*HUHTIKUUN MASUASUKIT* ~Lokakuussa~

Löysin tämän linkin yhden äidin raskausblogista. Tuon teidän huviksi...
http://www.beebi-plus.ee/?BabyPlus
Toivottavasti en siis kerjää verta nenästäni, mutta voi äly mitä ne yrittää kaupata raskaanaoleville.... :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Laala:
Löysin tämän linkin yhden äidin raskausblogista. Tuon teidän huviksi...
http://www.beebi-plus.ee/?BabyPlus
Toivottavasti en siis kerjää verta nenästäni, mutta voi äly mitä ne yrittää kaupata raskaanaoleville.... :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Ei herrajestas sentään! :LOL: :LOL: Kaikkee sitä nykyään onkin tässä meidän ihanassa kulutusyhteiskunnassa... :x
 
Tosta panacodista: kyllä sitä ainakin kätilöoistolla raskaana oleville syöttävät sitä jos ei kipuihin panadol tehoa. mulle naistenklinikalla meinasi lääkäri tuputtaa buranaa umpparileikkauksen jälkeen kun esikoista odotin (rv 12) mutta en huolinu niin panadolia sain sit vain. lääkäri vaan mutrusuuna totes että omat pahan on sitten kipusi. mutta buranaa en syö vaikka pää olis irti. panacodia kyllä uskallan ottaa jos lääkäri sen määrää

Nellah ja 15 + 5
 
Hyvänen aika, toivottavasti kukaan ei oo tota vehjettä menny ostamaan :LOL: ."Äänet stimuloivat lapsenaivoja ja luovat enemmän synaptisia yhteyksiä. Sen kautta annattulevalle lapsellesi suuremman potentiaalin. " :LOL: :LOL: Onneks ollaan sen verran fiksuja, et potentiaalii vaavilla on muutenki B)

Oliks se Usvis (jos saan kutsua sua siks) niin, että sulla oli keuhkokuume? Ja nyt tulehdusarvot ei lähe millään laskuun? Oon töissä ollu akuutilla keuhko-osastolla ja meillä on ollu odottavia äitejä i.v antibiootilla siellä n. viikon. Sikiö ei oo kärsiny mitenkään, joten eiköhän teilläki kaikki suju hienosti. Toivottavasti kuitenki ne suun kautta otettavat nyt kuitenki jeesais. Nyt vaan pikaista paranemista ja suuri luotto lääkäreihin! :)

Noista työnantajista sen verran, et varmaan just tollaset perheettömät keski-ikäset on pahimpia pomoja. Osaa vaan miettiä taloudellista puolta...

Vyötäröä oon mitannu just siitä navan kohdilta.
 
Kiitos guess onnitteluista! :LOL: Minä jaksoin kyllä ihan hyvin lukea. :LOL:
Miks sulla on riskiraskaus, jos saa kysyä? Ei sulla sh jättäny jälkiä että olis vaikee tulla raskaaks tai mitää? Mä olin ihan varma että olin tuhonnu lisääntymiskykyni mutta sitten lääkäri sano että mun hormonihäiriöt oli pääosin jo syntymästä, mikä vähän lohdutti. :ashamed: Clomeilla siis vauvantekoa avitettu.

Syysflunssa on löytänyt tiensä tännekin. Tosi kiva kun pitäis tehdä sikana kouluhommia ja työharjoitteluja ja kaikkea sellasta, mistä ei oikeen vois olla poissa, ja sit on kipeenä... No sitten olen kipeänä koulussa, voi voi oppilaat ja kanssaopiskelijat. :/

Vyötärön paikka on noin kaksi sormenleveyttä navan yläpuolella. Siis mistä se virallisesti mitataan. Mutta en tietty tiedä ku raskaudessa maha tuntuu tulevan vähän alemmas ensin... En oo uskaltanu mittailla... Kasvanu on kuitenki, niin että alkaa hiljaksiin jo näyttämään raskausmasulta. :p Mutta ei kovin isolta. Sisko kuvaili että näytän lähinnä lihonneelta (ei liene kumma juttu että puen tahalteen raskausvaatteita jo).

).) vaikka olo on suht kipeä niin olen ylittänyt itseni ja pessyt koneellisen pyykkiä, tiskannu, ollu koulussa ja SILITTÄNY meille lakanat. Yleensä pesen lakanat miehen isovanhempien pyykkitupavuorolla, kun silloin pääsen mankeloimaan ne, eikä tarvii kärsiä ryppysistä lakanoista, mut nyt oli ryppyisiä lakanoita ainoastaan kaapissa, joten silitin kaikki. Mukava mennä sileisiin lakanoihin nukkumaan... :)

Laala ja Punkero rv13+2
 
Varmaan kannattaa tuota vyötäröä mittaillessa ottaa paikka tuolta suoliluun ja alimman kylkiluun puolesta välistä kun se väli tuskin muuttuu vaikka navan kohta muuttuiskin =)
Ite en oo kyl mittaillut ja en varmaan mittaakaan kun ei ole mitään hajua että mitä se oli ennen raskautta... Sen olen kyllä huomannut et jos laittaa löysän paidan niin näyttää just enemmän lihonneelta kuin raskaana olevalta. Ehkäpä siksi ollut tällä viikolla kireempiä paitoja päällä :D

On ehkä pakko kotiin mentyä vaihtaa lakanat kun Laala noista sileistä lakanoista kirjoitteli. Mie en tosin silitä (laiska kun olen) mutta puhtaisiin ja raikkaisiin lakanoihin on silti kiva pujahtaa!

Tunti vielä ja sitten kotia!

Sanni-Maria ja pikkunen 17+5
 
täytyisiköhän tässä mennä huomenna lääkäriin?? Kohtu ollut kovana tässä illan aikana melkein koko ajan :( Liikkeitä ei tunnu vielä rv 15+2, esikoisesta älysin liikkeet kun makasin rakenneultrassa ultrattavana..

vastahan mä olen ollut saikulla tän raskauden aikana kolme kertaa. Esikoisesta olin sairaalassa vuodelevossa 22+5 5pv jonka jälkeen saikulla äitiyslomaan asti..

Asiasta ressaaminen ei varmasti auta asiaan.. tai se, että mietin aina kun saan saikkua, että mitä töissä muut miettii siitä..
 
Laala:
Kyllähän se saatto jotai jälkiä jättää kun luulin jo että en voi tulla raskaaks. Yli kaks vuotta olin ilman ehkäsyy ja nyt sitten olen, oli se hämmästyttävä ja iloinen uutinen. Uskon että kaikella on tarkotuksensa. Riskiraskaus on mm. juuri sen sh:n takia. Mites sä oot pärjänny uusien kilojen ja ajatusten kanssa?

Jaahassu:
Kannattaa käydä selvittämässä että kaikki on hyvin jos sitä vahvasti epäilet, ei raskausaikana kuitenkaan pitäs kokoajan murehtia vaan pystyä myös nauttimaan, eli ei kannata epäröidä vaan hankkia itselle ja vauvalle parempi olo ja mieli tarkistamalla asia. Uskon kuitenkin että kaikki on hyvin! :hug:

voi juma tota babyplus härdelliä, kaikke ne amerikkalaiset keksii, ja ihmiset uskoo kaikkeen hömpänpöppään! Kyllä siinä vaiheessa kun tuola kadulla kävelee moinen vekotin vyötäröllä vastaan niin voi sanoo ettei kyl kaikki muumit oo laaksossa sillä äidillä. :headwall:
 
guess saanks mä kysyä että mikä sh sulla on? Näytit ainakin superlaihalta jossain "Mahakuvassa" ja jo katsoin kateellisena... :ashamed: Mulla on itellä diagnosoitu bulimia aiemmin, mutta en oo oksentanu (raskauspahoinvointia ei nyt siis lasketa tietenkään) enää puoleentoista vuoteen, enkä siis myös kauheesti ahminu. Paino kyl alko nousee aika paljon ku "päästin irti"... Normaalipainossa oon siis ollu nyt ihan... (painoa on kyl 20kg enemmän kuin vajaa kolme vuotta sitten meidän häiden aikaan, ja 30kg enemmän kuin lukiossa, milloin taisin aloittaa häröilyn) :whistle: Mut oikeesti, en stressaa. On ihanaa ku vihdoinki osaa olla ajattelematta muutakin kuin mitä syö ja mitä siitä tulee kaloreita ja kuin pitkä lenkki pitää tehdä ja kuin monta kiloa nilkoissa painoa lisänä. Siin vaihees ku aloin tajuu että oikeesti oon aina elämässä eniten halunnu saada lapsen, jäi painostressi pois. Mä ehdin laihduttaa hormonitoimintani piloille myöhemminkin. :kieh: Nyt haluan ensin terveitä lapsia. :p
Ehkä mä silti jätän sen laihdutuksen väliin myöhemminki. ;)

Ja siis paino on viel tähän mennessä vaan tippunu raskausaikana... :whistle: Mut ei ahdista yhtään. Mun mielestä mikään ei oo niin kaunista kuin raskaana oleva nainen. Oon aina ollu sitä mieltä. :) Hyvä niin.

ihana toi ei oo kaikki muumit laaksossa... :LOL:

tuosta laitteesta mä jo kommentoin miehelle että meidän lapsi saa ainakin ääniärsykkeitä, kun se joutuu koko talven kuuntelee mun viulunsoittoa mahasta käsin... Ja sit livenä ku syntyy. :D Toivon että se ääni on sille syntymän jälkeen niin tuttu että se pystyis vaikka nukkumaan sillä aikaa ku mä harjoittelen... :whistle:

Laala ja Punkero 13+2
 
http://www.aijaa.com/v.php?i=2925027.jpg
Kokeilin nyt eka kertaa tota kuva hommaa,en tiedä onnistuiko...

Mutta moikka kaikille!
Ollut pitkästä aikaa oksennus-vapaa päivä :D

TyöG:Mulla loppu työsopimus sopivasti 5päivää sen jälkeen kun plussasin.Toisaalta mulla alko sitten koulu missä en rajun pahoinvointini takia ole pystynyt olemaan mutta koulua kuitenkin pystyy lykkäämään.

[/b]GuessKaikki aina sanoo että tulipas pitkä viesti mutta sinä kyllä lunastit nyt lupauksesi :LOL: mutta musta on kiva lukea pitkiä viestejä.
Sanoit myös että olit pitkään ilman ehkäisyä ilman että tulit raskaaksi..Mulla oli sama juttu.
Tai heti kun tapasin "elämäni rakkauden" ja aloin pitämään lapsista(nuorempana en tykännyt) niin melkein heti sitten pamahdin paksuksi
:D

Misstar 15+6...pitää välillä aina lunttailla JJ-t:ltä noita viikkoja kun on täysin samat ja ite en aina muista onko viikkoja jo enemmän vai vähemmän :)
 
Laala:
Mulla on diagnosoitu ensin bulimia ja sit anorexia, kyllähän ne sielä mielessä kokoelämän varmasti kummittelee, mutta tosiaan lapsi on nyt 1000000 kertaa tärkempi kun omanapa, mutta ei se joka pöivä helppoa silti ole. Kyllä mullakin sitä painoo nyt on jotai 15 kg enemmän ku vuosi sitten, ohhoh joo niin on. :whistle:

Kyllä vauva varmasti nauttii sun soitostas ja tuntee kuinka hyvä on olla kun soitat ja kuulee sen ni ihan mahdollista et voit soittaa sen nukkuessakin. ihanaa! =)

 
misStar:
Ajattelin just että voi että ihanaa, uus kuva ja avasin niin ne päivittää sivuja tän yön sielä Aijaa:lla joten pitää kattoo sit huomenna sun pikture! =) Joo se on jännää miten tuntuu et kun mäkin löysin sen oikean ja "elämäni rakkauden" niin sit heti tärppäs. Kyllä kaikella on tarkotuksensa. ;)
 
pikaisesti syömisjutuista, mä oon aina ollut suht hyvässä kunnossa, mutta sitten pari vuotta sitten ihanan mieheni tavattuani jotenkin kävi se tyypillinen juttu, että alettiin molemmat lihoa ja treenata vähemmän :ashamed: ja yhtäkkiä vaaka näyttikin 15kg enemmän kuin ennen...oli siinä taustalla urheiluloukkaantuminen, e-pillereiden merkin vaihtelua jne. No sitten jätettiin pillerit kokonaan pois ja olin just saanut otettua itseäni niskasta kiinni ja vähän laihduttamaan niin raskaanahan sitä oltiin....nyt en tietenkään uskalla laihduttaa ja todellakin HIRVITTÄÄ noi lukemat mitä vaaka näyttää. Mä niin toivon, että tää meidän vauvaprojekti saadaan kunnialla loppuun ja pääsen imettämään ja kiloista eroon - ja edes urheilemaan sen verran, että olen terveellisessä ja hyvässä kunnossa. Ehkei niitä huippulukemia tarvitse enää edes tavoitella. Ja ei se paino todellakaan ole tässä enää kaikki kaikessa :)

Ja ihanaa Guess, että olit jaksanut kirjoittaa piiitkän jutun. Ja kivaa lukea kaikkien muidenkin juttuja!!! :)

Tsemppiä kaikille :flower:
 
Miula ei onneks oo koskaa ollu syömishäiriötä eikä juuri muutakaan häikkää.. nuorena olin tosi hoikka (lapsena siis aina käyrien alapuolella) kun taas parikymppisenä alkoi varmaan aineenvaihdunta hidastua sekä muutoinkin liikunta alkoi jäädä. Nyttemmin kuitenkin oon iha ok mitoissa (169/67) ja siihe yritän päästä raskauden jälkeenki. Tosin hitusen haluisin kyl laihtua, vaikka 63 kiloon B)

SS & mytty 14+6
 
Huomenet kaikille!

SädeI toi on vieläpä aamukuva masusta eli en ole tossa syönyt edes mitään..
Siitä pääseeki siihen kertomisgalluppiin eli ollaan ihan avoimesti jo kertoiltu kun ei tätä voi enää salassa pitää..kaikki asiakkaat tuijottaa masua mut eivät sano mitään..Töissä minä tosiaan olen oman itseni pomo joten kerrottu on
:LOL:
Niin ja mittailust aet ei kyllä ole tullu mitattua mut pitääki ottaa asiaksi ja alkaa mittaileen..

Masun kasvu on kyllä just ihanaa kun alkaa tosissaan näkyä niin nauttii ihan tästä isosta pötsistä.. Jotenki tosiaan vielä enemmän nyt osaan nauttia kun tiedän että voi hyvinkin olla että tämä lapsi jää meillä viimeiseksi..Jos se minusta riippuis niin mehän tehtäis se 4-5 lasta ja sitten vielä sijaislapsia :D

Ainiin..Siitä nimijutusta tais olla täälläkin juttua että monile oli käynyt niinettä tutut oli laittanut sen nimen mitä itse olitte suunnitellut.....
No minulle kävi nyt sitten niin.. Miehen kaveri sai joku aika sitten tytön ja nyt se oli kastettu ja just se nimi oli etunimi minkä minä olin ajatellut laittaa meidän tytölle...Ja sekun oli kuitenki suht erikoinen niin ajattelin ettei sitä kukaan hoksaa laittaa,mut näköjään hoksas.. Nyt olis sitte vielä ootettava veljen lapsen ristiäiset ennenku alan etes miettiä kun sitten se kuiteski laittaa just sen nimen mitä haluisin...

Mutta nyt pitänee kiirehtää kun taas jumin tähän koneelle kun oli tulosteltavaakin niin paljon..

Hyvää päivää kaikille masunkasvattajille!!!

Vaavimasu ja napukka

 
Heips! kovasti on tullut teillä kirjoteltua...joka päivä käyn lueskelemassa mutta harvemmin kerkeää itse kirjoitella.
Nt-ultrassa on käyty ja turvotusta ei ollut, LA varmistui olevaksi 29.4. Odotus sujunut muuten hyvin, mutta flunssa vaivannut jo viikon.
Perheelle ja lähimmille kavereille on kerrottu tulokkaasta...eihän sitä salaamaan pysty :D
Nyt alkaa taas vaativia käskyjä tulemaan, joten täytynee mennä. Tai vielä yksi kysymys.


Miten teidän masut reagoi esim. imurointiin tms.? musta on ollu "huvittavaa" kun aiemmissa raskauksissa olen ollut muuttohommissa, puutöissä yms. niin nyt saan mahani kipeäksi siitä että imuroin...jos tää mahan herkkyys jatkuu niin kuka meillä siivoo???
 
Huomenta MAMIIIT!!!! :hug:

MisStar:
Heheeiiii..nyt pääsi kattoon sun masukuvan, ihana masu, kyllä onkin ihan selvä vauvamasu! ;)
Sulla on muuten samanlaidet farkut kun mulla, ne on kyl just hyvät kun on sen malliset et on niin löysät vyötäröltä! :p

Nyt nää tyypit lähtee neuvolaan! :wave:
 
Moi nopeesti. pakkaustouhut menossa kun lähdetään reissuun viikoksi.
Ihania masukuvia teillä :)

Uusille tervetuloa, kuopiolainenkin oli yks uus mut en nyt muista nimimerkkiä :(

Pitäkäähän pino pystyssä :D

terkuin Gimli ja masukki rv14+1
 
guess: kiitos onniteluista :heart: :heart: kiitos kysymästä, tänne kuuluu ihan hyvää..tänään käytiin neuvolassa ja verenpaineet oli laskenu ja hemoglobiini mut ei kuulema viel hälyyttävästi vaik hemogl. oli laskenu melkein kolmellakymmenellä....noh, jos ne tuosta viel laskee niin sitten varmaan aletaan jotain asian eteen tekemään...vauvan sydänäänet kuului erittäin vahvana ja alkoi potkia doppleria oikein urakalla, ei tainnut tykätä kun täti höiritsi heti aamusta :) On mulla kotonakin tuollanen kotidoppler jolla aika usein tulee sydänääniä ja liikkeitä kuunneltua...kohtu on kuulema kasvanut niin et mennään ihan taulukon ylärajalla, mut siihen neuvolantäti sanoi vaikuttavan sen et mulla istukka on tuossa etuseinämässä kylläkin turvallisella alueella mut se kai kasvattaa kokoa..tiedä sitten...mut 14 cm tais olla kohdun korkeus jos oikein tajusin..vaavin sykkeet huiteli 140 molemmin puolin
12.11 on sit rakenneultra, jossa selviää taas vähän enemmän pirpanan voinnista :)

Ainiin..painosta piti laittaa et painan enemmän ku ikinä, en edes kehtaa lukuja laittaa mut raskaana olevaan se sallittakoon ja paino tulee varmasti vielä nousemaan, ei se tähän lopu;)

mites sun neuvola meni? ja mitä kuuluu muutenkin? olisitko joskus tulossa mammajoogaan (Omyogaan) näin perjantaisin ;) ?

Niin ja mä kyl luin sun koko kirjoituksen, ei se ollut yhtään liian pitkä :D

t.Minski ja pirpana 16+1
 
Mahakuva päivitetty profiiliin. (Paina F5 ellei näy uusi kuva.)

Minä täällä mietin niinkin maallisia asioita kuin raha.. Huoh. Harkihen sitä, et ilmottaudun työttömäks nyt marraskuun alusta ja nostan liitonrahat siihen asti ku jään äitiyslomalle. Nyt alkaa tää kärvistely v*tuttaa niin rankasti ettei rajaa. Sitä mukaa ku raha tulee, se myös menee ja ei tarvita ku välttämättömimmät. Voi jumaleissön sentään.. Pitänee äippälomakin ottaa aikastettuna ni tulis paremmin toimeen. Hirveetä aatella näin, mut ei oo kohta vaihtoehtoja.

Narisen vaan, ku tänne kirjotan :snotty:

MUOKS.

Ai niin..

guess: Harjotussupparit on semmosia puristavia, ikään ku kohtu puristus kasaan. Eikä liity mitään kipuja, sillon normaalia.
 
heips,
guess ei ihan espanjan maan kamaralla oltu, mutta niiden asuttamalla saarella kylläkin. =)
minski27 mulla on kanssa rakenne ultra samana päivänä =)

painosta asiaa, alipainosena painellaan, on aina näin menty ja näin tullaan kai aina menemään. riukutikku kansaan kuulun :ashamed:

pietu, saa nurista rahasta.ja kaikesta muustakin. :hug: koita jaksaa.
 
guess ihana kun jaksoit lukea meidän kaikkien kirjoitukset, kommentoida ja vielä kertoa omia kuulumisia! =) viestia oli todella mukava lukea. missä te muuten aiotte asua tulevaisuudessa? tai siis, onko miehesi sidottu espanjaan työn vuoksi kuinka pitkään? toivottavasti ehtii edes muutamalle ultra- tai neuvolakäynnille mukaan!

tutsa ja minski27 meillä myös rakenneultra 12.11.!! vielä ei jännitä, mutta varmaan sekin aika vielä koittaa. sitä ennen on onneksi kuitenkin yksi neuvola ja toivon kuulevani siellä vihdoni ekaa kertaa vauvan sydänäänet. sydämen on kyllä todettu sykkivän jo kahdessa ultrassa, mutta ei siellä ääniä kuulemaan päässyt...

pietu kiitos kun kuvasit miltä harjoitussupparit tuntuu! mullahan on jopa ollut muutamana viime päivänä hieman tuollaisia tuntemuksia, mutta ensimmäistä odottaessa ei edes tajua mistä on kyse.

onko muilla ollut närästystä? koskaan eläissäni en oo moista kokenut, mutt nyt parina viime yönä vaivannut. onpa harvinaisen epämiellyttävä kokemus. varmaan tuo kasvava masu aiheuttaa, mut tuli myös mieleen, et ehkä vois illalla syödä kevyemminkin?

mä en kans painosta huolehdi, vaikka oon ikäni ollu alipoinoinen ja nyt just pamahtanu 60kg raja rikki, HUI! nuorempana oli hyvä jos edes 50kg painoin ja vielä muutama vuosi sitten oli lukema alle 55kg, että onhan tässä vähä totuttelua... pituutta mulla on 167cm, eli nyt (vielä toistaiseksi!) ns normaalipainoinen.

mukavaa viikonloppua,
t. manna + lilli 16+2
 

Yhteistyössä