*HUHTIKUUN MASUASUKIT* ~Lokakuussa~

Manna8 Mulle jää kotihoidontuesta ja kuntalisästä käteen aika tasan 400e kuukaudessa. Mutta mä en siis saa sitä kht:n lisäosaa ollenkaa ku teen keikkaa lauantaisin.

Äitiyspakkausta
ei taideta ottaa kun on toi esikoiselta kaikki tallessa ja toi vuoden 2008 pakkaus on muuten ihan samanlainen ku vuoden 2007, mut vaan kuosit hieman erit. Kaikki vaatteet on kuitenki samat, eli en nää mitäänjärkeä ottaa. Rahat menee sitte niihin tupliin.

Mulla on neuvola tossa reilu tunnin päästä :) Vähän jänskättää taas..
 
Kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille onnittelut! Ja Mannalle onnittelut uudelle kuukaudelle siirtymisestä!

Äitiyspakkaus otetaan toki kun on ensimmäisestä tulokkaasta kyse. Odotan jo innolla että pääsee sitä hypistelemään ja tutkailemaan. Pitää vissiin pyytää kaveri kylään ja saa sitten selittää mulle et mitä kannattais vielä hankkia. Vaunut on jo tilattu ja tulevat vissiin tämän kuun lopussa. Turvakaukalo ja sitteri ovat vielä hakusessa, sänky saadaan anopintekeleeltä ja hoitotasoa ei erikseen hommata vaan hoidetaan hommat kylppärin tason päällä. Jotenkin haluais hoitaa nuo hankinnat alta pois kun eihän sitä tiedä miten joutuu vaikka petipotilaaksi loppuajasta.

Meillä neuvolan terkka varaa nuo ultra-ajat äippäpolille. Eka neuvola oli jo viikolla 8 ja heti seuraavalla viikolla oli ultra neuvolalääkärin tekemänä. NP-ultra ja rakenneultra ovat sitten Joensuussa äippäpolilla. Muutempa en ole lääkäriä tavannutkaan ja NP-ultrankin teki kätilö. Rakenneultrakin on kätilölle. Terkka sanoi varatessaan että normaali raskaus joten kätilölle se ultra-aika. Jotenkin miusta helpompi noin että terkka varaa aina käynnin yhteydessä. Kysyy aina ensin että mitä aikaa mie ehdottaisin ja kysyy vielä varatessaan että käykö. Eipähän tarvii itse huolehtia. Neuvola-ajat mulla on vaihdellut, välillä on ollut jopa kahden viikon välein vissiin tuon huonon olonkin takia.

Eilen tein aivan ihastuttavaa mansikkapirtelöä joka oli virhe kun hampaidenpesun yhteydessä sai taas oksentaa ne pois. Näköjään jäätelö tekee tuota kun on tullut aikaisemminkin takaisin. Muuten on ollut ihan jees olo. Alkaa jo nauttimaan mahastakin kun näkyy jo niin selvästi =)

Vointeja kaikille!

Sanni-Maria ja pikkunen 17+4
 
Onnea MisStar ekoista liikkeistä! :flower:

JJ-t:kin oli päässyt kotidopplerin makuun, ihanaa varmasti kuunnella kotona niitä sydänääniä :heart:

funkyMama hieno masu jo nyt :) Jos kerran saa heittää veikkauksia, niin mä luulen, että teille on tulossa poika ;)

manna8 eipä kestä, kaikki rahantulo hoitovapaalla on tosiaan aina tervetullut uutinen =) Kotihoidon tuen hoitoraha on 294,28 ? + Helsingin kuntalisä 218,64 ? alle 2-vuotiaasta lapsesta, ja 134,55 ? sen jälkeen kun lapsi on täyttänyt 2 vuotta.
Lisäksi kotihoidon tukeen voi vielä saada tulosidonnaista hoitolisää, joka on max. 168,19 ? kuussa, mutta me ei saada sitä.
Tässä vielä linkki asiasta: http://www.hel.fi/wps/portal/Sosiaalivirasto/Artikkeli?WCM_GLOBAL_CONTEXT=/Sosv/fi/Palvelut+A-_/P_iv_hoito/p_lasten_kotihoidon_tuki

Kesis ja pikkuinen 14+5
 
funkyStarilla ihana masu=)
vuffi;mulle kyllä panacod käy..selän takia vetänyt niitä joskus ajoittain paljon=)Sain jo 100kpl paketteja :ashamed:
Olen myös ollut migreenin tähden lekurilla pari kertaa piikillä kun ei millään laukee kohtaus.Nyt raskaus aikana ei onneksi ole migreeniä ollut,mutta pelkään että noi päänsäryt ovat merkki tulevasta kun ne ovat sellaisia jotka jatkuu 3vrk putkeen ja mulla ei panadol todella auta siihen.Kuten sanoit,kuin karkkia popsisi :|
Panacodista vielä että ihmettelin että sitä saa ottaa kun siinä on kodeiinia ja se tekee riippuvaiseksi?

milky 12+5(kauheeta,taas vko mennyt)
 
Minskille vielä synttärionnittelut! Ja FunkyMamalla hieno kumpu!

Toi kotidoppler kuulostaa aika hyvältä hermoilijan apuvälineeltä, mutta epäilen, et yritetään silti pärjätä ilman. Seuraavaan neuvolaan on nyt vajaa kolme viikkoa, sitä odotellessa... rakenneultraan on vielä viisi viikkoa. Tai enää, sit on jo viikkoja kasassa yli 20!

Vitsit kun pääsis jo töistä pois...

v+v 15+3
 
Kiitokset kaikille tervetulo-toivotuksista!

Äitiyspakkausta en taida tällä kertaa ottaa. Jokaisessa aikaisemmassa raskaudessa se on tullut hankittua, nyt ajattelin ottaa avustuksen rahana. Kirppareilta saa jo silläkin rahalla mukavan aloituspaketin vaatteita pikkuselle tai sitten laitan vaunujen hankintaan sen rahan.

Painoa on nyt kertynyt vajaan kilon verran, välillä viime viikolla jostakin syystä paino nousi parilla kilolla ja säikähdin että näinkö nopeesti se paino taas nousee. Onneksi se viime viikkoinen taisi olla vain joku tilapäinen mielenhäiriö ja ne kilot tippu yhtä nopeesti pois kun tulivatkin!! Kahden edellisen raskauden aikana mulla oli raskausajan diabetes ja painoo tuli kiitettävästi reilusti yli kaksikymmentä kiloa :ashamed: Nyt tavoitteena ois saada painon pysymään aisoissa heti alusta saakka ja jaksais seurata syömisiään, siitä ois hyötyä niin vauvalle kun myöskin ittelleen.

NP-ultrassa käytiin viikoilla 12+1, kaikki oli siellä pikkusella kunnossa. Rakenneultraa nyt odotellaan kovasti, tuntuu et sinne on vielä niin pitkä aika.... vasta 24.11. Ja meillä neuvolan lääkäri tilas sen ajan äippäpolilta, aika tuli postitettuna kotiin.

FunkyMama sulla on tosi kaunis masu!!!! Veikkaisin poikamasuksi :)

Tässäpä tän päiväset kuulumiset.... Ai niin! LA meidän NuuttiKyllikillä 12.4.09 ja synnärinä toimii Kuopion Kys...

NuuttiKyllikki(NK) 14+3
 
Enpä olekaan aikoihin mitään kirjoitellut,tietokone oli remontissa pari viikkoa ja nyt on entistä ehompia osia koneessa.

Kaikki on nyt onneksi ollut aika normaalisti sen Kys:issä käydyn vuotokeikan jälkeen,toivottavasti jatkuukin näin.

Rakenneultraankin tuli jo aika vaikka se olisi vasta 20.11, jos sinne asti päästään kunnialla.


Lueskelin taas kaikki jutut mitä olette kirjoitelleet,niitä olikin paljon.

Äitiyspakkausta ei varmaan aiota enää ottaa,kun kyseessä on neljäs jo,tosin kaikki tavarat on siskon lapsilla lainassa mutta palautuskuntoiset tulee kuulemma takaisin ja jotain uuttakin pitää tietysti ostaa.

En osaa taas kirjoittaa muista kuin omista asioistani,se näkyy olevan taas tämmöstä...

viikkoja sentään 14+5
 
kesis ai että poika =) hih, no voi että :heart: onkohan tuolla masun muodolla oikeasti perää sukupuolen kanssa? Olikos se niin, että poika tulee jos pystympi ja tyttö jos on leveämpi masu? Hmm.. tällä hetkellä tämä palleroinen näyttää enemmän kyllä pystymmältä, mutta muuttuuhan tämä vielä vaikka kuinka :)

ventti Tilaa 30e Hongkongista, tulee reilu viikossa sulle kotiin. Kannattaa :heart: sillä sydänääniä ja lapsen liikkeitä on ihana kuunnella milloin haluaa ja vieläpä oikein erittäin helppoa: rasvaa vaan plörts masulle, luurit korviin ja pikkuinen laite siihen vatsalle, sitten kuuluukin jo pomppauksia ja melskettä! Eikä tarvitse edes hermoilla onko vauvelilla asiat okei, kun muuten vain on tosiaan niin ihana sen häärimistä kuunnella :hug:

Onnea Minski kun sait yhden numeron lisää :flower:

Kyllä mekin otetaan äitiyslaatikkoinen, helpottaa - esikoinen kun on vasta :heart:

KAMALA KUN ON NUHA ja KÖHÄ, ihanaa Kokkikartanon riisipuuroa ja luumukeittoa, mutta kun ei maista oikein mitään niin on mälsä syödä! :headwall:
 
heipsan!

mä laitan tänne illalla kans masukuvan, on senverran jo tuota kumpua kertynyt että kehtaa jo raskausmahaksi kutsua :LOL: työvaatteet on tähän asti ajanut kyllä piilottelun, mutta tänään oon hoksannu että monen työkaverin katse on hakeutunu tuohon vyötärönseudulle vaikka kuinka koittaa vetää liiviä päälle...pakko kai se kohta on jo pomollekin paljastaa, vaan kun en millään vielä tahtois! hiivatti kun siihen rakenneultraanki on vielä puolitoista kuukautta aikaa, ei taida siihen asti onnistua salailu millään...noooooh, kattoo nyt sopivan ajankohdan ja senku kertoa pamautan. sillähän se olis sit tehty! :whistle:

KOTIDOPPLERISTA mulla saattaa mennä kymmenen minuuttiakin ennenkuin löydän Kapriksen! että ne jotka sen on nyt vasta hommanneet, älkää hermostuko jos ei heti löydykään sykettä. Meillä mukula on toooosi alhaalla ja liikkuu salaman-nopeudella dopplerin alta pois, maksimissaan sen puoli minuuttia on paikoillaan! ja sitten taas haetaan kymmenen minuuttia että mihin se nyt meni.... :LOL: mä oon kuunnellu kutakuinkin joka toinen päivä sydämensykettä, joskus harvemminkin. ja heti kun alan tuntea kunnon potkut niin myyn sen pois! näin oon ukolle luvannut :D

PAKKAUS otetaan kyllä, esikoiselta tuli hyvin kyllä käytettyä hyväksi kaikki mitä se sisälsi. paitsi kestot...tosi hyödyllinen paketti, ilolla otan vastaan taas sen :)

jahas, vielä jatkan hommia vähän aikaa!

Gardenia ja Kapris 14+2
 
gardenia mulla oli aivan sama juttu kuin sulla, eli en olisi halunnut kertoa pomolle ennen rakenneultraa, mutta tänään tein sitten kuitenkin päätöksen kertoa, koska ultraan aikaa vielä 4 vkoa ja masu alkaa tosiaan näkyä. hyvä pomon muutenkin tietää, niin voi alkaa suunnitteleen työtehtävien jakoa tai sijaista, jos nyt firman taloudellinen tilanne sellaisen sallii. ja kyllähän se pomo pienen kakomisen ja harmittelun jälkeen muisti jopa onnitella mua. enempi oli kyllä harmissaan ja vähän jäi sellanen pelko, et nyt ottaa musta loppuajan kaiken irti... :/

kesis kiitos taas tiedoista kotihoidon tuen ja helsinki-lisän osalta! ei esikoista odottaessa mitään tiedä ja tuntuu ettei mistään muualta kuin tältä palstalta tietoakaan saa =)
 
pikaviesti:

np-ultrassa käyty ja kaikki oli hyvin, oli oikeen ihana nähdä pikkunen sielä liikkuvan ja viuhtovan. Näytti viel mulle kaikki sormensakin ( ettei tarvi enää nähdä unii et on varpaat ja sormet sekasin) ! ;)

http://www.aijaa.com/v.php?i=2914891.jpg

Ollu kyl hei sit niin kiukkupäivä, että ihan kamalaa..koitetaan selvitä hengissä huomiseen.

Vastailen ja kommentoin sit ens kerralla.. heippa mamit! :wave:

guess ja pikkunen 13+2
 
Mulla kummasti energiaa.Johtunee siitä että siskon kaasona suunnitellaan heidän häitä :LOL:
sain jopa lasagnen uuniin;tykkään niin pirusti.Mies ei ,mutta kun hän reissussa ni mä herkuttelen=)
Kävin jopa vaa´al tsekkaamas uskallanko;sama lukema ko ekassa neuvolassa joten rupesin tuumasta toimeen ja nyt oottelen että muhii sen 1,5t uunissa.
:p
 
guess ihana pikkuruinen tyyppi siellä näkyi, onnea hyvästä ultrakuulumisesta ja -näkymisestä, ja tsemppiä - aina välillä kiukuttaa, ja KUNNOLLA :flower:

Mä tuossa nukuin flunssasena tunnin verran ja nyt ois kyllä syötävä kanansiipiä että masuasukki sais ruokaa, mutta kun ei maista mitään, niin ei tee mieli syödä :(

Taas palailen lisää höpöttämään illemmalla..

:wave: Hyviä vointeja!
 
millipilli
Mä taas innostuin ottamaan päivän pötsistä kuvan:


Mä unohdin jo ihan kaiken mitä piti kommentoida. Pää on ihan tyhjä kun olin just tunnin kävelylenkillä.

Palailen myöhemmin kommenttien kera

millipilli & frank 15+3
 
Oi, mitä ihania masuja! Täytyy kai konsultoida miestä, miten mäki saan mun pömppiksen tänne.

Miten ne syke-ennustukset meni? Saatiin tunnin yrittämisen jälkee syke löytymään ja se oli oikeestaan tasan 150. Ehti tossa jo huolestumaan, mut yritettiinki ihan liian ylhäältä aluks

:headwall:

Sori, ku nyt tuli omaa napaa, mutta helpotus oli niin suuri. IHANAA VAUVA MASUSSA :heart:

Säde ja nasu 14+5 :heart:
 
millipilli
Säde jossain sanotaan, että tytöllä on nopeempi syke, mutta jotkut oululaiset (?) lääkärit oli tehneet pienimuotoisen tutkimuksen tästä ja siinä poikien syke oli ollut keskimäärin 142 ja tytöillä 143 :D En nyt oo ihan varma oliko noi ne tarkat lukemat, mutta ero oli tosiaan noin pieni
 
vaavimasu. mun siskonpoika joskus kolmevuotiaana keksi kans nää kysymykset että mistä vauvat tulee (vaikkei ollutkaan pikkusisarusta tulossa viel moneen moneen vuoteen siinä vaiheessa), ja sitten isänsä oli rauhallisesti selittäny että naiset ja miehet on vähän erilaisia ja että naisilla on pippelin sijaan sellainen paikka mistä tulee vauvoja ja mihin niitä vauvansiemeniä istutetaan... ja jotain siihen suuntaan. Sai tiedonnälkänsä tyydytettyä siltä kertaa. :p On parempi että nää jutut kerrotaan aika pienenäkin kotona, kuin se, että mulle eskarissa pojat vähemmän kauniisti kertoi elämän tosiasiat...

milkystern ja joku muukin valitteli migreeniä... Mulla on kans migreeni, mut ei oo kauheesti vaivannu vielä ainakaan. Välillä on vähän auraoireita kyllä, että kuvioita lentelee silmissä... Jollain 5. tai 6. viikolla mulla oli muutama tappopäänsärkypäivä, mut onneks sattu olee vapaapäiviä silloin niin että pääsin nukkumaan pahimmat päivät. Sit vaan nukuin ja aina herätessä oli hirvee olo, mutta jatkoin taas nukkumista.... :p

funkymama kiva massu. :p olis kiva nähdä se myös tatuointien kanssa (utelias minä). ;)

guess tosi selvä kuva, kateellisena tääl mietin miksei meillä... Kuvista just erottaa että missä on pää ja missä kroppa, kädet on pisteet ja jalkoja ei ollenkaan... :kieh:

).( Oli mun sisko meillä käymässä. Leikittiin hänen 10kk ikäisen tytön kanssa. :heart: Ja sit sain niin tähdellisen ostoksen tehtyä, kun Mauri Kunnaksen vauvakirjan. :) Aikooko moni hankkia sellaisen? :p Ite viel ajattelin että ainakin ekasta jaksaa täyttää. ;) Nyt meen lämmittää lihakeittoo ja ottaa ruisleipää. ihanaa. :D Täytyy syödä ruisleipää niin kauan kun närästykseltä pystyy. ;)

Laala ja Punkero rv13+1
 
Kiitos masuihasteluista :hug: :ashamed: Onhan se kiva kun huomaa sen kasvaneen jo enemmän kumpumaiseksi, ettei ole pelkästään alavatsa pömpöllään. laala tatskoja en täällä vilauttele kun heti mut tunnistettais ;) :D

Kiva tuo millipillinkin masukkainen! :heart: Laittakaa kaikki kuvia, on niin mielenkiintoista nähdä miten samanmoisia ja erilaisia vatsoja onkaan ja kun kuitenkin ollaan niin lähekkäisinä päivinä kaikki synnyttämässä :flower:

HEI KERTOKAA MITEN SAAN TÄN ERITTÄIN TUKKOISEN, KIRVELEVÄN ja KORVATLUKOSSAJATKUVASTI -nuhan pois, ÄRSYTTÄVÄÄ!! ?? Kertokaa apuja!! :snotty: Kun ei saa edes Nasolinia käyttää.. :(

 
Tosta vauvakirjasta sen verran että meille toi just eilen aamuna posteljooni paketin missä oli vauvakirja ym. juttuja.Kun mies oli täyttänyt hakemuksen siellä vau:ssa ja laittanu syntymäpäiväksi 3.4.2008,eli vuosiluku meni väärin niin ne lähetti ne jo nyt vaikka piti tulla vasta sitten kun on laskettuaika :) Mutta ne oli ilmaisia ja ainakin mun mielestä se oli oikeen kiva se vauvakirja.

misstar
 
En jaksa vieläkään kommentoida muuta kuin omaa oloani.. tämän aamun labratuloksissa ei ollu muutosta parempaan. Sain vielä kolmannen eri antibiootti kuurin, ja perjantaina taas labraan kokeisiin. Jos siihen mennessä ei ole muutosta niin en tiedä mitä ne sitten tekee kun nytkin oli jo lääkäri vähän vaikeana. Pohti ankarasti mitä lääkettä mulle voisi antaa. Alan pelkäämään vauvan puolesta todella kun joudun syömään vaikka mitä myrkkyjä. :'(
 
hola, suomeen on palattu ja pikasesti kerkesin vilkasemaan kuulumisia. Ihania masukuvia niin masukeista kuin asukeistakin :)
manna8 mulle neuvola tätsä sanoi että säästö syistä käynnit vähentyneet, en tiedä sitten onko vain aluettain. mulla kanssa toinen neuvola käynti joskus vkolla 20. esikoinen syntyi 07 ja silloin oli vielä kerran kuussa käynti, että ihan uusjuttu tää.

voimia ja halauksia,pään silityksiä ja rapsutuksia tasapuolisesti kaikille. :hug:
 

Yhteistyössä