*HUHTIKUUN MASUASUKIT* Tammikuussa <3

Happy: Rintapumpusta vielä Mulla oli kaverilta lainassa ihan vaan semmonen Ainu (?)peruspumppu, manuaalinen :D . Varmaan on ihan halvimmasta päästä kyseinen vehje mutta oikein hyvin pelitti aina tarvittaessa. Mutta jos rupeet antamaan pullosta omaa maitoa enemmänkin, niin varmasti semmonen sähkökäyttönen olisi kivempi ja tehokkaampi. Toisaalta nämä maidonantoasiat on tiedossa vasta sitte kun on nyytti sylissä, niinku jos menee esim. nännit niin pahaks ettei vaan kykene imettään jne. Mutta me pärjättiin semmosella ihan ilman hienouksia laitteella.

AAM
meillä on käsi- sekä sähkökäyttöinen Ainun niitä keltaisia.. ukko osti sieltä inexin henkilöstömyymälästä kaksi aikanaan :D joten on yks ylimääräinen avaamattomana ja käyttämättömänä... ja ihan toimiva on ollut.
rintakumit ja maidonkerääjät on ihan käyttökelpoisia vielä meillä ainakin näin kahden vuoden jälkeen, desinfiointi vain paikallaan vaik sekin tehtiin pakattaessa :)
ja siis m.kerääjä sitä varten kun pumppaat toista rintaa niin toinen ruukaa valumaan niille jotka ei ko tuotetta tunne..
keskiraskauden aikana en kyllä ole tuohon väsymiseen vielä törmännyt, ennemmin siihen että on sitä eneä :) nytkin ois tehnyt mieli sisustaa pojan huonetta kirjahyllyllä kun se sarjasta puuttuu mutta taloudellinen tilanne sallii vasta 15. päivä lisähankintoja :D

am & hippunen 26+6 :heart:

rintapumpuista mäkin mielelläni kuulisin että onko siitä hintaerolle vastinetta jos ostaa sähkökäyttöisen pumpun manuaalisen sijaan. Kun niillä on aika paljon kuitenki hintaeroa... Ja pumppu on ehdottomasti hankintalistalla! jos joskus haluaa jättää pienen vaikka miehen hoitoon muutamaksi tunniksi, niin en halua sitä varten hommata tuttelia jos sitä muuten ei tarvii hommata.

Rintapumpusta: Mulla on nyt hommatuna Avent Isis (se käsikäyttöinen), jota aion kokeilla ja siitä olen kuullut paljon hyvää. Esikoisen aikaan silloin kauan kauan sitten mulla oli Ainun (silloinen Infa) pumppu ja se oli ihan surkea. Tosin eipä mulla meijeritkään toiminut, joten imetys jäi lyhyeksi. Nyt avoimin mielin ilman mitään stressiä ja katsotaan miten käy tällä kertaa. :)
*muoks* Ai niin olihan mulla vuokrattuna joku sähkökäyttöinenkin, mutta eipä silläkään juuri mitään herunut.

Tapaamisesta: Mä en itse ainakaan äkkiseltään osaa ehdottaa mitään päivämäärä, joten luulisin että melkein kaikki käy kun hyvissä ajoin tietää. :)

Väsymystä edelleenkin vaikka tuli nukuttua 2 tunnin iltapäikkärit. Vaan ehkä se siitä..

Ruttana & Beanie 28+4 :heart:

millipilli
rintapumppu: mulla on jo esikoisen ajalta erittäin hyväksi havaittu käsikäyttöinen Avent isis. Suosittelen lämpimästi!!

väsymys on täällä suhteellinen käsitys... toisaalta on sellainen voimaton ventti olo vähän koko ajan mutta sitten taas toisaalta helposti kukun yöllä puoli kolmeen jolloin mies tulee töistä ja herään aamulla klo 7 pojan kanssa. Ja jotain hitsin pesänrakennusviettiä täällä on ilmassa kun häiritsee sotku (normaalisti ei kyllä ihan pienet sotkut haittaa) ja tulee siivottua ihan kummallisia asioita :D

Mä vietin eilen iiiihanaa rentouttavaa iltaa vauvan tulevan kummitädin kanssa kun tämä joutui evakkoon kotoaan... noilla meidän miehillä oli nimittäin pikkujoulut :LOL: :LOL: :LOL: Herkuteltiin, saunottiin ja juoruttiin :D

Tästä tulikin mieleeni... onko teillä jo kummit tiedossa? Onko mietittynä vai jo kysyttynäkin...? Meille kummeiksi tulee yksi kaveripariskunta sekä mun 16-vuotias serkkupoika. Ja kaikkia on jo pyydetty kummeiksi.

Hitsi kun mä haluaisin kovasti jo miettiä vauvalle nimiä... mutta tuo mies ei oo yhtään vielä mukana :D me kun ollaan puhuttu, että etunimi otetaan käyttöön heti tuon esikoisen takia. Poitsu kun on ollut ihan sekaisin serkkuvauvojen kanssa joiden nimi on yhtäkkiä muutaman viikon iässä muuttunut ja kun vauvan tulo muutenkin tuo kuitenkin pikkumiehen elämään suuret muutokset niin on sillä järkyttäjällä sitten edes jo nimi valmiina :D

On pakko muuten laittaa yksi kuva... jotkut asiat sitten vaan voi olla niiiiin suuria pienen ihmisen elämässä. Poitsu (tällä hetkellä 2v8kk) istui illalla 15min lattialla kummastelemassa varpaiden väleistä löytynyttä sukkanöyhtää :LOL: :LOL:

millipilli & Frank 28+0 *pooooks*

RINTAPUMPUSTA mulla oli esikon syntyessä sekä manuaali että sähkökäyttöinen AINU. mulla oli myös maito tiukassa joten sillä käsikäyttöisellä en saanu juuri mitään kyl aikaseks. Sähkökäyttöisellä sai vähän eri tehot irti, eikä tarvi ite veivata sitä vipua kun pumppu teki sen homman :) haittapuolena tietty se ääni mikä siitä lähti, piti mennä yläkertaan pumppaan jos vauva nukkui ettei vaan herää siihen! :D mut jos maito nousee hyvin ja heruu niin varmaan pärjää sillä käsikäyttöiselläkin, luulisin.

RUTTANA: samat fiilarit, toivon todella että imetys lähtis nyt kunnolla sujumaan heti alusta lähtien mutta jos ei niin en ala siitä enää itteäni ruoskimaan. Oi, kateeks käy kun olet saanu nukkua iltapäikkärit =)

(.) uuuuh, aivan oikeasti mä vaivun epätoivoon kun vielä 3 kuukautta LA:an ja olo on niinkuin norsulla! sf mitta hujahti yläkäyrän yläpuolelle viime viikon lääkärineuvolassa rv 26+2 se oli 27 cm :eek: lääkäri jäi miettiin josko pitäis laittaa lähete äitipolille sen takia...mulla on niiiiiiin möhkö-olo, etten muista esikolta tämmöstä olotilaa paitsi yli-aikaisviikoilla vasta. verenpaine oli vähän koholla ja sitä pitää seurailla. onneksi alkaa sentään kuukauden päästä jo loma, en jaksais kyllä enää duunissakaan vyöryä kovin montaa viikkoa. *vali vali* no mut, ihanaa on että Kapris on suloinen massussa myllääjä, ja ajattelin varata vielä ultraankin ajan jotta pääsen kurkkimaan pikkusta :D ei haittais vaikka sukupuolikin selviäisi ;)

no nyt koisimaan. öitä mammat!

Gardenia ja Kapris 26+6

MILLIPILLI aivan ihana kuva :D mulla on melkein samanikäinen poika, ja kyllä saa nauraa pikku-miehen oivalluksille päivittäin. =) esimerkiksi lauantai-saunassa hän hoksasi että hänellä ja isillä on pippeli, ja äitillä vaan parta! :LOL: :LOL:

okei, nyt meen kyl jo tästä horisemasta... :D

Rintapumppu mulla on Aventin käsikäyttöinen ja suosittelen. ostettiin ensialkuun ainun käsikäyttöinen ja ainakin mun mielestä ero on huomattava, ei sopinut mulle kun maitoa tuli ihan järjettömästi ja sillä pumppailu oli rasittavaa.

Jälkivuotoihin käytin esikoisella tenaa, kun mulla oli niitä pissanlurahduksiakin synnytyksen jälkeen.

Päänympärys oli esikoisella 35cm ja pituutta 49cm ja painoa 3220g. =)

Kummi on tiedossa ja pyydettykkin jo. :D Etunimi on aika lailla päätetty (oli poika tai tyttö), jos ei mielekkäämpää enää tule vastaan.

Millipilli, mikä ihanuus :D mulla on ollut pienenä ihan sama harrastus (siis varpaitten välien töhnien autuaalinen putsailu ennen pesulle menoa, toiselta veljeltä opittu, joka teki sitä vielä hartaammin kuin minä :D :D )

Gardenia parrakas äiti :D :LOL: :LOL: :LOL:

Tämä mamma lähtee pian lyhyeen aamu pumppiin ja siitä suoraan parturiin.hyvää vkon alkua kaikille :D

Moro taas..
Eilen kirjotin pitkän viestin ja kun lähetin sen niin se katoski taivaan tuuliin..

No.. RINTAPUMPUSTA JA RINTAKUMEISTA
Mulla esikosta kans veri vuosi nänneistä ja pyysin ja anoin jo että antaisivat korviketta..Antoivat sitten vain kumit,mutta sanon vaan et aiemmin ois saaneet antaa neki ku oli jo niin hiivatan kipeet nännit niin sattu vaikka kumit oliki..ja se tissirasva mistä am mainittiki on kyllä ehoton kans kotiinki..
Tokasta ei ollu oikeestaan mitään ongelmaa..
Rintapumpun ostin tokalle kun sitä maitoo tuli niin hiivatasti..Hyvä ostos..

Autoista on ollut puhetta..
Me ei olla vieläkään mitäään farmariautoa hommattu niinku yleensä kaikki heti tekee kun eka lapsi syntyy...
Meillä on vm 91 toyota carina II jossa ei ainakaan kolmeen vuoteen ollut peräkonttikaan auennut (nyt ei meinaa tarrata kii) ja toinen samanlainen tojotti ja sit on vanha taunus..Hyvin on pärjätty niillä vaikka kaks lasta on jo.. Tila autosta olen haaveillut että ehkä sitetn kun neljäs on tulossa niin olis ihana,mut farmaria ei osteta jos ei ole 7lle rekisteröity..Saman verran sielläki sitä penkkitilaa on yleensä ku normi hlöautossa ja peräkonttiki on monessa normiautossa yhtä iso ku joidenki farkkujen perätila..

Maidon tulosta
Mulla ei kyllä koskaan ole tullu maitoa ennen synnytystä..

Meittiki on nyt sitte sairaslomalainen!!! 8pv alkaen neuvolalekuri kirjotti saikun kun vain soitin sille..JA loppuun asti mennäänsaikulla.. Nyt sit vain pitäs osata olla jatkuvasti menemättä liikkeelle hääsäämään..

Neuvolakin oli ja kaikki oli ihan kunnossa..4vkossaoli painoa tullu yht 4,5kg :eek: Eli joulu teki tehtävänsä..

Hani kyllä minä ainakin olen jo kahdella käyttänyt samoja kumeja jen..Hyvin vain keittelee niin jos ei ne risoja ole niin kelpaa kyllä..

Rintapumppu mulla on kans ihan sellanen käsikäyttönenjossa on kaks putkiloa sisäkkäin..Vähän hankala oli pumpata kun vauva samalla imi tosiesta,mut ihan hyvin sain silläki pumppailtua.. Tosin säiliä siinä aika pieni et joutui välillä tyhjentään mut muuten ok.Harkitsen kyllä jotai sellasta pumppua jossa olis vaan se suihkepullon kahvan tapainen kahva josta se pumppaa..

Nimistä..meillä on jo poitsulle nimi valmiina ja se nimi oli kyllä oikeestaan aika yllättävä kun ajattelee että haluisin erikoisen nimen..Mut toinen nimi on mun papan toinen nimi niin se on ihana..

Millipilli..
Meillä on kans totuttu ton ikäsen ihmettelyihin..Ihania taaperoita just tossa iässä..
Meillä tulee nin hyviä aikuisten kommenttejaki aina tolla pikku ukolla.. Eilen isoveikan kaa jotai juttelivat niin huokas ja sano sit vaan että "niinkai sitten" :LOL:
Ja "voi hyvä tavaton"on aika yleinen kans..Ilmeet kun sitten vielä on sitä luokkaa niinku ylinäyttelis niin ei voi ku nauraa.. Esikko meillä on nniin tosikko että vaikka seki yrittäs naurattaa niin ei se ole samanlaista ku pikku ukolla :D Kyllä lapset sitten on ihania..
Meille tuli kummikutsuki taas ja perustelivat että kun me ollaan niin hirveen lapsirakkaita niin ajattelivat meitä pyytää kummeiksi =)

Mutta nyt tulee kohta taas kiire kun pikku-ukkoki vetelee vielä hirsiä sängyssä..Saatiin jo kolmas yö nukkua remppamakkarissa..Nyt jo onneksi hyvällä mallilla..

Niin joo ja tuli mieleen että onko kukaan tutksikellut vielä kohdunsuuta?
Itse yks pv kokeilin ja hätäännyin kun en löytänyt kohdunsuuta mistään..Sitten muistin että sehän oli eteenpäinkallistuneen kohdun takia iahn tuonne taaksepäin melkein niin sit löyty..Tuntuu hassulta et miten se voi niin taaksepäin mennä..

Mut nyt lopetan tän tylsän kirjan kirjottamisen ja lähen hampaiden pesulle ja saunottamaan sitten infrapunasaunaan yhtä asiakasta kun työntekijä ei ole aamusta paikalla.. Jotenka moro kaikille ja hyviä vointeja!!!

Vaavimasu ja napukka 26+5

Huomenta.

Oon aatellu tässä ittekseni että mitenhän kummassa sitä kerkee sairaalaan kun monet sanoo että käynnistetty synnytys on hitaampi etenemään kuin omat supparit. mulla sitten käynnistettynä edellinen synnytys 4h 20min ja ei oo harmaintakaan aavistusta millon pitäs lähtee sairaalaan ettei tarvii matkalla synnyttää ja kovin mä sen epiduraalin haluan ehtiä saamaan. joten toivottavasti saan suunnitellusti käynnistetyn synnytyksen.

Rintapumppu hankitaan koska esikoisen ei ole tallessa

en nyt muista pitikö mun jotakin kommentoida.. dementtia vissiin vaivaa

Nellah ja 28+2

millipilli
Gardenia, IHAN samoilla fiiliksillä mennään... ihan norsuolo enkä jaksais enää kolmee kuukautta odottaa. Esikoista odottaessa musta oli ihanaa olla raskaana ja iso maha oli ihana jne. Nyt mua vaan ärsyttää kun on ihan norsu eikä pysty tekemään mitään... enemmän odotan jo sitä että vauva syntyy.

tutsa, meidän esikoinen syntyi täsmälleen samoilla mitoilla 3220g ja 49cm :D kuuppa vaan oli senttiä pienempi

vaavimasu, meillä poitsu kanssa ihmettelee "voi hyvä tavaton" tai " voi hyvä aikanen sentään" :D ja jos äiti komentaa tulee tympääntyneen näköinen mulkaus ja sanat "äiti älä viitsi..."

kohdunsuu, mä jätän ronkkimisen ammattilaisille...

Hitsi, yöt menee hyvin jos muistaa ottaa magnesiumin illalla, mutta jos unohtaa niin vasen pohje kramppaa joka kerta :kieh: :kieh: :kieh: ärsyttävää.

Hyvää viikonalkua kaikille!

millipilli & Frank 28+1

Huomentapäivää. Mulla näköjään nämä aamut alkaa vasta yhdeksältä nykyään. Vaikka lapset herättää jo seitsämältä. Niin mie lähinnä torkun sinne yhdeksään ja koetan jotenkuten pitää lapset kurissa.... yhdeksältä sitten alan tajuta tästä maailmasta taas jotain.

Toivottavasti Ventti saat ruokavalion tasapainoiltua kuntoon jotta sokerit pysyvät kunnossa.

Oi, ihana että jotkut jaksatte urheilla. Mulla kuluu kaikki energia lasten hoitoon ja kodin ylläpitämiseen. Illalla sitten supistaa niin ei todellakana jaksa enää tehdä mitään.

Hani, Mie heitin rintakumit pois. Olivat sen verran hyvin käytetty. Mutta maidonkerääjän käytän samaa. Samoin tuttipulloihin ostan vain uudet tutiosat.
Mulla kaksi ainun käsikäyttöistä ja oikein tyytyväinen niihin olen ollut. Sitten varmasti jos pumppailisi enemmän olisi sähkökäyttöinen tarpeen. Mutta siihen mitä itse olen tarvinnut lähinnä tissien tyhjäämiseen jos liian täynnä olleet. Ovat nuo riittäneet mainiaosti.

Mulla olisi poijalle riittänyt maitoa pakkaseenkin asti. Ja alussa lypsinkin sinne. Mutta meidän jätkäpä ei huolinut pulloa missään vaiheessa. Eikä hörpyyttämistä. Joten äidin oli parasta olla tissiensä kanssa aina tarpeeksi lähellä. Sen verran mammanpoika kyseessä....

Mielenkiinnolla odotan millainen tapaus tästä neidistä tulee. Vaikka meidän esikoiselle on luultasvasti adhd olen pitänyt häntä suht helppona lapsena, onhan hän vilkas ja ehtiväinen. Mutta elo hänen kanssaa suht tasaista.
Poika taas oli ns. vaativa vauva. Hänelle on kaikki normaalit jutut, vierastamiset, uhmat yms tulleet vaativamman kautta. Vierasti pahimmillaan isäänsäkkin. Kaupassa ei voitu käydä kun hän pelkäsi muita niin pahasti.... uhmakohtaus kestää puolestatunnista tuntiin. Tissiä söi vähintään 2 tuntia putkeen. Enemmänkin. Ja puolentunnin, tunnein välein..... ymmärrette varmaan.

Tästä neidistä toivoisi jotain noiden kahden välimuotoa jos saa toivomuksia esittää... :D

Kummeista, ei olla vielä pyydettty. Ja pyydetäänkin varmasti vasta vauvan syntymän jälkeen. Mutta yhtä kaveripariskuntaa aiotaan pyytää. Ja kolmas olisi vielä mietinnässä. Tai noilla edellisilläkin on kolme kummia niin varmaan tällekkin olisi kolme pyydettävä.
Nimistä alkaa olla jo aika hyvät vaihtoehdot. Mutta mitään varmaa ei olla vielä päätetty.

Meillä tuo farmari auto on ollut pakollinen jo vuosia, ihan noiden koirien takia. Aika täyttä on autossa kun peräkontissa sakemanni ja labukka. Takapenkillä sitten kolme lasta ja edessä kaksi aikuista. Vaunuja turha yrittää ängetä kyytiin ja kun reissussa ollaan on tavaratkin vielä jonnekkin mahduttava. Luojalle kiitos kantoliinasta....
Jos joskus vaihdetaan autoa on se varmasti pikkupaku.....

Juu, aika valaskala olo on. Ja tosiaan pitäisi vielä vajaat 3kk jaksaa. Huhtikuuta todellakin odotellaan täällä. Ja sitä että saa pienen nyytin syliinsä.

Jaahas, jospa sitä koettaisi vähän jaksaa siivoilla.

t: Solina ja neiti Kirppu rv 26+1

millipilli
Ai niin tuo autoasia. Mä ajelen farmarilla ja mies sitten taas... öö... milloin milläkin. Tällä hetkellä miehellä on seitsemälle rekisteröity maasturi. Tuo mieshän siis vaihtaa autoo niinku sukkia :D Me ollaan viis vuotta nyt oltu yhdessä ja sinä aikana on miehellä on menossa nyt viides auto. Ja yhdellä niistä sentään ajettiin puolitoista vuotta :D

Nimestä meillä on melkeen nimi valmiina. :D Siis jossain vaiheessa sovittiin nimet sekä tytölle että pojalle, mut nyt se tytön kolmas nimi onki jo miehen mielestä liian erikoinen, joten sitä mietitään vielä. :p Kolmas nimi on pakko olla, koska ne kaks mitä nyt olis, ei kuulosta hyvältä ilman kolmatta. Tai siis etunimi kuulostaa hyvältä yksinään, mut jos ne kaks sanoo, niin pitää olla kolmas perään. Nää on näitä mun vammailuja, kun sanoilla on tietyt rytmit ja niitä rytmejä ei saa rikkoa tai särähtää mun korvaan. :LOL: Anyways, olis hyvin hyvin suomalaiset nimet tulossa. :) Hiukan harvinaisemmat, ja sellaiset että jokainen nimi tarkoittaa jotain (Tai siitä kolmannesta en nyt tiedä ku se ei oo lukkoonlyöty, mut pakko senkin on tarkoittaa jotain, tai ei sovi kahden ekan kanssa. :LOL: )...

Saan näköjään olla tosi tyytyväinen, että olen hyvässä kunnossa. Niin moni tuntuu olevan täältä jo saikulla. Mun olis parempi pysyäkin hyvässä kunnossa, kun viimeiset kevään opiskelujutut menee äitiysloman puolelle... :whistle:

En oo etsiskelly kohdunsuuta mutta keskiviikkonahan olin juuri ultrassa, ja siinä samalla gyne sitten totes että on koko kohdunkaula jäljellä ja kohdunsuu kiinni. Tai siis sekä sisä- että ulkosuu. :) Sen sisäsuunhan näkee ultrassa, tunnustelemalla pääsee käsiksi vain ulkosuuhun.

Tuosta norsuolosta... Mulle sisko kauhisteli miten iso maha mulla jo on (sillä on ollu pienempi maha molemmissa raskauksissa), mut sit oikeesti kun katon ihmisten kuvia täällä niin mun mielestä mun maha onkin aika pieni... :LOL: Useimmiten ei ole norsuoloa, mut alan olee kyllästyny mun vähiin äitiysvaatteisiin, ja se tekee ehkä enemmän peräti sitä norsuoloa kuin se varsinainen koko... Oonki menossa tänään shoppailee mammavaatteita. :D JOku sanoo että mitä järkeä ostaa enää vaatteita mitkä menee vaan jotain 3kk mut eiks se oo niin että kun mä olen tyytyväinen (esim. peilikuvaani) niin Punkerokin on tyytyväinen, joten ihan vauvan parastahan mä tässä.. ;) :LOL:

) .) Tän päivän suunnitelma siis joo shoppailua. :D Vähänkö ärsytti kun puhelinmyyjä HERÄTTI mut ysin maissa. Mä olisin mielelläni heränny vähäsen myöhemmin... Tai ainakin ihan mihin tahansa muuhun ku jonkun telemarkkinoitsijan soittoon. :kieh:
Huomen sit taas harjoittelua jatkamaan ja ylihuomenna sokerirasitukseen... JEe odotan tosi innolla. |O

Laala ja Punkero rv25+6

Heh=)Aikansa urputtanut painostaan ja nyt liikkunut niin aamulla oli hämmästys suuri kun viimeisen kolmen vkon aikana painoa tullut yhteensä ehkä 300g=)Ja heti iski ajatus että onko kaikki kunnossa.Olen vaan kiinnittänyt enemmän huomiota liikuntaan ja ruokaan(vaikka oli joulut sun muut) ja koska vaavi potkii ja mesoo niin eiköhän kaikki ole kunnossa=)

Perjantaina onkin neuvola joten pääsee ihmettelemään sinne.Kerrankin pitäisi olla tyytyväinen ni sit ihmettelee taas kaikkee.

Nukuin viime yön sohvalla(mies lähti töihin).Siinä saan kyljelläni maaten hyvän tuen mitä ei sängyssä saa.Tarttis sänky siirtää seinää vasten niin sais rakennettuu itelleen jonku asentoratkaisun.

Kiukkusena soitin Inarialle kun meidän vaavin kaappia vaan ei näy ei kuuluu,nyt jo yli 2vkoa myöhässä.Thatois noi kamat lattialta pois.

Rintapumpuista..olin jättänyt sen ajattuksen jokseenkin taustalle mutta teidän juttuja lukiessa hokasin kuinka tärkee se onkin.Joten ei muuta kun ostoksille lähtee tämäkin=)

milky 25+3

meniköhän mulla tunti vai kaks ku luin jutut pe illasta eilisiltana ja tänään vartti lisää et sain sen jälkeiset sen jutut luettu... ahkeria kirjoittelijoita ollaan :D mut valitettavasti mun omaksumiskyky loppu aika alkumetreillä enkä yhtään muista mitä kelleki kuulu :ashamed:

eli siirryn suoraan omaan napaan :D ei kummempia mut aamulla oli nla-käynti ja siellä taasen kaikki ok. lirut puhtaat, paineet ok, painoo +420g/vko (onneks VAAN, pelkäsin joulun tähden vähä muuta... :whistle: ), sf 25cm (vähä keskikäyrän alapuolella) jne. ainoostaan hemppa laskenu 131 => 123 mut ei vielä tarvetta lisärautaan, selittää kyllä ehkä et mua alkanu väsyttään viime aikoina. juu, vauvalla myös kaikki hyvin, syke oli tasainen n. 145 ja oli tyyppi tajunnu jo kääntyä pää alaspäin, fiksu tapaus :D juu, kun nyt vaan pysyiski noin, mut täti meinas et jos viihtyy täs vaihees jo noin, niin eiköhän se syntyessäki oikein päin ole. :heart:

nimistä meil on pojalle ja tytölle etunimistä selkeet suosikit ja toisiks nimiks tulee varmaan mun ja miehen tokat nimet, siis jos poika niin mihen ja tytölle mun :D ekat nimetki on suvusta, ku sattu löytyyn sopivan harvinaiset, perinteiset ja kivat (ja oikein suomalaiset) nimet.

hyvä et tääl on ollu juttua rintapumpusita, maidonkerääjistä, tissirasvoista ym. en ois ikinä tajunnu ostaa mut lisäsin noi nyt viime viikolla aloittelemalleni ostoslistan alulle. aiemmin siel oli et "vaatteita, harsoja ja amme" :p ehkä vähä muutaki tarttee :D

saatiin vkl työhuone täysin TYHJÄKSI, nyt on hyvä alkaa maalaan ja sisustaan sitä vauvaa varten :) :heart: meille tulee varmaan limenvihreä ja l.valk. seinä ja sit jotain tammea tai tummanväristä puuta vauvan kalusteet. yritetään jättää huone mahdollisimman tyhjäksi ni jää myöhemmin tilaa lapsen leikkiä ja kai sille jotain minipöytää ym. voi myös hankkii sit. :heart:

kohdunsuu jätän ammattilaiselle, ei tee mieli edes yrittää sitä tunnustella. toisaalta, ei oo paljo supistellutkaan, joten tuskin se mihinkään muuttunu. eilen illan tosin supisteli, ku tuli aherrettua työhuoneen kanssa ap ja sit ip eksyttiin kävelyllä ja tuli ihan ylipitkä lenkki... illalla en paljo poistunu sohvalta.

kummit mun sisko ainaki tulee ja pyydettyki jo, mut miehen puolelta tosi hankala keksiä ketään, kun ei ne kuulu kirkkoon, ei miehen kaverit eikä sisko, jonka muuten haluaisin. ja joo, voihan niitä pyytää kummeiksi silti, mut jostain pitäis löytää silti kaksi kirkkoon kuuluvaa jotka hyväksytään ns. virallisiksi kummeiksi :/ ei oo muuten helppoo.

osaako kukaan sanoa miten vauvan sukunimi määräytyy synnärillä jos ei ole naimisissa? mä haluisin heti miehen sukunimen, mut meneeks se jotenki automaattisesti äitin mukaan siihen asti et on ehitty hoitaa se isyyden tunnustamisjuttu siitä ensi pois alta? toi nimi on mulle siks tosi tärkee, et oon eronnu enkä oo koskaan jaksanu vaihtaa omaa tyttönimeä takas... miehelle ihan sama mut mä oon päättäny et ex-miehen nimellä ei mun vauva tuu oleen hetkeäkään :snotty: se on nimittäin sit nimenvaihto tai naimisiinmeno viel tiedos ennen vauvan syntymää, jos ei saa miehen nimelle meidän esiaviollisesta seksistä alkunsa saanutta pienokaista heti :D

ostin muuten vkl imetysliivit ja voi ihanuus miten nää ei purista ja paina ja ahista!! =) pelkäsin et nää on viimosenki erotiikan tappajat mut mies kommentoiki et noihan on seksikkäät, näkyy tissit luonnollisesssa muodossaan eikä oo turhia muotoiluja ja rautoja. on se vaan kiva mies!! :heart:

hkiläisten tapaaminen ennen ä-lomaa sopis parhaiten ilta/vkl, ehkä joku su ois paras, sillon ei yleensä nii kiirettä. ä-loma alkaa tosin jo 20.2. (jos saan pitää 2pv ylityövapaata) ja sit mulle sopiiki millon vaan :D

hyvää viikon alkua ja vointeja kaikille!

t. manna + lilli 28+5

ei voi kun :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:

Kelan sivuilla luki nyt äitiyspäivärahasta että hakemus saapunut 18.12, samoin avustuksen kohdalla.. Eniten ihmetyttää se, että päivärahan kohdalla luki, että hyväksytty ja esikoisen päivämäärät. Minkäköhän ihmeen takia sinne on nyt yht'äkkiä ilmestynyt ne päivät?? eihän ne voi mun rahoihini vaikuttaa kun esikko on yli 3v... SAATANAN paskakelavittuperkele :headwall: :headwall:

Mä en enää IKINÄ asioi tossa meidän kelassa, vaikka mikä olisi.. Tuolla ollaan niin hitaita ja kun jotain kysyy niin ne kaivaa siellä kelan esitteet ja lukee sieltä.. JOOJOO osaan mä ne kanssa lukea, mutta mitä toi tarkoittaa ihan suomeksi?? no tässä lukee näin.. :kieh:

jaahassu ja Sammo 27+6

millipilli
manna, kun ette ole naimisissa niin vauvalle tulee sun sukunimi siihen asti, että isyydentunnustus on tehty.

Hei käsityöihmiset, laittakaa kuvia vauvalle tekemistänne jutuista jookos? Haluaa nähdä :D

Mä kaivoin esiin esikoiselle tehdyt villasukat jotka tulee käyttöön myös vauvalle ja pakkaan sairaalakassiin mukaan... ohje on jostain 70-luvun käsityölehdestä. Sukat näyttää näin vähän kummilta kun ei oo jalassa, mutta ne on tosi hyvät kun tuo varsikin joustaa ihan kunnolla ja ne saa hyvin lahkeiden päälle.

millipilli kiitos vastauksesta :flower: eli meikä pistää esteettömyystodistukset tilaukseen :LOL: se on ehittävä sit maistraattiin ennen vauvan syntymää :D

kävin kelan sivuilla ja nyt sinne oli tullu et ä-paketti postitettu =) ihanaa, jospa se vihdoin tulis, ku päätös tehty jo 23.12. ei toi kela kyllä mikään nopee laitos oo!!

Musta tuntuu, että kaikki saa ä-pakkauksen ennen mua ja mut on unohdettu :headwall: Ei olis nimittäin eka kerta. Viimeksi työnantaja "unohti" lähettää ne palkkoihin ja sain pakkauksen vasta vikolla 35. No tiedän ,että kyllä se sieltä tulee, mutta kun on kärsimätön ni minkäs teet.

Rintapumpuista oli juttua ja meillä oli muistaakseni AINUN käsikäyttöinen pumppu enkä tarvinnu sitä kertaakaan ja samoin kuopuksen kohdalla. Poika oli niin kova imemään, että saatiin tyhjäksi kertaheitolla :LOL: Luultavasti ei edes hankita sitä enää tämän kanssa. Saahan sen sitten haettua kaupasta jos alkaa siltä tuntumaan.

Onko muilla päänsärkyä havaittavissa?
Mulla on nyt ollu kohta viikon kova särky, joka helpottaa välillä, mutta yöllä palaa takaisin. Verenpaineet on norm.alempana, mutta tää alkaa kohta invalidisoida mua. Olis kiva jaksaa töissä vielä muutama viikko, mutta ei tällasten särkyjen kanssa voi siellä olla.
Noh, siitä pk-seudun tapaamisesta. Mulle sopis parhaiten kans viikonloppu tai arki-illat. Katsotaan mitä saadaan aikaiseksi. Mun äippäloman pitäis alkaa 7.3, mutta tiedän jo nyt, että jään aikasemmin pois.
Voikaatte hyvin
Superheppuli ja "Helena" rv 27+1

Päänsäryistä..koputtaa puuta..nyt ei ole ollut mutta kärsin just tollasista Superheppulin kuvaamista oireista,mulla yleisesti alhainen verenpaine muttei kuitenkaan mitenkään älyttömän joten uskon että omani tulevat jostain muusta.Se on kamalaa ko mitään ei pysty tekeen ja mulla oli niin ettei mikään ees auttanut siihen.

Tänään jäi vahingossa aamupala syömättä joten vetäsin juuri salaattia ja leivän masuun jos jaksaisi tollasen kolmen vartin taapertelu lenkin taasen tehdä=)
Ostin kaupassa ollessa prismasta kivan oloasun.Mulla normaalisti m-koko niin l-kokoisena.Saa kotona ollessa sitten lököillä kuin tykkää.Ja sitten hain farkkukaupasta farkut,kanssa kokoa isommat ko yleensä,tavislantiomalliset.Mahtui hyvin=)Niitä voi sitten käyttää myös synnytyksen jälkeen kun paikat ei ole vielä palautunut.On ne kuitenkin ihan erilaiset ko mamma-farkut.

Mutta,lähtee lenkille ja vetäsee isännän tuulipökät jalkaan=)

ääääks kuinka paljon taas tekstiä!! kirjotan ekaks ja luen sitten :D

kävin siellä laboratoriokeskuksessa ja näytteet ottivat. sattu ihan pirusti :x ei ole ennen nuo papat sun muut nois sattuneet.. johtuneeko siitä että mun sisällä ei ole paljoo :x käyty lähiaikoina, muutakun lääkäri sörkkimässä :LOL: :ashamed:

ärsyttää kun pe luki kelan sivuilla että sillon oli äp-laatikko lähtenyt ja muutkin paperit käsitelty. silti niitä ei tänään postissa tullut :kieh: paree tulla sitten huomenna, ei jaksais enää odottaa!!! mitä se äp-laatikko painaa eli kannattaako mun lähteä sitä yksin hakemaan?

kertokaas nyt tyhmälle mitä nää on nää maidonkerääjät ja rintakumit? oon kaikea lukenut niistä ja ostan kyllä kaiken mahdollisen mikä auttaa imettämisessä. onko rintakumit sellaset, jotka "venyttää" nännejä ja joita vois käyttää oikeestaan jo nyt? mistä niitä saa?? ja maidon kerääjä sitten laitetaan toiseen tissiin kun toisella imettää/pumppaa vai kuinka? mitä se rasva on mitä kannattaa nänneihin laittaa ja eikös sitäkin kannattais jo käyttää? olisko jotain nettisivua mistä sais tän kaiken?

auttakkkee joku ensikertalaista!! :saint:

nyt menen lukemaan teidän jutut, saa nähdä kauanko menee :D

JJ-t ja maha 28+3

jaahassu: Elä suotta vielä hermostu. :hug: Mulla myös pompsahti vanhempainrahan kohdalle eskoisesta myönnetyt päivärahat vaikka sitä oon sentäs saanut vuonna 1996. :whistle:
Kelasta tuota kysyin niin sanoivat että heidän tiedoissaan olevat vanhat päätökset aktivoituvat ja tulevat näkyviin kun uusi etuus on haussa.

Alkuperäinen kirjoittaja JJ-t:
ärsyttää kun pe luki kelan sivuilla että sillon oli äp-laatikko lähtenyt ja muutkin paperit käsitelty. silti niitä ei tänään postissa tullut :kieh: paree tulla sitten huomenna, ei jaksais enää odottaa!!! mitä se äp-laatikko painaa eli kannattaako mun lähteä sitä yksin hakemaan?
Se laatikko painaa 8.4 kg. Joten aikamoinen raahaaminen on. ;)

Lukeeko sulla siellä kelan sivuilla että tilattu? Jos näin niin siitä päivämäärästä menee noin 2 viikkoa.

Yhteistyössä