*HUHTIKUUN MASUASUKIT* ~Lokakuussa~

AAM
huih juuri kun olin lukenut kaikki taas tulleet viestit niin laitoin lampun päälle kirjoittaakseni omani niin *räps* lamppu kärähti ja kona sammui kuten myös videot telsu ja muut sähkölaitteet olkkarissa ja työkkärissä ! PRKL ! just mun tuuri ko ukko nukkuu ja siltä ei sit apua saa ko ei uskalla herättää.. no avuton lähti sähkötaulun luo ja kurkistelemaan... *kädetön* hoksasin kuite hakea ukon sähkökynän millä näkee missä virta kulkee taulussa ko niissä ampeerijutuissa oli osassa ne punaset naput sisällä vaikka virta toimi ? :/ perse ! no kynä käteen ja leikkimään sähkömiestä ja haa löysihän näppärä uusavuttomana siltä yhden onnettoman jossa luki pistorasiat ja vaihdoin uuden ampullin ja sesam toimi ! sähkö virtasi taas huoneissa ! :D vähäks olin insinööriä ! :saint: :D B)

Ai niin tervetuloa Rosetta :wave:

Ja guessin sepustus ei niin pitkä ollut ettei ois lukea jaksanut, se on hyvin johdonmukainen ja selkeä seurata kuten monet mun tarinat eivät ole :D :LOL:

) .) ON:
Neukkulassa siis käyty lääkärin kopeloitavana ja tuomio tuli.. kaikki ok ! :)
bissi on negaa, rauta 120, verenpaine suht alhainen mikä se on aina ollut, ja painoa taas lisää tullut.. :whistle: vauvan sykkeen lekuri löysi sattumalta heti ekasta paikasta ja syke oli 145-150 joten se siitä tyttöarvailusta :D LOL napukat hyvät ja limakalvot jees !
joo eilisen neuvolan lisäksi oli pienellä esikoisella rokotustutkimuksen tehosterokotus aika ja ottivat tuubin verta samalla.. :( voi riepua kun oli tuskaa hänelle. Itse tehoste ei ollut kauheeta mutta se veren vienti voi elämä että sydäntä särki pitää toista väkiste paikoillaan pakolla.

Tulipa muuten tässä männäpäivänä kun vain lukaisemassa kävin viestejä niin koneella istuessa harjoitussupistus.. kohtu kivikova ja iha pinkeä semmoi 15 sekkaa.. jännää :) heti kyllä tunnisti mikä se oli. ja viimeks niitä alkoi tulee tosiaan 20 viikon jälkeen vasta... tuoki varmaan sen takia ko poikaa olin juuri nostellut syliin ja pois muutamaan otteeseen ko kinus tuossa vieressä..

Mä kuulun SS:n kanssa tähän "aina ollut hoikka" ja luultu anorektikoksi -kastiin niin että Auroraa myöten juoksutettu pienenä kun ei vartalon kehitys tullut ihan yleismuotissa.. :ashamed: eipä uskonut meidän silloinen kouluterveyslääkäri vai mikä olikaan että kehitys vaan tulee myöhässä joillekin ja tissit ei välttis ole runsaat ja vellovat vielä yläasteellakaan... :eek: :( no eiku tökkäs kuule anoreksia epäilyt siihen samaan ja äitin kanssa ravattiin turhaan verikokeissa ja sairaalassa ja psykologin juttusille. Mutsi oli iha hiilenä ko tiesi ettei mikään oo vikana ko likka syö ko hevonen ja hänellä oli toi vartalokehitys kans myöhäismurkkuna.. eli jep jep
Mutta oikeasti oli varmasti hyvä että seuloivat niin tarkkaan koska luokallani oli eräs tyttö joka sairasti jo ala-asteella bulimia/anoreksiaa niin että oli sairaalahoidossakin about puoli vuotta ja onneksi siitä jotenkin tevehtyi parempaan kuntoon. Eikös se niin ole kuitenkin että siitä ei ikuna sillä tavalla parane kuitenkaan että voi puhjeta myöhemmin uudelleen ? :| tommoi sairaudet on niin katalia ja ikäviä ja saa olla oman pään kanssa tarkkana.. :hug:

Huoh olikohan mtn fiksua asiaa tuossakaan mun tekstissä.. :xmas:

Päivänjatkoja :wave:

AM & hippunen 14+4
 
Juu mie oon aina ollu tosi hoikka, mut onneks miul ei anoreksiasta ne oo alkanu syytellä kummiskaa. Eli käyrien alapuolel ain menin, mut ei sentää iha luinen kummiskaa. Olin miltei 16 ko menkatkaan alkoi. Siittä sit alkoi rintojen kasvu yms. Eli aika lailla maija myöhänen olin :D
 
guessJoo ne farkut on kyllä hyvät.Ja niissä on sen verran matala vyötärökin että jää vielä mahan alapuolelle ja sitä saa aina märkänä vielä venytettyäkin lisääkin.Jospa ei tarvi uusia housuja koko raskausaikana ostaakaan :LOL:
 
Iltaa likat!

Jouskis:
Pistä ihmeessä sun masu kuva!! Ja kaikki muutkin masu kuvii vaan lisää..Voisin pistää kans huommenna! ;)

Minski27:
Kiitos hyvää kuuluu ja neuvola meni oikeen ihanasta, pikkusen sykkeet huiteli 140-150, että oikeen hyvät oli! Voi räkä kun mä ajattelin eilen et tänään olisin tullu kokeileen sitä mammajoogaa, mut meni kaverin ja sen pojan tapaaminen niin myöhään et olin vasta salkkareiks kotona.. :) Voisin kyl tulla ens perjantaina joo!! Miten muuten se neuvolatäti mittas sulta kohdun korkeuden ja suuruuden?

Pietu:
Voi vauvamaha sun kanssa,ihana! :) Työkkäri asiasta mulla meni kuules kans hermo tohon rahan stressaamiseen ja siihen kun en tosiaan voi enää tehdä töitä kun multa on raskauden takia peruttu kaikki keikat niin marssin myös tonne työkkäriin, ikinä en ollu käyny ja aika ahdistava paikka oli, kelasta yritän nyt sit jotai tukee saada. Mut ymmärrän niin hyvin jos raha-asiat suututtaa!! Ajattelin kans ottaa äippäloman aikaistettuna.. :) Ja ei kyl oo sellasii harjotus suppareita tullu, mut hyvä tietää mitä ne on ettei sit tarvii paniikissa ihmetellä et mitä tapahtuu..

Manna8:
Aijotaan näillänäkymin asua ihan molemissa ja sit helmikuussa tulla tänne ja lähtee sit kun vauvan kans voi matkustaa, mut kaikki voi kyl muuttua vielä kun ei tiedä miten sielä menee ja paljonko miehen täytyy itse olla paikalla. On tää kyl vähä raskasta ku ei tiä varmaks mistää mitää, mut kyllä siihen ajatukseen rupee tottumaan! :D Mulla kans menny painossa 60kg rikki ja menee varmasti viel 70, mut toivottavasti sit vasta loppupuolella! :p

Allus"sähkäri"mamma:

Kiitos, ihan kun ois kiitettävän saanu äikässä tuosta arvioinnista! :LOL:
Ja kyllä se syomishäiriö vähän sen luonteinen on, mutta kai niitä poikkeuksiakin löytyy..Mä olin kans myöhään kehittyvä ja laiha ku kukkakeppi 9 luokalle asti, oikkeen toivoin olevani isompi ja söin ku hevonen, sit lukiossa tuli painoo jota en ees huomannu ja vaihto-oppilaana sit aloin oireilla ja 17 vuotiaasta asti sit taas toivonu olevani laiha et noin vuoden elämästäni oon ollu huolehtimatta painostani..hassuahan se on!

Nyt tulee sairaalan syke ja siel on keskonen,lutunen!! :)

Kysyin tänään muuten neuvolassa alkoholista että voiko ottaa joskus lasin punaviiniä, kun kuulin et se ois hyväks ja kiihdyttäis verenkiertoa.. Se sano että sitä turva rajaa ei siitä tiedetä, että alkoholi aiheuttaa enemmän tuhoa kuin huumeet. Kauhee kun pelästyin kun otin siel espanjassa parina iltana sen puoli lasia.. en kyllä aijo tästälähtien sillä verenkiertoani kiihdyttää. :x

NärästysG:
Ei oo ikinä elämässä ollut ja aina miettiny et miltä se tuntuu, mutta senkin olen nyt raskauden aikana saanut kokea..not fun! :eek:

guess ja pikkunen 13 + 4 :wave:
 
Hyvää alkavaa viikonloppua huhtimammat!

Voi hitsi sentään millanen maha sulla pietu onkaan!! Sun massusta jos mistä voi tuumata että kyllä ihan ihka oikealta vauvamahalta näyttää ;)

Minäkin otin tuoreen masukuvan, mutta laitan nettiin sitten kun tuolla aijaa.comissa se huoltokatko päättyy.

Kilokeskusteluun:

Laitanpa itsekin omat kiloni nyt näytille ;) : ennen esikoisen odotusta painoin 69kg (174cm olen pitkä), ja paino nousi koko raskauden aikana 76.5kg:n eli yhteensä 7.5kg. No minähän fiilistelin että pääsen heti timmiin kuntoon kun imettelen. No siinähän kävi sitten niin että laitokselle jäi vain 4.5kg, eli tytön paino ja vähän enemmän. No ei paha silti, ajattelin, ylimääräistä enää 3kg. Tyttö oli täysimetyksellä 5.5kk ikään saakka, ja koko tuona aikana en laihtunut kiloakaan! Siis mulla oli jatkuvasti nälkä, ja jotta maitoa tuli hyvin oli luonnollisesti myös huolehdittava että tulee syötyä riittävästi. Nuo ylimääräiset kilot alkoivat sulaa vasta sitten kun imetys loppui kokonaan tytön ollessa 8kk. Niin että tässä vaan yksi hyvä esimerkki siitä, että välttämättä ne kilot ei imettäessä karise ;).

manna8:
Orastavaa närästyksen tunnetta oon minäkin jo havainnut. Ei kuitenkaan vielä mitään pahempaa. Närästykseen helpottaa rasvaisen ruuan vähentäminen, myös happamat tuotteet (kuten esim. limut) ja suklaa närästävät.

Wau Allusmammeli, eipä ois mulla tullu mieleenkään sähkökynällä mennä sähkötaulua sohimaan, vaikka oon fysiikkaa jonkun verran lukenutkin opiskellessa. Vähän oot kyllä kone! Mitäpä sitä ei tekiskään sen eteen että pääsee rauhassa nettisurffaamaan :D




 
Hehheh kun täällä painoista puhutaan, niin... :kieh: :ashamed: :kieh:
Mulla on raskauteen lähtöpainoa n.80kg... :whistle:
Pituutta siis 182cm, joten bmi on silti "vain" 24.
Mulla on ollu siis aiemmin paino siel 60+ (bmi18-19) ja vähän viel nuorempana 50+(bmi 15-16), mutta kun päätin että en stressaa painosta (ja heitin vaa'an muutamaksi kuukaudeksi pois) niin sitä sit vähän tuli. Oikeesti en ole silti mikään kauhean lihava, oon urheillu aika paljon, joten iso osa painosta on lihaksissa... (seliseli)
Tavoite on että ei menis ihan kauheesti paino yli 90 raskausaikana... :whistle:
Mut uskon että kyl se paino sit taas tippuu ku "treenaa" vauvan kanssa. :LOL:

Mä uskon että jotenki mun omaan sairastumiseen vaikutti aika paljon se, että kun on niin sairaan pitkä, niin oli/on vaikea sisäistää sitä että 70kg on mulle hyvä paino (jos paino tasan 70kg, niin bmi on 21), kun "kaikki muut" painaa jotain 50-60 kiloa ja tutut miehetki painaa vähemmän.

No mutta, raskauden aikana en aio painosta stressata. Jos alkaa hiukanki siltä vaikuttaa, niin mul on kyl lääkäri jolle voin mennä heti puhuu asiasta. Ja voin mennä ravitsemusterapeutille lääkärin tai neuvolan kautta... Mut tuskin tulee mitään. :)

).) Tää päivä... (huom mun maha ei oo enää ).( :LOL: ) Tää päivä on siis syvältä ja poikittain. Mä olin siel koulussa ja sen jälkeen oon nukkunu ja nyt pahin olo on kurkussa/alempana, vihoviimeiseksi kaipaan tähän mitään keuhkoputkentulehdusta (minkä kylläkin siis yleensä aina saan ku sairastun flunssaan, kiitos astman)... Kattoo nyt, olis vähän mahtavaa jos aamulla heräis siihen että on ihan ok olo, mutta lienee utopiaa seuraavan viikon ainaki. :( No, ei sillä väliä jos mä vähän yskin keuhkonkappaleita, toivottavasti kaikki on vaan punkerolla hyvin. :heart:

Laala ja Punkero rv 13+3
 
Kerranki muuta ku valitusta :LOL:

manna8: En miekään tunnistanu esikoista oottaessa. Ite asiassa tajusin jälkeenpäin, et mitä ne tuntemukset oli :)

Närästyksestä: Mie jouduin nyt jättämään kahvin kokonaan (varmaan joku 3vkoa sitten) ja siinä ohessa vähäks aikaa kaikki hapokkaat juomat. Ei ollu pojan aikaan eikä koskaan muulloinkaan oo ollu semmosta poltetta, minkä iski.. Ei auta ainaka miula Renniet tms. (Normioloissakin ongelmia mahan kans.)

guess: Mieki just mietin, et varmaan eivät mihkään töihin kysele tai jos kyselee ni viimestään siinä vaiheessa ku meen paikalle mahani kans ni kuuluu, jotta eipä kiitos.. Ja oma ala on vielä semmonen, et ei niitä hommia ainaka oo tarjolla. Harmittaa polttaa liitonpäiviä, mut en oikein muutaka vaihtoehtoa nää :( Miula ei käytännössä jää rahaa juuri ollenkaan ku laskut maksettu ja isännälläkään s-hoitajan palkasta ei kovin kummosia kouraan jää.. Kiva elää kädestä suuhun :/ Ja kiitosta vaan masukommentista :D

Talvitie: Juu.. Ei tätä enää noin vain peitellä =) Hassua sinänsä, ku miettii minkäkokkonen ite kohtu on. Se vaan tuppaa nuo kalustukset puskemaan nätisti yläosaan ja kessi sen mukaan sit muodostunu. Sama oli pojastaki :D Kammottaa vaan aatella, et mimmonenkohan tää sit huhtikuun korvalla on :LOL:

Kiloista: Miun lähtöpaino esikoisesta oli 95kg, eka punnitus neuvolassa sit kuitenki 97.8kg. Taisin laitokselle mentäessä painaa jonkun 105.9kg, jos oikein muistan. Nyt sit tästä toisesta lähtöpaino oli 89kg ja eka punnitus 92.8kg. Viimosin punnitus tältä viikolta 93.3kg eli oli tullu 206g/vko, kilo edellisestä punnituksesta :) Ihan kiva tahti, melko samoissa mennään ku pojastaki mentiin.

Sykkeistä:
Piti ihan erikseen sanomani, et yllätyin ku meijän neuvolatäti sano nyt käydessä, et näillä viikoilla ei vielä oo sykkeet asettunu ääreen tai ääreen. Hermosto ei oo kuulema tarpeeks kehittyny. En muista, et ois aiemmin moisesta puhunu.
Meijän eläjällä oli nyt sit 155 ja aika samoissa tais olla pojastaki alkuun ennen ku asettu sinne 145-150 tienoille =)

pietu- ja oikku 15+3
 
tutsa ja manna8: Kiva et meitä on ainakin kolme joilla tapahtuu samana päivänä jänniä asioita...oletteko ajatelleet pyytää katsastamaan sukupuolta, eli haluaisitteko tietää? Me halutaan kyl ehdottomasti tietää jos vain pirpana suostuu salaisuuttensa paljastamaan, mutta tärkeintä on saada tietoa vauvan rakenteista ja pidetään peukut meille ja kaikille muillekin pystyssä et kaikki on hyvin :heart:

guess: juu enpä itsekään eilen sitten mennyt mammajoogaan kun tuntui paljon kivemmalta kierrellä alennuksilla ja oli ihan pakko nähdä BB Extra klo 19 :)
se neuvolatäti mittas kohdun niin et makasin siin pedillä ja se paineli mun mahaa navan alta ja näyttiet tuohon loppuu kohtu (yksi sormi navan alle poikittain niin siihen asti on mun kohtuni, kun kuulema normaalisti olis kaks sormenväliä vielä) ja sit otti mittanauhan esiin ja jostain tuolta häpyluun tienoilta paineli ja löysi alotuskohdan niin 14 senttiä muistaakseni sai mitaksi.. B)
 
:wave: Moikka pitkästä aikaa!

Kivoja kuulumisia täällä monilla :)

Mulla on maha kasvanut niin kamalasti, että piti ottaa mammapöksyt tosiaan käyttöön. Mamma alkkarit tippuu vielä päältä, mutta piti sitten vaihtaa niihin mummomallin sloggeihin, maxeihin :) Menee ainakin kainaloon saakka, mutta ei purista mistään :) Ihanaa.

Mulla siis nousi esikoista odottaessa paino 23kg. Laitokselle jäi jo 7-8kg ja loput lähti imetyksen myötä pikkuhiljaa. Mulla paino laski imetyksen myötä reilut 7kg siitä mitä painoin ennen esikoisen odotusta. Kivasti kävi. Tosin ollaan aika liikkuvaisia ja rattailtiin joka päivä runsaasti. Mutta söin myös hirmuisesti ja huolehdin siitä "nesteytyksestä" imetysaikana.

Nyt on kiloja tullut liikaa jo...Mutta en vielä ota stressiä. Toivottavasti lähtee poiskin. Mutta mistäs sitä tietää :)

AM Mulla on myös muutamia supistuksia tullut, mutta onneksi ei mitään niin kohtuutonta määrää kuin esikoisesta.

Kaikki te Onko teillä kellään hassua oloa, jos pahoinvointi jäänyt pois ja olo muuten maanmainio? Tuntuu välillä, että olenko raskaana olleskaan? Jos maha muuten vaan kasvaa kamalaa vauhtia?

manna8 Närästystä ei ole, mutta ruokailut täytyy jaotella jotenkin pienempiin satsiin. Jos kerralla ähkäisee ison annoksen niin ollaan niin turboja koko loppupäivän ajan. Taitaa tosiaan sulaa tuo ruoka pikkuisen hitaammin :whistle:

misStar Mä ajattelin myös ekaa odottaessani, että selviän yksillä farkuilla varmasti loppuun. Kun iski toksemia, niin turvotus oli niin kamalaa, että reidet ja kaikki turposivat ennätystahtia (jalat eritoten), niin oli pakko hankkia extra isoja äitiyssvaatteita, jos meinasi yhtään missään käydä. Olisi pitänyt muutoin kulkea pitkässä yöpaidassa koko loppuraskaus. Mulla muuten ekat oireet raskausmyrkytyksestä tulivat rv29 jo.

Mutta näin nyt pikaiseen. Poika vaatii leikkikaveria :wave:
 
mammanen: Täällä myös noin.. eli ne päivät kun ei ole ollut pahoinvointia on tullut mieleen että ollaankohan sitä edes raskaana. :wave:
Ja vieläkin siihen liittyen ne kerrat kun on pikkuisen nähnyt ultrassa tai kuullut sydänäänet on tullut sama ihmettelevä tunne että "hitsinpimpula, mähän oon raskaana. :eek: "
Ihan kuin niinä kertoina ensimmäisen kerran sen tajuaisi. :whistle:

Jo silloin testin teon jälkeen oli epäuskoa ilmassa ja kesti kauan tajuta että mä tosiaan olen tullut raskaaksi. Testiä vaan epäuskoisena tuijottelin (ja vieläkin se löytyy kaapista :ashamed: )
Oli se vaan niin ihana asia. :heart:

) .) Olo on kyllä ollut parempi ja ruoka maistuu. Ja mikä parasta, toissa iltana voisin jo sanoa 90% varmasti että nyt tunsin Beanien liikkeet. :heart:
Eilen toistui, mutta hiljakselleenhan niitä tosin tulee vielä, mutta ihanaa. Jospa ne nyt vihdoinkin alkaisi tuntumaan selkeämmin ja saisi siitä sitä rauhallisuutta ja tiettyä varmuutta. Eikä enää joka kerta yllättäisi äänien kuulemisen jälkeen että mä oon raskaana. :LOL: :LOL: :saint:

Ruttana & Beanie 16+3 :heart:
 
Mulla on tuo pahaolo kanssa aika hyvin väistyny. Mitä nyt tänään oksensin, mutta se johtu siitä että yskin niin paljon.

Vähän hirvee miten mä oon yskiny viime yönä. Mun flunssa ei oo enää nielussa eikä nenässä vaan alempana, joten saan kyllä hengitettyä nenän kautta, mut keuhkoja ei voi vetää täyteen. Nyt mä oon yöllä heräilly sit yskii limaa ja miettiny että toivottavasti meidän pieni saa happea tarpeeksi. :| Kauhee ku ei haluais ees ottaa astmalääkkeitä, kun kaikista sanotaan että voi olla vaikutuksia sikiöön. :eek: Oli silti pakko ottaa eilen kaks annosta keuhkoputkia avaavaa lääkettä. Mietin että olin niin tukossa, että suurempi riski jo varmaan vahingoittaa pikkuista jos EI ota lääkettä kuin että jos kaks annosta ottaa. Valitse siinä sit kahden pahan välillä. :/

Laala ja Punkero rv 13+4
 
Kylläpähän Ellen Jokikunnas pääsi sairaalahoitoon ku neidille tuli vähä keuhkokuume! |O Voi että ärsyttää... itekki olis halunnu osastolle lepäämään kun ei kotona ole mahdollista tämän taaperon kanssa. Mutta eivät ottaneet! Ja mulla vielä astma, koko ajan henkeä ahdistaa.
 
Laala, mulle sanottiin että parempi ottaa astmalääkettä kuin olla ottamatta jos henkeä ahdistaa! Minä oon joutunu ottamaan nyt monia annoksia kun on tämä tauti päällänsä. Ja esikoisen odotusaikaan otin sekä hoitavaa että avaavaa lääkettä ja lapsi on terve.
 
Usvis joo kyl mullekin on niin sanottu... Mut yritän tässä just löytää mun astmalääkärin numeroa, jos sais sen langanpäähän. Mä en uskalla ottaa mitään ennen kuin lääkäri sanoo että saa ottaa... :ashamed:
 
Laala: Mulle sai kolme kertaa vakuutella ennenkuin uskalsin kunnolla ottaa, joten kyllä ne turvallisia on. Neuvola ja kaksi lääkäriä sekä lisäksi soitin teratologiseen tietopalveluun ihan raskauden alussa.

Ja viimeisin näistä lääkäreitä oli keuhkopolin lääkäri ja hyvä ettei suuttunut kun en ollut niitä ottanut vauvan parhaaksi. :ashamed: :ashamed:
 
Mulla on ollut viime aikoina sellaisia "ahdistus"-kohtauksia.Eli että rinnasta ottaa ja tuntuu ettei saa kunnolla henkee..Outoa.

Tein itselleni juuri päivän hyvän työn ja sain itseni pahalle tuulelle :kieh: Kokeilin mun juhlamekkoja kun 8.11 olisi miehen firman pikkujoulut.heh=)mahan kohdalta olisi kyllä ollut varaa muttei ollut toivoakaan saada vetskareita kiinni rintojen kohdalta=(
Ei sinnepäinkään..masensi,vaikka ei se mitään,tarttee jotain uutta hankkia.Onhan pikkusiskolla ne häätkin tammikuulla,mutta silloin on masu taasen jo erikokoinen ko nyt.
Millaisia juhlavaatteita ootte pitänyt?Tai hankkineet?

Milky rv 13+1
 
Muistatteko kun puhuin siitä että tiedän välillä missä kohden vauva lymyilee, tätä tarkoitin. Tässä teille viikonlopun kuva arvoitus... Missähän vauva luuraa? :LOL:



Tässä kans perinteisempi masukuva pystyasennossa rv 16+2


Tällä hetkellä ei nyt ihmeempiä kuulumisia. :wave:

Iitanen rv 16+4
 
Kaunista syyspäivää kaikille!

mammanen, mulla on hetkittäin sellainen olo, ettei olisi raskaana, mutta kyllä ne sydänäänet :heart: siellä kuuluu :) Mahastakin on pahin turvotus poistunut ja enää ei ole koko ajan huono olo. Nyt on tosin kamala flunssa ja se vetää aika väsyneeksi kiukkuiseksi, kun päätä ja poskipäitä särkee.

kiloista, uskaltauduin aamulla vaa'alle (mies pakotti) ja painan saman verran kuin raskauden alussakin (painoa on 73kg ja pituutta 173cm). Vielä pari vuotta sitten painoin 60kg...Nyt tavoitteena on, ettei paino nousisi yli 80kg, mutta en ota stressiä, vaikka niin kävisikin. Paras paino mulle on sellainen 63-65kg ja se on sitten tavoitteena raskauden jälkeen. Tätyy perustaa joku oma kiloklubi meille sitten :) :heart:

Allusm en tiedä, miltä ne supistukset tuntuvat, mutta joskus, kun puuhaan liikaa jotain, niin tuolta ihan alhaalla jalkojen välistä vihlaisee. Muuten vihlaisukivut ovat enemmän edessä ja vähän sivuilla.

Sitten kysymys: milloin siihen 4D juttuun olisi paras mennä (millä rv:lla)? Sain just kuulla, että meillä työnantaja maksaa sen!!! Niin ei ole oikein mitään syytä jättää väliin ja varsinkin, kun on edelleen pelko siitä liiallisesta niskaturvotuksesta...rakenneultrakin pelottaa kamalasti, että mitä sieltä löytyykään.

iitanen hauska :LOL:

Ensi viikon olen työmatkalla, mitenköhän pärjään ilman mun ihanaa miestä...nyyh. :)

MUOKS milkystern, mulle on tullut samanlaisia 'kohtauksia' rintaan. Tuntuu sellaiselta puristavalta kivulta jonkun aikaan, niin että ehtii säikähtämään ja sitten alkaa helpottamaan. Oon miettinyt, että voisiko olla jotain närästyksen tapaista (?), mulla ei ole koskaan nimittäin närästänyt ennen. Luulis, että se polttelisi enemmän, kun tämä tosiaan on enemmän paineen tuntuinen kipu...ihme juttu.
 
Heips!! :wave:

Iltanen:
Ei ollu kyllä vaikee toi sun arvoitus!! :LOL: ihana kun se näkyy tollai et missä se oleskelee.. :D

Laala:
Paljon paranemishaleja!!! :hug:

Kodak:
Koita jaksaa viikko kaukana miehestäs, tiedän ikävän tunteen!! :snotty:

SS:
Ihana masukuva!!!! ;)

Tässä mun masu tältä aamulta:



guess ja pikkunen 13 +5
 
kadak: kannatetaan lämpimästi sitä kiloklubin perustamista sitten joskus kun vauvat on syntyneet! :) Mä niin muistan kun opiskeluaikoina painoin 58kg ja ajattelin että nyt oon just sopivan painoinen (olen siis 174cm pitkä ). No viime vuosina kun olen painanut sen 68kg, niin olen haaveillut siitä 65kilosta, eli himppusen tultu haaveissa realistisempaan suuntaan ;). Olkoon mun tavoitepaino ensi vuoden loppuun mennessä sitten se 65kg, vaikka menis nyt yli kasikympin :LOL:

Iitanen:
no tosta kyllä tosiaan tajuaa että missäpäin se vauva luuraa :heart: , ihana kuva kerrassaan!

Tässäpä minun massulössykkä toissapäiväiseltä, eli kuvassa siis rv 16+1.


Ja nyt tulee vielä semmonen omanapavalitus: Oon ihan kateellisena lukenu mitä kaikkea teillä on neuvolassa tehty ja juteltu. Minun neuvolatätini keskittyy niihin paperihommiin vaan, ja kaikesta muusta juttelemiseen kuin itse raskauteen :(. Tässä muutama esimerkki rv 15+0 neuvolakäynnistä:

*ei kysytty esim. että miten olen jaksellut
*ei mitattu kohdunpohjan korkeutta
*ei mitattu hemppaa
*ei katsottu pissaa
*ei merkitty sykkeitä neuvolakorttiin vaikka sydänäänet sentään kuunneltiinkin

Yleisesti ottaen neuvolakäynti kului siihen kun täti etsi niitä mun Downin seulan tuloksia ja ihmetteli että missä ne mahtaa olla. Lisäksi hoki moneen kertaan että mitenhän muistaa kaiken kun on niin monta juttua tällä käynnillä. Kaiken kukkuraksi mun piti itseni varmistaa että hän oli merkinnyt tietokoneelleen seuraavat varatut ajat oikein, oli kuulemma lomafiiliksissä kun oli lähdössä ulkomaille... Että tämmöstä menoa meidän neuvolassa viimeksi. Esikoista muisti kyllä ihastella, että kuinka hyvin on oppinut kävelemään ja juttelemaan (neiti 1v1kk oli mukana siis käynnillä )





 
Heips!

Kadak ku soitin sinne 4D:n ni suositteli niin, että jos menee kunnalliselle ni tulis 4D:n sen jälkeen mut jos ei mee sinne vaan haluaa ottaa 4D:n kelakorvauksineen niin riittää ku on viikolla 18. Meillä on 4D 11.11 ja mulla on viikkoja sillon 18+4. Selitin varmaa epäselvästi, mut toivottavasti asia tuli ilmi. Muutenki ku teillä on ollu huolta vauvasta niin sais nopeesti tietää, että kaikki on hyvin :).

Koska linea negra ilmestyy jos on ilmestyäkseen vai voiko se ilmestyä koska tahansa?

Jos Usvis ei kohta ala helpottaa ni vaadit itselles vuodepaikan vaikka sit aseella uhaten (tai ei ehkä kuitenkaa). Keuhkokuume ei kuitenkaa oo mikää leikin asia ja sit aiheuttaa odottavalle äidille turhaa stressiä. Kai ne odottaa et sun tulehdusarvot on jossain 300:ssa.

Meillä alko lauantai melko ikävissä merkeissä, ku hauvavauva loukkas jalkansa eilen, eikä aamullakaan jalalla pystyny astumaan. Mentiin lääkäriin ja se on murtunu sen verran pahasti, että maanantaina leikataan :'( . Voin vaan kuvitella, miten pahalta tuntuu oman lapsen kohdalta kaikki sairastumiset ja vastaavat ku nyt jo koiran vuoksi ihan maassa. Onneks koira on vakuutettu! Suosittelen kaikille.

Teil on leidit niin isot, kauniit ja ihanat vauvamahat, että mä meen nyt syömään suklaata jos se vaiks nopeuttais mun mahan kasvua :D

Säde ja nasutin 15+1 :heart:
 

Yhteistyössä