*HUHTIKUUN MASUASUKIT* ~ syyskuussa -->

pimuliini halaus sulle ja tsemppiä! luota nyt vaan ihanaan miehees, et on vuoto vaaratonta. sitähän se voi ihan oikeasti olla. tuhruttelu on hyvin yleistä alkuraskaudessa.

minullakin on muuten aivan ihana mies. rauhoittelee ja saa minut aina positiiviselle mielelle, kun alan hermoileen ja epäileen pahinta (yleensä täysin syyttä, kunhan panikoin...) =) oon miettiny et parempi vaan luottaa mieheen, ku se on meistä tällä hetkellä aivan varmasti täyspäisempi. mulla vaihtelee tunteet hormonien mukana aika reippaasti... :)

mullakin on ollut päänsärkyä melkein koko alkuraskauden ajan. ei kovaa, mutta huomaa kyllä, kun tavallisesti en koskaan kärsi päänsärystä. jostain luin kuitenkin että se on ihan normaalia ja johtuu todennäköisesti raskaushormonien vaikutuksesta. eli älä huolehdi juupeli, ja ymmärsin vielä et tääki vois loppuu siihen 12 rvkon kieppeillä.

onnea kaikille hyviä ultrauutisia saaneille :flower: ihana lukea teidän kokemuksia!

t. manna + lilli 9+1
 
Pimuliinille valan uskoa. Koeta ottaa rauhallisesti vain.

Mulla ei ole päänsärkyä ollut, vaikka yleensä aika usein on. Sitä vastoin huimausta ja pyörrytystä (kai ne on sama asia) on kyllä ollut vähän koko ajan. Neuvolassa sitten ensi viikolla otetaan verenpaine, josko sieltä löytyisi selitys.

Tänään on kyllä mielettömän kylmä, mullakin on koko päivän ollut sormet jäässä.

t. Tilia ja katka 7+2
 
Huiko te olette kovia kirjoittamaan. Taas oli tullut reilut 4 sivua tekstiä (laskuissa jo sekaisin), enää muista puoliakaan lukemastani.

Mutta halaukset kaikille sitä tarvitseville :hug: Voimia!!!

Mulle on vasta nyt iskenyt se totaalinen väsy. Väsyttää niin sikana, ettei pysy pystyssä. Joka välissä voisi nukkua ja haukottelen koko aika. Neuvola aika olisi huomenna, hauskaa :) Mulle on esikon jälkeen masu pompsahtanut niin kivasti näkyviin :) Vkoja nyt 8+4. Voiko olla mahdollista, että masu on nyt jo masu? Esikoisella ikää 1v9kk. Huomenna näen neukkulassa tai ainakin kysyn. Mies nimittäin eilen sanoi saunassa, että aivan selvä maha.

Ruokahalu on kamala. Nyt vasta on työ, kun saa tehdä kaikkensa ettei tulisi syötyä liikoja. Voisin syödä kahden miehen annokset yhdellä kertaa, ihan tavan ruokia. Ja silti jää nälkä. Ruisleipä sinapilla on ihan must. Voi järkkyä...

Onneksi vieläkin ollaan -4kg ekasta raskaudesta näillä samoilla viikoilla =) Mua lohduttaa.

Raskausajan vaatteet kaivoin kaapista esiin, mutta järkky miten ne oli isoja. Tuli siitäkin hyvä mieli, että mahdun vielä entisiin. Esikoista odottaessa odotti sitä milloin saa pukea mammavaatteet päälleen ja nyt on tosi ihanaa, kun mahtuu entisiin. Vielä menee entiset 36-38 farkut jalkaan ja tilaakin jää :) Ihanaa.

Aamuisin herään jo sika aikaisin ja tänäänkin kävin lenkillä muun perheen jäädessä vielä nukkumaan. Kiersin reilun tunnin lenkin ja olin onnessani. Siivosin talon aamupäivästä ja nyt iltapäivästä se väsy iskikin. Silti tässä höpisen.

Hyviä jatkoja kaikille! :heart:
 
Heippa, vaan tänään tännekkin.Sain sitten onneksi ylipuhuttua työnantajan kun sanoin etten ole sairas jne..ja töitä on tehtävä vielä pitkä tovi muutenkin :LOL:

Eilen kävin ostaan ekat mamma-farkut,huomenna kaverille sovittaan sen vanhoja=)

milky rv tasan
 
Moi kaikille uusille ja vanhoille!

Olimme pitkän viikonlopun reissussa ja kotiinnuimme tiistai-iltana. Eilinen meni teidän tekstejänne lueskellessa, toivottavasti nyt ehdin jotain itsekin kirjoittamaan!

Kiitos Hani uuden pinkan perustamisesta!

Hanica, miracle, Giardenia, superheppu, jaahassu ja kadak: Onnea ihanista ultrakuulumisista! :heart:

Talvis, Matonen, Nemu: Voi ei, kovasti jaksamista teille :hug: :hug:

pimuliini: Ei kannata heittää vielä kirvestä kaivoon, jos vuoto on pelkästään tuhruttelua :hug:. Tuhruvuoto on ihan normaalia varsinkin varhaisessa vaiheessa. Oliskos sulla nyt menkat ellet olisi raskaana?

Juupeli: Minullakin on koskenut parina viime päivänä päähän niin että on pitänyt ottaa Panadolia. Mistä sitten johtuukaan, flunssakin on parhaillaan päällä niin voi johtua siitäkin minun kohdallani.

mimuli: Mullakin tuota kuplintaa massussa on ollut oikeastaan esikoisen syntymästä saakka. Siis sellaisia "varjopotkuja". Niitä tuntuu edelleenkin, nyt kun olen uudestaan raskaana. Mietinkin tässä että mistäs sitten oikein tunnistaa vauvan oikeat potkut näistä muista "kuplimisista"??

mammanen: voi miten energiseltä sinun päiväsi kuulostaa :D Melkein olen kade, kun itse en saa väsymykseltäni (laiskuudeltani?) aikaiseksi lähteä lenkille saati sitten alkaa koko taloa puunaamaan :LOL:

Taisin viime viikolla kehuskella että olo on muka paranemassa. Taitaa olla semmoista aaltoilua tän mun olotilani kanssa, pari päivää on taas tehnyt huonoa :(. Eilen kasasin päivällisellä lautasen täydeltä ruokaa eteeni, enkä sitten loppujen lopuksi voinut koskeakaan koko syömiseen. Joskus taas ruoka menee ihan normaalisti. Jospa pian alkaisi helpottamaan jo. Kiitos muuten karjalanpiirakkavinkistä, ne maistuivat minullekin! ja karjalanpiirakoiden innoittamana tein tänään oikein kunnolla haudutettua riisipuuroa lounaaksi ja ai että oli hyvää! Njam :)

Äitiyspakkaus
taitaa jäädä meilläkin tällä kertaa ottamatta. Esikoisen pakkauksesta saamat vaatteet ovat vielä hyvässä kunnossa, tuntuisi vähän turhalta kun sitten olisi esim. kaksi toppapukua jne. Myös meillä potkuhousut jäivät kokonaan käyttämättä. Muutama aivan ihana vaate näyttää olevan tuossa tämän vuoden pakkauksessa, se oranssiraidallinen body on ainakin ihan ihq!

Pömppömasuista: Joko joku on ottanut kuvia pömppiksestä? Oma massuni oli eilen illalla taas niiiiiin valtava että melkein jo tartuin kameraan. Jäi sitten kuitenkin kuva ottamatta. Tänä iltana vois ottaa oikein kunnon turvotuskuvan ja laittaa vaikka tännekin sitten. Jos joku on jo kuvannut massuaan niin laittakaapas näytille!! :D

Saatteko muuten muut näkymään ton meille tulee vauva -sivuston laskurin? Mä en saa koko sivustoa auki, eikä laskuri viestissä näy. Koitetaas laittaa tähän loppuun toi lilypien laskuri.




 
AAM
mitä masuja näkyvissä jo.. ??? :ashamed: :( mulla mikää maha vielä näy *kade* yritän vetää vatsahelttaa sisään niin ehkä minimaalinen kumpu näkyy mutta sekin voi olla kusirakko :whistle: :kieh: KUVIA heti tänne kun kummut alkaa näkymään:D !!!!

AM & hippunen 7+3

 
Talvitie minä ylpeänä tituleeraisin itseni savolaiseksi :wave: . Vaikka me asummekin Etelä-Savon puolella (pohjoisimmassa kolkassa tosin), emmekä itse kalakukkopitäjässä. :)

Meiltäpäin saa (varmaan jo muualtakin suomesta) aivan mahtavia Moilasen riisipiirakoita, joita tietenkin piti itsekin ostaa eilen. Ne on tosin jo syöty. Tänään tein makaroonilaatikkoa ja upposihan tuokin ihan :p

Äippäpakkaus otetaan, vaikka kyliltä ollaan jo nyt saatu kaiken maailman vauvanvaatteet ja lelut. en uskalla niitä pusseja edes vielä avata ja katsoa, kun on tämä nuijapään taival niin alussa ja oireitakaan ei juuri mitään :|

Muistelen tätä aikaa sitten kaiholla kun laatta lentää kaaressa... :LOL:

Karvis ja nuijis 5+1
 
nonni.. lopetimpa tänään tupakanpolton (kai ) vähän :kieh: olo... kaipa tämä tästä kituessa päivä päivältä. ukonki pistin lopettamaan kun ei sitä kärsi kattoa ravaamassa tuola parvekkeella.. tuntuu vaan että se pärjää melkeen helpommin kun minä..

aika kovia masukipuja ollu tänään :( ja ylläri hermot kireellä.. jo tota sekoilua ilmaantunut myös tänne.. olimpa sitten eilen laittamassa omia silmälasejani pojan päähän ajatuksissani.. poika sitten totes "äiti, ei noi ole minun, ne on sinun" ja poika ei edes käytä laseja ollenkaan.. mistähän moinen mielenhäiriö

Nellah ja muhku 8+4
 
Löytyykös joukosta liikunnallisia mahan kasvattajia tai muuten vaan asiantuntijoita? :hug:
Onko alkuraskaudesta kiellettyä jotkin liikuntalajit vai saako toistaiseksi urheilla oman voinnin mukaan? Neuvolassa en ole vielä käynyt, joten asiaa en ole voinut kysellä.

Itse pelaan jalkapalloa ja käyn kuntosalilla. Jalkapallo jää muutaman viikon kuluttua pois, mutta voiko kuntosalilla käydä? Töissä kun joutuu päivät pitkät istumaan tietokoneen ääressä ja kuntosali tekisi hyvää lihaksille.

Wendy + mini 6+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Talvitie:
Ja ai niin, piti vielä kysymäni että olenko mä ainoa tän pinkan kiero savolainen? :D Taisi listalla olla vaan pari KYS:ssä synnyttäjää mun lisäkseni...

Olen minäkin kiero savolainen,työnteko haittaa vaan tätä palstan seurailua eikä tule paljon kirjoiteltuakaan,vaikka käynkin lukemassa jutut aina kun oon koneella...

 
Tänään kävin ekassa neuvolassa. Varmaan tunti siellä vierähti ja mukaan tuli iso nippu kaikenlaista. Vauvan odotus kirja on ihan kiva ja joku dvd:kin tuli, mut sitä en vielä kattonu. En oppinu mitään uutta, mutta mies koki käynnin hyväksi. Seuraavaa kertaa odotan innolla (ja jännittäen), koska sillon on lääkäri ja ultrataan.

Niistä karjalanpiirakoista on ollu täällä jo hetken paljo puhetta. Ihan hulluna on tehny niitä mieli! :) Eilen piti ostaa ja kyllä oli hyviä :p
 
Kiva lukea kaikkien mitä hassuimpia juttuja.. :) Surullista taas lukea sitten niitä ikävämpiä uutisia :'( :flower:

Kävin itse tänään ostamassa fetakanasalaatin kahvilasta, en voinut vastustaa. En sitten viitsinyt kysyä siinä onko se feta pastöroimatonta vai pastöroitu (vaikea sana, meni kauan kun sain oikein päin ööt ja oot), ja sitten ahmin sen vain. Toivon mukaan se oli suomalaista -roitua sellaista, mutta en kyllä aio päätäni stressata miettimällä nyt tuostakin salaatista sainko listerian aikaiseksi. On se vähän kyllä ärsyä niitä miettiä :headwall: Kaikki sanoo sitten töissäkin, että älä tyttö liikaa mieti noita asioita, se tekee vaan hulluksi. Totta :whistle:

Jännä. Mulla ei ole pariin päivään ollut oikein mitään muuta oireilua kuin väsymystä (sekin ehkä vähentynyt) ja sitten kov pissihätä jatkuvasti. Huonovointisuutta ei ole, missähän se viipyy..? No, ihan kiva vaan jos se ei tulekaan :LOL: Ainiin, onhan nää tisuliinit kipeä, varsinkin nännit.. Mutta jotenkin sitä odottelee niitä oireita lisää vaan, jotta tajuaisi raskauden vieläkin konkreettisemmin. :heart:

Nam, kohta tortillaa iltapalaksi! :p Nähdään taas kaikki vauvapuheloijat illemmalla. On tämä sitten niin kiva nettisivu, että.

:wave:
 
Onpas täällä aktiivista väkeä :p Itse oon niin laiska kirjoittelemaan :whistle:
:hug: kaikille tarvitseville!
Ihanaa, että moni on saanut niin positiiviset uutiset ultrassa :heart:

funkyMama meillä juuri syötiin tortilloja iltapalaksi :p

Täällä myös ruoka maistuisi... Maha on tällä hetkellä aivan pohjaton, eikä tunnu mitään rajaa olevan syömisessä. Maha on aivan turvoksissa.

Nyt salkkareita katsomaan :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
Vaavimasu Eihän se ensimmäinen neuvola mitään siitä kerro onko kaikki hyvin. Tai riippuu toki kuinka pitkällä on, et voisko sydänäänet kuulua jo :)

Ja varhaisultran tarpeellisuudesta oli puhetta B) Juu eihän se oikein muun vuoksi olekaan kun oman mielenrauhan. Mullaki oli aikas vahva tunne, et kaikki on hyvin. Mut sit kauhistutti se ajatus et jos ei ookaan hyvin ni sit jos onkin esim. tm ni turhaan oottelis sinne 12 vkolle. Joten mulle toi ainaski oli tarpeen ja kyl oli todella sen 60? arvoista :heart:
No tuolloin on jo 9 vkoa ja täälläpäin ultrataan ekalla neuvolakerralla...Että selviäähän siellä että todella siellä kohdussa joku uiskentelee :D

Juupeli mullakin särkee päätä ja huippaa joka päivä...
Nyt pitää mennä aukaseen nenä ja sitte nukkuun kun on taas ihan naatti...
Halaukset niitä tarvitseville! Ja muillekki muuten vain halit :hug:

 


Tuos on se meidän rakas myttymme, vastasi siis vkoja 7+1 ja oli 10,2mm niinko sanoin =) Mut tuos viel tuo kuvakin, ei oo kovin häävi ku ei oo skanneria mut ees jonniilaine :heart: Näkee ainaskii et on jotain oikeassa paikassa eikä oo tm tai ku:kaan :)
 
Allusmamma + muut: Meillä kans jätetään varhaisultra väliin. Jotenkin tuntuu luvattomalta kurkkia sinne liian aikaisin ja muutenkin olen niin hölmö, että pelkään sisäteitse tapahtuvan ultrauksen häiritsevän Hipsukkaa :LOL:
Luotan siihen ,että sielä ollaan mukana, kun ei kerta muunlaisia oireita ole ilmennyt.

Turvotus on ajoittain valtavaa, ja ällötys... Muutaman kerran on viime päivinä päässyt veli George yllätäämään ihan puskista. Turvotus lähinnä aiheuttaa huolta, ei meinaa mihinkään housuihin näkyä ja kuten monet ovatkin sanoneet... Mammahousuissa se vatsa pomppaa oikein extra näkösälle!

Rinnat on ihan mielettömän arat! Ukko on monta kertaa saanut kyytiä, kun on niitä ohimennessään pökännyt tai hipaissut! :LOL:

Viikon päästä ensimmäiseen neuvolaan :)

Amy ja Hipsukka 6+4

 
Hei vaan pitkästä aikaa!

En ole täällä ehtinyt taas muutamiin päiviin käymään ja johan onkin sillä välin tekstiä syntynyt =) Kiva juttu =)

Kateeksi käy teitä, jotka kirjoitatte pohjattomasta mahasta ja ruokahalusta ja karjalanpiirakoista ;) Mulla alkoi maanantaina aivan yllättäen aamusta iltaan kestävä pahoinvointi ja ihan täytyy miettimällä miettiä, että mitä saattais syödä, edes vähän...

Tää on tosi inhottavaa ja uuttakin mulle, koska esikolta en kärsinyt pahoinvoinnista päivääkään. Tänään ole surffaillut netissä ja etsinyt tietoa tästä alkaraskauteen kuuluvasta kuvotuksesta ja enempi alkoi pelottaan, ku jossain sivuilla luki, että tää pahoinvointi on huipussaan viikoilla 8-9 ja mulla vasta menossa viikko 6 + jotain. En tiedä, miten pystyy töissäkin olemaan. Teen paljon asiakaspalvelutyötä, joten kiva siinä olla koko ajan v'hän rajamailla, et tuleeko oksennus vai ei.

Miten te muut? Mistä helpotusta kuvotukseen ja miten sen kans pärjää töissä?
 

Yhteistyössä