HUHTIKUUN MASUJEN PINO

Noista vauvahankinnoista halusin vaan kertoa, että kun tuo Lotto on jo niin vanha ja koettu juttu, ettei siitä irtoa mitään jännitystä, niin olen ryhtynyt hankkimaan noita isoja vauvatarpeita huuto.netin kautta. Mm. tosi hyvän, uudenveroisen Carena-sitterin hinnaksi jäi 20 euroa - ei paha, vai mitä? Koskaanhan siellä ei voi olla varma mitä saa ja tuleeko postista mitään vaikka maksut on maksanut, mutta harrastuksesta tämäkin käy nyt, kun ei ole vielä kiirus noiden kamojen kanssa. :D

Ja sitten hieman intiimimpää asiaa: millaisia alkkareita käytätte, siis pikkuhousuja? Itselläni on ongelmana rehevät reidet, joten en voi kuvitellakaan ahtautuvani esim. Anttilassa myynnissä oleviin lahkeellisiin mamma-alkkareihin. Ja entiset tai-mallin sloggyt jää jo rullalle masun alle... Antakaahan vinkkejä, jookos!

Terv. Loora
 
Tää päivä on kestänyt ikuisuuden.. mun on vaikea tottua tohon kellonsiirtoon ja tuntuu jo nyt, et olis ihan yö.. Jospa yrittäis saada lapset ennen ysiä jo nukkumaan niin sais vaikka hetken olla rauhassa - ellei sit itse nukahda kans.

mutzille onnittelut potkuista :))!

niin ja kuka niistä tortuista puhu joku päivä?? siitä asti ollut hirvee hinku tehdä joulutorttuja - tosin aprikoositäytteellä. Kai se on jostain aineet ostettava..

orapihlaja taas
 
ja LOORALLE vielä alkkareista: mä en oo koskaan viihtynyt yli vatsan menevissä äippäpikkareissa, kun ne on muka jotenkin ahdistanut. tavallisia pikkareita oon siis käyttänyt, vaikka just rullalle ovatkin jääneet. Voithan kokeilla jos ostais tavallisia mut vähän isommalla koolla?? Kesäraskaudessa olin jopa välillä ilman alushousuja ;)).

INTIIMIASIAT JATKUKOOT: onko muilla runsasta valkovuotoa? Mulla lisääntynyt kovasti enkä millään jaksais pikkuhousunsuojia kaivaa esiin ku muutenkin hautuu koko alakalusto..
 
Lisko
Loora: Minä olen ostanut just noita niin kuin orapihlaja suositteli, normi alkkareita isommalla koolla, hyvin toimii eikä rullaudu mahan alle :)
orapihlaja: Juu, valkovuoto, sitä on tullut nyt inhottavan paljon ja pikkuhousun suojia en ole nyt edes muistanut ostaa kaupasta, aina ne jää sinne hyllyyn vaikka kuin yritän muistaa :/ Tosin en minäkään niitä kovin mielelläni käyttäisi :\|

Pitäiskö tässä vielä pikaseen kattoo olisko postimyynnissä mitään kivoja joululahja vinkkejä :whistle: Ihan niin kuin ei olis muuta tekemistä :whistle:

Lisko *edelleen rv 16+4 :heart: *
 
Heipsis!

Voi ei, kun kaikki puhuu herkuista: sipsiä, salmiakkia, kebabia yms. Tulee ihan hirveä himo. Ja tuo merkkareitten mainitseminen nyt oli vihoviimeinen pisara, lähden varmaan kohta ajamaan kymmenen kilsan päähän huoltsikalle kattomaan, jos niitä sieltä saisi :) No ei, ehkä kestän huomiseen. Ja luultavasti kun jonkin noista herkuista käteeni saisin, niin ei tekisi enää mieli :/

Orapihlaja: Valkovuotoa täällä myös hurjasti, pikkuhousunsuojia en viitsi käyttää, kun tulee vaan hiivaa. Joten vaihdan usein päivällä alushousut (johon Looralle: mulla on mahan yli meneviä, mutta ei lahkeellisia, ihan Prismasta ostettuja).

Ja vielä Orapihlajalle: oletko harkinnut tukivyötä selkäongelmiin? Mulla on yliliikkuva ristiselkä, joten olen pitänyt tukivyötä sekä tukivyöllisiä alushousuja molemmissa raskauksissa. Etenkin nyt, kun pitää esikoista nostella, se on osoittautunut todella hyödylliseksi. Niitä saa ilmaiseksi lainaan useimmista terveyskeskuksista (kysy neuvolasta), ostohinta on 40-70 euron välillä merkistä ja ostopaikasta riippuen. Mutta suosittelen todella lämpimästi, auttaa oikeasti!<br><br>
 
Kyllä on kivaa ku talvi tuli :D käytiin pulkkamäessä aamupäivällä, ihanaa kun oli -7 pakkasta ja aurinko paistoi.. tälläsiä päiviä koko talveksi!

:p ja tänään sain niitä torttuja vihdoin paistella, ja kyllä maistui.

alkkareista: käytän semmosia string-mallin pöksyjä, hyvin narut venyy ihan viime metreille saakka :LOL: on kyllä vimosen päälle sexyt tän masun kans :heart:

mitähän mulla oli vielä..? dementtia on tosissaan jo aika paha ja kuulo on heikentenyt :LOL: kaikkee pitää niin tosissaan miettii, etten kuule mitään! ukolla meni jo tänään hermo ja sano, et onko sulla oikeesti se kuulo menny? kyllä se on.. ja tää vaan pahenee :/

Triine 14+4
 
heips!!! uuden kämpän netti liittymä ei vielä toimi jatän kännykän/läppärin kans pelaaminen on tosi hidasta mutta äkkiä kuulumiset.... en siis viitsi lukee kaikkia uusia juttuja koska latautuminen kestäisi ikuisuuden.....

eli olo oki.... nyt on viimeisetki turvotukset hävinny ja olo on kun ei olis raskaana ollenkaan... eka sokerirasitus tilattu ja vko:lla 45 pitäis käyä.... eli on noin viikolla 15

muutamat äippä housut oon saanu mutta ei tunnu vielä tarpeellisilta... oon aatellu et tarttis ostaa sellanen trikoo "tuubi" ni vois käytää omia housuja hiukka kauemmin..... ja niistä alkkareista.... eli hyväksi havaittu on hipsters malliset pöksyt ei ainakaan rullaa vatsan alle :D

olo siis vallan mainio ja täällä porskutellaan päivä kerrallaan.... toivon että netti liittymä napsahtais pian päälle....

hankinnoista: oon ostanu yhet potkarit :D
 
Heipsis,
Täällä ollaan härdellin keskellä. Ihanaa kun ei itse tarvitse pakata eikä huolehtia mistään kamojen siirtelystä. Eli ollaan siis tällä viikolla palaamassa Suomeen ja tänään ja huomenna on muuttofirma tyhjentämässä asuntoa. Tämä on kyllä luksusta =)

Olo on ihan hyvä. Vähän painetta alavatsalla kun tuo Eppu välillä aika aktiivisesti jumputtaa masuun. Ei haittaa =)
Huomenna olisikin rakenneultra ja keskiviikkona vielä viimeinen lääkäri täällä.

Ja galluppeihin:
Alusvaatteista olen käyttänyt ihan normi alusvaatteita. Mulla on aika paljon noita matalia hipsters tyylisiä housuja, ei sloggin tait enään tunnu kivoilta. Stringit on kyllä jäännyt kaappiin ainakin toistaiseksi.

Valkovuotoa on liiaksikin. Vähintään yhdet alkat menee per päivä. Kiva kun nyt muutetaan täällä hotelliin niin mulla on yksi kassi täynnä alkkoja. Onneksi ei paljon sopivia vaatteita olekaan niin ei haittaa.

Hauskaa alkanutta viikkoa huhtimasuille!

Nupsuliina ja Eppu 18+3 :heart:
 
Huomenia kaikille

Eilen oltiin siellä siskon vaavin ristiäisissä. Mie olin sylikummina, ja huh että tuli kuuma!!! Tytöllä oli vielä sellanen villanen kastemekko, ja kun omakin patteri mahassa lämmitti. Kaikki meni hyvin. Vauva nukku koko juhlan ajan. Oma tyttönikään ei tullut lahkeeseen roikkuun ja karjumaan, niin kuin vähän pelkäsin. Vauvan nimeksi tuli Nella Amanda Alicia.

Pikkareista, mie kans käytän sellasia matalavyötäröisiä. Ovat parhaita.
Ja valkovuotoa riittä vaikka muille jakaa, mutten kanskaan käytä pikkuhousunsuojia, kun ne vaan hiostaa lisää.

Hankintoja miekin oon tehny huuto.netistä. Ainoat mitä vielä hankkimatta, on sitteri ja sit myöhemmin uus syöttötuoli ja pehmuste, tahdon nimittäin sellasen muovisen, esim. Cam Futura tai Fisher price tms. Sellanen meillä olikin, mutta useamman lapsen jäljiltä hajosi, ja nyt käytössä ikivanha puinen (Niemen tehtaan) syöttötuoli, joka vain maalattiin valkoseksi.

heppuli 17+2
 
Ai prismassa olis jotain pöksyjä... Ei auta nääs tuo isomman koon ostaminen kun pyllyni on leveä kuin laajakaistatv :heart: mutta ajatuksenahan tuo oli erinomainen. :D

Mitä ne teki ennen kun ei ollu nettiä ja näitä hyviä neuvoja...?

Terv. Loora
 
Looralle vielä vinkki: Ostin edellisessä raskaudessa neljät Triumphin Mamabel alushousut, nytkin niitä käyttelen ja olen tosiaan tykännyt.. Olen itse iso ahterinen ja paksu reisistä, joten uskon että sopivat sullekin =)
Hinta on varmaan kovempi kuin tavan pikkareilla, en muista enää tarkkaan, mutta kyllä ainakin mulla hintansa ovat haukkuneet..
Välillä käytän sit kyllä ihan normaaleja hipstersejä, jos kaikki mammamallit on pesussa..
 
Rocker
Alkkari-kyselyyn on pakko vastata. Mulla on hirmuisen herkkä masunahka, ongelmana lähinnä sekä normaalien että äitiys-alkkareiden kuminauha joka kiristää. Paha olo iskee... yök.

Edellisessä raskaudessa avuksi löysin Lindexiltä sellaiset saumattomat alkkarit, joissa kuminauhan tilalla vyötäröllä oli sellainen joustava (?) pitsi. Aivan taivaalliset, tuntuu kuin mitään ei ois jalassa. Toimii tosin vain kun masu on tarpeeksi iso.
 
Moi!

Tavallisilla alkkareilla mie olen pärjäilly, on aika monen mallisia. En oo ees kokeillu koskaan noita maampökiä, jos nyt yhdet ainakin kokeeksi ostais.

Va valkovuotoa on tosi paljo, pikkarisuoja housuissa koko päivän. Yöllä sitten tuulettelen ja ilman pöksyjä nukun :D
Miulla vuoto on ihan sellasta "limasta".. vaikee kuvailla.. Mut kuitenkii, kun kuivuu housuihin, on tosi inhottavan tuntuset, helpommalla pääsee kun vaihtaa siteen useammin päivässä.

Täällä alko tänää oikee kunnon lumimyräkkä, tulis vaan lunta vaikka aamuun asti!

Olossa ei mitään muutoksia, eikä liikkeissäkään!

rouva80 ja masukki 16+2
 
Aamulla oli se neuvola.. 2,5kg oli tullut kuukaudessa painoa *hups*.. Muuten kaikki ok, verenpaineet hyvät ja hemppakin 130 vaikken mitään extrapillereitä ole syönytkään. Ei siis johdu niistä tää väsy ja pyörryttäminen yms. Käski ottaa rauhallisemmin että saadaan supistelut pysymään kurissa.

COMMANDER: fysioterapeutilla kävin ja just tänään sain tk:sta haettua tukivyön MUTTA on kyllä liian pieni tai tuntuu ainakin kamalan tiukalta ja kiristävältä, en pysty istumaan se päällä ollenkaan. Olen kyllä muutenkin tosi herkkä vatsaan kohdistuvista paineista ja siksi en kai niistä mahan yli menevistä pikkareistakaan tykkää. Mutta pitänee soittaa fysioterapeutille ja pyytää astetta isompi koko ja tarvittaessa uusi käynti.. Kivahan se olis jos apua sais.

nyt siskon kimppuun, tuli kylään.

orapihlaja ja sykerö17+5
 
Lisko
Moi :)

Täällä ei uutta auringon alla, pääkipee (taas) ja väsyttää ihan sikana \|O Ei kai tää sit helpota, ei millään :/

Ens tiistaina vasta se ultra sinne pitäisi jaksaa jotenkin oottaa :\| Mahassa on ollut todella hiljaista niitten muuttamien ensimmäisten liikkeiden jälkeen, vähän huolettaa :/ Sais kyllä alkuun olla noita neuvola käyntejä tiheempään niin sais mielen rauhan, kuulis edes sydän äänillä, et kaikki on ok.

Eipä muuta, nyt suihkuun.

Lisko rv 16+5
 
Miul on nii omituinen olo.. sellanen en oo-oon sittenkin raskaana..no kuitenkin pitäs olla jotenkin positiivinen ...mut ku..

sokerit soutaa ja huopaa..lääkäri pelotteli insuliiniin siirtymisellä ja ei paljon haluttas kun kuitenkin sokerit heittää pääasiassa syömiskuvioiden takia..omavika :ashamed:

ja päätä särkee ihan ällö kauheesti mut lääkärit on ko kýsymysmerkkejä...missä vika..silmäpolille kuitenkin sain lähetteen..hyvä..ja silleen..kyselin mahollisuuksia päänkuvaamiselle tai muille kokeille..niitä ei kuulema suositella vaikka magneettikuvaus ei ookkaan radioaktiivista säteilyy...pitänee kärsii yli talven.. :xmas:

muuten kyl menee ihan kivasti..varsinkin kun Ramadan paasto on ohi niin miulki on ukko juttukaverina päivälki eikä vaan lapset.. :heart: :D

nyt meen laittaa pari tenavista nukkumaan..

Sari+vilkku 17+6
 
Heipsista vaan kaikille!!!

Pitkästä aikaa taas saan kirjoitettua, lukenu olen kyllä melki joka päivä...
Eilen oli työporukan pikkujoulut ja annoin itseni ilmi tän raskauden suhteen. Töissä kun on kokoajan työvaatteet päällä, niin ei kukaan ole älynnyt että raskaana ollaan. Hassua vaan, kun ollaan jo viidennellä kuulla ja nyt vasta saivat tietää... Ravintolasta tullessa haisin aivan kauheelle... Siis voi sitä tupakan hajua, vaikka oltiin ihan ruokaravintolassa ja pubi oli sen toisessa osassa... Oikein alko ällöttään...

Valkovuotoa on täälläkin ihan riittävästi. Enkä mäkään ihan vapaaehtoisesti ala käyttään pikkarinsuojia. Joten pyykkiä pestään ahkerasti.

Mamma-pikkareita olen käyttänyt edellisissä raskauksissa, mutta nyt ne jotenkin tuntuu ahdistavilta, joten olen käyttänyt ihan tavallisia matalavyötäröisiä pikkareita.

Omanapa:::
Nyt olen vihdoin alkanut tuntemaan hentoja liikeitä masusta...Voi miten ihanalta ne tuntuu... Niitä voisi istua sohvalla tunnustelemassa vaikka kuinka kauan. Ja sit illalla kun menee nukkuun ja käy selälleen makaan, niin tuntee, kun vauva "tunkee" kohti kattoa... Vaikee selittää, mutta kivalta se tuntuu...

Nyt pitää mennä iltapalalle ja sit nukkuun!!!

Orapihlaja: Kerro siskolles terkut!!!

Nasu-Masu 16+2
 
Pikaiseen kirjoittelen,ei mitään uutta eikä mullistavaa joten ei ole tullut kirjoiteltua :whistle:

Kaikki hyvin, painoa ei ole tullut kauheasti mistä th sanoikin että hyvä hyvä (125g/vko) :D
Liitoskivut ihan hirveitä, kävelen kuin pingviini :/ ja selkä on tosi kipeä. Tukivyö pitäisi löytää, jossain kaappien kätköissä se tuolla on!
Maha se jatkaa kasvuaan kuvia otan taas tässä sitten rv16 kieppeillä ja laitan näkyville ;)

Mitäs galluppeja tuos olikaan, alushousista oli puhetta?!
Ihan tavallisia olen käyttänyt edellisessäkin raskaudessa, jotenki ahdistaa sellaiset mammahousut..
Valkovuotoa täälläkin vaikka muille jakaa :headwall: Ai hitsi että se on sitten ärsyttävää..

Eipäs tässä muuta, nyt juomaan teetä ja syömään hapankorppuja juustolla :p

Blue Rush + "Kunto" 15+2

ps.
Oletteko kuin paljon nimiä miettineet jo :D Vai onko ollut valmiina?

Mulla mielessä montakin vaihtoehtoa pojalle mutta tytölle ei oikein juuri mitään.. Yksimielisyys yhdestä pojan nimestä jo on!
 
..nimistä..tytön nimi on valmiina..itseasiassa oli valmiina jo kun nuorin tuleva iso veikka syntyi -05 :D ..luulin silloin että ootan tyttöä...no ainakin yllätyin :D ..

Pojalle pitäisi sitten oikein keksimällä keksiä nimi..onneks hyviä nimiä mitkä käy meillä ja anoppilassa on paljon..

Sari+vilkku 18 :heart:
 
moikka taasen

Kertokaas joku saanko siis saman äitiyspäivärahan kun tytöstä kun se ei ole vielä kolmea? Mä en oikein tajua noita kelan sivuja. Vai en kai saa nyt sitä minimiä? :(

meillä nimet on valmiina jo molemmille :heart:

täällä on kanssa yksi joka kärsii tosi runsaasta valkovuodosta mä en vois kuvitellakkaan että olisin muuta kuin öisin ilman pikkuhousunsuojia. Välillä kun käy vessassa niin tulee semmonen kauhee lima :ashamed: sori toi.

meillä vauva liikku aikas paljon ja on tosiaan ihana välillä jäädä niitä "kuuntelemaan".
Ruoka maistuu ihan liian hyvin ja nyt eilen vaaka näytti jo melki 4 lisäkiloo :whistle: voi kun pystyisi hillitsemään syömistään yhtään.

eipä tässä taas muuta, vointeja kaikille...kyllä se puoliväli jo häämöttää =)

Saana 17+3
 
Pitkästä aikaa tervehdys!

Viikonloppuna tuli nukuttua aivan liian vähän, lauantai aamuna oli varhainen herätys sen ikeaan lähdön takia. Koko päivä meni sillä reissulla ja kaheltatoista yöllä olin vasta kotona. Ja se la-su yö meni pyöriessä. Nyt sitten eilen olin kuin nukkuneen rukous ja menin illalla 10 yli 8 nukkumaan!!! Tänään tuntuukin sitten jo pirteämmältä ja eilinen pääkipukin tuntuu olevan tiessään.

Eilen kävinkin siinä illansuussa tekemässä tunnin lenkin, ihanan raikas ilma siellä oli ja mukava käpsytellä narskuvassa lumessa. Mukavan valoista on, kun lumi on maassa. :xmas:

Alushousuista: mä käytän vielä ihan tavallisia, monen eri mallisia alkkareita, mutta loppuodotuksesta luulen, että siirryn mammapikkareihin. Tai saa nähdä. Mäkin oon lindexistä ostanut parhaat mammapöksyt, ja tosiaan, ne sopii vaan ison mahankanssa vasta, että ei vielä hetkeen oo niille käyttöä. Ja valkovuotoa on mullakin aivan riittämiin. Välillä joudun suojaa laittamaan, mutta pääsääntöisesti kotona yritän kulkea ilman suojaa, ja vaikka vaihtaa sitten pöksyjä, ettei se hiiva tulisi vaivaamaan!

Lauantaina reissun jälkeen, kun menin maata, niin vauva alkoi taas liikkumaan todella voimakkaasti. Ja niin sitten mieskin tunsi liikkeet ekan kerran oikein kunnolla vatsan päältä. Ihanaa, kun ne jo alkaa noin tuntua kunnolla päällekkinpäin. Saa mieskin ihmetellä taas sitä asiaa, ja aina se on yhtä ihmeellistä, vaikka jo neljättä kertaa odotetaankin! =)

Olo on ihan hyvä, edelleen niitä samaisia liitoskipuja jonkinverran ja selkä on iltaisin kipeä, mutta ne ei vielä onneksi oo pahentuneet. Pystyy siis hyvin käydä lenkillä ja muutenkin elämään suht. normaalia elämää.

Hyvää tiistaita teille! =)

Syntymähäjy ja pikkuhäjy nyt jo viikolla 19+1!! :heart:
 
Ai niin, niistä nimistä oli puhe, meillä ei oo vielä aavistustakaan kummankaan, tytön, tai pojan nimistä. Ainoa varma asia on, että tytölle on toinen nimi tiedossa, mutta muuta ei. Ja seuraavaan neuvolaan mun pitää palauttaa se odottava äiti-kaavake mihin pitää hätäkastenimet jo laittaa...
 
Huoh, mikä aamu.. Heräsin klo6 siihen etten löydä puhelinta (jossa siis aamuherätys) mistään ja sitä tonkiessa heräs sit lapsetkin. Itketti kun väsytti niin kovin ja silti sissinä tien päälle -kunnes auto hyytyi 2km päähän.. Ja nyt sit kotona kökin ja katson saako mies kaverinsa kaa ajoneuvoa tämän päivän aikana kuntoon.. huoh.. keikkatyölaisenä vielä tietää tämäkin 6h palkanmenetystä.

ÄITI82SAANA: kävin itse kelalla kysymässä asiaa joten voin vastata että kyllä: saat halutessasi samaa äippärahaa kuin edellisestäkin lapsesta jos hän on alle 3v vauvan syntyessä. Näin siis ainakin mulle sanottiin.

NIMIÄ en oo miettinyt yhtään.. yks tytön nimi ois, mutta en ole vielä varma siitäkään. PItää ensin katsoa kumpi syntyy ja minkä näköinenn ja luonteinen tyyppi meillä sit on ;).

Muuta? Ei kai. Nuo auto - ja rahahuolet pitää ajatukset nyt kahleissaan..

orapihlaja ja sykerö17+6 ja huutava tyttölapsi..
 
Lisko
Nimistä oli puhetta, pojalle on yksi nimi, joka on molempien mieleen, tytölle on muutama vaihtoehto, mut pitää tosiaan kattoo sit miltä tuleva vauva näyttää ja katotaan sit käykö nuo nimet mitä on ajateltu :)

Voi, minulla olisi sitä päättötyön tekoa, mitenkähän saisin aikaiseksi tehdä sitä ees jonkin veraan :whistle:

Hitto kun minulla tuo yskä tuli, taas, niin yskiminen sattuu tuonne alamahaan, tosi kipeetä äskenkin kävi, silleen niin ku maha nahka repiäisi :/ Nyt pitää muistaa yskiäkin kaksikerroin :\|

Lisko ja tirpana rv 16+6
 

Yhteistyössä