*HUHTIKUUN MASUASUKIT* ~Lokakuussa~

omanapa: Jee. Kuunneltiin äsken ekaa kertaa kotona sydänääniä ja saatiin kuulumaan sellainen tasainen nopea rytmikäs viuhuna, jossa aina selvät tauot välissä ja ääni tuli 150 krt/min. Aika kauan piti hakea, mutta eiköhän tuo se syke ollut. Eri kohdasta kuului mun oma syke ja istukan läheltä kai jotain muuta viuhunaa.

JJt täällä ollaan kans viel ihan pihalla Kela-hommeleista. En ota niistä vielä stressiä. Ajattelin vasta rakenneultran jälkeen tutustua vähän paremmin kaikkiin käytännön juttuihin.

2008 äitiyspakkaus http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/100502155308EH?openDocument Ei välttämättä ehdi vaihtua uudeksi meille, mut tää on ihan kiva :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja JJ-t:
KELAN JUTUISTA kyselisin. kertokaas joku kuinka ne raha/paperihommat menee ja koska ne pitää laittaa eteenpäin?? meillä ei ole neuvolassa siitä ollut mitään puhetta ja aloin jo miettimään että kuuluuko se edes neuvolan piiriin?? mistä hemmetistä mä tiedän kuinka toimia?? :headwall: ja minne se äitiyspakkaus-juttu pitää jättää ja koska??

JJ-t ja mussu 15+4
Neuvolasta saa rv 22 raskaustodistuksen ja kelan paperit täytettäväksi. Nuo lähetetään sitten kelaan, niissä on tuo äitiysavustus anomus sekä äitiys- ja vanhempainvapaata koskevat hakemukset.

Äitiyspakkausta Ei varmaankaan tällä kertaa oteta. Nyt 2 lapsen jäljiltä tuota tavaraa alkaa olla jo ihan tarpeeseen. Äitiysavustus siis rahana tulee meille aikanaan.

Rakenneultra päivä saatiin np-ultran yhteydessä ja se on ajankohtainen 17.11. Eli aika tarkalleen 5 viikkoa vielä, viikkoja tuolloin ~22 seuraavaan neuvolaankin vielä 3 vkoa :whistle: menisi aika nyt äkkiä :D

Kadak Mistä kävit hakemassa kotidopplerin?

Iitanen rv 16 (*poks poks*)
 
Mulla on sit keuhkokuume. Ei olo parantunu edellisellä kuurilla miksikään, päinvastoin. En oo nukkunu moneen vuorokauteen kunnolla kun pitää yskiä. Tästä ei tule loppua ja mulla on kurkku jo ihan verillä yskimisestä. En pysy kohta järjissäni enää jos tämä ei lopu.
 
millipilli
Onnittelut hyviä ultrakuulumisia saaneille =)

rakenneultra, meille annettiin aika NP-ultran yhteydessä myös rakenneultraan. Ja öö... se oli... *kaivaa kalenteria* 19.11. eli 20+3 on silloin viikot.

Voi jehna, nyt on masu oikeesti alkanut kasvaa... vanha napalävistyksen arpi on nimittäin venähtänyt |O Nyt se onneks on ihan ihonvärisesti vielä venynyt. Piti ihan kaivaa kuva siitä mitä tapahtui poikaa odottaessa... eli tässä mun kaunis napakorun arpeni rv 38+
ja kuvaa klikkaamalla näkyy paremmin. Aaaargh, toivottavasti se ei enää pahemmin leviä tosta tällä kerralla. Arpi onneksi vaaleni ihan "näkymättömiin" synnytyksen jälkeen.

No nih... se mun arpikriisistäni :saint:
 
millipilli
Alkuperäinen kirjoittaja Usvametsän neito:
Mulla on sit keuhkokuume. Ei olo parantunu edellisellä kuurilla miksikään, päinvastoin. En oo nukkunu moneen vuorokauteen kunnolla kun pitää yskiä. Tästä ei tule loppua ja mulla on kurkku jo ihan verillä yskimisestä. En pysy kohta järjissäni enää jos tämä ei lopu.
Voi kurja :hug: eikö sun pitäis jo päästä johonkin iv-antsuille sairaalaan?
 
kadak Luulin ekaks että kävit tosta noin vaa het paikalla hongkongissa asti! :D Mäkin äsken kuuntelin tas vauvelia, sain minuutissa 155 pomppausta. En tiedä osasinko ihan oikein laskea.. :)

millipilli mullakin napakorun pikkuinen reikä tuossa on ja on kyllä aika entisensä vielä. Saas nähdä miten se venyy ja paukkuu ja muotoansa ja väriänsä muuttaapi! Ja navan alla on tatuointi ja alaselässä, niin nekin kyllä venähtelee! :wave: Ei haittaa, täysin vauvelin armoilla, orja ja käskyläinen :whistle:

Noh...nyt on vähän juu flunssaa täällä että hassut höpöttelyt nyt sikseen.. :x :flower:
 
tänään kävin taas "ylimääräisessä" neuvolassa kun on ollu huimausta pari päivää.. verenpaineet oli ok mut hb107 et rautaa vaan syömään. samalla sainkin sitten ekaa kertaa kuulla kunnolla tämän asukin :heart: äänet ja lukemaksi terkka merkkas 150 josta tuo tyttö olo vain kasvoi ja kyllä oli vilkasta.. naureskeli tuo terkkakin että kun ei meinaa pysyä paikallaa.

napakoru myös mulla ja tällä hetkellä tuo koru noussut navan edestä niin että koko napa näkyy kunnolla.. esikon aikana en joutunut korua ottaan ollenka pois ennen synnytystä, mutta eipä tuo maha kasvanu mulla sillon paljon yhtään.. et saa nähä koska nyt joudun korun ottamaan pois.

unicorn ja asukki 13+4
 
Ihanaa lukea ko joku jo liikkeetki tuntenu! :heart:

Äippäpakkaus juu otetaan pakkaus, vaikka kyllähän nuita vaatteita tuola varastossa tuntuu olevan :whistle:

Usvis toivottavasti paranet pian... :hug:

Miellä on huomena eka lääkärineuvola ja ihan eka ultra... Oon ihan täpinöissä! Kävinhän kyllä viime viikollaki ultrattavana, mikä oliki aika pelottava kokemus :'( Mentiin rutiinineuvolaan ja niitä sydänääniä ei VIELÄKÄÄN saatu kuulumaan :( Miehen kans nieltiin tyhjää ku mitään ei kuulunu ja neukkatäti käski käyvä pissanäytteen antamassa ja sitte ultraan... No otti valkuisnäytteet ja muuta ja puhtaat oli, muttei kaatanu sitä pissaa vielä pois..sitte mentiin ultraan ja huoh! Sielä pikkunen liikku kovasti ja sydänhän sielä hakkasi lujasti |O :D :heart: Olipas helpottavaa! Mentiin takas sen neukans huoneeseen ja sitten se sano että nyt tän pissanki voi kaataa pois...
Jännittävien hetkien ja hermoilun takia verenpaineet oli koholla joka kerta ko mitattiin :eek:

Huomenna siten lääkäriin ja tarkemmmat tiedot vauvasta ja sykkeestä ja ihan kaikesta!

Kompleksinen äiti ja wauwi 15+0
 
Minskille paljon onnee=)

Talvitie.oli toi kuntalisä kiva ylläri .Ja paljon mietittiin että kuinka käy,kun nää kuntaliitokset just tulee.Mutta oli kuntaliitoksen toimikunta vetänyt tämän hallituksessa läpi joten jee=))

 
meillä on nyt eri neuvola mitä viimeksi kun muutettiin turun rajojen ulkopuolelle. np-ultra oli medisonarissa, mut rakenne tehdään loimaan aluesairaalassa. en ole ikinä käynyt kyseisessä paikassa edes.


JJ-t mulla on hemppa yleensä siinä sadan pintaan ja neuvola täti sanoi et voisin jotain rautaa ottaa. no esikostakin vedin paketti kaupalla, mutta parhaimmillaan silti tais olla 110 kuurien jälkeen. kyllä mä jotain varmaan otan mut maha on ihan ummessa muutenki et ei kovin tekis mieli hirveästi ottaa :$
 
Morjens taas!

En edes muista, milloin olen viimeksi tässä pinossa käynyt kertoilemassa kuulumisia. Joten pahoittelut, jos kerron jonkin asian jo toiseen kertaan. :D

UVM:lle pikaisia paranemisia!! Keuhkokuume ei tosiaankaan ole mikään pikkujuttu.

Neuvolasta on ollut puhetta. Meillä on todella mukava neuvolatäti ja hänen luonaan on ihan kiva käydä. Seuraava käynti on 4.11., jolloin on 15+2. Se vaan ihmetyttää, kun jotkut täällä sanoivat, että Helsingissä olisi alkuraskauden neuvolakäyntejä vähennetty. Meillä on kyllä käsittääkseni ihan normaalisti, noin kuukauden välein myös tässä alkuraskaudessa käynnit.

Painoa on nyt tullut ehkä noin kilo. Ensimmäisessä raskaudessa vuosi sitten tuli noin 5 kiloa heti alussa (tai siis sen raskauden aikana). Mutta nyt olikin lähtöpaino 10 kg suurempi, joten on ihan oikeus ja kohtuus, ettei ole nyt noussut.

Äitiysavustus otetaan pakkauksena, sillä kyseessä on kuitenkin ensimmäinen vauva. Tosin esim. vaatteita olen ehtinyt haalimaan jo muutenkin ihan yllin kyllin, joten ainakaan ne eivät tule alkuun loppumaan.

Liikkeistä ei tässä vaiheessa kyllä ole mitään havaintoa. Olen asennoitunut niin, että ehkä joskus joulukuussa alan niitä odottelemaan.

Rakenneultran varasin tänään sikiöntutkimusyksiköstä. Se tehdään liki varhaisimmassa mahdollisessa vaiheessa, eli 24.11, jolloin on 18+2.

NP-ultrassa olimme viime viikolla ja kaikki oli kunnossa. Pääsemme kuitenkin vielä "uusintaan" ensi viikolla, sillä ihan kaikkia mittoja kätilö ei vielä saanut. Hän ei uskaltanut ultrata alakautta vuotojen vuoksi, sillä ei halunnut ärsyttää alapäätä. Noh, meillehän se sopii, että on vähän useammin noita ultria, sillä vuodot hermostuttavat.

Hani: Korjaatko listaan minulle lasketuksi ajaksi 25.4., se on se virallinen. Ja listalle voit myös laittaa, että veikkaan tyttöä tulevaksi. Ihan on sellainen olo. Kiitos oikein paljon!

Tinkatar ja Pikkiriikki 12+3
 
äitiyspakkaus tännekin tulee, esikoinen tulossa... en ole edes ajatellut etten sitä ottaisi.

kelajutut mulle ainakin neuvolantäti sano viimeks että ens kerralla käydään läpi niitä kelan juttuja. eli mä luotan tätiin, että neuvoo mitä, milloin ja mihin.
 
Heipat tähänkin pinoon! :wave:

Juttua on tullut monta sivua sitten viime lukeman joten yritän poimia gallupeja kommentoitaviksi. Onnittelut kaikille ultrassa ja neuvolassa käyneille!! :flower: :heart:

Minski27:lle synttärionnittelut :flower: =)

Ja millipillille :hug: Toivottavasti saatte solmut selvitettyä :heart:

Äitiyspakkaus: Esikoiselle otettiin, mutta tulevalle lapselle otetaan rahana. Esikoisen odotusaikana oli ihana saada se valtava pakkaus kotiin ja hypistellä sisältöä :D mutta nyt sen pakkauksen sisältö tosiaan saapi siirtyä sitten eteenpäin pikkusisarukselle. Ihan kauheasti ei niitä vaatteita kyllä esikoisella käytettykään. Oli muuten tosiaan jännä, kuten joku täällä jo totesikin, että ne vaatteet oli vähän vanhemmalle vauvalle mitoitettuja, ainakin viime vuonna (tosin saatiin viime vuonna vielä 2006 pakkaus), eli ihan pikkuiselle ei tainnut paljoa olla.

Raha-asiat: Ei huoleta, nyt on kokemusta puolen vuoden ajalta hoitovapaalta kotihoidon tuella elämisellä (plus miehen tulot :whistle: ) ja tuntuu, että hyvin tullaan toimeen. Helsingissäkin nautitaan siitä kotihoidontuen kuntalisästä d :) b
Eipä silti, odotan kyllä innolla, että uudesta tulokkaasta alkaa äitiysloma ja saan taas palkkaa 3 ekaa kuukautta, aika ruhtinaallista kuitenkin näihin hoitovapaan aikaisiin tukiin :D

Paino: taitaa olla ihan lähtötilanteesta n. 2 kiloa miinuksella. Nyt on parin viime päivän aikana ruokahalu tehnyt kunnioitettavasti paluutaan, joten odotan mielenkiinnolla, mihin tilanne kehittyy :D

Liikkeistä: musta tuntuu, että tunsin 14+0 ekan hipaisun!! :) Sen jälkeen samanlainen hipaisu on käväissyt alavatsalla kaksi kertaa, jotenkin tosi sykähdyttävää. :heart:

Neuvolan täti/lääkäri: Tätsy on ihan loistava, tosi sympaattinen ja ihana. =) :heart: Tosi helppo jutella kaikesta, tuntuu että sillä on aina paljon aikaa meille. Ei voi kuin kiitellä, että on hänenlaisiaan ihmisiä oikealla paikalla. =) Neuvolalääkäri sitten on taas ihan toinen tarina, ei taida kemiat väreillä oikeilla aalloilla tai sitten se on vaan kielimuuri... Joka kerta, kun hänen vastaanotollaan olen käynyt (joko omalla tai esikoisen asialla), on jäänyt käynnistä jotenkin paha maku suuhun. :| Ajattelinkin kyllä kysellä ihan lekurin vaihtoa, ettei tarvitse jäädä märehtimään joka käynnin jälkeen jotain asiaa.

Kelajutut hoitui esikoisen aikaan melko automaattisesti neuvolan avustuksella, eli sieltä sai liput ja laput kun asia tuli ajankohtaiseksi. :) Niitä sitten täyttelin, ja toimitin palkanlaskentaan, josta he puolestaan lähettivät tietoni Kelaan. Tuo käytäntö on tietty ihan työpaikkakohtaista :)

Usvametsän neidolle pikaista paranemista :hug:

).) Masu kasvaa ja paisuu, ihanaa! :heart: Kauhea yskä vaan on vaivannut viimeiset päivät, joten pikkuinen saa elämänsä ensimmäiset pomppulinnakokemukset tässä samalla. :snotty:

Kesis ja pikkuinen 14+4
 
Öitä kaikille..en saa unta |O
Tunsin tänään ensimmäisen "liikkeen" :D En ois uskonut että se tuntuu niin mahtavalle.JEE!
Muuten kyllä ollut surkea olo koko päivän,oksensinkin monen monta kertaa.yök.
Empäs nyt keksikään mtn kirjotettavaa joten baibai.

Täältäkin pikaista paranemista Usvametsän neidolle!

misstar
 
Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Voi jehna, nyt on masu oikeesti alkanut kasvaa... vanha napalävistyksen arpi on nimittäin venähtänyt |O Nyt se onneks on ihan ihonvärisesti vielä venynyt. Piti ihan kaivaa kuva siitä mitä tapahtui poikaa odottaessa... eli tässä mun kaunis napakorun arpeni rv 38+
ja kuvaa klikkaamalla näkyy paremmin. Aaaargh, toivottavasti se ei enää pahemmin leviä tosta tällä kerralla. Arpi onneksi vaaleni ihan "näkymättömiin" synnytyksen jälkeen.

No nih... se mun arpikriisistäni :saint:
Mulla kävi samalla lailla napakorunpaikalle..Sit se jäisellaseksi pieneksi rutuksi.. :LOL:

Usvametsän neidolla voimia ja koita päästä tausita eroon!Eli piaksita paranemista!
Korua ei muuten kannata ottaa pois vaan vaihtaa siihen sellanen "muovikoru" jotta se myötäilee sitä mahaa eikä kasva ulos!Ehkä paremmin pysyis hyvänä se reikäkin kun sen pitää kuitenkin siinä..
itekkään en tiennyt tollasesta aiemmin,mutta nyt kun olen lävistäjä niin tiedän :)
Eli älkää silti luopuko nistä napakoruista..

Ja NuuttiKyllikille tervetuloa!

Sitten lasten reaktioista kyseltiin..
Meillä 4v on innoissaan ja itelleenkin paidan alle laittelee esim dvd koteloita ja nukkeja..Piirtelee vauvoja ja kyselee että joko se syntyy..Pienmpi 2v ei paljon vielä ole hokannut enkä ole hänelle paljon puhellut sitten vauvasta..
Pienemmän reaktiot sitten syntymän jälkeen pelottaa koska on niin äitin poika että voi suuttua kun ei saakkaan aina tulla äidin syliin jne..Välillä kuitenkin pojat yhessä leikkivät nukella..Isompi kysyi jo että mistä se vauva tulee/syntyy..... :whistle: En sitten kummemmin selitellyt kun sanoin vaan että täältä alhaalta.. :/

Noista ultrien tilaamisista oli puhetta niin täälläkin muttui niin että itse ei saa tilata kuulemma että se pitää neuvolatätin tilata..En ymmärrä kyllä tota et miks se niin pitää olla..Soitteleehan sinne muutki aikoja niin miksei nää ultraanmenijät saa itte soittaa..

Meillä on ollut jo kaks äitiyspakkausta,mutta vaatteetki olen kaikki hävittäny jaku meille ei ole tullu sellasta pakettia mis olis ollu kestari niin ajattelin sit ottaa ja saa oiseenki mummolaan lasten kynsisakset kun toisessa jo on ;)
Muutenki se on vaan niin kiva pemostaa sitä laatikkoa ku se tulee :D

nyt pitää lopetella ettei tule kiire..

Vaavimasu ja napukka 14+0
 
Huomenta.

Ihan alkuun Minski27:lle myöhästyneet synttärionnittelut. :flower:
Usvametsän neito: Toivottavasti tauti talttuisi, on tuo keuhkokuume sen verran hurja tauti. :hug:

Täällä ollaan hypätty uuteen viikkoon ja samalla uudelle kuukaudelle. :eek: :D
Jotenkin tuntuu että viime päivinä on tuo maha tullut enempi esiin. Ja hyvä niin, oikein odotan että kasvaa. :)
Parina päivänä ollut taas huonoa oloa ja oksu on tullut, mutta veikkaampa että johtu mustikkajugurtista, koska toistui molempina kertoina sen jälkeen, joten ei mustikkajugurttia vähään aikaan. :xmas:


Ruttana & Beanie 16+0 :heart:
 
huomenta :wave:

täällä oltu jo hereillä puoli seitsemästä saakka ja ehdin jo katsoa eilisen paonkin :D yhdeksältä olis neuvolalääkärin tapaaminen, ihan vaan siksi että pistää mulle lähetteen sinne fysioterapeutille.

täällä kovasti on kirjoteltu kotidopplerin tuomasta ilosta. eilen sitten taas pientä kuuntelin ja hyvät :heart: äänet ain kuuluviin. sitten ne kaikki liikkeet jotka siellä kuuluu saa oikeen nauramaan, meijän veitikka on ainakin aina liikkeesä kun olen häntä kuunnellut :heart:

huomenna mennään katsomaan vauvaa joka syntyi maanantai aamuna :heart: voi kun se on varmasti pieni..

JJ-t ja mussu 15+5
 
Eka pv aikoihin ettei särje päätä :D On aika vapauttava fiilis.Lääkäri lupasi ensi neuvolassa kattella mitä voisin ottaa migreeniin.En silti tiiä haluanko ees..Onko muita jotka kärsii oikeesta migreenistä?Mulla kamalat oksennuhärdellit aina silloin.Vie voimat ihan totaalisesti.

Meillä ultrat tilataan itse=)Onhan se parempikin kun tietää itse milloin pääsee käymään.Ensi vkolla saan varmaankin lähetteen rakeeneulötraan joten ei muuta ko varaamaan sitä.
 
Hih, kolme sivua taas tullu tekstiä parissa päivässä, ahkeraa porukkaa. :)

Meil ultrat on varattu siten, että nt:n varasin neuvolan kautta, ja sitten siellä ollessa varasin ihan itse rakenneultran.

Mua väsyttää... oon nukkunut liian vähän, ja siitäkin vähästä menee joka yö pätkä, kun tarvii nousta vessaan ja syömään. Eilenkin aamulla lähdin kotoa hiukan ennen kuutta ja illalla olin takas seiskan jälkeen. Eipä siinä sit enää paljoa illalla tehdä ennen kun simahtaa aivan täysin. Ja väsyneenä sit särkee päätä ja oksettaa. :'(

ja sit töitä... opiskelijapirulaiset tuli tauolta.

ventti ja viuhti 15+3
 
Voi Venttiä ja Milkysterniä, koittakaa jaksaa :flower: Itsellä kauhea flunssa päällä :snotty:

Taidanpa nyt laittaa oman vauvelimasukuvani tähän.. Jos osaan! :D Tatuoinnit mieheni poisti tosta kuvasta jotta masu ois paremmin näkyvillä, hih ;) On kyllä ihanaa, kun jotenkin nyt ihan parina viime viikkona on masu lisää muodostunut ja uskomatonta mikä pötsi tuleekaan olemaan, koska nyt vasta 15. viikko menossa! Tai jo :)







Ja jos tulee jolle kulle aavistusta kumpi sukupuolisko tuolla masussa häärää, kerro vaan :wave: Hauska jos jollain veikkaussilmää ;)
 
Hui kun on muuutaman päivän poissa saa puoli päivää käyttää juttujenne lukemiseen.

Olen ollut poissa töistä joo milkystern migreenin takia. Sunnuntaista asti ollut päällä. Mulla tulee ensin valo-oireita ja sitten hirvee jysäri ja pahaolo. Lääkitys on raskaana panadol. Joo on kuin karkkia vetäis.. Sitten maanantaina lääkäri kirjoitti panacodia. Tosi vahva kolmio lääke mutta turvallinen vauvoille. Kävi vaan niin että mulle vähän turhankin vahva. Kuljin koko illan seinän viertä pitkin kun päästä heitti niin. On kuulemma tääkin ihan ok soitin hädissäni päivystykseen. Moisia pillereitä en halua enään ottaa mutta enpä vanno kun jälleen alkaa särkee. Mulla meinaan nää kohtaukset ei meinaa millään laueta. Muutamaan otteeseen ollut jopa päivystyksessä saamassa lääkettä suoraan suoneen.

Mekin saatin eka aika äippäpolin kontrolliin joulukuun alkuun. Nyt mulle jäi vaan vähän vielä epävarmaksi että onko se samalla rakenneultra. Pitänee soitella neuvolaan.

Ihan kivaa se toisaalta on että päästään sinne äippäpolille jotta pääsen vauvoja usein kurkkailemaan :heart: :heart:

Tää oli aika omanapainen, mutta on vaikeeta päästä jutuista käsiksi kun on pitkään poissa palstailemasta.

Vuffi + tyypit rv 13+5
 
Helsingissä ajat nt- ja rakenneultriin tuli ekan neuvolakäynnin jälkeen automaattisesti kotiin. Samassa kirjeessä tuli paljon tietoa myös synnäriksi valitsemastani Kätilöopistosta. Minusta oli mukava, kun sai ultra-ajat tietoon hyvissä ajoin. Oli aikaa järjestää työmenotkin, vaikka ei kyllä paljon järjestelyjä tarvittu, kun molemmat ajat heti klo 8 aamulla ja meillä liukuvat toimistotyöajat =)

Minäkin olen ihmetellyt miten muilla helsinkiläisillä tuntuu olevan neuvoloita ihan "normaaliin" tahtiin, eli n kk välein, kun minulle sanottiin ettei saa kuin yhden(!!) käynnin viiden ensimmäisen raskauskuukauden ajalla :/ Kysyn kyllä tästä meidän neuvolan poikkeavasta käytännöstä ensi viikolla kun menen "extra-käynnille", jonka sain, kun epäilen verenpaineeni olevan koholla.

Kesis kiitos kun kerroit että Helsingissäkin saa kotihoidon tuen kuntalisää! Meillä on suunniteltu että oltaisiin miehen kanssa vuorotellen hoitovapaalla ainakin vuoden ja se lisä on varmasti sitten tarpeen. Kuinka paljon tuo kotihoidon tuki + kuntalisä muuten ovat? Olen ymmärtänyt ettei paljon.

Äitiyspakkaus: otetaan onnellisena vastaan =) Esikoinen tulossa, joten muuta ei olla edes harkittu.

Meillä kaverit ja isovanhemmat varustelee jo vauvaa sitä tahtia, että mietin mitä jo mitä meille itselle jää hankittavaksi... Miehen vanhemmat on luvanneet ostaa jopa vaunut. No, ainakin vauvan huone rempataan ja sisustetaan, samoin turvakaukalo ja muuta tavaraa tullee hankittua ihan itse, että eiköhän sitä rahoistaan eroon pääse :D

Masu kasvaa niin, että tällä viikolla on ekat kollegat jo kysyneet odotanko vauvaa :D Pitäisi kai rohkaista mielensä ja kertoa myös pomolle tänään.

Toivottavasti usvis voit jo paremmin. Minskille myöhäiset onnittelut vanhenemisesta :D Ja NuuttiKyllikki, tervetuloa! Onnittelut myös kaikille ultrassa käyneille! Minusta oman vauvan näkeminen ultrassa on toistaiseksi ollut kaikkein sykähdyttävintä odotusaikana.

Täälläkin siirrytty tänään uudelle viikolle ja 5. kuukaudelle, jee!

t. manna + lilli 16+0
 

Yhteistyössä