*HUHTIKUUN MASUASUKIT* Tammikuussa <3

Joo, ei menny mun veikkaus ihan putkeen. :D mut oikeesti oon tosi iloinen tosta tyttöennusteesta, mä rakastan mekkojen ostelua (mut vihaan bratzeja ja baby borneja, joten tulee viel aika rekan makuinen kasvatus). :D
 
Laala onnittelut pikku rinsessasta! :)

seksi mitä se on??? :LOL: ei niiku vois vähempää kiinnostaa tällä hetkellä! :ashamed: on nii ruma ja pulska olo.. :( mutta on onneks muitakin tapoja pitää toi mies tyytyväisenä, vaik ei ite sitä seksiä tahdokkaan ;)
 
Alapää: En uskalla nyt ihan lyhyeks ajella. Pitänee isäntää pyytää siistimään saksilla :D (Jahka tää pehva nyt muuten on sit parantunu, ettei tuu mitään karvatupentulehduksia perään..) Ihan ilman en muutenka tykkää olla.. :)

Kilpparijutuista: Tänään sit arvojen tiimoilta määrättiin, jotta otan kolmena päivänä viikossa yhden tabletin sijaan kaksi tablettia thyroxinia.. Toivottavasti ei jää pysyväks annostukseks :/ (Neuvolalääkäri tulee nyt sit varmaan olemaan 15.1. tai 16.1. :)

Alushousut:
Normaalimallia ovat, mut ehoton on, et pysyy mahan päällä. Inhottava, jos jää alle ja sit painaa :(

milkystern: Tiätkö, nyt on ainaki meillä tökkiny ihan hirveesti 3G-verkko. Vaihdoin puhelimesta nyt suoraan pelkälle GSM-verkolle ni loppu viestien ja puhelujen kanittaminen.. Kannattaa kokeilla, jos tommosta ilmaantuu enemmänkin.

Äippärahasta ja Kelasta: Laitoin hakemuksen 1.12. ja iskin tän viikon alussa viestiä Kelaan, jotta missäpä viipyy päätös.. Oli tullu tänään sähköpostia, jossa luki "käsitelty tänään". Hah! (Mut ei näkyny muuten verkkosivuilla päätöksestä mitään.. sinänsä outoa.) Kiirusta taitaa olla, ku yli 5 vkoa meni :D (Avustuksesta tuli viikossa.)

Solina83: Mie en ois huolissani. Toisilla painoa ei tuu ku vasta viimemetreillä ja siitä nähen esim. sf-mitta on noussu nätisti omalla käyrällään. Miula esim. viime raskaudessa näillä viikoilla oli tippunu 1.6 kg paino viikossa ja sit väliin noussu 800g viikossa. Kokonaisnousuks jäi alle 10kg, joista niistäki suurin osa ihan loppuaikoina tulleita kiloja =)

Seksi: Ei oo hirveemmin harrasteltu. Paikat kipeenä ni ei kärsi. Isäntä lie tottunu ajatukseen jo esikoisen odotukselta. Tietääpähän mitä oottaa ku on vauva maailmassa :LOL:

..........

Oiskohan tässä kaikki aiheet tälle erää - senkin duracell -kirjottelijat :D :D :D

pietu- ja oikku 27+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Zukkis:

Ootteko muuten huomanneet, että vauva hikkailis jo masus??
Mä epäilen, et joskus sen yhtäjaksoinen ja säännöllinen pikkuheiluminen on hikkaa. Ei se voi millään jaksaa niin pitkään samaa kohtaa tasasesti monottaa, sillai hiljaa... Vai voiko se jo hikkailla??


Vielä hieman sokerihumalainen Zukkis ja Pötkö 26+6 =)
Mun massussa ainakin hikkaillaan aina silloin tällöin. Esikoinen oli tosi kova hikkailija, parhaimmillaan useita kertoja päivässä tuli hikka. Siitä pystyin myös parhaiten päättelemään, että miten päin siellä masussa oltiinkaan (rt:ssä vauvan hikka tuntui iiiiihan alhaalla). Esikoinen on muuten aika hanakka hikkailija ollut myös massun ulkopuolellakin.
 
Huomenta :flower:

teppana meillä city crossit maastokuviolla =) ja oikein odotan, että pääsen vauvelia niissä työntelemään. Me ostettiin noihin lisäksi se city koppa. Hintaa taisi tulla muistaakseni 630 ?, oli alennuksessa, kun tuo camo beige väri oli vuoden 2008 (?) väriä ja siis loppuvuodesta ostettiin. Mulla ollut edellisilläkin Emmaljungat ja tiesin, että sellaiset haluan tällekkin, niissä kun tuo edellinenkin mahtui nukkumaan vielä kaksi vuotiaana talvella päiväunet. City crosseihin päädyttiin, kun ne meni autoon ilman, että mitään osia irroiteltiin ja miellyttivät myös tarkan iskän silmää ;) .

Sheivauksesta en oo kauheesti jaksanu paneutua,,,vähän siistinyt silloin tällöin.

(.) Vauva päätti pyörähtää tossa pari iltaa sitten jumppatuokion päätteeksi istumaan tuolla masussa ja nyt kaikki potkut tuntuu tosi kivasti tonne rakkoon ja välilihaan :kieh: . Oon tässä esitellyt hiljaisia pyyntöjä, että josko pää alaspäin olis kivempi vauvelinki olla :) . Tänään neuvola, kirjoittelen myöhemmin niitä kuulumisia.

miinulainen+hymy 24+
 
Huomenta

Nyt aloin sitten pohtimaan tota mun sf-mittaa 27 ja risat viikolla 21cm sehän on paljon käyrien alapuolella. esikoisen kanssa oli viikko pidemmällä 29cm nyt alko pelottaa että kavaako mun vauva niinkuin pitäisi vaikka on masu iso ja tuntuu että olis leveempi masu kun esikoisen kanssa ja potkut voimistuu joka päivä.

Nellah ja 27+5
 
jospa se on siel poikittain vain? Miula oli 26+3 vkolla 25cm eli mul menee keskikäyrän yläpuolel mut sentää käyrillä menee kummiski. Jospa se sullaki Nellah tasottuu sit aikaa myöten :) Eikös ne sen sit tutki jos on syytä epäillä jotain?
 
nellah eiks ne neuvolassa kommentoinu asiaa? jos olis syytä huoleen, niin kai ne olis lähettäny jatkotutkimuksiin tai jotain ainaki sanoneet? mun tutulla ei vkoilla 33-37 kasvanu sf-mittaa ollenkaan ja lähettivät nlasta ä-polille ultraan, jossa todettiin vauvan kasvaneen kuitenkin ihan normaalisti, tosin alakäyrillä se vauvan kasvu meni mut niin oli kai menny koko aika.

onko kukaan huolestunu et vauva ois liikkunu liikaa? mä aloin eilen oikeesti miettiin että onko hyvä ja normaali ku masussa koko aika melkonen elämä ja tuntu et hyvä jos 5min oli edes vähä rauhallisempaa... en tiä oliko tää mun töihin paluu semmonen shokki meille molemmille ettei osaa rauhottua vai onko vauva nyt vain niin iso, et tuntuu tosiaan jokainen liike ja siksi tuntuu kuin vauva olisi aktivoitunu (entisestään) enempi?? :eek: juu, en ois uskonu et huolehdin viel tästäki ku mul kesti niin pitkään tuntea mitään liikkeitä...

manna ja lilli 28+1 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:
Huomenta

Nyt aloin sitten pohtimaan tota mun sf-mittaa 27 ja risat viikolla 21cm sehän on paljon käyrien alapuolella. esikoisen kanssa oli viikko pidemmällä 29cm nyt alko pelottaa että kavaako mun vauva niinkuin pitäisi vaikka on masu iso ja tuntuu että olis leveempi masu kun esikoisen kanssa ja potkut voimistuu joka päivä.

Nellah ja 27+5
Täällä sama homma. rv 26+ sf mitta oli vain 20cm. No ensiviikolla ultraan tarkistamaan vauvan kasvu. Kyllähän se säikäytti,mutta onneksi vauva liikkuu niin isosti ja paljon, et toivottavasti hällä siellä kaikki hyvin. Mulla esikosta 27+ oli 24cm. Minulla ei kyllä maha ole vielä hirveän iso. Esim. takki päälle ei vielä kukaan joka ei tiedä niin näe että olen edes raskaana.
 
AAM
ystäväni eilen kun keskustelin hänen kanssaan pohti samaa asiaan kuin manna ainoastaan käänteisesti :D
Hän on siis viikolla 19 ja huolehti kun hänestä vauva ei liiku tarpeeksi :) sanoin ja lohduttelin että vielä niin aikaset viikot niin eihän hän välttis edes tunne jokaista liikettä eikä tunnekaan kun beibi on niin pieni.. no mielenrauhansa säilyttämiseksi hän sitten päätti tilata sen 4D:n :)
Kerroin että liikkeiden havainnointikin lisääntyy kunhan vaava saa kokoa enempi ja lihaa luitten ympärille.. että kun 4d:hen menee niin siellä on pikkuinen rimpula vilkuttelemassa vielä, ei oo ihan niin pomppoisa beibe kun jos menis vähän myöhemmin esim 24: lla :wave: :heart:
Mutta noista liikaliikkeistä mistä Manna sanoi niin musta tuntuu välillä että sillä on kyllä samoihin aikoihin paljon liikuntaa kun minä oli valveilla.. mikä on kai ihan hyvä ? :xmas: eikös se kerro siitä että rytmi on äitin mukainen.. yöllä kun en ole syystä johtuen valveilla niin en oikein tiedä tarkkaan kuinka möyryää mutta asentoa saa olla vaihtamassa jatkuvasti :kieh: sen olen huomannut--- |O

AM & hippunen 26+3 :heart:
 
Juurikin neuvolasta kotiutuneena
sf-mitta oli nyt 27+2 24cm, kuukaudessa tullut 1cm

ja neuvolatäti veikkasi että tämä vauva syntyy viimeistään 34 viikoilla, toki sanoi, että kyllä ihmeitäkin tapahtuu.. EI PANIIKKIA :eek: toisaalta onhan se huomattavasti parempi syntyä 34+ kuin 27+ . Jokainen päivä on kuitenkin hyväksi, toisaalta jos syntyy jo 34 niin on siltikin keskonen. Nyt rupesi kyllä pelottamaan, koska neuvolatäti on erittäin kokenut ja hyvä. Neuvolatäti suositteli lepoa, eli menemme likan kanssa vaarilaan yöksi kun mies vielä tänään iltavuorossa kl 00 asti, toivottavasti saa työpaikalla vaihdettua itsensä vain aamuun..

Tuli sitten neljäs veikkaus että poika tulee, tuo neuvolatäti osaa yleensä sanoa sydänäänistä yli 9. kerrasta kymmenestä sukupuolen oikein.. Joten kai mäkin voisin jo uskoa että poitsu sieltä tulee, kamalat tunnontuskat kun jotenkin sisimmässäni toivon että kaikki olisivat olleet väärässä :ashamed: Oma rakas lapsihan se kuitenkin on.

Kun vain saisi auto/t veks ja kelalta sen saakutin avustuksen niin pääsisin lainaamaan ompelukonetta ja saumuria ja tilattua kankaita että pääsisin tekemään vaippoihin lisäimuja, kestositeitä ja kestoliivinsuojia.. meillei oo mitään vanhoja pyyhkeitä tms mistä voisi leikellä.

Jaahassu ja Sammo 27+2
 
AAM
Jaahassu hyvillä viikoillahan tuo lupaus syntymisestä on :) :hug: kaverihan kasvaa painoa lähinnä tuolloin enään.. ja poitsukka :heart: noooo tiedetäänhän mitä niistä miehistä yhdenlaiselta isältä yhdenlaisia lapsia.. ;) no ei ny. Mä en vieläkään osaa kunnolla suhtautua siihen tyttöön joka meillä on täällä tulossa joten.. :hug:
 
olin eilen sitten töissä hoitamassa juttuja ja sen jälkeen vielä piti miestä heitellä ympäri kaupunkia. kyllä teki pahaa!! supisti niin pirusti :eek: ja olin laittanut jalkaan vielä liian kireet äippähousut (siis vyötäröltä) joka edesauttoi vatsan kovettumista..kyllä pelotti kun tuli helposti kolme supparia 10 minuuttiin. lopulta kun pääsin kotiin ja makaamaan niin supistukset loppui siihen :D se on nyt vaan pysyttävä rauhallisena..

liikkeistä mä oon huomannut selkeesti sen että ei liikkeitä juurikaan sillon kun itse kävelee/touhuaa jotain. parhaiten liikkeet tuntuu kun makaa kyljelleen. nyt oon itse taas huolissani kun vauva liikkunut niin kovin vähän tänään. ja liikkeet tosi hentosia :'( pari päivää sitten joutui kaveria oikeen rauhotteleen kun potki äitiä sisuskaluihin ja virtsarakkoon, niin että sattui..kaippa se on kaivettava doppleri esille, niin kuulee jumpsutukset ja taas rauhottuu :heart:

city crosseista me ostettiin joulukuussa. oli 2008-mallia eli hinta silloin sen 200 vai oliko jopa 300 euroa haövemmat eli 499,- meillä on kova koppa!! ensinnäkin siksi kun se on paljon hienompi kun pehmeä :D ja toiseksi se on pienempi, pitää mahtua hissiin. värinä musta/beige ja siinä edessä menee kivat "narut" kuosi on nätimpi kun 2009-samassa värissä ja tosiaan muuten ihan samat vaunut!! meillä oli kanssa vaihtoehtoina brio happyt, mutta nuo emmaljungat on jotenkin näppärämmät ja kevyemmät. sitten vielä tyylikkäät :D happyt on vähän turhan iloisen värisiä :LOL:

jaahassu kyllähän tuo vko 34 kuulostaa jo tosi hyvältä :saint: saako muuten kysyä mikä' sulla viimeksi oli kohdunsuun tilanne ja millä rv:llä?? etkös nyt ole ns. vuodelevossa?? ja millasia ja kuinka usein sun supparit tulee?? mulla vaan oma tilanne liippaa lähelle sun tilannetta niin olis kiva verrata, koska sulla kuitenkin hyvä ennuste nyt loppujen lopuksi :heart:

kelan jutuista :kieh: jätin laatikkoon 15.12 ja mitään ei ole kuulunut!! voisiko johtua siitäkin kun asutaan tampereella niin siellä on kuitenkin ihan hirveesti papereita käsiteltävänä..?! :/

peti puuhista voi voi, olisko siitä jo yli kuukausi kun viimeksi :ashamed: mieli kyllä tekisi, mutta ei uskalla näiden supistusten ja muiden takia :ashamed: miehellä ei varmaan mitään hirveen mukavaa, en siis myöskään ole hoidellut vaan miestä (hoitakoon ite ittensä :LOL: ) toivottavasti raukka jaksaa :)

huomenna myös täällä poksuu viikot, kuukaudet ja kolmannekset, HUI!!! ja musta on hyvä idea jos kaikki laittais vaikka sen viikon 30+0 masukuvan, niin voisi vertailla :D

JJ-t ja maha 27+6
 
Moikkelis. Ja heti anteeksi etten nyt jaksa suuremmin kommentoida muiden teksteihin. Koetan ensi kerralla olla vähän sosiaalisempi.

Joku kirjoitteli tilanneensa mosmon yhdistelmät. Mie ostin just meille mosmon kuomurattaat ja hurjalla kahden työntelukerran perusteella voin sanoa että tyytyväisiä ollaan, ainakin vielä, ostokseemme.

Sitten omaa napaa.... Minullahan on taustalla edellisissä raskauksissa 2 raskausmyrkytystä. Joten olen nyt paineita mittaillut kotona. Ja ovatkin pysytelleet kohtuu hyvissä lukemissa. Eli 133/88
Eilen illalla mua sitten alkoi ylämahaa särkemään ja kiristelemään. Olo oli muutenkin tosi heikko. Mittasin sitten paineet ja ne olivat 160/96 menin sitten nukkumaan ja jotenkuten sain nukutuksi. Aamulla heti heräämisen jälkeen paineet olivat 150/94 Eli eivät nyt pahasti koholla mutta silti... vatsan kiristelyt jatkuivat.
Soitin sitten neuvolaan ja kävin siellä. Pissa oli puhdas, onneksi. Th kuitenkin soitti äippäpolille. Päivystyksenä sinne ei tarvitse lähteä jos olo tästä ei pahene eikä paineet nouse. Mutta sieltä pitäisi tulle lähiaikoina aika sinne. Ihan varmuuden vuoksi, onneksi....
Oli muuten tosi kiva kävellä yhdeksäksi aamulla neuvolaan mukana 4v ja 2.5v lapset kun pakkasta oli liki kolmekymmentä.
Mutta siitä reissusta selvittiin onneksi.

Siitä miun painosta. Kävin samalla vaa'alla ja nyt oli +100g Eli koko raskauden aikana +700g jos sitäkään, kun sattuneesta syystä oli toppauksia aika reilusti päällä.
Pitää sitten ensviikolla neuvolalääkärissä, tai äippäpolilla kysellä asiasta. Kumpi nyt onkaan ensin.
Pitäisi varmasti luottaa että vauva voi hyvin ja että tämäkin on normaalia ettei paino niin nouse. Kiitos teille.
Mulla on vain molemmissa aiemmissa raskauksissa painoa tullut 20kg niin on niin tottunut siihen että se paino nousee vauhdilla ja nyt sitten kun ei käykkään niin, niin huolettaa.
Ja sitten kun menin lukemaan että äidin heikko painon nousu voi kieliä vauvan heikosta kasvusta..... niin. Ei saisi lukea :D


Mutta mutta. Ohjeeksi tuli levätä niin paljon kuiin pystyn. Eli taitaa lapset meillä nyt paripäivää katsella lastenohjelmia sydämensä kyllyydestä ja mie otan rennosti. Vaikka paljonhan nuo jo onneksi keskenään leikkii.... Mies sitten voi illalla ulkoiluttaa ne, kunhan nämä pakkaset vähän helpottaa, ja saa siivoilla täällä.

Nyt alkoi päiätäkin särkemään. Oma epäilys on että jospa se olisi vain flunssa tulossa. Mutta eipä sitä ikinä tiedä niin parempi varmistaa asia.

Tulisi nyt vain se aika äippäpolille pian niin pääsisi ultraan katsomaan ne istukkavirtaukset yms.
Saisi tietää....

t. Solina ja Kirppu joka on ihan äiskän kiusaksi hiljaisella päällä rv 25+4
 
ai niin, hikasta. Kyllä pikkuinen hikkailee. Tasainen nakutus tuntuu vähintään kerran päivässä tuolla alapäässä. Ja muuten, jos vauvarn pyllyn suunnalla tärinää tuntuu, se on pissaamista =)
Vitsit kun mä en nyt muista tarkkaan enkä jaksa kaivaa tietoakaan. Mutta muistelen että hikkaaminen oli tosi hyvä juttu vauvelin hengitysharjoitusten kannalta.

t: Solina edelleen kera Kirpun
 
Laala;inhoan kanssa ylikaiken brarzei sun muita mutta pelkään(en siis tiedä) pahasti että on tyttö.Kun kaiken mitä olen hankkinut on vähän poikavärisiä.Viimeksi ostin lakanat kun tajusin että ohoh..niitä oli kahta värii ja otin automaattisesti sen "poikavärin".Mutta inhoan itse punaista ja pinkkiä jne..

Pojat pystyis ehkä helpommin kasvattaan "kunnon" leluilla,kuten brion junaradoilla sun muita.Tytöille on tarjolla just tollasta mun makuun ällöttävää.

Seksistä.Tahtoo tahtoo mutta mies "arka".En tiiä pelkääkö kun nyt onitekkin tuntenut liikkeet jne.Yritin kyllä sanoa että niin kauan ko hyvältä tuntuu ei ole haittojakaan.Ei tahdo uskoa :/

Isyyspakkaus
;hommasinb eilen sellasen bodyn ko isin kulta,kolme paria korvatulppia,suloisen kylvetyspyyhkeen,vauvalle oman kirjan,isälle yhden(aiemmin hankin ja annoin sellasen maailman parhaalle isälle kirjan),sitten konjakkipullon sijasta(ei maistu isännälle niin) hommasin koskenkorvapullon johon teen ite sisu horna-sekoituksen.Siinä kai ne kaikki oli.Tänään katoin euromarketin mainoksesta että oli jotain nalle puh-sängynalus ja lelulaatikoita,jos sellaiseen laittaisi koko höskän ja annan sitten ko omanikin saan.

Eilen saatiin kutsu mennä katsomaan viikon vanhaa vauvaa :saint: Mutta todettiin että tullaan parin vkon kuluttua kun äiti ja vauva ovat kunnolla kotiutuneet.Ihanaa!

Vielä noista alusvaatteista,olin siskon kaa shoppailemassa ja iosti itelleen hääpuvun alle hienot.Kateellisena katoin että nää ja nää olis hienot mutta ei taitais hyvältä omalla päällä nyt näyttää.Yritän kyllä loppuun asti että näyttäis hyvältä=)Toivotonta..

milky 24+6
 
suukkosulle ja allusmamma kiiitos rauhoittavista, eli järkevistä, kommenteista :D tänään vauva ollu tosiaan vähä rauhallisempi jo ja veikkaan et liikkeet tuntuu nykyisin entistä selkeemmin vaan, koska vauva kasvanu. jostain myös luin, et just vkoilla 28-32 vauva on aktiivisimmillaan, eli nyt! =) ja kuten allusmammalla, niin meidänkin vaavi tuntuu viihtyvän parhaiten hereillä sillon, ku mäkin. etenki tykkää riehua, ku istun tai seison, enempi liikkuessa nukahtaa tai sit ei vaan tunne. samoin ku illalla meen nukkuun, tuntuu vauvaki sippaavan, yöheräämisten aikaan tulee myös vaan hentoja potkuja. vitsi jos säilys tämmönen rytmi syntymän jälkeen :p joo, ja jj-t mulla myös ollu aiemmilla viikoilla oikeesti rauhallisia päiviä vauvalla, ei saattanu tuntuu ku parit pienet liikkeet koko päivänä, vaim edelliset ois riehunu isosti.

seksi meil aika hiljasta, kerta viikkoon... :whistle: mies haluis useemmin mut mä oon iltasin aina väsyny ja vähä pelkään ku mulla tuli kerran verta petipuuhien jälkeen :/ meil on myös semmonen "kiva" juttu, et miehel herpes (mul ei) ja pelkään et saan sen. on kuulemma erityisen vaarallinen sikiölle, jos äiti sairastaa sen ekaa kertaa just raskausaikana. no, en mä mikään totaalikieltäytyjä siis mut hiljentyny on.

hikkaa en oo vauvalla vielä huomannu mut pari kertaa on alkanu masussa tuntuu siltä, et supistais. sitähän en oo kai tuntenu aiemmin, mut nyt esim kävellessä tai kumartuessa tuntuu et masu kovettuis ihan hetkeksi ja tulee tarve olla hetki paikallaan siten ettei mikään vaan paina masua.

solina toivottavasti ei oo raskausmyrkytyksestä kyse ja pääse ä-polille pian!

jaahassu oishan se sun pikkunen vielä tosi pikkunen vkolla 34+, mut selviäis kyllä. toivottavasti pysyis silti matkassa pidempään ja voit lepäillä loppuaskauden :hug:

vointeja mammat, nauttikaa aurinkoisesta talvipäivästä ketkä voitte! nimim. tää käy taas laskutuksen kimppuun... |O

t. manna + lilli 28+1 :heart:
 
Noni, romaania pukkaa taas ollos hyvä..

Kelan paperit. Niistä aikoinani panikoin, kun en muka osannut täyttää. 19.12 täytin sekä äitiysavustus- että vanhempainrahahakemuksen netissä, niin sehän kävikin yllättävän kivuttomasti. Kymmeneksi olin menossa töihin ja vein samalla reissulla sen neuvolasta saamani todistuksen kelaan. Äitiysavustuksesta tuli päätös 29.12 ja nyt sitten odotan pakkausta ensi viikolla saapuvaksi, viimeistään :) VAnhempainraha hakemukseen kävin eilen viemässä töistä pyytämäni palkkatodistuksen, jota täti kuitenkin vähän ihmetteli. Siinä kun ei kuitenkaan näy lomarahat yms. muut. Vien vielä ensi viikolla kun saan joulukuun palkan viimeisen puolen vuoden tilinauhat sinne niin niiden luulis sitten jo riittävän päätöksen tekoon. Täti näki koneelta että vanhempainrahahakemuksessa oli kohta "odottaa y17" tjsp. eli niitä mun selvityksiä tuloista. Toivottavasti ensi viikolla saa sen homman haltuun kunnolla.

tarvikkeista Ne vaunut on ikäänkuin päätetty mutta ei vielä ostettu. Eli mä päädyn niihin city crosseihin ja mielellään jollain, (ei pinkillä) maastokuviolla. :)
Meillä on muutamia bodyja (joista yks on ihan ylisöpö nallepuh jonka mun äiti toi las palmasista. Jos tuttunne on menossa johonkin jossa c&a kauppa niin suosittelen sitä lasten osastoa, siellä on edulliset hinnat ja paljon kaikkea kivaa vaatetusta), parit potkarit, yksi filtti ja paavo pesusieni villatakki jonka oon itse ostanut. Turvakaukalo on kans ostettu melkein pari kuukautta sitten. Se on britaxin baby safe plus, marcel-värisenä. Ku halvalla sai..

supistukset, liitoskivut yms. "tunteet" supistelua on, ei kivuliaita kuitenkaan. Joudun töissä aika paljon kumartelemaan niin sen jälkeen tuntuu kiristelyä vatsassa. Viime viikolla mulla oli oikea lonkkakin ihan kipeä, niin että ihan teki tosi kipeetä kun sille varasi painoa. Nekin meni ohi kun mulla on ollut tosi vähän töitä niin oon saanu ottaa rauhallisesti. Äsken olin koiran kanssa kävelemässä ja ajattelin vielä että ompa ihana ilma mennäänki pitempi lenkki. Sit alkokin nippailla alavatsasta siihen malliin, että hidastettiin vauhtia ja käveltiin vaan tässä lähiympäristössä, että jos tulee tarve niin pääsee nopeasti kotiin lepäämään. Kun ei oikein tiedä, että kun noita tommosia tuntemuksia tulee niin pitääkö vaan jatkaa ja ajatella että menee ohi vai hidastaa vai kertakaikkiaan lopettaa tekeminen siihen paikkaan..
Mulla kanssa tuntuu ahdistusta tissien alla joskus, vaikken usko kohdun vielä sinne asti ulottuvankaan. Voisko se sit olla närästystä vaikka mulla ei kyllä suuhun "nouse" mitään? Samanlainen tunne tulee jos istun "flänässä", siis en selkä suorana. Mullakin muuten alkaa jo maha näkyä, vihdoista viimein! Tosin edelleen pystyn nukkua mahallani.. vaikka tietoisesti yritänkin välttää siihen asentoon joutumista.

hikka Joo, oon joitakin kertoja tuntenut, että tärähtelee tasaseen tahtiin että varmaan hikottelee.

sex hmm.. hiljasta on. ehkä kerta viikkoon, aina ei sitäkään. vaikka nyt erityisesti mulla on semmonen olotila että kaipaisin läheisyyttä. eihän sen aina tartte meinata petipuuhia mutta.. ehkä tämä tästä. kyllä se siitä. ;)

alushousut mulla on joitakin mamma pökiä, niitä mummomallisia. Mä tykkään niistä kyllä, lämmittä kivasti mahaa kuhan eivät rullaudu alle. On mulla myös muutamia hipstereitä ja nekin kyllä tuntuu ihan kivalta. Mulla ei niin väliä miltä näyttää kuhan tuntuu kivalta päällä.

sheivailut yms. vuosiin enää oo sheivannu. saksinu vaan lyhyemmäks kun alkaa rehottaa häiritsevästi. minoon niin laiska. Kainalot kyllä sheivaan melkein joka toinen päivä. Sen oon huomannu, että jalkakarvat ei kasva niinku ennen. Ne on harventunut selvästi ja kasvavat paaaaljon hitaammin. Onneksi! Mulla nimittäin on todella kiusalliset mustat ja aika paksut jalkakarvat. :ashamed:

mieslääkärit meillä neuvolalääkäri on mies ja minä oon ollut sen yhden kerran hänen vastaanotolla. Tykkäsin. Teki silloin sen varhaisultran ja oli oikein helläkätinen. 21.1. menen taas sedän luokse.

synnytys Alitajunnassa se kai jyllää, en kyllä ihan koko ajan ajattele asiaa. Oon muutamalle kysyjälle vastannut, etten viitsi hirveästi murehtia sitä. Pakko vaan luottaa että kun se on edessä ne kyllä kertoo mitä tapahtuu ja missä mennään ja mitä mun pitää tehdä. Kirjasta oon kyllä lukenut erialisista asennoista ja vesisynnytys tuntuu aika kiehtovalta..? Ehkä sit kun käydään synnärillä tutustumassa niin selviää että mitkä tyylit siellä on mahdollisia. Olen ajatellut että mennään miehen kanssa sitten kun jään äippälomalle. Ihan jo miehen mielenrauhan vuoksi, että tietää mihin sitten mut viedä ;)

syöminen Mulla on nyt ongelma. Joulun ja uudenvuoden välin söin kuin possu.. Suklaata lähinnä. Siis välittämättä yhtään mistään mitään. Nyt mua sitten hirvittää että paino on noussu ihan sikana ja saan noottia. Kun kaikenlisäksi tuntuu vieltä toi kohtu nousseen jo selväsi navan yläpuolelle yläreunastaan. Jos se onkin nyt kasvanut jotenki tosi paljon tosi vähässä ajassa ja ja.. ääh. Ens maanantaina menen vihdoin ja viimein siihen sokrurasitukseen.

perhevalmennus Alkaa meillä ensi viikon tiistaina. Miehelle oon sanonut että ainakin ekalla kerralla on pakko tulla mukaan. Sillä kun on tiistaisin sen ainoa harrastus, käy pelaamassa sulkkista työporukalla. Nyt sekin menee sit pipariksi kun ovat päällekkäin. Eihän tuo valmennus tosin ole kuin 4 tai 5 kertaa..

äippäloma Eilen oli pomon kanssa puhetta, että jos pitäisin kesäloman pois ennen äloman alkua. Se olis työnantajalle helpointa, kenenkään ei tartte muistaa onko se pidetty vai ei. Mulle se passais kanssa, pomon ei tarttis laittaa mulle sitten tunteja enää kuin helmikuun parille ekalle viikolle. Oon kyllä jo ajatellut että jos jäisin siis jos saisin saikkua loppuun asti ihan vaan siksi kun jotenki ei meinaa jaksaa töissä. Tai kyllä siellä vielä mielelläni olen, mutta töiden jälkeen olo on kuin hakatulla, kotona ei sitten taas saa mitään aikaiseksi. Ja ne kaikki koukistelut ja nostelut.. Oon siis kaupassa, myymälän puolella.

musiikki ootteko jo soittanut beibeille musiikkia? Mä oon nyt parina iltana ja aamuna soittanut käänykästä (hyi mua, säteilytän vauvaa :O ) braveheart-elokuvasta pianolla soitettua musiikkia. Se tuntuu tehoovan, eilen alko hirveä monotus niin että puhelin meinasi tippua mahalta :). Viime aikoina oon ihan kotona ollessani kuunnellut TOSI paljon Maria Lundin Ajan sävel levyä, voi hitsi kun on hyvä levy! Sitä kuuntelen itsekseni, sitten kun mies pääsee "puikkoihin" maria hiljenee ja tilalle tulee jotain vähän rankempaa, viimeaikoina WASPia aikalailla.. Saa nähdä mimmonen hevari mein lapsesta tuleekaan.. Yleensä meillä kyllä kuunnellaan vähän rankempaa musiikkia, kuten Nightwish, Sonata, Amorphis yms.. Jos ens kesänä pääsis vaikka ekaa kertaa Tuskaankin, se on ollu työnalla jo moonta vuotta :)


teppana ja mahavauva 25+6
 
AAM
teppana flänässä ... :D mulle se tarkoittaa kunnon humalatilaa siis megajuubaa tai nenäposkea :LOL: joo siis röhnötät :) i get it.. ;)

Mulla tuli esikoista odottaessa toi kohtu vasta loppuviikoilla ylös tisseihin kiinni ettei oikein sitä ennen sillä tavalla ahdistanut ees.. liekö toi apuna ko on pitkä selkä ? ja sit ko istun töissäkin tällä satulatuolilla jossa ei sisi ole selkänojaa niin luonnostaankin istuu jo ryhdissä eikä pysty istumaan "flänässä" :D

Sex mikä sex ? mä en ukon mielestä kauhia seksikäs ole tällä hetkellä vaikka kovin välillä yritän siltä saada ja vongatakin mutta.. se on semmoi että neitsyt maria meininki meillä on loppuun asti varmaan. Pitänee tehdä käsitöitä tai muuta... :whistle:

musiikista pitää ainakin meidän vaava potkinta alkoi kun ukko soitti jotai tekno hömppää ja vauvan ensisävelet cd:n sain ekaa ko odotin niin sitä renkutellut välillä..

perhevalmennukseen me ei vissiin päästä edes vaikka ihan kiva sinne olisi vielä taas mennä.. :) tosin en kyllä kysynyt edes eipä siellä varmaan mtn uusia metodeita meille olis.. :xmas:

vesisynnytys ois jees jos mä en ois semmoi bakteerien perää katsoja ja vanha siivoaja.. eli sairaala synnytysaltaaseen, en sitä ensin pesemättä loikkaisi, hyvä kun saivat sinne suihkukoppiin synnytyshuoneessa viimeksi.. "SE oikeesti helpottaa" hoitaja painotti hyvin vankalla äänensävyllä *mä tiedän jo, OLEN sekopää* |O
no menin sitten ja lotrasin siellä 1½ tuntia :whistle: -- > olotila sen jälkeen hyyyyvin rento ja vartalon väri tulipunainen :D :LOL: = cooked lobster

tylsiintynyt AM & hippunen 26+3 :heart:
 
helou ladies.. mä taas pitkästä aikaa..

supistukset,kivut supistuksia on ollut todella paljon mutta ne on ollut vaan niitä kiristyksiä.. parina päivänä oli muutamaan otteeseen tunne et menkat alkaa ja vähän jo ehdion pelästyynkin mutta sitten ne loppu. myös kaikki vaivat mitä esikosta oli aivan loppuvaiheessa niin mulla on nyt jo ilmenny niitä.. suonenvedot,närästykset yms...

seksi meillä homma niin että mä haluun nykyään joka päivä ja mies ei enään halua niin usein.. ehkä liikaa on liikaa.. muutama kuukausi sitten asia oli niin et mies halus useammin ja mie en antanu ku kerran paris viikos.. oloni ei ole yhtään seksikäs vaan tunne on kuin ois iso valas joten en ymmärrä mistä tämä johtuu..

kelan paperit neuvolasta en ole mitään lappuja saanut vaikka mielestäni olis kuulunu saada jo..

hikka oon tuntenu mielestäni muutaman kerran,tosin en varmaksi osaa sanoa mut maha alkaa välillä hypähtämään tasasin väli ajoin.. tulkitsen se hikaksi..

alushousut hipsterit on se avainsana ja nyt on semmosia mahattomia äitiyshousuja.. esikoista odottaessa en pystynyt loppuvaiheessa käyttämään ollenka niitä mahallisia.. nyt en o pystyny ollenkaa pitään..

sheivailut en o jaksanu vaivautua.. ainoastaan kainaloita olen nyt sheivannut.. tosin aika vaikee operaatio on sääret ja bikiniraja kun ei taivu enää ku maha on niin iso.. ehkä sit ens viikolla pitäs yrittää ku on lääkärineuvola..

synnytys pelko hellittänyt mutta ei pelkopolin ansioo.. pelkopolilla käytinn ja aivan turha käynti.. nyt oon enemmänkin vaan lueskellu netistä asiota ja saanut asiaa itse käsiteltyä joten hyvillä mielin ollaan menossa eteenpäin.. asiaa auttoi myös se että mies yhtenä aamuna herättyään sanoi eetä näki unta synnytyksestä ja kaikki meni hyvin ja oli helppo synnytys.. piristi kyllä mieltä..

tarvikkeet kaikki valmiina paitsi vaunut ja turvakaukalo, molemmat olen katsonut valmiiksi netti firmoista nyt vaan odotellaan että tulee seuraava tili niin eikun tilailemaan .. turvakaukalo alle satasen ja yhdistelmät 330E ja hoitolaukku mukaan joten ei paha..

niin kuin aikasemmin sanoin olo on kuin valaalla.. painoo on tullu hyvin yli 10kg ja enää ei mahdu 38 koon äippävaatteet normaalisti vaatekoko 36/38 kohtu aivan varmasti ylttyy jo keukoihin ja kylkiluihin kun alkaa olo oleen tuskaa..

unicorn85+ vaavi 25+6
 

Yhteistyössä