*HUHTIKUUN MASUASUKIT* ~Lokakuussa~

AAM
uh sitäpä unehtui tuossa mainita että vihlaisuuko muille nivuksista silloi tällöi ? täällä tulleet ajoittaiset haaravinkunat taas kuvioihin.. :wave:
kunnon fläspäkki koulun koristunneilta ja juoksu tunneilta kun haarat alkoi paukkumaan.. kun revitteli siis kunnolla harppoja niin nivusissa tuntuu.. :snotty: että AUTS!

 
Allusmamma: Joo, täällä narisee ja paukkuu kans nivusissa! :wave:

No, onkos kellään vilkastunut unimaailma? Siis viimeyönä taas ahdistuksen huippu uni: Mä olin just saanut vauvan ja mä jouduin koko ajan siitä eroon!! Tajusin aina yhtäkkiä olevani jossain ihan muualla, kuin vauvan luona ja ahdistuin suunnattomasti. Mä siinä unessa tuijotin kelloa ja aattelin, että viime imetyksestä on jo niin ja niin kauan... AAGH! Ja aamuyöllä näin unta, että olinki synnyttänyt koiranpennun... :eek:

Jee, sain varattua ajan ultraan 14.10. Mehän jo käytiin kyllä 7. viikolla yksityisellä kurkkaamassa alakertaan, että onhan kaikki ok. Silloin näytti olevan, sydänkin löi niin reippaasti :heart: ja kaveri oli ihan oikeessa paikassa.
 
Voi ei... isännällä keuhkokuume.. :( Ja minusta tuntuu että mullekkin nousee kuume. Yskiny oon jo kovasti. Veetillä oli jo kuumetta pari päivää ja sitäkin yskittää välillä mutta nyt on ollu kaksi kuumeetonta päivää ja ihan reippaalta vaikuttaa. Syömäpuoli on vain tosi huonoa.. en tiiä mitä sille tarjoaisi kun ei mikään maistu.

Ja mulla pitäis olla ultra ylihuomenna.... pelottaa että joudun perumaan sen.


 
Allusmamma: Juu haarat paukkuu täälläkin :wave: . Varsinkin jos äkkiliikkeitä äityy tekemään.

Usvis:
:hug: Jaksamisia koko perheelle. Toivotaan ettet pahemmin sairastu.

Tämmönen "pikapyrähdys palstalle" tällä kertaa, tuntuu ettei ole mitään kummempia kuulumisia ja kertomisia. Ylihuomenna eka "kunnollinen" neuvola, ainakin pääsee kuuntelemaan Siirin sydänääniä :heart: Jee...

Talvitie 14+5
 
En olis uskonut mut MÄKI HALUUN JO MAHAN! :LOL:
No, kyllä se vielä kerkee ;)
Sain tänään Vauva lehden näytenumeron kotiin kannettuna ja ihan tippa linssissä sitä lueskelin ennen töihin menoa. Oivoi. Ne on ne hormoonit vissiin :)

Sormi on vielä vähän kipeä, muttei onneksi vaikuta tulehtuneelta.
 
Voi itku, mä olen täällä huolesta soikeena. Aamu alkoi verisillä pikkareilla :'( Neuvolaan meen iltapäivällä tarkastaa sydänäänet. Vuoto kyllä loppui heti kun nousin ylös eikä kipujakaan ole mutta pahinta pelkään..
 
AAM
voi piin.. :hug: toivottavasti ei mitään vaarallista, onko kipuja tai jomotuksia vai vaan veristä vuotoa.. ? :/ täällä kaikki ulokkeet pystyssä ettei olis mitään vaarallista.. kyllähän noita vuotoja voi alkuraskaudessakin tulla ja ihan harmittomia suurin osa niistä :hug:
 
Joo siis aamu seittemän jälkeen ei ole enää vuotanu. Kipujakaan ei ole, paitsi ne mitä koitan väkisin kuulostella ja kehitellä.. Äsken vessassa jäi paperiin ihan vaan rusehtava pieni läntti. Siis raivostuttavaa ja ahdistavaa, vielä viikko sitten oli kaikki hyvin sielä ultrassa ja nyt tälleen.
 
kesis: mulla ultra nyt lauantaina et siinä nähään turvotus tilanne.. alkaa jännitys oleen aika korkealla..

tuohon koira juttuun sen verran että koirat suhtautuu melkein aina hyvin vauvaa kohtaan varsinkin jos vauvaa imetetään koska siinä on se äidin maidon haju.. myöskin koira vaistoo että se on puolustus kyvytön pieni vauva.. jolloin koira ei tee mitään..! myöskin mielestäni koiran pitää päästä ainakin kerran nuolaisemaan vauvaa jolloin se hyväksyy tämän vauvan ns. laumaansa, jos kiellät niin koira ei ymmärrä tätä asiaa ja silloin voi tulla konflikteja.. myöskin jos koira nuolaisee kerran ja et halua että nuolee vielä niin siirrä koiran huomio muualle leuilla tai yms. mut älä komenna. en tarkoita kenellekään mitään pahaa vaan kerroin mielipiteeni ja tietoni!

unicorn ja asukki 12+4
 
Moikkelis =) En olekaan moneen päivään käynyt kirjottelemassa, kun reissussa olen anopin ja oman äidin luona ollut, välillä kuitenkin olen lukenut juttujanne. Voima :hug: ja sylin täydeltä :flower: jokaiselle jolla on vaikeita hetkiä tai surullisia mietteitä. Onnea taasen teille kaikille jotka olette ihanast paisuneet ja ultrissa ja neuvoloissa on hyvin mennyt :heart:

Itsekin tässä paisunut mukavasti :saint: mutta kyllä tuota masua vihlaisee ja kouristeleekin, siellä se tekee kasvujumppaa se pieni rambo! Enemmän vasemmalla puolella kipua, ja samoin tuolla alaselässä kipuilee. Ja ehkä vielä paheneekin mutta kaikki kärsin mitä pikku-tyyppi käskee kärsiä ;)

Tällä viikolla pitäisi tulla sydänääni-kuuntelulaite tai sitten vasta ensi viikolla mutta tulispa jo! Neuvolatätikään kun ei ole soittanut vaikka lupasi kuukauden sisällä ekan kerran siellä käymisen jälkeen ja nyt on mennyt puolitoista kuukautta :| Odotan vielä..

Olenkohan ainoa joka käy välillä jopa 5 kertaa yöllä pisulla? Viime la-su näin kävi :D Viime sunnuntaina päivälläkin tuntui että tunti aina taisi väliä olla. Onneksi viime yönä tarvi käydä vain 3 kertaa, siis ennen nukkumaanmenoa, sitten 3 aikaan ja sitten puoli 6 aikaan. Sitten 8.30 aamuliru. Aikamoista :) Ja tiedän että tiheentynyt virtsaamisentarve on normaalia raskaudessa ja taitaa jatkua raskauden loppuun.. Ja kun ei edes kirvele, niin normaaliahan tämä. Onko odottavia ihmisiä joilla normaalihko pisuttelun tarve? :wave:

Nyt syömään karjalanpiirakoita italiansalaatilla ja metvurstilla :xmas:
Kaikille hyvää vointia!

 
Hei kanssasisaret!

Onnea taas kivoista uutisista ja voimia epäselvyydestä kärsiville.

(.) Meille tuli vihdoin kirje sairaalasta ja kromosomit kunnossa! Jee. Tietenkin huoli jatkuu edelleen rakenneultraan asti sydän- yms poikkeavuuksien kannalta, mutta ensimmäisestä etapista on selvitty. Nyt haluaisin enemmän kuin mitään muuta päästä edes kuulemaan pienen sydänäänet, että tietäisin, että se siellä vielä jumpsuttaa, vaikka itse olen ollut ihan hermorauniona tulosten odotuksesta ja huolesta. Odotus siis ainakin toistaiseksi jatkuu.

Sukupuolikin nyt tiedetään :)

K&otus 13+0 (ultrassa 14+1)
 
Onnea kadak hyvistä uutisista!

Mulla ei juurikaan lisääntynyttä virtsaamisentarvetta oo. Ennen en käyny öisin veskis juuri ollenkaan ja nykysi käyn kerran tai joskus en ollenkaan. Et ei juurikaan ole muutosta ja jos onki ni erittäi vähäistä :heart:

Liitoskipuja oon miettiny..Tuleeko ne jo täs vaihees ja millasia ne on? Et kestääkö kauankin vai onko aaltomaisia tms? Ku aamulla sängyssä viel pötkötellessä mulla sattu tonne lantion seudulle iha julmetusti, sellane tosi iso kipu. Et onko nää ny niitä liitoskipuja sitten vai mitä ihmettä?

SS & mytty 13+4
 
piin: Eiköhän siellä kaikki ole hyvin vaikka vuotoa on tullutkin :hug: Onneksi pääset tänään jo neuvolaan tutkituttamaan tilanteen.

Jouskis: onnea :heart:-äänistä! En tiedä kuinka hyvin nuo syke-ennustukset pitävät yleisesti paikkaansa, mutta meidän tytöllä jumpsutteli ainakin aina siellä 160 tietämillä.

kadakille myös onnittelut hyvistä uutisita! :)

Meillä ollut kunnon tohina-aamu. Aamupäivällä kävimme ulkoilemassa ja nauttimassa ihanasta syysilmasta. Kun tultiin kotipihaan niin ajattelin sitten vähän laitella kukkapenkkejä talvikuntoon repimällä kuolleiden kukkien varsia kompostiin. No tuo neiti 1v1kk halusi sitten tomerasti auttaa ja voi kiesus minkä näköinen hää oli temmellettyään äidin kaverina siellä kukkapenkissä, huoh. No sen ainakin opin, ettei enää pihahommiin aleta ns. paremmassa haalarissa, seuraavan kerran rönttävehkeet niskaan kurahaalareineen ja -hanskoineen!:LOL: Nyt tuo ihana puutarha-apuri on sitten päiväunilla, lataamassa akkuja iltapäivän muskaria varten... ;)

Talvitie 14+6
 
Suukkikselle piti vielä kommentoida noista liitoskivuista: en oikein osaa sanoa että mikä on liitoskipua ja mikä muuta jomotusta. Mulla kipua on tätä nykyä kahdenlaista: lenkillä ilmestyvä (yleensä vasemmalla puolella) nivusessa tuntuva vihlonta mikä helpottaa kun hidastaa tahtia, Sitten joskus jomottaa ihan tuonne alas, tuntuu että sinne luuhun ihan. Noita olen kuvitellut niiden liitoskipujen olevan. Vähän niinku tuntuis että alapään karvoitus olis jumissa jossain alkkarin kuminauhan välissä (tosi hyvä vertaus :LOL: )
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja Talvitie:
Vähän niinku tuntuis että alapään karvoitus olis jumissa jossain alkkarin kuminauhan välissä (tosi hyvä vertaus :LOL: )

:LOL: LMAO !!! eipä niitä paremmin voi kuvata tai semmoi pistävä ja samaan aikaa kuumottava tunne nivusen jänteessä koska se ei mulla tunnu luussa..

AM
 
:hug: Piin

Itselläni alkoi rv10 verinen rusehtava vuoto, joka söi mieltä ja hermoja. Sitä kesti 2vkoa!!! Sanottiin vaan, että jos ei ole kipuja niin se kuuluu alkuraskauteen monilla ja että ole huoleti. Yritin olla huoleti, mutta... Kuitenkin pääsin sinne np-ultraan ja siellä näkyi, että kaikki oli hyvin. Pyysin vielä, että lääkäri ottaa streptonäytteet, koska jos naisella kasvaa streptokokki raskaudenaikana, niin saattaa aiheuttaa veristä vuotoa.

Ekassa raskaudessa se mulla oli ja tiputtelin viikolla 10 sekä viikolla 20. Sekä aiheutti ennenaikaiset supistukset (voimakkaat), joten jäin sairaslomalle rv19 jo... Mutta antibiootilla se hoidettiin pois ja ennen synnytystä uusi näyte, että tarviiko vauvalle antibioottia, sekä minulle tippana synnytyksen ajaksi. Mutta sitä ei enää ollut.

Nytkään ei ollut. Se strepton aiheuttama verinen vuoto oli täysin kirkasta.

Ja pelottavaa!

Terve poika kuitenkin syntyi rv37+5, 3410g ja 47cm. Nyt on niin isoa 1v11kk ja ihana mussukka parhaassa uhmassaan (tai alkavassa sellaisessa :p ).

Hyviä jatkoja kaikille :heart:
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja kadak:
Hei kanssasisaret!

Onnea taas kivoista uutisista ja voimia epäselvyydestä kärsiville.

(.) Meille tuli vihdoin kirje sairaalasta ja kromosomit kunnossa! Jee. Tietenkin huoli jatkuu edelleen rakenneultraan asti sydän- yms poikkeavuuksien kannalta, mutta ensimmäisestä etapista on selvitty. Nyt haluaisin enemmän kuin mitään muuta päästä edes kuulemaan pienen sydänäänet, että tietäisin, että se siellä vielä jumpsuttaa, vaikka itse olen ollut ihan hermorauniona tulosten odotuksesta ja huolesta. Odotus siis ainakin toistaiseksi jatkuu.

Sukupuolikin nyt tiedetään :)

K&otus 13+0 (ultrassa 14+1)

hui tämä kadakin viesti oli ihan mennyt ohi !! :) ihanaa että kromojen puolesta on kunnossa.. mitä tiedätte sukupuolen jo :eek: eikös ne ole vielä ihan neutraaleja ulkoisesti ? no jos mut teillä on tehty niitä tarkempia testejä niin ;) voi että !! ja meille ei tietty kerrota ollankaan :D :kieh: ... hih =)
 
Allusmamma, meiltä kysyttiin istukkanäytteenoton yhteydessä, että halutaanko tietää sukupuoli, kun kerran sukukromosomit kanssa tutkittiin ja me sitten tuumattiin, että katsotaan vaan. Eli ei ole virheen mahdollisuutta siinä :)

Kivuista, eilen, kun kävin pitkästä aikaa jumpassa niin illalla sitten sattui kovasti vasempaan nivuseen. Ne oli sellaisia pistoskipuja jotka tulivat ja menivät. Ei ole aiemmin ollut ja ihmettekin, tulivatko siitä treenistä. Mutta onneksi menivät ohi.
 
Huomenta päivää!

Jotenkin väsyttää hemmetisti ja tekis mieli soittaa neuvolaan ja pyytää ett saisiko tulla kuunteluttamaan sydämenääniä kun mulla ei oo MITÄÄN tuntemuksia!!!! :/
Paniikki alkaa hiipiä kroppaan.
Kattelin tässä noita teidän masuja ja ihmettelen syvästi missä mun maha on siis se vauvamaha...tota läskin röllykkää kyllä riittää niin että näillä vararenkailla kyllä pelastais hukkumasta koko perheen ja vielä naapurin koirankin B)
Mulle kyllä viimeksikin sanottiin että mulla on aikalailla kallistunut kohtu siis tonne sisäänpäin joten ei kai se heti näykkään...

Ja tosta yöllä vessassa ravaamisesta laskin että toissayönä kävin 4 tunnin välillä 6 krt vessassa!!!!!!Hirmusti saa nukuttua :/
Ja sitt sellanen että esim.aamulla vaikka mun rakko on ihan täys niin mun pitää oikein tikistää että saan pissin tulemaan....mitähän hittoa tää voi olla?Onko kelläään ollut samanlaista?

Auts, ovikello soi näkymisiin

Lis69 13+4
 
tota läskin röllykkää kyllä riittää niin että näillä vararenkailla kyllä pelastais hukkumasta koko perheen ja vielä naapurin koirankin B)
Nou hätä Lis69, täällä ihan sama homma!

Vessasta Jep, siitä asti kun plussasin, tai jo ennen sitä kävin vähintään kerran yössä pissalla. Parhaimpina öinä kaksi kertaa. Olikohan tossa viikonloppuna kun ei tarttennu käydä kertaakaan, niiin aamulla oikein ajattelin, että mikähän nyt on, onko normaalia :LOL: Kun koskaan ei ole hyvä...

Tän pitäis lähtä nyt töihin. Hyrr.. maitokaappiin palelemaan 6 tunniksi.

Teppana ja ex-pähkinä nykyisin Sulo 12+5
 

Yhteistyössä