*HUHTIKUUN MASUASUKIT* ~Lokakuussa~

kyllä mäkin meinaan pakkuksen ottaa vaikka esikoinen täyttää vasta 3 joulukuussa. paljon sellasta tavaraa sisältää mitä ei esikoisen jäljiltä ole enään tallessa ja oli kyllä tarpeellisia se 140e kun ei kumminkaan mihkään riitä

Nellah ja 15+2
 
Äitiysavustus otetaan täälläkin ehdottomasti pakkauksena. Ja mä oon ihan tykästynyt siihen makuupussiin. =)
Ja se on niistä tavaroista jotenkin sellainen, joka on säästettävä. Joten niin on esikoisenkin makuupussi tallessa ja tulee tälle vauvelillekin käyttöön.
 
Helou ladies!

Äitiyspakkauksesta, onnellisena otetaan se vastaan, jos niin pitkälle päästään.

Liikkeitä ei kyllä tunnu yhtään :(

Sanni-Marialle oon kateellinen, kun liikut koko ajan aktiivisesti. Itse oon niiiiin lässähtänyt ja lössähtänyt. Onneksi pahin turvotus mahasta on vähän helpottunut.

Ja vähän kateellisena täällä ollaan myös dopplerin omistajille...

Niin, kiitos kaikille tuesta ja muutenkin kirjoittelusta. On niin kiva täällä lukea kaikkien kuulumisia.

Kuumeinen K & otus, joka toivottavasti jaksaa mukana 13+6 (ultran mukaan 15+0)
 
Pikaiset huomenet kaikille!
Äitiysavustus otetaan taas varmaan pakkauksena..Molemmista on otettu vaikka ikäero on pieniollut.. Jotenki sen saaminen on sellanen ihana hetki.. Mukava pemostaa..
Olen muuten sitten innokas ottaan niitä kestovaippoja sieltä jos joku ei niitä arvele tarvitsevansa..Maksan tietysti postikulut! Pistäkääs muistiin jo valmiiks :D Pitää kuiteski tilailla lisää kun tuntuu ettei ite ehi ommella..Tosin ajattelin kyllä et jos joku kysyy että mitä haluan niin sanon että kestareita vain lahjaks..Jos jokainen tuo yhden niin nistähän jo kertyy kivasti kun entisiäkin on..


KUINKAS MONI KÄY HIEROJALLA SÄÄNNÖLLISESTI?
Pystyttekö vielä oleen mahallaan hieronnassa? Mulla taas ens viikolla hieronta ja jännittää et pystyykö olla mahallaan.Viimeks vielä pysty ku oli 2vkoa sitten..

Sanni-Maria vedätkö itse jumppia? Täällä oli yks joka piti armybiciä ja jotai muitaki peräkkäin monta ja oli vielä edellisenä iltana synnytyksestä vetämässä jumppaa ja itse jumppas lähes koko ajan mukana..Itse siinä katoin silmät pyöreenä aina sitä vetäjää et miten se pystyy ku mä en päässy kunnolla nivusten takia liikkeelle siinä vaiheessa enää :LOL: Mut hyvin se veti kyllä!

Omasta navasta et masu on kyllä jotenki kasvanu äkkiä nyt ja liikkeitä alkaa vähä useamminki tuntea.Ainoat ongelmat on tukkonen nenä ja väsymys.. Tuntuu pitkältä ajalta oottaa seuraavaan neuvolaan kun se on vasta 11.11...Mut siitä ei onneksi ole enää paljon matkaa rakenneultraan..
Mutta nyt taas pitänee lopetella et ehitään hoitoon ja töihin.
Hyvää päivänjatkoa kaikille!

Vaavimasu ja napukka 13+6
 
Äitiyspakkaus otetaan kyllä.Näin varsinkin ensimmäisen lapsen saajalle se on ihan jees varmasti=)

Tämän pvn lehdessä oli ihana uutinen=)Meidän paikkakunta rupeaa heti kuntaliitoksen valmistuttua maksamaan sitä tukea(jos jää kotiin hoitamaan lasta)200? ekasta alle 3-vuotiaasta.Mun mielestä ihan jees.Sinähän melkeen tuplaantuu tulot samalla=)Eli aion kyllä jäädä todennäköisesti hoitovapaalle kun se aika koittaa.

milky rv 12+4
 
AAM
huomenia.. tai aamupäivää :D :wave:

täällä vielä mietinnässä josko otetaan äippäpakkausta tai ei.. jäi suurin osa viimeksikin käyttämättä.. :/ esim kestarit on edellisestäkin vielä jäljellä..

AM & hippunen 14+1
 
millipilli
Kiitos kaikille tsemppauksesta. Tällä hetkellä näyttää vähän paremmalta, mutta nähtäväksi jää miten jatkossa... ja tosiaan siis kyse ei nyt ole pelkästään mistään petiasioista vaan paljon muustakin. Se vaan kärjisti tän kaiken.

liikkeistä, äsken juuri tuntui ihan kunnon nykäisy :heart: :heart: satunnaisesti liikkeitä tuntuu, mutta ei mitenkään päivittäin vielä.

painosta, tuulettelin eilen illalla kun vaaka näytti ekan kerran kolmeen vuoteen alle kuuttakymmentä :D Eli paino on siis pari kiloa pudonnut. Samoin kävi esikoista odottaessa. Syön paljon, liikun vähän :ashamed: eikä pahoinvointiakaan oo ollut, mutta aineenvaihdunta käy vilkkaana. Ihan hyvä vaan, että paino ei vielä oo noussut kun jäi esikoisen jälkeen 8kg ylimääräistä.

neuvola, mulla on aivan ihana kätilö neuvolassa nyt jouluun asti ja sitten alueen oikee terkka palaa vuorotteluvapaalta ja aivan ihana tapaus on hänkin. Samoin neuvolalääkäri on paras mahdollinen.

äitiyspakkaus, me ei oteta pakkausta vaan otetaan avustus rahana. Pojalle otettiin pakkaus, mutta aika paljon siitä jäi tavaraa käyttämättä. Vaatetta saatiin muutenkin paljon eikä äitiyspakkauksen vaatteista ollut kuin muutama mieleisiä... ja ne on niin hillittömän isojakin, että ei meidän sintille ainakaan minään starttipakkauksena ollut puhettakaan kun ekat vaatteet oli sopivia joskus kolmen kuukauden iässä ja talvihaalarikaan ei ensimmäisenä talvena olis ollut lähellekään sopiva.

Äitiysavustuksen summa sitten käytetään muihin hankintoihin. Aika lailla kaikki nyt löytyy esikoisen jäljiltä. Sänkyä ei ole, se ostetaan mun veljen perheeltä ja uutena sitten hankitaan hoitopöytä ja vaunuihin uusi kova koppa kun niissä on nyt pehmeä joka mun mielestä ei ollut kesävauvalla hyvä. Niin ja hoitopöytää ei esikoisella tarvittu kun saatiin hoitoalusta hyvin kuivausrummun päälle ja kylppärissä sitten oli kaikki muukin tarpeellinen. Nyt on pesutorni joten hoitoalustaa ei oikein sen päälle saa... tai saa tietysti jos tykkää kiipeillä tikapuilla vaippaa vaihtamassa :D ja muutenkin on vähän heikosti mitään sellaista tasoa täällä mihin hoitoalustaa sais joten päätettiin hankkia hoitopöytä.

Oonkohan mä jo kysynyt... miten muilla vanhemmat lapset on suhtautuneet vauvauutisiin? Tai ootteko ylipäätään vielä sisaruksille kertoneet? Meillä poika on vasta 2,5v eikä oikein ymmärrä kyllä koko jutusta mitään... puhuu kyllä, että äidin masussa on vauva. Ilmoitti tuossa pari viikkoa sitten, että se vauva ei sitten muuta meille :whistle: ja eilen pohti, että vauvalla ei oo vielä omia autoja (pikkuautot on pojalle ihan maailman tärkeimpiä). Jänskä nähdä minkälainen kolaus siitä sitten tulee kun vauva kotiin saapuu.

Nyt koulutöitä puurtamaan... mä oon ihan pulassa näiden rästieni kanssa!!!

millipilli & Frank 15+2
 
Heips!
Varasin just ajan 4D:n. Tuolla femedassa sanottiin, että kela on tiukentanu sääntöjään näistä kelakorvauksista eli niitä ei nyt saa jos menee siihen kunnalliseen rakenneultraan paitsi jos siellä kunnallisessa todetaan jotain hämminkiä. Ei haittaa, toi 4d on kuitenki sen verran tarkempi (ja kalliimpi). Jätetään siis se kunnallinen väliin. 166 euroa tulee maksamaan. Siihen kuuluu dvd, kuvat ja lausunto =). Se olis sitte 11.11 tiedossa. IHANAA :heart:
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja SädeI:
Heips!
Varasin just ajan 4D:n. Tuolla femedassa sanottiin, että kela on tiukentanu sääntöjään näistä kelakorvauksista eli niitä ei nyt saa jos menee siihen kunnalliseen rakenneultraan paitsi jos siellä kunnallisessa todetaan jotain hämminkiä.
hei sanoivatko Femedasta tarvitaanko sieltä rakenneultrasta sitten ihan kätilön lähete sinne 4D :hen ? vai voiko mennä ihan ilman lähetettäjos sieltä on jotai epämääräistä selvinnyt johon tarvitaan se 4d tutkinta ?

AM

*muoks* soitinpa huvikseni Femedaan :) ja kysyin niin ainakin toistaiseksi pääsee ilman mitään kummempia syitä 4D:hen.. ja saa korvauksen MUTTA mene ja tiedä jos kela alkaa sitten syynimään tarkemmin.. :whistle: että huvin ja urheilun vuoksi käyvät karsittaisiin tuen piiristä pois.. sitä kai sillä haetaan takaa.
 
mimuli, juu kiitti - niin me tehtiinkin että eilen illalla kuunneltiin ensin mahamölyjä vähän koko vatsalta ja sitten lopuksi kuunneltiin ihan tuolta alhaalta karvoituksen reunalta ja sieltähän ne ihanan iloiset vauvan hevirumpaloinnit kuului!!! :heart: =) Ensimmäistä kertaa vasta kuulin koko raskaudessa ne. Tänä aamunakin kuuntelin ja voi että kun sieltä samasta paikasta ne taas löytyi, pienoisella hakemisella kuitenkin. Yhdessä vaiheessa kun kuulin ihan tarkkaa jumputusta, niin yhtäkkiä katosi ja mietin mitä ihmettä..mutta sitten kuulostelin navan kohdilta, niin siellä kävi mylläkkä ja musta tuntuu että se hassu tyyppi siellä pyöriskeli (ei varmaan kauhean kivalta tunnu ehkä tuo doplerointi) ja vaihteli asentoaan. Sitten sydänäänet kuuluikin taas kohta siellä alhaalla tosi tarkasti, mutta hiukan eri kohdalla. Ihanaa kun saa yhteyden omaan pikku-hääräilijään!! :heart:

kadak Hei me tilattiin Hongkongista tuo AngelSounds ja tuli noin 1,5 viikossa, maksoi tosi vähän eli 30e! Kannattaa sieltä tilata =)

Hirveä yskä, kurkkukipu ja pääkipuakin välillä, niin ja nuhakin. :snotty: :x Ei yhtään kivaa, mutta hope pian ohi. Tuntuu ikävältä yskiäkin, kun tiedän miltä se näyttää kun vauva heilahtaa siellä masussa yskästäessä :/ Mutta kyllä se siellä selviää nyt yhden yskäviikon ohi :) Jos ette joku ole vielä tuota iki-ihanaa videoo nähnyt, niin katsokaa oitis!

http://uk.youtube.com/watch?v=N1uKCchuIjM

Vauveli on siellä äidin masussa ja voi kuinka saakin selkeetä kuvaa 4D aikaan! :flower:

 
Lis69 Kuopiossa mekin :wave: pistetään treffit joskus pystyyn =)

Laala, me ei oteta nyt äippäpakkausta. Esikoinen on just 1v ja siitä (vuoden 2007) pakkauksesta on esim. toppavaatteet melkein käyttämättömiä. Ja niinkuin Millipilli laittoikin, ei mullekaan kaikki pakkauksen vaatteet olleet mieleisiä. Ja vaatetta on tarpeeksi jo nyt. Ostetaan sillä rahalla sitten ihan tarpeellista tai säästettään vaunuihin tms. Ensimmäistä lasta odottavalle se pakkaus on kyllä tarpeellinen (ainakin minusta) tulee kaikki peitot, pyyhkeet, lakanat, harja, kynsisakset jne jne ja onhan sitä ihana hipelöidä :saint:

Meidän iso esikoinen muutti lauantaina omaan huoneeseen nukkumaan, vähän oli surku olo mutta paremmin se siellä nukkuu kuin meidän huoneessa. Saadaan muutama kuukausi nukkua kahdestaan ennenku tulee pieni tuhisija taas samaan huoneeseen :heart:

Talvitie, olikos sun esikoinen myös hieman yli vuoden? harmi kun asut kauempana..

Mun pahoinvointi on taakse jäänyttä elämää :) tänään rv13+5
 
Allusmamma eli ne sano, että saat korvauksen vaikka menisit kunnan rakenneultraan? Vai, ettei tarvi lähetettä? Siis mä ymmärsin niin ettei lähetettä tarvita, mutta tarvii kai perua se rakenneultra naistenklinikalle... Mut kysyn ens viikon neuvolassa vielä tarkemmin, miten tässä toimitaan.

Onko muuten kellään kokemuksia tosta kuuntelevauvaa.fi paikasta. Ostin sieltä sen dopplerin ja piti heti toimittaa kun suoritus näkyy tilillä. Tänään olisi pitänyt tulla, mutta eipä ole tullut edes luvattua postitusilmoitusta. No mä oon kaikessa mikä liittyy tän lapsen hyvinvointiin erittäin "aggressiivinen" ja lähetin jo kaks vihaista viestiä, että nyt se tänne tai kuluttajaviranomaiset ottaa yhteyttä. Onko kokemuksia, miten nopeesti sitte on tullu?

Aivan ja MINSKILLE onnea! :flower:
 
Hei vaan kaikille tuleville mammoille tasapuolisesti :wave:

Rohkaisen nyt minäkin mieleni ja liityn seuraanne, olen teitä salaa seurannut jo muutaman viikon ajan lukemalla kuulumisianne palstalta...

Itselläni on huhtikuussa syntymässä neljäs muksu... Kolmeen piti lapsiluvun jäädä, mutta luonto ajatteli toisin =) Ensimmäisten viikkojen lamauttava väsymys alkaa nyt olla ohi, pahoinvointia ei nyt ollenkaan ollut... Mielialan vaihtelut ovat tässä raskaudessa olleet tosin aivan toista luokkaa kuin aikaisemmin! Kertoneeko ne sitten tulevan muksun sukupuolesta, mene ja tiedä... Aikaisemmat kolme ovat olleet poikia ja mieliala jokaisessa raskaudessa "suhteellisen" tasainen. Saa nähdä joko on tytön vuoro!

Syyspäivän jatkot kaikille!


Lara & NuuttiKyllikki
 
AAM
NuuttiKyllikki = NK otin valtuuden lyhentää nimesi :D :wave: tervetuloa...

AM & hippunen 14+1

Säde
Allusmamma eli ne sano, että saat korvauksen vaikka menisit kunnan rakenneultraan? Vai, ettei tarvi lähetettä? Siis mä ymmärsin niin ettei lähetettä tarvita, mutta tarvii kai perua se rakenneultra naistenklinikalle... Mut kysyn ens viikon neuvolassa vielä tarkemmin, miten tässä toimitaan.
joo näin sanoivat että ainakaan lähetettä ei vielä tarvinnut (vielä).. odotamme "innolla" jos Kela keksii vaatia heiltä lisäselvityksiä. Me suunniteltiin tuota 4D:tä sinne joulukuun alkuviikoille ennen 24 viikkoa sanoi että pitää käydä.. mut näkee mikä silloi on politiikka.
 
Heippa hei "savonmuan hilima" Lis69! :wave: Tiedä vaikka KYSissä keväällä tavataan, vaikka ei ihan lähekäin lasketut ajat olekaan ;). Aattelin nimittäin synnyttää siinä 10. päivän tienoilla, vaikka laskettu aika onkin 1. päivä. esikoinen meni nimittäin 11 päivää yli, niin en usko että tämäkään täsmällinen osaisi olla :D.

Milkystern
: Nyt oon kyllä ihan kade tuon kuntalisähomman tiimoilta! Se 200ekua on paljon rahaa kun ilman sitä hoitoraha on sen vähän päälle 300e. Pitäisköhän alkaa hiilostamaan noita meidänkin kunnan isiä ja kunnallisvaaliehdokkaita tän asian tiimoilta. ;)

Äitiyspakkaus otetaan meillä rahana tällä kertaa. Vuoden 2007 pakkaus löytyy, enkä viitsi toista ottaa, vaikka siellä pari ihanaa bodyä oliskin ;). Ostellaan sitten pienelle tarpeellista sillä avustussummalla.

Esikoinen on vielä sen verran pieni (1v1kk), ettei ymmärrä masuvauvasta oikein mitään. Yhdessä aina silitellään äidin massua ja minä kerron että siellä on vauva.

Pikaista paranemista funkyMama! :snotty:

Gimli: Juu esikoiseni on nyt 1v1kk. Tosiaan sen verran kaukana asun Kuopiosta, etten ihan yksien treffien takia viitsi lähteä ajelemaan sinnepäin :). Mutta tiedä vaikka sitten siellä KYSissä mekin tavataan :wave: . Niin ja jos innostutaan järjestämään sellaisia isompia treffejä useamman savolaismamman kanssa, niin kyllä siinä tapauksessa voisin täältä sinne Kuopioon vaikka pinkaistakin :).

Tervetuloa joukkoon NuuttiKyllikki!




 
Rv: 16+4
Hb: 114
verenpaine:104/69
paino: 61
pissa: puhdas
vaavin syke: 150
vaavin liikkeet: erittäin vilkas

kaikki hyvin. mulla vaan arvot alhaiset niin kuin aina. en saanu vieläkään aikaa rakenne ultraan. tiedän et se on joskus marraskuun alussa, kun se tehään rv 20. vähän oon kade teille jotka jo tiiätte koska se on ja pystytte päiviä laskee :D :D

TERVETULOA NuuttiiKyllikki, jos haluat kertoa la:n tai synnärin ni ilmoittele :wave:

ai niin avustus otetaan pakkauksena vaikka meil onki toi 2007 pakkaus vai oliko 2006? mut kuitenkin haluan kun siellä on paljon hyviä juttuja ja sillä rahalla ei oikestaan mitää tehä ku on niin pieni.
 
AAM
Hani- siis et oo saanut sitä ? mä varasin molemmat ajat meidän äippäpolilta silloi jo kun tyyliin olin plussannut :D (miten niin ajoissa ;) ) mutta onko sekin käytäntö niin kovin erilainen kaikkialla että terkka ei tilaa tai tilaa.. mulle ei oo koskaa "tarvinnut" tilata.. oon hoitanut itse automaattisesti.

mainiot arvot muuten b:)d
 
funkymama, no nyt sitten kävin samoin tein hakemassa sen kotidopplerin itselleni...illalla kokeillaan miehen kanssa. Mullakin on kamala flunssa - ei kiva. Pikaista paranemista myös sinulle. Säde, mun ei siis tarvinnut odotella, kun ostin käytettynä ja kävin myyjän kotiovelta hakemassa :)

Minskille myöhästyneet synttärionnittelut täältäkin.

Niin ja tervetuloa uudelle tulokkaalle nuuttikyllikille!
 
rakenneultrasta meillä varasin siellä paikanpäällä kun olin np-ultrassa. ei siis tullut varattua liian aikasin ja sain vielä sopivasti iltapäivä ajn. meillä ultraus tehdään keskusäitiysneuvolassa ja oikein ihanaa poukkaa siellä oli, jäi hyvät fiilikset :D innolla odotan rakenneultraa, johon ei enää edes kuukautta :eek: rimata meillä onkin smana päivänä 13.11 :D

me otetaan pakkaus olisko kellään linkkiä siihen pakkaukseen mikä saadaan kunen tosiaan ole varma mikä meille tulee kun huhtikuussahan ne yleensä vaihtuu, vai..?

hani kivat neuvola kuulumiset :D tuosta sun hempasta piti kysyä, että eikö neuvolassa pitänyt liian alhaisena?? mulla viimeksi sama ja neuvolassa sanoi että vielä ihan ok, mutta mun ravitsemusterapeutti sanoi että kun alle 120 laskee niin rautalisää pitää ottaa :/ nyt syön yhden joka toinen päivä, kompromissi :D

nuuttikyllikki tervetuloa mukaan :wave: toivottavasti saisitte sieltä vielä pienen prinsessan perheeseenne :heart: kyllähän poikakin varmasti kelpaa, mutta teillä sinä alat olemaan pian altavastaavana :D

KELAN JUTUISTA kyselisin. kertokaas joku kuinka ne raha/paperihommat menee ja koska ne pitää laittaa eteenpäin?? meillä ei ole neuvolassa siitä ollut mitään puhetta ja aloin jo miettimään että kuuluuko se edes neuvolan piiriin?? mistä hemmetistä mä tiedän kuinka toimia?? :headwall: ja minne se äitiyspakkaus-juttu pitää jättää ja koska??

mä oon hiukan pihalla näistä kaikista asioista :ashamed: mies kävi tänään työkaverinsa kanssa muksutallissa :D siellä ne oli raksavaatteet päällä kaks isoo miestä :LOL: oli kyllä saanut hyvää palvelua ja mies jo oikeestaan päätti meidän turvakaukalon ja ihastui yksiin rattaisiin. kiva että se on täysillä mukana :heart: (tosin tossa se pelaa wii:tä tällä hetkellä :kieh: ) mulla on elämäni ensinmäinen lasagne uunissa :p saas nähdä mitä siitä tulee :/

JJ-t ja mussu 15+4
 

Yhteistyössä