*HUHTIKUUN MASUASUKIT* ~ syyskuussa -->

Oon vielä vähän kahden vaiheilla varhaisultrasta. Toisaalta tuo sinun miracle kuva vaan vahvisti asiaa, että haluan myös saada varmuuden ettei ole tm tai ku. Pitänee puhua mies ympäri kun se palaa maantaina kotiin =)
 
Moi, ja Tervetuloa uusille :wave:

Vähintään kerran päivässä on käytävä täällä lukemassa, muuten tippuu ihan kärryltä. B) Mutta kiva kun on paljon huhtikuisten massujen kasvattajia :) Onko kukaan muu muuten haltioissaan ajatuksesta, että tulee just kevätvauva? :wave: Musta kevät on niin ihanaa aikaa, luonto alkaa vihertämään ja kesä on vielä tuloillaan.
Esikoinen on kesävauva, sekin oli kyllä tosi ihanaa aikaa. :heart:

Onnea hyvistä ultrauutisista superheppuli, jaahassu, kadak

Seulonnoista oli puhetta, me ollaan puhuttu, että otetaan se veriseula myös. Ei ole oikeastaan perusteluja, ihan vaan että saadaan tarkempaa tietoa pienen hyvinvoinnista. Kauheetahan se on tosiaan jos siinä seulassa sitten jää kiinni ja joutuu odottelemaan viikko kaupalla tuloksia :/

Matonen hienoa ettei vuoto ole yltynyt! :flower: Toivotaan että hippunen matkaa mukana :heart:

Allusmamma me oltiin esikoisen odotusaikana 4D:ssa ja oli kyllä ihana :heart: Mennään varmaan tälläkin kertaa. Mä oon varmaan joku ultra-friikki :xmas:

pimuliini toivottavasti on vaan jotain vaaratonta tuhruttelua :hug:

Juupeli mulla on särkenyt päätä enemmän tai vähemmän koko viikon :kieh: Mä luulen kylläkin, että se kipu lähtee mulla hartioista ja samoin, jos en ole syönyt kunnolla.

Nellah onnittelut hienosta päätöksestä! :flower: :)

).( Jee, tänään tuli postissa ajat np-ultraan ja rakenneultraan! =) Olin ihan täpinöissäni kun näin mitä posti toi mukanaan. Vajaa kuukausi np-ultraan. Tuntuu, etten itse olisi millään pystynyt odottaa sinne asti, että näkis mitä masussa tapahtuu, eli varhaisultrat ovat juuri omiaan minunlaisille odottajille :whistle:

Kesis ja huvikumpu 7+6 (7+2)
 
Meidän varhaisultrasta on sellanen kuva jossa näkyy vaan pieni musta läntti kohdussa :LOL: käytiin jo 6+1 jolloin tosiaan sykekin jo näkyi, mutta pituutta pikkuisella vaatimattomat 5,8mm (vastasi viikkoja)...nyt täytyy jaksaa odotella että 17.9 on neuvolalääkäri (sillon kuuntelee sydänäänet yms) ja 24.9 on sitten np-ultra....ei millään malttais odottaa et saa nähdä onko ja toivottavasti on kaikki hyvin pienellä mussukallamme :heart:

-Minski ja pirpana 9+o :heart: :heart:
 
Mulla taas nois kuvissa ni iha ko näkis selvästi kummin päin se siel on. Ku näkyis se häntäkin viel siinä. Mut ultraaja väitti ku kysyin (et näkeeks tosta mite päin se on), et ei sitä voi viel sanoo. Vaik ihan selvästi näky mun mielestä. Muutenki se kyl tuntu siltä, et halus hoitaa sen pikaisesti vaikka sinänsä tosi mukava lääkäri olikin.
 
heips, tulin kertomaan et laitoin joku aika sitten madam mammalle postia ja nyt tuli vastaus! hmm... vaikka mulla nyt onkin km tai joku...... sieltä tuli että tyttö syntyy 6.4.2009 ja saatte pojan v.2013. ei vissiin oikeen oo uskomista tohon :D kerta tää on jo km....
 
Iltoja... mä oon nyt ihan pihalla tästä päivästä ja kaikkien kuulumisista. Omalla osastolla oli niin rauhallista (kuten kenties eilen huomasitte), että jouduin tänään lainaan lasten syöpäosastolle ja istuinkin sitten koko illan kantasolukeräyksessä. Nyt sitten istun ja ihmettelen hiljaisessa kodissa... poika on mummulassa yökylässä ja mies on kiekkoa pelaamassa.

(.) vointi edelleen ihan normaali (sen alun pienen kuvotuksen jälkeen). Ruoka maistuu ja turvoksissa oon ku jalkapallo. Nyt on muutamana päivänä ollut jotain issias-kivun tyylistä, mutta ei kai se hitsi nyt näillä viikoilla vielä voi raskaudesta johtua? Pojasta alkoi silloin joskus puolenvälin paikkeilla ja jatkui loppuun saakka. Ehkä mä oon vaan niin vanha, että paikkoja kolottaa kun sataa ;)

hapamperi & Frank 8+1

pahoittelen omanapaisuutta...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kesis:
Moi, ja Tervetuloa uusille :wave:

Vähintään kerran päivässä on käytävä täällä lukemassa, muuten tippuu ihan kärryltä. B) Mutta kiva kun on paljon huhtikuisten massujen kasvattajia :) Onko kukaan muu muuten haltioissaan ajatuksesta, että tulee just kevätvauva? :wave: Musta kevät on niin ihanaa aikaa, luonto alkaa vihertämään ja kesä on vielä tuloillaan.
Esikoinen on kesävauva, sekin oli kyllä tosi ihanaa aikaa. :heart:



Kesis ja huvikumpu 7+6 (7+2)

Mun mielestä on myös ihanaa että tulee kevätvauva

:heart: =) koska on ennestään 2 syyskuun lopulla syntynyttä lasta, kauhee masennus iskenyt heti kun en oo muutenkaan syksy/talvi ihminen :| :/

Eli siis ihanaaaaaaa saada kevät vauva :flower: :flower:
 
Huomenta tännekin!

Seilailen tässä huhti ja toukokuisten pinojen välillä, kun la on tuossa kuun vaihteessa.

baby2003 Vaikka joskus aiemmin on miettinyt, että milloin olis ihana saada vauva (talvi, joulu tmv), niin kyllä on se kyllä aika hieno se ajatus niistä ensimmäisistä ihanista aurinkoisista päivistä talven jälkeen, kun luonto alkaa vihertää ja pikkuinen tihrusilmä alkaa availemaan myös simmujaan. Mutta vuodenajasta viis, miusta tuntuu, että oli se syntymässä milloin tahansa, niin on ihanaa vaan saada vauva!

Olisi myös aika ihanaa olla nyt jos syysaurinko paistaisi ja raikas ja lämmin syystuuli heiluttelisi puita. Täällä ainakin on pirun kylmä ja tuuli suorastaan riepottelee niin, hyvä kun katto pysyy tässä vanhassa rähjässä! |O En tiedä miten on taas vaihteeksi niin pessimistisiä ajatuksia vaikka onkin perjantai :ashamed:

pimuliini yritä vaan ottaa mahdollisimman rauhallisesti, kyllä se siitä toivottavasti vähenee. Helppoa sanoa, mutta vaikeaa se on kyllä olla stressaamatta asiasta.

Pirteää päivää kuitenkin kaikille ja hyvää viikonlopun alkua!

Karviainen ja nuijapää 5+2
 
Huomenia kaikille! Mä ihan kateellisena luen teidän ruokahaluista ja nälästä, kun itse oksennan ihan kaiken :x Tänään soitan lääkärille ja kysyn koska täytyy lähteä näytille, ettei pääse kuivumaan. En ikimaailmassa olisi uskonu tän kolmannen olevan NÄIN paha. Eilen ei pysynyt edes puolidesiä jugurttia :(
Pimuliii, yritä ajatella positiivisesti ja toivoaan että pikkuisella kaikki hyvin.
Yrittäkää tartuttaa mulle se energialataus :LOL: mikä teillä muutamilla on!
 
AAM
huomenta :wave: kaikille !

kevätvauvasta olen minäkin iloinen, ei tarvi loskassa ja jaskassa rattaiden kanssa vääntää etiäpäin kuten ykkösen kanssa. ja pukea niiiiin paljon päälle. Muistan kun lähdettiin 10.02.07 sairaalasta la iltapäivänä oli pakkasta vaatimattomat -24 C :eek: mietin et mukula varmaan jäätyy kalikaksi ennenkö kotia päästään mutta kattia kanssa... se oli niin vuorattu että oli parka hiki päässä ja minä sen vastoin kohmelossa kun kotia tultiin :D :LOL: ukon piti käydä hakemassa hiekkaa ja suolaa vielä pihalle samalla reissulla k-raudasta joten kaverin eka kauppa reissukin tuli samalla silloin... :) tosin vain auton sisällä pihassa istuin vötkäleen kanssa.

).) tommoi kuvio :D sivuprofiili :)
ruokahalu lisääntynyt.. hedelmiä tekeepi mieli kuitenkin enempi kuin mäbää.. vaikka en kyllä kieltäytynyt suklaista mitä oli työpaikan kahvihuoneen pöydällä... työkaveri on lähdössä pois oli jättänyt nameja sinne :p lontoonrae ja omar suklaata ;)
Pahaolo on jäänyt pois.. ? =/ taas hiipii takaraivoon ikävä tunne koska se jäi pois ei kai masuasukki ole luovuttanut.. =( no vielä en perunut gyneaikaa ens ke illalta mutta saa nähdä vielä mennäänkö varhikseen. Kusellalaukkaaminen on jatkuvaa.. :kieh:

AM & hippunen 7+4
 
Kyllä itteäänkin rupeaa jännittämään kun kaikilla sattuu ja tapahtuu.Puhuttiin eilen miehen kanssa varhaisultrasta mutta todettiin ettää ootellaan vaan,kyllä luonto kaiken sitten hoitaa jos niikseen on.

Mulla on pelkkää väsymystä ,muuten vointi mitä parhain.Pientä turvotusta ja vaaka on tainnut mennä rikki kun näyttää sellasia lukemia että huhuhuh...

rv 6+1
 
Superheppuli: :hug: Koitahan jaksaa.

Mulla menee tuo pahoinvointi ja nälkä aallottain, välistä on niin huono olo, että pelkkä suun aukaiseminen pelottaa, puhumattakaan, että sinne yrittäisi jotain työntää!
Toisellla hetkellä on taas hirveä himo jostain ruuasta.
Valitettavan usein on ruvennut käymään niin, että ensin on himo ja sitten kun saat sen ruuan eteesi niin alkaa ällöttää :(

Sellainen kysymys, että kuinka monella teistä oli/tulee mies mukaan ekaan neuvolaan?
Kun minä kovasti mietin, että menisinkö yksin.
Meillä miehellä on ihan hirvittävä kammo "virallisia" tilaisuuksia kohtaan. Kyllä hän mukaan lähtee jos pyydän, mutta on sitten niin hermorauniona, että höpöttää vaan ihan taukoamatta koko ajan ja vilkuilee kelloa, että joko täältä pääsis pois. Ajattelisin, että ainakin ekalla kerralla voisi olla helpompaa mennä yksin!!!

Huoh... Nyt pitäisi lähteä yhteen palaveriin. Toivottavasti ei tulisi kovin huono olo! Onneksi se ei kestä kuin tunnin!
 
AAM
esikon kanssa ukko pari ekaa kertaa mukana nauvolassa mutta tunsi itsensä siinä turhaksi ja opiskeli kotona mihin mielenkiinto riitti lähinnä vaukirjan selailuun :D :LOL: plus että kuuntelin mun jorinoita. Ja ultrissa oli mukana tietty
 
Nyt me päätettiin miehen kanssa vähän tuhlata rahaa ja käydän ens viikolla ultrassa tarkistamassa vaan et miltäs siellä kohdussa näyttää B) jos sais paremman ultrakuvan mukaan ku viimeks et siit jo vauvaa tunnistais ni vois sitten vaikka tuleville isovanhemmille hieman asiaa valottaa, sillä tää mahakumpu rupee tulemaan esiin yhtä enemmän, mut sepä onkin paljolti tuon kohdunkin asennosta kiinni ja itsellä se on vähän eteenpäin...

-minski ja pirpana 9+1
 
varasin ajan nt-ultraan :D :D se on jo 15.9! viikkoja silloin 11+5. aika jänskää. siihen ei oo kauan.

meillä mies on käyny mukana aina kun on ajateltu siitä olevan jotain hyötyä. kaikissa tavallisissa kontrolleissa ei oo ollu, mut aika paljon kuitenkin ollu mukana ja nyt mennään kaikki kattoon pikkukakkosta =)

 
Meillä mies tulee mukaan ekaan neuvolaan. Oli esikoista odottaessa usein mukana ja on ollut esikoisen kaikilla neuvolakäyneillä (siis syntymän jälkeen). Tykkää osallistua ja mä tykkään että on hän mukana. Loppuraskaudessa kun kävin joka viikko tyylin punnittamassa itseäni niin ei se silloin ollut joka kerran mukana.
Mä oon Karviaisen kanssa samoilla linjoilla, vuodenajasta viis kunhan saa odottaa vauvaa :heart: Edellinen oli syys vauva ja ihana oli syksyllä viileillä ilmoilla vauvan kanssa ulkoilla. Mä oon kyllä syksyihminen pohjimmiltaan, häätkin oli aikoinaan syksyllä.
*Muoks*laitampa noi omat rv:t vielä eli 6+6
 
Allusmamma: mulla nyt ihan sama, tänään ei ole ollut merkittävästi pahaa oloa ja eilenkin vain vähän. Ihanaa, mutta taas kerran samalla huolestuttavaa. Väsyttää onneksi edelleen entiseen malliin :xmas:

Meillä mies tulee ainakin ekaan neuvolaan, ja toki ultriin mukaan. En tiedä kuinka innokkaasti on tulossa, mutta varmaan ainakin uskoo että mä toivoisin hänen tulevan. Siksi ainakin tulee ja myöntelee mun toiveille. :D

Voi, odotan niin että pääsen kertomaan lähipiirille tästä, kunhan kaikki vain olisi hyvin. B)

Flunssaa pukkaa, ajattelin lähteä töistä aikaisemmin nukkumaan kotiin. Viikonloppuja kaikille!

t. Tilia ja katka 7+3
 
Meillä varmaan tuleepi olemaan niin että perus-neuvolat meet yksin,mutta ultrat koitan saada isännän työaikoihin sopivaksi.Sen verran hankala työ ettei millään kaikkiin pääsis :D

Mutta mulle sopii hyvin näin,jännittää tuo ensi vkon reissu.Kaverit(kummipojan äiti)meinas että täytyy olla tosi tarkka mitä keski-euroopassa syö.

Toisaalta asuin ite siellä pienen ikuisuuden niin enköhän ole tottunut
 
heissan taas!
kamala päänsärky aamulla..ihan hirvee,varmaan migreeni... ja oksennin kaikki ulos aina,mitä suuhuni sain... mitä tää voi olla.alkaa jo huolestuttaam. edelleen on pää ja niskat kipeät ja vähän huimaava olo.verenpainetta ei ole.mittasin vasta. ja niin väsy... ei jaksa muuta ku maata... :(
viikkoja nyt 7+2. onko muila ollu päänsärkyä ja kovaa??
jospa se tästä paranis.mutta olo edelleen heikko. ei oo ennen ollu vastaavaa. mulla ku on tooooooosi haevoin edes pääkipeä....
pai ja nuppu 7+2 :heart:
 
Hyviäkin uutisia vaihteeksi:

Olin tänään ultrassa ja siellähän se pikkukaveri killui ja heilutteli käsiään ja jalkojaan. Pituuttakin jo huikeat 2,5 senttiä. Tippa oli jälleen linssissä ja isäkin oli ihan ihmeissään, kun näki sikiön liikkuvan. :)

Eli tämä siis esimerkkinä siitä, ettei pahoinvoinnin yhtäkkinen loppuminen tarkoita että sikiöllä olisi asiat huonosti. Ilmeisesti ne oireet vaan loppuivat multa aikaisin. Nyt on enää pientä etomista iltaisin.

Kai tässä täytyy alkaa rauhoittumaan ja uskoa, että kaveri pysyy tällä kertaa kyydissä. Eipä se murehtiminen kuitenkaan auta.

Mukavaa viikonloppua kaikille! :)

Amena 9+2
 
AAM
se on kumma kun sitä omaa oloaan kuitekin vertaa muiden oloihin ja ihmettelee suuresti kuin noi hormonijutut voi sitten vaihdella niinkin paljon. Vaikuttakohan just siihen pahoinvointiin sekin että kun ei oo paljon PMS oireita muutenkaan niin ei ole niin pahoja pahoinvointeja... ?? :| pohdintaa vain..
joskus näin myös dokkarin just noista PMS oierista että ne on niillä naisilla jotka käyttää paljon maitotuotteita niin paljon laimeammat kuin niillä joilla esim on laktoosi-intoleranssi jotka eivät samalla tavalla pysty maitoa joumaan, en kuitenkaan muista tarkkaan mikä tekijä oli mikä sen rankan PMS oireen aiheutti ja mikä maitotuotteissa sitä sitten hillitsi mutta onko joku muu kuulut moisesta ? tai nähnyt ohjelmaa ? funtsasin että voisiko näillä asioilla olla jotain samaa että suuri laktoosituotteiden käyttö hillitsee raskausalkuajan pahoinvointia...
Eli onko rankoista PMS oireista kärsivät henkilöt yhtä alttiita tuolle rakalkuajan pahoinvoinnille.. ? olipas SEKAVAA :LOL: :LOL:
ymmärsikö kukaan mitään ?

AM :D
 

Yhteistyössä