HUHTIKUUN MASUJEN PINO

Huomasin että täällä on ollut keskustelua synnytyksistä. Oma synnytykseni: Säännölliset supistukset (10min välein) alkoivat maanantai aamuna kuudelta. Maanantaina päivällä n.klo.12.00 käytiin näyttäytymässä laitoksella ja olin 3cm auki. Lähettivät kotiin ja käskivät tulla neljän maissa uudestaan. No, neljältä menimme uudestaan ja olin 5cm auki,pää ei ollut kiinnittynyt ja kotiin silloinkin laittoivat. Koko päivän supisteli 10min välein. Illalla seitsemältä lapsivesi meni ja menimme laitokselle taas. Edelleenkin vain 5cm auki ja supistuksia 10min välein. Koko yönä en saanut nukuttua, kun supistuksia tuli säännöllisesti. Tiistaina kahdentoista maissa olin edelleenkin vain 5cm auki, suosittelivat epiduraalia, koska oli laitettava oksitosiini tippa. Kun olivat saaneet epiduraalin laitettua, niin hetkessä aukesin 8cm:iin. Sitten laittoivat vielä oksitosiinitipan, niin tasan neljältä pääsin ponnistelemaan ja 16.12 tyttö olikin jo sylissä. Ponnistusvaihe oli kyllä erittäin kivulias, kauhulla jo ajattelen seuraavaa synnytystä. Tytön mitat:2970g ja 48.5cm. Pipo 35cm. Toisenasteen repeämän sain koko emättimen pituudelta, vain "ulkosuu" säilyi ehjänä. Tikkejen määrää ei voi oikein määritellä kun ompelivat "diana-ompeleen".
 
Hei

Hitto! Aamulla riideltiin miehen kans, ja siitä asti maha kipee. pelottaa!!!!! Toivottavasti kaveri pysyis mukana! Yritän nyt hetkeks mennä pötkölleen jos vaikka helpottais. Mutta mitä teen jos tää kipu ei lopu. Kipu sellasta viiltelevää. Tai tykytystä. tai aaltomaista. tai en osaa selittää.

heppuli 16+1
 
Esikoisen synnytys kesti 17 h ja 15 min, tyttö syntyi imukupilla autettuna, kun voimat loppui ja supistukset heikkeni. Mun hb oli synnytyksen jälkeen vain 70 ja en ekoina päivinä pahemmin pystynyt oleen jalkeilla. Vauva painoi 4335 g ja syntyi viikolla 37+3. Vähän arveluttaa, tuleeko tästä vauvasta jättiläinen. Onko muut saanut isokokoisia vauvoja?

Oma olotila alkaa olla jo parempi, viikkoja on nyt 13+1. En ole vielä tuntenut liikkeitä, vaikken oo kyl niin kuulostellutkaan.
 
H-E-P-P-U-L-I, mikä on sun tilanne?? Toivottavasti kaikki ok ja saat miehenkin kaa sovittua!!

Kuopiosta palasin. Yö hotellissa ystävän kaa ilman lapsia oli toki mukava, mutta hotelli vaan oli aivan alatasoa. Nasu-Masun ihanaa iltaa ja yötä miehen kaa kateellisena luin ja samalla toivon, että mekin miehen kaa ennen vauvan syntymää edes yksi yö saatais vielä olla kaksin - kai ne lapset sen aikaa mummojen kaa pärjää, vaikkeivät olekaan kuin pari kertaa olleet..

Väsyttää. Tänään koulutuspäivän aikana pahoinvointi iski taas niin kovin, että piti jättää viimeinen luento väliin ja vähän itkeä tirauttaa huoneessa..

Onko muilla jo tässä vaiheessa TISSIT TOSI RASKAAT JA ARAT??

orapihlaja ja sykerö rv16+4
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.10.2006 klo 17:28 orapihlaja kirjoitti:
H-E-P-P-U-L-I, mikä on sun tilanne?? Toivottavasti kaikki ok ja saat miehenkin kaa sovittua!!

Kuopiosta palasin. Yö hotellissa ystävän kaa ilman lapsia oli toki mukava, mutta hotelli vaan oli aivan alatasoa. Nasu-Masun ihanaa iltaa ja yötä miehen kaa kateellisena luin ja samalla toivon, että mekin miehen kaa ennen vauvan syntymää edes yksi yö saatais vielä olla kaksin - kai ne lapset sen aikaa mummojen kaa pärjää, vaikkeivät olekaan kuin pari kertaa olleet..

Väsyttää. Tänään koulutuspäivän aikana pahoinvointi iski taas niin kovin, että piti jättää viimeinen luento väliin ja vähän itkeä tirauttaa huoneessa..

Onko muilla jo tässä vaiheessa TISSIT TOSI RASKAAT JA ARAT??

orapihlaja ja sykerö rv16+4

Heips!

Juu, kyllä nuo rinnat ovat raskaammat kuin aikaisemmin ja todella arat. Olen yrittänyt varoa niitä, etteivät osuisi mihinkään. Pari kertaa olen hiljaa itsekseni kiroillut kun oon törmännyt ja lyönyt vahingossa rintani..

Ongelmana mulla on se, etten meinaa löytää oikein kokoisia rintaliivejä, jotka tukisivat kunnolla.. tuntuu, että ryhti huononee. Mulla kun on kuppikoko jo E90 ja täältä päin ei löydy kovinkaan paljon liivejä mulle. Joten aika k.uses oon.

Manzuliini ja masuasukki rv pian 15
 
Heip

Levolla meni kipuilu ohi. Tytön ootusaikana oon ollu jo viikosta 24 saikulla suppareiden vuoksi, joten olisko ollut sitä taas. Ukon kans kyllä sovittiin jo. Siis heti silloin aamusella. Ja jos en ihan väärässä ole niin tänään tunsin varmasti liikkeitä. Liikkeet tuntu aika selvänä tosi alhaalla ja edessä. Suunnilleen virtsarakon kohdalla, niin ei siinä pitäis ilmojakaan liikkua, ja useampi potku tuntu pienillä tauoilla. Keskiviikkona neuvola, jolloin taas saa kuulla ihanat sydänäänet.

Heppuli 16+1
 
Heippa ja hyvää sunnuntai ehtoota.

ORAPIHLAJA mulla kanssa tissit on tosi kipeet, nännit varsinkin :eek: mies sanoo että tulleesta painosta on ainakin kilo mennyt tisseihin :LOL:

no kiva kun toi A kuppi vaihtuu taas väliaikasesti melki c kuppiin, ei vaan ei se kivaa oo kun niistä tulee niin kipeät.

Minä oon taas syöny koko viikonlopun ja paino on varmaan noussu vaik kuinka. Huvitti kun piti tos aiemmin päivällä mennä kavereitten sählypelejä kattoon ...ei meinaa mitkään housut mahtua jalkaan ,siellä mä istuin sit takki päällä ettei paljastuis :LOL:

Oli kyllä melko pelottavia synnytysjuttuja :( mua jo melki alko pelottaa, kun kuitenkin on takana kaks melkein täydellistä synnytystä että voiko tää kolmas ja ns. viimeinen synnytys onnistua enään yhtä hyvin. no kai sitä on vielä turha miettia, onneksi suomessa on hyvin koulutettuja kätilöitä ja muutenkin kaikki "turvallista" synnytystä ajatellen.


Nyt telkkua katsomaan, jos mies vaikka samalla hellisi kipeitä tisuja :D

Saana 16+1
 
Terve taas tänne!
Ihania masuja teillä!!
Tiistaina ois ka lääkärineuvola, sydänäänten kuuntelua odotan innolla. Vointi on oll hyvä jo jonkin aikaa, onneks! Käytiin äsken naapurissa viikon ikästä poikavauvaa kattomassa, kyllä hän oli ihanan sulonen. Oispa jo huhtikuu...
Aikasemmat synnytykset on ollu ihan hyviä kokemuksia. Poikien syntymästä on jo aikaa, mut esikoinen synty käynnistyksellä hepatogestoosin takia rv 40+2. Synnytys kesti 8h 40min, josta ponnistusvaihe oli 10 min. Epiduraalin sain ja 4420g ja 56cm poika tuli. Keskimmäinen syntyi rv 40+6. Iltayön supisteli vähän, yöllä tuli kova kakkahätä, mutta eipä mitään tullukkaan. Sairaalassa oltiin klo 4.30 ja 6cm auki. Loppu menikin ilokaasuhöyryissä ja poika synty klo 6.33 3min ponnistuksen jälkeen. Ja pitäkää hatuistanne kiinni: painoa pojalla oli 5145g ja pituutta 56cm!! Kaikki meni hyvin, vaikka oli iso vauva. Kuopus syntyi samassa ajassa, kun esikoinenkin 1min. ponnistuksen jälkeen aamulla klo 8.35. Yöllä taas lähdettiin sairaalaan, mutta aamulla vasta alkoi synnytys etenemään vähän vauhdikkaammin. Supisteli koko yön kyllä kipeesti, mutta edistystä ei paljon tapahtunu. Kätilö puhkasi kalvot ja samantien tyttö syntyi: 4460g ja 53cm. Tunne oli uskomaton, kun tajusi, että meidän perheeseen oli kahden pojan jälkeen syntynyt tyttö!! Tytön synnytyksen loppuvaihe oli aika vauhdikas, siitä jäi jonkunnäkönen pelko. Tämmöstä meillä. Ja joku kyseli isoista vauvoista, meillä niitä on ollu kolme kappaletta!!
Mutta nyt laittamaan tyttöä nukkumaan. Oikein hyvää odotusaikaa kaikille masuille!

Äitimami ja Piiperö 14+1
 
Lisko
Ekaksi vastaan tuohon rinta kyselyyn :D Juuh, tosi raskaan oloiset on ja meinaa pullahtaa liiveistä ulos :eek: :LOL: Elikkä liivien osto olisi edessä :)

Käytiin siellä porukoitten luona ja kyllähän nuo siellä sanoivat, et masu on ihan selvästi jo kasvanut :) Ja kyllähän se on :heart: Liikkeitä olen minäkin tuntenut nyt jotain viikon verran ja tänään aika pitkään muljusi kerrallaan :)

Ja sit sellanen, et kun ajettiin kotiin päin niin about tunnin ajan matkalla minua SUPISTELI :eek: Siis oikeasti, eka aattelin, et ai kun pistää kylkeen, ja siitä se kipu "säteili/ levisi" kohtuun mut niitä tuli tasasin välein sen tunnin ajan, ei olleet kovinkaan pahoja, mutta ilkeeltä tuntui ja olen varma et supistuksia ne oli, 1000 kertaa lievempänä versiona kuin itse synnytyksessä, mut kuitenkin :/ Pitää seurailla tuota kunhan ei vaan ala jo nyt tuleen. Pojan aikaan ne alkoi rv 40+4 ja poika syntyi rv 40+6 eli ihan uutta minulle tällanen näin aikaisin.

Joo nyt puuron laittoon.

Lisko ja tirpana rv 15+4
 
mä tässä kanssa oon tämän päivän miettiny että pitääkö mun hakea saikkua huomenna kun mulla on maha kipee. Ja samalla sitten sen kipuilun jälkeen tulee armoton hiki. Ja se kipu ja inhottava tunne tulee kun istuu...nytkin tuntuu että taas joudun tämän jälkeen oikasemaan...Että täytyy varnaa huomenna soitella neuvolaan että mitä sille asialle voipi tehä. Toki on taas eilen tullu käytyä saunassa ja sen jälkeen aina oon ollu kipeekin. :/ Mutta tänään on myös vauvan liikkeet taas tuntunu pitkästä aikaan kunnolla jotta voi olla kyse myös siitä kipuilusta. En tiiä....

muuten tämä päivä on menny makoillessa ja ollessa vaan. Täytyy seurata tilannetta...
 
Rinnoissa en ole huomannut mitään outoa. Imetän vielä kuopusta, tuntuu ettei tyttö ole vielä valmis luopumaan tissistä.

Käsissä outoa kutinaa ja ihottumaa. :( Ja pää kipeä vieläkin välillä. Torstaina neuvola, pitää siellä näyttää kädet ja sanoa päänsärystä.

Vaa'alla on ollut pelottava käydä. Tohon lähelle avattiin juuri kebab-pizzeria ja minä sitten miehen kanssa välillä sieltä haettu jotain. :ashamed: Eikä se auta, että olen kasvissyöjä, kyllä ne kasvispizzatkin ovat lihottavia. Pitäs varmaan siirtyä kasvispitoihin, ne salaattipitoisia... :whistle: Eli ei tietoakaan terveellisestä ruokavaliosta. Pitäisi käydä ostamassa kasviksia paljon ja tehdä kasviskeittoja yms. pakastimeen. :)

Tunteet vaihdellu miten sattuu, siis tän raskauden kanssa. Ei oikein osaa täysillä iloita vielä. :ashamed: On aika pelottavaa että on tulossa kaksi lasta lisää. Ja harmittaa se, että kuopus menettää pienimmän paikkansa niin pienenä. Ehkä imetys vaikuttaa siihen, että tyttöä tulee pidettyä ihan pikkuvauvana, vaikka on pian vuoden, eli taaperoiässä. :eek:

Vispilä ja kaksoset 15+3
 
Lisko
Ja maanantai :wave: :)

Ekaks aattelin teillekin kopsata tänne tuon linkin kun minusta nuo näyttää niin kätsiltä :) http://www.babyidea.fi/vauvanhoidosta/lampopussi.html Tilasin tuolta sen harmaan lämpöpussin ja mun mielestä tuo hinta ei ole kauhee, tampereella kun asuttiin ja löysin pojalle tollasen lämpöpussin, jossa oli nuo reiät turvavöille, niin hinta oli reippaasti yli 100? :eek: Nyt tilasin tuon ja katotaan millanen se on kun tulee, näyttäis, et vauva olis niin kätevä pukea ettei oo tosi :) Toivottavasti on hyvä sit :)

Kelalla kävin sairaspäiväraha hakemuksen jättämässä, katotaan kauanko päätöksessä menee \|O

Eipä muuta kun mukavaa uuden viikon alkua :) :flower:

Lisko rv 15+5
 
Maanantaita!

Täällä kanssa tissit aikas arat ja painavat. Yöllä kun nousee vessaan, niin tuntuu, että tissit tippuu ihan just lattialle... Välillä pitää oikein kannatella, ettei sattuis niin paljon. Mä jouruin jo ostaan isommat liivit, kun kuppikoko kasvoi heti alussa yhden koon. Ja vaikea oli oikeesti löytää tukevia liivejä. Kaikki oli jotain pitsihörsöjä tai sitten topattuja bussuppeja... Ostin sitten imetysliivit kaarituilla. Nää on kyllä ollut hyvät. Ei varmaan mene heti synnytyksen jälkeen, kun yleensä olen erittäin rintava heti maidon noustua, mutta sitten kun vähän tasaantuu, niin sit jo varmaan menee...

Tästä täytyy lähteä eväitä tekeen ja jotain vielä haukkaamaan ennen töihin lähtöä...

Nasu-Masu 15+2
 
Heippa! :)

Ei onnex ollut verenpaineet koholla! Eilen oli 116/63. Eikä ole nyt niitä rytmihäiriöitäkään tullut. Onnex on jo 2.11 seuraava neuvola. Vauvamasu on nyt tullut oikein kunnolla esille, vaikka onhan tuon jo kauan huomannut mutta nyt vielä enemmän! Eilen oli pojan kaverin synttärit ja kaikki katto masua ihmeissään mut kukaan ei uskaltanut mitään kysyä! :D Yks kaveri siitä porukasta vaan tietää.

Ja taas sataa vettä!!! :/

Rv 13+4.
 
Hei

Nytpä miekin vastaan tuohon rintakyselyyn, kun en oo enää niin hädissään. Eilen en oikein osannu muuta kuin hätäillä ja omaa napaa pohdiskella. :ashamed:

Eli mulla kans rinnat tosi raskaat, ja kuppikoko oli kasvanut b:stä c:hen, ja ympärysmitta 70:stä 75:een. Lisäkipua kyllä tuotti, kun oon tähän aamuun asti tunkenu tissit liian pieniin liiveihin. Sitten illalla kun oon liivit ottanu pois on pitäny hetki pidellä kiinni, ettei oo suoraan "lösähtäny" vapaaks. Muuten olis itku päässy. Tänä aamuna kaivoin kaapin pohjalta tytön ootusaikana ostetut isommat liivit. IHana tunne kun on sopivat! Pitää varmaan ainaskin yhdet vielä ostaa lisää. Eilen suihkussa olin löytävinäni rinnoista uuden raskausarven. Kun vanhathan on ihan haalistuneita, niin tää oli sellanen lilahtava.

MItähän muuta mun piti kommentoida?! Öö en kyllä muista.

Ihanaa kun meille tuli viikonloppuna lumi! Saas nähä kuin kauan kestää. Tyttökin lähti innoissaan päiväkodissa heti lapioimaan. Ja voi että oon ollu onnellinen kun oon kaivanu kaappien kätköistä esille viime kevään alemyynti löydöt. Tytölle kenkiä ja toppavatteita koko talven tarpeiksi, ja murto-osalla siitä rahasta mitä ne nyt maksais. :D

heppuli 16+2
 
heip -lyhyesti-
kotikone rikki-korjaaja tilattu-silti ei tietoo pelittäälö vekotin-
raskaus etenee hyvin-painoo tullu n.300g ja viikkoi on jo 16+6..-
päänsärky alkaa jo helpottaa-lapset haluis pikku siskon :heart: :D -
nyt poistun kirjaston koneelta......

Sari+ vilkku
 
Eilisiltana iski sit kuopukselle kunnon ripuli ja oksennustauti. Alkoi aika äkäisesti ja tyttö oikein huusi kun sattui ja väänsi. Rauhottui onneksi muutamassa tunnissa ja vaikka yö olikin levoton, ei sotkeutunut vaippa eikä oksennustakaan tullut. Nyt vaan odotellaan, että kelle seuraavaksi. Mä INHOAN mahatauteja, yök yök yök!!!

Nyt hetki huilaamaan. Olin töissä klo8-13 ja vielä tiedossa klo18-21 pätkä. Keikkatöitä siis teen.

orapihlaja ja sykerö16+5
 
Olen miettinyt pääni puhki, että minkälaiset kaksosten-/sisarusrattaat sitä hommaisi, kun esikolle ja toiselle lapselle tulisi ikäeroa n.1v.
Joten kyselisin vähän täältä että minkälaisia kaksos-/sisarrattaita teillä on?
Ovatko olleet hyvät?

Ainakin omat kriteerit rattaille olisi että selkänojat ja jalkatuet erikseen säädettävissä, sekä vierekkäin istuttavat. Myös se olisi ihan kiva että koppaosan saisi käännettyä selkä ja kasvot menosuuntaan. Ja myös rattaat saisivat olla leveydeltään maks.78cm. Olen katsellut heittoaisalla olevia, mutta ovat vähän turhan kalliita minun budjetilleni. Onko mitään pari vuotta vanhoja vaunuja joissa olisi heittoaisa?

En tiedä onko ollut aiemmin jo puhetta tästä asiasta, mutta olisin kiitollinen jos joku viitsisi vastata.

Apila+masuasukki 16+5
 
Moi pitkästä aikaa.

Taas viikonloppu vierähti niin, että en edes avannut konetta. Nyt oli sitten muutama sivu luettavaa, kiva. =)

Meillä on emmaljungan tuplarattaat, ja oon ollut niihin tyytyväinen. Toi meidän ratas on kevyempi malli ja niis ei oo heittoaisaa. Ne on kasvot menosuuntaan olevat. Hyvin ovat silti palvelleet, vaikka toisaalta vois olla hyvä, että istuimen sais toisinkin päin, mutta me valittiin silloin noi, olivat hiukan edullisemmat ja menivät pienempään tilaan kasaan. Suht. kevyet ne on nostaa auton peräkonttiin. Ja ketterät lenkilläkin ollessa, yks ystäväni kerran niitä lykki ja sanoi, että kevyemmät on lykätä, kuin heidän yhdelle tarkotetut rattaat jotka oli jotain "pilipalimerkkiä". Eli yllättävän kevyesti menevät eteenpäin.

Tissit on mullakin todella todella arat, ja varoa niitä saa suihkussakin. Ja raskaat ne on myös, eikä enää kunnolla meinaa mahtua vanhojen liivien kuppeihin. Ja nännit on kasvaneet silmissä, valmistautuvat jo kovaa vauhtia imetykseen. Toivottavasti imetys nyt onnistuisi. Kysynkin nyt että onko teistä joku imettänyt rintakumien avulla? Kun mun varmaan pitää nyt niitä yrittää testata, ettei noi tissit menisi aivan rikki taas. Edellisen vauvan aikana en pystynyt imettää ollenkaan, kun veri valui tisseistä eikä ne parantuneet ollenkaan. :( Oliskohan noi kumit mulle hyvä apu???

Liikkeitä tuntuu taas kokoajan enemmän, nytkin taas tässä istuessa kivasti tuntuu. Tuolla vaan tosi alhaalla ne tuntuu, että taitaa vaaveli kohta roikkua polvissa, kunhan kasvaa...

Joku tais kysellä siitäkin, että onko ollut isokokoisia vauvoja jollakin, no meidän muksut on olleet painoiltaan 4215, 4415 ja 4450 eli suhteellisen isokokoisia vauvoja tämmösellä känälle äitille. Mutta hyvin ovat mahtuneet tulemaan. Kaks ekaa meni yli ja viimmonen käynnistettiin ja syntyi paria päivää ennen laskettua aikaa.

Hei, mä join tänään kahvia!!! En oo sitä pystynyt juomaan koko alkuraskauden aikana ja nyt kokeilin ja se oli hyvää!! =)

No mutta nyt minä meen ehkä lenkille, jos ulkona ei sada.

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy TAAS vaihtaa viikkoa, eli vk 18!!!! :heart:
 
oi toi lämpöpussi oli ihana mikä tänne oli linkitetty. :)
Täälläkin on rinnat kasvanu, mut ihan hyvin mahtuu viä vanhoihin rintsikoihin..
Meillä ois kans sit vaunujen osto luultavasti edessä, on noi vanhat sen verran "antiikkiset".. sain ne kaverilta..
Tänään oli taas siivouspäivä, tai sen verran siivoiltiin pojankaa et leluja vietiin varastoon ja risoista luovuttiin.. Ja välillä käytiin pyllypesulla.. aamulla kello 7 poika heräs ja tuli sanoon et äiti kakka on housussa, PESE SE! ja sit saikin pestä vähän väliä :/ Eli täällä ollaan mahataudissa...

Liikkeitä oon täs yritelly tunnistella, mut aattelen vieläkin et siellä ne suolet vaan vääntelee :whistle:

Ei kai nyt taas tällä erää muuta, Miro tulee koneelle...

Miron äiti ja Sisu 14+ 4
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.10.2006 klo 15:18 apila87 kirjoitti:
Olen miettinyt pääni puhki, että minkälaiset kaksosten-/sisarusrattaat sitä hommaisi, kun esikolle ja toiselle lapselle tulisi ikäeroa n.1v.
Joten kyselisin vähän täältä että minkälaisia kaksos-/sisarrattaita teillä on?
Ovatko olleet hyvät?

Ainakin omat kriteerit rattaille olisi että selkänojat ja jalkatuet erikseen säädettävissä, sekä vierekkäin istuttavat. Myös se olisi ihan kiva että koppaosan saisi käännettyä selkä ja kasvot menosuuntaan. Ja myös rattaat saisivat olla leveydeltään maks.78cm. Olen katsellut heittoaisalla olevia, mutta ovat vähän turhan kalliita minun budjetilleni. Onko mitään pari vuotta vanhoja vaunuja joissa olisi heittoaisa?

En tiedä onko ollut aiemmin jo puhetta tästä asiasta, mutta olisin kiitollinen jos joku viitsisi vastata.

Apila+masuasukki 16+5
Mulla on ollu emmaljungat kun pojat on ollu pineiä. Niissä oli erilliset selkänojat ja kumpikin mahtu nukkumaan niissä ulkona. Suosittelen että ostat käytetyt koska käyttö ikä on aika lyhyt. Mutta tuolla ikäerolla kannattaa ostaa kunnolliset jotta niitä on mukava käyttää... =) ja meillä sai sen ratasosan käännettyä ja mulla oli vauvalla kantokoppa ja isommalla makuupussi vaunuissa.

Mä tästä kohta lähen neuvolaan tarkistukseen..Viimeyönä on kipuja sen verran ollu että käyn näytillä ja tuntuu että nytkin tulee. jotta saa nähä joudunko huomenna lääkärissä käymään. Noh ilta näyttää...

Nyt menen oikasemaan hetkeksi ja palailen aikaa myöten.
 
Lisko
Ei vitsi pääsin muka kirjottaa, nää sivut on tökkiny ainaki meillä koko aamun, ei oo päässy koko kaksplussan sivulle, katotaan tuleeko teksti vai pomppaako pois.

Joo eli viikkosiivousta olen täällä tehnyt poikkeuksena näin tiistaina, nyt voi taas elellä viikon ilman huonoa omaa tuntoa :whistle: :)

Hitsi täällä oli jollain mahatautia, koittakaa parantua :flower: Meillä taas pojalla on maha kovalla, kakka ei ole tullut perjantain jälkeen :eek: :ashamed: Tänään annoin levolacia jospa se helpottaisi pientä kun kipeetä kai tehny kun välillä voivotellu tuolla :/ Luumuhilloa tarjosin eilen, mutta eipä kelvannut, katotaan lähteekö se suoli toimimaan mitä tässä tekis.

Alkais tuntua ne liikkeet kunnolla ja päivittäin kun heti sitä miettii, et onko kaikki ok kun niin hiljasta tuolla :ashamed: Mahaa kyllä nipistää muuten aina välillä.

Kahvin juontiin taidan mennä ja sit pyykit kuivumaan :wave:

Lisko ja tirpana rv 15+6
 

Yhteistyössä