Noni, romaania pukkaa taas ollos hyvä..
Kelan paperit. Niistä aikoinani panikoin, kun en muka osannut täyttää. 19.12 täytin sekä äitiysavustus- että vanhempainrahahakemuksen netissä, niin sehän kävikin yllättävän kivuttomasti. Kymmeneksi olin menossa töihin ja vein samalla reissulla sen neuvolasta saamani todistuksen kelaan. Äitiysavustuksesta tuli päätös 29.12 ja nyt sitten odotan pakkausta ensi viikolla saapuvaksi, viimeistään
VAnhempainraha hakemukseen kävin eilen viemässä töistä pyytämäni palkkatodistuksen, jota täti kuitenkin vähän ihmetteli. Siinä kun ei kuitenkaan näy lomarahat yms. muut. Vien vielä ensi viikolla kun saan joulukuun palkan viimeisen puolen vuoden tilinauhat sinne niin niiden luulis sitten jo riittävän päätöksen tekoon. Täti näki koneelta että vanhempainrahahakemuksessa oli kohta "odottaa y17" tjsp. eli niitä mun selvityksiä tuloista. Toivottavasti ensi viikolla saa sen homman haltuun kunnolla.
tarvikkeista Ne vaunut on ikäänkuin päätetty mutta ei vielä ostettu. Eli mä päädyn niihin city crosseihin ja mielellään jollain, (ei pinkillä) maastokuviolla.
Meillä on muutamia bodyja (joista yks on ihan ylisöpö nallepuh jonka mun äiti toi las palmasista. Jos tuttunne on menossa johonkin jossa c&a kauppa niin suosittelen sitä lasten osastoa, siellä on edulliset hinnat ja paljon kaikkea kivaa vaatetusta), parit potkarit, yksi filtti ja paavo pesusieni villatakki jonka oon itse ostanut. Turvakaukalo on kans ostettu melkein pari kuukautta sitten. Se on britaxin baby safe plus, marcel-värisenä. Ku halvalla sai..
supistukset, liitoskivut yms. "tunteet" supistelua on, ei kivuliaita kuitenkaan. Joudun töissä aika paljon kumartelemaan niin sen jälkeen tuntuu kiristelyä vatsassa. Viime viikolla mulla oli oikea lonkkakin ihan kipeä, niin että ihan teki tosi kipeetä kun sille varasi painoa. Nekin meni ohi kun mulla on ollut tosi vähän töitä niin oon saanu ottaa rauhallisesti. Äsken olin koiran kanssa kävelemässä ja ajattelin vielä että ompa ihana ilma mennäänki pitempi lenkki. Sit alkokin nippailla alavatsasta siihen malliin, että hidastettiin vauhtia ja käveltiin vaan tässä lähiympäristössä, että jos tulee tarve niin pääsee nopeasti kotiin lepäämään. Kun ei oikein tiedä, että kun noita tommosia tuntemuksia tulee niin pitääkö vaan jatkaa ja ajatella että menee ohi vai hidastaa vai kertakaikkiaan lopettaa tekeminen siihen paikkaan..
Mulla kanssa tuntuu ahdistusta tissien alla joskus, vaikken usko kohdun vielä sinne asti ulottuvankaan. Voisko se sit olla närästystä vaikka mulla ei kyllä suuhun "nouse" mitään? Samanlainen tunne tulee jos istun "flänässä", siis en selkä suorana. Mullakin muuten alkaa jo maha näkyä, vihdoista viimein! Tosin edelleen pystyn nukkua mahallani.. vaikka tietoisesti yritänkin välttää siihen asentoon joutumista.
hikka Joo, oon joitakin kertoja tuntenut, että tärähtelee tasaseen tahtiin että varmaan hikottelee.
sex hmm.. hiljasta on. ehkä kerta viikkoon, aina ei sitäkään. vaikka nyt erityisesti mulla on semmonen olotila että kaipaisin läheisyyttä. eihän sen aina tartte meinata petipuuhia mutta.. ehkä tämä tästä. kyllä se siitä.
alushousut mulla on joitakin mamma pökiä, niitä mummomallisia. Mä tykkään niistä kyllä, lämmittä kivasti mahaa kuhan eivät rullaudu alle. On mulla myös muutamia hipstereitä ja nekin kyllä tuntuu ihan kivalta. Mulla ei niin väliä miltä näyttää kuhan tuntuu kivalta päällä.
sheivailut yms. vuosiin enää oo sheivannu. saksinu vaan lyhyemmäks kun alkaa rehottaa häiritsevästi. minoon niin laiska. Kainalot kyllä sheivaan melkein joka toinen päivä. Sen oon huomannu, että jalkakarvat ei kasva niinku ennen. Ne on harventunut selvästi ja kasvavat paaaaljon hitaammin. Onneksi! Mulla nimittäin on todella kiusalliset mustat ja aika paksut jalkakarvat. :ashamed:
mieslääkärit meillä neuvolalääkäri on mies ja minä oon ollut sen yhden kerran hänen vastaanotolla. Tykkäsin. Teki silloin sen varhaisultran ja oli oikein helläkätinen. 21.1. menen taas sedän luokse.
synnytys Alitajunnassa se kai jyllää, en kyllä ihan koko ajan ajattele asiaa. Oon muutamalle kysyjälle vastannut, etten viitsi hirveästi murehtia sitä. Pakko vaan luottaa että kun se on edessä ne kyllä kertoo mitä tapahtuu ja missä mennään ja mitä mun pitää tehdä. Kirjasta oon kyllä lukenut erialisista asennoista ja vesisynnytys tuntuu aika kiehtovalta..? Ehkä sit kun käydään synnärillä tutustumassa niin selviää että mitkä tyylit siellä on mahdollisia. Olen ajatellut että mennään miehen kanssa sitten kun jään äippälomalle. Ihan jo miehen mielenrauhan vuoksi, että tietää mihin sitten mut viedä
syöminen Mulla on nyt ongelma. Joulun ja uudenvuoden välin söin kuin possu.. Suklaata lähinnä. Siis välittämättä yhtään mistään mitään. Nyt mua sitten hirvittää että paino on noussu ihan sikana ja saan noottia. Kun kaikenlisäksi tuntuu vieltä toi kohtu nousseen jo selväsi navan yläpuolelle yläreunastaan. Jos se onkin nyt kasvanut jotenki tosi paljon tosi vähässä ajassa ja ja.. ääh. Ens maanantaina menen vihdoin ja viimein siihen sokrurasitukseen.
perhevalmennus Alkaa meillä ensi viikon tiistaina. Miehelle oon sanonut että ainakin ekalla kerralla on pakko tulla mukaan. Sillä kun on tiistaisin sen ainoa harrastus, käy pelaamassa sulkkista työporukalla. Nyt sekin menee sit pipariksi kun ovat päällekkäin. Eihän tuo valmennus tosin ole kuin 4 tai 5 kertaa..
äippäloma Eilen oli pomon kanssa puhetta, että jos pitäisin kesäloman pois ennen äloman alkua. Se olis työnantajalle helpointa, kenenkään ei tartte muistaa onko se pidetty vai ei. Mulle se passais kanssa, pomon ei tarttis laittaa mulle sitten tunteja enää kuin helmikuun parille ekalle viikolle. Oon kyllä jo ajatellut että jos jäisin siis jos saisin saikkua loppuun asti ihan vaan siksi kun jotenki ei meinaa jaksaa töissä. Tai kyllä siellä vielä mielelläni olen, mutta töiden jälkeen olo on kuin hakatulla, kotona ei sitten taas saa mitään aikaiseksi. Ja ne kaikki koukistelut ja nostelut.. Oon siis kaupassa, myymälän puolella.
musiikki ootteko jo soittanut beibeille musiikkia? Mä oon nyt parina iltana ja aamuna soittanut käänykästä (hyi mua, säteilytän vauvaa :O ) braveheart-elokuvasta pianolla soitettua musiikkia. Se tuntuu tehoovan, eilen alko hirveä monotus niin että puhelin meinasi tippua mahalta
. Viime aikoina oon ihan kotona ollessani kuunnellut TOSI paljon Maria Lundin Ajan sävel levyä, voi hitsi kun on hyvä levy! Sitä kuuntelen itsekseni, sitten kun mies pääsee "puikkoihin" maria hiljenee ja tilalle tulee jotain vähän rankempaa, viimeaikoina WASPia aikalailla.. Saa nähdä mimmonen hevari mein lapsesta tuleekaan.. Yleensä meillä kyllä kuunnellaan vähän rankempaa musiikkia, kuten Nightwish, Sonata, Amorphis yms.. Jos ens kesänä pääsis vaikka ekaa kertaa Tuskaankin, se on ollu työnalla jo moonta vuotta
teppana ja mahavauva 25+6