*HUHTIKUUN MASUASUKIT* Tammikuussa <3

( .) Huomenna olis tällä mammalla sokerirasitus ja eniten ottaa päähän aikanen herääminen. :xmas:
Väsy on edelleen ihan julmettu. :/ Onneks ens viikolla on taas neuvola niin näkee miten hempan on käynyt.

Supistuksia on edelleen ja rasituksessa tekee enempi kipeetä. Joten kai sitä täytyy iisisti ottaa, mutta kun ei ees kaupassa pysty oikein käymään ja siitä kunnialla selviämään. Se voi olla taas tällä viikolla käynti päivystyksessä edessä, jotta saavat katsoa tilanteen kohdunsuun suhteen.

Ruttana & Beanie 28+5 :heart:

JJ-t maidonkerääjä on tosiaan se juttu minkä voi laittaa liivinsisään keräämään toisestä tissistä imettämisen/ pumppaamisen aikana valuvan maidon talteen. Toki jos tulee vain muutama tippa niin pärjää liivinsuojalla. Mutta jos sitä suihkuamalla suihkuaa niin sitten tulee tarpeeseen.
Rintakumi on sellainen kuminen ohut läpyskä joka laitetaan rinnan päälle ja sen kanssa imetetään. Voi siis olla apuna jos nännit ovat kovinkin arat, ihan verillä. Saavat rauhassa parantua paripäivää ilman että rintaruokinta häiriintyy.

jee, mullakin lukee vihdoinkin kelan sivuilla että hakemus on saapunut. kaippa se päätös, ja ennenkaikkea se paukkauskin sieltä sitten joskus vielä tulee.

Mie olen ollut koko päivän turkasen pahalla päällä. Mies ja lapset ärsyttää vuoron perään. Tai lähinnä se sotku minkä ne saavat aikaiseksi eivätkä voi yhtään siivota. Ja kun itse ei pysty tai saa.... tosi raivostuttavaa.

t. Kärttyinen Solina ja tuleva nyrkkeiliä rv 26+1

Heipsansaa! Pikkasen saa kieli keskellä suuta mennä tuolla ulkona, liukasta. Jopa arvauskeskuksen pihakin oli peilijäässä, onhan siitä tietty lyhyt matka lääkäriin sitten kun lipat vetää...

Maidon tulosta, ei merkkiäkään. Esikoista odottaessa tuli muutama tippa puristaessa pari päivää ennen synnytystä. Hyvin sujui imetys kuitenkin, puolisen vuotta tissiteltiin.

Selällään nukkumisesta sanoivat neuvolassa että ei suositeltavaa, mutta ei haittaa vaikka unissaan selälleen kääntyykin.

Kummijutuista, ei kysytä ennen kuin vauva on syntynyt, mutta "ehdokkaat" on kyllä mietitty valmiiksi.

Mä olen reilun viikon kärsinyt kovista alavatsakivuista. Häpyluu ei siis ole kipeä, vaan alamaha. Liikkuminen on tosi hankalaa ja esim. autosta nousen ylös itkun kanssa. Sattuu vain liikkuessa. Tänään sitten neuvolan täti laittoi lääkäriajan heti huomiselle, saapi nähdä mitä siellä sanotaan. Harmittaa vaan etten päässyt omalle lääkärille, vaan jollekin sijaisen sijaiselle joka on vielä kaiken lisäksi nainen. Mielummin levittelen reisiäni miehille :LOL:
Olen kotipalveluyrittäjä, ja tarkoitus oli olla töissä helmikuun loppuun asti. Nyt tulee hiukka kiire saada sijainen, töihin musta ei ole ellei tuo kipu sitten satu loppumaan. Ja vähän turhan fyysistä tuo homma on muutenkin tässä tilassa.

Hemppa mulla on tippunut tasaiseen tahtiin raudan syömisestä ja juomisesta huolimatta. Nyt on mennyt jo alle sadan. Eli voitte uskoa että väsyttää.

Äippäpakkauksesta, Kelan sivuilla on lukenut pari viikkoa että hakemus vastaanotettu. Jospa ne siellä jossain vaiheessa saisivat jotain aikaiseksikin.

Ukon mä voisin ampua avaruuteen. Ketuttaa kun ei tajua oma-alotteisesti kotona mitään tehdä. Hokee kyllä mulle että mun pitää huilata, mutta kun pyydän jotain tekemään niin aina tulee vastaus että kohta. Aasi mikä aasi.

Ei muuta kun jaksamisia kaikille mammoille, tuun huomenna kertoon lääkärin tuomion. :wave:

heijssan :)
täällä kärsitään vielä kuumeesta ja kauheista hengitystie-oireista.. :( yskä on kamalaa..
Kummit on meilläkin jo päätetty ja kysyttykkin ja nimetkin on jo mietitty :)
kovin lyhyt teksti tuli taas, mut pakko mennä maate takasi :(

ziki ja mimmi 25+3

Miksköhän KELAn sivuilla ei lue mitään äitiysavustuksesta. Lukee vaan Äitiyspäivärahasta että Asiakirja vastaanotettu. Tai johtuuks se siitä että ne ei oo viel ilmeisesti vilkaisseetkaan sitä, ja siin samas hakemukses on se Äitiysavustuksen hakeminen?

) .) Kävin shoppailemassa itelleni ihanan paidan Baobab babysta. :D Sellasen ku käy sit synnytyksen jälkeen imetyspaidakskin. :) Eli masusta ei oo mikään iso mutta venyvä kyllä. Toivottavasti ei venahda loppuviikkojen aikana sit muodottomaks. :LOL:
Sit hain bambukangasta, mikrofleeceä ja kuivaliinakangasta vaippaompeluja varten. Ainoo vaan että haluaisin ensin tehdä parit pikkuhousunsuojat itelleni että harjaannun tollasten joustavien kankaiden ompelemisessa (ei oo saumuria, mut jousto-ompeleita löytyy kyllä ompelukoneesta), ja nyt en tiiä sit mistä materiaalista tekisin niitä pikkuhousunsuojia. :LOL: On mulla ongelmat! :kieh: Ehkä pitäis aloitella taas vaan korjauksista (pitäis vieläki yhdet housut lyhentää miehelle ja korjata mun kirkkaanpunainen marimekon laukku, kun hihna lähti irti ja tänään hain sit punasta lankaaki vihdoinki!)...

Meidän mikro sanoi työsopimuksensa irti, ja mies on etsimässä meille uutta mikroa... Saas nähdä minkä ihanan tekniikkavempeleen se tuo kotiin (miehen pitää aina saada jotain ihmeominaisuuksia kaikkiin tavaroihin). :LOL:

Laala ja Punkero rv 25+6

Koita ziki parantua!!

Hei kiitos siitä aktivointilelu ehdotuksesta. Otin itteeni heti tänään niskasta kiinni ja hain sellasen pallon. Nyt tää riiviöhaukku on sen kanssa leikkiny jo pari tuntia :).

Jotku puhu siitä norsuolosta. Mulla kans jo sellane ähky olo koko ajan. Tänää kaupungilla vaa hikoilin ja tuskailin. Vaikee olla ja hengittää normaalisti ku taitaa pikkunen painaa tonne palleaan. Olo muutenki jotenki heikkopäinen... Ei huimaa mut huimaa kuitenki.
Onks muilla muuten kylkiluissa kipuja? Mun oikee kylkiluu on välillä tosi kipee. Erityisesti maatessa vaikka asentoa vaihtais.

Nimi: meil on valmiina kaikki muut paitsi keskimmäisestä ollaan epävarmoja ja sukunimi arvotaan. Mun mielestä mulla on paljon kauniimpi nimi mut miehellä harvinaisempi. Katottii väestörekisteristä et mun sukunimen omaa n. 60 ihmistä ja miehen vaa 30. Onneks on näin pienet ongelmat :whistle:

Kummit meillä on valittu ja kerrottuki. Meille tulee yks pariskunta ja kaks sinkkua. Valinnat tehtii sen perusteella, ketkä meille on tärkeitä ja jotka varmasti ottaa homman tosissaan :)

Mulle sopii se tapaaminen oikeestaa koska vaan. Jään äippälomalle 7.3.
Lähen ton ruttunaaman kans nyt ulos, hyvää illan jatkoa!

Säde ja poju 27+3

AAM
joo jj-t kannattaa ainakin noi rintakumit hankkia :wave: vai ei niitä tarviskaan.. ne on sit ko o tosi paikka edessö niin lifesavereita.. nimim kokemusta on niin että imetin niin että kyyneleet valui silmistä kun lähti aukeemaan tiehyet.
Ja tosiaan ne nänninpäät ei oo mitään vastaavaa imua kokeneet sitä imetyskoitosta ennen joten.. :) se on oikeasti minusta tosi palkitsevaa kun toinen pieni siinä lussuttaa ja näyttää autuaalta (vihdoinkin elämälläni oli tarkoitus :D :LOL: ).. maitokone :D LOL
JOO :D :xmas:

Kylkiluut: ei vielä eikä ollut onneks ongelmia niitten kanssa aikasmmassakaan. Kaveri juuri tämä lyhyt tyttö :) aina mä siitä puhun mutta meillä oli niin erillaiset raskaudet niin sitä on hyvä käyttää esimerkkinä :saint: se valitteli kun lopussa silläkin vauva tuli ihan rintalastaan kiinni kun oli rajoitettu tila katsokaas se koko.. lyhyt selkä tai siis normiselkä kokoon nähden tietty mutta...

Kummit pari meidän yhteistä kaveriparia varmaan ja ehkä miehen sisko ja sen miäs ? meinataan odottaa et kaveri syntyy ensin.. :whistle: sit vasta kysytään ehdokkailta, voihan olla ettei ne tahdokaan.

Nimi oli jo ennenkö oli tämä saanut alkunsa :D :LOL: se on buffy vampirekiller sarjasta naisen nimi ja toinen nimi on sitten ihan mun keksimä ja voi vielä vaihtuakin.. Helenaa ollaan palloteltu tykätään siitä ja ollaan mietitty mutta saas nähdä.. kerron sit teille tietty :)

Zikille paranemishaleja :hug:

Heeei tuo toosan ronkkimiset on syytä jättää kokeneemmille ja ammattilasille :wave:
jos se meinaan on auki tai jtn ettei mene pöpöläisiä vaiks hanskat oiski kädessä ja yms hygieniat kunnossa.. mutta eikös me tästä jo keskustelukin aikasemmin jo ??
:| Joo mut siis ainakaan minä en vapaaehtoisesti häplää omilla sormilla kohdunsuuta/-kaulaa :D

:wave:
hui tässä lukaisin jostai ketjusta mitä seuraan että joku kauhea ärhäkkä RS-virus hilluu liikkeellä ? oli juuri km jlk palloutuneet vai missä.. ? eli kuume voi helpostikin nousta 40 asteiseksi ja sitkeä tauti.. eli muistakeet hygienia huipussaan mammat ja perheet !

kauppaa pitää raahautua.. onneks on tuo esikoinen jo paremmassa kondiksessa ehkä voi huomenna taluttaa tarhaan (sairastumaan lisää :( ?? )

Am & hippunen 27+0

Helou helou!

Ahkerasti on tekstiä tänne tullu, kivaa lukea kuulumisia :) Paranemisia kaikille tautien kourissa oleville!! Itelläkin ollu muutaman päivän maha vähän kuralla ja mietin, et onko mulla joku Norovirus tms. Mutta tänä aamuna päätin jättää rautatabun ottamatta, jos se johtuukin vaikka siitä, kun oon kuukauden ajan jo ottanu sen aina aamulla tyhjään mahaan appelsiinimehun kans... Katotaan nyt helpottaako mahan olotila..

Sokereista, eli mä saan kans oman mittarin keskiviikkona kun meen neuvolaan. Ensin aattelin, että täytyy pitää varmaan tiukkaa diettiä, et pysyy aterianjälkeiset hyvinä, mutta nyt oon töissä muutaman satunnaisen arvon ottanu ja ne ollu tosi hyviä. Toivon siis, että ne pysyis ihan suht normi-syömisellä kunnos. Mutta on siinä se mukava juttu, että loppuraskaudessa tulee sitten käynti äitipolilla poikkeavan sokerirasituksen vuoksi, jos nyt toivottavasti ei muuta syytä sinne tuu. Eli pääsee sitten kurkkimaan vielä pikkuista ja saa jonkinlaisen painoarvioin ennen h-hetkiä =)

Maidosta ja välineistä, mulla tullut tippoja joskus päivisin, mutta enemmänkin niitä tuntuu olevan yöpaidas. Ja mä en kyllä haluais laittaa rintsikoita ja liivinsuojia yöksi, kun en pidä ees alkkareita normaalisti niiden ahdistavuuden takia. Mutta ehkä maitoo ei nyt aivan vielä niin ala tuleen, että siihen joutuis. Olkoon yöpaita ihan rauhassa laikuilla :LOL:

Nimistä, meillä on miehen kanssa ihan hyvät ehdokkaat kummallekin, ja mä mietin niitä kyllä ahkerasti. Aina, kun oon saanu jonkun hyvän kolmen sarjan pähkäiltyä, niin ehdotan sitä miehelle ja nyt se on jo aika hyvin hyväksynyt mun tän hetken suosikit. Perussuomalaisia nimiä tulee varmaan olemaan. Mutta haaveilin kans vähän sellasista, jotka tarkottais jotain, esim. Toivo, Helmi, Lahja jne. Mutta tällä hetkellä mies ei oo noista vielä innostunut... Varmaan mun mieli muuttuu vielä moneen kertaan, kun oon niin innokas niitä suunnitteleen :)

No niin, jos tällä kertaa olis tällänen vähän lyhyempi teksti :LOL: Mä en osaa kirjottaa lyhyesti.... Keskiviikkona neuvola ja lääkäri, sitten lisää kuulumisia. Vähän jännittää, onks kovettumis/kiristelytuntemuksista ollu haittaa kohdunsuulle. Toivottavasti ei!

Hyvää alkanutta, keväistä viikkoa :heart:

Zukkis ja Pötkylä 27+4

Ai niin, onks kukaan kokeillu/ nähny/ kuullu sellasista rinnanpään venyttimistä? Kun jostain luin, et sellasiakin olis saatavilla? Nyt ei vielä kannata sellaseen supistuksien vaaran takia ruveta, mutta sitten loppuvaihees. Mulla kun ei mitkään megatutit ainakaan noi nännit oo, niin olis kiva, jos jotenkin vois imetystä jo edesauttaa. Rintakumit tulee kyllä varmaan varalle hankittua, mutta noikin mua kiinnostais...

Laala;miehet on!Meillä hajosi digiboksi taannoin enkä viitsinyt hakea uutta kun ei se olisi ollut miehelle tarpeeksi hyvä.Vaunut piti miehen kanssa varata kun ei taas tiennyt mikä kelpaa.Autoista sitten puhumattakaan.Vaikka meijän äijä ei sinänsä autoilla prameile;ei osta ikinä ihan uutta vaan parin vuoden ikäisen ja silloinkin katsoo lähinnä tehojen päälle että on virtaa toimia :LOL:

Ja mikrokin hankittiin uusi;nyt on hienoja toimintoja vaikka muille jakaa ja just sunnuntaina kirosi sitä kun ei osaa käyttää!!!
MIEHET=)

Nyt siivosin alakerran kun eilen siivosin yläkerran.Lähen huomenna mutsille kun keskivkona lopetetaan vanhin mun siskon koirista.Ja se on mulle niin rakas.Ottaa koville mutta lupasin mukaan mennä.Onneksi vkossa on hyvääkin eli neuvola perjantaina ja lauantaina menee mun sisko-rakas naimisiin=)

Alkuperäinen kirjoittaja Zukkis:
Ai niin, onks kukaan kokeillu/ nähny/ kuullu sellasista rinnanpään venyttimistä? Kun jostain luin, et sellasiakin olis saatavilla? Nyt ei vielä kannata sellaseen supistuksien vaaran takia ruveta, mutta sitten loppuvaihees. Mulla kun ei mitkään megatutit ainakaan noi nännit oo, niin olis kiva, jos jotenkin vois imetystä jo edesauttaa. Rintakumit tulee kyllä varmaan varalle hankittua, mutta noikin mua kiinnostais...
noita mäkin haeskelisin..olisko tietoa?? :D

Nellah onko todella niin että käynnistys on hitaampi kuin itsestään alkanut synnytys? :eek: mulla esikoinen käynnistettiin ja sen jälkeen meni 3h 15min niin poika oli maailmassa..mä en ainakaan toivo käynnistystä, sen verran hirmunen kokemus se musta oli. Luonnollisesti synnyttäminen ei kuulemma ole niin kamalaa..(sanoo ystävä jolla 4 lasta ja mun äitee ainakin..)

Oih, Milky. jaksamista huomiseen koitokseen , lemmikin nukuttaminen on aina kova paikka. Jouduin just joulun alla viemään mun toisen kissan 15vee piikille. Nyt meillä ei ole kuin yksi rontti kotona. :flower: :flower: :flower:

Eikös pumppu tee saman kuin toi nännin venyttäjä?mulla henk.koht. oli suihkutissit ja jouduin lypsämään useimmiten ennen syöttöä ja nännin koko aina kasvoi..korjatkaa ihmeessä jos oon väärässä.. =)

Sussen mä tunnistan noi aasin elkeet, meillä on samaa kastia.ihan kohta mies. :kieh:

ihana, rauha ja autuus täällä.poika 1v 4kk leikkii jättimäisellä tyhjällä pahvilaatikolla jo toista tuntia. :D

TUTSA: noin päin mäkin olen kuullu käynnistys/itsestään alkaneesta synnytyksestä, että just se käynnistetty olis karseempaa. Joo meilläki oli yks päivä sellanen jättikokoinen pahvilaatikko, poika keksi vaikka mitä aktiviteettia sen kans :D sit s meni kasaan kun poju päätti testata josko sillä voi ratsastaa!:whistle:

SUSSE: I hear ya! :LOL: Laitetaan samalla raketilla ne meneen...Se on aivan todella ihmeellistä miten ei ne tajua yhtään kuinka kovaa homma tuo talouden kunnossapitäminen onkaan! putki-aivoja mitä putkiaivoja...mä olen joskus tunnistavinani itsessäni feministisiä piirteitä :LOL:

jep, jatkan duunia taas...

Gardenia ja Kapris 27+0
:heart: :heart:

Sokerirasituksesta ois kysyttävää: :wave: Miten teitä ketkä siinä ootte olleet on ohjeistettu juomisen suhteen? Mulle kun terkkari neuvolassa sanoi että vettä saa juoda, mutta mitään muuta ei.. Ja ilmeisesti on ohjeena joillakin että mitään ei saa juoda tai korkeintaan lasillisen vettä.

jooo-o

Ukolla oli viime viikolla onneksi vain 2 työpäivää, meni ekana päivänä iltaan niin työkaverit tuli vastaan, olisi oikeesti ollutkin aamuvuoroviikko :headwall: Tämä viikko on sitten se oikea iltavuoroviikko :headwall: :headwall: ja tänään sai kuulla että ensi viikolla vaihtaa vuoroa että pääsee harjoittelemaan ainoalle manuaalikoneelle että pääsisi viimeisestä tentistä läpi ja saisi oppisopimuksen päätökseen ja vakkaripaperit ja palkankorotuksen. siis iltavuoroviikko ensi viikollakin :headwall: :headwall: :headwall: Juu-u on se parempi että saa reenattua sillä koneella millä tehdään näyttökin, mutta tää kolmen viikon iltavuorot :kieh: Voi meidän lapsraukkaa kun en mää jaksavoipysty tekemään oikeestaan mitään ja isiä tulee ikävä silläkin.. Iltavuoro viikoilla ainoa plussa on se, että pe-su vapaat, mutta ma-to töitä kl 14-00

Ukon sisko on viemässä meidän kelaan omat avustus ja raha hakemukset ensiviikolla kun yhden sen kaverin äiti on siellä töissä.. voiko tehdä valitusta jos pääsee jonon ohi suhteilla näissä asioissa?? siis jos mun avustuspäätös ei ole mennyt reilussa kolmessa viikossa käsittelyyn ja se saisi vaikka päätöksen viikossa? minäkö malttamaton ja katkera :whistle: sen ymmärrän, että jos ei ole vaikka ollut vielä rahapäätös käsittelyssä jollain ja synnytys tapahtuukin jo viikoilla 26 niin pääsisi jonon ohi, kun silloinhan ne rahat juoksevat äidille jo..

Huomenna piikki ja lekuri, toivottavasti mies tulee mukaan, eikä jää nukkumaan kun likka viety hoitoon. Toisipa se mun äitee mulle jo saumurin ja ompelukoneen niin saisi noi jutut tehtyä

jaahassu ja Sammo 27+6

tsekkasin just mun vanhat imetysliivit ja oli menny kyllä viime käytössä niin huonoon kuntoon et tilasin uudet. vähä paremmat tällä kertaa luulisin. samalla tilasin myös imetyspaidan ja rinnanlämmittimet, sellaiset fleecet. on muuten TOSI TÄRKEÄT MYÖS OLLA OLEMASSA jotkut lämmikkeet vaikka kesä olisikin.
nyt sit ootellan koska tulee et päästään sovittamaan.

baby shower kutsut sain myös rukattua valmiiksi ja tän kuun lopussa olis sit juhlat mammoille :D

huomenna aamulla ois neuvola lääkäri. joutuu ronkittavaksi, vaik on se kiva kuulla onko muutosta kohdunsuulla. aika varma olen et ei ole muutosta. mulla kans mies lääkäri enkä yhtään pidä siitä et mies on. :eek:

Hani ja masu 29+3

Heip. Mulla oli tänään sokrurasitus ja mulle ainakin neuvottiin että ravinnotta, mutta aamulla voi lasillisen vettä juoda. Ja vain pakolliset lääkkeet, ei vitamiineja yms. Itse vedin kunnon mätöt just ennen kun kello löi kahdeksan illalla ja paastoa tuli just se 12h. Tiukkaa kyllä teki :kieh:.

Arvotkin sain heti iltapäivällä sähköpostiin, olivat kuulemma erinomaiset: 0-näyte 4,4 1h-näyte 7,2 ja 2h-näyte 6,1. Paastoarvo oli kuulemma jo aikasta alhainenkin. Vähän jännitin noita tuloksia, mutta onneks olivat hyvät. Pääsen vielä painoarvioonkin keskiviikkona. On tosta tutkittavaks suostumisesta jotain hyötyäkin näköjään (oon siis verrokkina sellasessa pre-eklampsia -tutkimuksessa ihan vapaaehtoisesti). Kauheen väsyttävä päivä ollu jotenkin aikasine heräämisineen ja rasituksineen. Taidan painua pehkuihin. Öitä!

:wave:

Nimi Ei olla nimeä yhdessä tuumin suunniteltu. Etunimeksi mulla on ehdotus jota en ole ukolle vielä maininnut, ettei se sitten innostu siitä ja mä alan katumaan :D Muutenkin meillä on niin käynyt (aiemmin) että nimi on varmistunut syntymän hetkellä tai sen jälkeen vasta.

KummitSovittu on ketä kysytään, mutta ei olla pidetty pyytämisen kanssa kiirettä vielä. 4 kummia tulisi jos suostuvat kaikki.

Käsitöitä Villahousuja vauvalle ja pehmo-kilpikonnia lapsille olen tässä joulun jälkeen askarrellut. Tällä hetkellä tuntuu olevan taas neulonta ja virkkaus kausi menossa. Ensin vielä silmätön kilppari vauvalle

ja sitten bökät

Hankintoja On tullut tehtyä. Mulle on tulossa jokunen paketti postiin lähiaikoina, kiva kun on kotona niin on aikaa shoppailla netissä :headwall: Niitä vaatteita tilailin aikaisemmin jo ja pyhien takia ei ole tullut vieläkään perille asti :( , kantoliinan tilasin ja yleiskoneen, vielä pitäisi vauvalle hankkia telakallinen turvakaukalo ja esikoiselle turvakoroke. Rahaa palaa ja ressaa. Nyt saa pistää lompsan piiloon toviksi :kieh:

Maitoa Tulee ihan pikku tippa kun tiristää lämpimässä suihkussa tai saunassa nousee rinnan päähän. Sen enempää ei varmaan tulekkaan ennen synnytystä. Aika huonosti on tullut maitoa koskaan. Osa imettänyt olen muutamat ensimmäiset viikot ja se siitä. Mulla imetykset on menny ihan puihin aikaisemmin, mutta positiivisin mielin jälleen yritetään :)

Kylkiluuton kovilla jo nyt. Mulla kohtu nousee tosi ylös ja nämä lapsukaiset tykkää takapuoltaan työntää vielä korkeammalle. Nytkin voi vauvan peppua taputella vähän väliä tuosta oikein puoleisen a-kupin alapuolelta kun istuu.

Iitanen 28+6

Imetyksestä vielä.... oottekos te kaikki imettäny, vai onko täällä pullojen suosijoita yhtään...? Ite mietin että kun oon niin herkka hipiäinen ja kova kutiamaan, että onkohan toi imetys mulle nyt se paras vaihtoehto. (ja tekeekö se musta sit oikeesti huonon äidin jos en imetä... ainakin tuntuu siltä kun on semmosten kavereiden kanssa jutellut joilla on lapsia...).

millipilli
symppis, ei se susta yhtään sen huonompaa äitiä tee vaikka et imettäisi päivääkään. Mä olen sitä mieltä, että jos imetys tuntuu äidistä epämiellyttävältä tai äiti esim. kokee sen vastenmielisenä niin ei se silloin ole vauvallekaan paras vaihtoehto. Mulla on yksi hyvä ystävä joka esikoista odottaessa pohti imetystä ja silloin sanoi, että se tuntuu ajatuksena hirvittävän vastenmieliseltä eikä tiedä haluaako ollenkaan imettää. No, lopulta sitten kävi niin että imetti kahdeksan kuukautta.

Mutta... imetys ylipäänsä on sellainen asia jolla mun mielestä moni liiankin helposti stressaa itsensä puolikuoliaaksi. Se ei ole maailmanloppu jos se ei onnistu tai jos se ei alunperinkään tunnu oikealta. Pääasia että lapsi saa jollain konstilla ravintoa ja se imetys ei sitä rakkauden määrää muuta miksikään ;)

Ite toivoisin, että tällä kerralla imetys onnistuisi paremmin. Viimeksi luovutin ehkä vähän liian helpolla jo kolmen kuukauden jälkeen. Mutta tällä kerralla en aio asiasta ottaa sellaista paniikkia kuin viimeksi. Jos ei onnistu niin sitten ei onnistu. Se pulloralli vaan on niin hiton rasittavaa...

muoks. mutta älköön kukaan nyt vetäkö palkokasveja nokkaansa kiitos... missään nimessä mä en väheksy imetystä ja ite tosiaan toivoisin onnistuvani tällä kerralla siinä paremmin

iitanen, ihania käsitöitä! Olisko sulla ohje noihin villapöksyihin? Noi tais olla sellaiset joihin ei tuu mitään kuminauhaviritelmiä?

Hehah, tein yhden pikkuhousunsuojan kokeeksi. Ainoo vaan, että en tajunnu ostaa tavallista trikoota ja nyt on sitten KAKS kerrosta microfleeceä phs:ssa... :LOL: Tuli siis vähän paksu. Mut muuten onnistui yllättävän hyvin. Kokeilen tota superpaksua huomenna ja käyn hakemassa trikoota ja jatkan niillä, tulee huomattavasti paremman paksuisia niin, veikkaan. :D

AAM
jaa-aa no mä en osaa sanoa tuosta herkkähipiäisyydestä mitään tai kovasta kutiaimisesta mutta ei se imeminen siltä tunnu :D
Se on kutenkin jos pullorumbaa miettiin verrukkeena niin helpompi sun on tissejä kantaa mukana ko niitä vastikkeita ja lämmitellä niitä sitten. daisarin kaivaa tosta noin vaan rätti olkapäälle ja siinähän se ittekseen sujuu julkisillakin paikoillakin :whistle:
pelkästään jos siis sitä herkkähipiäisyyttä käytät "tekosyynä" (rumemmalta kuulostaa kuin mitä tarkoitan tässä tilanteessa) niin kannatan kyllä että kokeilet ainakin imettämistä. Terveellisempää vauvan kannalta vastutuskykyä pidemmälle ja mitä kaikkea se toikaan lisää... mutta en mä ainakaan sillä tavalla ketää tuomitse jos päätyy sitten pulloruokintaan, musta vaan imetys on niin kätevää että luovun siitä vain jos on pakko :D

AM & hippunen 27+1

millipilli
Alkuperäinen kirjoittaja Allusmamma:
Se on kutenkin jos pullorumbaa miettiin verrukkeena niin helpompi sun on tissejä kantaa mukana ko niitä vastikkeita ja lämmitellä niitä sitten. daisarin kaivaa tosta noin vaan rätti olkapäälle ja siinähän se ittekseen sujuu julkisillakin paikoillakin :whistle:
Tän mä allekirjoitan kyllä ihan täysin... se pullorumba oli TODELLA työlästä mun mielestä

AAM
mä katselin kans sitä rumbaa todella läheltä ja jaksoin ihmetellä kuinka helpolla mä pääsin loppujen lopuksi kun pojalla ei mtn ongelmia milloinkaan... :whistle: *kopkop*
pari silmätulehdusta pari kuisena mutta se olikin sit siinä. Mentiin lähes yksivuotiaaksi täysin terveenä. Siis flunssattakin.. mikä on ihme. Itsekään en ollut muistaakseni kipeänä sinä aikana kun imetin :xmas: kun tarkemmin mietin ?! :D jumakauta jos oikeesti se imetys takaisi mullekin "terveen" paperit siks muutaman 10 kk niin HELL yeah mähän imettäisin kunnes se on 18 vuotta :D :LOL: no todellisuudessa ätysimetyksellä mulla maito riitti sinne 3-4 kk ja sit aloitettiin ne soseet ja sit siitä 6-8 kertaa päivässä ja kun huvitti häntä.. emmä sit enää sitä täysimetyksesksi sano.

Yhteistyössä