HUHTIKUUN MASUJEN PINO

Heips!

Lisää liikkeitä on tuntunut ja aina ne tuntuu tuolla tosi alhaalla. Ihanaa! Nyt voi alkaa rauhottuun. OOn ollu hermoraunio melkeen koko ootusajan.

Kaveri on juuri synnyttämässä ja tässä jännätään, et koska se sieltä syntyy. Tyttöä heille veikattu.

Pistetäänpä uutta galluppia: Millaiset vaunut teillä on vauvalle hankittuna. Vai onko tästä jo puhuttu?

Meillä Emmaljungan 2002 vm rattaat ja niihin gracon pehmeä kantokassi, ja abc:n lämpöpussi.
 
Heippa H-E-P-P-U-L-I =) En ole tästä ketjusta, mutta vauvakuumeisena lueskelen ja osui silmiin sun edellinen teksti, missä kaveris on synnyttämässä :D Nimittäin kuulostaa tutulta, mullakin kaveri synnyttämässä ja tyttöä povattu heille. Uskallatko sanoa, mikä sairaala mahtais olla kyseessä? =)
 
Lääkärineuvolassa tänään kävin. normaalit kaivelut teki :/ ja papan otti. sydänäänet oli 140 :heart: heti piti verrata tytön ensimmäisiin ääniin, niin sillä oli ollut 142. kaikki veikkas tytöstä poikaa ku oli melkeen koko ajan alle 140.
Lääkäri oli eka päivää neuvolassa, aika nuori mies. sillä kädet ja ääni tärisi :LOL: oli kyllä hyvä sitten ei itellä jännittänyt niin paljon!
ei se reppana osannut doppleria käyttää, th sit avusti. ei se mitään siinähän sitä oppii! hyvä ettei nekään ole kaikki osaavia :D

Joku kyseli niistä rintakumeista? minun piti alussa niillä imettää, kun tissit paisui niin kivi koviksi, ettei tyttö saanut niistä otetta. ehkä kk niitä käytin ja pikkuhiljaa jätin pois. piti nännejä silti rasvata kun tuli kipeiksi, verillä ei kyllä ollut. minä olen jo nyt aloittanut nännien rasvaamisen, et olis sit kunnossa kun niitä tarvii, en tiedä onko apua?

kyllä ne viikot vierii huomenna jo 14!
 
Moikka meiltä pitkästä aikaan.
Meillä täällä vähän kehnommin,kun niitä down vastauksia odoteltiin.
Soitto sieltä tuli joka yleensä tarkoitta että vauva on sairas,mutta meidän puhelu ei tarkoittanut sitä vaan sitä että jotain poikkeavuutta on havaittu mutta on aika tavanomainen eli voi olla ihan ok. Meiltäkin otettiin DNA näytteet jotta saatais selville jos meillä on tämä poikkeavuus niin silloin tämä ei tarkoita mitään mutta jos meillä ei ole niin vieläkään se ei tarkoita että vauva on sairas vaan voi ihan hyvin olla terve. Eli pahemmasta sotkusta pahempaan. Downiin oltiin varauduttu mutta nyt emme tiedä mitä odottaa tai pelätä. Jos meillä nyt ei ole tätä poikeavuutta niin haluavat tehdä lisä kokeita mutta meille varmaan riittää nää piikit,meidän poika se on oli se mikä tahansa,itse ristin sen stitchksi vaikka viimeksi ultrassa katottiin 4D ultralla että kaikki on ulkoisesti kohdalla. Todella rankkaan on tämä vastauksien odotus ja olemme sairaslomalla kumpikin.

Kirjoitan myöhemmin lisää jotain positiivista olen edelleen raskaana ja ihania vaivoja täynnä ja iloinen niistä mut nyt lapsia hakemaan ja linnunpönttöä kiinnittämään :wave:
 
Lisko
Äitsykkä :hug:

Heppuli: taisi noista vaunuista olla vasta puhe, mut ei se mittää :) Meillä edelleen ne tetonian rockyt vm 2004 :)

Tänään tuli postissa hobby hallin paketti ja siellä oli sekä pinnasänkyyn että lasten isompaan sänkyyn (johon pojan pitäisi pikku hiljaa siirtyä) patjan suojukset ovat siis sellaset joissa on "kumimainen" pohja ja päältä ovat ihan puuvillaa, tosi kätsät, ei mee pissat tai muut patjaan asti jos läpi tulee ja oksutaudissa ei sotkeennu sit patja. Taisi olla ihan hyvä hyvä ostos :)

Pojalle annoin silloin aamulla levolacia ja tarhassa oli päiväunien jälkeen tullut iiiiiiiisooooooooo kakka, eli auttoi :) Miten voikaan olla näin onnellinen kun lapselta tulee kakka :) Loppui se voivottelukin siihen :)

Nyt syömään :wave:

Lisko rv 15+6
 
jalava harmailee
heippa!

yritin eilen kirjoittaa tänne, mutta en saanut lähetettyä. aina tuli joku virhe ilmoitus. jos nyt sitten onnistuis paremmin tällä kertaa.

minulla on kanssa rinnat kasvaneet jonkin verran sekä tullut niihin painoa. välillä tuntuu ilman liivejä todella raskaalta. pitänee myös pian ostaa uudet liivitkin. tässä vaiheessa varmaan ei kannata vielä imetysliivejä ostaa? onko muuten ne käytännölliset eli kannattaako niihin satsata?

nolona kyselee hömöjä :ashamed: :snotty:

sitten miehen kanssa vihdoin keksittiin "työ"nimi tälle veikolle.. eli se on nyt smurffi.. ei ehkä mitenkään omaperäinen, mutta meidän mielestä hauska juttu... =)

vaihteeksi. siis sateista. vois tuo sade jo vaihtua lumisateeksi ja kunnon pakkasilmaksi ja tulis sitä valoisuutta hiukan. nämä syksyn pimeät jotenkin vain ärsyttää.. :headwall: ihnaa on se että on eri vuodenaikoja, mutta pahin vaihe on tämä syksyn pimeys. ainakin mun mielestä.

hmm.. en tiedä mitä toiset tykkää nyt mutta kysyn kuitenkin. mistä te yleensä riitelette miehenne kanssa? suunnilleen sukista, rahasta, kotitöistä vai mistä? kumpi antaa ensin periksi vai tuleeko neuvottelu tilanne ja teette asiat puoliksi tms.
ei ole pakko vastata jos ei halua. ihan uteliaisuuttani kyselen.

meillä ehkä siitä, että en kuuntele välillä mitä toinen sanoo, yritän "arvata" mitä toinen on sanomassa ja siitä sitten tulee väärin käsityksiä välillä puolin ja toisin. joten ei mitenkään vakavaa. ja riitely on oikeastaan väittelyä jossa sitten vahingossa tulee ne avain sanat joista todetaan "syyllinen" ja aloitetaan asia uudestaan ilman väittelyä.
tulipas jotenkin sekavasti kirjoitettua. toivottavasti saa tolkkua tästä sepustuksesta.

olo on tällä hetkellä ihan ok. ei ole pahoinvointia tms. pientä närästystä johon pureskelin rennien, ja sekin on nyt tältä erää helpottumassa.

jalava ja smurffi rv 15 =) =) :heart:
 
Äitsykkä :hug: Tuo epätietoisuus on varmasti pahinta kun joutuu pelätä pahinta ja toivoa parasta. Minä toivon kovasti jaksamista teille ja tietysti sitä, että kaikki on hyvin. Minulla itselläni on erityislapsi ja siksi minulle on tuo kipuilu lapsen terveyden puolesta lähellä omaa sydäntä.
Sitten omaa napaa selkää särkee, mutta muuten olo on hyvä. Ensi viikolla on lääkäri neuvola ja minä en pidä meidän äitiys neuvola lääkäristä \|O No onneksi sitä ei tarvitse usein nähdäkkään. Mulla oksentaminen jatkuu edelleen mutta onneksi ei kuvota enää. Samalla kaavalla jos menee kuin edelliset niin oksennan satunnaisesti loppuun asti :headwall: Aika juoksee nopeasti minullakin rv 13+4 jo ja pientä kuplimista on masussa havaittavissa :heart:
 
Eilen kävin neuvolassa ja pikkusella oli kaikki hyvin onneksi. Sielä se potki ja oli kovasti mono päällä jaloilla käveli kohtua ylöspäin ja käsillä hipsutti päänkohdassa ja samoissa kohdissa oonkin tuntenu liikkeitä. Sain määräyksen juoda enemmän kun ei tuu töissä juotua riittävästi niin sen vuoksi sitte oonkin pikkusen kuiva joka saattaa vaikuttaa tähän että mua tahtoo väsyttää taikka joskus aina se huono olo yllättää. Mutta muuten kaikki oli hyvin.

Meillä on 1999-2000 taitteesta olevat vaunut ja kovasti ovat pojilla menny ja saavat kelvata tällä pienelläkin. Puikkosänky on varmaan ainoa jonka joutuu uusimaan kun siitä on yläpinna poikki. Muuten onkin kaikki.

Äitylille kovasti :hug: ja voimia...Epätietosuus on kamalaa

Itse pelästyin mahottomasti ja lähinnä sitä että en haluaisi vielä jäädä sairaslomalle...Kun muuten koko odotus tuntuu pitkältä.. ja töissä on kivaa.
 
Ekaks Äitsykälle :hug: ja voimia!!!

Vaunuasiaa: Meillä on varastossa Brion Alumiina vaunut vuosimallia 2000. Sillon ne oli tosi hyvät ja tykkäsin niistä kovasti, mutta sen jälkeen ollaan vaihdettu autoa ja nyt tavaratilaan mahtuu vain ne vaunut... Eli harkinnassa on, että josko ostais uudet vaunut vai ostaisko sitten ihan vaan uudet matkarattaat, Sellaset vähän paremmat, joissa menis mummulareissut sun muut hummailut. Onhan tässä vielä onneksi aikaa miettiä...

Huomenna olenkin menossa nuoruuden aikaisen ystävän luo kyläilemään, jolla on tässä muutaman viikon sisällä la. Kiva kun pääsen sinne ihan yksikseni, ei tarvii ottaa lapsukaisia mukaan. Ne kun aina tahtoo riekkua ja innostua uusista ihmisistä, ettei tahdo juttelusta tulla mitään...

Riitelyasiaan: Mulla on nyt viime aikoina ottanut välillä tosi pienetkin asiat aivoon... Ehkä tällä mun tilalla on jotain tekemistä sen kanssa. Mutta onneksi niistä ei ole riitoja kehkeytynyt, mies on kyllä välillä ihan ihmeissään mun kanssa, mutta on onneksi ymmärtänyt olla ottamatta itseensä... Muutenkin meillä riidellään tosi vähän ja mä olen se joka mököttää, eikä millään saa pyydettyä anteeksi... :ashamed: Pitäsi varmaan vähän opetella...

Nyt ei muuta kun illan jatkoja!!!

Nasu-Masu 15+3
 
Hyvää iltaa kanssaodottajat!

Ihan ensimmäiseksi haluan äitsykälle toivoa paljon voimia ja kärsivällisyyttä tuleviin piinaaviin/epätietoisiin päiviin/viikkoihin....

Mulla on maha ruvennu nyt kasvamaan ihan maailmanennätys tahtia! Eka ja toka raskaudessa pääsin puoleen väliin ennenku tarvi vaihtaa isompiin housuihin, tällä kertaa oon pulassa jo nyt :) Ei tahdo tää maha pysyä millään enää piilossa ja töissä ei todellakaan vielä tarttis kaikkien asiasta tietää, työn jatkuminen on aika pahassa vaiheessa nimittäin :\|

Pientä liikettä oon ollu tuntevinaan mutta en ihan vielä uskalla vauvan touhuiluksi ajatella. Meillä pojat ovat molemmat tosi innoissaan tulevasta vauvasta. POika 3v tänään, kun lauloin iltalaulua huusi lähes hysteerisenä, että pitää laulaa vauvalle kans :D Tuon tuosta se kurkkii paidan alle, että eikö sitä tosiaan näy sieltä! Ja kauheeta, onko siellä ihan pimeää..... :whistle: Juups, tämmösiä pohtii siis ihana poika 3v :D Isompi on vähän varovaisempi, oli niin kovin pettynyt viime keskenmenon jälkeen. Sen takia niille ei nytkään kovin aikasin kerrottu koko asiasta.

Vaunuista: meillä on vaunut ostettu v2000, jotkut HappyBaby-merkkiset jos oikein muistan. Muuten kai ihan kivat, mutta vaunuosa on mielestäni aikas kapea verrattuna nykyaikaisiin vaunuihin. Ja tietty se heittoaisa ois ihana ominaisuus. Niitä muutes oli joskus 14 vuotta sitten, heittoaisoja siis (muistan, kun veljen vaimo lykkäs semmosia ja olivat kätevät) mutta jostain syystä ne on ollu välillä pois markkinoilta?

Huomasin tänään, että mulla on edelleen vähän väliä ihan vähän etovaa oloa. Eli iltapäivällä alkaa vähän kuvottamaan mutta ei missään nimessä samassa mittakaavassa ku alussa...onneks! Muuten vointi alkaa olemaan jo ok. Lääkärineuvola äitipolilla vasta 15.11 :( VOi kun pääsis jo! Minulta ei vieläkään oo nimittäin niitä sydänääniä ees yritetty kuunnella.

Mies lähti tästä omiin harrastuksiin ja lapset nukkuu, IHANAA! Taidan keittää hyvät kahvit, laittaa huushollin tunnelmalliseksi ja käydä sohvalle pötköttään =)


muoks muoks, rv siis 15 ja jotain
<br><br>
 
Lapset on saatu nukkumaan ja nyt alkaa aikuisten aika. Kiinnitettiin linnun muovinen ruokamökki takapihalle,kiinitettiin samalla jo jouluvaloja :xmas:
ei niitä vielä poltella mutta valmiiksi ja sit tietää mitä pitää ostaa lisäksi ja mitkä toimii,oli niin ihanan näköistä!

Näytettiin lapsille ultrakuvaa,poika ei ollut ihan perillä asiasta mutta tytön naama oli kyllä näkemisen arvoinen :LOL:
mut eihän... miten... näkyyköse ja repäs paidan ylös. Hän oli todella hämmentynyt,selitettiin kyllä sit tarkemmin.

Jossain vaiheessa oli karvamahoista puhe,mulla on kaikista ollut ja lisänä se tumma viiva mahan läpi,nyt on vain karvaa(se onkuin vauvan pystytukka)
viivaa ei ole vielä ainakaan ilmestynyt.

Nälkä koko ajan ja mies vielä luulee että vauva ei saa tarpeeksi,hän tuo ja tekee mulle kaiken näköisiä iltapaloja tai välipaloja vaikka olen sanonut että ei ole nälkä.

Vaunu asiaa olemme miettineet teutonian mistralia siis ne neljällä pyörällä,olemme käyneet kaupassa ajelemassa, mutta harkinnassa myös brion kombit. En ole päättänyt. Ekat vaunut jotka oli ostin kirpparilta jotka sitten meni roskiin kuin kakkonen synty,vaunut sisaristuimella sain lainaksi ystävältä joten meillä ei ole vanhoja.

Ystäväni kertoi myös olleensa raskaana,hänellä on la toukokuussa.
Ensinmäiset lapset ovat tulleet kahdenviikon ikäerolla,kakkosilla on 6kk
ja nyt kolmosilla 1kk.
Me ei suunnitella näitä :LOL:

Sit vielä riitelystä,vaikeä sanoa mistä tulee känää mitä milloinkin
mutta riitelen oikeastaan yksin.Mieheni on todella rauhallinen eikä koskaan korota ääntä edes mulle,joten minä huudan naama punaisena
ja riehun kuin myrsky ja mieheni vain odottaa että myrsky laantuu.
Viimeksi hän kysyi mun huutamisen päätteeksi että helpottiko johon karjaisin että ei sitten hän sanoi että jos olet lopettanut mene siivoamaan tuo varaston ja tule sanomaa jos on hätä. Olen kuin pyörremyrsky joka tulee yllättäen mutta laantuu tosi nopeesti,yleensä jo siihen kun ukko tulee halimaan ja sanoo jotai kivaa.

Jos vielä vähän makoilis sohvalla kynttilän valossa ja yrittäis sit sateen ropinan ääneen nukahtaa.

Lilo ja Stitch Rv 16+3
 
Heipparallaa!

Mulla on ollut niiiiin ihana ilta, että oikein hehkun. Ystäviä kävi kylässä, joista yhdellä la joulukuussa ja nyt sain tietää, että toinen, todella pitkään raskautta yrittänyt ystäväni on vihdoin raskaana! Oi että, olin niin iloinen hänen puolestaan, että itku tuli. Voi, kun kaikki menisi hyvin meillä kaikilla kolmella :) Syötiin herkkuja, istuskeltiin ja nautittiin. Kyllä teki ihmeitä!

Vaunukyselyyn: Meillä on Oran Samsara -yhdistelmät 2005, tosi hyvässä kunnossa ja ihan nätitkin. Lisäksi löytyy Carenan matkarattaat, joita tulee käytettyä paljon kauppareissuilla yms. Mutta minusta on näköjään tullut turhamainen, ja haluaisin vaihtaa molemmat kaksiin kunnollisiin matkarattaisiin :ashamed: Nuo yhdistelmät tuntuu niin kauhean isoilta, eivät mahdu kunnolla eteiseen, hissiin eivätkä autoon. Carenat taas on rumat ja kulahtaneet, ostettiin ne käytettyinä ja itse on käytetty tosi paljon. Britaxilta on tulossa vuoden alusta uudet matkarattaat, joihin sopii myös baby safe-kaukalo, ja haluaisin ne. Meillä on siis tuo kaukalo jo ennestään. Kaverilla on Cracon sama systeemi, ja on se kyllä tosi kätevä kauppareissuilla yms. kun ei tarvitse nukkuvaa vauvaa nostaa pois kaukalosta/kannella painavaa kaukaloa. Lisäksi kahdet matkarattaat mahtuisivat näppärästi autoon, Orien kanssa sinne ei sitten muuta mahdukaan. Mutta yritän päästä irti turhamaisuudestani ja hyväksyä olemassa olevat...Plääh...
 
Meillä riidellään pienistä asioista. Ite oon nykyisin aika äkäisenä. Nyt vielä kun on nuhaa ja muksutki kipeänä ja miljoona kotityötä oottaisi tekijäänsä. :kieh: Jotenkin kamalasti ois tekemistä mutta mitään ei jaksaisi ja kai lähinnä olen itelleni vihainen kun pitäisi jaksaa.

Meillä on yhdistelmät ja matkarattaat. Kaksosten synnyttyä täytyy hankkia jonkinlaiset kaksosrattaat. Niihin sitten hommataan kai sisaristuin (onko ne turvallisia, olen kuullut ettei suositella?) ja seisomalauta ja on varmaan aikamoinen näky kun 155 cm "pitkä" nainen työntää neljää muksua. :D Onneksi 3v jaksaa jo joitakin matkoja kävellä.

Huomenna neuvola, vaaka pelottaa. :kieh:

Kädet on tosi huonossa kunnossa, ärsyttää. Äitini toi eilen valkoisia puuvillahanskoja, laitoin yöksi käteen sellaiset ja rasvaa ensin käsiin. Olivat tosin yön aikana hukkuneet jonneki. :D

Käytiin eilen siskoni luona. Tyttö hämmästeli siskon kahta koiraa, ei onneksi pelännyt; saksanpaimenkoira ja rottweiler ei ole niitä pienimpiä rotuja kuitenkaan. :) Tyttö sai kävelytuolin lainaan, jospa vähentäisi likan kitinää vähän ja helpottaisi arkea siten.

Rv 15+5
 
Huomenia :wave:

Äitsykälle :hug: valitettavasti odottavan aika on pitkä :/

G:
Vaunut meillä on ostettu 2005 kakkoselle, Happy Baby merkkiset yhdistelmät, joista tykkään tosi paljon :)
Vois tietty olla heittoaisaa, ja ratasosa leveämpi, mutta vaunukopassa meidän kuopus nukkui 10´kk:den ikään asti, ja olisi mahtunut pidempäänkin, mutta vaunut meni sitten kummitytölle lainaan...mutta siis tosi tilavat :)

Ja uuden auton osto on edessä jokatapauksessa, eli luultavasti farmari volvo, tai joku tila-auto hommataan, eli sinne nuo yhdistelmät menee heittämällä.

Nyt on alkanut aika ikävästi supistelemaan, vaikka ihan vaan istuisin paikoillani...ja kassa viikko on nyt töissä, niin ikävästi joutuu jatkuvasti kurottamaan ja muuta, niin on masu aika hellänä työpäivän jälkeen :(
Mutta onneksi tuo Oikku suhteellisen paljon ilmoittelee itsestään pienillä potkuilla, niin voi siltä osin olla huolestumatta. :heart:

Me tapellaan kauhean tulisesti, sanotaan kaikki mitä sylki suuun tuo, ja välillä on kaveritkin ihmeissään, että herranjumala miten ne tolla tavalla puhuu :eek:
Mutta tiedetään molemmat, ettei kumpikaan sitä sillä tavalla tarkoita, niin ei siitä edes välitä.
Ja mä en osaa olla tappelematta, jos viikko menee ilman mitään, on väännettävä vaikka tikusta asia, että saa taas puhdistaa ilmaa :whistle:
Okei, oon aika känkkäränkkä kun sille päälle satun, mutta kaipa tuo mies sen kestää kun on kerta mut valinnut... :whistle: :D

Ok, mutta nyt painun laittaa naaman kuntoon, niin päästään muksujen kanssa liikenteeseen ;)

A0205 & Oikku 17+6 ;)
 
Huomenta mammat. Meillä tänään vuosipäivä joten jos mentäis jonnekin syömään,eilen maatiin kahteentoista asti sängyssä,oli niin ihanaa oikein hemmotella toisiaan.
Mulla on kans iho kauheassa kunnossa,mulla on pienestä tytöstä asti ollut ihottumaa mutta näin aikuis iällä on keskittynyt vain käsiin. Käsien iho on auki/rikki ei voi kortisoonia laittaa vielä ennen kuin iho menee umpeen,mulla on todella teho rasvaa apteekista REPAIR nimistä,rittoisaa joten ei tarvitse hirveesti laittaa mutta sen jälkeen nuo puuvillahansakat niin hyvä tulee.
Mulla ei ole aikoihin ollut kädet tän näköiset :eek:
ja se ei lopu käsiin vaan kutiaa joka paikasta,
olen raapinut jalat ihan ruville :ashamed: ihan pakarasta jalkapöytiin,kutina lääkettä on kotona mut ei oiken viitti ottaa. Päänähka myös suht huonossa kundiksessa ja tukka on kuin happu.

Painoa ei ole paljoa tullut 2-3kg mutta maha on pyöreä ja tissit on isot,poika kailotti siskon miehelle että meidän äitillä on isot tittit kun meille tulee vauva. Mieheni on aika innoissaan tämmöisestä povista naturaalisti,olen sanonut että nauttiin kun vielä saa,hyväilee niitä kyllä aika usein.
Jonkun verran supistelee mut ei nyt hälyttävästi. vauva on hirveän alhaalla,on semmoinen alapää putoaa fiilis,en voi seista kauan tai rupee ihan koskeen jalkaväliin. Onhan se lopussa semmoista mut nyt jo.

No nyt aamupalalle Lilo ja Stitch rv 16+4
 
Lisko
Huomenta :)

Minullakin alkaa käsien iho mennä huonoksi kun ilmat kylmenee, on kyllä aina talvella huonona tuo iho olinpa sit raskaana tai en. Mut käsien kutina on varsinkin illalla tuskastuttavaa :/ Sitä ei normaalisti ole ja taiveihottuma on alkanut vaivaamaan, sitä ollut viimeksi ihan pienenä.

Me ollaan pojan kanssa nyt kotona tämä ja huominen, kun olen kerran saikulla en nyt lastakaan viiti joka päivä tarhaan kuskata. Perjantaina pitäisi käydä kaupungilla asioilla silloin olisi siis pojalla tarha päivä taas tiedossa. Vielä kun jaksaisi tuonne ulos lähteä, niin vähän piristyisi \|O

Juups taidan laittaa kaffen tulille kun kohta tulee kaveri käymään, jos hän vaikka innostuisi meidän kanssa lähtemään tuonne ulos :whistle: :)

Lisko ja tirpana rv 16+0 :heart:
 
Hei

Terveisiä neuvolasta. Kaikki hyvin. Siellä se veturi taas puksutti. Sykkeet oli matalat, eli pojan? Mut tuossa kattelin tytön aikasta äitiyskorttia, niin niin oli tytönki aikana aina matalat sykkeet. JOten ootellaan marraskuuta, ja 17. päivää. Jolloin rakenneultra, ja ehkä kysytään sukupuoli. TYtön aikaan ei kysytty, mutta nyt pitää tapetoida, niin olis kiva tietää sukupuoli etukäteen. EHKÄ. En oo varma. Ko tuntuu otenki hassulta kysellä sukupuolta.

Mites on toivotteko jompaa kumpaa sukupuolta? Tietenkin pääasia et terve vauva, mut ehkä kuitenkin olis kiva, jos tulis toinen tyttö, niin olis kaikki tavarat valmiina, ja ehkä leikkisivätkin paremmin yhessä, ja kun eilen synty tyttö-serkku, ja vajaa 2 kk sitten tyttö-serkku, niin senki takia ois kiva kun tääkin olis tyttö. Mut toisaalta pojatki on niin ihania!

Riitelystä: Meillä on sellanen tyyli et koko ajan kinastellaan jostakin. Jonku toisen korviin saattaa kuulostaa kamalalta, mut ei me ite pidetä kamalana, vaan normaalina. Sit kunnolla riidellään sillon tällön, ja se puhdistaa ilmaa. Miehen baarireissuista tulee riitaa, kummankin rahan käytöstä, ajankäytöstä, kotitöistä, millon mistäkin. Sillon tällön on hyvä puhistaa ilmaa.

heppuli 16+4
 
Moi.

Sateet senkun jatkuu. Yöllä oli tullut jonkin verran lunta, mutta nyt sitten tihuuttaa vettä taas. Ankiaa! Mäkin toivon, että tulis pieni lumiharso maahan ja olis pientä pakkasta, että se pysyis maassa, niin olisi valoisempaa, eikä lapset kastelisi itteään aivan täysin, nyt on niin tosi märkää tuolla pihalla.

Meillä vaunut on emmaljungan yhdistelmät vm 2000. Kaikilla kolmella lapsella olleet, ja silti hyvässä kunnossa ovat. Eli niillä sitten mennään. Ja lisäksi meillä on emmaljungan tuplat. Eli vaunuasiat on kunnossa.

Me ei miehen kanssa kovinkaan paljoa riidellä oikein kunnolla. Semmosta kinastelua on päivittäin, mutta niinkuin joku tossa edellä jo mainitsi, että se on ihan normaali asia,niin meillekkin. Aika harvoin sitten suututaan ja riidellään niin, että huudetaan toisillemme. Eipä semmosia kertoja oo vuodessa kyllä montaa.

Voi että, kun mä odotan joulua jo kovasti. Lahjoja oon tilannut muutamasta paikasta, ja eilen ostinkin pari lahjaa jemmaan. Korttejakin oon alkanut jo värkkäämään, mä tykkään tehdä kaikki kortit itte ja nautin niitten tekemisestä. Tietynlaista terapiaa sekin näihin syksyn pimeisiin ja hämäriin päiviin&iltoihin. Niin ja meillä on kaks päivää soinut joululaulut. :whistle: Joo ehkä vähän aikaista, mutta jouluttaa. :xmas:

Olo on hyvä onneksi tällä hetkellä. Nyt saa nauttia tästä keskiraskauden helppoudesta, jos raskautta voi missään vaiheessa helpoksi sanoa, mutta nyt ei oo iso masu vielä tiellä jokapaikassa, eikä kolota kaikkialta.

Ja äitsykälle voimia näihin piinaaviin päiviin! :hug:

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy 18+2<br><br>
 
Lisko
Ihan arjen pienistä asioista riidellään jos riidellään, tyyliin "miks teit tuon noin etkä noin" tai " voisitko tehdä tuonkin käskemättä...." tällasia asioita meillä on, ja minä ne aina aloitan väsyneenä ja silloin ku on muutenkin pahaolo :/

Eipä toivota tiettyä sukupuolta, molemmat käy vallan mainiosti :) Mukavahan se olis toisaalta tietää etukäteen kumpaa sukupuolta on tulossa :)

Olen taas ollut niiiiiiin väsynyt, et ihan huono omatunto kun ei koko ajan jaksa pojan kanssa olla :ashamed: Meinasi jo itku tulla kun niin väsyttää ja toinen vaatii vieressä :'( Onneksi isukki tulee kohta töistä ja pääsen lepäämään, ehkä sit illalla olen jo pirteempi tai huomenna tai.........

Lisko
 
Moikka! Joku kyseli vauvan sukupuoli toiveita, meillä on niin, että jos tulee tyttö olis ainakin vaatteet valmiina, kun esikoinen on tyttö ja jos taas tulee poika ei oo vaatteita, mutta kolmatta ajatellen olis sit kummankin vaatteita. Pääasia on kuitenkin se terveys.

Oon ajatellut taas , että mitenkä jaksan töissä, kun oon tosi väsynyt ja rasittunut töitten jälkeen. Teen siivoustöitä pääasiassa kotisiivouksia ja ne on raskaita. Onko muita siivousalan työntekijöitä ja kuinka ootte jaksanu olla töissä? Esikoisesta jäin pois 2 viikkoa ennen äitiysloman alkua, mut silloin hommia oli puolet vähemmän.
 

Yhteistyössä