*HUHTIKUUN MASUASUKIT* ~Lokakuussa~

g:tuleeko raskaus uniin? Todellakin tulee,mä en mitään muuta nääkään.Alkaa meikein jo kyllästyttää kun niihin sekottuu kaikki mun tän hethiset ajatukset niin ne on niin sekavia että aamulla tuntuu ettei olis nukkunut yhtään.
Viime yönä näin juuri unta etten voinut lähteä jollekin mallikeikalle(en oikeasti kyllä mikään malli ole,näköjään haluaisin :LOL: )koska vauva jonka nimi unessa oli Ukko,kärsi pahoinvoinnista ja oksenteli ympäriinsä(mitä itse olen viim. kaksi kuukautta tehnyt).Ja vauvalla oli myös hiuksissa violetteja raitoja (mikä ilmeisesti kuvasti tätä mun hiustenvärjäys probleemaa :) ).
Ja nyt aion muuten lähteä ostamaan sitä hemmetin hiusväriä.ciao!

misstar 13+6 (mies muuten sanoo vaavia "huhtikuun masuasukiksi",palstan nimen mukaan :) )

Hui kun on tullut paljon asiaa =) Edellisestä vierailusta ehti kulua ainakin kolme viikkoa.. on vaan ollut niin kiirusta! Ostin itelleni miniläppärin, joten nyt pääsen joka paikasta teitä moikkaamaan :)
Surullisiakin uutisia oli tullut, vieläkin.. Lämpimät halit ja paljon voimia kaikille, jotka sitä tarvitsevat :hug: :heart:
Täällä on ollut keskustelua niin monenmoisista asioista etten millään muista kaikkea, vaikka pikaisesti lukaisinkin pinot syyskuun puolesta välistä asti. Pääasia, että monella asiat ovat hyvin ja ultrista on kuulunut hyvää :heart:
Oon nähny vaan muutaman unen tästä vauvelista, joka muuten on nimetty Martiksi.. meidän tyttöjen toimesta :) Ovat tainneet tuijottaa liikaa Autot-elokuvaa :LOL: Muuten nään kyllä hirveesti unia..ja muistanki ne aika hyvin.
Ihanaa kun joillakin kuulostaa masukin jo näkyvän, toivottavasti täälläkin kohta.
Muuten kuuluu hyvää, mitä nyt vieläkin oikeen voimallisesti yökkäyttää.. Tänä aamunakin olin hyvää kaveria P. Öntön kanssa eikä meinannut loppua tulla... Kummallista, kun nyt on jo 14 viikkoa täynnä! Reilut pari viikkoa sitten oli neuvolalääkäri, ja ultrattiin tietenkin samalla. Kaikki oli hyvin ja Martti viuhto kovaa vauhtia käsillä ja jaloilla :heart: kolme kuvaakin sain mukaan! Laskettu aika piti paikkaansa, 3.4. neuvolakortin mukaan. Meillähän ei kunta tarjoa NP-ultraa kuin vaan veriseulonnassa kiinni jääneille. Ja ainakaan toistaseksi ei ole kuulunut siitä mitään tuloksia, oletan ettei siinä ollu mitään poikkeavaa, koska yli kolme viikkoa sitten jo verinäyte otettiin... Toivotaan, että Martti on terve vauveli =)
Mulla on muuten tosi usein ns. supistuksia, ei kipeitä vaan kohtu muuttuu kovaksi ja sitten rauhottuu. Mutta kaipa ne neljännen raskauden kohdalla alkaa jo aiemmin.. Onkos muilla ollut samanalaisia?
Jopas tuli tekstiä.. eiköhän jo riitä :)
Mukavaa loppuviikkoa kaikille :heart: Koitan nyt piipahtaa hieman useammin, jotta pysyy kärryillä paremmin..

annuli333 ja Martti 14+0

Iltoja! :wave:

Onnea hienoista ultrakuulumisista Gimli, Nappi1984, Vaavimasu ja Jande! :flower:

Ihanaa kuulla Tinkatar, että vaavilainen voi hyvin, vaikkakin varmaan vähän hämmentynyt olo on varmaan tuosta möykky-uutisesta. Tuntuu, että se olisi kuitenkin looginen selitys niille vuodoille. Tsemppiä :heart:

Vaatteista vielä tarkentaisin, niin just niitä nepparilla varustettuja kietaisubodeja mäkin fanitan =)

Uniin tämä raskaus tuli itseasiassa viime yönä ekaa kertaa =) En paljoa muuta muista siitä kuin että oli kevät ja meille oli juuri tullut pieni tuhisijatyttö taloon. B)

Turvakaukalo meillä oli esikoisella käytössä Maxi Cosin Cabriofix-kaukalo, joka on pärjännyt tosi hyvin testeissä. Siihen tuli mukana sellaiset vastasyntyneelle/pikkuvauvalle tarkoitetut "lisukkeet", joilla sai pään alueelle enemmän tukea, ja lisäksi siinä oli mukana sellainen aurinkosuoja, joka vedettiin sieltä takaa ja sen sai kiinnitettyä siihen kaukalon kantokahvaan. Ennen kaikkea pidin siitä ominaisuudesta, että kaukalon sai kiinnitettyä rattaisiin, se oli ihan ykkösjuttu meillä (siis sen turvallisuuden lisäksi :D ) Turvakaukalosta turvaistuimeen siirtyminen on tosi yksilöllistä, ystäväni vauva joutui siirtymään jo 6 kk:n iässä kun ei enää kaukaloon mahtunut, meillä esikoinen siirtyi 9 kk:n iässä. Jotkut tosiaan mahtuu vielä hyvin 1-vuotiaanakin kaukaloon. :)

Me tilattiin esikoisen vaunut + kaukalo Kidsroom.de-nimisestä verkkokaupasta, tässä linkki sinne:
http://www.kidsroom.de/cgi-bin/kidsroom.shop

Matkarattaat esikoiselle tilattiin täältä:
http://www.mytoys.de

Muuta sälää puolestaan täältä:
http://www.kidscomfort.eu/

Kaikkia noita ylläolevia voin oman kokemukseni perusteella suositella, kaikki toimittivat tuotteet viikossa perille ja vastasivat nopeasti maileihin, jos oli jotain kysyttävää.

Tässä myös yksi nettikauppa, josta olen netissä lukenut hyvää: http://www.mypram.de/
Tosin monesti olen lukenut, että heillä toimitusaika vaunuille saattaa olla 4-5 viikkoa, mutta eihän sillä väliä jos ajoissa tilaa. Heillä näytti olevan myös 2009 mallistoja jo sivuillaan, ja sieltä saa myös niitä Phil&Teds-kaksostenrattaita tilattua. :)

Kannattaa vaikka googlata "vaunut Saksasta" tms, niin löytyy paljon suosituksia ja kokemuksia eri nettikaupoista.

Kesis ja pikkuinen 12+6

Ootteko oikeesti jo tilannu tai ostanu vaunut? Mä löysin just sellaset ku haluaisin eikä maksa paljoa. Käytetyt ja kuitenki 2006 vuoden. En uskalla vielä tehdä kauppoja, mutta harmittaa kun kolme päivää aikaa miettiä, ku kohde menee kiinni. AAAArgh! Ärsyttävää tällanen ku ei tiedä mitä tekis. Mies ei uskalla ostaa vielä ,mutta mun NIIN tekis mieli. Niitä ko. vaunuja ei saa muuakta ku käytettynä. Ei valmisteta enää. OLi pakko avautua, on mullaki ongelma.
superheppuli ja taavituomi 12+4

heips kaikille!

meilläkin on nyt nt-ultra takana. hyvin oli vauva kasvanut, koko oli 2päivää edellä lasketusta ajasta ja sitä ei sitten siksi muutettu. näkyi aivopuoliskot, sydämen rakenne karkeasti ja mahalaukku sekä virtsarakko. niskaturvotusta oli n. 1mm. kovasti se siellä potki ja heilui, äidin ja isin oma pieni nuu-nuu :heart:

kissendaal ja nuu-nuu rv 11+4 (11+6)

Eilen oltiin miehen kanssa ultrassa.. Voih :heart: :heart: Pienen kaikki mitatut kohdat vastasivat viikkoja. Turvotusta mitattiin muutamaan otteeseen, kun kätilön mukaan niin "hienosti itseään esitteli" turvotusta oli 1,3-1,7mm mutta sanoi, että alle 2,5mm kun on niin on hyvä. Jalat oli ristissä siellä, taitaa olla siskoonsa tullut. Sisko oli ainakin muutamassa myöhemmässä ultrassa jalat ristikkäin, ettei olisi voinut sukupuolta kysyä, jos olisi tahtonut.

Nyt sitten odotellaan 4vko seuraavaan neuvolaan ja 8vko rakenneultraan.

Pitkästä aikaa!
Viikonlopun olin reissussa ja palatessani oli tietokone rikki... Vasta eilen saatiin se kuntoon, joten olen kyllä ihan pihalla tapahtumisa!

JJ-t:
Ihana masu!
Kohta puoliin alkaa tuo omakin kumpu olla sen näköinen, että siitä voisi vaikka jonkinlaisen kuvan laittaakin näkösälle!

Ensi viikolla vasta lääkärineuvolla ja nt-ultra... Kovasti jo jännittää, toivottavasti kaikki on niinkuin pitääkin!

pahoinvointi on vihdoin ohitse!!! Mutta voiko liitoskipuja olla jo näin aikaisi?
Minulla on fibromyalgia ja tyypillisiä fibro kipuja on nyt esiintynyt viikon verran. Mutta uutuutena häpyluun alueella

Amy ja Hipsukka 11+6

Hejsan mammorna!

Joo, ruotsin tunti just takana....

Eilen oli sit nt-ultra, ja strategisia mittoja: pituus 73mm, niska 1,4mm, syke 153, viikot 13+3. Siellä se Viuhti taas viuhtoi. :heart:

Ja taas on ollut huono olo, että JJ-t, et tosiaankaan ole yksin (meil on muuten masutkin aika saman näköiset/kokoiset)! Eilen ja tänään on taas vessasta kuulunut eksoottisia luontoääniä... eilen päivällä ja tänään sit heti aamusta. Loppuis joooooooo!!!!!

Työmotivaatio taas miljoona, tää yökötys ei yhtään auta asiaa.

ventti + viuhti 13+4 :heart:

HimuLi Tervetuloa turisemaan joukkoon

Oltiin ultrassa, vihdoinkin.

Tyypeillä kaikki hyvin. A oli hivenen pidempi 610 ja turvotustakin vain 0,5
B 563 ja turvotus 0,7. Varmistui että identtiset olisi tuloillaan. Mies oli näkevinään jotain jalkojenvälissäkin :LOL: Tosin lekuri äkkiä toppuutteli että ei varmuudella voida vielä sanoa, tytön värkit kun näyttää enemmän pojan värkeillä näillä viikoilla ;) Ei kysytä edes seuraavilla kerroilla joten ensimmäinen kun syntyy ei tarvi jännittää kumpi seuraava on :LOL:

Eipä tässä muuta ihmeenpää kuin menen kuvia ihastelemaan :heart:

P.S Päivittäiskö joku laskettu aika 15.4

Vuffi + tyypit rv 12+2 :heart: :heart:

ihanaa, onnea vuffi! :D Eiks ne tosin just sit oo ei-identtiset jos ne on tässä vaiheessa jo eri kokoiset? :p

Mä aloitin aamun vahvasti. 7.20 oli herätys, niin luulin laittaneeni "torkun" päälle, mut ei, seuraavan kerran heräsin ku koulukaveri soitti että "ootko jo koululla vai tuunko hakee sut"... :LOL: Ainakin palvelu pelaa. :D No mä sit seitsemässä minuutissa olin valmis ja mentiin kouluun niin heti ku pääsin auskuhuoneeseen sainki juosta vessaan oksentaa. :kieh: On tää viehättävää. Onneks oli nuudelia mukana, niin sain tehtyä evästä lisää....
Miten mun olo vaan huononee kun sen pitäis jo helpottaa. :kieh:

Hassua ku ihmisillä alkaa olee jo kumpua, mulla on tasan se sama rasvamakkara mahalla mitä oli ennen odotustaki. Tai no mitä nyt on vähän paino jopa laskenu, mutta muuten... Kasvais jo. :D

Laala ja Punkero 11+3.

Vihaan tätä närästystä! Ei kahvia, ei vichyä, ei mitään herkkuja... Huuuh! Muutaman päivän oli ku ois ollu rokkatorvi tulessa. Siihen päälle muu öllötys. Ja Renniet.. ihan haista p*skan nappeja. Ei mitään apua |O Tän päälle nyt sit j*malaton jysäri, ku kahvi ollu pakko jättää pois.

Haluatteko kuulla lisää? :LOL:

(G: Ei oo raskaus tullu uniin. Muutoin kyllä muistan unia enemmän ja jostain syystä menneisyyden haamut haahuilleet uniin.. Yleensä en muista mitään.)

Vauvanvaatteista: Bodyt ja puolipotkarit meillä suosiossa. Kietaisubodyt luksusta :D

Elossa siis ollaan kaikesta huolimatta :wave:

pietu- ja oikku 13+3

millipilli
Heipsan!

Tässäpä päivän pötsi:
http://www.aijaa.com/v.php?i=2843398.jpg

Onnittelut jälleen kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille!!!

Mua alkaa tympiin tää huimaus. Eilenkin moneen kertaan jouduin istumaan harjoittelussa kun huimasi ja aamuraportilta oli pakko lähtee kesken pois kun pyörrytti. Sitten taas kun oli hyvä olo niin pystyi hyvin katselemaan pleuradreenin laitot jne.

Tänään kävin lääkärissä kääntymässä tän oloni kanssa. Verenpaineet oli edelleen matalat ja samoin Hb. Eipä tässä muu auta kuin syödä rautaa ja lakua ja koittaa pysyä tolpillaan :D

Yhden unen oon nähnyt raskauteen liittyen ja siinä vauva oli poika... ihan kuten esikoista odottaessa. Alkuun oli tyttöolo ja unissa vauva oli aina poika. Poika sitten syntyikin... nytkin on alkanut olla enemmän poika- kuin tyttöolo.

millipilli & Frank 13+5

Voi Tinkatar, jaksamisia sinulle edelleenkin. Toivon hartaasti että kaikki olisi edelleen massussa hyvin :heart:

Onnea Jande, annuli333, kissendaal, jaahassu, ventti ja vuffi, kivoista ultrakuulumisista (toivottavasti muistin kaikki), vuffille tietysti identtiset tuplaonnittelut :D! :flower:

Jee, Allusmamma, siitä se lähtee! :D Täälläkin on jo ihan vaappuva ankkaemo-olo ;). Pitäis kuvata tätä massua kun se vihdoin alkaa muistuttaa vauvamahalta - ei enää turvonneelta lössymahalta niin kuin joskus viikoilla 9-12.

Voi funkyMama, mä oon ihan kade tosta sun miehesi ihanasta :flower: -yllätyksestä.

JJ-t ja annuli333: ikävää että vaan yrjöttää. Jospa pian helpottaisi!

Ihanat, aivan selvät vauvamasut teillä JJ-t ja millipilli!! :heart:

Vauvaunia en ole nähnyt pitkään aikaan. Tosin työasiat jostain syystä kummittelevat unissa vaikka oon äitiyskomalla/hoitovapaalla ollut viimeiset 1.5 vuotta :eek:. Johtunee siitä että juuti ilmoitin koulumme rehtorille tästä uudesta tulokkaasta, ja mun sijaisasia ei oo koululla ihan kondiksessa :(. Oppilasparat.

Tervetuloa messiin HimuLi!

misStar: ihana kuvaus unistasi!:LOL: On se ihmeellistä miten nuo kaikki mietteet sinne uniin sotkeutuvat :D Yritähän kestää mielenkiintoisten leffojesi kanssa ;)

Pietulle myötätunto:hug:.

(. ( Siis arvatkaapas mitä. Eilen olin lenkillä tuntevinani että alamahaa supisteli. Siis veti sillä tavalla ihan jäykäksi koko massun :eek:. Voiko näin aikaisin supistaa?? Ja toinen miete, mahdankohan vaunutella esikoisen kanssa liian railakkaasti, kun massussa tuntuu..?!

millipilli
talvitie, mulla on kanssa välillä alamaha kiristänyt ja oon kanssa miettinyt voiko jo supistaa... pari päivää sitten oli tosi hektinen työpäivä 12,5h ja yöllä heräsin siihen kun alavatsaa kiristi ja tuntui tosi inhottavalta

millipilli ja talvitie mulla ihan samanlaisia tuntemuksia masussa :eek: en ole mikään sanomaan onko supistuksia vai mitä kun esikoinen tulossa. mutta pistää se silti huolettamaan kun sellasia ihme juttuja tulee :/ välillä vois kuvailla sitä niin että on kova pissahätä..

kiitos talvitie :heart: ja millipilli meillä on kyllä aikas samanlaiset masut :D ja ventilläkin kuulemma samanmoinen :D

ventti kiitos sympatiasta :hug: tänään huonoa oloa ei taas ole oikeestaan ollut ja eilen lensi :x tää on tosi sellasta aaltomaista. ärsyttää kun sitä koko ajan luulee että se loppui ja seuraavana aamuna totuus iskee :kieh:

vuffille tuplaonnittelut ihanista ultrakuulumisista :heart: :heart:

joku kirjotteli täälä siitä kuinka roskaruoka maistuu, vaikka on pahoinvointia. mulla on ihan sma. saattaa johtua vähän siitäkin ettei jaksa tehdä itse mitään ruokaa, mutta roskaruoka kyllä menee ja joka käänteessä. on ollut niitäkin kausia kun maistuu hedelmät ja vihannekset, mutta harvemmin :ashamed: ei hyvä.. :headwall:

JJ-t ja mussu 14+0

Täällä kanssa voisin sanoa että oon tuntenut supistuksia hiukalleen. Ja ne tuntuvat jos oon jostain hermostunut tai enempi stressaantunut. :|

Vauvanvaatteista: Esikoisesta on jo niin pitkä aika eikä silloin (muistaakseni) ollut mitään kietasubodeja joten nyt olen kyllä varmasti niitä nepparillisia kokeilemassa. Narullisista en niinkään pidä enkä niistä bodeista missä on ne "halkiot" olkapäillä, ne kun tahtovat sitten aina lerpattaa.

Mitähän muuta piti sanomani..

Tänään on muuten ollut taas pitkään aikaan ensimmäinen päivä jolloin ei ole juurikaan kuvottanut eikä oksu lentänyt. =) Ja siitähän pitää ottaa kaikki irti.

Närästystä on esiintynyt taas ja pitäisi vissiin kokeilla niitä kuorellisia manteleita saiskos niistä itselle jonkinlaista apua. Rennietä tulee otettua, mutta ei se kovin paljon ole kyllä auttanut.

G:Vauva ei ole vielä varsinaisesti tullut uniin, mutta viime yönä näin unta että vuosin verta eli oli ihan kuin kuukautiset meneillään. :/
Se taitaa olla mun peikko tällä hetkellä vaikka vuotoa ei ole ollut kuin alussa oletettujen kuukautisten alkamisen aikoihin.

Jospa tässä taas hetkeksi kaikki.. :saint:

Ruttana & Salamatkustaja Beanie 14+2 :heart:

Tässä muuten vielä yksi linkki saksalaiseen nettikauppaan, josta kannattaa hintoja vertailla vaunujen suhteen. ;)

http://www.pingpong-online.de/osc/

Nyt siellä olis meikäläisen himoitsemat tämän kuun tarjouksessa tosi hyvään hintaan. :xmas:

Ultrasta tosiaan onnittelut kaikille hyviä uutisia saaneille, ja tinkatarille peukkuja, hienoa, että matkustaja on matkassa mukana. Juupelille iso :hug: jos vielä täällä käyt.

Ja sit tulee omaa napaa urakalla... sorry :ashamed:
Täällä on tänään ollut roskaruokapäivä, mutta sepäs pysyikin hyvin mahassa! Koko päivän vetelin evääksi hetelmää ja näkkäriä ja oli niin pal huono olo. Sit painuin Heseen ja vetäsin ranskalaisia, niin johan uppos hyvin.

Epäilen, etten saa tarpeeks kaloreita, kun oon koko ajan nälkäkuoleman partaalla --> huono olo + oksu. Pikku-Viuhti vie kaikki mun ruuat! :D No, onneks hän on ihan hyvin kasvanut, mieluummin mä kärsin ku annan vaavelin kärsiä. Oon niin kovasti koittanut syödä terveellisesti, et on jäänyt ruokavalio liian kevyeksi samalla. Täytynee kokeilla seuraavaks jotain poppakonsteja kaloreiden lisäämiseks ja katsoa joko helpottais. Taitaa tulla muuten neuvolan tätiltä huutia ens kerralla, kun sen mielestä saisin lihoa vaikka 20kg huhtikuuhun mennessä, ja vasta on vajaa 2kg tullut. Ei tämmöseen kukkakeppiin oikein tunnu tarttuvan... ja mä en oikeesti oo ees liikkunut! Vielä kun urheilis ni huh-huh.

Että nyt niitä kaloripitoisia ruokaehdotuksia tähän suuntaan! Eikä me mitään nirsoja olla, mutta... ei saa olla laktoosia eikä nautaa, kermakastikkeistakaan ei tykätä. Äh, jos vaan juon öljyä suoraan pullosta. :p

Nyt oon taas hiljaa... ja menen syömään jotain, vaihteeks.

ventti + suursyömäri-viuhti 13+4

Ruttana enpäs muista miten kauan esikoisestasi on, mutta kietaisubodeja oli kyllä jo varhaisella 90-luvulla kun olen pikku siskojani puetellut.

Ventti
Maistuuko kebab? Justiin keskusteltiin miten hirmu rasvaista kebab on! Ja suklaavanukkaita kun ostat kaapin täyteen niin paino nousee :) Hivenen kyllä kateellinenkin, kun sinulla on noin päin.
Itse jo vähän huolehdin, että miten vaikeaa tulee painon kurissa pitämisestä. Minulle kertyvien kilojen ihanne olisi kuulemma 12 kg...

Yhteistyössä