*HUHTIKUUN MASUASUKIT* Tammikuussa <3

JJ-t: hei koska laitoit sen "hakemuksen" vau-kirjakerhoon? Mä laitoin netissä jo pari kuukautta sitte eikä vieläkään mitään kuulu.

Onpas sullaki jo iso masu (ihanan iso) unicorn. Paljon sulla on ollu se sf? Ku oma tuntuu niin kauheen pieneltä tohon verrattuna ja viikko enemmän viikkoja. TAHTOO ISOMMAN VATSAN! Tietty en saa verrata toisiin ku ollaan kaikki niin erimallisia :).

Meijän koira on hirvee!! Eilen ku tulin kotii niin se oli avannu muoveista vauvan babysitterin ja tuhonnu siitä sellasen nallen, joka roikkuu siinä "telineessä". Sanokaa nyt mikä se on... Oli se jotain muutaki pikku tuhoa tehny. Tänään ku tulin kotiin niin se oli käyny mun kassilla (joka ei tosiaan ollu lattialla) ja syöny about kuus laktoosinpilkkojaa. Lisäks se oli syöny ja tuhonnu huulikiillon, kaatanu työpöydän roskiksen ja levittäny sen ympäri kämppää. Olinhan mä poissa joku 3 tuntia. ARGH! Ei tää muuten, mut se tekee aina jotain tuholaisuuksia ku ollaan poissa kotoa. AINA.

Oli puhe väreistä niin en mäkää pojulle oikeestaa perinteistä vaaleensinistä oo ostanu yhtä name it:n bodya lukuunottamatta. Kaikki on ruskeeta, oranssia, tummemman sinistä, vihreetä, valkosta... Aika retron näköstä, joskin uutta settii löytyy pojun kaapista.

Säde ja poitsu 27 piupau pokspoks!
 
mulla sais kyl pysyy maha ton kokosena kun ei mahdu enää 38 koon mammavaatteet päälle..

sädeI minkä ikäinen koira teillä on?? auttaisko noi aktiivilelut johon laitetaan sisälle makupaloja?? toinen mikä vois auttaa niin lenkki ennen yksin jäämistä.. ei talon ympäri vaan semmoinen että koira oikeesti saa purettua energiansa..! kokemusta meinaan mullakin tuosta on meillä 2 cockerspanielia joista toinen ollut tosi tuholainen..esim. söi myös viime keväänä esikon upo uudet lenkkarit (onneks ei ollu kalliit) mut tiedän kuinka paljon voi kiehua päässä..

no se on kiva tietää kun en yhtään muista et koska meillä esikosta se oli..

unicorn ja vaavi 26+0
 
Tovi vierähti et sai luettua kaiken kertyneen tekstin. :)

unicornilla on tosi sievä massu. Mäkään en ole vielä raskinut ottaa napakorua pois, meinnatko sä pitää sitä loppuun asti? Postissa ois valmiina odottelemassa raskausajan napakoru, jos sillä pärjäis loppuunkin asti. Tämä normaali koru tuntuu liian lyhyeltä...

Mä ainakin yritän pinnistää loppuun asti ja sheivailla, vaikka sokkona. Viimeksi vielä ainakin onnistui. B)

Seksin saralla täällä on ollut myös vähän hiljaisempaa. Johtuuko nimenomaan raskuadesta, en tiedä. Tällaisia (onneksi lyhyitä) hiljaisempia kausia saattaa tulla muulloinkin, kun halut ei kohtaa. Kieltämättä välillä itse yhdyntä ei tunnu niinkään kivalta, kun joskus maha vetässy ihan piukeaksi...

Mä pähkäilin tossa juttujanne lukiessa et mistä ihmeestä mä sen sf-mittakäyrän löydän. Mut ei tarvinnutkaan kauaa etsiä ku neuvolakortin avas. :whistle:
Mulla mitta oli viime perjantaina kun viikoja oli 23+4 24 senttiä.

Laalalle paranemisia! :flower:

Mäkin pääsin jo hehkuttamaan kuinka vähällä olen raskauden kanssa päässyt.. Nyt on sitten alkanut närästämään ihan urakalla ja monena iltana pitänyt miettiä pitääkö lähteä oksentamaan, onneksi viel on kaikki pysyny sisällä.
Nyt sitten pannassa on ainakin kahvi, täytynee heittää aamun kupillinenkin pois ja opetella juomaan teetä tai tai jotain.

Kävin ostamassa luontaistuotekaupasta sellasta raskausarpia ehkäisevää öljyä, jolla olen parina iltana mahaa rasvaillut. Onko muut kokeilleet? Saapas nähdä onko siitä apua, vielä ei arpia ole ilmestynyt enkä niitä haluaiskaan...

Päivänjatkoja mammoille! :D
 
Millä viikoilla aletaan käymää neuvolas kahen viikon välein??? aattelin ku seuraava on 27+4, ni näinköhä seuraava aika ois sitte siit jo kahen viikon päästä siitä? tuntuu niin kovin pitkältä ajalta tää neljä viikkoo aina odottaa et pääsee sinne..
 
Jee :D oli tullut lappu että äippäpakkaus noudettavissa.Samoin katoin tuolta liiton sivuilta että nyt on ansiosidonnainen myönnetty jne.Eli asiat rullaa=)
Paitsi että tein itseni illalla hulluksi ko kävin vaakalla.HUh :ashamed:

tasan 25
 
Hitto kun teille noita äippäpakkauksia satelee, mäkin haluisin. En vaan millään vittinyt sitä ottaa kun samat kuteet ku viime vuoden paketissa, hieman vaan värit vaihtunu :/ Sain sitte tuplavaunukassaan sen 140e sen sijaan. Mutta joo, iso kade on!!!

Sheivailusta, mä oon nyt hieman laiskistunut sen suhteen kun on toi maha aika pahasti edessä. Sieltä täältä sokkona vedelly, meilläkun ei ole edes mitään käsipeiliä hommaa helpottamaan.. Hyvin on silti tavara ukolle kelvannu :p Pakko kai se on vähän paremmin koittaa huolta pitää jos vaikka sinne tohtortille tässä aikaa joskus saisi, vois vaikka ihan hävettää muuten. Mä haluisin kanssa sokeroinnin/vahauksen, mutta enpä oo vielä uskaltanut moiseen lähteä, kerros vaavimasu miltä se oikeesti tuntuu, tuleeko itku?? :whistle:

Seksiä ei pahemmin oo mieli tehny, kuitenkin aina kun toi ukkeli aloitteen tekee ni johan sitä kummasti vauhtiin pääsee. On vaan paikat jotenki sen verran kuivana et hellänähän siinä ollaan sitte hetken aikaa, vois ehkä jotain apuja käydä hakemassa.. Nii-i äippäpakkauksessahan olis sitä liukua ollukin.. :headwall: Taas harmitta päätös..

Närästykseen mulla auttanu rennien ohella mantelit. Niitä kun vetelee ni johan helpottaa, ainoo vaan että ne taitaa olla aikamoisia kaloripommeja :/

Sokerirasitus olis nyt sitte ens torstaille varattuna, ahdistaa jo valmiiks kun ei saa syödä niin pitkään aikaan. mä kun nykyisin herään lähes joka yö vetämään vichyä ja banskua (ja muita herkkuja tarjonnan mukaan) :D

Neuvoloista sen verran että meillä päin oliskohan ollu suunnilleen viikosta 30 alkaen 2vk välein ja vk 36-37 lähtien sitten viikon välein..

Piin ja tilli-taateli 26+2

Tän päivän masupäivitys vielä

 
AAM
Laalaalle täältä tervehtymishaleja :hug: :x -tauti on kyllä yks niistä jota niin inhoan..

Min-na ystäväni käytti arpiin sitä sellaista bodyshopin kaakaovoidepuikkoa mutta en tiedä onko sitä enään saatavilla heillä ? kerro kuinka tuo öljy tehoaa sitten.. :wave:

olipas teillä Säde kunnon pikkukarvakuonovintiö siellä kotona :kieh: taisi hauva saada kurinpalautuksen kun mamma tuli kotiin ja huomasi tekoset.. :ashamed:

). ) Tulipa tuossa juuri oikein kunnon supistus kun tempasin puolivauhdikkaasti ylös tuolista ja huoneesta ulos niin että piti käveleskellä puolikumarassa asennossa kopiohuoneeseen faksaamaan... :LOL: *ois ollut rollaattorille käyttöä* :whistle: työkaveri miespuolinen jo siihen ihmettelemään ko nojasin koneeseen siellä että "nukuksä työaikana ;) " tuli huutelo, huikkasin takaste vain että näitä olotilan muutoksia vaan nou stress :D
 
min-na mä käytän just tota allusmamman mainitsemaa bodyshopin kaakaovoidetta. sain joululahjaksi mieheltä pienellä vinkkauksella, eli kävelin kauppaan mies perässä ja sanoin et tätä pakettiin kiitos :D en tiä auttaako mut ainakin saa ihanan pehmeen ihon pitkäks aikaa. eikä mulla niitä arpiakaan vielä oo, tosin pari vkoo vasta käyttäny et tuskin ton ansiota yksinomaan :p

laala parane pian! oksetus on myös mun inhokkitauti nro 1... voi yöks :x

närästys mulla autto ku jätin sitrushedelmät ja rasvasen (joulu)ruuan pois.

unicorn ja piin hienot masut teillä! pitäs iteki taas räpsii fotoi ku vaihtui toi kk ja kolmannes pari pv sitte... iso masu on täälläkin!

mua väsyttää niin et kävin just työpaikan veskin jääkylmällä kivilattialla pötkötteleen vartin... sitä ei ookaan tapahtunu sen jälkeen ku pääsin alkuraskauden pahoinvoinnista. nyt syynä kai nuhanen olo, ehkä pitäs lähtee vaan kotiin :/
 
AAM
hei kuinkas monia olikaan täältä pk-seudulta ? :D
huvittaisiko meitä järjestää möhötapaaminen äippärillä kun tuo piakkoin tulee ajankohtaiseksi maaliskuun alusta ?
:wave: mulle ainakin kelpaisi uudet tuttavuudet teistä :)

jossain keskustassa esim jos joku niitä babybion leffajuttuja niin semmoisen yhteydessä esim ? vyöryä mahoinemme tennispalatsiin tai kampin yläkertaan.. :)
ehdotuksia ?
 
tääl yks idän asukki :wave: siis itä-hki... tapaaminen ois kiva, mähän uskon et pitkästyn lähes hengiltä etenki tossa ä-loman alussa ku ei oo beibeekään viel hoivattavana.

ja joo, varataan leffasta koko eturivi sit meille, pääsee helposti juokseen pisulla vartin välein ja rönöttään siin muuteski puoliks makuulla :D eikä ota masukaan eessä olevan penkkii kii :D
 
Voi yäks Laala, tsemppiä massutaudin kanssa :hug: Tiedän että se on kauheeta, itse sairastin noroviruksen raskaanaollessa, pahimmillaan 15min välein piti käydä oksentamassa :x.

Närästykseen mulla auttaa suklaan, kaakaon, limujen, ruikkarin ja yleensä kaiken happaman ja rasvaisen syömisen minimoiminen. Hetkellisesti närästysoireisiin auttaa tosiaan maito tai piimähörppy. Auttaako sinulla unicorn85 ihan perus Rennie? Mulla sitä meni joulun alla ihan kestona, kun en malttanut olla syömättä noita jouluherkkuja. Sitten tajusin että jo ihan puolikas rennietä auttaa ainakin hetkellisesti. Siinä sitten joulu meni Rennien palasia imeskellessä.

Nyt muuten närästys on minulla pysynyt useana päivänä poissa, liekö syynä ruokavalion paraneminen joulun jälkeen, vai oisko vauva vaihtanut asentoa niin ettei enää paina mamman ruokaröörejä?!

Paape: oletkos ajatellut seisomalautaa esikoiselle? 2.5 vuotias saattaisi jaksaa seisoa siinä ne pätkät jolloin ei jaksa kävellä. Seisomalautoja taitaa saada lisävarusteena vaunuihin kuin vaunuihin.

Unicorn: viikolla 36 tai 37 oli minulla muistaakseni synnytystapa-arvio esikoisesta.

Raskausarpien ehkäisemisestä: esikoisesta rasvailin semmolella Oriflamen raskausarpivoiteella aina silloin tällöin kun muistin, ja lisäksi joskus perusrasvalla. En osaa sanoa oliko epäsäännöllisestä rasvailusta mitään apua, mutta arpia ei tullut lainkaan lukuun ottamatta parin sentin viiruja massussa olevan luomen molemmilla puolilla ;). Tissien alaosaan tuli kyllä arvet, kun rinnat kasvoivat B-koosta D:ksi :) (niitäkin siis kannattaa rasvailla jos meinaavat alkaa paisua kuin pullataikinat ;) ). Ihmeen hyvin nuokin arvet on hävinneet ja haalenneet, käytännössä kokonaan.


Tästä tulikin mieleeni että laitetaanpas pystyyn pientä tissigalluppia :D: Millaisia muutoksia teillä on rintsikoiden koossa tapahtut tässä raskauden aikana?

Mulla ennen esikoisen odotusta koko75B, joka raskausaikana muuttui kokooon 80C. Synnytyksen jälkeen ympärysmitta pieneni mutta tissit paisuivat maidonnousun myötä niin että oltiin koossa 75D-75E. Sitten imetyksen loputtua koko vakiintui 75C. Nyt tässä raskaudessa tissit paisuu paisumistaan, nyt 80D tekee tiukkaa jo, mutta en vaan suostu uskomaan että pitäis muka lähtee kauppaan isompia rintskoita vonkaamaan :ashamed:. Melkoinen kokoarsenaali mulla jo nyt noita rintsikoita kaappiin kertynyt kahden vuoden ajalta :LOL:.

Ihania massuja unicorn ja piin, näitä massukuvia on aina kiva katsella, laittakaahan muutkin tulemaan! :wave:







 
eipä mulla tuo rennie auta olleskaan...

ensimaito kysynpä nyt tuleeko muilta jo ja kuinka paljon??? mulla ei tullu esikosta ollenkaa ennen kuin aloin imettään mut nyt jo muutaman viikon tullu silleen et varsinkin öisin pitäs pistää liivit päälle ja vielä suojat sinne..
 
Mulla rintsikat ennen raskautta kokoa 80D.Kunnon liivit joita hussolta olen kalliilla rahalla ostanut eivät mene lainkaan enää,ei aikoihin.Mutta koko on silti sama eli 80D vaikka pitäisi kai ostaa isommaat lun jättävät kevyen mutta ikävän jäljen rinnan päälle.

Ja imetysliivit ostin niin myyjän kanssa katottua ja kokeiltua todettiin että F85 on hyvä=)Tsiisus.
 
Heips!

sairastajille tsempit :hug: , ei oo kivaa "normi" tilassa, niin saatikka sitten raskaana.

neuvolassa eilen käyty. Painoa tullut 450g/viikko (oon ton painon kanssa jo ihan luovuttanut, teenpä niin tai näin, niin nousee vaan :| . Nyt siis tullut yhteensä jo 10 kiloa. Sf- mitta 23, hemppa 126, lirut puhtaat ja paineet ok. Seuraavan kerran on sitten neuvolalääkäri 20. päivä.

paape mulla edellisten ikäero 2,5v. ja seisomalaudalla meillä mentiin. Hyvin sujui :) .

rasvauksesta mä rasvailin esikoisen odotusaikana (aina sillä rasvalla joka käteen sattui), pojalla todettiin synnynnäinen vesikives ja myöhemmin luin jostain, että hajustetulla rasvalla rasvailu voisi aiheuttaa sukupuolielimiin jotain häikkää. Ei varmastikkaan ollut mikään kovin luotettava tutkimus mutta sen verran tulin hysteeriseksi, että tokan kohdalla en rasvaillut. No, ekasta ei arpia tullut, tokasta tuli muutamia. Tosin toka painoi puoli kiloa enemmän, joten sekin varmaan vaikuttanee? En siis todella usko tuohon tutkimukseen, satuin sen vaan lukemaan jostain ja sain peikon siitä asiasta.

tapaaminen täällä yksi Espoolainen, joka mielellään tutustuu uusiin immeisiin.

( . ) Vauva päätänyt ilmeisesti jäädä tohon kohdun yläosaan (?) poikittain (??), maha roikkuu alhaalta ihan tyhjänä pussina ja kaikki potkut ja nyrkiniskut tuntuu virtsarakossa. Mahalaukkua painaa oikeen tosissaan ja ruokaa ei pysty syömään kuin tosi pieniä määriä :/ . Toisaalta supistuksia ei oo tullu niin paljon (ilmeisesti kun vauva ei paina tota kohdunsuuta/kaulaa?) Voi kun pikkanen kääntyisi kuitenkin pää alaspäin, niin oma olo paranisi.

Miinulainen+Hymy 24+
 
JJ-t tunnelointi tarkoittaa sitä, että yskäistäessä tai painellessa kohdun suu lähtee aukeamaan.. Noi sun supparit on niin hurjan kuuloisia, että jos olet vielä töissä niin ajaisin samantien ajan lääkärille ja saikkua, ei mulla ole noin hirmuisesti mielestäni supistellutkaan. Ja 2cm on kanta-hämeessä aikalailla rajana että siitä huonommat otetaan heti osastolle sisään. Äippäpolillehan voi mennä koska vain tarkistuttamaan tilanteen, vaikka tänään illalla..
 
AAM
nonih eli säde, miinulainen ja allekirjoittanut ainakin ! :wave: kyllähän ne pienet kahvikestit näillä kokoonpanoilla saadaan aikaan :LOL: ja onhan kai meitä tässä muitakin pk-seudulta eiks jeh ? :D

MUOKKAUS *ruttana, manna, tutsa, Piin* mainiota... :)

juu niin mullakin on tuo 2 vuotias mutta saa nähdä otanko mukaan voi olla etten.. :D päikkään suunnittelin että pitäisin ti ke to ja pe ja ma ois kotona aina.. mut we`ll sii.. =)
 
Allusmamma: Täällä myös yksi. :wave:

Ja sitten hehkutusta.. mun ratassetti tuli kotiin.
ja ne on ihanat. :D
Kyllä vauvan kelpaa niissä köllötellä ja se kaukalo on ihan sika painava, mutta onneksi on travel system. :xmas:
 
:wave: helsingistä ollaan täälläkin.

Masun rasvailua oon harrastanut body shopin vartalo voilla (mangon tuoksuinen) ja vielä ei ainakaan ole arpia tullut.

Musta tuntuu että oon ihan vkossa kangistunut ja kipeytynyt lantiosta ja alaselästä oikein kunnolla, varsinkin kävellessä tulee kipeitä suppareita, ja mies sanoo että mun kävely on taas muuttunut pingviinimäiseksi. pissalla juoksen taas kokoajan.ja joku puhui siitä turtuneesta alapäästä :wave: täältä löytyy sellainenkin. mulla esikoinen painui tosi syvälle lantioon , mikä aiheutti silloin samoja kipuja, onkohan tämäkin masukki ruvennut lymyämään siellä...

Säde ihana täystuho teillä =) toivottavasti ei tule mustasukkaiseksi vauvasta ja sen tavaroista, muistan kun ootin esikoista meidän toinen kissa (joka siihen asti ollut perheen vaaveli) oli ihan haltioissaan kaikesta vauvan tarvikkeista ja kuvitteli kaiken olevan hänelle ostettu (synnärillekkin mies toi turvakaukalon jonka oli joutunut imuroimaan ja putsaamaan kissan karvoista , mokoma oli nukkunut siellä aina kun oltiin oltu poissa, vaikka kuvittelin sen olevan paikassa minne rontti ei pääse)..sitteriinkin meni heti nukkumaan kun vauvan nosti pois.ja raasu sai slaagin kun vauva tuli taloon, ei poistunut keittiöstä viikkoon, paitsi vessaan.stoppasi kynnykselle jos lelu meni pidemmälle,munaton draama kuningas :D

eip muuta kummempaa..vkonlopun alkuja.
 
Allusmamma :wave: Täällä myös yksi helsinkiläinen jolla ei muuta olekkaan kuin kahvitteluaikaa.. Tosin mulla on tämä 1-vuotias kylkiäinen matkassa... :)

Rasvailusta, esikoisesta rasvasin aina suihkun jälkeen eli lähes päivittäin ja tokavikalla viikolla (kun tuli ekat pakkaset) tuli pari hassua arpea. Nyt tuli sisäreisiin jo tyyliin viikolla 10 :eek: ennen ei ole siellä ollut.. Joten mä en siis usko rasvailun voimaan juurikaan, ehkä hiukan saattaa ehkäistä. Enempi se on ihotyypistä kyse, koska tiedän tapauksia joissa jotkut tyyliin jotka ui ja kylpee voissa 24/7 ja ovat kovinkin arvilla.. Mulla itellä on luonnostaan kuiva iho ainakin talvisin, pakkasilla varsinkin, pohdinnoistani olen johtopäätökseen seuraavan tulla -> kuiva iho arpeutuu helpommin..
 

Yhteistyössä