydä semmosesta urheiluvälinedivarista kattoon jos löytyis pienet sukset ja luistimet, voipi kuitenki alussa olla aika menoa :LOL:

merkkareita imen tässä posket lommolla ja kokista juon, nam :p näillä eväillä pääsee pitkälle! vois vaikka elää...

Niin koirakin sekos onnesta ku aamulla päästi ulos. välillä meni niinku myyrä kuono lumen alla kovaa vauhtia :LOL: ihanaa ei enää kurasia tassuja!

Triine 14+3
 
Lisko
On kyllä ollut mahtava ilma, piha hommia oli ilo tehdä :) Nyt on etu- sekä takapiha siinä kunnossa, et siellä voi jopa tehdä jotain :) Ja imuroinkin jo kun oli niin roskia jo tullut.

Mahaa on ollut hellänä minullakin taas tänään, liekö tuo ulkona "riehuminen" (lumitöiden teko pojan ja miehen kanssa) saanut tämän taas aikaan :/ Inhottava tunne taas tuolla kohdussa, jalkojen nosteleminenkin kävellessä ottaa kovile :/ No tää on niin tätä.

joo vois kai sen saunankin käydä jo laittamassa päälle.

Lisko ja tirppis rv 16+3
 
Blaaaaaaaaaaaah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mulla on taas koko viikon ollut yhtä tuskaa olla töissä, iltapäivällä alkaa sama kuvotus joka vain hetki sitten tuntui loppuvan :( Tuleekohan meille tyttö? :whistle: Ei oo kyllä aikasemmissa raskauksissa käyny näin, että pahoinvointi on tullut takaisin....justiin äsken kävin oksentamassakin :( Ja minä kun niiiiiiin odotin tätä keskiraskautta jolloin pitäis ja oon ollukki täynnä energiaa kaikin puolin. Tällä kertaa siitä ei näköjään oo tietoakaan :'(
 
Lisko
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.10.2006 klo 18:07 hömppö kirjoitti:
Blaaaaaaaaaaaah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mulla on taas koko viikon ollut yhtä tuskaa olla töissä, iltapäivällä alkaa sama kuvotus joka vain hetki sitten tuntui loppuvan :( Tuleekohan meille tyttö? :whistle: Ei oo kyllä aikasemmissa raskauksissa käyny näin, että pahoinvointi on tullut takaisin....justiin äsken kävin oksentamassakin :( Ja minä kun niiiiiiin odotin tätä keskiraskautta jolloin pitäis ja oon ollukki täynnä energiaa kaikin puolin. Tällä kertaa siitä ei näköjään oo tietoakaan :'(
höh :/ Lohdutan sillä, ettet ole ainut :whistle: Ruoka maistuu millon maistuu ja palakurkussa koko ajan, niin ku ökä olis tulossa, muttei tuu :x Se siitä keskiraskauden energisyydestä :whistle: :LOL: Minua on väsyttänyt ihan kauheesti, tänään kuitenkin sain jostain voimia ja imuroin, hyvä minä :) Mutta viikolla ei puhettakaan et tekis jotain "ylinmääräistä" :/

Lisko *again*
 
saana kyselee
mä oon kuullu että niitä nestle-etikettejä ruokapurkeista keräämällä saa jotain tai voi sit ostaa halvemmalla jotain... nyt vaan en löydä mitään tietoa siittä että mitä niillä sit saa ja mistä.

TIETÄÄKÖ JOKU?
 
Ensimmäiseksi: oikein paljon onnea Mia! :flower: :)

Enpä ole pitkään aikaan kirjoitellut tänne. Olen kyllä käynyt lukemassa juttuja, mutta en ole itse saanut aikaiseksi kirjoittaa. :ashamed:

Minkähänlaisia galluppeja täällä onkaan ollut...
-Ainakaan vaunuja emme ole vielä hankkineet, emmekä oikeastaan muitakaan vauvan varusteita.
-Vauvan sukupuolella ei ole väliä, varsinkaan kun on ensimmäinen lapsi kyseessä. Joka toinen päivä maha-asukas tuntuu ihan tytöltä ja toisinaan taas on poikamainen olo. :D
- Meillä riidellään tosi harvoin. Olemme molemmat aikas rauhallisia ihmisiä.

ON: Mulla on nyt varmaan viikon verran supistellut iltaisin. Supistelut eivät ole kivuliaita, mutta tuntuvat kyllä epämiellyttäviltä...ja saavat minut ahdistumaan. :ashamed: Tuntuu häijyltä, että niiden tarvitsi alkaa näin aikaisin. Jotenkin pelottavaa... :ashamed:

Näpsä & Mini rv 16+6
 
Huomenta!

Meillä jo tyttö ekoilla päikkäreillä, heräs tosi aikasin ja sit oli vielä tuo kellojen siirto!

Täällä itäisessä suomessa viimeyönä tullut maa valkoiseksi, mutta tosi vähän lunta vielä. Pari astetta pakkasta näytti mittari, mutta varmaan alkaa siitä laskemaan ja lumet sulaa pois :(

Miulla on tää raskaus edenny ihan samalla tavalla kun ennenkin, eli ei oo mitään oireita, paitsi mahan kasvu :D Ei tunnu mitään liitos - eikä muita kipuja ja liikkeistäkään en vieläkään voi mitään varmaa sanoa. On ihan sellanen olo, että tyttö tulee nytkin, kun ihan samalla tavalla menee.
Paino ei oo noussu kun kilon verran, vaikka oon tosi plajon syöny karkkia ja sipsejä ja kaikkee.. Samoin myös edellisellä kerralla, alkuun ei nuossut ollenkaan, ja sit siitä eteenpäin n. 1kg viikossa. Ja kiloja tuli 24... Huh huh..

Nyt lähen syömää aamupalaa ja lukee lehdet, kun kerrankin saa kaikessa rauhassa keskittyä. Ukkokin tuolla nukkuu, kun oli yön töissä!

Rauhaisaa sunnuntaita kaikille!
 
Lisko
Sunnuntai huomenet :)

Täällä on pakkasta 10 astetta, hui ku kylmä. Pitäis silti ulos mennä, sillähän siitä selviää kun pukee paljon vaatetta niin itelle kun pojallekin.

Kellojen siirto ei onneksi hirveesti vaikuttanut pojan aamu heräämiseen, nukkui vain n. ½ tuntia vähemmän kuin normaalisti, noustiin siis vähän ennen kasia.

Voi, että minulla teksi mieli tilata kaikkee vauva tavaraa netistä :whistle: Nyt olen alkanu miettiä tulevalle pikkuiselle ihan uutta sitteriä, vaikka pojan ajalta onkin tallessa vielä (on tosin kaverilla lainassa) mutta kun haluaisin jotain ihan uutta uudelle vauvalle :) Tässä linkissä http://www.babyshop.fi/product_catalog.php?c=9 tuo ensimmäinen sitteri olis ihan paras mun mielestä, mut ehkä kuitenkin liian kallis, mut tuota ylhäältä päin kolmatta tai neljättä olen alkanut harkitsemaan :) Ukkokin jo vähän heltyi ajatukselle, sanoi vaan, et jos kuitenkin ootat, et tulee ensin se kelan raha niin sit vois olla korkee aika alkaa ostelee juttuja pikku hiljaa :) Katotaan nyt :whistle: :)

Juups, nyt kahville kun mies tuolta heräsi myös.

Lisko rv 16+4
 
Sunnuntaita kaikille!!

Täällä herättiin jo kuuden aikaan uutta aikaa. :kieh: Uni ei vain enää tullut, kun piti herätä pissille... sitten kahdeksan aikaan ois jo väsyttänyt ihan hirmuisesti, kun olin touhunnut vaikka mitä ja syönyt aamupalan. \|O En kuitenkaan antanut väsylle periksi ja nyt ollaan sitten käyty kirpparillakin jo. Ostin muutaman kivan bodyn vauvalle. Siellä olisi ollut avikka millä mitalla hyväkuntoisia vauvanvaatteita halvalla, mutta jokin ihmeen nirsous iski. :headwall: Kohta lähdetään taas kauppaan kunhan vain aukeavat.Ja iltapäivällä lähdetään miehen serkun luokse katsomaan sen pikkuista poikaa. Ihanaa päästä katsomaan vauvaa. =)

Päänsärkyä ei ole nyt viikonlopun aikana ollut eli taitaa johtua tuosta tiukkatahtisesta ja jonkin verran stressaavasta työstä. Toivottavasti vain ei vaivaa nyt koko loppuraskauden ajan tai en jaksa kyllä.

Vatsa on kasvanut ihan valtavasti. Ihan ihmetytti kun laitoin äitiyshousut jalkaan ja sain todeta ettei niillä kyllä loppuun asti selvitä... Noh, mutta mä nautin vain tästä kun ihmiset huomaavat tuon masun. :kieh:

Minäpä jatkan taas puuhiani täällä... Oikein leppoista sunnuntai päivää kaikille kanssa odottajille!!

miranda + masuli 15+6
 
jalava harmailee
heippa ja hyvää sunnuntaita kaikille!!

täällä ollaan oltu seiskasta asti hereillä.. söin aamupalan ja kömmin ukon viekkuun takasin. sitten vaan loikoiltiin ja juteltiin. aivan ihana lötkötellä!

nyt on sitten tehty koiran kanssakin reilun tunnin lenkki, ja kohta puolin vois alkaa kehittään jotain ruokaa. tänään ei kyllä oikein jaksais ruokaa laitella mutta ehkä olis viisainta.. ettei tule tilattua vaan vahingossakaan mitään kebabinmässyy..

huomenna sitten takas töihin ja edessä onkin 6 päiväinen viikko. ja tiukkaa tahtia tiedossa. toivottavasti jaksaa.

eipä sen ihmeellisempiä.

jalava ja smurffi
 
Ihanan rauhallinen sunnuntai..

aamu tosin alkoi tuntia aiemmin kuin yleensä kellojen siirron takia, mutta ihan hyvän yön nukuin, eikä pissilläkään tarvinnut yöllä rampata.

Mun kolmas raskaus ei nyt kyllä todellakaan päästä mua yhtä helpolla kuin edelliset ja vaivaa on vaikka muille jakaa.. Töissä meinaan pyörtyä, mua supistelee (on supistellut jo rv12 lähtien, edellisissä ei tod näin aikaisin..), väsymys niin rajua, että to nukahdin iltatöihin mennessä rattiin (ja säikähdin toki kuollakseni ja päätin pitää taukoa iltatöiden teossa) ja päänsärky päivittäistä.

ONNEKSI kaikesta huolimatta RASKAUS ON IHANA JA ILOINEN ASIA ja mahankasvu siinä mallilla, että saa kaikille oikein näytellä ;)).

Huomenna onkin sit neuvola. Painoa on ainakin oman puntarin mukaan tullut kuukaudessa 2kg.. mutta niin on tullut edellisissäkin raskauksissa. Mulle tulee painoa aika reippaasti raskauden aikana, joten sitä en jaksa murehtia. Paitsi että SELKÄKIPUJA tulee tuo painonnousu varmaan koko ajan lisäämään ja eilenkin oli niin kipeä alaselkä, etten meinannut sängystä ylös itseäni saada..

Muuta? oli kai, mutta nyt en muista yhtään.. dementia iskee taas.. odottakaahan kun imettämään taas ryhdyn..

orapihlaja ja sykerö rv17+4
 
IHANAA!!! Tunsin eilen kolme ekaa potkua!!! :heart: :D Oon ihan innoissani!! Ei sitä muistanutkaan miten ihanalta se tuntuu!! :D

Lunta satoi jonkun verran vkloppuna, ihan kivasti! Kiva oli olla mummolassa ulkona kun oli niin talvista! Mielikin heti piristyy kun tulee lunta eikä ole niin pimeetä! :)

Mulla toi paino ei liiku nyt suuntaan eikä toiseen. Ensin se tippu sen 5kg ja nyt se ei nouse eikä laske.

Nyt on kyllä lähdettävä syömään!! Jos se siitä vaikka nousis! :D

Rv 14+3.
 

Yhteistyössä