*HUHTIKUUN MASUASUKIT* ~Lokakuussa~

Heipparallaa!

Kommentoinnista, samaa vikaa täälläkin kuin monella muullakin, eli luen kyllä monta kertaa päivässä työpäivinä, mutta kirjoittelu on sit välillä vähäisempää. Ja joskus taas on kirjoittelukausia. ;) Kommentointi kaatuu useimmiten siihen, et vaikka asian muistais, niin ei muista kuka sanoi mitä, eikä energia mukamas riitä siihen, et tarkistais. Annan myös luvan olla kommentoimatta mun kirjoituksiani, vaikka onkin aina mukavaa, jos löytyy kohtalotovereita ja kommentoijia.

Aika jännä kyllä, miten monesta huhtimammasta on muodostanut jonkinlaista kuvaa mielessään, et minkälaisia immeisiä ootte, ihan tekstien pohjalta. Varmaan on kyl kaukana totuudesta, koska täällä näkyy vain kapea sektori kunkin elämisestä ja olemisesta, mutta varsinkin ahkerat kirjoittelijat tuntuu jo ihan tutuilta kavereilta. :D Ja mikäs sen mukavampaa!

VessaG: herään yleensä kerran yössä vessaan ja syömään. Jos jää yöunet lyhyiksi, kuten viimeaikoina, ei välttämättä ehdi siinä 5-6 tunnissa herätä. Ja välillä v-loppuisin oon niin poikki, et sit kun herään on päällä se muutaman mainitsema tuska, kun on rakko niiiin täys, et hyvä ettei kuulu POKS.

Neuvoloista, ultra oli viime viikolla, seuraava neuvola marraskuun alussa, ja sit rakenneultra marraskuun loppupuolella. Ei siellä neuvolassa ny oo vaivoiks asti todellakaan tarvinnu juosta, tätä ennen on ollut eka neuvola ja neuvolalääkäri.

Ja sit töit. Äh. Haluisko joku tulla tekemään mun työt???

ventti. + viuhti 14+3 :heart:
 
Ventti: sulla ihan samanlaiset ajatukset kuin mullakin...päivittäin,kun käy useaan otteeseen lukemassa palstaa niin kyllä sitä kummasti vaan jokaisesta henkilöstä täällä luo sellasien oman mielikuvan ja miettii millainenkohan ihminen se se on. Silloin kuopusta odottaessani,kun huhtimuksuissa kirjoittelin niin ihan samanlaiset ajatukset oli. Ja silloin meitä itseasiassa sattui olemaan jopa neljä odottajaa samasta kaupungista niin sitten,kun vauvat olivat jo syntyneet niin me treffattiin.

Galluppia... Miten asutte? Me asutaan rivarissa, 4h+k+s,kahdessa tasossa. Ostettiin tämä n. 8kk sitten,kun nämä valmistuivat. Itse olen haaveillut omakotitalon rakentamisesta,mutta on vaan niin pirun kallista tällä suunnalla ainakin...Ehkä sitten joskus.

Neuvoloista: Mulla ollut yksi neuvola ja huomenna tuo lääkärineuvola...En itse asiassa edes kaipaa hirveästi neuvolakäyntejä,olenkohan jotenkin outo :snotty: Enkä yhtään kyllä ole jännännyt sydänäänten kuulumistakaan,saati että menisin kuuntelemaan niitä neuvoloiden välissä. Se vaan on mun tyyli....

Eevi ja etana 12+5 (varmaan laitan aina noi viikotkin ihan päin...) :LOL:
 
AAM
AsumisG: Omakotitalo 120m2 anoppivainaalta ostettiin 5 kk ennen hänen kuolemaansa.. |O karseeta mikä "säkä" meillä kävi muutoin oltaisiin jouduttu ostamaan miehen sisko ja veli pois mutta nyt anoppi silloi suostui myymään meille sellai hinnalla jotta ostetaan sisarukset pois, oli ihan markkinoiden hinta mutta remonttia oli tehtävä ja paljon (koko sisäremontti)..

Hei sain tälle päivälle pikaneuvola-ajan :D pääsen kuunteluttaa :heart: äänet :) :D :D vähäks oon häpi !!

Eevi :wave: mä ihailen sun päättäväisyyttä, mulla on kauhia kutina kuulla ne äänet ko toi kotidobbleri o mitä on.. tai sit en osaa käyttää sitä.. :)

AM

*muok* joo rakenteessa ne kertoo jos näkyy selvästi tai me ollaan kysytty jos on selkee näkyvyys gennuihin.. (genitaaleihin siis :whistle:. )
jotkut kätilöt ei sitä kerro mutta aika harvakseltaan jättävät sanomatta.. kai ?
 
me asutaan kolmiossa 60-luvun kerrostalossa itä-helsingissä =) on oikeesti idyllinen paikka vaikka ihan varmasti kukaan ei usko, jollei ole itse seudulla asunut, sen verran itä-helsinkiä lehdet parjaa :( tarkoitus ei ole muuttaa isompaan ihan heti, kun hyvin mahdutaan tuonnekin ja ihan vieressä on päiväkodit ja koulut. mut joskus haluisin saunalliseen pientaloon minäkin, ovat vaan hgissä hinnoissaan että vähä tarttee säästää vielä ;)

hki ei tarjoa enää kuin neuvolan vkolla 8-10 ja sitten seuraavan jotain vkolla 22. eli ainakin vko 13-14 neuvolalääkäri on tiputettu pois. mua ärsyttää kun olisi oikesti neuvolatädille asiaa ja mukava jos saisi sydänäänetkin välillä kuunneltua. ultria on sitten 2 kpl, np ja rakenne, mutta just niiden väliin jääkin sit piiiiitkä aika kun ei oo mitään ja se vähän ahdistaa.

ja joo, minunkin käsittääkseni vasta rakenneultrassa saa sukupuolen selville, JOS lääkäri suostuu kertoon (ei oo itsestäänselvää, mun sisko ei esim. saanu tietää).

yritän nyt kirjoitella aktiivisemmin, jos vaikka sais siten näiden viestien pituuden pysyyn vähä inhimillisemmän mittasena :D
 
ALLUSMAMMA: gennuihin :LOL: :LOL: :LOL: sulla on kyl noita hauskoja sanontoja aina! :D

jep, rakenneultrassa näkyy jo sukupuoli jos vauva on siihen otollisessa asennossa :) esikolta tosiaan saatiin rakenteessa rv21 tietää että aika varma poika on tulollaan! Mut luin tuolta että sukupuoli on nähtävissä hyvällä ultralla jo rv14 eteenpäin...hmm..pitäsköhän varata yksityiselle kurkkaus-aika :LOL: no ei vaiteskaan! mulle on oikeasti ihan sama kumpi sieltä tulee, kunhan terve olisi! :heart: Mutta tosiaan kun on aivan järkyttävän pitkä aika sinne rakenne-ultraan (joulukuussa vasta) niin voi se olla että käydään vielä yksityisellä ennen sitä. Täällä kun se on suhteellisen halpaa , 45 euroa.

Jaa joku sais kyl tulla tekeen munki duunin! mut ei se taida muu auttaa ku lähtä ahertamaan....

Gardenia ja Kapris 13+2
 
manna, yksi koko elämänsä Helsingissä asunut täällä ilmoittautuu :) ja monellakin eri suunnalla ehtinyt asustaa.

AsumisG: Asuttiin ennen pienessä saunallisessa kolmiossa ja nyt vähän isommassa saunallisessa kolmiossa, jossa myös puutarha :flower: Oon tosi huono vielä kaikissa viherjutuissa, mutta kovasti harjoittelen.

ventti, totta että sitä miettii, millainen tyyppi on nimimerkin takana, mutta epäilen, että ihan vikaan menee ;) hih

Ja muille onnea päivän hyvistä tuloksista ja iloista odotusta.
 
AsumisG: tällähetkellä asutaan rivarikolmiossa mutta omakoti valmistuu jouluksi. :heart: Maalle muutetaan itserakennettuun omakotitaloon. :)

Sukupuolen kysymisestä: Mä olin jo päättänyt että tälläkertaa ei kysytä kun pojasta kysyttiin 4D:ssä. Mieheltä kuitenkin kysäsin että mennäänkö taas 4D:hen. Se innostu asiasta ja niin minäkin sitten. :) Eli varmaan mennään 4D-ultraan ja siellä tuskin maltetaan olla kysymättä sukupuolta. Varsinkin kun mies veikkaa poikaa ja mä tyttöä. :heart:
 
Nopee raapustus tähän - AsumisG: me asutaan Espoossa pkt-asuntoa, jossa 3-4 h + k (työhuone olohuoneen jatkeena tavallaan). Tämän tiitiäisen tullessa varmaan muutaman vuoden sisällä vaihdetaan isompaan, mutta vielä ei ole kiirettä - hyvin mahdutaan. Ja sitäpaitti mikäs siinä asuessa kun asumiskulut on kohtuulliset - oltiin miehen kanssa pitkänäköisiä matalien korkojen aikaan ja sidottiin iso osa lainoja kiinteisiin. =)

Eilen sain seerumiseulavastauksen minäkin ja tulokset normaalit. Tavallaan osasin kyllä sitä odottaa kun se NT oli vain 0,5 mut ihana saada varmistus kuitenkin... =) Nyt sit rakenneultraa odottelemaan, joka mulla 1.12. Sitä ennen pari kertaa varmaan ehtii käydä neuvolassa sydänääniä kuulemassa. Ja ihan varmasti taas on pakko mennä 4D ultraan - eihän sitä malta millään olla menemättä. Eikä tietty sukupuolta utelematta. Vaikka miehelle kovasti jo uhosin, et tällä kertaa taidan säilyttää jännityksen synnärille... :LOL:

Gardenia; missä ihmeessä yksityisellä on ultrahinnat noin halvat? :eek:

Kaikille hyviä uutisia saaneille onnea ja uusille tervetuloa munkin puolesta! Kasvatellaan masuja... =)
 
AAM
manna itä-helsinkiläinen :wave: ikävuosina 4-16v. eli Allusmamman parhaat oppivuodet :D asuttiin Mellunmäessä siinä ja koulut kävin Vuosaaressa luokista 3. - lukion loppuun.. täytyy sanoa että levotonta lähelläkin aika ajoin mutta ei siinä meidän kulmilla onneks, metroaseman kupeessa tietty mutta sallatunturintiellä oli varsin kodikasta ja rauhallista :) namusetä buumihan oli juuri kun minä oli pikkutyttö eli Jammu mellasti Myllypurossa joten se oli pääasiassa levottomin asia, no mustalaisten lisäksi joita oli silloi Länsimäessä.. nää ulkomaalaisjutut on tulleet sen jälkeen kun mä olen sieltä poismuuttanut ja Kontula on aina ollut Kontula :) mun mielestä. Jo ennen Meltsiä ja Meri-Rastilaa.. no olkoon jokainen asiantunteva mieltä mitä tahansa mutta kyllä minä voisin siellä lapseni kasvattaa, jos olisi juuri tälläinen alue missä minä sain asua.
menipä taas niin asian vierestää :whistle:

AM :heart:
 
Helou ihanaiset huhtimammelit!

Hyvä juttu Hani kun nostit asian esille! Minulla on kans ollut joskus joissain pinoissa sellanen tunne, että omat juttuni jätetään vallan huomiotta. Oon kuitenkin tullut siihen tulokseen, että kun pinossa on paljon porukkaa, ei millään ehdi/jaksa/viitsi/muista kommentoida kaikkia juttuja. Itse kommentoin yleensä sellaista mihin mulla on omakohtaista kokemusta, kirjoittajasta riippumatta. Ja myönnetään, jos on pitkältä ajalta jutut lukematta niin tulee vähän hampsittua tätä pinoa ja saattaa jäädä juttuja huomaamatta. Mielestäni sun kirjoitustyyli ei ole mitenkään poikkeava, joten ei kannata ottaa henkilökohtaisesti ellei saa kommenttia :hug: Luulen että kaikilla meillä vähän samat mietteet silloin tällöin ;).


Hienoa Piin että kaikki oli kunnossa! :heart:


Voi ei Umn, Toivotaan että paranet! :hug: . Eikös kipeenä voi mennä ultraan?


Hyvä pietu että oli kaikki reilassa! :) Ja kyllä mullakin tullut jo muutamaan otteeseen harjoitussuppareita jos oon kovasti rehkinyt tai vaikka työntänyt vaunuja ylämäkeen lenkillä.


unicorn: mulla kurkkukipuun parasta lääkettä on kuuma hunajatee, auttaa ainakin hetkellisesti. Ja sitten salmiakit (kohtuudella tietty näin raskaana ollessa). Kun rauhassa imeskelee salkkaria, niin ainakin mulla nähän kurkkua helpottaa. Tuntuu että pelkkä salmiakki toimii ihan yhtä hyvin kuin joku ns. oikea kurkkukarkki.


Sanni-Maria: oopas seipas kun jaksat jumppia vetää raskaana ollessa! Mulla jäi syksyllä jumppakortti lunastamatta, kun ajattelin etten malttaisi kuitenkaan tehdä sitten rauhassa. Ja ihan ulkoilulinjalla oon ollut liikuntojen suhteen. Kuinka kauan meinaat jumppia vielä vetää?


SuukkoSuulle: kyllä mä ainakin noteerasin sun nickin vaihdon, en vaan sitä tainnut muistaa kommentoida :ashamed:


Manna8: ei kannata ottaa henkilökohtaisesti, jos ei kukaan ole huomannut kommentoida ultrakuulumisia :hug: . Omasta puolestani voin sanoa että kommentoin silloin kun jaksan, joskus en kommentoi mitään ja joskus enemmänkin - eikä kommenttien määrä johdu kuulumisten saajista vaan omasta vireystilasta mieluumminkin ;). Ja BTW, nyt vasta huomasin että meillä on sama laskettu aika :wave:! Yhdessä siis jännäillään! :)


AsumisG: Meillä pieni 69 neliön kolmio, rivitalon päätyhuoneisto. Ja toinen lapsi siis tulossa. Haaveissa siintää oma ihana omakotitalo, mutta ainakaan tällä kotihoidontuella ei sellaisia lainoja voi maksella. Ja koska tää nykyinen taloustilanne yleisestikin on mitä on, niin odotellaan odotellaan. Oikein hyvin viihdytään kyllä tässä nykyisessäkin kodissa, ja eiköhän ihan hyvin mahdutakin vaikka perheen koko keväällä kasvaa :heart:.


Ja sit vielä omaa napaa, eli tän päivän neuvolakuulumisia: Kaikki oli OK, paino oli laskenut rv8:n mittauksesta jonkun vajaa 100g. Johtunee ihan siitä että on ollut ihana ulkoilla nyt kun on jaksanut ja ilmatkin on olleet hyvät :). Onneksi neuvolatäti ei siitä vetänyt pulttia. Vauvan sydänäänetkin kuuluivat etsiskelyjen jälkeen, harmi vaan täti ei merkinnyt sykettä neuvalokorttiin, ei siis pääse vielä spekuloimaan että onko siellä massussa Siiri vai Seppo :LOL:.


Kuinkas moni teistä seurailee tuota nelosen Sairaala-sarjaa tai subbarin Sairaalan sykettä? Mä oon nyt jäänyt vähän niinku koukkuun, vahtaan aina että oisko siellä vauvajuttuja :heart:. Tänä iltana pitää muistaa kattoo Sairaala kun siellä on syöksysynnytys :eek:! Täytyy kerätä infoa tulevaa varten, saattaa meilläkin olla haipakkasynnytys edessä kun esikoinenkin tuli aikas vauhdilla...





 
kauheesti täällä on jauhettu tuota kommontoimisjuttua. tästä lähin yritetään kaikki enemmän paneutua. totta se on että harvoin kommenteja tulee, elli uutiset ole superhyviä tai huonoja.

onneksi on gallupit :D

vessag ihan alusta asti on 1-4 kertaa yössä joutunut käymään. alavatsaa oikeen sattuu jos on rakko liian täynnä ja yleensä aamusin onkin kipeä vatsa juuri sen takia :kieh:

lemmikkig meillä on kilpikonna :heart: se ei ole vauvan kanssa mikään helpoin eläin, mutta on alusta asti tehtävä vauvalle selväksi ettei sitä/sen kakkaa syödä. eiköhän sitä pärjätä :saint:

asuminen meillä on oma kerrostalokolmio tampereella. ylin kerros ja hulppeet näkymät :D ennen asuttiin rivarissa, mutta se ei ollut mun juttu :/ unelmoin isosta modernista kodista näsijärven rannalla, mutta hinnat on lähemmäs puolta miljoonaa :eek: nyt meillä lainaa n. 140 000 eskoa.

sairaala sarjan katoin just tänä aamuna boxilta ja voi kun niitä kyyneleitä vaan vieri pitkin poskia kun se äiti sain pienet kaksoset syliinsä :heart:

töissä vielä viiteen :kieh: josko sitä jaksais raahata ittensä kävelylle illalla |O viime yönä taas 10 tuntia unta ja silti väsyttää :eek: huomenna onkin taas neuvola, eniten jännää ehkä hemppa ja paino. taitaa molemmat olla aika huonoja nyt :ashamed:

JJ-t ja mussu 14+5
 
Joo o ja taas alkoi aamu verellä, tosin ei tullu niin paljon kun eilen ja loppui taas kuin seinään. Ihme hommaa. Mä vähän googlettelin ja vois johtua kyllä oikeesti siitä istukasta että olis jotenki kohdunsuulla ja siks vuotais. Jos ei viikon aikana lopu niin meen kyllä äippäpolille tarkistamaan. Jotenkin en osaa olla kovinkaan huolissaan kun ei tosiaan kipuja ole ollenkaan. Pieni pelko tosin tuolla persiissä välillä kutiaa..

Oli jotenkin huvittavaa kun eilen kolahti posti ja siellä tuli meille "terveen paperit" siitä np verikokeesta.. Vähän kyllä tunnelmaa kevensi :heart:

Asuminen Mä olen kanssa pitkän linjan Stadialainen, tarkemmin siis kuudennen polven Helsinkiläinen. Asutaan 75 neliöisessä kolmiossa kerrostalossa Länsi-Helsingissä. Tosin ei ole seinänaapureita ja meillä on oma piha :)

Lemmikkig
Löytyy oikein luupäinen karkeakarvainen mäyräkoiraneiti tästä huushollista.

Vessassa ei tarvi pahemmin öisin juoksennella, ainakaan vielä. Eiköhän sekin aika tule jossain vaiheessa.. Ihan niinkuin esikoisestakin. Sen sijaan mulla on noi hiton levottomat jalat!! Arrgh. Vihaan!!!

Piin ja piinavat hetket
 
Alkuperäinen kirjoittaja SuukkoSuulle:
Umn, paljo siu normilämpö on?
36.5 on normilämpö. Tympeitä on nyt tämä kamala kurkkukipu+yskä. Ääntäkään ei lähde enää. Kyllä minä varmaan perjantaihin mennessä tokenen kun ei kuume noussu korkeammaksi.

niin ja se ultrapaikka on puolentoista tunnin ajomatkan päässä.. siksi ei oikein sairaana jaksaisi lähteä.
 
Hei taas.

manna: Noista neuvolakäynneistä niin kyllä mulla oli neuvola tuossa viikolla 13+5 ja seuraava on viikolla 19+1. Eli Helsingissäkin aika paljon on tuota vaihtelua.
Lääkärin pakeillakin pääsin viikolla 9+2 käymään, mutta se oli sellainen kontrolli johtuen mun myoomasta.

LemmikkiG: Lemmikkiä ei meiltä (vielä ) löydy.

VessaG: Siellä saa kyllä yöllä pariin otteeseen ravata. Vähintään sen 2 kertaa, mutta joskus 3 tai jopa 4 kertaa.

AsumisG: Kerrostalossa Helsingissä, meillä on 3h ja oma sauna.

Hienoa että kadak sai hyviä uutisia ja huisi ajatus että jo nyt tietää kumpi on tulossa. :)


ON:Hittolainen kun ei näistä peloista pääse varmaan koskaan irti. Johan meni neuvola käynnistä vähän reilu viikko ja taas haluaisi päästä kuuntelemaan sydänäänet että tietäis kaiken olevan hyvin. :ashamed:
Vaikka mitään järkevää syytä näille tuntemuksille ei ole, joten kai se on vaan tää raskausaika mikä herkistää.
Ja luin tuolta turner-pinosta Tiukun tähdeksi menosta ja itku tuli. :(

Ja kenties sitten kun alkaa liikkeitä varmemmin tuntemaan niin helpottaa kun voi niitä sitten kuulostella. Nyt parin päivän aikana olen jotain enempi tuntenut, mutta en kyllä voi vielä satavarmaksi sanoa että ne olisi juuri liikkeitä, mutta kyllä ne niin alhaalta tuntuu ja on sellaista kuplintaa että taitaa se Beanie olla. :heart:


Ruttana & Beanie 15+0 :heart: (viikot paukkuu :D )
 
Ensin omaa (.)
Neuvola oli tänään. Ja niin odotettu tapahtuma kun se onkin aina niin mä unohdin :ashamed: tai oikeastaan olin menossa vasta huomenna... No siinä kävi niin että aika olisi ollut klo 14-> mutta vasta 14.30 sain vision että olikohan se neuvola sittenkin tänään... Olihan se. No otin puhelun tätille ja ehti mut ottaa vastaan vielä ihan hyvin tänään. :) Onneksi
No ei siellä neuvolassa mitään ihmeitä kaikki ol ok. rr oli103/58 eli matala kuten mulla joka raskaudessa. Painoa oli tullut ~100g/vko . Tuo paino on verrattu rv 7 tehtyyn punnitukseen, np ultrassa punnittiin mutta sitä ei oltu merkitty äityskorttiin. Mulla on ollut tässä alkuviikosta vatsatautia, joten tuo saatu mittaustulos ei kyllä pitänyt paikkaansa tänään. Voipi tulla järkyttäviä tuloksia ensi neuvolassa puntarilta :D Niin ja mikä tärkeintä vauvan sydänäänet kuulin taas :heart: :heart: Ihan kuuntelun alussa sai ihan pienen hetken kuulumaan, sitten vintiö päätti karata ja pitkän aikaa sitten menikin ennenkun suostui taas yhteistyöhön, enemmän keskittyi taas laitteen pois potkimiseen. Syke ol 155-160. Ihana oli saada taas varmistus siitä, että hyvin siellä masussa voidaan :heart: Täti arveli että kyllä potkut alan pian tuntemaan, kun on niin kova liikkumaan tuo pienokainen. Ehken mä tajua sitten kuitenkaan niitä ja ajattelen kaikki suolipörinöiksi. Siinä vaiheessa kun tulee kinttu läpi niin ei ole enää erehdyksen sijaa :D

Kotimaisia Sairaala ohjelmia seurailen minäkin. Täysin olen koukkuuntunut :saint:

KämppäG Meillä rivari kolmio maalla. Ahtaaksihan tää tuppaa käymään 3 lapsen ja hännän heiluttajan kanssa, mut ans kattoo nyt. Ei olla vielä tehty mitään suunnitelmia isompaan siirtymisestä. Näillä eväillä pärjäillään toistaseksi. Säilytyksen suhteen on tehtävä vähän järki ratkaisuja niin kyllä se tästä suttaantuu :D (sanoo hän nyt) :whistle:

Ulkopuolinen olo on mullakin välillä ollut täällä ja uskon hyvin että monella muullakin. On tää vaan sen verran iso ja puhelias sakki että tuntuu välillä väliin jäävän. Toisinaan heikkona hetkenä ajattelen, että suotta edes mitään kirjoitan, ketään kiinnosta kuitenkaan. Mutta kyllä mä ainakin toivon, että kaikki kirjoittelisi kuulumisia kuitenkin. On niin kiva lukea KAIKKIEN kuulumisia vaikkei muistaisikaan kommentoida.

Iitanen 15+1
[/url][
 
KIvaa kun ootte niin ahkerasti kirjotellu.On ollu taas ihan kakkapäivä ni on kiva ku on ollu lukemista pahoinvoivalle tytölle.Vetäsin äsken 0,5 litraa tomaattikeittoa.Tuli hirveet himot kun joku eilen bb:ssä teki sitä.Ja huom! en ole varmaan eläissäni ennen edes syönyt tomaattikeittoa :LOL:

talvitieMä kyttään just niitten vauvajuttujen takia niitä sairaalaohjelmia.Mies aina vinoilee mulle siitä mutta mä aina kiven kovaa väitän että mua on aina kiinnostanut kaikki sairaalaohjelmat :)

asuntog.Me asutaan avopuolison kanssa kahdestaan Lahden keskustassa reilu 60neliöisessä kaksiossa ja aiotaan asua myös sitten kolmestaan.Oishan isompi ehkä mukavampi mutta tää tuntuu niin kodilta..

Ja sitten:Voiko sydänääniä mennä kuuntelemaan neuvolaan muulloinkin kun vaan neuvola-ajoilla??Kun nyt on pari pvä tuntunut siltä että haluaisin taas pikku varmistuksen...Ja neuvolantätikin oli laittanut vaan "+"vauvan sykkeen kohdalle neuvolakorttiin.

Ostin muuten jumppapallon.Lähinnä joogaa varten mutta ajattelin alkaa jumppaamaankin mutta kumpaakaan sillä ei ole tehty vaan se on suorittanut telkkarin edessä tuolin tms. virkaa ja sinne aion nytkin suunnata löllimään :LOL:

Illan jatkot! Misstar 14+5
 
Yritän jotain vastailla kysymyksiin, Sairaala-sarjoihin koukussa täälläkin :wave:

Asunto on rivitalon pääty 4h+k+s, kahdessa kerroksessa 97neliöö.

Harj.suppareita ei oo ollut, ekassa raskaudessa alko rv20 ja jatku loppuuun asti. Tukivyö auttoi mukavasti että jaksoin töissä olla melkein loppun asti.

Joku kyseli monta päivää sitten seksihaluista, mulla on kyllä aika haluton kausi menossa. Pahoinvointi ja väsymys ja esikoisen hoito ei oo kovin hyvä yhtälö :ashamed:

Seuraava neuvolakäynti on mulla 13.11 eli silloin rv18. Aika pitkä on täälläkin väli.. Kutsu tuli rakenneultraan, se on 27.11. Huomenna paukahtaa rv13.

Monilla oli hyviä neuvolakuulumisia, onnea kaikille tasapuolisesti.

Jos menis katsoon telkkua. Joku kysymys tais olla vielä mut unohdin.

Ja misstar, kyllä kai sinne neuvolaan voi mennä kuuntelemaan sydänääniä jos huolettaa tms. Soittaa vaan ensin ja kysyy olisko sopivaa saumaa tädillä niitä kuunnella. Ainakin niin olen kuullut monen tekevän.

*muoks* nyt muistin sen yhden kysymyksen. Että tunnenko missä asennossa vauva on? en todellakaan :D ei mitään hajua. Liikkeitä olen tuntenut nyt muutaman päivän ajan :heart:
 
harjotussupparit G Ei mitään tuntemuksia. Kerran niistin selälläni maatessa ja se teki kipeää. Mulla kun vielä on se kysta tuolla joka vähän tekee varovaiseksi. Jotenkin pelkään että se puhkeaa ja siitä seuraa sitten jörkyttävää kipua.

seksihalut G Mäkin muistan että joku näistä kyseli mooonta päivää sitten. Mun on pitänyt jo monta kertaa vastatkin mutta sitten se on aina jäänyt. Meillä se oon ollut aina minä joka on ollut vonkaamassa. Mies on ollut joskus ihan hämillään kun oisin niin halukas aina ja uudestaan, aamulla ja mielellään illalla, sekä ehkä päivällä töiden jälkeen. :saint:
Nooo.. Nyt sitten ei oikein huvita enää. Tai siis onhan se ihanaa, mutta kun pitkän tauon jälkeen sitten taas tuolle toiselle osapuolelle käy niin että.. öhöm :ashamed: niin, kaikki käy niin äkkiä. Että suoraan sanottuna minulle ei siitä iso iloa ole. Ai kamala mitä juttuja.. :LOL: Mutta onneks mä tiedän mitä tehdä jos alkaa tuntua siltä. Eli lyhyesti ja ytimekkäästi, kerrat on vähentyneet selvästi, ainakin yhteiset. Höhöö!

asunto G Asutaan omassa omakotitalossa. Ostettiin tämä 3,5 vuotta sitten. Tarkotuksella hommattiin vähän isompi joten meillä on neliöitä reilut 130. Tontti on pieni, 600 neliötä mutta ihan riittävä! Mua ei edes hirveesti kiinnosta pihan hoito yms. joten toi riittää ihan hyvin.

liikkeet tms G Eilen tunsin jotain outoa, siis semmosen hipasun tossa navan alapuolella. En sitten tiedä että mitä se oli, ehkä pieru hukassa?

kommentointi Hani Myös mulla on semmonen olo, ettei mun juttuihini reagoida. Joten uskon, kuten moni on jo kirjoittanut, että kaikilla on välillä sellainen olo. Joten not to worry! Mä ainakin yritän lukea kaikkien jutut mutta yleensä niitä on niin paljon että on ihan mahdoton alkaa jokaiseen kommentoimaan. Ja pääasiassa oon käynyt täällä kertomassa vaan omia kuulumisiani..

(.) Huomenna toka neuvola! Mua jännittää, että kuunnellaanko :heart: -äänet kans, en tosin tiedä että miksei niitä kuunneltaisi.
 
harjoitussup. mulla joka päivä jotain kiristys ja vihlasu kipuja kaikkein pahimmat kivut on kun aivastan,rehkin tai nostelen tuota esikkoa n16kg .. vielä tuo flunssa päälle kun koko ajan yskittää niin ai saasta...

seksihalut g meillä on tainnu pikkusen lisääntyyn tai no miten sen ottaa ku ne kerrat väheni aikas pieneen tossa pahoinvointi kaudella niin oisko ne vaan palannu siihen normi rutiiniin.. ja pakko melkein pitää jotain aikarajaa kun meillä sama et jos toi aika väli venyy liian pitkäks niin äh puh ja pläts :LOL: et ei mulle paljon hyötyy..
 
Alkuperäinen kirjoittaja teppana:
harjotussupparit G Ei mitään tuntemuksia. Kerran niistin selälläni maatessa ja se teki kipeää. Mulla kun vielä on se kysta tuolla joka vähän tekee varovaiseksi. Jotenkin pelkään että se puhkeaa ja siitä seuraa sitten jörkyttävää kipua.
Teppana
Mulla oli kans kakkosen odotusaikana kananmunan kokonen nestekysta vasemmassa munasarjassa. Normi ultrissa sitä kurkittiin ettei kasva enempää. Ja koko ajan sanoivat ettei itsessään ole vaarallinen. Ilmeisesti oli kuitenkin sen kokonen ja muotonen että ainut mitä varottelivat oli, jos se alkaisi kiertyä. Koko raskauden aikaan ei kuitenkaan sille mitään tapahtunut. Itsekin sen olemassa olon unohdin jo vuosien varrella. Nyt tässä raskaudessa alkuraskauden ultrassa kurkkastiin tilannetta, eikä kystasta ollut enää jälkeäkään. Ei tietoakaan sen puhkeamisesta tai puhkeamisen aiheuttamasta kivusta. Mun on pitänyt monta kertaa mun tarinani sulle ja kertoa kun olet kirjoittanut kystasta, mutta aina unohtunut :ashamed: Toivottavasti sulla menisi kanssa noin huomaamattomasti kaikki hyvin sen kystan kanssa. :hug:
 
Heippa kaikki Huhtimammat!

Mullekin on joskus tullut sellanen olo, että ketään ei kiinnosta mun jutut mutta sit oon kyllä järkeilly että meitä on täällä aika paljon ja ehkä kukaan ei vihaakaan mua :LOL: Mä oon kyllä itse ihan superhuono kommentoimaan varsinaisesti kellekään nimimerkille mitään kun en koskaan muista kuka on mitäkin kirjottanut) vaan yritän aina kommentoida asioita jotka mulle on jääny mieleen. Tekstiä tulee aina niin kamasti jo yhden päivän aikana että kun käyn ne lukemassa niin oon kerenny unohtaa puolet siihen mennessä kun pääsen loppuun.

Tästä unohtelusta tuli mieleen kun joku valitteli monta päivää sitten ettei muista enää yhtään mitään. Siis Mua vaivaa sama tauti: raskausajan dementia. Kaikki vaan jotenkin unohtuu. Tänään kävi kaikistä ärsyttävin juttu. oon oottaanu tota seuraavaa neuvolaa kun kuuta nousevaa. Niitä on niin harvoin (edellisessä olin sillon kun viikkoja oli 6+3) ja haluisin niin kovasti kuulla Pikku-Himpun sydänäänet. Ja jumankauta. Mä olin unohtanu sen neuvolan. Se oli ollu tiistaina ja mä tajusin sen tänään illalla. Luulin jotenkin et se on ens viikolla. Rupes oikeesti melkein itkettämään tää oma tyhmyys. Mä sit hädissäni laitoin heti neuvolatädille sähköpostia ja sanoin että voin ottaa ihan minkä ajan tahansa millon vaan ja pahoittelin kamalasti :headwall:

Noista sairaalasarjoista kans sen verran et mun mies meinas kieltää multa niitten katsomisen kun mä rupeen heti itkemään hirveitä krokotiilinkyyneleitä kun ne alkaa. Mua vaan liikutta niin kovasti kaikki. Varsinkin jos kyseessä on lapsipotilas. Enkä mä ennen ollu yhtään tollanen vetistelijä.

Seksihalut on meillä lähtenyt taas uudestaan nousuun tossa välissä olleen "kuivan" kauden jälkeen. Se vaan on jotenkin kivaa taas ja enää ei oo niin turvonnu ja lihava olo kun sillon aluks :heart:

Me asutaan kans Helsingissä.. Tällähetkellä meillä on 2h+k, mutta muutto "hieman" rauhallisemmalle alueelle olis toiveissä ennen Himpun luvattua saapumispäivää. Tää alue on ihan tosi kiva lapsettomalle pariskunnalle tai sinkulle, mutta aikansa kutakin. Jään ehkä kaipaamaan kyllä sitä miten helposti täältä pääsee liikkeelle.

Mä olen alkanut tällä viikolla ehkä tuntea jotain pieniä liikkeitä.. ei se voi olla vaan pieru joka tuolla alkaa melskata varsinkin iltaisin ja ruuan jälkeen. Ihanaa!

Tulipa paljon tekstiä, pitäis kirjottaa useemmin eikä tällasia maratonviestejä joita kukaan ei varmaan jaksa lukee loppuun asti :LOL:

Voikaa hyvin mammat!

Nappi ja Himppu 14+4
 
Asumis G Asutaan Helsingissä Länsi-Herttoniemessä 57m2 3h+keittiö :$ isompaa haetaan kokoajan, pieneksi käy meitä kohta 3 :eek:
Lemmikki G Ei ole, eikä tule.
Masu on pullahtanut ihan järkyn isoksi viikossa! :eek: ok ollut kolmet synttäritkin...
Neuvolasta ... luuliin että vaan mulle ei anneta neuvola aikoja, koska on jo ennestään 2 lasta, mutta nyt luin täältä että Helsinki on tiputtanut neuvola käyntejen määrää.... :/
Sukupuolesta...aion varmaan taas mennä 4D-ultraan :heart:
 
millään ei jaksanut kaikkia lukea läpi kun taas paljon ollut asiaa...
mulla nää ongelmat ei vaan ota loppuakseen.. sairausloma loppu eilen ja yöllä jouduin sairaalaan ja kiva sitten soittaa kpää pomolle että empäs tuukkaan töihin..

aloin 11 aikaan yöllä oksentamaan verta. ja samalla sitten päivystyksessä lääkäri läväytti päin naamaa että mulle raskausmyrkytys tulee tässäkin odotuksessa. mut en ihan osannu näille viikoille odottaa proteiineja plussalle. verenpaineetkin vaivasesti 160/97 :( esikoisen kanssa proteiinit pomppas plussalle vasta 35+ viikolla..

nyt lähen neuvolaan mittailee verenpaineta.. jos ottavat vastaan kun ei oo aikaa varattuna.. lääkäri totes että mun pitää vaan mennä sinne sanoa että paineet pitää mitata.

Nellah ja 14+5
 

Yhteistyössä