*HUHTIKUUN MASUASUKIT* ~Lokakuussa~

Voi että kun sain hyvät naurut kun luin guessin unista! :LOL: :hug:

Kadak: Suuren suuret onnittelut! :flower: :hug:

LemmikkiG: Meillä on chihu poika. :heart:

Huomenna ois taas neuvola klo 8. Tuntuu että nyt on aika alkanu mennä nopeampaa. Viikkojen vaihtumista ei enää niin seuraa kun oireet on helpottaneet ja alkuraskaudesta selvittiin kunnialla.

Allusmammako se kirjoitteli noista pistokivuista? Mua alko tänään kävellessä pistämään niin että piti aina välillä pysähtyä hetkeksi. Kiva kun tietää että kohtu se siellä kasvaa. :)

HeLiNä, nukkuva pojanpallero ja OnniUnelma alias KostiLilli rv 14+0 :heart:

Joo, Bafucinia voi tosiaan käyttää raskaus- ja imetysaikana. Googlasin Bafucinia just, annostusohjeissa luki että yksi tabletti joka toinen tunti :eek: Se on sit todella kuin karkkia vetäis B) Ajattelin silloin tällöin vaan napata kun ärsytys kurkussa on pahimmillaan, vie ainakin sen ärtsyn kutinan pois mikä välillä iskee. Luulen, että se auttaa lähinnä just imeskelyn ajan, eli panadol taitaa kyllä viedä voiton itse kivun poistamisessa.

Täällä ei ole mitään harjoitussuppareita havaittu, ja muutenkin on kovin hiljaista tuolla masun suunnalla, eli ei kuplintaa eikä hipaisuja vielä.

Hani: Miulla on kans ollut ihan sama olo kuin siulla, tuntuu että kaikkien muiden tekstejä kommentoidaan jotenkin mutta ei ikinä miun juttuja. Osaltaan siks on jäänyt viime aikoina kirjoittelutkin vähemmälle. Vaikka tottahan se on että kirjoittelijoita on paljon, joten jotkut jää pakostakin ilman kommentteja. On kyllä joutunut miettimään omaa kirjoitustyyliä et onko siinä joku vika. Vai sanonko asiat niin tyhjentävästi ettei kellään oo mitään lisättävää? :LOL:

Joo, tänään piti taas lähtee kesken päivän kotia huilimaan ja miettimään jotain suuhun laitettavaa. Oksentaa ei ole onneksi vielä tarvinnut, saas nähdä kuinka käy hampaiden pesun yhteydessä... Rasitus näköjään lisää mulla pahoinvointia, mutta työt on kuitenkin tehtävä ja jumpat pidettävä. Pitäs laittaa tehotarkkailuun nuo sykkeet ja oikeesti vähän passailla niiden mukaan. Jotenkin vaan ajattelee että kun maha alkaa pikkuhiljaa näkymään niin sit se onnistuu paremmin kun on jumppareillekin joku syy miks ohjaaja tekee vähemmän. Joutuu vaan älyttömästi muistuttamaan aina itteään että nyt ei oo kyse pelkästään miusta tai jumppareista...

Juuh, ja hehkutuksen paikka: Varmaankin saan kunnian olla ensimmäinen joka on hypännyt jo viidennelle kuulle! Myönnetään että johtuu siitä kun olen "väärän kuukauden" pinossa mutta silti =) Tulkaahan muutkin perässä!

Sanni-Maria ja pikkunen 16+3

Eiköhän kaikilla täällä oo joskus olo, et omiin juttuihin ei kommentoida mitään. Mustaki tuntu sillo ko vaihdoin nikkiä et kukkaan ei tykänny ennee mitää jutella. Mut se nii vaihtelee mite kukakin kommentoi ja mihinkin. Ja mä sit vaik höpisen itekseni jos kukaa ei mitää kommentoi :D ei se ny nii vakavaa sentäs ole =)

Moro kaikille tasapuolisesti!
Hani älä sinä välitä.Varmasti jokainen vuorollaan jää vähän pimentoon eikä varmasti kaikki jaksa kaikkia kommentoida.Sinähän olet meidän pinon mamma niin kyllä kaikki varmasti sinun viestit lukee ja huomaa vaikkei aina vastaiskaan.Itsekkin luen yleensä 1-2krt päivässä kaikki uudet viestit,mutta en monesti ehdi tai jaksa kommentoida itse ollenkaan..Ja sitten kun ei jaksa värkkäillä niin et lainailis aina joltai et muistaa niin sit vaan kirjottaa jotai..

unistaTäällä katsellaan kans ihan sairaita unia..Yks yö miehen kaveri muka leikkas miehen mahasta jotai ja otti multa kaks luomea pois :LOL: Joka yö näkee pari kolmekki hirveetä unta..

PissahädästäEttä mä yleensä illalla juon melk puoli litraa mehua joten sit 1-3krt yössä käyn veskissä..Nyt kävin vasta 5 aikaan ekan kerran ja heräsin sit 7 ja taas pissalle..

Kadakille onnittelut poitsutiedosta!

HarjoitussuppareistaEt jotai tuntuu täälläkin tapahtuvan..

Sit kysymys Et tunteeko kukaan ikinä vielä että missä kohdin vauva makoilee..Siis jos kokeilee pikkasen painela mhanpäältä...?
Mä aamulla tossa ennenku nousin ylös sängystä ni tunsin ihan selvästi et napukka pötkötteli oikealla puolella..Ja kohdun tunnen jo siinä navan ja hävyn puolivälissä ellei pikkasen enemmän navan puolella.Eli jokohan tota masua sitten vois sanoo vauvamasuksi... :whistle: Tänään pitäis tulla h&m kahet mammahousut ja kaveri ostaa yhet kokkolasta mulle huomenna.Eli kohta riittää housuja :D 3Housuilla on tähän asti pitäny pärjätä..

Niin joo ja pistokivuista ymsMulla kans vähän nivuset herkät et mitää hirveitä agropaattisiin asentoihin taipumisia ei pysty harrastaan :D
On se kyllä kummamiten nää raskaushormonit naisiin vaikuttaa :LOL: Seki et hermostuu niin pienestä..
Muuten kyllä noita tekstejä on jotenki helpompi lukea kun mustaa noi aiheet aina niin ei ole sellasta kirjaa vaan mitä lukee..Pitää koittaa ittekki rueta kirjottaan niin..

Huomenna olis sit taasneuvola ja poitsulla olis 4v neuvola kans..Saa nähdä mitä siellä taas kuuluu..Nyt melkein enemmän jännittää tuo pojan neuvola että mitä sanovat puheesta kun on vähän vielä epäselvää ja r ja l puuttuu...
Nyt jotenki on ruennu nauttiin enemmän tästä olosta ihan niinku sanotaanki että toinen kolmannes on sitä ihanaa aikaa..Jotenki ku olo helpottaa ja masu alkaa näkyä ja suurimmat riskiajat on ohi niin voi vähän huokaista..
Mutta nyt hyvää päivää kaikille masunkasvattajille!!! :heart: :heart:

Vaavimasu ja napukka 13+0

Huomenta!

Täällä taas virkkuna ylhäällä,vaikka alkoi juuri kahdeksan päivän vapaa,ihanaa =)

Kadakille: onnea pojasta!!!! :heart: Voi,kun itsekin saisi jo pian tietää... MItes te muut,eiotteko kysyä sukupuolta etukäteen? Me kyllä halutaan tietää ja täällä se kerrotaankin.

Hani: älä nyt tommosia mieti :D Tänne tulee aivan hirveenä tekstiä ja,kun kaikki on lukenut ja alkaa itse kommentoimaan ei enää muistakaan,kuka sanoi ja mitä sanoi...ei sitten jaksa alkaa selata enää taaksepäin.

Täällä ei ole harjoitussuppareita ollut,ei ole aiemminkaan ollut. Viiltävää kipua tuntuu alavatsalla ajoittain,varsinkin aivastaessa.

Pissahädästä ollut puhetta,mun ei yöllä ole tarvinut juuri nousta vessaan,mutta aamulla sitten rakko onkin halkeamispisteessä :LOL:

Sanna-Maria: voi kun sä olet jo pitkällä(rv16+3),joko sulla näkyy kunnon masu? Ja täällä kyllä taisi monella muullakin näkyä vähemmilläkin viikoilla. Itsellä tuntuu,että on vain tuo turvotus,löysänahka tossa...mihin en todellakaan ole tottunut ja se häiritsee :LOL: Odotan jo selvää masua näkyviin.

(.) Huomenna olis eka neuvola lääkäri,kuulee sydänäänet ekan kerran. Meillä uusi lääkäri siellä,nainen(venäläinen) tällä kertaa,kun aina ollut ne kaksi samaa miestä :LOL: Eilen tuli myös vastaus sikiöseulontalabrasta eikä kohonnutta riskiä ole...helpotus!

Nyt päivävaatteiden vaihtoon!

Kaikille mukavaa päivää!

Eevi ja etana 12+5

Täytyypi muuten tunnustaa, että mulla ei ole hajuakaan kuka SuukkoSuulle on...? Luulin ensin että joku uusi tyyppi tuli viel mukaan, mut siis...?

Kadakille onnea hyvistä uutisista ja poikatiedosta! :D

Joko muuten sukupuoli voi tässä ultrassa näkyä? Ehkä haluttaiskin tietää. Ei osata päättää. :LOL: Mä olin ensin sitä mieltä että ei haluta varmana tietää kumpi tulee, mut nyt vähän houkuttaiskin... Varsinki ku on niin selkee poikaolo, että pitääkö paikkaansa. :D

täytyy muuten sanoa, että jos joka aamu ei alkais sappinesteen oksentamisella, niin olisin varma etten oo raskaana. Niin hyvin on kaikki muut oireet kadonnu, tai sit oon vaan tottunu niihin.
Ja täällä ei mitään mahaa edelleenkään. Bläh.
Ja just kun pääsin valittamasta miten aamuisin meinaa rakko haljeta, niin enkö sitten viime yönä nukkunu jotain 12h eikä yhtään vessahätä aamulla. Pitäisköhän lisätä juomista...?

Ylihuomenna ultra. Ihan ku tuomiopäivää odottelis.

Laala ja Punkero 12+1

AAM
Vaavimasu oi luoja ei mulla ainakaan mitään havaintoa missä toukka luuraa kohdussa eikös se ole vasta joku 8-9 cm "pitkä" ja pikkasen mutkalla vieläkin ? hyvä kun sen kohdun tunnen.. :LOL: Voi elämä, on kyllä kaikilla meillä ihanan erilaisia tuntemuksia ! :)
Harkkasup: en muista että ois edellisenkään kohdalla ollut näin aikasin mutta en menis satavarmaksi sanomaan ettei olis jo tullut... mutta viimeksi tuli joskus 20 vkon jälkeen sen muistan ko vatta vetäs ihan kivikovaksi palloksi ja luulin että kuolen kipuun..en saanut henkeä ja pystynyt kävelemään.. no jännitin tietysti niin paljon että paniikki melkein iski.. :whistle: sitä kesti sen 20 sek ja sit laantui tuli seuraava muutaman min päästä ja siinä vaiheessa olinkin jo työkaverin huoneessa ihmettelemässä sitä :D hän sitten 3 lapsen äitinä lohdutti minua :ashamed: :D

Elukkag: leikkaamaton kolli :ashamed: toinen on jo 10 vuotta eikä koskaan mtn ongelmia ollut.. pääosin ulkokissa.. joten ei omista edes pottaa :/

Sanni joo sä oot meidän konkari =) voit sitten tulla kun olet jakautunut kahdeksi keväällä niin hehkuttamaan vauvantuoksua ja jakamaan "kauhun"hetket ekana, NO EI VAINES ! :kieh:

kurkkukipuiset: moon juonnu sitä panadol hot lämmintä juomaa koska siin on mukana sitä mentholia ja sitä napsinut kurkkukarkkeja vain hetkellisesti. Lähinnä niitä perusvicksejä... :p se on hyviä muutenkin..

Kushätä nousta ei oo tarvinnut kuin alkuviikoilla 6-8 ja sit mulla on kans tää kuuluisa litrarakko eli baarissakin onnistuu surutta kiskasta pari kolme lonkeroa ja sit tarttii lähte vasta lorolle.. :| :whistle: varmaan päivässä jää vessäkäynnit alle 6.. juon vieläkin varmaan liian vähän vaikka koko ajan on vesi/mehulasi viekussa pöydällä.. :(

eikös tuossa nyt taas tullut kommenttia hetkoksi.. :wave:

Töihin.. = kutomaan pojan kaulahuivia jonka aloitin noi vuosi sitten :whistle: tänä syksynä olen päättänyt saada valmiiksi :D :LOL:

AM & hippunen 13+2

Heh mitä unta näin! Pakko yrittää kertoa nyt kun vielä jotenkin muistan :whistle:

Meille syntyi siis vauva, taisi olla poika, sillä olikin jo heti vaatteet siinä päällä ja olikin jo about 1v. Ihasteltiin että onpas sillä ainakin isän kulmakarvat, ihanaa. Mies oli kuitenkin jotenkin vähän pettyneen oloinen eikä paljoa iloinnu tai puhunu kun se vauveli oli niin iso/vanha jo eikä sellainen pikkumytty. Sitten yhtäkkiä laitoin vauvan niskaan jotain öljyä ja hieroin sitä hirveesti sinne että ihan limanen oli ja sen jälkeen sanoin miehelle että nyt pitää hakea rakkulalaastari, ja sitten hainkin sellaisen kolmiomallisen rakkulalaastarin jostain hyllystä jossa luki siinä edessä että "kuume", laitoin sen laastarin sitten vauvan niskaan siihen öljyn päälle eikä hirveen hienosti siinä pysynyt mutta pysyi kuitenkin. :LOL: Voi yestas, mikä uni, ja olihan siinä muutakin hullua mutta näin tuon joskus keskellä yötä ja nyt tässä aamusella ollut taas pisukäyntejä ja levotonta pörräämistä sängyssä kun aamu-unta oon vielä tavoitellut niin ei muistissa niin hyvin säily unen juoni ja käänteet :headwall: Mut vitsi kun nää unet raskausaikana on omituisia :heart:

Nyt tänään soitan jo neuvolatädille kun ei siitä mitään kuulu vaikka lupasi soittaa ajat sitten jo! :eek:

Ihanaa keksiviikkova joka iikalle, olette jokainen arvokas! :flower:

Huomenta kaikille! Mä olen niitä, jotka aika harvoin kirjoittelee tänne kuulumisia, mutta joka päivä kyllä luen tätä palstaa. Kiva seurata miten muilla menee. Mulla eka ja ainoa ultra perjantaina ja se jännittää ihan kauheasti. Ei pitäisi lukea noita ikäviä juttuja lainkaan.. Onko muita perjantaina ultraan meneviä? Vessahommista sen verran, että töissä mahtavat ihmetellä, kun jatkuvasti ravaan vessassa. Työkaverit kun eivät vielä tiedä, että olen raskaana. Ajattelin ilmoitella uutisen sitten ultran jälkeen..

Moikkis täältäkin :wave:

Kommentoinnista harvemmin kun kirjoittelen niin en oikeestaan edes odota kummempia kommentointeja. Silti tuntuu aina mukavalta kun joku on huomannut minunkin jutut. Mä käyn melkein päivittäin lukemassa täällä joten monet nimimerkit on mulle tuttuja, Hani varsinkin, meidän palstaemo :hug:
Tosi paljon tekis mieli kaikille kommentoida, mielessäni aina kirjoittelen pitkät tarinat. Sit en vaan jaksa/ehdi kirjoitella niin paljon kuin haluaisin. Ja monesti omatkin kirjoittelut jää vähiin just sen takia kun ei viitsis aina vaan omaa napaa jutustella. Vaikka hyvä aihehan se sekin on.

Suukkosuulle, mäkin mietin kuka ihme sä olet. Nimimerkin vaihto oli mennyt multa ihan ohi :D

Kadak, onnea hyvistä uutisista =)

Jotain kyselyjä oli taas ollut, mulla ei mitään kipuja ole vielä ilmaantunut minnekään. Vessassa pitää käydä yleensä vähintään 1krt/yö. Useasti kaks kertaa.
Paha olo tuntuis väistyvän...? ehkä :whistle: Kauhea jännittäminen esikoisen hoitopaikan puolesta, mistä saadaan? työthän mulla alkais marraskuun alussa. Tänään olis rv12+6.
Pitää mennä vahtimaan ruokaa..

Ai niin unista vielä, yhden unen oon vauvasta nähnyt mut sekin oli niin sekava että ihan huvitti. Mun unet on nyt pääasiassa esikoisen hoitoon viennistä ja painajaisia töiden alkamisesta :eek:

kurkkukipu: voikos tota panadol hottia juoda sit raskausaikana?? nyt jopa tuli vähän ääntä takasin.. pystyy tolle poitsullekin puhumaan vähän... tosin aikas mies olen vieläkin.. :LOL:

pissag: olen yrittänyt tuota iltajuomista vähentää ettei niin usein tartte käydä ja nykyään käynkin enää kerran yössä.. ja aivan viimeiseksi illalla ja ensimmäiseksi aamulla..

Päiväunet kutsuu, mutta laitan neuvolakuulumiset ennen sitä.

Tänään rv 14+1. Painonmuutos +97, pissa puhdas, rr 105/70. Vauvan syke 154. Neuvolatäti sai hetken paikallistaa vauvaa ennenkuin sai :heart: -äänet kuuluviin. Mulla alko paniikki nousta pintaan kun viimeraskaudessa just tällä samaisella rv:lla :heart: -ääniä ei enää saatu kuuluviin. :'( Onneksi äänet kuitenkin löytyivät ja tosi vahvat oli. Vauva myös potki doppleria niin että pauke kävi. Th:kin sanoi että on kyllä tosi vilkas asukki. :heart:

Tänään meinas oksu tulla hampaita pestessä. Jostain syystä se vaahto saa mut aina kyökkimään. :x

AAM
Panadol hot joo ainakin minä juonut.. panadolhan sopii tosiaan ottaa kipuun ja särkyynkin raskausaikana :) siksi niitä aimo pino kaapissa vaikka mikään hevijuuseri lääkkeiden suhteen en voi sanoa että olen.

ihania uutisia helinältä :heart: omaa neuvolalekurikäyntiä odotellessa viikon päästä to :)

Huomenta kaikille kanssasisarille, Hanille erityisesti! ;)

Mäkin käyn ahkerasti teidän juttuja lueskelemassa, mutta en jaksa kovin usein itse kommentoida mitään. Pysyn kyllä hyvin kärryillä ainakin arkisin, kun työnteko ei aina maistu ja aika kuluu netissä. :ashamed:

pissag: mäkin olen yleensä hehtaarirakkoinen, mutta nyt koko raskauden ajan on käytännössä tarvinnut joka yö ainakin kerran käydä, pahimmillaan varmaan viis kertaa. Edelleen täytyy myös joskus syödä vähän yöllä, kun nälkä on niin kova. Onkos se sitten ihme että mahamakkarat ainakin voi paksusti? :headwall:

Lemmikkejä meillä ei ole, mies ei haluiskaan. Mä en oikein tiedä, ehkä näin on kuitenkin ihan hyvä.

Kadakille :flower: :wave: hyvistä tuloksista. Jännäsin tosi paljon sun puolesta, toivottavasti loppukin sujuu nyt hyvin.

Kivuista, suppareista ja muista tuntemuksista: Mulla ei ole mitään kipuja, pistoksia, viiltelyjä, kuumotuksia tai karvan repimisiä, supistuksista puhumattakaan, tuntunut ollenkaan koko aikana. Selkää on vähän särkenyt, jos on nukkunut pitkään. Onneksi sänky on juuri vaihtumassa.
Sitä vastoin paha olo ja tolkuton väsymys tulivat takaisin oltuaan jo viikon poissa. Äh. Ei tahdo jaksaa mitään. Enkä oikein ehdi nukkua kymmentä tuntia enempää arkisin, eikä se riitä mihinkään.

Kaverit tarjoaa jo innokkaasti vaunuja ja leluja, täytyy varmaan mennä katselukierrokselle.

Kaunista keskiviikkoa!

Tilia ja nimetön asukki 13+1 *poks* sanoi viikot eilen

Täällähän on oikein aktivoiduttu :) Kiitos kaikille viesteistä!

vessaq: Aamuisin on kamala hätä, mutta en onneksi heräile vessaan. Juon varmaan ihan liian vähän :(

Minäkin käyn lukemassa meidän pinoa monta kertaa päivässä ja moni nimimerkki alkaa olla edes jotenkin tuttu.

Toivoisin niiiiin paljon, että pienellä olis kaikki nyt hyvin. Harmi, kun ei pääse katsomaan mahan sisälle itse :) Olin jo ihan täysin valmistautunut keskeytykseen (ja voihan se vieläkin olla edessä ) ja nyt onkin aika hämmentynyt olo, kun ei yhtään tiedä, mitä tapahtuu ja tuntuu, että on tosi pitkä aika kaikkiin seuraaviin neuvolakäynteihin ja rakenneultraan. Ei auta kuin odotella. Mutta varmaan teillä monella muullakin on samanlainen olo, vaikkei mitään huolta pitäisi ollakaan.

Ai niin, maha on pienentynyt, kun alun ihan kamala turvotus on vähän helpottanut ;) ja nyt ei ole niin vaikea piilotella mahaa kuin aiemmin. Pikkukumpu kyllä löytyy sieltä navan alapuolelta.

K&otus 13+1 (uä: 14+2)

Huomenta! :)

mäkin kävin neuvolalääkärissä aamusella, kaikki oli hyvin ja Kapriksen syke oli 160 (olisko toi tyttösyke sitten..hmm.. :whistle: ) Esikon sykkeet oli aina 140 luokkaa ja hän on siis poika :heart: Painoa oli tullu semmonen kilo, ja sainkin jo tiedon että pitää mennä rv26 sokerirasitukseen. ja sit on samoilla viikoilla keskustelu synnytystavasta (esikko syntyi kiireellisellä sektiolla). Kyllä mä sen sektion aion saada nytkin, varsinkin kun pojan synnytyksessä epäiltiin ahdasta lantiota. en ota kyl mitään riskejä enää....No mut sitä kerkeää vielä mietiskellä monet kerrat.

Kauheita unia oon nähny jo monta yötä, ja ne mietityttää vielä päivisinkin...mutta muistaakseni mulla on joka raskaudessa ollut sama ongelma että jotenkin ajatukset laukkaapi ja tulee uniin vaikka minkälaiset jutut...!

KADAK: mähän sanoin :hug: :hug: Ihanaa että saitte hyviä uutisia!

Mullaki on seuraava neuvola vasta marraskuun lopussa :/ en tiiä säästetäänkö täällä vai mikähän hitto siinä on. Esikolta olin käyny jo neljästi tähän mennessä neuvolassa, ja nyt tosiaan tänään kävin toisen kerran...nooh, onneks mulla on toi oma doppleri niin voin aina "vakoilla" Kaprista jos alkaa huolettamaan. Ja enköhän kohta ala tuntemaan ne liikkeetkin jo vähän paremmin!

Jahas, lähtis haravoimaan! :wave:

Gardenia ja Kapris 13+2

sama tääl neuvola joskus marraskuun lopulla, ei kauheen kiva kun en omista koti doppleria niin täytyy vissiin aina välillä vaan koittaa päästä kuunteleen sinne neuvolaan niitä ääniä.. sais ainakin tiedon et kaikki ok..

AAM
mulla toi ens viikon käynti ja sit rakenneultra 27.11... no mulla on se kotidobbleri mutta en ole varma ollut vielä kertaakaan että oisin saanut ääniä kuuluviin... :/
musta ne on vielä harventanut noita neuvolakäyntejä täällä pk-seudulla.. ? voi olla väärässäkin mutta ekan kohdalla tuntui että alvariinsa sai ravata siellä.. nyt hyvä kun pääsee :D

olin pari päivää pois palstalta ja olipa taas tullut kuulumisia, ollaan kyllä tosi ahkeria kirjoitteleen :D

ensiksi tosi paljon onnea kaikille joilla ollut ihania ultra- ja neuvolakäyntejä! ja kadakille aivan erityisen isot onnitteluhalit hyvistä tuloksista! jännäsin puolestasi vaikka koko ajan uskoin ettei todennäköisesti mitään ongelmia ole (helppo uskoa tilastoja, kun voi katsoa asiaa näin ulkopuolelta).

sitet gallupeihin, niitä on taas vähä riittänyt :D

lemmikkig: ei oo eikä tuu =) mies ei halua ja minä olen tosi allerginen. koirasta kyllä haaveilen, mutta eipä kerrostaloon ole järkeä hankkia ja lisäksi, voisi joutua luopumaan pikaisesti, kun minä olen ja vauvakin voisi olla sille allerginen. koko minun puolen suku on kyllä niin allergista, että ollaan aika tehokkaasti erkaannuttu luonnosta :LOL: tai oikeastihan se on tosi valitettavaa... :/

pissag: täällä kans yks joka joutuu käymään ainaski kolme kertaa yössä pissalla ja ai että ärsyttää heräillä pitkin yötä... ihan sama paljonko juo, niin viimestään parin tunnin unien jälkeen on noustava vessaan ja sama tahti jatkuu aamuun. luin muuten toisesta pinosta mistä jatkuva pissahätä ja hidas pissaaminen (ainaki mulla!) johtuu. ja tässä syy, eli progesteroni rentouttaa virtsarakkoa, jolloin pissa tulee hitaasti eikä rakko tyhjene kokonaan koskaan, vaan on aina 30-50% täynnä. Tämä siis sen lisäksi että kohtu painaa rakkoa, eipä ihme et juostaan koko aika veskissä =)

kivut: mulla paukkuu ja ryskää nivusissa, ja esim. aivastaminen sattuu kovasti. lisäksi kohtua on vihlonu epäsäännöllisen säännöllisesti jostain vkolta 7 lähtien. ilmeisesti molemmat kuitenkin vain kohdun kasvamiseen liittyviä kipuja, en ole hermoillut. alaselkäkipuja on lieviä välillä, mutta ei mitään sietämätöntä tai jatkuvaa. keskimäärin voin tosi hyvin nyt kun oksuolo helpottanu.

hani minustaki tuntuu et mun juttuja ei juurikaan kommentoida ja täytyy sanoa, et mieskin jopa huomasi saman, kun kukaan ei onnitellu kun kävin np-ultrassa... (se käy vakoileen aina välillä mitä kirjoittelen :) ) no, silloin osui samaan aikaan paljon huonojakin uutisia, että enpä jäänyt silleen miettiin asiaa ja myöhemmin olen kyllä ymmärtänyt, että etenkin jos ei paljon kirjoita, ei voi odottaa paljon kommenttejkaan. myös itse olen laiska kommentoimaan, vaikka kuinka ahkerasti ja aidosti kiinnostuneena seuraisin teidän kirjoittelua...

aurinkoista viikkoa kaikille!

t. manna + lilli 15+0 (uä 15+4) ja taas paukku vkot, jipii!

Kauhiasti tullu taas tekstiä yhtäkkii!

Allusmamma meil o sit samana pvänä rakenneultra :heart:

Ja juu vaihoin nikkiä ko ol nii samoissa sen yhen nikin kans tääl palstal (mitäs nyttillä se Miracles). Ja ilmoittelin kyl vaihdosta mut eipä kukkaa reagoinu. Mut lukeepa mu profiilissa ainaki et entinen miracle, tosin koht otan senki pois kuha ehin =)

Yhteistyössä