*HUHTIKUUN MASUASUKIT* Tammikuussa <3

oho, täällähän on hiljentynyt :eek: :LOL: luin taas akikkien jutut, mutta nyt ei taas muista mitä kommentoida :ashamed:

omaa napaa siis vaan...ihmeellistö kipua ollut vasemmalla alavatsassa. ja välillä tulee sellasia ahdistuskohtauksia eli henki ns. salpaantuu ja tulee kovin kuuma. siinä samassa sitten supistaa :/ tuo hengen salpaantuminen on neuvolassa otettu puheeksi ja puhuttu että on sitä kun vauva painaa keuhkoja/palleaa..ja tosissaan se helpottaa kun muuttaa asentoaan. tuo alavatsan kipu ihmetyttää ja myös se että nivusissa taas niitä repimisiä mitä alussa ja 20 viikon tienoilla..

kokemuksia..?!

vauva liikkuu hyvin koko ajan, mutta nuo oudot kivut kiusaavat ja huolettavat |O toivon sitä päivää kun ei tarvi huolissaan olla.. :ashamed:

JJ-t ja maha 28+1
 
JJ-t tuota hengenahdistusta on ollu miullaki välillä, mut sit taas välillä ei oo.. varmaan se vauvan asento vaikuttaa siihen..

Imetyksestä sen verran kyselisin, ku miulla sitä maitoa ei tuu vielä ollenkaan :| voiks olla mahollista et en pysty imettämään vauvaa sitten? ku tuntuu et kaikilla muilla maitoo tulee jo vaik kuinka.. :ashamed: pelottaa et ei maitoo tuu omista utareista ollenkaa :snotty:

Meillä on täälä päivä menny sairastaessa, isännällä 39 kuumetta ja nuhaa ja yskää.. juma jos se tarttuu taas miuhu! :kieh: muutenki kelju olo ni sit vielä ku tulis taas kipeeks.. mut kyllä tää aika uhkaavasti silt tuntuu :snotty: kurkku kipeenä :(

Hemmottelin itteeni päivällä ja kävin ostamassa nintendo wiin!!!! :p Kaverilla sitä pelaillu ja tykänny hirveesti! parasta siinä ehkä ku pystyy netistä lataamaa kaikkii vanhoi nintendo pelejä siihe, huomenna aattelin ladata sen mikä oli supernintendolla joskus se mis on mario ja yoshi (jos joku sattuu tietämää) :D se on ihan must! :heart: Kummasti saa liikuntaa ku tolla pelailee kaikkii pelejä :D

sori tämä omanapaisuus taas :ashamed: pää on taas ihan tyhjä.. :eek:

ziki ja mimmi 25+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja jaahassu:
emmie ensinnäkin taiteilin tällaisen viivoittimen kanssa http://www.kestovaippainfo.fi/tee-se-itse/kestositeet.php?action=viewarticle&artid=16
päällimmäiseksi flanellikerros (isokaava), imuiksi 2x flanelli (pienempi kaava), sitten kosteussulku (isokaava) ja vikaksi fleece (isokaava). Yösiteeksi pitää taiteilla ton hieman pidempi ja imukerroksia 4. ja ikinä en ole vastaavia tehnyt, siteistä olen oppin ottanut kestovaippainfon sivuilta, aika monet kankaathan noihin käy. Mä ostin vain halvimmat, vaippoja en edes uskalla vielä kokeilla tehdä, varmaan menisi hermot viimeistään kuminauhojen kanssa.. Ja kaikki nuo kankaat sain eurokankaasta.
joo, flanellia mä ajattelin kanssa mutta kangasvarastoissani ei oo sitä kyl yhtään... täytyy varmaan itekin kääntyä eurokankaan puoleen :D
ja taidan kokeilla tuota samaa kaavaa, näytti ihan näppärältä
 
Alkuperäinen kirjoittaja zikiziki:
JJ-t tuota hengenahdistusta on ollu miullaki välillä, mut sit taas välillä ei oo.. varmaan se vauvan asento vaikuttaa siihen..

Imetyksestä sen verran kyselisin, ku miulla sitä maitoa ei tuu vielä ollenkaan :| voiks olla mahollista et en pysty imettämään vauvaa sitten? ku tuntuu et kaikilla muilla maitoo tulee jo vaik kuinka.. :ashamed: pelottaa et ei maitoo tuu omista utareista ollenkaa :snotty:

Meillä on täälä päivä menny sairastaessa, isännällä 39 kuumetta ja nuhaa ja yskää.. juma jos se tarttuu taas miuhu! :kieh: muutenki kelju olo ni sit vielä ku tulis taas kipeeks.. mut kyllä tää aika uhkaavasti silt tuntuu :snotty: kurkku kipeenä :(

Hemmottelin itteeni päivällä ja kävin ostamassa nintendo wiin!!!! :p Kaverilla sitä pelaillu ja tykänny hirveesti! parasta siinä ehkä ku pystyy netistä lataamaa kaikkii vanhoi nintendo pelejä siihe, huomenna aattelin ladata sen mikä oli supernintendolla joskus se mis on mario ja yoshi (jos joku sattuu tietämää) :D se on ihan must! :heart: Kummasti saa liikuntaa ku tolla pelailee kaikkii pelejä :D

sori tämä omanapaisuus taas :ashamed: pää on taas ihan tyhjä.. :eek:

ziki ja mimmi 25+1
Ei tullu mullakaan esikoisen aikaan ennen synnytystä ollenkaan ja häntä imetin 8 kk kuitenkin... 6 ekaa kk meni ihan täysimetyksellä ilman korvikkeita niin että eiköhän se sullakin se imetys onnistu :hug:
se synnytyshän, tai siis istukan irtoaminen aiheuttaa sen hormoonin tuotannon alkamisen joka kunnolla käynnistää maidontuotannon :)
 
Ei ollenkaan haittaa vaikkei maitoa vielä tuliskaan =) Vaikkei tulis vasta ku synnärillä ni ei hätiä mitiä. Joskus on sanottu, et jos tulee ni se edesauttais imetyksen onnistumisessa. Mutta nuokin on niin yksilöllisiä juttuja, et varmaan hyvinkin voi tulla vaikka kuinka maitoa raskausaikana eikä imetys onnistukaan. Miulla tulee aina jo puristaa rintoja tai jos ne osuu johonkin/ovat puristuksessa kättä vasten vaikka. Mut saa nähä sit onnistuuko imetys vai ei=)
 
zikiziki ei se tarkoita että imetyksen kanssa olis ongelmia, jos raskausaikana ei tuu maitoa. Ainakin mun sisko sano että sillä ei tullu maitoa yhtään ennen synnytystä ja silti se imetti täysimetyksellä 6kk ja sitten osaimetystä jatkoi tytön 1v ikään.
...Ja täytyy sanoa, että ei se oo aina kauhean kivaa että sitä maitoa jo heruu. Kun sitä tulee mulla ainakin vähän silloin tällöin. JA tietenki sitä tulee aina kun olen kiihottunu, joten mies tässä yks ilta vahingossa maisto maitoa kun touhuiltiin vähän pedissä... ei oikein luonu tunnelmaa... :LOL:

Hei onko jollain jotain FAKTATIETOA selällään nukkumisesta? Kun jostain käsitin että se olis ehdoton nou-nou, ja jostain käsitin että saa nukkua jos se vaan tuntuu itestä hyvältä? Kun mä en saa nukuttua kyljellään. Mä yritän nukkua kyljellään ja vaihdella asentoja mutta mulla alkaa ihan sikana sattumaan kyljet ja niska ja kaikki. Sen sijaan selällään nukkuminen tuntuis helpoimmalta.

) .) Käytiin tänään autokaupoilla. Mies haluais vaihtaa meidän auton Avensikseen. Meillä siis tällä hetkellä Toyota Aygo, joka on markkinoiden pienimpiä autoja... :whistle: Mä taas tykkään meidän autosta ja en haluais muutenkaan laittaa rahaa isompaan, vaikka ei tuo ihan kätevin tuu olee vauvan kanssa... :ashamed:
illal oli sit kavereita käymässä. päätettiin sit ettei peruta kutsua, kun se oli ilmeisesti vaan ruokamyrkytys se eilinen. Olo oli ihan hyvä jo eilen illalla ja sit tänäaamuna mitä parhain. :) Pelattiin sit lautapelejä ja puhuttiin odotuksesta. :LOL: Meidän kaverit varmaan kyllästyy kun mieskin jo puhuu kestovaipoista. :kieh: Se oli työkavereidenki kanssa perjantaina jutellu vaan vauva-aiheista. :LOL: Työkaverit "asiantuntevina" oli kommentoinu miehelle että hyi kestovaipat haisee ja niistä saa rapsuttaa kakkaa irti ja bla bla. :kieh:

No mutta ei tärkeämpää, nyt tuleekin Yleltä Oopperan kummitusta, pitää katsoa sitä ku en oo ikinä nähny. Vaikken nytkään nähny alusta asti. :p

Laala ja Punkero rv25+4
 
Huomenta!

vauvan päänympäryksestä joku kyseli,syntyissään siis mitä oli,meillä ollu 32,5cm, 34cm, 33cm, 35cm ja 33cm. siis viis lasta meillä. ja tyttö on esikoinen,sillä oli pienin päänympärys.

MAIDON HERUMISESTA tässä vaiheessa:ei mulla tullu edelleenkää yhtää ja edelliset imetykset kestäny 8kk-1v4kk ei siis ikää ollu ongelmia imetyksen kanssa,vaikkei raskausaikana oo maitoa tullukkaa,tosin loppuajasta joitai tippoja,ku puristaa tissistä...=)

LIIVIT koko 75b ja c nyt, enne raskautta oli a-kuppi.

selällään nukun monestikki,alotan kyllä kylelllään,mutta aina herään selällään=)en tiiä onko siinä jotain huonoa,levottomat unet mulla on varmaan sen takia ollu....


oottako muuten mammat huomannu,jotka hiihtää että se on parasta oottavalle äidille,liikunnasta siis koska mulla ei ainakaa kovetu maha ollenkaa eikä se oo eessä ku vapaata hiihtää.??? eilen kävin 18km pyyhkäseen. toki maistuu muuki liikunta ,kuntosali ja sauvakävely muunmuassa.

mulla rupes tuo juotava rautajuomaki tekeen pahan olon... aluksi ei tullu mittää,nyt hyi... ei kiinnostas juua yhtää,oksettaa sitte vaan...

mutta ihankait tämä tästä hyvin sujuu silti=) vooijaan hyvin. ihanaa ku hyviä kuulumisia ootta saaneet,joilla supistelee ja ollu kuiteski jotain ongelmia nyt. voimia!!!

T:pai ja aamuvirkku nuppu :heart: viikkoja nyt 26+5
 
Ihanan paljon tekstiä tullu taas parissa päivässä :)

Kiitos kaikille koiravinkeistä!
Mä taidan kokeilla uusien lelujen hankintaa ja jos sitä haihdutinta saa jostain suht edullisesti ni sitä :). Lenkillä vois kans käydä... aamusin tuntuu vaa olevan niin kamalan kiire ettei pitkälle ehdi :(.

HEI JOO TAPAAMINEN!
Hienoa, mä en tunne Helsingistä ketään muuta, joka odottais vauvelia. Eli mä voisin kans tulla!

Mä voisin kans luopua niistä kestoista. Esim siellä tapaamisessa ;)?


Laala: No multa se (selällään nukkuminen) kiellettiin ku vauvan syke heitteli vaikka itestä selällään oli vielä ihan mukava nukkua. Mut se ei varmasti koske kaikkia tai välttämättä edes useimpia.

Rasvaus:
mulla ei oo arpia tullu vielä yhtään ja oon viikosta 14 asti rasvaillu kaks kertaa päivässä masua. Tosin mulla ei oo maha yhtäkkiä pompahtanu esiin vaa kasvanu tosi tasasesti ja pikkuhiljaa.

Ostettiin auto!! IHANAA! Ei mikää hääppönen mut auto kuitenki ja oikee perheauto (farmari). Fiat marea vm 2003. Mahtuu ainaki vaunut nätisti :)

Säde ja poitsu 27+2
 
Nii mä en tiiä onks normaalia et toisest tissistä on tullu sellast kirkasta nestettä, jossa oli vähän jotain sumeeta ja toisest tuli suihkun aikana sellast keltasta paksuu tököttiä. Kumpaaki tuli kynnelle vähän eli ei varmaa ees millilitraa :D
 
AAM
säde rinnoista mömmöjen tihkumiset on ihan ok! :) samalla tavalla loppuraskaudessa täällä alkoi saunassa vaan drip drip drip, ihmettelin että mitä helv* mut sitä itteään.. =)
Onnea uudesta menopelistä, meillä ukko kans kuolaisi suurempaa jalkatilaa :ashamed: kunnon pitkäkinttu..

PK-seutu Tapaaminen pitänee sovitella jotai päivämäärää ?

ziki kuin myös neuvo ei väliä jos ei maitoa tuu tipan tippaa ennen syntymää, siitä se vasta käynnistyy..

Pai 18 km !! :eek: voi kun täällä edes pääsis hiihtämäään |O hätäseen tota pulkkaa veti päivän.. :D noilla lumilla.

Selällä nukkumisesta laalaa puhui. :wave: täällä ei ongelmia siis lyhyitä aikoja, tosin minä kyllä kans herään usein selältäni mutta vasta ihan loppumetreilä se käy niin tuskaiseksi että ahdistaa.. (pitkän selän etuja ? )

Jj:t mainitsit kans noista vihlasuista alavatsalla, tai siellä seutuvilla.. täällä sintti ainakin potkii välllä sinne niin että kipiää oikein käy :kieh: ja monta kertaa peräkkäin, yleensä "nostelen" vatsaa varovasti silloi niinko pikku vohjeenä että VIITTIkkö lopettaa... ;)

Hengenahdistusta en ole huomannut muutoin kun lysyssä istuu sohvalla esim jalat sit lootuksessa ja vauva kääntyy perätilaan... eli pää siihen tissien alle.. :| silloi voin rehellisesti sanoa että AHISTAA pitkäselkäistäkin..

) . ) täällä poika kuumeeseen sairastunut.. |O olihan se joo jopa viikon ehtinyt olla tarhassa KETTUJEN KETTU!!! yski torstaista eteenpäin ja nyt sit la-su yönä ihme kuumekohtaus joka tietty laski päiväksi mutta iltaa kohti taas nousussa joten nyt jo aloitin kurkkulääkkeen antamisen.. ettei äidy sellaiseksi mitä oli ennen joulua NEVER ögein.. :/

AM & hippunen 26+6 huomenna taas POKS :)
 
Allusmamma, täällä kans poika yskinyt viikon ja viimeksi maanantaina oli kuumeessa ja sit parani ja nyt TAAS kuumeessa. Mennään tänään kuuntelemaan keuhkot, ku meillä on tota astmavaivaa ollu. Taidan olla pojan kanssa huomenissa kotosalla.
Nukkumisesta voisin kommentoida, että mahallaan välillä on kaikkein paras olla, mutta jostain syystä vauva haluaa jumpata yöllä ja se tekee välillä tosi kipeetä ja ahdistaa. Sit mä tunnin välein heräilen sen jumppaan ja aamulla tarttis jaksaa töihin lähteä :/ Joskus kyllä KETUTTAA!!!
Iskias on tosi häijy. Oon ku mikäkin vanha mummo, kun yritän päästä sängystä ylös :LOL:
Onneksi teillä muillakin on ollu,etten sentään itsekseni valita :LOL:
Sunnuntaita kaikille
Superheppuli ja "Helena" 27
 
ziki oo vaan onnellinen ettei sun tartte vielä huolehtia maidonvuotamisesta kun vaavi on vielä masussa. ei ole mitään kivaa puuhaa.
multa ei tullu yhtään mitään ja sanoinkin synnärillä et oon kuiva kuin sahara, mut sit ku poika pääsi rinnalle niin olin alle vuorokaudessa isompi ku pamela :LOL: ja mulla oli ihan ongelmana toi maodontulo ja oli suihkutissi ongelmaa ja vaikka mitä, mut siis imetys sujui tosi hyvin ja poika sai rintaa vuodenpäivät. et ÄLÄ OTA MITÄÄN PAINEITA, EI KANNATA =) =)
 
allusmamma täällä tuota lunta onki sen verran paljo että passaa hiihdellä!

hani mulla kanssa sama ku laitoksella vauva pääs imemään niin kohta pamahti tissit semmosiin mittoihin ettei minkää sortin liivit ois mahtunu  :D  onneksi se pian tasoittuu... mutta ompa taas kaunis ilma! täytyy lähteä kuopuksen kans aamukävelylle.
 
meillä päänympärys esikolla 36cm pituus 52cm ja paino 3430g

mulla ei esikon odotus aikana tullu ollenka maitoo mut sit synnytyksen jälkeen maito nousi niin et hoitajilt meinas silmät tippuu.. mies tykkäs ku tissit kasvo parilla kupilla.. :D
hoitajilta sitten sain lypsykoneen millä sai suuremmat määrät aina lypsettyä pois monta kertaa päivässä ja sai siit muut niitä ylimääräisiä maitoja ku tuntui et iteltä se ei lopu ollenka vaikka kuinka lypsi.. oli sit kiva olla ku joku lehmä utareet kiinni koneessa.. äänikin koneessa sen veroinen.. :LOL:
 
AAM
Lypsykoneessa kävin mäki siellä laitoksella ko rinuleita pakotti niin tokana yönä ja poitsu ei tarvinnut vielä niin paljon joten kävin laitteessa.. :whistle: no siitäpä sitten se yltyi tietysti ja kotiin kun pääsin niin rintatulehdus iski, onneks sain lypsettyä pahimmat ja maanantaina sain antibioottia tulehdukseen.. :| ei kiva.
OSTAKAA se lypsymasiina himaan (vaikka ei tulis käytettyä ) pieni hinta siitä että saa rinnat tyhjiksi ilman tulehdusta ja tiehyet tukossa, se tulee niin salakavalasti ja hitaasti ettei sitä edes huomannut ensisynnyttäjä.. :xmas: ja rintakumit ilman niitä olisin kuollut kipuun kun beibe sitten aloitti kovan imun kauden n viikon sisällä kotiutumisesta ja nännnit ei olleet tottuneet ! niitä en turhaan kehu.. ja se lansinoh voide :p oi sitä.. bepanthen kyllä ajaa saman asian mutta minusta lansinoh parempi.

) .) nyt poika unilla ja kuumetta mitattiin uudella hetki sitten joululahjamittarilla ja 39,2 :eek: ihme ko nukahtikin niin hyvin. PARKA ! söi kuite hyvin ja joi ja katsottiin vielä valokuviakin hänestä ennen unia :)
olen väsännyt semmoi vauva-ajasta ja taaperoajasta albumin allulle niin sitä selailtiin, luoja että se tykkäs katsella. eikä kyllästynyt :) vaan itse käänteli sivuja ja näytteli sieltä tuttuja leluja ja ihmisten naamoja.. voi :heart: !

Nyt valtsuun kaakaojauhe ostoksille.. iltapäivällä lupasin että tehdään suklaakakkua ja jätskiä syödään kun saunasta tullaan.. :) pieni saa sitten nakkailla jauhoja ja sokeria kulhoon :xmas: saa nähdä joutuuko puolet lattialle :D :LOL:

:wave: sii juu leidies..

AM & Hippunen 26+6
 
Auto vaihdettiin jo pari kuukautta sitten;volvo 960 v70:seen=)Mies halusi välttämättä farmarin kun mun on kuulemma sitten helpompi kulkea.Ja hän ottaa sitten ajokikseen mun 2-ovisen polon=)

Maidon tuloa en kaipaa,eiköhän se sitten ajallaan ala.Selällään nukkuja minäkin,eikä vielä onneksi kieltoa tullut.Pystyn kyljelläänkin jos saan kunnon tyynytuet taakse mutta muuten not.

viimeksi eilen oli sellasta hengenahdistusta,en ole ennen kokenut mutta nyt silloin tällöin.Kamalaa.
'
Täällä on kamala keli,plussan puolella mutta mereltä tuulee ja on vilu.
 
Miten ihminen voi olla kokoajan näin väsynyt. Ja tämän keskiraskaudenhan pitäisi olla enerkistä aikaa. Noh, pari viikkoa enää niin sitten alkaa viimeinen kolmannes. Sitten saa vissiin olla luvan kanssa väsynyt :LOL:
Onneksi torstaina on se neuvolalääkäri niin jospa otettaisiin hemppa. Ja keskiviikkona on sokerirasitus. Mielenkiinnolla odotan.

Autoista ollut puhetta. Meillä renault laguna, farkku. Siihen yritetään mahtua sitten kolmen lapsen ja kahden koiran kanssa. Katto boksin osto on hankitalistalla.
Ja nyt tässä mietitään että koska mies tarvitsee töissä autoa niin varmaan pakko ostaa toinen auto, jotta minä ja lapset päästäisiin helpommin liikkumaan.

Raskausarvissta. Mie repesin ekassa raskaudessa tosi pahasti. Pohkeita myöten, kiitos raskausmyrkytys ja hillitön turvotus. Nyt en ole ainakana huomannut että niitä olisi lisää tullut.

JJ:t Minulla samanlaista. Eli juurikin vasemmalla alavatsassa on jotain ihmekipuja. Ja henkeä ahdistaa. Varsinkin suppareitten aikaan. Mutta mulla osasyy tuohon hengenahdistukseen on tämä tytteli masussa. Joka on poikittain tuolla ylävatsassa ja selällään painaa keuhkoja.

Zikiziki kerkiää se maito hyvinkin nousta vasta sitten synnytyksen jälkeen rintoihin. Ihan normaalia on sekä se että maitoa tulee jo ennestään, kuin myös se että nousee rintoihin vasta kun vauva n syntynyt.
Ja alussahan se on nimenomaan kirkasta nestettä, kellertävää, kermaista. Vasta sitten myöhemmin näyttää maidolta.

Muistakaas sitten te joilla sitä maitoa tulee jo niin olla puristelematta rintoja. Se saattaa herkistä supistuksille. Tietty jos itsekseen valuu niin eipä sille oikein mitään voi...
Ja sitten kaikki, muistakaa synnytyksen jälkeen juoda reilusti. Riittää maitoakin paremmin.

Allusmamma: hyvä kun muistutit noista rintakumeista. Tuli minullakin ne poikaa imettäessä tarpeeseen. Sen verran tunteella jätkä imi. Tein just tänään listaa tavaroista mitä vielä puuttuu, lisäänpä sen sinne samantien.
Ja kiitos lansinoh voide vinkistä.


Miekin suosittelen jonkun perus rintapumpun hankkimista varuiksi kotiin. Paitsi tietty jos iso kauppa on heti vieressä mistä sen saa nopeesti haettua jos tarve tulee.
Ja samoin sanoisin että koska siitä imetyksen onnistumisesta ei voi ikinä varmaksi tietää. Niin pari keitetty tuttipulloa ja pari pakettia korviketta voivat tuoda mielenrauhan siellä kaapissa. Ja jos jäävät käyttämättä niin ei siinä montaa euroa mene hukkaan.



Nukkumisasennossa. Kyljellään pääsääntöisesti. Ja sitten kun käy vessassa niin samalla kääntää kylkeä :D

Täällä on vähän kurja tilanne. Miehen isä joutui sairaalaan eivätkä oikein tiedä miksi. Tai siis eivät ole vielä saaneet selville mikä on vialla. Onneksi ei ilmeisesti kuitenkaan mitään kovin vakavaa.
Pidetään peukkuja että pappa sieltä toipuisi. Epäilyttää kyllä että on lähinnä äkäinen kun on sängyssä eikä saa juoda tai syödä. Eli taitaa olla kahvi ja tupakkakin kielletty. Voi mies parkaa ;)

t. Solina ja neiti Kirppu rv 26+0
 
No pitää olla miettimättä koko asiaa ja luottaa vaa siihe et kyllä sitä sit tulee :)

Täällä ollaan ihan kipeinä kaikki.. Kauhea yskä (yskiessä koskee keuhkoihin), nuha ja n. tunti sitten jopa oksensin.. ihan kamala olo :( Ku ei ees syömään pysty ni sekin jo heikottaa oloa omalla tavalla..

tällästä tänään...

ziki ja mimmi 25+2
 
Nukkumisesta... normaalisti nukun selälläni, mutta nyt oikealla kyljellä. Ja sit kun kankku puutuu liikaa, niin vaihdan vasemmalle. :D Oon telonut vasemman lonkkani pari vuotta sitten, ja sen päällä en todellakaan mielelläni makoilis, varsinkaan nyt, kun muutenkin lonkat kipuilee niin on seuraava päivä aika tuskaa.

Täällä menee nyt energiat ruokavalion säätämisen kans, kun täytyy opetella syömään tasaisen säännöllisesti. Aloitin sit tänään ruokapäiväkirjan, jos auttais asiaan. Tarttiskin varmaan alkaa puuhaamaan jotain sapuskaa...

Lisäksi sauvakävelyllä tuli käytyä, kiitos inspiraatiosta kaikille hiihtäjille ja kävelijöille! En oo aiemmin uskaltanut ottaa keppejä mukaan, kun niiden kans tulee helposti paineltua tuhatta ja sataa, ja sit suppailee... onnistuin onneks hillitsemään vauhtini kun oli liukastakin ja tuulista, muuten mukava lenkki.

Zikille paranemisia!

Ja hyvää sunnuntain jatkoa koko poppoolle!

ventti +viuhti 27+6
...huomenna paukkuuuu taas
 
Jee=)Aamulla olin varma että lusmuiluksi menee pv,mutta ei!Raahasin äijän tunnin lenkille.J anyt fiilis taas tosi hyvä.Viikon olen nyt joka pv lenkkeillyt ,ja päättänyt että tän on jatkuttava.Ei saa ruveta laiskottaan.
 
Huih. Olin viikonlopun poissa ja tekstiä on tullu taas niin kamalasti ettei kaikkea jaksa kerralla lukea. Eihän teidän perässä pysy erkkikään jos ei joka päivä käy montaa kertaa lukemassa. ei vaan, hyvä juttu että tekstiä tulee :LOL:

Oltiin tosiaan viikonloppu mökillä ja aivan ihanat ilmat oli. Käytiin hiihtämässä ja koira sai juosta vapaana jäällä.. oli aika onnellista poikaa siellä viilettäessään ja sit illalla ihan rättiväsynyt.

Jos meinaatte jotain tapaamista pk-seutulaisille, niin mä olen kans mukana! Olis kiva tavata jossain vaiheessa ihan livenäkin samassa tilanteessa olevia. Vaikka mulla kaveripiirissäkin on odottajia ihan tosi paljon. Koko kaveripiiri on ruvennu lisääntymään samaan aikaa. Laskettiin just että 2009 syntyy ainakin 8 vauvaa meidän kavereille ja tutuille (tässä luvussa siis vasta ne jotka tiedetään nyt). ja kolme syntyi tossa just ennen joulua eli pienten jalkojen vipinää on luvassa parin vuoden päästä.

Te ootte ollu kauheen reippaita urheiluinenne..Mä en oo oikein jaksanu tehdä mitään moneen viikkoon. Nyt sain sen verran aikaseks että kävin eilen siellä hiihtämässä. Aika vaisua oli meno kyllä. Tuntuu että ihan samanlainen väsymys kun alkuraskaudessa on palannu. Kiva.

Huomenna sit sokerirasitukseen.. tuun sit kertomaan minkälaisen tuomion sain. nyt pitää vielä mennä syömään kunnolla, kun kohta pitää alkaa paastota.

Heip!

Nappi ja Himppu 28+1 (Jos nyt oikein laskin..)
 
ois yks kysymys meijän poika on syntynyt 05/07 ja mulla on tallessa sen ajan maidonkerääjä ja rintakumeja. voiko niitä vielä käyttää keittämisen jälkeen?? ovat minusta ihan hyvässä kunnossa. muovi saattaa olla ihan pikkiriikkisen kellastunut, mut niin vähän et valoa vasten niitä peilailin enkä ollu varma olisko sit vähän haalistunu vai ei. onko joku muu säästäny ja käyttäny???
 
Zikiziki: Mulla ei tullu esikoisesta maitoa pisaaraakaan ennen synnytystä, eikä ihan heti jälkeenkään ja imetin kuitenkin reilu 8kk, joista noin 5 täysimetyksellä. Nytkään ei maitoja näy mailla taikka halmeilla..

Rintapumpun hankintaa mäkin suosittelen erityisen suurella lämmöllä. Mä täällä väänsin itkua kotiintulon jälkeisenä aamuna kun maidot nousi ihan kunnolla. Hammasta purren sitte vaan jatkettiin tytön kanssa, jolla imuote oli alkuun vähän liiankin hakusessa.. Kaveri onneks toi lainaan omansa heti samana päivänä.. Nyt aion ennakoida..

Hani- Mä kyllä käytän kaikkia samoja mitä oli käytössä esikoisella (11/07), siis en tutteja tms. mut just vesipulloa (uudella tutilla) jne. Eiköhän ne isoimmat kaverit kuole kuitenkin keittämällä ja muita sitte kerääntyy muualtakin kun noista tarvikkeista. Mä en tosin itte käyttäny rintakumeja tai kerääjää, mutta kyllä laittaisin kiertoon jos olis moisia kaapissa..

Lansinoh voidetta ostakaa joo. HUOM: Se pieni purkki riittää, näyttää tosi pieneltä, mutta on riittoisaa. Ja tyyristä kun mikä (10g maksaa lähemmäs 10e). Mulla jäi varmaan puolet yli vaikka alussa päivittäin sitä käytin..
 
Täällä ollut paljon puhetta rintapumpuista.Itsellä se myös hankintalistalla.Kertokaahan mikä niistä sitten on hyvä.Kun on sähkökäyttösiä,paristokayttösiä ja sit ihan käsipelillä toimivia,niin mikä on hyvä?
 

Yhteistyössä