*HUHTIKUUN MASUASUKIT* Tammikuussa <3

säde tuli mieleen tosta koirasta. Ootteko kokeillu D.A.P haihdutinta? Jos kyse on nimenomaan eroahdistuksesta, niin tuo voisi auttaa, se kun levittää ilmaan feromoneja, jotka saavat koiran tuntemaan olonsa turvalliseksi ja rauhoittavat. Toinen keino jota itse olen monesti suositellut ihmisille, on oikean kokoinen häkki (joo-o kuulostaa pahalta) oikeasti häkki on hyvä. Kunhan se on koiralle sopivan kokoinen (ei liian pieni) ja koiran totuttaa siihen. Siellä koira kokee olonsa stressittömäksi. itse olen menestyksellä häkkiä käyttänyt edellisen koirani kanssa ja alun jälkeen koira oppi suorastaan rakastamaan häkkiä->siellä kun ei tarvinnut stressata. Tuo haihdutin kuitenkin ensisijaisesti jos kyse on eroahdistuksesta.

miinulainen
 
min-na napakorusta paha sanoo.. esikosta pystyin pitään ihan loppuun asti mut nyt oon menny jo mahan koossa ohi siitä.. maha on nyt jo isompi kun mitä se oli ku esikoinen synty.. tossa korussa on kyl yllättävän pitkä tappi mut ei taida riittää.. minkälainen se on se koru joka sopii raskaus masuun..
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja Allusmamma:
nonih eli säde, miinulainen ja allekirjoittanut ainakin ! :wave: kyllähän ne pienet kahvikestit näillä kokoonpanoilla saadaan aikaan :LOL: ja onhan kai meitä tässä muitakin pk-seudulta eiks jeh ? :D
MUOKKAUS *ruttana, manna, tutsa, Piin* mainiota... :)
juu niin mullakin on tuo 2 vuotias mutta saa nähdä otanko mukaan voi olla etten tohdi jos sillä aika käy pitkäks.. :D päikkään suunnittelin että pitäisinkin siellä aina ti-ke-to mut pe ja ma ois kotona mun ja vaavan kanssa.. mut we`ll sii hau it wörks..

 


säde laitoin myös netissä sen vau-jutun, mutta sitä kautta ei kuulunut mitään :/ sitten laitoin sen postiin mikä oli vau-kirjan alussa ja meni 3 viikkoa että tuli.

unicorn etkös sinä ollutkin tampereelta? meillehän ei enää synnytysvalmennusta järjestetä jos sitä tarkotat. kaippa se itse synnytys suunnitellaan sitten terkan ja lääkärin kanssa loppuraskaudessa.

ziki viikon 30 jälkeen käydään sen kahden viikon välein. uskoisin että jos sulla seuraava 27+ niin seuraava onkin jo 30 :D

jaahassu apuva :eek: nyt alkoi pelottaan!! mä oon nyt siis toista viikkoa jo saikulla. ite oon miettinyt taas ettei noi mun supparit niin pahalta kuulosta kun moni täälä kirjottelee mielestäni pahemmistakin :/ mullahan lähti lähete äippäpolille kun oli muutoksia kohdunkaulassa, mutta siellä joku herra isoherra lähetti ettei ole vakavaa, kun kerran saikullakin olen. supistukset on nyt siis päivittäin enää sitä viiden luokkaa, ennen yli kahdenkymmenen :/

tissit on kasvanut :eek: ennen 75 b ja nyt kun uusia hain niin vaikka kuinka yritin c-kuppeja itselleni tunkea, oli pakko myöntää että D- se on :ashamed: pikkasen jäi kasvun varaa, mutta sekin meni jo kun pitää liivinsuojia :p

kaveri kävi 9kk poikansa kanssa ja ostettiin niiltä sitten gracon turvakaukalo isofix-alustalla. maksettiin 80 euroa. hyvät kaupat :D

kävin sitten sokoksella tuhlaamassa lahjakortit ja kaikki meni :ashamed: ostin vauvalle sairaalasta tulo vatteet. ihanat tutan bodyn, sukkikset ja kevyen ´haalarin :D vaaleansiniruskeat oli. sitten ostin samoja värejä lankoja, aion kutoa tossut ja tumput. ostin myös paksua valkoista lankaa, josta vauvalle peitto. eilen aloitin villatakkia. viimeksi oon kutonut joskus yläasteella niin aikas paljon aion saada aikaseksi :D katotaan miten menee...

kelan sivuilla kävin kattomassa ja äippäpakkaus lähtenyt tänään, tulee siis varmaan maanantaina :) ja muut paperit käsitelty tänään, päätös ei näkynyt netissä. tulee siis varmaan postissa paprut, JEE JEE!!

ompas sitä energiaa, vaikka on touhunnut oikeen kunnolla jo...pitänee rauhottua taas :/

JJ-t ja maha 28+0
 
JJ-t en tarkoita valmennusta ja valmennushan on vain ensi synnyttäjille.. trakoitin sitä poli käyntiä jossa katsotaan ultralla tarjonta ja koko arvio.. en vaan muista et millä viikoilla se on ku ei o muistissa tuon esikon ajalta..
 
rintsikoista mulla on normaalisti 75-80A, ja nyt kun hääpäivänä hain miehen ilahdutukseksi uudet rintsikat niin 85B lähti mukaan (hetken harkitsin 80C:tä, mut oli mukavampi tuo isommalla rinnanympäryksellä...). :D Olin ihan *jee jee* kun sai ostaa NIIN isot. :LOL: Mies onki koko ajan hehkuttanu että tissit on kasvanu. :D

Mulle tuli Vau:n esittelypaketti postista tällä viikolla kun olin laittanu joskus aiemmin sinne nettiin sen "hakemuksen". EI mitään ihmeellistä, kaks pampersin new born -kokoista vaippaa ja 15 pyllypyyhettä ja Vauvan syntymä ja Lapsen kehitys (0-6v) -kirjaset. :) Mies tosin luki jo vauvan syntymän ja kehityksestäkin ekan vuoden. :D

Epistä kun vaan hesalaiset kahvittelee! Turkuun kaikki kahville! :kieh:

) .)
Kiitos kaikille paranemistoivotuksista... :)

*valitus alkaa*
En oo onneks aamun jälkeen oksentanu mutta kaikki mitä oon syöny tulee alakautta "vetenä", ja olo muuten sellainen "ällöttävä". Oon ihan kuollu. Siis ei onneks enää masu kovin kipee, mutta kun mikään ei pysy näköjään sisällä, niin eihän mulle jää mitään energiaa. Ja Punkero vie nekin loput energiat. Se kyllä iloisesti potkii vähän väliä. Oon sit lähinnä nukkunu tänään ja koittanu juoda mutta vähän on silti nesteytys alakanttiin. Päätä särkee ja nyt on taas jo kaikki selässä kipeenä kun mulle ei sovi nukkuminen missään asennossa nykyään. Vain selällään on hyvä olla ja se pelottaa jos se taas haittaa jotenki vauvan verenkiertoa tai jotain. :ashamed:

Mies tuli töistä kotiin reilu tunti sitten ja on nyt isoisänsä kanssa kaupassa. Pyysin sitä tuomaan riisikakkuja. Niitä saa ainakin alas. Tähän mennessä oon syöny vaan porkkanaraastetta ja vehnäpaahtoleipää hunajalla kun ne olit ainoat mistä ei tullu pelkästä ajatuksesta jo huono olo. :LOL: Nyt oon juonu teetä, saa nestettä ja sokeria, niin olo on vähän jo elävämpi.

*valitus loppuu*

Illalla tulee Euroviisujen Suomen eka karsinta! Pitää ehdottomasti katsoa miehen kanssa ja arvostella kaikki maan rakoon! ;) Sen verran aion tästä piristyä. Oon ite ollu yhtenä vuonna Suomen euroviisuraadissa, kun silloin oli sellanen systeemi että tuomaristot valitsi kahdestatoista ehdokkaasta kuus jatkoonmenijää ja sit yleisö sai äänestää. Oli ihan hauskaa. :D Vaikka se onkin ihan huttua se musiikki, niin pakko on "periaatteesta" vähän seurailla. :D Voi taas etukäteen hävetä että millaista Suomi-kuvaa sitä taas tarjotaan. :LOL:

Toivottavasti huomenna olis hyvä olo, ettei tarttis välttämättä peruuttaa kaverien tapaamista mikä sovittiin täs alkuviikosta. Onko teidän mielestä vastuutonta pyytää kavereita kylään jos emäntä on edellisen päivän ollu mahapöpössä?

Laala ja Punkero edelleen 25+3
 
Hoplaa ku oli tullu tekstiä! IHANAA!! :)

Maidosta joku oli kyselly, miulla ei kyl oo tullu viel tipan tippaa :| tai en oo ainakaa ite sitä huomannu :D

Tisuliivit Ennen oli koko 75B, marraskuussa ostin 75C, mut nääkin on jo käyny pieneks :( pakko käydä hakee ainaki isommalla rinnanympäryksellä uudet liivit, puristaa nii perkeleesti :(

Kahvittelijaks miust ei oo ku asutaa tääl hevonpersiis :ashamed: muuten kyl ois ollu kiva juttu :)

anteeksi tämä kielenkäyttö taasen :D

ziki ja mimmi 25+0
 
millipilli
maitoa, vähän tulee mutta ei niin että liivinsuojia tarvis

Rintsikat, kuppi on pysynyt samana tosin saanut vähän paremmin taas täytettä :D ympärys on kasvanut ja siihen oon ensiapuna käyttänyt sellaista hakasten jatkopalaa mitä ainakin Lindexissä mun mielestä myydään. Tai sieltä esikoista odottaessa ostin tuon. Eli siinä on kolme lisäriviä hakasia niin saa ympärysmittaan lisää.

Aamulla supisti menkkakipujen kera... luultavasti se johtui kuitenkin vaan siitä kun nousin sängystä melkein pomppaamalla :D heräsin nimittäin ovikellon soittoon. Vähän pisti kuitenkin miettimään kun esikoisesta mulla oli just suunnilleen näillä viikoilla menkkakipujen kanssa suppareita ja löytyikin sitten emätintulehdus jolla olis voinut olla paikkoja avaavaa vaikutusta. Silloin neuvolalääkäri mulle sanoi, että jos ois paikat lähtenyt aukeemaan niin ois passittanut mut samantien sairaalaan vuodelepoon. Nyt ei oikein ois varaa joutua mihinkään vuodelepoihin.. joten toivottavasti oli vaan äkkinäisestä nousemisesta kyse.

Tänään kävin ilmoittautumassa pariin tenttiin koululla... tosi kiva kun viikolla sain noita kevään lukkareita ja vaikka tunnit parista kurssista loppuu jo tammi-helmikuun vaihteessa niin molemmista tentit on vasta maaliskuun lopussa. Jälkimmäisen tentin aikaan mulla on viikoja 38+

millipilli & Frank 27+5
 
Jos joku ei innostu äippäpakkauksesta tulleista kestovaipoista, niin voipi niitä mulle tarjota yv:llä.
Muutaman lisä vaipan voisin kokeiluun hankkia. Meinasin tämän 3. kohdalla nyt kokeilla oisko kestoilu mun juttu...
 
Millipilli, lohdutukseksi... Mulla olis yks pakollinen juttu yliopistolla viel sillä viikolla kun on LA. Että sitä ennen olevat tentit ei oo mikään paha, paitsi että mielenkiinto niitä kohtaan saattaa loppua kesken.
 
millipilli
Alkuperäinen kirjoittaja Laala:
Millipilli, lohdutukseksi... Mulla olis yks pakollinen juttu yliopistolla viel sillä viikolla kun on LA. Että sitä ennen olevat tentit ei oo mikään paha, paitsi että mielenkiinto niitä kohtaan saattaa loppua kesken.
Auts... niin ja ilmoitin mä opettajallekin jo että tulen 14.4. antamaan opinnäytetyön kypsyysnäytteen. :D Laskettu aika 5.4.
 
No soitin sitten tänään neuvolaan.. ja oli lääkäri hyvin epäselvästi merkinny sen mun sf-mitan joten eipä ollut 21cm vaan 25cm joten käyrien keskellä mennään.

puri sitten rottakin sormeen tänään kun poikaa hain yö kylästä. sain sitten jäykkäkouristusrokotteen ja eipä meinaa millään lakata vuotamasta verta tuo purema. aamulla sattui ja vielä 15 aikaan valu ihan runsaasti.

rintsikoista. nyt mennään sitten imetysliiveissä kokoa e :eek: alko vanhat jo ahistaa ihan liikaa.

Nellah ja 27+6
 
Täällä on taas innostuttu, kivaa kun on paljon luettavaa, vaikken mitään taas muistakaan; siis kuka sanoi ja mitä...

Mulla kosahti sokeritestit vikasta arvosta, ja nyt oon ruokavaliolla ja käyn seurantaverikokeissa, tänään viimeks ja ens viikolla uusiks. Kaikki hommat yhteenlaskettuna aiheutti myös sellaisen tilanteen, et painuin lääkäriin ja oon sit ens viikon sairaslomalla. Ei oikeesti enää pysty venymään kaikkeen. Viikon päästä on neuvolalääkäri, katsotaan sit lisää tilannetta siellä. Mulla aikaistettiin lääkäriä, kun Viuhti makaa pääasiassa tuolla kohdun pohjalla ja sf-mitta näytti olevan hiukan alakanttiin. Heh, 3 kertaa on mitattu ja joka kerta eri mittaaja ja kaikilla ihan eri tyyli mitata se... en täl hetkel oikein luota siihen omaan käyrääni.

Kelan paperit sain vietyä tänään ihan henk.koht. ja samalla tuli käväistyä H&M:n alessa, josta tarttui mukaan pari vauvanvaatetta...

Tissigalluppi: ennen oli 70B tai A, nyt 75C ja parista mallista ei olis D:kään ollut liian iso. Nyt ei oo lisää paisuneet muutamaan viikkoon vaikka paino on kyl noussut, nyt ollaan jo +7,5kg:ssa.

Vieläkö saa tähän aikaan mennä päiväunille? :whistle: Rankkaa tuo lääkärissä ja labrassa ravaaminen ja kaupungilla pyöriminen...

ventti + viuhti 27+4
 
Ventti;ilman muuta päikkäreille!Mä heräsin just sieltä=)

Jos turkuun vaan jotain kahvittelua saadaan aikaiseksi niin olen kyllä mukana :wave:

Mun piti lähtee raveihin ko kaverin heppa juoksee mutta en vaan oikeesti jaksanut.Heräsinhän mä jo puoli kolmelta=)Ja nyt juon kupin kahvia ja ihmettelen jos en ennen kahta saa unta..
 
Tämä mamma pääsi sitten lepoon.Kävin eilen lääkärissä(yksityisellä) noiden pirunmoisten liitoskipujen vuoksi ja tohtori kirjoitti saikkua ä-loman alkuun saakka.Lausonnossa lukee: "Symfyysi vahvasti palpaatioarka, ei diastaasia, kävelee huonosti.Kohtu ja raskaus ok."

Tänään kävin työpaikalla täyttämässä papereita , tyhjensin kaappini, poistin nimeni,luovutin avaimet, halailin kaikki...Tuntuuhan tämä ihan kummalta että en enää mene töihin.Kyllä mulle tämä loma kelpaa ja tunsin kyllä että en työtäni pysty hoitamaan,siksi sinne lääkäriinkin menin.Yllätyin vaan että kerralla pani loppuun asti.Luulenpa että jos olisin käynyt neuvolalääkärillä niin olisin saanut ravata kahden viikon välein hakemassa jatkoa.Tai parhaassa tapauksessa loppuviikko saikkua ja maanantaina töihin.Mitähän sitä nyt tekisi...?
Liikumispuoli on kyllä ihan poissa pelistä, kädet vielä toimii että pitää jotain keksiä.Pahin kipu on häpyluussa.
Tohtori tarkasti myös kaulakanavan,oli hiukan lyhentynyt edelliseen tk-lääkärin mittaukseen verrattuna mutta kokenut herra tohtori sanoi että ei tarvi olla huolissaan.Ei kuulemma ainakaan tähän hätään synny kun on kaikki aiemmatkin raskaudet menneet liki loppuun saakka.Eli ultralla mitattuna kanavaa oli 3,5 cm, käsin se olisi varmaan n. 2,5cm.Supisteluja on useita päivittäin ja kipeitäkin mutta ei ne sitten näköjään ole niin vaarallisia.
Oli oikein ihana lääkäri.Kun siinä alkuun kerroin että on jo isot lapset ja tuli sitten tämä vähän yllättäen niin sanoi että: "Haetannekko tuo mittää"
Kehoitti muuten ajamaan kuntopyörällä että ei mene ihan rapakuntoon.Se kuulemma onnistuu liitoskivuista huolimatta.Pitää kokeilla.
Ensi viikolla on sitten käynti tk-lääkärin tarkastuksessa ja kuulen myös tämän aamun sokerirasituksen tulokset.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Allusmamma:
hei kuinkas monia olikaan täältä pk-seudulta ? :D
huvittaisiko meitä järjestää möhötapaaminen äippärillä kun tuo piakkoin tulee ajankohtaiseksi maaliskuun alusta ?
:wave: mulle ainakin kelpaisi uudet tuttavuudet teistä :)

jossain keskustassa esim jos joku niitä babybion leffajuttuja niin semmoisen yhteydessä esim ? vyöryä mahoinemme tennispalatsiin tai kampin yläkertaan.. :)
ehdotuksia ?
treffit kelpaa mullekin :) helsingistä oon. mulla olis sit esimakuakin vauvoista mukana ensikertalaisille (eli 11 kk ikäinen esikoinen, jota ei kyllä enää vauvaksi sanota... melkein jo kävelee) :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Iitanen:
Jos joku ei innostu äippäpakkauksesta tulleista kestovaipoista, niin voipi niitä mulle tarjota yv:llä.
Muutaman lisä vaipan voisin kokeiluun hankkia. Meinasin tämän 3. kohdalla nyt kokeilla oisko kestoilu mun juttu...
mulle kans! :wave:
me esikoisen kans kestoillaan, mutta ihan pienenä ei sen kanssa aloitettu joten kaikkein pienimmät vaipat puuttuu...
 
Tartteeko kirjoittaa niin helkutisti :LOL: ? kunhan esikko nukkuu niin luen kaikki kunnolla mitä on kirjoitettu sitten viime kirjoitukseni.

Kävin sitten vähäisillä rahoillani ostamassa kankaita ja nyt on neljän kestositeen kankaat leikattu, vielä tarttis vissiin toiset mokomat neljä ja sitten tarttis piirtää yösiteen kaava ja leikata niitä kolme-neljä.. Pyysin äidiltäni saumuria ja ompelukonetta lainaan ja kerroin tekeväni kestoliivinsuojia ja siteitä.. vastaus: "ETKAI sä vaan sellaisia ala käyttämään tulee pian joku tulehdus!" :eek: :kieh: Raukka olisi saanut slaagin jos olisin vastannut, että ostin kankaita sen verran, että saan vielä lisäimuja vaippoihin tehtyä. Esikon ollessa parivuotias sanoin joskus äidilleni, että olisin tahtonut kokeilla kestovaippoja niin hänen vastauksensa oli, että onneksi en kokeillut kun likalla on muutenkin herkkäiho.. Okei, kaikille ei käy kaikki mutta kai se sentään on usein parempi pyllyä vasten kangas kuin tiesmitäaineita sisältävä valmisvaippa? Mä en vaan aina jaksa tota äitiä, se on niin negatiivinen jos jotain erilaista koittaa, ei sen perseestä ole kuitenkaan kyse PLUS että mun perse ainakin hikoo aivan sairaasti tavallisissa muovisissä siteissä.. Harmi vaan, etten uskalla pitää puoliani, enkä keksi tarpeeksi nopeaksi vastaväitettä, kuten esim että eihän niitä kestorättejäkään pidetä päivätolkulla perseessä :kieh:

Ja soitin kelaankin..Kysyin kauanko kestää äitiysavustus ja äitiysrahapäätöksen tuleminen. Vastaus oli, että avustuspäätös pitäisi tulla aika nopeasti ja kun sanoin, että olen kolme viikkoa sitten hakemuksen jättänyt niin hän katteli koneelta että nyt oli käsittelyssä 15.12 jätetyt laput ja sanoi, että tossa oli noita risaisi viikkoja. Johon sitten vain totesin, että juu tiedänhän minä (mutten sitten tajunnut sanoa, että aika monet ovat siltikin saaneet viikossa päätöksen) ja sitten kun hän sanoi, että kohta tulee mullekin päätös kun vaan vartoon rauhasssa niin sanoin, että kauankohan siinä rahapäätöksessä oikeesti kestää kun tässä on erittäin suuri todennnäköisyys ennenaikaiselle synnytykselle, niin hän lupasi laittaa informaatiota, että papereihini on pyydetty nopeutta tms.. että sellaista.. ja kun pitää tosiaan ne päätökset viedä sitten työnantajallekin joka maksaa sen 3kk erotuksen..



JJ-t Hyvä että on vähentyneet ja olet kotona, mutta tosiaan näissä raskauksissa minä olen oppinut menemään herkästi polille tai lääkäriin, koska muuten ei voi tietää onko muutoksia tapahtunut vai ei, voihan olla että toinen tarvitsee tilanteen huonomiseen vain pari supistusta ja toisella ei huonone yhtään vaikka kuinka supistelisi.. Kannattaa kuitenkin varmuuden vuoksi ottaa aivan levon kannalta saikku

jaahassu ja Sammo 27+3
 
mamma67 mulle muuten sanoi neuvolatäti kanssa, että mun pitää sanoa jos polilääkäri meinaa laittaa töihin vielä turvallisilla viikoilla (mulla on saikku 31.1 asti ja äippäloman pitäisi alkaa laskurien mukaan 3.3) että mun pää ei kestä töihin menoa, olisihan se naurettavaa mennä sinne kokeilemaan pariksi viikoksi, sitten on talviloma sitten viikoksi takaisin ja lomalle. Musta ihan oikeesti tuntuu, että mun ei tarttis olla töissä kuin päivä niin olo pahenisi, vaikka tekisin kevyintä työtä eli istuisin kassalla. Neuvolatäti sanoi, että jos eivät polilla kirjoita loppuun asti niin pitää varata neuvolalääkäri aika ja he kirjoittavat.. Jotenkin suuri helpotus, vaikka rahallisesti tienaisi puolet enemmän töissä.. Nyt on sitten oltu saikulla lokakuun puolesta välistä asti. esikosta olin tosiaan 22+5 ja suoraan loppuun asti kirjoittivat, tosin silloin jouduin osastollekin.. en mää kyllä uskalla tähän hommaan varmaan enää, supistuksia vaan.. Toivottavasti tämä veikkonen pysyy loppuun asti matkassa.
 
Kiitti rintsikoiden jatkopalavinkistä millipilli! Harmittaa ostaa ympärysmitaltaan isoja liivejä, kun sitten kuitenkin (TOIVOTTAVASTI) kutistuu toi rinnanympärys vauvan synnyttyä ja liivit pyörii ympäri. Täytyypä suunnata heti Lindexille! :D
 

Yhteistyössä