*HUHTIKUUN MASUASUKIT* ~Lokakuussa~

Amy, kiitos ehdotuksista! Valitettavasti kebabliha on pahinta saastaa maan päällä, jos multa kysytään. :x Täytyy varmaan hankkia sitä paistettua pekonia, sitä on jossain vaiheessa tehnyt mieli, olis ainakin rasvaista. Suklaavanukkaat kuulostaa ihan hyvältä, täytyy kokeilla uppoisko, kun ei muuten tuo makea oikein oo maistunut. Ne tulee sit naamasta ulos, mutta tulkoon!

En mäkään siitä painonnoususta niin välitä, mutta tästä ainaisesta nälästä ja huonosta olosta luopuisin kyl mielelläni. Ei vaan tee oikein mitään ruokaa mieli, ja kaupassakaan ei keksi mitään ruokia, siksi siis ehdotuksia otetaan yhä vastaan!

Joo, olinpas hiljaa pitkään, vaikka uhkasin olla. Banaanilla elää näköjään noin 20 sekuntia... mitäs sit söis? Ei oo oikein sapuskaa kämpässä ja mieskin on hukassa taas. Varmaan raksalla, mutta kun ei se osaa pitää puhelinta mukanaan, ärh.

v.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Amy86:
Ruttana enpäs muista miten kauan esikoisestasi on, mutta kietaisubodeja oli kyllä jo varhaisella 90-luvulla kun olen pikku siskojani puetellut.
-96 syntynyt on esikoinen, mutta ei kyllä oo mitään muistikuvaa noista bodeista.. liekö silloin ollut narullisia malleja, joten sitten ei oo ihmekään että on menny ohi. :xmas:


 
Alkuperäinen kirjoittaja Amy86:

Ventti
Maistuuko kebab? Justiin keskusteltiin miten hirmu rasvaista kebab on! Ja suklaavanukkaita kun ostat kaapin täyteen niin paino nousee :) Hivenen kyllä kateellinenkin, kun sinulla on noin päin.
Itse jo vähän huolehdin, että miten vaikeaa tulee painon kurissa pitämisestä. Minulle kertyvien kilojen ihanne olisi kuulemma 12 kg...
Kebabissa on hyvin usein nautaa.
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja Amy86:
Ventti[/b] Maistuuko kebab? Justiin keskusteltiin miten hirmu rasvaista kebab on! Ja suklaavanukkaita kun ostat kaapin täyteen niin paino nousee :)
nice noita kebabbeja tuli munkin vedettyä ykkösen kanssa.. ilmankos painoi yli neljä kildeä :D no ei ny paljon 4050gr.. :)
eikös niissä oli joku 2500 kilokaloria / annos ? :eek: siis aivan tajuttomasti eli ei muuta päivän aikana tartti enään syyä :whistle: jep jep ja ihankuin olisin joku helkkarin pyhimys hotkin vielä siihen päälle smarketista ostetun suklaavaahtoturbosaksalaisrasvapallopahoinvoinninluojan luoman vanukkaan... :p oli muuten aikas herkkua... ---> vatsanväänne:D :LOL: ihan oikein mulle !! :kieh:

tänään ravintoarvot ei olleet oikein kohdillaan... taaskaan !! :ashamed: okei ei sentään liikaa mitään kebab-suklaavanukas orgioita mutta lähellä.. en siitä sitten mainitsekaan sen enempiä :whistle: :( nimim. liikkuakin voisi... enempi kuin 1½ tuntia hiekkalaatikon reunalla ja sateessa.. :/ |O

Kivana uutisena sain tänään tietää että ystäväni plussasi :p =) ois tosialkutekijöissään ja kesämasuihin sijoittuisi mutta ei ole palstailutyyppiä.. totesi että saakin firman keilailuilta jäädä väliin vaikka päänsäryn varjolla.. :whistle:

voinpa huviksenne liittaa oman masukuvani "ihasteltavaksi" siis mtn siinä ei näy kun joillakin on komiat vaavimasut jo.. mutta mullahan noita viikkoja on vasta melkein 13 joten no prob :)



venttikö kaipaili ruokalistalle vaihtelua... mä tykkään selailla noita mitäs nyt palstan ehdotuksia mitä ihmiset keksii ja sieltä säveltää omaa... viimeksi sekoilin sen savupalvikinkku kiusauksen (siinä sen maidon vaikka korvaisi lihaliemilitkulla) .. ei niin special mutta herkkua oli :p

Unigallup: oli alussa nyt ei ole näkynyt unia tulevasta... mies tässä männä yönä kyllä mainitsi nähneensä tyttövauvasta unta mutta se olikin broidini vaava sitten (jotka yrittävät kovin raskautua =( mutta ei ole natsannut vieläkään)

tämmöisiä.. että viikendiä odotellessa :wave: pusi pusi :) :heart:

AM & hippunen 12+4
 
Moikka taas..
Miten te saatte koneelta kuvan tohon tekstiin..?
Minä mustapäinen blondi en osaa..
Profiiliin ehkä saisin kuvan kyllä..
Mulla oli kyllä jotain kirjoteltavaakin mutta en nyt muista taas yhtään...
No..Yritän nyt ainakin profiiliin saada masukuvan 12+1 viikolta kun sillon aamulla napsin..No se ainakin onnistui...Eli profiilissa masukuva 12+1


Vaavimasu ja napukka 12+3
 
Nellah: Juuh Kebabissa on nautaa, johtuu ihan siitä, että kebab tulee alunperin maista joissa valtaosa väestöstä ei syö sianlihaa. Entäs sitten? Ja oikeastihan kebab pitäisi tehdä lampaanlihasta, se vaan on vähän turhan arvokasta...

Allusmamma: Juuh, muistaakseni n. 2 desiä on puhdasta rasvaa yhdessä kebab ja ranskalaiset-annoksessa. Onneksi ei ole enää maistunut kebab!

(.) mikä sensijaan maistuu on satsumat.. Vähän liiankin hyvin. Eilis ilta meni pyttyä halaten... Luulempa että syynä oli liian paljon satsumia. Vatsa ei enää kestänyt!

Amy ja Hipsukka 12+0
 
Kiitti vaan linkeistä, kummasti vierähtää tunti jos toinenkin niitä ihmetellessä. Mitään päätöksiä minkään suhteen en kyllä ole tehnyt. Parasta olis nyt vähän saada ens alkuun käsitystä siitä, että miten suuria summia täytyy kaikkeen varata :eek: kauhistuttaa näillä palkoilla.. No, luulen että isovanhemmat auliisti auttavat kyllä sitten.

Mulla ei ole oikeastaan mitään himoja. Ohi meneviä joitakin on ollut muttei mitään eirkoista. Yks päivä tuli semmonen MULLE HETI JOULUTORTTUA-olo, ja kun menin kauppaan ostamaan luumumarmeladia ei sitä tietenkään vielä ollut myynnissä. Ostin sit omenaa eikä se ollut ollenkaan niin hyvää kuin luumu :( Ja kappas, seuraavana päinävä se tulikin meille taas myyntiin, nyt vaan en ole muistanut sitä ostaa. Taikinaa kyllä on pakkasessa ;) Yhtenä toisena iltana taas tuli semmonen hernekeitto-himo. Piti äkkiä kipasta lähisiwaan ja ostaa pari purkkia jalostajaa. toisen vetäsin heti ja toinen on vähän niinku pahan päivän varalla. jännä että mein koirakin kuolasi sitä hernekeittoa..

Onko teillä muilla elukoita elämässä kanssanne?? Meillä on siis yksi koira, akita rotuinen narttu. Nyt jo 5 vuotias, eli ens keväänä kun kevätrulla saapuu onpi hääkin jo 6. Vanha mummo. Vähän jo jänskättää, että miten tuo koira sitten reagoi ja sitäkin olen miettinyt että huomaako koira mussa jo jotain muutosta. Vai pitääkö senkin sitten vasta nähdä että mamma on vähän turvonnu, että mikähän sitä vaivaa. Koira on kyllä luonteeltaan tosi rauhallinen, että sen puoleen luulen että kaikki menee paremmin kuin hyvin. Toisaalta, voiphan tuo olla että on alkuun mustasukkainen minusta, mutta luulen senkin menevän ajallaan ohi.

Auttakaa kun en osaa näköjään, miten ihmeessä ton laskurin saa näkyviin tähän sivulle? oon unohtanu kaiken tommosen kun ei oo tarttennu koodata..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Amy86:
Nellah: Juuh Kebabissa on nautaa, johtuu ihan siitä, että kebab tulee alunperin maista joissa valtaosa väestöstä ei syö sianlihaa. Entäs sitten? Ja oikeastihan kebab pitäisi tehdä lampaanlihasta, se vaan on vähän turhan arvokasta...


Amy ja Hipsukka 12+0
sillä vaan mainitsin kun ventti mainitsi ettei voi syödä nautaa, joten kebab ei välttämättä edes sitten sovi.
 
kattelin kanssa tossa kärryjä mutta en kyllä uskalla vielä tilata.. toimitusaikakin kun on max 4 viikkoa niin kerkee sitä myöhemminkin..

kellään kokemusta mosmo merkkisistä kärryistä? http://www.4family.fi/product_info.php?products_id=88

ei olis ainakaan hinnalla pilattu nuo.. mutta en sitten tiiä miten kestää kun noin edulliset on.

Nellah ja 14 +0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:
kattelin kanssa tossa kärryjä mutta en kyllä uskalla vielä tilata.. toimitusaikakin kun on max 4 viikkoa niin kerkee sitä myöhemminkin..

kellään kokemusta mosmo merkkisistä kärryistä? http://www.4family.fi/product_info.php?products_id=88

ei olis ainakaan hinnalla pilattu nuo.. mutta en sitten tiiä miten kestää kun noin edulliset on.

Nellah ja 14 +0

Meillä on saman näköset yhdistelmä vaunut. Merkistä en ole ihan varma onko sama (enkä jaksa lähtä tarkistamaan). Mutta muuteen näyttää kaikin puolin runko samalta kun omissamme. Ei oikein ole mitään huonoa sanottavaa ainoastaan meidän rattaissa alakori on korkeampi ja siksi hankala käyttössä, mutta tuossa kori näyttää paremmalta. Niin ja jalkatuki meidän rattaissa aika lyhyt, mutta noissa sekin näyttää pidemmältä. 2½ vuotta on käytössä olleet ja olen ollut tyytyväinen ja tulevakin vauva saa niissä kärry-aikansa viettää. Ovat olleet kevyet, mutta silti tukevat. Isohkot ilmakumirenkaat kulkee mukavasti loskassa ja lumessakin. Renkaat kun irrottaa niin menee tosi pieneen tilaan reissujakin ajatellen. Kankaat on helppo irroitta pesuun. Käännettä työtöaisakin tosi kätevä, kun lapsi kasvaa ja tahtoo nähdä eteenpäin. Kurkistusaukosta pääsee kurkkimaan nukkuvaa lasta ilman että täytyy kaivautua vaunujen suojiin. Suosittelen siis omalta osaltani noita. Ja ei tosiaan tarvi hirveitä hintoja maksaa käypistä vankkureista.

Lemmikeistä Meillä 4 v vanha uroskoira on menossa mukana, lapsista tykkää ja ainakin tuon pikkukakkosen synnyttyä ei ollut mitään ongelmia. Ainoastaan synnytyksen jälkeen kun kotiin tultiin oli pari päivää ihan kiimoissaan minua kohtaan :D ja juuri silloin kun oli pikkunen sylissä yritti nylkyttää ja kulki perässä kuola suusta valuen. Liekö vastosi jotain hormoni mylläkkää mikä äidin ja lapsen välillä vallitsee, sillä minuun yksin ei reagoinut eikä lastakaan kohtaan mitenkään erikoisesti reagoinut. Koskaan en ole kuulluut, että muualla koira olisi noin käyttäytynyt. Kyllä se siitä sitten rauhottui nopeasti.

Kebabia tekee minunkin mieleni ja oli jo suunnitelmissakin, tuo ~2dl rasva määrä tosin tekee takapakkia suunnitelmiin :$

Loppuun vielä tämän aamun maha ilman turvotusta. Alkaa siellä olla jo ihan oikea kumpu :heart:



 
:D Mä tiedän minkä kaukalon mä haluan. Ja koska oon oinas, jos mä jotain haluan mun on myös pakko saada se! Eksyin autoliiton sivuille kattomaan videoita turvaistuin testeistä ja joo, meille siis tulee -> Römer Baby Safe Plus Isofix 2008. Nyt pitää vaan ettiä joku kauppa mistä sen saa edullisimmin :)
tuolta löytyy piiiitkä lista turvaistuimia:
http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/
 
Moikka kaikille!!

Taas on ollu nii kiiretta ettei oo netis tullu oltuu, joskus oon kayny pikasesti vaa lukemassa mita kuuluu.. ;)

Mut kaikki hyvin taalla..kiloja on tullu mulle ainakin 5 ja varmaa jo enemmankin, ku en oo taala espanjassa puntarilla kayny..
Allusmamma: Mita ihmetta...miten sun maha voi olla noin pieni, jos katoin kuvaa oikeen!!Ma oon viikolla 11+5 ja mul on jo aikas iso kumpu? No toiset vaa on nii hoikkia sitten..ho!

Tyton nimi on meillakin jo aikas tiedossa ja ehdotuksii on ainakin..pojalle ois mulla nimi, mut se on sama kun mun kaverin pojalla ja mies ei tykkaa siita nimesta niin paljoo..mut eikohan sellanen yhteinen kiva nimi loydy viela..

Rattaat me saadaan mun pikkuveljelta joka on 3 vuotias, ni sille on on ostettu uutena ni ei tarvii meijan niita ostaa eika sankyja tai muitakaan.. =)

Viikonpaasta suomeen ja mies jaa tanne..saa nahda kauan sitten taas pystyy oleen erossa, mutta ainakin nyt pari viikkoa kun on ultrat ja neuvolat ja muut vauvajutut siela, harmi ku mies ei paase naillanakymin tulee.. :/

Mulla on kylla oireita vielakin, oon niin herkalla paalla kokoajan ja mieli menee vuoristorataa, tos pari paivaa sit oltii rannalla ja rupes rintoihin sattuu nii paljon etta en oo sellasta kipuu ikina kokenu!! Ei voinu tehda tuntii mitaa sille kivulle, se oli ihan kauheeta, sai purra oikee hammasta!

Niin ja tupakanpoltto lopetettiin molemmat tossa pari viikkoo sitten, paljon helpompaa kun kumpikaan ei polta..kylla valilla tekee mieli mut ei tulis mieleenkaa silti polttaa..

Mites oletteko vjuonut viinia kertaakaan? niinku ruokailun yhteydessa..Olen taala jutellut eraan suomalaisen 4 lapsen aidin kanssa ja has kertoi etta joi joka raskaudessa lasin punaviinia joka paiva etta veriarvot ja muut pysyy hyvana..ja kaikki lapset terveita.. Ma sanoin etta en ma vaan, mutta kylla sitten yhden lasin oon pari kertaa ottanut ruuan kanssa.

Ja hiusten varjaamisesta olikin jo aikasemminkin juttua..kylla niita voi ihan huoletta varjata!! :D Ei kannata kaikkee uskoo mita netissa kirjotetaan..kuten esim. sita etta kahdelle sinisilmaselle voi syntya ruskee silmanen lapsi...ma jaksan aina paasata naista silmavariasioista ihmisille kun oon luukenu laaketiedetta ja geeniperimista ym. niin se ei pitas olla mahdollista ainakaan biologisesti... huhhuhh.. tulipas taas tekstii.. :eek:

Jees mut nyt on mentava..jaksamisii kaikille!

guess ja pikkunen 11+ 5
 
millipilli
Tiedättekös nyt on ihan pakko raportoida, että nyt mä olen ihan varma että oon viimeisen parin päivän aikana tuntenut ekat liikkeet!!! Esikoisesta ekat tuntui 16+ ja nyt tiesinkin, että toisella kerralla voi vähän aiemmin tuntua. Pienen pieniä nykäyksiä alavatsalla on tuntunut muutamaan kertaan ja nyt kolmannen päivän ollessa menossa oon kyllä jo ihan varma että Frank se siellä ilmoittelee itsestään :heart: :heart: :heart:

millipilli & Frank 13+6
 
Moi!

selkee pötsi on täälläkin jo, koita tuota sitten piilotella työkavereilta!! sinnikkäästi kuitenkin yritän pitää salassa sinne rakenne-ultraan asti...onneks on työpuvussa väljä liivi, niin sen peittoon on vielä mahtunut mahakin! vaikka työhousut piti jo vaihtaa äitiysmalliin kun ei menny enää nappi kii! :D

Mäkin oon jo tuntenu pikkusia (tooooosi pikkusia mut kuitenkin) liikkeitä, ja kotidopplerilla sain pikku sydämenäänetkin kuulumaan :heart: :heart:

Gardenia ja Kapris 12+5
 
Oi ihanaa ku alatte jo tuntemaan liikkeitäkin!! Voi kumpa itsekin pian alkais!! Eikös se kuitenkin oo, et yhtä aikaa niitä voi kyl tuntea, eli jo tosi aikases vaiheessa, mut jos on ensisynnyttäjä, ni ei vaan hoksaa niitä liikkeiks? Vai onko siinä muka joku ero verrattuna aiemmin synnyttäneiden kohtuun.. :D ei kai?
 
Ohhoh.Alan olla tosi väsynyt tähän pahoinvointiin.Tänään meni koko päivä pilalle kun nukuin neljään saakka iltapäivällä.Eilen oli kaiken huippu kun oksensin pääkirjaston ulko-ovien eteen.Jessus että hävetti,teki mieli huutaa kaikille että "mä olen raskaana" mutta jätin väliin.Sitten kengät oksennuksessa laahustin kotiin.

misstar 14+1
 
Onnea liikefiiliksistä millipilli! Minäkin tulen päivä päivältä vakuuttuneeksi että kyllä nää taitaa vauvan liikkeitä olla nää mun tuntemukset, eikä mitään suolenmutkapieruja ;).

Ihania massukuvia oli taas, hassua miten erilaiselta voi massu näyttää vaikka suurinpiirtein samoilla viikoilla mennään! :D Ihanaa kun oomma erilaisia! :heart:

Olipas lohduttavaa kuulla että muutkin ovat tunteneet harjoitussuppareiden tapaisia.

No niin. Hairahdin sitten ja huusin huuto.netistä vauvanvaatepaketin, vaikka muistaakseni niitä vaatteita löytyy tuolta komerosta ihan liiaksi asti ennestäänkin... Minkä sitä mieliteoilleen mahtaa, huooh:ashamed:

Tylsää, meillä päin satanut koo päivän vettä. En oo ulkoillu koko päivänä ja syöny vaan karkkia ja suklaata :ashamed:.

Talvitie ja Siiri 14+3
 
Lauantai-iltaa =)
Oottelen tässä miestä töistä ja se lupas tuoda tullessa grilliruokaa...namskis! Syön ihan hyvällä omalla tunnolla kun en oo pitkään aikaan mitään semmosta mussuttanu =)
Noista liikkeistä.. mulla nyt viikot 14+2 ja olen aivan varma että pieniä hipaisuja tuntuu välillä :heart: Mutta ne on tosi keveitä ja huomaa vasta sillon kun oikeen rauhassa ja hiljasessa istuu tai lepäilee. Tämä on kolmas lapsukainen, ja esikoisen liikkeet tuntu viikolla 18, toisen vkolla 15-16. Sitä vaan menee hetki kun uskoo että niitä ne on! Eihän se ero ensikertalaisten ja uudelleensynnyttäjien kohdalla johdu tosiaan muusta kun siitä, että ne uudemman kerran tunnistaa herkemmin kun tietää mistä on kyse.
Kovasti täällä jo vaunuja sun muita tarvikkeita suunnitellaan, jotku oli kai jo ostanutkin ?! Ite en vielä uskalla hankkia, mutta valmiiksi on katottu jo, ehkä värejä pitää vielä miettiä.. Aion ehdottomasti hankkia kolmipyöräset ja todennäköisesti Teutonian Spirit s3 on malli. Mutta talvella sitten =) Turvakaukalokin pitää hankkia, mutta sitä en oo vielä päättäny, pitää sovitella autoon niitä isofix-jalustoja, että mahdutaan kaikki kyytiin. Olis myös hyvä jos sen sais vaunuihin kytkettyä.. Jos jollain on hyviä vinkkejä niin mielelläni otan vastaan =)
No mutta nytpä alan odottelemaan sitä grilliateriaa ja tuijottelemaan BB:tä, vaikka se aika huono onkin. Niin olis muuten kiva kuulla minkälaisia vaunuja ym. tarvikkeita itse kukanenkin aikoo hankkia/on hankkinut/omistaa jo ennestään? Ja myös kokemuksia/mielipiteitä niistä =) Jos jaksatte rustailla..

Mukavaa lauantai-iltaa kaikille :heart:
 
samaa liikkeiden tuntemusta mielestäni täälläkin, tosin todella todella pieniä hipaisuja..

lemmikki gallup: meillä kaks cockerspanielia 4v ja 7v tuo nuorempi oli esikon synnyttyä todella mustis minusta mutta asian kanssa opittiin elään.. täytyy vaan antaa alkuun huomioo paljon myös koiralle niin ei koira koe tulevansa syrjäytetyksi.. meillä koirat kuin perheenjäseniä. meillä on myös 3 kissaa ja akvaario.. vipinää riittää mutta maalla asumme ja iso talo niin eiköhän mahdu..!!

jotenkin alkanut nuo ajatukset menemään positiiviseen suuntaan tuon napa turvotuksen kanssa kun niin paljon olen positiivisia asioita siit lukenut.. etten onneksi koko aikaa murehdi.. paremmin jaksaa odottaa vielä viikon seuraavaan ultraan jossa nähdään että onko vielä turvotusta vai hävinnyt.. yleensä turvotus häviää noin rv 12 mennessä...

pahoinvointi väistynyt jo viikon ajan mutta väsymystä tullut sitäkin enemmän..

vielä sen verran piti lisätä et mä kans kattellu tuolta 4family sivulta vaunuja mut tuntematon merkki joten oli8si siitä kiva mielipiteitä kuulla..

unicorn ja asukki 12+1
 
Huomenta! |O |O

Täältä yövuorosta kirjoittelen...kyllä on ollut pitkä ja oksettava yö :x Sellasta jatkuvaa etovaa oloa,yöks. Onneksi tämä mun viimeinen yövuoroni tässä raskaudessa!

Mulla ei kyllä minkäänlaista vauvamasua ole mielestäni näkyvissä,mutta turvotusta kylläkin. Nytkin maha niin pinkeä,että huh heijakkaa! Mielestäni liikeitä olen tuntenut jo,sellaisia pieniä hentoisia tuolla alamahalla.

G: Meillä ei mitään lemmikkejä.

Jaahas,kello soi...taas on riennettävä....

Paljon onnea iloisista ultrakuulumisista!! :flower:

Eevi ja etana rv... öööö,en nyt muista :ashamed:
 

Yhteistyössä