Huomasin että täällä on ollut keskustelua synnytyksistä. Oma synnytykseni: Säännölliset supistukset (10min välein) alkoivat maanantai aamuna kuudelta. Maanantaina päivällä n.klo.12.00 käytiin näyttäytymässä laitoksella ja olin 3cm auki. Lähettivät kotiin ja käskivät tulla neljän maissa uudestaan. No, neljältä menimme uudestaan ja olin 5cm auki,pää ei ollut kiinnittynyt ja kotiin silloinkin laittoivat. Koko päivän supisteli 10min välein. Illalla seitsemältä lapsivesi meni ja menimme laitokselle taas. Edelleenkin vain 5cm auki ja supistuksia 10min välein. Koko yönä en saanut nukuttua, kun supistuksia tuli säännöllisesti. Tiistaina kahdentoista maissa olin edelleenkin vain 5cm auki, suosittelivat epiduraalia, koska oli laitettava oksitosiini tippa. Kun olivat saaneet epiduraalin laitettua, niin hetkessä aukesin 8cm:iin. Sitten laittoivat vielä oksitosiinitipan, niin tasan neljältä pääsin ponnistelemaan ja 16.12 tyttö olikin jo sylissä. Ponnistusvaihe oli kyllä erittäin kivulias, kauhulla jo ajattelen seuraavaa synnytystä. Tytön mitat:2970g ja 48.5cm. Pipo 35cm. Toisenasteen repeämän sain koko emättimen pituudelta, vain "ulkosuu" säilyi ehjänä. Tikkejen määrää ei voi oikein määritellä kun ompelivat "diana-ompeleen".