Kiitos kaikille tsemppauksesta. Tällä hetkellä näyttää vähän paremmalta, mutta nähtäväksi jää miten jatkossa... ja tosiaan siis kyse ei nyt ole pelkästään mistään petiasioista vaan paljon muustakin. Se vaan kärjisti tän kaiken.
liikkeistä, äsken juuri tuntui ihan kunnon nykäisy :heart: :heart: satunnaisesti liikkeitä tuntuu, mutta ei mitenkään päivittäin vielä.
painosta, tuulettelin eilen illalla kun vaaka näytti ekan kerran kolmeen vuoteen alle kuuttakymmentä
Eli paino on siis pari kiloa pudonnut. Samoin kävi esikoista odottaessa. Syön paljon, liikun vähän :ashamed: eikä pahoinvointiakaan oo ollut, mutta aineenvaihdunta käy vilkkaana. Ihan hyvä vaan, että paino ei vielä oo noussut kun jäi esikoisen jälkeen 8kg ylimääräistä.
neuvola, mulla on aivan ihana kätilö neuvolassa nyt jouluun asti ja sitten alueen oikee terkka palaa vuorotteluvapaalta ja aivan ihana tapaus on hänkin. Samoin neuvolalääkäri on paras mahdollinen.
äitiyspakkaus, me ei oteta pakkausta vaan otetaan avustus rahana. Pojalle otettiin pakkaus, mutta aika paljon siitä jäi tavaraa käyttämättä. Vaatetta saatiin muutenkin paljon eikä äitiyspakkauksen vaatteista ollut kuin muutama mieleisiä... ja ne on niin hillittömän isojakin, että ei meidän sintille ainakaan minään starttipakkauksena ollut puhettakaan kun ekat vaatteet oli sopivia joskus kolmen kuukauden iässä ja talvihaalarikaan ei ensimmäisenä talvena olis ollut lähellekään sopiva.
Äitiysavustuksen summa sitten käytetään muihin hankintoihin. Aika lailla kaikki nyt löytyy esikoisen jäljiltä. Sänkyä ei ole, se ostetaan mun veljen perheeltä ja uutena sitten hankitaan hoitopöytä ja vaunuihin uusi kova koppa kun niissä on nyt pehmeä joka mun mielestä ei ollut kesävauvalla hyvä. Niin ja hoitopöytää ei esikoisella tarvittu kun saatiin hoitoalusta hyvin kuivausrummun päälle ja kylppärissä sitten oli kaikki muukin tarpeellinen. Nyt on pesutorni joten hoitoalustaa ei oikein sen päälle saa... tai saa tietysti jos tykkää kiipeillä tikapuilla vaippaa vaihtamassa
ja muutenkin on vähän heikosti mitään sellaista tasoa täällä mihin hoitoalustaa sais joten päätettiin hankkia hoitopöytä.
Oonkohan mä jo kysynyt... miten muilla vanhemmat lapset on suhtautuneet vauvauutisiin? Tai ootteko ylipäätään vielä sisaruksille kertoneet? Meillä poika on vasta 2,5v eikä oikein ymmärrä kyllä koko jutusta mitään... puhuu kyllä, että äidin masussa on vauva. Ilmoitti tuossa pari viikkoa sitten, että se vauva ei sitten muuta meille
ja eilen pohti, että vauvalla ei oo vielä omia autoja (pikkuautot on pojalle ihan maailman tärkeimpiä). Jänskä nähdä minkälainen kolaus siitä sitten tulee kun vauva kotiin saapuu.
Nyt koulutöitä puurtamaan... mä oon ihan pulassa näiden rästieni kanssa!!!
millipilli & Frank 15+2