*HUHTIKUUN MASUASUKIT* Tammikuussa <3

en o saanu todistusta.. täytyy pyytää ens viikolla ku o n aika sinne jos se ei ite tajua.. en o käyny kelassa täytteleen ku saan ne laputkin sitten samalla neuvolasta..

ÄISKÄPAKKAUS kumman ootte ottanu?? kun meillä on esikko syntyny -06 ja siitä on vaatteetkin aikas hyvässä kunnossa mut sit taas se raha on todella pieni verrattuna pakkauksen arvoon en osaa päättää.. onko ne nätin värisiä ne vaatteet nyt siin pakkauksessa..??
 
nonnih.. nyt on vakuutus haettu. huomenna olis ollu viimenen mahdollinen päivä saada se voimaan ennen lapsen syntymää. tosin enpä tajunnu ottaa neuvolakorttia mukaan niin joudun huomenna sen käydä näyttämässä pohjolassa. :headwall:

söin sitten liikaa kun käytiin äidin kanssa syömässä. en meinannu päästä liikkeelle ollenkaan tän masuni kanssa :eek: ja nyt pitäs vielä tehä ukolle ruokaa

Nellah ja 27+5
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja unicorn85:
en o saanu todistusta.. täytyy pyytää ens viikolla ku o n aika sinne jos se ei ite tajua.. en o käyny kelassa täytteleen ku saan ne laputkin sitten samalla neuvolasta..

ÄISKÄPAKKAUS kumman ootte ottanu?? kun meillä on esikko syntyny -06 ja siitä on vaatteetkin aikas hyvässä kunnossa mut sit taas se raha on todella pieni verrattuna pakkauksen arvoon en osaa päättää.. onko ne nätin värisiä ne vaatteet nyt siin pakkauksessa..??
no meillä on kans tuon esikoisen jäljiltä niin hyvässä hapessa vaatteet ja kamat muutenkin että rahana otetaan.. on ne kyllä ihan kivoja tän vuotiset rytkyt :) mut emmä vaan sen fiiliksen takia silti niitä ota (tai sen naisten kondomin :) :LOL: niin turha.. :whistle: ) . Rahan mielummin..

kertoilkaan sitten kuin se naisten kortsu ajaa asiansa :D ne jotka pakkauksen ottaa.. :LOL:
 
JJ-t Kohdunsuun tilanne on ollut nyt joulukuun puolesta välistä samanlainen, kiinni ja kohdunsuuta n. 2cm jäljellä. Jouluaatonaattona ja jouluaattona oli tunnelointia, muttei ollut enää 27.12 eikä sen jälkeenkään. Kerran viikossa ollaan tarkkailtu samalla kun on laitettu se keltarauhaspiikki. Jouluviikolla oli kolme käyntiä yhteensä tunneloinnin takia. Loppiaisena lääkäri sanoi, että painaessa jopa kasvaa kohdunsuu. Ja mulle on tehty looppi (eli otettu sellainen sentin, kaksi paksuudelta kohdunsuuta pois kun oli muutoksia siinä alueella soluissa), joka lyhentää jo normaalistikin kohdunsuuta. Parhaimmillaan mulla on ollut kohdunsuuta jäljellä 4cm ja se oli lokakuussa.
Supistuksia tulee muutamia päivässä, ne vetää vatsan kovaksi ja paineen tunnetta tulee vatsaan. Supistuksia tulee jos makaan selälläni jalat suorassa ( kylkiasento mulle paras) ja jos kauheesti kävelee niin saattaa tulla. Supistusten määrä on huomattavasti vähentynyt. Täysin vuodelevossa en ole ollut kuin jouluviikolla, mitä nyt sairaalassa ravasin. Nyt olen kyllä tehnyt muutamia kauppareissua, mies kantaa tavarat ja nostaa esikoisen autoon..
Toivotaan, että menee täysaikaiseksi, esikoisesta oli kanssa se 2cm jäljellä pahimmillaan ja hän syntyi kuitenkin vasta 39+4, nyt ei olla kotona niin en voi tarkistaa kuinka siellä on merkattu kanavia eri aikoina
 
Äippäpakkauksesta sen verran, että siinä oli kyllä nyt ihan kivoja vaatteita ja se makuupussipeite oli myös kivannäköinen. Meidän äiti muisteli, että aikoinaan pakkaus oli kyllä paljon suppeampi.

Allusmamma: mäkin hiukka ihmettelin naisten kondomia. Ajattelin, että täytyis varmaan työpaikan kahvipöydässä näyttää sitä, kun ne ei varmasti sellaista tiedä olevankaan. Onpa kiva, kun nyt ei ehkäisyä tarvi ajatella, mutta jossain vaiheessa sekin tulee ajankohtaiseksi hamassa tulevaisuudessa.

Sokerinrasitus kertoi mulle, että yksi arvo oli koholla, joten joudun nyt sitten ruokavaliota seuraamaan ja kotona mittaamaan sokereita. Täytyy toivoa, että kotimittaukset ovat sitten ihan normeissa. Mulla ei ole koskaan aiemmin ollut sokereista ongelmaa raskauksissa. Nyt sitten tarkasti katson, mitä syön - turhat rasvat ja sokrut joutuu heti pannaan. Painoa ei onneksi ole tullut kuukauteen kuin 500 grammaa, vaikka ihan normaalisti olen syönyt.

Tein eilen netistä vielä pari hankintaa eli ostin Baby Björnin rintarepun ja pikkukamaa, kuten tutteja ja tuttiketjun. Tuo reppu oli paljon edullisempi kuin täkäläisessä vauvaliikkeessä. Mies askaroi eilen pinnasängynkin valmiiksi.

Vakuutuksissa on muuten todellista ikärasismia. Moni yhtiö ei anna syntymättömälle vauvalle vakuutusta, jos äiti on yli 40 vuotta. Joten me otetaan vakuutus sitten vasta synnytyksen jälkeen. Välillä sitä tuntee olevansa todellinen riskiraskaus...

mimuli ja poitsu 27+4
 
Hei onko täältä moni tulossa Turussa perhevalmennukseen ens tiistaina klo 18? :D Mietin että voiks siel nähdä nettituttuja! :D

Musiikista mä en varsinaisesti soitata mitään vauvalle, kun mä opiskelen siis musiikkipedagogiksi niin tulee itse soitettua tuota viulua aika aktiivisesti. Mies sen sijaan soitattaa sille välillä levyltä jazzia ja joskus raskaampaa rockia, että kuulis muutakin kuin Vivaldin vuodenaikoja tai Wieniawskin viulukonserttoa. :LOL: Välillä kun olen herkkispäällä yksin kotona, saatan soittaa pianolla ja laulaa lastenlauluja, mutta kauheesti en viitsi harrasta sitä kun piano ei ole ihan vireessä. Pilaan vielä pikkuisen sävelkorvan. :LOL: Eikun itteäni ällöttää se pianon epävireys. Mut joo, pieni kyl tuntuu reagoivan musiikkiin. :D

Äitiysavustuksesta pakkaus valittiin TIETYSTI kun kerran esikkoa odotellaan. :D
Ja voin sit kertoa toimiks naisten kortsu, kaikkeahan on pakko kokeilla mitä pakkaukses tulee. :LOL:

Tyttöennustuksesta vielä.. Meinaan että mulla ei silleen väliä kumpi tulee, mutta kun alkuun oli sellainen olo että se on poika, niin sitten kun rakenneultrassa joulukuussa sanottiin että ei löydy kulkusia, niin olin lähes järkyttynyt. Nyt kun olen sitten jo taas asennoitunut siihen että se on nyt tyttö mitä odotellaan, niin saan kyllä slaagin synnytyssalissa jos se onkin poika. :LOL: Joten nyt sais sit mielellään pysyäkin tyttönä! :D

Eipä muuta. Oon ulkoillu tänään ja nyt ruoaksi lämmitin aiemmin tekemäni lihapullat (meillä ei osteta lihapullia valmiina, se on vissi se!) ja tein siihen ruskean kastikkeen ja keitin spagettia... Tuli ihan sellanen olo, että puuttuu vain se alakoululainen joka tulee koulusta posket punasena ja truuttaa annoksensa päälle viel puol pulloa ketsuppia! :LOL:
Nyt vois kyl mennä vähän ruokalevolle, kun se vielä on mahdollista. ;)

Laala ja Punkero rv25+2
 
Juuh, toivotaan tosiaan ettei ole alkavaaa myrkytystä. apua, nyt mie odotan sinne äippäpolille pääsyä. Toivottavasti se aika tulee pian. Olisi niin ihana päästä varmistamaan pienen hyvinvointi. Kyllähän sitä itse jaksaa vaikka pääylöspäin kunhan vauva voi hyvin.

Seksi, mitäs se nyt taas olikaan. Mä en edes muista kuinka kauan siitä on. Ensin oli se istukka kohdunsuulla mikä aiheutti vuotoja niin tuli yhdyntäkielto. Sitten kun saatiin lupa taas hommaila niin ei keretty kertaakaan kun toi umppari tulehtui. Ja jouduin leikkaukseen.
No nyt siitä leikkauksesta on toipunut, mutta on ollut niin pitkä tauko että jotenkin tuntuu ettei enää osaa...... Onneksi on kärsivällinen mies ja eiköhän se seksielämäkin pikkuhiljaa palaudu jossainvaiheessa.

Äippäpakkauksesta, meillä ovat lapset syntyneet 2004 ja 2006 molemmille otettiin pakkaus niin otettiin myös tälle. Kunhan se joskus nyt tulisi.... mitenniin, minäkö muka kärsimätön :LOL:

Keskiviikkona olisi se sokerirasitus. Mielenkiinnolla odotan kyllä sitä. Tai en niinkään sitä rasitusta. Mutta niitä tuloksia.

t: Solina ja Kirppunen rv 25+4
 
Mäkin sain sokerirasituksen tulokset... Paastoarvo loistava, mutta 1.tunnin arvo koholla. 2.tunnin arvo sit taas oikeen hyvä. Olo tuntuu ihan surkeelta :'( Mielestäni syön ihan ok ja painoindeksi ennen raskautta 21... Suvussahan 2.tyypin diabetesta kyllä on, mutta silti. Harmittaa... Vaikka hyvähän se on oma riskinsä tiedostaa niinku loppuelämän kannalta. Kai se tästä taas. Ens viikolla neuvola ja saan sit oman mittarin ja seuranta ja ruokavaliohoito alkaa. Toivottavasti tehoo... I know, ei tää nyt niin kauheen vakavaa oo, kai nää hormoonit nyt saa mut ihan depikseen...

Sex, aika hiljaiseloa tääläkin. Ehkä kerran, pari kuukaudes (apua, onko se tosiaan menny noin vähiin!). Ihan viime aikoina on itelle halut palannu, kun alkuraskaudessa ei juurikaan ollu inspiraatiota. Mies on kyllä ollu kärsivällinen ja ihanasti läheisyyttä muuten antanut. Viimeistään sit viimesillä viikoilla aktivoidutaan, kun yritetään saada synnytyksiä käyntiin ladies :LOL:
 
Solinalle tsemppiä, nyt vaan lepoa lepoa! Ja eiköhän sielä vauvalla oo kaikki hyvin! Meet sit aikasemmin synnärille käymään, jos tuntuu, että vauva liikkuu vaisusti tms..

Jaahassu, ei täs onneks ihan hirveen pitkä enää sinne 34 viikkoon oo. Kun nyt sinne asti pääset, niin hyvä on! Vaikka eihän sitä vauvaa mielellään vielä silloin synnytä, mut sitten on kuitenkin jo hyvät viikot ja pikkunen alkaa pärjätä jo hyvin :)
 
Kuulin just, että eräs huhtikuun masuasukki on jo viime viikolla tulla tupsahtanu maailmaan. Sukulaisperheestä on kyse ja ne oli about viikon mua edellä eli varmaan jollain viikolla 26 syntyi. Vauvasyntyi kilon painoisena ja on terve, mutta keskoskaapissa tietty viettää tovin jos toisenki. Ilmeisesti synnytys jouduttiin käynnistämään jonku tulehduksen takia. Antaa silti toivoa, että jos oma vauveli nyt syntyis niin aika hyvältä näyttäis :). Vaikka siis sitä sairaalarumbaa ja epätietoisuutta vauvan mahdollisista kehityshäiriöistä ei ehkä ihan noin vaan jaksaiskaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja milkystern:
Pojat pystyis ehkä helpommin kasvattaan "kunnon" leluilla,kuten brion junaradoilla sun muita.Tytöille on tarjolla just tollasta mun makuun ällöttävää.
Meidän esikoistyttö sai tänä jouluna lahjaksi ekan nuken (neidillä ikää 1v4kk), muuten taitaa olla aika poikamaisia noi hänen lelunsa ( legoja junaradalla, junilla ja autoilla höystettynä, muutenkin paljon autoja kun niistä tykkää, jne). Minäkin inhoan braz-nukkeja ja kovin toivon ettei tyttö niistä isompana innostu :). Myös yltiöpäinen vaaleanpunaiseen pukeminen on alkanut tulla korvista ulos, juuri tilasin henkkamaukalta tytölleni sinisen, turkoosin ja vihreän värisiä paitoja ;). Eli ei kaiken ole pakko olla vaaleanpunaista prinsessahömppää vaikka lapsi tyttö onkin ;).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Zukkis:
Viimeistään sit viimesillä viikoilla aktivoidutaan, kun yritetään saada synnytyksiä käyntiin ladies :LOL:
joo näin mieki oon suunnitellu :D enkä usko et toi isäntä pistää vastaa yhtää :D


Musiikista sen verra, et tänää ekan kerra kokeilin et laiton puhelimesta soittimen soimaa ja luurin masun päälle, ni johan alko jytäämää mimmi masussa!! :D
ja nyt illemmalla oli pakko näyttää ukollekki :D ihanata :D

ziki ja mimmi 24+6
 
unicorn85 mä oon ainakin syönyt suklaata vaikka kuinka paljon.
On vaan niin hyvää...jouluna saatiin ihan hirveesti lahjaksi suklaata.
Odotan kyllä esikoista, mutta minusta äippäpaketissa on niin ihania vaatteita
että aijon todellakin sen ottaa. Ja näin esimmäistä odottaessa vaatteita tarvitseekin. :D

tässä linkki niihin äippäpakkauksen vaatteisiin http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/100502155308EH
 
iltoita!! =) juttua on taas tullu,mukava lukea!! SEKSISTÄ: Samallai se on maistunu ku ennenkin,ei mitään ongelmia ollu sen nsuhteen...=)LIIKUNTAA harrastan jollai lailla joka päivä.viikossa teen reilun tunnin mittasia sauvakävelylenkkejä ja hiihdän enimmäkseeen.kotona tulee tehtyä kans jottai lihaskuntoa vahvistavia juttuja.PIKKARIT on samat ku muullonki.siis niinku sillon ku en oota...ÄITIYSAVUSTUS otetaan rahana.ostetaan sillä joko pinnasänky tai turvaistuin.. SF-MITTA oli viimeksi,viikolla 22 , 17cm SYNNYTYKSESTÄ: viimeksi oli aika pitkä ja hidas avautumisvaihde,koska lapsi syntyi hiukan liian aikasin,joten toivon että tämä menee vähintäänkin laskettuun päivään ja toivottavasti synnytys ois helpompi =) SUKLAA on herkkuani,syön sitä ihan liikaa :p  myös irtokarkit maistunu liiianki hyvin...  RATTAAT meillä on ennestään,herquleksen raptor 3-spin LIIKKEET tuntuu tosi hyvin ja vauva liikkuu aika paljon,möyryää ihanasti =)
SUPISTUKSIA tulee joskus ja jonku verran muttei paljoa.yllättävän vähän,viimeraskauteen verrattaen.
HIKKA vauvalla pari kertaa päivässä.mies laittoi käden mun mahalle ja sanoi että tuntee selvästi hikan
=) =)
kuinkahan kauan menee tuossa äitiysavustuksen saamisessa? joulukuun alussa laitoin paprut menemään,eikä vieläkää oo tullu mitään tietoa...
mutta tässä tällanen litania tällä kertaa =)
hyviä vointeja äidit!!

Pai ja nuppu 26+2
 
Heippa mammat. :)

Neuvolassa käyty ja kaikki hyvin.
Painoa oli tullut 605g/vko, joten kokonaistilanne nyt himpun alle 10kg. Ei tullut noottia. :xmas:
Väsymykseen löytyi selitys kun hemppa oli vain 101, joten rautaa alan popsimaan. Josko sitten olo kohenisi.
Verenpainekin oli 120/70 :eek: Vaikka olin ihan varma että taas menee pilviin, mutta eipäs mennytkään.
Sf-mitta oli "vaatimattomat" 28cm :whistle: (eli kuukaudessa on tullut 6 cm lisää )

Ensi viikolla on sitten vuorossa sokerirasitus ja siitä viikon päästä neuvola.

Äippäpakkaus kotiutui tänään ja on se vaan ihana. :D
Kuvista jo niin päättelinkin, mutta jotenkin oli livenä vielä ihanampi.

Rattaat ei sitten tullutkaan vielä tänään ja olivat aamulla Helsingborgissa, joten huomenna sitten (I hope) =)

Ruttana & Beanie 28+1 :heart:
 
Ruttana mukavia neuvola kuulumisia :heart:
Toivottavasti rauta alkaa puremaan ja väsymys väistyis.
Sinä onnellinen pakkauksen saanut, saisimpa minäkin pian!!
se on kuvissa niin ihana, tahtoo nähdä livenäkin :D :heart: :heart:
 
Talvitie;jee!!!Jollain siis oikeesti vielä pikkutyttöjä jotka pukeutuu muuhun ko vaaleanpunaisiin röyhelöihin=)
Mutsi just sanoi mulle että miten mä voin hankkia jotain sinisiä ko en tiiä onko tyttö vai poika!Totesin että vaikka olisi tyttö niin hankkeisin ihan samat ko nyt tähänkin mennessä.

Olen kyllä itekkin ollut pienenä ja vähän vanhempanakin sellainen poikatyttö joka poikien kaa on rymynnyt mettissä.Ja illalla salaa harjaillut my little poneja :LOL:
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja milkystern:
Olen kyllä itekkin ollut pienenä ja vähän vanhempanakin sellainen poikatyttö joka poikien kaa on rymynnyt mettissä. Ja illalla "salaa" harjaillut my little poneja :LOL:
:ashamed: :wave: :wave: minä ja minä kans !! ja pukenut barbeja.. :D :LOL: mut silti leikkinyt myös kahden isoveljen muovisilla lelusotilailla ja ampunut niitä viivotin/kummari aseella sekä leikkinyt heidän vanhoilla autoilla ja junaradalla plus muovieläinten järjestely.. :whistle:

olen myös joutunut "kärsimään" heidän vanhoista pitkistä kalsareista.. jos jostain traumoista puhutaan.. :D
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja SädeI:
Kuulin just, että eräs huhtikuun masuasukki on jo viime viikolla tulla tupsahtanu maailmaan.
niin siis ei kuitenkaan meidän listalta ? :| :/ tsemppejä heille.. kyllähän se 26 viikon jälkeen ollaan jo turvallisella puolella.. :) onneks ollaan suomessa jossa keskoslasten hoito on huippuhyvää..
 

Yhteistyössä