*HUHTIKUUN MASUASUKIT* ~Lokakuussa~

Heips kaikille ja ihana lukee hyvistä ultrakuulumisista!! :)

Kodak: ONNEA!!! Ihana kuulla että kaikki hyvin ja nyt sitten tietää vielä kumpi sielä on..Täytyy myöntää et kyl vahan kihisen täälä halusta tietää kumpi on!! :D

Unista:
Oon nyt viimesenä kahtena yönä nähny niin outoja unia vauvasta. Ekassa unessa lapsi synty ja se oli n. 4 vuotiaan pojan kokonen, se oli tosi sulonen ja kaikkee, sit rupesin tarkemmin kattoon sen sormia ja varpaita niin eiköhän sillä sitten ollu sormet varpaina ja varpaat sormina..Aamulla olin että vai semmosta! Noh..viime yönä sitten näin unta että olin ultrassa ja näin vauvan ihan kun olis ikkunasta katsonut, sillä oli siniset silmät ja punaset huulet ja oli taas maailman kaunein ihme, yhtäkkiä se syntykin ja kätilö sano että pistetään se kohta takas sisään vielä kasvamaan, se oli niin pieni vielä. Puin sille kuitenki vaatteet ja kaikki ja kun piti syöttää älysin että eihän multa mitään maitoo tuu, sit olin päivän sitä pitäny ja joku kysy että koska vaihdat vaipat? ja älysin et enhän mä oo vaihtanu sille päivään vaippaa ollenkaan..No ei siinä vielä mitään, rupesin kattomaan poikaa tarkemmin niin sillä oli kolme silmää!! ajattelin siinä sit et kai se yks silmä lähtee ku se pistetään takas mun sisälle kasvamaan..että sellasta! Kyllä aamulla hetätessä tuli sellanen olo että toivottavasti kaikki on hyvin ja lapsi on terve, mutta yllättävän hyvin noissa unissa ainakin sopeuduin kolmesilmäisyyteen ja varpaat/sormet vähä eripaikoilla ideaan.. :)

Kauhee ku lueskelin noita teijän juttuja turvakaukaloista ja muista ja ei oo mitää hajuu mitä ne jokkut telakat ja isofixit on?? No eiköhän ne selviä sitten joskus.. ;)

Vaavimasu:
Mulla ei oo eläessäni ollu mitää alapäätauteja ja nyt sitten ihmettelin että mikä ihme on ja se hiiva on mullakin..jo paranemaan päin onneksi. Haluja on entiseen malliin ja ehkä vähän enemmänkin! ;)

Minski26:
Voi miten ihana masu sulla! =)

Onko muita jotka on käyny ilman miestä np-ultrassa? Mua jännittää ihan sikana mennä ja mies ei pääse mukaan..Jotenkin suruttaa tosi paljon ku ei se pääse neuvolaankaan ja koko Suomeen..täytyy olla taas yksin ja hoitaa kaikki asiat ilman sitä.

Lemmikeistä:
Mulla on ihan kauhee koirakuume..Mulla on ollu edellisessä suhteessa koira mutta erossa tämä ukko vei koiran ja ei oo antanu mun nähdä sitä sen jälkee..kyl mä oon niin koiraihminen, mutta mitenhän sitä sit pärjää koiran ja vauvan kaa? lenkit ja muut??

Mahan näkymisestä:
Varmaan johtuu just siitä että onks se kohtu sisään vai ulospäin kallistunut.. Mulla on 99,9% todennäköisyydellä eteenpäin ku masu näkyy jo niin ja muutenkin maha on aina pullottanu seksinkin jälkee ennen raskautta! :LOL:

Niin ja jos haluu kelalta hakee aikasta äitiysrahaa vai mitä se oli niin marssitaaks sinne vaan sisään ja selitetään tilanne? :whistle:

:wave:

guess ja pikkunen 12+1 :heart:

juu siis ei tietenkään ole pakko sukupuolta paljastaa, mut ajattelin et ois kiva tonne etusivulle pistää niiden arvauksien viereen se oikea.

vähän on hiljentynyt meininki täällä. ei tule enää niin paljon tekstiä nopeasti. mä kun olen päivitellyt nyt niin olen tietty lukenut kaikki viestit ja katsonut sitte onko päivitettävää. siinä menee aina jokunen tovi. siksi en yleensä ehdi hirveästi kommentoimaan muiden kirjoituksia ja joskus laitan vaan jotain omia kuulumisia tänne.
johtuukohan siitä mun kommentoimattomuuudesta et ihmiset ei sitte myös noteeraa mun kirjoituksia??
luulis ku on paljon ihmisiä et joku jotain sanois munkin jutuista mut eipä nyt oo kukaan niin tehny. olen huomannu joskus muissakin pinoissa, että on kuin olis ilmaa vaan. johtuuko se kirjoitus tyylistä? oonko jotenki vaan "epäkiva" tyyppi ja lähetän huonoja viboja?

tiedän myös sen että ihan kaikille muillekkaan ei aina vastata. sellaisia nää nettipalstat varmaan onkin. ihmiset kirjoittaa mitä haluaa.

AAM
Hani- :hug: :hug: :hug:
Emmä usko että johtuu siitä ettet kommentoi tai että olisit kuin ilmaa ! ET SIE OO soot meiän Hani :heart: :) :hug:
mulla on ainakin semmoi kausia jolloin on asiaa ihan pipona ja sitten tulee näitä hiljaiselo/lento kausia jolloi kommentoin vaan kysyttyihin juttuihin ja yksityiselämän puolella onkin sitten enempi menoa :D ja ei kuitenkaan niin fiksua että teitä vaivaisin moisilla jutuilla :D :LOL:
Tänään on töissä ollut suht kiirus esim ja asiakkaiden kanssa hösseliä ja muutenkin roikkunut erinnäisille tahoille maili ja puhelinyhteyksissä ettei ole tänne sen enempiä jaksanut hölistä sitten, lukenut kuitenkin =)
nimim. vakuutusasiat sucka ja asiakkaita viilataan linssiin minkä keritään... :xmas: |O tai sit vaan voisin pitää parempaa huolta vakuutuksistani ja kytätä mitkä loppuu ja milloin.. pylly koko homma !

Haleja,
AM & hippunen 13+1 :heart:

heh, poikahan sieltä olisi tuloillaan, jos saadaan tämä raskaus kunnialla loppuun :) eli arvailin oikein alussa

vaavimasu: hiivainen olo välillä täälläkin, eli ei huolta, ei sille minkään voi! petipuuhat on kyllä vähentyneet ja tietenkin tuo alun pahoinvointi ja sen jälkeen kamala stressaaminenkin ovat siihen vaikuttaneet :(

niin ja hani, ehkä sä oot se meidän emo, joka pitää meistä huolta ja ei huomata aina sitten kommentoida :)

MUOKS. ja tämä viesti siis Kadakin, eipä näy mullakaan oma nimi tuolla lähettäjänä.

Hani!!! :hug: Kyllä minua ainakin juttusi kiinnostavat.. ymmärrän kyllä olosi ja tunteesi kun itestäkin usein tuntuu samalta. Ajattelin jo että tää on vaan mun hormooneista johtuvaa hömpötystä tuntee niin, mutta joku muu tuntee sit samoin..tai no eiköhän ne hormoonit meillä molemilla vaikuta! :saint:

AAM
hauska mulla näkyy tossa kadakin kommentissa vaan siinä missä pitäis olla viestin lähettäjän nimi niin tyhjää ? :| sitä ennen siinä luki "vierailija"... :/ mitäköhän ne puuhaa taas ylläpidossa vai onko mun koneeni sanomassa itseään irti kun muutenkin oikkuillut tänään..

guess tarkoitat varmaan että eiköhän ne hormonit vaikuta varmaan kaikilla tässä pinossa välillä *vitsinpoikanen* :LOL:

Mullakin on siinä tyhjää ja ajattelin et kyllä se varmaan kodakin viesti on.. :D Voi ihanaa teille tulee poika!!! Onnea!

Nimenomaan...meillä kaikilla!! :LOL: hihhiii..tää on kyl hyvä ku on tosiaa kasa hormoonihäiriöisiä naisia tälläsessä pinossa!! :saint:

Moigga kaikille.

HuhHuh,olipas taas yö näin taas ihan hullua unta.Joku kunnallisvaaliehdokas ampu mua ja olin ihan paniikissa kun mua ei otettu sairaalaan sen takia kun olen raskaana,ihan pimeetä.

Mulla taas on sellanen ongelma ton yöpissailun kanssa että kun mä en herää yöllä vaikka pitäis.Sitte aamulla mua sattuu mahaan ihan julmetusti,pissaamisen jälkeenki vielä joku 15min,kun on ollut niin kova hätä.Pitää varmaan alkaa laittaa joku pissa-herätys yöllä :)

Ja sitten vähän valitusta:
Nyt on ollu pari päivää parempi olo tai oikeestaa tosi hyvä olo paitsi et väsyttää.Niin nyt tuntuu siltä et ottaisin mieluummin sen oksentelun niin jollain tavalla tietäis että kaikki on hyvin.Kun kaikki puhuu että tuntee jo liikkeitäkin vaikka toisaalta eka raskaus ja oon niin vainoharhainen että luuleen kaiken olevan jotain kipuja ja nyt edes niitä ei ol,e ollu :|
Seuraava neuvolaki vasta 22.päivä.

Ja tavaroista yms.:Me saadaan kaikki paitsi vaunut kavereilta.Ihan kivaa ettei tarvi sitten niistä stressata tai oikeestaan siitä rahasta mikä niihin kaikkiin uppois.Kun oon aika shoppailu hullu niin tuhlaan varmaan jo vauvan vaatteisiin pienen maan valtionvelan verran :) Vielä en oo mtn ostanut kun olen niin huolissani vielä..vaikka olenhan mä salaa netistä kaikenlaista katsonut jopa tossuja sitten tarhaan tai johonki :D

Hyviä oloja ja keveää mieltä kaikille!

Misstar 14+4

Kiitos guess :flower: :flower: , laitapa tulemaan uusin masukuva sieltäkin. Hitsi ku sullakin on jo noit raskausviikkoja kertynyt, kyllä se aika menee hurjaa vauhtia eteenpäin :whistle:

Mulla on nimenomaan kohtu kallistunut eteenpäin, niin siit johtuu et hyvin aikasin maha jo näkyi ja pullotti oikein kunnolla ja sit varmaan työnsi viel kaikki mahamakkaratkin siihen eteen =)

-Minski ja pirpana 14+5 (15+1)

Minski26:
Joo on ihanaa ku viikot vierähtää ja kokoajan ollaan enemmän ja enemmän voitonpuolella! ;) Pitää pistää mun masusta sit taas kuvii ku pääsen suomeen ens viikolla!! :D

Jouskis:
Käykkö hyväksyyn mut sinne kerhoon, pistin hakemuksen tänää.. ( Olettaen että pääsen mukaan :LOL: )

misStar:
Olet ihan yhtälailla joukkoa kuin jokainen meistä. Oon miettiny et se just et meitä on niin paljon ja sit helposti viestittelee niille joilla on laskettu lähellä itteensä tai sama sairaala tai sama tilanne tai joku muu yhdistävä tekijä..en tiedä! Ainakin ite kun luen ketjua niin luen ihan yhtä innolla jokaisen juttuja enkä esim. hypi jonkun/joidenkin tiettyjen ihmisten teksien yli tai ajattele ettei jonkun ihmisen asiat kiinnosta.

Ite en kerkee aina ees lukeen tekstejä täälä kahviloissa vaan kopsaan ne koneelle ja luen kotona ja kommentoin sit vasta niinku vanhoihin juttuihin..
Tänään päätin pitää nettipäivän kun mies huitelee työasioilla ties missä, ni menin eka mäkkiin syömään lastenaterian ja sain käyttää siel nettii...sit loppu koneesta akku ja marssin seuraavaan raflaan jossa oli pistoke ja söin salaatin ja nyt venailen et ne heittää mut täältä ulos ku ei oo ku toi vesilasi tossa edessä ollu viimeseen puoleen tuntii..hahhaa... :LOL:

kadakille onnittelut hyvistä uutisista ja pokatiedosta :flower: :D

hani mä ajattelen ihan samallailla kun sinä. ja en kyllä jaksa kaikkien juttuja kommentoida :ashamed: niinhän se täällä keskustelupalstoilla menee että ne aktiivisimmat jaksaa kommentoida ja niille kommentoidaan... kyllä sen tuolla kuumeilupuolella huomasi kun siellä yli vuoden ehdin aikaa viettämään että pinot vaihtui tilanteen mukaan ja joistain kanssapalstalaisista tulikin oikein tärkeitä :heart:

allusmammako se kyseli viiltävistä kivuista..? mulla on ollut nyt lähiaikoina repäsykipuja tosi paljon. saattaa tulla sellasta viiltävää vaikka olis ihan paikallaan. eniten kummiskin nukkuessa ja usein sillon kun nousee autosta eikä muista "himmata". ehkä sitä pitäis alkaa jo ottaan rauhallisemmin :/

pahaa oloa ei ole ollut moneen päivään!! :D nyt vaivoina ovat nuo alavatsan kivut ja hartiat on tosi jumissa. väsymyskään ei ole helpottanut :kieh: masu kasvaa ja sydänäänet olen kuullut kotona jo moneen kertaan :heart: torstaina olisi neuvola. ja enää 5 viikkoa rakenneultraan :eek:

jouskikselle piti sanoa onnittelut sydänäänten kuulemisesta :heart: eikö olekkin ihanaa?? nostan sulle kyllä hattua että jaksoit noin pitkään odottaa ilman varmistusultraa tai mitään :D

JJ-t ja mussu 14+4

Vielä oli kaikki pikkuisella hyvin :heart: Hyvät sydänäänet ja vaihtelut ja karkaili koko ajan dopplerin alta. Vuotoakaan ei ole sitten senaamuisen yhden kerran ollu. Terkka veikkas että voisi olla istukka joka vuotaa..

Mammanen
Kiitos lohdutuksen sanoista, nyt voi jo uskoa että raskaus jatkuisikin loppuun asti. Mä taas tietty googlettelin ja keskenmeno oli se tavallisin lopputulos. Tarvii kysellä niistä streptokokki kokeista kun on se eka neuvolalääkäri.

Kadakille Onnea uutisista :flower:

vessahädästä... mulla aamuisin on aina ihan järkyttävän kipee maha. Mies herää viiden jälkeen ja jos en silloin käy rakkoa tyhjentämässä, niin seitsemän jälkeen kun on oma herätys, on kipu sietämätön. Keskellä yötä en silti pahemmin ole heräilly hätään. Taidan kyllä juodakin ihan liian vähän. Plus että mulla on aina ollu seurapiirirakko, ja pari kertaa vessassa päivän aikana on ollu riittävä, nyt se on moninkertaistunut kyllä. Mut aamuisin vessakäynnin jälkeenkin on usein viel jonkun aikaa maha kipee.

Perjantaihin asti riittää jännitystä, sitten ultra. :) Oon kaikki kauhuvisiot jo keksiny ja miettiny, mut koitan myös muistuttaa itseäni siitä, että suurin osa raskauksista menee ihan hyvin, ku on tähänki asti onnellisesti päässyt. :)

Niin ja tänään taas henkisesti riski pieneni. Vaikka siis todellisuudessa se ei ole päivästä kiinni... Mut jotenki helpottaa.

Laala ja Punkero siis rv 12+0

Hellurei ja hellät tunteet! :wave:

Onnittelut sydänääniä kuulleille :heart: :flower:

kadak Suuren suuret onnittelut hienoista uutisista, tosi mahtava juttu!! :flower: Nyt voi varmasti taas jatkaa odotusta paremmin mielin, olen tosi iloinen teidän puolesta :heart:
Kiva kun jaoit tiedon sukupuolesta meidän kanssa =) Se olikin tosiaan eka sukupuoli-tieto tähän pinoon B)

Voi Hani-, sä oot ihan hassuja miettinyt :hug: Sä oot tosiaan se meidän pinon hengetär, kyllä kaikki varmasti mielellään lukee sun kuulumisia niinkuin muidenkin :) :heart:

Tuosta muiden juttujen kommentoinnista, mun näkemys on se, että meitä odottajia on täällä niiiin iso joukko (yli 100!! vaikkei kaikki tietty ole aktiivisia) ja tähän asti juttua on tullut tosi paljon lyhyessä ajassa, niin sitä ei vaan niin helposti pysty ja ehdi pysyä kärryillä kaikkien jutuissa ellei käy useasti päivässä kurkkimassa kuulumisia. Mä oon ihan tottunut jo höpisemään täällä itsekseni :D Ja nykyään, kun en tosiaan pysy perässä jutuista niin hyvin, niin kirjoittelen yleisesti siitä mitä muistan, ja tietysti erityiset jännäystilanteet jää hyvin mieleen. :hug: Mutta kaikkien viestit kyllä luen ja hengessä mukana olen :saint: :heart:

SädeI esikoisen odotusaikana mulle kirjoitti neuvolalääkäri saikkua (neuvolan "tädin" pyynnöstä ).

milkystern onpa uskomatonta käytöstä sun työnantajan puolelta :eek:

Himuli mä oon kans huomannut, että viimeisen viikon aika etenkin oon nähnyt mitä ihmeellisimpiä unia :eek:

Piin hienoa, että kaikki oli neuvolassa hyvin :flower: :heart: Mä olisin kans ihan täysin maallikkona veikkaillut istukkaa vuodon syyksi ;)

unicorn85 tsemppiä lauantaille, uskon että alkaa jo jännittää! d :) b

Lis69 en tiedä lohduttaako, mutta ei mullakaan ole mitään tuntemuksia. :hug: Odotankin jo ihan innolla ylihuomista neuvolaa taas :whistle: Käy ihmeessä kuuntelemassa siellä niitä sydänääniä niin saat mielenrauhan :hug:

pietu- onnittelut sokerirasitustuloksista! :flower:

Nyt jäi vielä paljon kommentoimatta mutta täytyy mennä, joten omaa napaa ihan nopeasti.
).) Ylihuomenna siis neuvolaan seuraavan kerran, ootan kovasti että sais taas kuulla ne sydänäänet. :heart: Ajattelin lisäksi tallentaa ne kännykälle muistoksi :saint: Kokoaikainen etova olo alkaa täällä jo onneksi väistyä, eilen vielä lensi laatta mutta toivossa eletään, että kohta sekin on takanapäin. =)

Kesis ja pikkuinen 13+4

vinkkejä kurkkukivun hoitoon..??????????

aivan järkyttävä kurkkukipu ollu muutaman päivä alkoi siis jo yli viikko sitten mutta sillon viel norm. mut nyt paripäivää ollu ihan hirvee kipu öitä en nuku ku ei saa henkee ääntä ei o sunnuntain jälkeen lähteny.. eilen kävin lääkäris.. "nielunkaari haavoilla syö panadolia.." "panadoli ei ole vaaraksi sikiölle" joo mut en silti haluu vetää sitä ku karkkia.. eli siis poppakonstit kehiin..

unicorn85 täällä kohtalotoveri :wave: mulla on kans nyt kolmatta päivää ihan järkky kurkkukipu. Eilen, viime yönä ja tänään oon ottanut yhdet panadolit kun se on vienyt kivulta aika tehokkaasti terän siten, että kipu on tuntunut lähinnä niellessä. Yritän huomenna pärjätä jo ilman, tosin yöllä aion vielä turvautua panadoliin jos alkaa näyttää siltä ettei pysty muuten nukkumaan kuten kahtena edellisyönä. Just par'aikaa mulla on testissä Bafucin, jonka pitäis "puuduttaa" nielua.

auttaako se bafucin? mulla ainakin yleensäö auttanu vaan sen imeskelyn ajan.. saakos sitä syödä raskausaikana? ite en ainakaan löytäny pakkausselosteesta mitään..?! strepsilshän on ainakin sillai että sitä ei ole testattu joten sitä en ainakaan haluu syödä.. mulla auttanu välillä jonkun verran toi mynthonin eucalyptus, mynthonin sitruunaa kokeilin mutta alkoi polttamaan kurkkua..

Kysymys: Onko teillä alkanu jo harjotussupparit? Laittoi miettimään ku en esikoisesta muista, jotta ois näin aikaseen tullu.. Puristelee kohtua aika-ajoin. Eilen säikäytti mahakipukin, mut oli ihan vaan ilmaa tai vähä maha sekasin - tunne oli sama ku synnytystä edellä, ku supparit alko tyhjentää suolta. Hitto ku nää ajatukset on karseita, ku ne valtaa..

Ja nyt vasta tajusin, et hemmetti.. se on seuraava neuvolakin jo ens viikolla :D

pietu- ja oikku ja oma napa :LOL:

Yhteistyössä