*HUHTIKUUN MASUASUKIT* Tammikuussa <3

Iltoja

Taas oltiin neuvolareissulla, eikä lääkäriaikaa vieläkään varattu :kieh: Ensin kuulemma sokerirasitukseen parin viikon sisään ja sit vasta varataan lekuriaikaa.. Ja tietenkin sinne sokerirasitukseen pitää itse varata aika ja soittoaika on mitä mainioin 14-15, eli lahopää kun olen niin tasantarkkaan sen unohdan, niinku heti tänään..

Painoa oli tullut pikkusen vajaa 2kg/kk, mutta koska oli joulu niin oltiin suopeita. Pissa muuten ok, mutta proteiinit oli plussalla, kuulemma varmaan johtuu valkovuodosta, vaikka aamulla olinkin ollu just suihkussa. Meen nyt varuioks kuitenkin pisunäytteen antamaan sokerireissulla. Ja taas mennään myös sinne hiton vasta-aine verikontrolliin ja edellisessä raskaudessa kun oli hepatogestoosi, niin pitää mennä maksa- ja sappihappoarvotkin mittauttamaan.. Musta loppuu kohta veri!!! Onneks hb oli 125..

Äitiysavustus otettiin rahana ja tilille se napsahti jo heti 2.1 (kelaan paperit kiikutin joulukuun puolessavälissä, eli nopiaa toimintaa kerrankin), esikoinen siis on sen pakkauksen -07 saanut ja kaikki vaatteet ja tilpehöörit tallessa..

Nyt puuronkeittohommiin että ton ipanan saa pehkuihin, on ollu rankka päivä meillä kun ensin pakkasreissu neuvolaan ja vielä viiden tunnin aleshoppailu keskustassa :) Mun jalat ihan kuolleet ja huomaa että tyttökin on ihan zippi.

Piin 26+1
 
Heip!

Paljon on taas tullu tekstiä.. ei meinaa pysyä perässä jutuissa vaikka käynkin yleensä pari kertaa päivässä kattomassa.

Täälläkin on alkanut maha välillä kiristyä ja kovettua omituisesti. Ei kuintenkaan yhtään kipeesti, että kai se kohtu alkaa pikkuhiljaa harjoitella tulevaa varten. Varsinkin seksin jälkeen vatsa menee ihan kivikovaksi.. Vähän jo mietityttikin et onko toi ihan turvallista, mutta eipä se kireys kauan kestänyt. Seksistä muuten.. lähiaikoina ei oo kauheesti innostanu, luulen että se johtuu suurimmaks osaks siitä, että tunnen itseni niin kamalan näköiseksi valaaksi että itseäni häiritsee. Mies kyllä yrittää vakuutella että asia ei niin ole, mutta..

Sheivailut: Ei meinaa ylettää millään.. sit vetelen ihan randomilla sieltä täältä. mahtaa olla siistin näkönen kuontalo :LOL: Jalkakarvatkin kasvaa ihan hulluna paksua ja mustaa karvaa, tunnen itseni niiiin viehkeeks. Ja kaiken lisäks tissitkin on ihan ihottumaiset vieläkin. Plääh.

Tarvikkeet Vaatteita alkaa olla aika lailla riittävästi ja vaunut (quinny speedi xs -juoksuvaunut) on jo hankittu. Samoin turvakaukalo, jonkin verran kestovaippoja yms. on jo hankittu.

Synnytys mä en oikeestaan ollenkaan pelkää synnytyksessä muuta kun sitä että olen huonovointinen ja laattailen ympäriinsä.. Synnytyskipu (repeämät yms.) ei siis mua niinkään pelota. Oon varmaan jotenkin kiero tän asian suhteen. Tottakai synnytys tilanteena jonkin verran jännittää, mutta hyvällä tavalla. Haluan kuitenkin kokea sen ja harmittaa kyllä tosi paljon jos joudun leikkuriin.

Mieslekurit Itselläni on paljon parempia kokemuksia miesgynekologeista kun naisista.. Yks jopa onnistu melkein saamaan mut eroon mun gynepelostani. Oon vaan jotenkin ihan paniikissa aina kun meen gynelle. En tiedä miks. En tiedä kumpi meillä on neuvolassa, koska eka lääkäri on vasta ens viikolla. Kiva päästä tsekkaamaan ton kohdunsuun tilanne.

Käytiin muuten viimeviikolla moikkailemassa Himppua ultran välityksellä.. Vaikka poika kasvaakin koko ajan lineaarisesti pikkasen alakäyrällä, niin kilon rajapyykki oli nyt ylitetty. Aika pötkylä se jo on :heart: Sanoin just mielelle että vauvankaipuu alkaa olla jo aika suuri. ei malttais millään odottaa enää.

Nyt on jo sellanen romaani tullu naputettua, että jatkan joskus muullon ja lähden kipittämään vielä kauppaan.

Hyvää vointia kaikille mammoille ja mammojen massuille :wave:
 
Heipat taasen!

Jaahassu: Toivotaan, että se neuvolatädin veikkaus olisi ollut väärässä. Eiväthän hekään voi osata sitä ihan oikeasti sanoa, että tuleeko joku vauva etuajassa vai ei. Kaverillekin joskus 30+ viikoilla useampikin lääkäri julisti, että vauva syntyy runsaasti etuajassa. Noh, tuli sitten suunnitellulla sektiolla kaksi päivää ennen laskettua aikaa. Jos olisi odotettu synnytyksen käynnistymistä, niin varmaan olisi mennyt yliajalle.

Vauva tuntuu musiikkiin liittyen innostuvan aina yhdestä tietystä Tarja Turusen kappaleesta. Tiedä sitten, onko se vauvan mielestä sitten niin ihana vai kamala, että heti pitää alkaa tanssahtelemaan :D

Liikkeitä en minäkään juuri huomaa silloin, kun itse liikun ympäriinsä. Tosin tuo edessä oleva istukka niitä muutoinkin vaimentaa, mutta ihan selvästi vauvalla kuitenkin on niitä rauhallisempia päiviä ja sitten varsinaisia hurlumhei-päiviä. Voi kyllä johtua juuri siitä, missä asennossa on. Eli estääkö istukka tuntemasta niitä liikkeitä vaiko eikö.

Mä jätin Kelan paperit vasta tänään työnantajalle. Varmaan he ne ensi viikolla toimittelevat eteenpäin. Pahus vieköön, nyt muistin taas, ettei me olla vieläkään muistettua hakea vakuutusta vauvalle. Alkaa olla jo pikkuhiljaa kiire.

Neuvolassa käytiin tänään. Painoa on tullut raskauden aikana yhteensä 4,9 kg, sokerit ja protskut oli ok, verenpaine 135/65. Sf-mittakin oli ihan keskikäyrällä eli 22 cm, vaikka etukäteen sitä jännitin. Sokerirasitustesti on vuorossa ensi viikolla.

Me ollaankin sitten miehen kanssa menossa myöhässä perhevalmennukseen eli meillä jäi eka kerta välistä. Se oli ollut jo joulukuussa. Ei tullut mieleenkään, että se voi olla niin aikaisin. No, onneksi päästään sentään jatkoon mukaan.

Tinkatar ja Pikkiriikki 24+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja milkystern:
Talvitie;jee!!!Jollain siis oikeesti vielä pikkutyttöjä jotka pukeutuu muuhun ko vaaleanpunaisiin röyhelöihin=)
Mutsi just sanoi mulle että miten mä voin hankkia jotain sinisiä ko en tiiä onko tyttö vai poika!Totesin että vaikka olisi tyttö niin hankkeisin ihan samat ko nyt tähänkin mennessä.

Olen kyllä itekkin ollut pienenä ja vähän vanhempanakin sellainen poikatyttö joka poikien kaa on rymynnyt mettissä.Ja illalla salaa harjaillut my little poneja :LOL:
Juu jotenkin tuo vaaleanpunainen tulee korvista ulos. Tykkään kyllä pukea neitosen tyttömäisesti, esim. juhliin hame tai mekko jne, mutta onhan niitä mekkoja muunkin värisiä kuin VAALEANPUNAISIA ;). Esikoisen ollessa vielä massussa ostin pinnasänkyyn pehmusteen ja verhon joissa reunukset on vaaleansiniset. Muutamat kysyivätkin sängyn nähdessään että tiedättekö odottavanne poikaa. En ymmärrä että miksi olisi pitänyt ostaa v. pun tai joku "neutraalin" värinen pinnasängyn pehmuste, kun makuuhuoneemme muuten oli sinisen sävyinen... :headwall:
 
En mäkään aio kaikkea vaaleanpunaisena ostaa. :D Mekonkin kun ultran jälkeen ostin, niin se oli itse asiassa ruskea. :D Mut kyl JOTAIN vaaleanpunaista pitää pienellä prinsessalla olla. :D Mut muuten tykkään kaikista kirkkaista väreistä, ja aika paljon aion äidiltä ottaa "retroja" mitä oon ite käyttäny vuonna 84. :D

Kelan sivuilla vihdoinki luki että äitiyspäiväraha: Asiakirja vastaanotettu. :) Jee, ehkä sieltä tulee jossain vaiheessa jotain kivaa. ;)

) .) Nyt meen ehkä nukkumaan koska on koko illan ollu aika huono olo. Vähän sattuu maha ja ällöttää, en tiedä mitä oon taas syöny, toivottavasti menee olo ohi huomiseen mennessä. :kieh:

Laala ja Punkero rv25+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Laala:
En mäkään aio kaikkea vaaleanpunaisena ostaa. :D Mekonkin kun ultran jälkeen ostin, niin se oli itse asiassa ruskea. :D Mut kyl JOTAIN vaaleanpunaista pitää pienellä prinsessalla olla. :D Mut muuten tykkään kaikista kirkkaista väreistä, ja aika paljon aion äidiltä ottaa "retroja" mitä oon ite käyttäny vuonna 84. :D
joo ite samaa mieltä Laalan kanssa :) kyl mie pari jotai vaaleenpunasta ostan mut siihe sit jää :) retroja oon hamstrannu kirppareilta ja lindexilt niit uusretroja :heart: vauvan huoneessaki on nyt oranssi/ruskee/vaaleet retro-verhot mitkä löysin ukon porukoitten autotallista! :D

ziki ja mimmi 25+ :heart:
 
Me ostettii tänää vaunut!!!! http://www.vaunuaitta.fi/tuotteet/lastenvaunut/brio/briokombi/ Täsmälleen tuollaiset!! :heart::heart:Mie oon niin iloinen nyt, et ei mittää rajaa! Ensi kahteltiin, et 399 ois edellisvuoden (eli 2008) väri ja ainoana jälel oli keltainen. Liian räikee ja erottuva meidä makuun.. Mut sit mietittii, et viihtiikö väristä maksaa satkun enempi. Mut meillähän isovanhemmat eli mu anoppi o luvannu maksaa (ja iha siis välttämättä haluavat ) ja sanoi, et väri ol hälle ainaki tärkeä ni ei se saa vaikuttaa ostopäätökseen se hinta. Eli sitten päädyttiin noihin ajattomiin ruskeisiin. Tuli kyllä iha mielettömän hyvä mieli! Ny on kunnon yhdistelmät, mitä itse kyllä jo aina kahtelinkin. Heittoaisallisena ostettiin, eli tuolla compact rungolla! Myös brion oma hoitolaukku ostettii ku saatiin 31?:lla ku samaa syssyyn hankittiin Suositushinta sille kai on 69?. Säästettii kummiski pari sataa! Ny on sekin asia hoidossa!

Onnellinen SS & mytty 27+0 (POKS!!! sillä on jo perjantai)
 
Huomenet kaikille!!
Tänään ois taas neuvola ja eilen soitin neuvolaan ja pyysin sitä saikkua jotennyt sit vissiin saan sen saikun..
Äippärahopista ja avustuksista on ollut puhetta ja mulle tuli pari päivää sitten päätökset ja nyt sit parin vkon sisään pitäis paketin tulla..Äippäraha tietty muuttuu mulla nyt kun jään saikulle,mutta suuntia tietää ainakin..Kotihoidontuenhakemusta en eilen sit ehtinyt viedäkkään joten seki pitäs muistaa tänään viedä..

Mä lueskelen kauhulla teidän selostuksia kaikista vaunujen ominaisuuksista kun tuntuu että ne on mulle ihan hepreaa..Me ostettiin ekalle kirpparilta yhdistelmävaunut..Sit ku tokaa odotin niin huutonetistä huusin tosi halvalla tuplarattaat ja hyvät on ollut..
Nyt kun ajattelee niin olis kaikki kannattanu tietty ostaa ekalle uusia,mut me kun ollaan tällasia kirppis ihmisiä et kolutaan aina eka kirppikset ja sit harkitaan uutta,niin se oli ihan sama onko uudet vai vanhat kuhan eteenpäin pääsee.. Eli siis ekaa odottelevien kyllä ehottomasti kannattaa satsata niihin vaunuihin ja kaukaloihin jne.
Mut kyllä kirppiksiltäki saa hyviä..

No..Täällä välillä tulee aiak napakoita suppareita ja meitti on ku ppurkautuva tulivuori/persiille ammuttu karhujne jne.. Koko ajan on räjähdysvaara..Liekkö hormonit vai stressi vaikuttaa..

Mieslekureista jne.
Mulla oli tokan synnytyksessä mieslääkäri puhkasemassa kalvot jne.. No..Minulta ei ukot tule enää ikinä sörkkimään alapäätä se on vissi.. Sattu niin maan prkleesti ja sit vielä mikä hirvitti eniten..Vauvalla oli naarmu päässä ku synty..Mistään muualta ei sitä ollut voinut saada ku siitä hemmetin koukusta jolla se ne puhko...Olen aina ollutki sitä mieltä että miehelle en mene gynellekkään..

Seksistä...
Jotenki ei jaksa ja kun nyt on se odotettu makkariremppakin käynnissä niin pojat nukkuu meidän vieressä niin eipä siinä hirveesti pysty..Mut jos mies tekee aloitteenniin olen kyllä silti valmis :D

Sheivailusta vielä,että kyllähän toi nyt on päässyt kasvaan vähän kun ei itte pysty sokeroimaan,mutta jospa tänään tai ens vkolla ehtis toi työntekijä sitte sokeroimaan niin sais taas paikat kuntoon..Ikinä en enää anna pehkon kasvaa..Ja ei siitä enää samanlaista pehkoa tulekkaan kun on jo melkein vuoden sokeroinu..

Väreistä
Minustakin on hullua että värit on aina vaaleanpunainen tai vaaleansininen..Ois esim vihreääkin ja violettia jne. ite olen paljo ostanunyt ruskeaa ja beigeä ja jotai sinistäki mut malliltaan ovat kyllä ihan poikavaatteita,mut saa nähdä myynkö jollekki jos ovatki väärälle sukupuolelle... :whistle:
Meillä nyt tulee makkarista sellanen oikein herkullisen maitokahvin värinen niin ajattelin et joko luonnonvalkoista tai beigeä tai ruskeaa vaavinsänkyyn tahtois,mut saa nähä löytyykö täältä pikkupaikasta tai lähistöltäkään mitään..

Hitto mie oon alkanu kompuroimaan koko ajan..Eilen meinasin kaks kertaa kaatua lampun johtoon jonka ei edes pitäny olla mun kulkutiellä..Toissa pv liikkeellä meinasin yhtäkkiä vain kaatua hyllyä vasten ja käteni siinä loukkasinkin hyllyn pystyreunaa vasten..Kömpelys mikä kömpelys..Mies nauroi että ei taida olla sinut tuon painon kanssa ku tasapaino ei ole pysyny mukana :|

Liikkeistä ja asennoista
Mulla kyllä tuntuu tosi selvästi liikkeet olin sitten paikoillani tai liikkeellä.Eilen se siellä vielä varmaan kääntyili niin kyllä tuntu et just tulee läpi kyljestä ja ei kyllä kärsiny siihen kohtaan edes koskea ku heti sattu..

Onkos muilla muutes mm alapäässä kudokset tms ihan hellänä? Mulla tuntuu jo pissatessa et on sillai jännästi hellänä/turtana tms.

Selkä on taas ihan jumissa ja kipeenä..Pitäs äkkiä päästä taas hierojalle..

Mutta jospa tällä kertaa riittäis tän pitunen kirjanen..
Hyviä vointeja kaikille ja moro

Vaavimasu ja napukka 26+2
 
Vaavimasu säkö otat äippärahan 6kk tulojen mukaan?

Kai sitä on pakko tänään kelaan soittaa ja kysyä avustuspäätöksestä kun neuvolatäti eilen kehotti soittamaan ja sanomaan, että on ennenaikaisuuden uhka

ja ettei elämä kävisi halvaksi niin eiköhän kaikki jotka meinaa vauvalle tuttia kokeilla niin tilata tämä, syödään vaikka kaurapuuroa koko ensi kuukausi :LOL:
http://www.pikkupingviini.fi/index.php?id=2&products_action=view&products_id=1304

TÄÄ TAHTOO NIITÄ KANKAITA!! ja rahaa että voisi ne ostaa

jaahassu ja Sammo 27+3 :/
 
Huomenta.


Onnea SuukkoSuulle vaunuostoksesta. Hienon väriset on. :)

Itselläni vaunujen toimitus aiheutti eilen ylimääräisiä supistuksia kun pahus otin ja hermostuin. :/
Lähetystä oon seurannut ja eilen aamulla näyttikin hyvältä kun rattaat olivat Ruotsissa, mutta sitten yks kaks illalla sijaintina oli taas Milano. :eek:
Onneksi kuitenkin nyt aamulla näyttivät saapuneen Turkuun, joten tulevat tänään. :D
Nyt vaan toivon että tulee molemmat kun on kuulemma kaksi kollia tulossa. :xmas:

Malttamaton Ruttana & Beanie 28+2 :heart:
 
jaahassu: Pähee tutti. :D Itse tuon jossain vaiheessa kanssa bongasin, mutta hinnan nähtyä jäi harkinnat siihen. Vaan olisihan se kunnon hienostelua. :D

Vaatteista: Eilen tuli taas ostettua vaatetta vauvalle ja tunnustan, aikas paljon löytyy vaaleanpunaista :ashamed:, tosin erisävyisenä niin eihän ne sitten olekaan niin vaaleanpunaisia, eihän?! :saint:
Paljon löytyy myös neutraalin värisiä ja nehän saa hienosti sopimaan kummalle tahansa. :)
Miehelle eilen naureskelinkin noiden tyttöhepenien jälkeen, että varmasti se vauva on nyt poika kun on niin paljon tytölle sopivia vaatteita. :whistle:
Onneksi kuun lopulla taas ultrataan niin pitääkin pyytää jälleen tarkistusta onko vauvalle ulokkeet ilmaantunut. :saint:
 
AAM
Ooh mikä tuttendaaleri oli linkissä :eek: ainoa oli vain meidän esikoinen ei koskenut pitkällä tikullakaan tuttiin, ei sit mihinkään tuttiin, paitti mun omiin :LOL:.. :D laitettin kumi/luonnonkumi/mikätahansatutti-tutti suuhun ja kaveri muljautti sen pois, pari kertaa muuskas mut *plop* se vain lennähti aina pois eikä sitä koommin kokeiltu.. eik se turhia itkenyt..

Vaavavaatteet: mä olen asettanut itseni ostokieltoon :ashamed: ennenkuin pieni syntyy koska pojalle ostin jo neutraalin värisiä vaatteita että siellä kun pengoin niin suurin osa menee tytöllekin.. lue vihreitä, ruskeita, harmaita.. yms mä tykkään kans noista muka "retro" väreistä. Oih semmoi lindexiltä ostettu hämähäkkibody pojalle joka oli ruskea oranssi :heart: se on yks mun feivöritti ja samanlainen vaaleanvihreeruskeena.. :heart:

Am & hippunen 26+4 :heart:
 
mä ihan oikeesti olen ajatellut ostaa tollasen kultatutin :D

jaahassu mitä se tunnelointi tarkottaa?? mulla kohdunsuu 1.12 oli kiinni ja napakka 3cm. 31.12 edelleen kiinni, lyhentynyt 2 cm. supistukset kun töissä vielä kävin niin selvästi yli 20 päivässä ja joukkoon mahtui kivuliaitakin. nyt kotona tulee vain muutama päivässä, nekin jos kauheesti siivoilen tms.. sitten taas jos jon´nekkin lähtee niin supistuksia tulee vaan enemmän ja enemmän :/ eilenkin kauppareisun aikana (n. 1h) tuli yli 5 supparia, kotona taas ei mitään.

sitten mulla on ollut sitä menkkakipua, joka ei kuitenkaan supistusten yhteydessä tule. maanantaina vien labraan pissanäytteen ja ne ottaa jotain bakteeriarvoja emättimestä. viikon päästä neuvola ja puolentoista neuvolalääkäri. eiköhän sinne asti päästä kunnialla :saint:

eilen tuli postissa lappu että voi noutaa ison paketin. no mulla ei ollut auto niin nakitin äitin hakeen sen mun kanssa. siis tietty oletin sen olevan äitiyspakkaus. se olikin se vau-kirjan "tervetuliaispaketti" :kieh: vähänkö harmitti!! siis oli sekin paketti kiva, mutta odotin ihan muuta..

nyt sitä on virallisesti siirrytty viimeiselle kolmannekselle :heart:

JJ-t ja maha 28+0 :heart:
 
Huomenta jälleen yhden huonosti nukutun yön jälkeen |O kaipa näihin on vaan totuttava kun ei ne yöt kuitenkaan ihan heti parane.

Musiikista täällä ollut juttua. No itse olen huomannut sellaisen että kun olen illalla poikaa nukuttamassa tai siis lukemassa iltasatua niin iltalaulujen ja rukouksen aikaan alkaa masussa liikehdintää. Iltalaulut ovat siis aina samat kaksi pojan lempparia. Kivahan se olis jos vauvelit laulut tunnistais synnyttyään ja hoksaisivat myös smalla, että se on merkki nukkumaan menosta ja erittäin pitkistä yhtenäisistä yö unista ;)

Kätilö eilen soitteli ja sokerinrasituksessa 1 tunnin arvo on minullakin koholla. Se selittänee onneksi "kohtaukset" (kylmä hiki ahdistava tunne ja pyörrytys). Kyllä tekee tiukkaa laitta kaikki karkit ja hyvyydet pannaan, mutta vauvojen parhaaksi se on.

Tänään saadaan uusi kamera, joten sitten pääsen minäkin tänne masukuvia laittelemaan.

Vuffi + tyypit rv 26+2 :heart: :heart:
 
no jee, mikä tutti, toivottavasti riittää meidän pienelle ihan tissi ja perustutti =)

suukkosulle onnea vaunuostoksista! ymmärrän tosi hyvin miten hyvältä tuntuu, ku iteki sain vko sit vaunut hankittua ja tuntui se ostospäätös jossain vaiheessa ihan mahdottoman vaikeelta. mäki oisin halunnu muute ruskeet vaunut, mut en viittiny pistää sit anoppia (joka meilki vaunut makso :D ) maksaan +100e, ku meil noi vaunut makso jo muuteski 700e... :whistle: meil tuli sit mustat teukat ja upeet neki :p

ruttana hienoo et sait paketin ja toivottavasti tulee vaunutki pian. ja joo, todellaki, oispa se toinen ä-paketti tosiaan mulle!! odotan sitä pakettii niin kovasti, et pistän joka ilta miehelle viestin kotiin, et onks tullu jo pakettikorttii postista :p se tulee siis ennen mua töistä. malttamatanko minä?? :whistle:

värit mä tykkään kans kirkkaista väreistä ja retroista, mut onhan tolle kultunupulle tullu pinkkiäki hankittua :whistle: tosin 95%:sti huuto.net-paketeista ja ne on niin halpoi, ettei lasketa ( :D ) plus voi myydä surutta halvalla sit eteenpäinki, jos kyllästyttää tai tuleeki ylläripoika =) P.O.P:lta muuten löysin IHANAN oranssi-puna-pinkin retropotkarin. se lähtee laitokselleki, muutoin otan sinne neutraalia väriä vauvalle.

sheivailu sain siistittyä itteni eilen, juhuu! oli taukoo pari kolme vkoa, kai pisin aikuisiällä... :whistle: mut ei se kyllä ihan helppoo ollu, sivusta näki vielä kurkkimalla mut tuolta alempaa meni ihan käsikopelolla. mies ois niin halunnu auttaa mut tuskin se ois sheivaamiseen malttanu keskittyy ni sai pysyy pois tieltä :LOL:

vauva myllertää masussa yötä päivää... minkähänlainen ikiliikkuja tästä tulee? mä kysyn kyl neukkulan tädiltä maanantaina et onks tää normaalia. mut silti, sata kertaa parempi et vauva liikkuu paljo ku et pitäs huolehtii liikkuuko riittävästi, kuten mulla aiemmilla viikoilla usein oli.

jee ku on perjantai, ei tätä työtä (tänäänkään) jaksa :D saa muuten nähdä miten vkl sujuu, ku on kutsuttu molempien vanhemmat la illlalla meille syömään. eivät oo aiemmin tavanneet mut nyt ajateltiin et vois olla kiva tutustuttaa ne toisiinsa jo vauvankin takia :heart: ja onhan me miehen kaa seurusteltu kohta 2v ja kihloihinki ehditty tos pari kk sitte, et ois vaik kihlajaiset nyt pikkasen jälkijunas... :whistle:

viikonloppuja ja vointeja!

t. manna + iki-lilli-liikkuja 28+2
 
Huomenta. Täällä vaikeroidaan masupöpön kourissa. Enkös illalla jo sanonu että huono olo... Niin aloin sitten aamulla puol kuuden aikoihin oksentamaan. :x Täystyhjennys nyt suoritettu molemmista päistä niin olo vähän parempi, mut nyt join vettä ja koitan saada sen pysyy sisällä, niin johan alko taas oksettamaan. Jee. :kieh:
Onneks toi yks pieni tuolla villikoi elämänsä riemua, niin ei vissiin siihen ainakaan mitenkää äidin masupöpöt taida vaikuttaa. Ainoo että muutenki herkän tuntunen masu niin noi kaikki potkut ei oo ihan herkun tuntusia.

Elodie-tutti oli joo aika pähee, mutta ei ehkä ihan mun juttu. Mun mielestä pienellä pitää olla nuo tarvikkeet sellasia viattomamman näköisiä. Vaaleansävyisiä ja söpöjä, Elodie ei ehkä ihan vastaa kuvausta millään kuosilla. :LOL: Niillähän on niitä maastokuvioituja juttuja ja pääkallokuoseja ym... :p Sopii ehkä vähän isommalle pojalle, mutta meidän pienelle rinsessalle eiei.. :LOL:

Mä en sentäs oo viel ostokiellossa mutta hirveesti ei oo haluja ostaa mitään nyt, kun ei oikeesti kuitenkaan oo 100% varma kumpi tulee, ja sit meillä on tosi iso tuttavapiiri, josta tiedän että tulee lahjaksi paljon pieniä vaatteita (mun sisko ei ees ehtiny käyttää kaikkia mitä sai lahjaksi...), niin ei oo haluja ostaa nyt kauheesti mitään mikä ei oo välttämätöntä, ostaa sit ku tietää mitä tarvii ostaa, ku beibe on maailmassa. Ja ennen ku ostan mitään, haluan ehdottomasti tutkia mun äidin retrovarastot kunnolla. :D

Täytyy sanoa viel että mies on nyt niin innostunu pikkuprinsessa-lupauksesta, että nyt sais sit lupaus pitää, muuten ollaan varmaan molemmat slaagissa synnytyssalissa. :LOL: Se vaan höpöttelee kaikkia prinsessajuttuja meidän pienelle ja suunnittelee miten sitä hemmotellaan. :LOL:

Hrrrh mitäs tässä muuta? Eipä kai muuta kuin että pitäs koittaa levätä ja miettiä mitä uskaltais syödä. :x

Laala ja Punkero rv25+3
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja unicorn85:
heips!

vinkkejä närästykseen kun lääkkeet ei auta..???????????
ekaks nyt mulla tuli mieleen tuo piimä, auttoi mulla ainakin parhaiten ja kahvinjuonnin lopetus ja happamat banniin kans.. suklaa is baad very bad :kieh: ainakin mulle.. :whistle:
 
Paape
Tervehdys!
Eilen olin neuvolalääkärissä ja kaikki hienosti supisteluista ja kropan "valituksista" huolimatta! Eipä ole ainakaan meikäläisellä raskaudet samalaisia, kun tällä kertaa olen tosissaan saanut tuntea KAIKKI mahdolliset vaivat. No, mutta kuuluu asiaan ja toivottavasti olo paranee ainakin huhtikuuhun mennessä :LOL:
KYSYMYS RATTAISTA/VAUNUISTA: Meidän esikoinen on 2,5 vuotta, kun vauva syntyy. Ei olla enää käytetty rattaita kuin satunnaisesti ostosreissuilla, mutta nyt olen miettinyt, että pitäisikö hankkia sisarrattaat esim. kesää ajatellen. Mahtuuko 2,5 v vielä rattaisiin? Ja mikähän malli olisi hyvä? Meillä Emmaljungan City Crossit kovalla sekä pehmeällä kopalla. Kokemuksia?
 

Yhteistyössä