*HUHTIKUUN MASUASUKIT* Tammikuussa <3

Anteeksi. Nyt tulee hyvin omanapainen viesti. Lupaan huomenna lukea ja kommentoida muidenkin juttuja

Kotiuduttiin just äippäpolilta. Mullahan on jo kolmena iltana supistellut, henkeä ahdistanut ja verenpaineet nousseet.

Tänään sitten tilanne kävi pahemmaksi ja soitin varuiksi äippäpolille. Pyysivät näytille. Saatiin onneksi lapsenvahti ja päästiin miehen kanssa lähtemään.

Ja kaikki on hyvin. Supparit täysin vaarattomia eivätkä ole saaneet mitään aikaiseksi. Mitään tulehduksia tms ei ole. Verenpaineet nousee vain supistusten vuoksi. Ei siis raskausmyrkytys vaaraa tällähetkellä.

Noi mahan ihan kiristykset ja minun hengenahdistukset johtuvat vain tästä meidän pienestä vauvelista. Joka majailee ylävatsassa kippurassa. Pää vasemmalla ja peffa oikealla. Ja on hyvin, hyvin vilkas luonteeltaan. Potkii ja nyrkkeilee ja venkoilee.
Lääkäri ei meinannut saada ultralla napanuoravirtauksia yms otettu kun tämä kaveri ei tahtonut pysyä paikallaan.

Hän on kasvanut hyvin. Painoa nyt 880g ja ehkä vähän pieni, mutta käyrillä mennään ja vastasi viikkoja. Ja hän on nyt mitä ilmeisemmin tyttö :D

Saadaan akkavalta tähän huusholliin :LOL:

Olo on vähän tuskainen. Mutta helpottunut ja tosi onnellinen hyvistä uutisista. Nyt tämä mamma painuu neitokaisensa kanssa nukkumaan ja toivoo että olo helpottaisi pikkuhiljaa.
Supistuksiin tuli määräykseksi lepoa. Ja parhaani mukaan koetan sitä toteuttaa.

t: Solina ja Tytteli rv 25+5

Mekin koirien kans tehtiin pieni kävely, kun ilmakin vähän lauhtunut. Tekipä raitis ilma hyvää. :)

Mä vein eilen kans laput Kelalle. Tänään jo netissä luki et vanhempainrahahakemus saapunut, muttei kylläkään mitään mainintaa äitiysraha tai -avustushakemuksesta... Mut eiköhän ne ole kaikki hakemukset huomioinu kun samassa lapussa olivat.

unicorn , se raskausajankoru on sellanen joustava. Liekö sit muovia, tai jotain. ;) Ja se on pidempi ku normisti, tilasin siihen sit pari erilaista vaihtopalloa.

Kivalta se mahan öljyily on kyl tuntunu, helpottaa kiristykseen ainakin hetkellisesti. Täytyy laittaa korvan taakse se Body shopin rasvakin, se ei vissiin ole niin öljyistä? Tämä mun ostama aine on nimittäin lähes samanlaista ku ruokaöljy. ;)

Ainiin, tisseistä. Kyllähän ne on vähän kasvanut, vielä en ole uusia liivejä kuitenkaan hankkinut. Ajattelin ens viikolla käydä katselemassa, niin mahtuu koko rinta liivien sisään. :p

Huhuu :wave: täälläkin yksi hikiläinen eli itä-Helsingistä. Olisin kiinnostunut myös jonkunlaisesta tapaamisesta. Kuullosti kivalle.

VÄSYTTÄÄÄÄÄÄ!!!!!
Joo ritsikoista oli joku galluppi johon en vielä oo puumerkkiäni laittanut. Viimeksi kun kävin ostoksilla haalin ihanat pitsiunelmat...75G :ashamed: Siis mä oon todella paisunut näiden raskauksien myötä. No tosin kyllä mies ainaski tykkää :LOL: :LOL:
Mun on ihan pakko nyt mennä koisimaan, kun työpäivä vei ihan kaikki mehut musta. Voikaa hyvin ja nauttikaa minkä voitte!
ÖITÄ!

hello

Solina83hienoa että oli hyviä uutisia :D
rintsikoista...mulla menee vielä omaa kokoa olevat liivit päälle..ainakin suurin osa =) eli koko on nyt 75B..tilasin hennesiltä juuri parit kaarettomat imetysliivit kokoa 80C.. viime raskauden aikana rinnat paisui koosta 70A kokoon 80C ja sen huomas rinnoista..ne oli ainoot mihin tuli "raskausarpia"..ja rinnat jäi sitten kokoon 75B parempi niin :D nyt tuntuukin ettei rinnat ole niin kasvanu kun ekasta...
tehtiin tänään miehen kanssa esikoiselle oikein kunnon pulkkamäki pihaan ja kyllä tyttö nautti :D laskettiin siitä sitten vuorotellen koko perhe :LOL:
nyt miehen kainaloon sohvalle :)

lumi-enkeli+masuasukki 25+3

Mulla menee kans omat liivit vielä päälle (65E-70DD) mutta rinnanympärys on kyl alkanu puristaa niissä sekä vähä isommat kuppiosat tulis olla. Mutta oon ny käyttäny myös Carriwellin imetysliivejä, kokoa M. Ne on ollu iha passelit. L ois ollu ok koko muutoin, mut siinä rinnanympärys ois kaiketi menny liian suureks.

Alkuperäinen kirjoittaja jaahassu:
Kävin sitten vähäisillä rahoillani ostamassa kankaita ja nyt on neljän kestositeen kankaat leikattu, vielä tarttis vissiin toiset mokomat neljä ja sitten tarttis piirtää yösiteen kaava ja leikata niitä kolme-neljä.. Pyysin äidiltäni saumuria ja ompelukonetta lainaan ja kerroin tekeväni kestoliivinsuojia ja siteitä.. vastaus: "ETKAI sä vaan sellaisia ala käyttämään tulee pian joku tulehdus!" :eek: :kieh:
minkä sortin kankaita ostit? :) mä kanssa täällä pyörittelen kaavoja ja kankaita tarkoituksenani pikkuhousunsuojien ja jälkivuoto/yösiteiden teko enkä osaa päättää mitä kankaita kestositeisiin käyttäisin...
...siispä kaivoin joustofroteet esiin ja aloin väsätä vauvalle ihan pikkuruisia nb-vaippoja... :ashamed:

Mäkin ajattelin tehdä jotain hirmusiteitä noin jälkivuotoa ajatellen. Saatan ostaa "malliksi" jonkun jostain nettikaupasta vielä.. Mut mulla ainakin on paikat ihan liekeissä ku muutaman päivän joutuu käyttämään esim terveyssidettä. Pahinta oli kun toisiks viimeiset menkat ennen raskaaksituloa kesti kolme viikkoa (siis se vuoto)... Niin tuntu lopulta ihan hirveeltä olla jotkut Always-muovit housuissa. Kyl kangas on NIIN PALJON PAREMPI ihoa vasten!!!
En edes tajua miten jotkut ihmiset voi sanoa että kertakäyttöside tai -vaippa vois olla parempi kuin kangas pyllyä vasten! :eek:

) .) Hehee mies päivitti FB-profiiliaan ja samalla selas sit jotain mun ottamia kuvia vuodesta 2005 lähtien (Tai siis vuodenvaihteesta 2005-2006)... kyl on meillä ollu naurut täällä. :LOL: Onneks mullakin on vähän tyyli muuttunu... :whistle:

Ja se onkin jo lauantai, joten..
Laala ja Punkero rv25+4

emmie ensinnäkin taiteilin tällaisen viivoittimen kanssa http://www.kestovaippainfo.fi/tee-se-itse/kestositeet.php?action=viewarticle&artid=16
päällimmäiseksi flanellikerros (isokaava), imuiksi 2x flanelli (pienempi kaava), sitten kosteussulku (isokaava) ja vikaksi fleece (isokaava). Yösiteeksi pitää taiteilla ton hieman pidempi ja imukerroksia 4. ja ikinä en ole vastaavia tehnyt, siteistä olen oppin ottanut kestovaippainfon sivuilta, aika monet kankaathan noihin käy. Mä ostin vain halvimmat, vaippoja en edes uskalla vielä kokeilla tehdä, varmaan menisi hermot viimeistään kuminauhojen kanssa.. Ja kaikki nuo kankaat sain eurokankaasta.

Tissigalluppiin voin yhtyä kertomalla että ei ole ei kupit kasvanut yhtään. Mutta tuo persaus ja reidet sitten senkin edestä, ihan varmasti kaikki ylimääräiset kilot mitä ei kohdun sisältä löydy löytyy sieltä alempaa :kieh: Varmaan jos joskus silikoneihin hairahtuisin ( ei ole aikomuksena kuitenkaan) valahtaisi nekin perseeseen |O Kalsarin koko on kyllä kasvanut ja todellakin saa kokoajan isompia kalsareita käydä ostamassa :LOL:

Iitanen kera hehtaariperseen rv 28+4

AAM
:wave: huomenta !!

esikoinen istutettu latelampaan eteen ja täten omistan itselleni muutaman minuutin :whistle:

superheppuli ja Nellahkin mainiota meillähän on kohta kahvilallinen porukkaa, vieläkö keksis jonkun hyvän päivän ? any suggestions?

Liiviskät.. vielä on toistaiseksi entisillä selvitty.. ja on tuolla noi imppaliivitkin vielä.

Kestoilut vauvanvaipat ja naistenvaipat :D
näyttää kyllä noi Jaahassun tekoset tosi näppäriltä mutta kuinka monta noita pitää olla tehtynä.. ? täällä kans ne normi oolweissit aiheuttaa semmoi ällökuvotusta ettei tosiaan huvittaisi käyttää mutta oma laiskuus on estänyt tekemisen.. joo ja tuo surkea käsityö taito koneella.

unelmalla ja solinalla oli hyviä uutisia molemmilla kiva :) :hug:

) . ) miettinyt onko nuo omat supistukset jotka välillä tulee tosi ärhäköinä aiheuttaneet mitn muutoksia kaulalle mutta ensi viikollapa näkee :)

Nyt jatkuupi seuranpito esikoiselle, ulosmenolla kun on nätti keli ja arskakin paistaa :) :xmas: ihmettä siinäkin...

se on moro ! :wave:

AM & hippunen 26+5 :heart:

millipilli
Huomenia...

AM, mä otin vähän enemmän aikaa itelleni aamulla... :whistle: pistin aamuohjelmat pyörimään, tein poitsulle aamupalan ja poitsulle, että äiti vielä vähän lepää. No, äiti sitten otti puolentoista tunnin sohvatorkut ja jätkä leikki nätisti autoillaan vieressä. Tuli sitten herättämään kun oli läikyttänyt vähän mehua paidalle ja paita piti vaihtaa :D

Jaahassu oli tehnyt hienoja kestositeitä :) Vinkkinä muuten niille jotka kestositeisiin ei innostu (kuten minä itse...). Kannattaa ostaa kotiin valmiiksi paketti sellaisia siteitä joissa EI oo muoveja ja jotka on reilun kokoisia. Muovitetut siteet nimittäin ei oo kiva jälkivuotoon heti synnytyksen jälkeen kun paikat on hellänä... ja se muovi hautookin ihan eri tavalla.

millipilli & Frank 27+6

Laala vastailen kai vähän myöhässä mutta olin viime keväänä tupareissa missä emäntä ja isäntä oli olleet vatsataudissa.Meitä oli siellä noin kolmekymmentä ja sitten vappuaattona eli muutaman päivän päästä meistä noin kaksikymmentä oli oksennustaudissa..minä mukaan lukien... :x

Huomenia täältäkin, vaikka olen kyllä ollut valveilla jo muutaman tunnin ja miettinyt, mitä alkais ompelemaan vauvaa varten. Kestovaipoista en kyllä vielä ole riittävästi innostunut ja jälkivuotoonkin taidan käyttää ihan kertiksiä. On niin paljon muuta ommeltavaa.

Rinnat ovat ainakin täällä kasvaneet riittävästi, koosta b/c 75 kokoon DD/ E 80. Ja tiedän, että kun maito nousee, ne kasvavat vielä - huh!

Zukkis ja Vuffi: teillä oli myös tuo 1. tunnin sokeriarvo koholla, eikös niin, kuten myös täällä. Aloitin heti tarkan ruokavalion, vaikka mittarin saan vasta ensi viikolla. No sitä painoa ei periaatteessa viiteen viikkoon ole tullutkaan lisää, mutta nyt siis enemmän tarkkailua ruokailun suhteen. Käytännöt vaihtelevat varmaan tässä sokerinseurannassakin eri puolilla Suomen maata, mutta mulle sanottiin, että saan sen mittarin, vaikka vain yksi arvo oli hiukkasen koholla.

Katselin vanhaa korttia edellisestä synnytyksestä vuosia sitten ja sen lukemia. Eka on mulla ollut aika kookas vauva, yli nelikilonen ja päänkin ympärys oli huikeat 38 cm, jotta varmaankin vieläkin mahtuu tulemaan aika isopäinenkin vauveli. Käsittääkseni tuo päänympärysmitta on aika suuri noilla lukemilla, kun se keskimäärin on 34-36 cm. Tuohon pään kokoon ei käsittääkseni voi ruokavaliolla vaikuttaa.
Teillä, jotka ovat jo synnyttäneet, millaisia päänympäryksiä vauvoilla on syntyessään ollut?

Viime yönä, kun ei nukuttanut, tutustuin erilaisiin synnytyssivustoihin. Kun tuo tapahtuma vääjäämättä lähenee, oli mukava lukea taas siitä.

Mulla ei ole muuten merkitty yhtään sf-mittaa äippäkorttiin, vaikka olen jo viikoilla 27+6. Luultavasti se neuvolatäti sitä viimeksi mittaili, mutta ehkä unohti laittaa mun korttiin. No ensi viikolla on neuvolalääkäri ja kai se siellä selviää.

Supistuksista sen verran, että mulla on välillä aika kipeitäkin, joten on hyvä, että ensi viikolla kohdunsuun ja kanavan tilanne katsotaan. Mulla on myös parin viikon päästä ultraus.

Mukavaa lauantaita, mimuli ja poitsu 27+6

Nyt täytyy naiset sanoa, ettei toi ole mun piirtämä kuva! Joku on sen piirtänyt ja mä kopsasin noi mitat paperille ja piirsin samanlaisen, yösiteestä tein pari senttiä pidemmän per pääty. Kun ei ole tulostinta niin pakko itse piirtää paperille, mutta hyvin sekin sujui kun sai 1/4 tai 1/2 osan piirrettyä niin taittelin paperin ja leikkasin. Joku joka noita suojia on käyttänyt aikaisemmin sanoi, että 6-8 päiväsidettä 3-4 yösiteellä pitäisi pärjätä jos ei valtavasti vuoda ja kestää parin päivän pesuvälit. Ph-suojien määrä 3-4 ja kahdeksan paria liivinsuojia. Se keneltä kysyin sanoi, että hänellä riitti hyvin 8kpl liivinsuojia vaikka maitoa tuli paljon.
Yllättävänkin kaposia tulee ainakin päiväsiteistä, yösiteistä mulla on vielä alin kangas leikkaamatta niin en osaa sanoa kuinka paksuja tulee, toisaalta tuskin tulee paljoakaan paksummiksi kun en laita niihin kuin 2 imukerrosta enemmän.

Tämä rupesi kuntokuurille!(heh,tosi hyvän ajankohdan valkkasin)Kävin aamulla jo lenkillä(juokse en enää),enkä mennyt ko 40min mutta niin että hiki tuli..Ja ylämaissa sattui mahasta :| Mutta kelit on niin upeat että pakko !Viikon verran olen taas painanut joka pv selkä hiessä pisin kyliä.Kaippa siitäkin jotain apuja ehkä on.

Vähän on tylsää kun isäntä tuli eilen euroopalla turkuun ja siitä läks samantien hesaan.Olin sitten yksin saunassa ja nautin saunan päälle kaksi lasillista kuohuvaa(alkoholitonta)Ja tein jalkahoitoja ja niin..
Tulis jo perkule..

Aurinkoista viikonloppua!

milky 25+1

AAM
päänympärys omalla poitsulla oli syntyessään apaut 35, pienikokoisella ystävättärelläni jonka horror synnytyksestä maininnutkin täällä hänen vauvallaan oli 37,5 :eek: parka.. noi on vaan niitä seikkoja joita ei voi tietää.. :(

Milky mä ihailen sua, ja muitakin jotka jaksaa urheilla.

Äsken 10.45 - 12.15 käytiin pojan kanssa pulkkailemassa (tai siis minähän vedin pulkkaa :lue urheilin :D ja poika siinä istua kökötti siinä ).. päälle tunti ulkoiltiin ja nyt lounaan jälkeen vetää zetaa tuolla pehmokissansa kanssa, niin liikuttava :heart:

otti tuo "pelkkä" pulkankin veto kummasti tuonne mahaan, piti välillä ihan hissukseen hilautua etiäpäin että lenkille varsinaisessa hölkkämerkityksessä en enään edes pystyisi mennä. Saatikka johonkin bussiin juokseminen :eek: tässä taanoi yksi päivä jouduin sillä julkisella menemään niin pari juoksuaskelta joutui ottamaan niin hyvä etten kuollut :LOL:
ei mtn millä siis brassailla.. :ashamed:
Jahas lähtiskö mansikka-mustikka rahkalle.. :p jepujep se siitä terveellisestä elämästä ja pulkkaretkestä :D :LOL: (no iltapäivällä ukon kanssa mennään vielä isompaan mäkeen saa sitten rämpä lisää )

Am

mimuli meillä tytön päänympärys oli 34,5..

tulin juuri myös pihalta..aivan ihana keli =) noi kestositeet ois varmaan kaikista parhaimpia, mutta kun en omista ompelukonetta tai ylipäänsä ompelijan taitoja :LOL: niin taitaa jäädä haaveeksi..

lumi-enkeli+masuasukki25+4 :heart:

mimuli: Mulla esikoisen py oli 38cm eli sama kuin siellä.
Ja täytyy todeta ettei se yhtään paha ollut siis kokemuksena eikä synnytyksestä jäänyt traumoja muutenkaan.
Saas nähdä miten tän seuraavan kanssa. :saint:

( . ) Eilen illalla olin niin kipee mahasta ja kävely sattui. Tuli ehkä rehkittyä liikaa niiden rattaiden kanssa ja kokeiltua miltä näyttää minkäkin kanssa siis turvakaukalon ja vaununkopan kanssa. Ja tietty sitten rattaana. Ihanat ovat. Mii laiks. :D
Vakuutin että tänään en lähde mihinkään, mutta ehkä pienen pyrähdyksen voisi tehdä. :saint:

Ruttana & Beanie 28+3 :heart:

Moikka. Nyt pääsenkin oikein tunteella keskittymään ja lukemaan muiden kirjoituksia ja vastailemaan niihin.

Kestositeistä, en ole innostunut. Mutta kuukuppia kerkesin parikuukautta käyttää hyvin kokemyksin ennenkuin päästi siitä vaivasta tälläisellä positiivisella tavalla eroon. Ja tarkoitus onkin jatkaa sen käyttöä sitten kun on taas aiheellista.
Mutta ihan perus kertissiteillä hoidellaan jälkivuoto....

Vauveleiden päänymäryksestä, meillä esikoisella, tyttö oli pipo 32 cm syntyessään ( 2260g ja 43cm)
Kakkosella, poika, pipo olikin sitten 37cm ( 3400g ja 49cm ) aikamoinen jytky syntyessään kun vertasi esikoiseen.
Tästä tulee eilisen ultran perusteella joku noiden välimuoto, koon puolesta. Mutta se selviää sitten kun tyttö syntyy =)

Meillä on isopäisiä lapsia, paino ja pituuskäyrät menevät molemmilla miinuksella mutta pipo plussakäyrällä.

Rintsikoista, miulla kasvoi esikoista odottaessa kuppikoko kahdella, parissa viikossa. Ja siihen ne nyt on jämähtäneet. Eli d/dd ja ympärys n. 80 riippuu vähän mallista. Nyt ei ole tissit kasvaneet, onneksi. Tulossa on carriwellin imetysliivejä 2kpl kokoa L Eiköhän niillä sitten pärjää imetysajan kun joitakin vanhojakin on vielä tallessa. Lisäksi lindeksiltä ostin imetystopin. Kesällä kiva ja yöllä voisi myös olla näppärä.

Oletteko muuten imetystä miettineet? Minä toivon että imetysonnistuu ja aion jatkaa niin pitkään kuin se hyvältä tuntuu minusta ja vauvasta. Esikkoa en voinut imettää ollenkaan ja kakkosta täysimetin 6kk ja kokonaan lopetin kun poika oli 1v6kk
Toivottavasti samaan pystyisi tämänkin neidon kanssa.

Mahan öljyilystä ja rasvauksesta. Mie rasvailen tuota leikkausarpea ( nyt kuukausi umpparin poistosta ) bebanthenilla kun sitä kuivaa ja kiristää muuten niin kovin. Sitten loppumahaa ihan vauvaöljyllä tai perusrasvalla.

Mie olen nyt ihan innoissani siitä eilisestä ultrasta, me saadaan tyttö =) Akkavalta tähän taloon.
Ja kun sai tietää että vauva kasvaa ja voi hyvin. Ja liikkuu vilkkaasti =) Ainahan nuo lääkärit ja th ovat kyllä huokailleet kun ei saa sydänäänit yms kuunneltua kun kaveri ei pysy paikallaan =)

JJ-t:hän aiot olla ahkera. Oletteko muut jo suunnitelleet mitä puette vauvalle kun hän kotiutuu synnäriltä?
Mie vähän luulen että meidän tytölle puetaan body ja puolipotkarit ( ostin just aivan ylisöpöt valkoiset minihousut ) ja sitten kevyt toppis siihen päälle. Ja tietty hattu ja tumput.
Mutta katsoo sitten vähän säätä. Mahdollisesti vielä kaukaloon peitto päälle.

Painosta, mulla se on tosiaan nyt nousstu vain 700g mikä on toisaalta vain hyvä. Vähän olin vauvan kasvusta huolissaan mutta eilinen ultra kertoi että tyttö painaa jo 880g joten hyvin voi pieni =) ja käyrillä menee.

Kelan papereista, vein ne kelaan 30.12 netissä ei vieläkään näy niitä kirjattuna edes saapuneeksi. Mutta eilen kun laitoin sinne mailia niin ovat kyllä tulleet perille ja lupasivat käsitellä ne kahdenviikon sisään. Hyvä etteivät ole hukanneet niitä. Mutta ärsyttää odotella. Tahtoo saada sen äippäpakkauksen.

mamma67 mukavaa lomaa.

Toi mun eilinen lääkäri sanoi muuten että niin kauan kuin ultralla mitattuna kohdunkaula on yli 3cm niin ei huolestuta. Vasta sen jälkeen jos menee alle... Mulla oli n. 4cm

SädeI meillä oli koiran kanssa nuorempana tosi pahoja eroahdistuongelmia. Söi mm. muovimaton lattiasta... Lopulta auttoi vasta kun saatiin eläinlääkäriltä siihen lääkitys ja aloitettiin yksinjäämiskoulutus ihan alusa.

Väreistä, meiltä löytyy sekä vaaleanpunaisia prinsessa unelmia kuin retroa ja kaikkea laidasta laitaan. Ja uusia kun ostelen niin vähän tulee fiiliksen mukaan hommattua.

Paape, meillä on poitsulle ja tälle vauvalle tulossa ikäeroa n. 2v8kk ja tarkoitus on pärjätä vaunuilla ja poika sitten seisomalaudalla. 4vuotias pyöräilee ja kävelee sitten mukana.
Tai sitten, tilanteesta riippuen. Poika menee rattaissa ja vauva kantoliinassa.

Miinulainen, osaanottoni. Meillä myös neiti on mahan yläosassa poikittain ja sitten nyrkkeilee ja monottaa äiti parkaa... meinaa välillä vähän ahdistaa.

Ruttanalle onnea ratassetin saapumisesta.

Onnea muillekkin vaunuja yms hankintoja tehneille.

Musiikin soittamisesta vauvalle joku kirjoitteli ( anteeksi, en muista nimimerkkiä ) Mie kuuntelen muutenkin niin vähän musiikkia etten ole tällekkään erikseen soitellut.
Tästä porukasta lähtee meteliä muutenkin niin paljon kokoajan että vauva varmaan kaipaa hiljaisuuttakin.
Mutta minullahan on käytössä Bola-koru jota pidemmän liki kokoajan. Katsellaan tunnistaako vauva sitten syntymän jälkeen tutun helinän. Sitten toimii imetyskoruna.
Lisäksi meillä on nasu pehmolelu vauvalle unikaverina joka soittaa hiljaista unisävelmää. Sitä olen nukkumaanmentäessä soittanut vauvalle. Haaveena että oppisi yhdistämään sen nukkumiseen....

Leluista, meillähän on jo tyttö ja poika joten molempien leluja löytyy tasapuolisesti. Ja molemmat niillä leikkivätkin tasapuolisesti.

Huh, tulipas pitkä pätkä tekstiä. Toivottavasti en nyt unohtanut mitään oleellista.

Mukavaa viikonlppua kaikille.

Mulla on vauvakuume, oikein odottaa huhtikuuta ja että saisi oman rakkaan nyytin syliinsä ja hoivattavaksi.

Nimistä muuten, oletteko niitä jo miettineet? Meillä olisi pojalla nimi oikeastaan jo päätetty. Mutta tämä tyttö tuntuu olevan hankalampi tapaus.

t: Solina ja Neiti rv 25+6

Moi taas!

unicorn85: Oletko pyytänyt lääkäriltä närästyslääkkeitä? Ovat paljon tehokkaampia kuin käsikauppatavarat (joista ei ole mihinkään) ja käsittääkseni närästyslääkkeidenkin joukossa on ihan sellaisia, joita voi syödä raskaana. Itselläni närästystä pahentaa kahvi, kaikki rasvainen (suklaa on tosi paha), kurkku, mausteiset ruoat. Nämä tuli ainakin ensiksi mieleen.

Min-na kyseli masun öljyämisestä. Mä olen öljynnyt masua (ja muuta kroppaa) kerran, pari päivässä jollain Body Shopin öljyllä. On muutoin niin kauhea kutitus, ettei kestä. Mulla aina pakkaset tekevät ihosta tosi kutisevan. Rasvaus auttaa aineskin siihen. Takapuoli on kyllä arpiintunut jo ihan raskauden alkuvaiheessa, mutta luulen, että rasvauksesta huolimatta arpia tulee vielä mahaankin. Ihoni kun on sellainen helposti arpia saava.

Ainakin mun neuvolassa aletaan käymään kahden viikon välein rv 30:sta lähtien.

Sf-mitasta muuten meidän neuvolatäti sanoi, että eri mittaajat mittaavat aina vähän eri tavoin. Joten siksi ei pidä hätkähtää, jos lääkäri mittailee jotain ihan muuta kuin hän. Sanoi, että pitää tuijottaa vain sitä saman mittaajan ottamaa käyrää, sillä siitä näkee sen muutoksen ja kurssin suunnan.

Oikein kateeksi käy, kun luen, että olette käyneet ulkoilemassa. Mulla on nuo liitoskivut nyt niin kovina, että jos jatkuu vielä tähän malliin, niin käyn kyllä hakemassa saikkua. Eilen en töissä meinannut pystyä vessassa käymään, kun noin tunnin istumisen jälkeen oli ihan mahdotonta nousta ylös ja kävellä. Koskee niin paljon, etten olisi voinut kuvitellakaan :(

Tinkatar ja Pikkiriikki 25+0

Masun öljyämisestä:mulla ei esikoisesta tullut raskausarpia vaikka lihoin 22kg, eikä ole nytkään mitään näkynyt :p , terkka sanoi mulle ett mun nahka on jotenkin sellaista "jämäkkää" :LOL: eikä veny kovin helposti...jos jummarsitte mitä meinaan.
Kuppikoosta:normisti olen ollut 80B ja esikoiselta sitt hypättiin sinne 85 D ja imetysliivit tais olla jopa E-kupin.Nyt olen pärjäillyt näillä 85B mutta silti tuntuu että kauheat hinkit on ja jännä kun verisuonet nyt kuultaa ihan läpi.
Kun maito nousi synnärillä niin tuntu että pitää kävellä kädet levällään kun ei tissit mahdu muuten olee :LOL:
Saa nähdä millaiset kärpäslätkät näistä sitten tulee kun kaikk on ohi.
Esikkoahan pystyin imettää vaan 1,5 kk joten siinä ne ei vielä menneet ihan lurpuiksi :x

Pipon koko:tais olla esikolla 32 tai 34 en muista enkä jaksa etsiä tota neuvolakorttia.

Sitt hiukka valitusta....mä varmaan palellutin itteni eilen kun mun iskias otti illalla herneet ja jumavita miten kipee olin.Jos olisin ollut pojan kanssa kahdestaan niin enpä tiedä mitä olisin tehnyt :'(
Jalka meni ihan alta ja aivan kun joku olis hiilihangolla tökkiny oikeaan perskannikkaan, siitä sitten säteili nivuseen ei mitkään auttanut!!!Kyllä toi iskias on mukava olenkin siitä saanut jo vuosia nauttia ja näin raskausaikana se vaan pahenee.
Yökin oli yhtä hemmettiä kun ei voinu kylkeä kääntää ja kokoajan jomotti, vaikka otin grammasen Panadolin.

Tarttee ehkä kysästä neuvoa kun tiistaina neuvolalääkäri.Ottaa pattiin kun ei pysty kunnolla kävelee saati sitten lasta ulkoiluttaa :(
Ollaan pulassa kun mies taas lähtee töihin ja sitt kun se siellä vielä on kerralla sen parin viikon huikosen...no vali vali.

Mukavaa viikonloppua ja nautitaan näistä ihanista pakkaspäivistä sillä ainakin tänne Savoon on luvattu nollakeliä ja vesisadetta alkuviikosta.

Lis69 27+1

Yhteistyössä